quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:40 schreef Suko het volgende:
Wat moet die Vogelaar nou nog? Wat een aandachttrekker, sneu eigenlijk, ze kan haar nederlaag niet verkroppen...daar zijn behandelingen voor dacht ik. Ze kan natuurlijk nog thee gaan drinken met die verdachten van de terreurdreiging, pfff.
En meer over de terreurdreiging in Amsterdam... (gokje).quote:Onder meer:
- Ella Vogelaar kijkt vooruit op integratiedebat.
- Henk van der Meijden en fotograaf Nico Koster waren bij de Amsterdamse "Bed-In" van John en Yoko in 1969.
- Jan van Galen schreef In bed met John en Yoko.
- Nico Meijering over eerste verhoor La Serpe.
Wat, zie ik dubbel? Of krijg ik een dubbel-drankje?quote:
Da's juist lachen. Dat mens... bwahaha.quote:
Weu zijn ge-ma-tigd.quote:
vreselijk hequote:Op donderdag 12 maart 2009 23:08 schreef qonmann het volgende:
Ella ..dat ze dat mens steeds uitnodigen
Och, inhoudelijk is ze best goed. Beter dan de meeste kamerleden.quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:19 schreef henkway het volgende:
nou met ella heb ik het wel gehad.
laat ze ergens anders van haar uitkering gaan genieten
Gaaf.quote:Gaat u naar Groningen? Ik heb daar een congres over een paar weken...
Ze is zo dom..en elke dag wordt ze opgehemeld door haar partner, die het allemaal noteertquote:Op donderdag 12 maart 2009 23:25 schreef cultheld het volgende:
Wat is zij DOM zeg.
Wie doet dat tegenwoordig nog, boeken lezenquote:Op donderdag 12 maart 2009 23:29 schreef Bradley33 het volgende:
Gerrit Komrij. Blijf gewoon thuis zitten, doe niks en lees een boek. Onbetaalbaar.
Ja, daarom zei hij het ook.quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:32 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Wie doet dat tegenwoordig nog, boeken lezen
Die roken allemaal sigaretjes tijdens de zapservicepauzequote:Op donderdag 12 maart 2009 23:35 schreef Bradley33 het volgende:
[..]
Ja, daarom zei hij het ook.
En wat zitten er mooie vrouwen in het publiek.
Deze zapservice had ik niet willen missen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:37 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Die roken allemaal sigaretjes tijdens de zapservicepauze
Dat lukt hem af en toe wel vaker hoor.quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:53 schreef Specularium het volgende:
Probeert die cameraman nu expres die lekkere wijven in beeld te krijgen?
Het lijkt er wel op.
Wat een baanquote:Op donderdag 12 maart 2009 23:53 schreef Specularium het volgende:
Probeert die cameraman nu expres die lekkere wijven in beeld te krijgen?
Het lijkt er wel op.
Inderdaad, daarom kan ze ook ongegeneerd in talkshows verschijnen, na afloop zitten ze vast met een glaasje wijn waarbij haar man voorleest wat hij allemaal goed aan haar vindt en zij onderwijl weer een nieuw lingerie-setje aandoet...quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:31 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ze is zo dom..en elke dag wordt ze opgehemeld door haar partner, die het allemaal noteert
En daar kan ik me helemaal in vinden. Ook GL zit alleen maar te hakketakken op Geert Wilders, en hoe meer ze dat doen, hoe meer stemmen hij krijgt. Eigen beleid ontwikkelen+toekomst-visie, mede (deels) afgestemd op hun kiezers en toekomstige nieuwe leden. Die ouwe theeleut-garde moet opzouten!quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:49 schreef marcodej het volgende:
Vogelaar.Wat een wicht... En daarbovenop was het inhoudelijk nog eens zeer zwak: alles bagatelliseren en volgens haar moet de PvdA met hun visie over integratie zich focussen op- en afzetten tegen Wilders. Volgens mij moet je gewoon laten zien waar de PvdA zelf voor staat en niet waar de PvdA staat ten opzichte van Wilders...
quote:(Onder meer)Hoogleraar economie Arnoud Boot en GroenLinks-fractievoorzitter Femke Halsema over het crisisoverleg.
Rookt ze echt? Wat een doos.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:18 schreef Omnifacer het volgende:
Waarom Halsema? Die praat alsof ze jeuk aan haar handveger heeft. Ik kan die muts niet meer serieus nemen, een week voor 9/11 wilde ze de BVD afschaffen en ze heeft altijd haar mond vol van co2-uitstoot terwijl ze een slof per week rookt
quote:Vanavond 23.05 uur, NED 1:
- Hoogleraar economie Arnoud Boot en GroenLinks-fractievoorzitter Femke Halsema over het crisisoverleg.
-Advocaat Victor Koppen analyseert de vrijlatingen in de terreurdreigingszaak.
-Directeur veilinghuis Talita Teves over kunst in crisistijd.
We hebben een juristen overschot.quote:
Golfer toch..quote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:31 schreef golfer het volgende:
Ik haak vanavond als trouwe kijker alweer af.
een slachtoffer nu aan de telefoonquote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:36 schreef Bradley33 het volgende:
Er is nog steeds geen volledige gastenlijst. Ze zullen wel weer op het laatste moment AIVD'ertjes en economen willen optrommelen.
Nou ja slachtoffer, ik wil eerst wel eens weten wat er op die in beslag genomen pc staat.quote:
Ik ook.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:09 schreef Bradley33 het volgende:
[..]
Nou ja slachtoffer, ik wil eerst wel eens weten wat er op die in beslag genomen pc staat.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:10 schreef Bradley33 het volgende:
IKEA terrorist: Billy B.
Witteman ging toch gewoon vol in tegen haar suggestie dat de etniciteit niet bekend zou moeten worden gemaakt?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:15 schreef qonmann het volgende:
Ze stellen Femke weer de meest eenvoudige vragen.
Benieuwd of ze ook nog een kritische vraag krijgt
Daar heb je wel gelijk in . het ging mij meer over het onderwerp, daar kon het moeilijk mis gaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:21 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Witteman ging toch gewoon vol in tegen haar suggestie dat de etniciteit niet bekend zou moeten worden gemaakt?
Ja, en Pauw kan dat van nature nog wel een beetje, maar bij Witteman zit je telkens met gekromde tenenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:26 schreef Rudieh het volgende:
waarom proberen die 2 pubers van interviewers elkaar steeds te overtreffen met zogenaamd semi snedige, grappige opmerkingen?
zelfs een Matthijs van Nieuwkerk is een verademing in vergelijking met deze 2 wanna-be standupcomedians
hij was even stil ..maar nuquote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:34 schreef Bradley33 het volgende:
Arnoud Boot! Goede vent, nog feller dan Halsema.
Hij heeft in ieder geval wel enig verstand van zaken.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:34 schreef Bradley33 het volgende:
Arnoud Boot! Goede vent, nog feller dan Halsema.
Hij nam iig het lef om aan te kaarten dat er 30 miljard euro rondgepompt wordt door de overheid in de huizenmarkt. Hij merkte terecht op dat de belastingtarieven een derde (!) omlaag konden zonder huurtoeslag en hypotheekrenteaftrek.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij heeft in ieder geval wel enig verstand van zaken.
Mocht niet regeren. Was niet gevraagd.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:38 schreef qonmann het volgende:
Femke wilde toch niet regeren ?
waar bemoeit ze zich mee..
Herinner ik me toch anders..ze zei al heel snel nee..quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Mocht niet regeren. Was niet gevraagd.
was wel gevraagd, maar deed niet mee , toen kwam CU in beeldquote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Mocht niet regeren. Was niet gevraagd.
Ja, CDA zou liever met GL geregeerd hebben dan met CU (volgens Vogelaar althans).quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:17 schreef henkway het volgende:
[..]
was wel gevraagd, maar deed niet mee , toen kwam CU in beeld
Je bedoel pvda neem ik aanquote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:51 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja, CDA zou liever met GL geregeerd hebben dan met CU (volgens Vogelaar althans).
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:10 schreef pberends het volgende:
Die Dion Graus lijkt wel op de Penguin-man uit Batman.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:26 schreef Rudieh het volgende:
waarom proberen die 2 pubers van interviewers elkaar steeds te overtreffen met zogenaamd semi snedige, grappige opmerkingen?
zelfs een Matthijs van Nieuwkerk is een verademing in vergelijking met deze 2 wanna-be standupcomedians
Juist niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat een tyfusdoos trouwens gister, die veilingkunstmuts.
Eerst de schadevergoeding, door het stof, zandhappen etc.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:09 schreef henkway het volgende:
ja daar zit ie weer, kunne we het gelijk over de Noord-Zuidlijn hebben
Haha ik wist gewoon dat je dat ging postenquote:Op maandag 16 maart 2009 23:09 schreef henkway het volgende:
ja daar zit ie weer, kunne we het gelijk over de Noord-Zuidlijn hebben
quote:Op maandag 16 maart 2009 23:12 schreef Xenomaniac het volgende:
Eerst de schadevergoeding, door het stof, zandhappen etc.![]()
Het was beter geweest niets te doen.
Het is vast een Joods complot met Cohen als top van de piramide.
(en dat gaan P&W toch maar mooi ontmaskeren...)
vaak bij P&Wquote:Op maandag 16 maart 2009 23:21 schreef Samsonneke het volgende:
Rommelig interview dit.
quote:Op maandag 16 maart 2009 23:27 schreef Mainport het volgende:
Die arme theatermaker... hij wordt gewoon voor het blok gezet. Vind je gek dat hij dan iets onhandigs zegt.
Zijn het interviews dan?quote:
Toen Pauw hem z'n mening vroeg over die semi-terroristen, hij iets stoms zei, waarna Job z'n schouders ophaalde en Pauw snel een volgende vraag stelde.quote:
nee schat ikquote:Op maandag 16 maart 2009 23:40 schreef Mainport het volgende:
Was er iemand geïnteresseerd in dit eindeloze verhaal?
Ja.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:40 schreef Mainport het volgende:
Was er iemand geïnteresseerd in dit eindeloze verhaal?
quote:Op maandag 16 maart 2009 23:38 schreef Xenomaniac het volgende:
"Meneer Cohen gaat u het in het vervolg anders doen?"
"Ja. We hebben nu als regel dat soort bellers keihard uit te lachen. Als ze volharden, dan nemen we hun verhaal voor kennisgeving aan en leggen het onmiddellijk terzijde. We nemen geen actie, want wat heeft dat voor zin? Ze bellen meestal maar een paar uur van tevoren en dat is gewoon te weinig tijd om een commissie samen te stellen die de dreiging gaat onderzoeken. Het beleid is sinds 'The Ikea Bombing' zo dat we niemand waarschuwen, niks ontruimen en van het afzetten van gebieden kan al helemaal geen sprake zijn, laat staan arrestaties. Bij zo'n melding houden we wel pak 'm beet 30 ambulances beschikbaar en de brandweer komt uiteraard op afroep."
Dat lijkt me het beste antwoord voor Pauw.
In Belgie is het ook al vele malen erger dan hier, maar die kant gaan wij ook op.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:39 schreef golfer het volgende:
Tja...Marokkaantjes die ouwe Joden pesten en bangmaken. Het is helaas al zo gewoon.
quote:Op maandag 16 maart 2009 23:49 schreef DrDentz het volgende:
Die dochter heeft de rest van de uitzending met koptelefoon op gezeten?
Ik kon aan het grijnzen van Cohen al zien dat het weinig boeiend was.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:51 schreef Wup het volgende:
wat wil het vreselijk niet vlotten vanavond....
Hij had wel gelijk. Maar mij is nog niet duidelijk wat nu precies de aanwijzingen waren die reden vormden voor de getroffen maatregelen. Pas dan kun je iets zeggen over de eventuele excuses die gemaakt moeten worden.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:55 schreef Edwinuss het volgende:
Cohen heeft het lang volgehouden. Ben het voor een deel wel met hem eens.
Goed geformuleerd.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:05 schreef Bradley33 het volgende:
[..]
Hij had wel gelijk. Maar mij is nog niet duidelijk wat nu precies de aanwijzingen waren die reden vormden voor de getroffen maatregelen. Pas dan kun je iets zeggen over de eventuele excuses die gemaakt moeten worden.
Ja, dat dacht ik ook, ook al ontkende hij het, maar hij is best wel in de war.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:53 schreef golfer het volgende:
Die vent moet eerst maar eens van z´n eigen trauma´s afkomen voordat ie daar iets van hulp gaat geven.
Dank.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:14 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Goed geformuleerd.
Het is nu weer ontzettend opgeblazen, maar dit zal ongetwijfeld niemand meer weten zodra er eind van dit jaar een jaaroverzicht gemaakt gaat worden van nieuwsberichten.
Denk niet eens dat het meegenomen zal worden.
Het is ontzettend opgeblazen ( denk ik ) omdat ze het woordje "Marokkanen" een keer hebben gebruikt.
Misschien binnen de PvdA wel ja. Verder niet echt. Maar het is koffiedik kijken, je kunt alleen empirisch vaststellen dat de PvdA niet van ophef en controversie houdt (ik hoop dat Cohen nog eens de leider van PvdA wordt, dus daarom).quote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:19 schreef Edwinuss het volgende:
Denk je dat Cohen hier "problemen" mee zal krijgen dan
Nou en of.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:14 schreef Edwinuss het volgende:
Het is ontzettend opgeblazen ( denk ik )
Nou nee hoor, het zijn de AT5´s, RTLZ´s, BNR´s, NOS Journaals en de Radio1´en die de boel opnaaien door uren live te gaan vanaf ´de plek der plekken´ om vervolgens NIETS te melden. Dan gaan ze terug naar de studio om via een krakerig kutgesprek een zogenaamde deskundige te interviewen. En dat soort lullen zeggen vervolgens dat we de dreiging voornamelijk in de Islamitische hoek moeten zoeken. Dát nemen dan weer diverse websites weer over en daar gaat je olievlek.quote:omdat ze het woordje "Marokkanen" een keer hebben gebruikt.
Pardon?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:17 schreef Bradley33 het volgende:
consequenties voor Cohen
Volgens mij zijn de Nederlanders in het verleden daar ook niet vies van geweest.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:39 schreef golfer het volgende:
Tja...Marokkaantjes die ouwe Joden pesten en bangmaken. Het is helaas al zo gewoon.
Maar wat ik weet uit Oud-West in Amsterdam, zijn het de joden die de leuke regelingen weten te treffen om Marokkaantjes met veel subsidie naar Jeruzalem weten te trekken voor een 'respectreisje'. Een hoop Marokkanen beschouwen zo'n aktie als waardevol, maar ook als een typisch joodse daad om subsidiegelden los te krijgen..quote:Op maandag 16 maart 2009 23:39 schreef golfer het volgende:
quote:Op maandag 16 maart 2009 23:39 schreef golfer het volgende:
A.u.b geen racistische opmerkingen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 02:55 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Maar wat ik weet uit Oud-West in Amsterdam, zijn het de joden die de leuke regelingen weten te treffen om Marokkaantjes met veel subsidie naar Jeruzalem weten te trekken voor een 'respectreisje'. Een hoop Marokkanen beschouwen zo'n aktie als waardevol, maar ook als een typisch joodse daad om subsidiegelden los te krijgen..
Inderdaad, toen die knul een pistool onder de neus van die Carremans stopte ging ie prevelen, do not shoot the pianoplayer, de held.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 01:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ja ging echt nergens overAls het Italianen waren geweest was die hele heisa er niet geweest. Goede actie van Cohen.
En die complottheorie, OMG wat een loser die gast zeg. Geef gewoon toe dat Nederland, Dutchbat en de internationale gemeenschap daar een puinhoop van gemaakt hebben en dat de genocide nooit plaats had mogen vinden. In plaats van om zo triest alles te zitten ontkennen en jezelf vrij te pleiten.
Wederom erg makkelijk. Als jij moet vechten maar je hebt geen kogels ben je ook nergens.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:03 schreef henkway het volgende:
[..]
Inderdaad, toen die knul een pistool onder de neus van die Carremans stopte ging ie prevelen, do not shoot the pianoplayer, de held.![]()
Je maak mij niet wijs dat ze het toen nog niet snapten, wat er ging gebeuren.
Als je soldaat bent moet je vechten, daar ben je voor aangenomen en niet zanikken
Achteraf kun je niets meer goedmaken, die 7000 mensen zijn nu dood![]()
Maar de schuld ligt bij de zwakke leiding, die bureaucommandant Carremans als die het voorbeeld had gegeven hadden die jongens wel gaan vechten
dan vecht je met je handen,quote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wederom erg makkelijk. Als jij moet vechten maar je hebt geen kogels ben je ook nergens.
Wat mij betreft ligt de schuld echt niet bij de Nederlanders maar bij de organisatie, dus bij de VN.
En met name Amerika heeft het af laten weten, maar daar zijn ze wel vaker goed in.
Het waren geen soldaten, het waren jongetjes die hun dienstplicht moesten uitvoeren....quote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:38 schreef henkway het volgende:
[..]
dan vecht je met je handen,
Het zijn soldaten , die mensen moesten ze beschermen met hun leven
..:{w joden in Oud-West? Marokkanen die naar Jeruzalem gaan?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 02:55 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Maar wat ik weet uit Oud-West in Amsterdam, zijn het de joden die de leuke regelingen weten te treffen om Marokkaantjes met veel subsidie naar Jeruzalem weten te trekken voor een 'respectreisje'. Een hoop Marokkanen beschouwen zo'n aktie als waardevol, maar ook als een typisch joodse daad om subsidiegelden los te krijgen..
Ik ga half kijken denk ik.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:05 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
- Egbert Jan Weeber over Bollywood.
- CPB-directeur Coen Teulings over de economische prognose.
- Ex-undercoveragent Kris Daels doet letterlijk een boekje open.
de man heeft wel gezegd dat lonen niet gematigd hoeven te wordenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:24 schreef henkway het volgende:
De CPB prognose is toch weer een staatsleugen
Het kan vriezen, het kan dooien.quote:Vanavond 23.05 uur, NED 1:
- Egbert Jan Weeber over Bollywood.
- CPB-directeur Coen Teulings over de economische prognose.
- Ex-undercoveragent Kris Daels doet letterlijk een boekje open.
- Anne-Marie Rakhorst, genomineerd voor de Vastgoedmarkt Award.
Teulings is macro-econoom en geen bedrijfseconoom. Vanuit macro-economisch oogpunt mag hij loonmatiging geen doel vinden vanuit het oogpunt van de bedrijfseconoom die er voor moet zorgen dat firma X niet failliet gaat is het een goed middel om de kosten te drukken of in ieder geval niet verder te laten stijgen. Teulings maakt de fout dat loonmatiging een keus is is, dat is niet het geval voor een behoorlijk aantal ondernemingen die zijn er toe gedwongen omdat anders faillissement dreigt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:32 schreef Adelante het volgende:
de man heeft wel gezegd dat lonen niet gematigd hoeven te worden
quote:
Het lukt haar wel te overleven.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:42 schreef henkway het volgende:
opsluiten dat gekke wijf , met haar subsidie ideeën
vond ik ookquote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:45 schreef alexis_ het volgende:
Wat een negativiteit. Ik vond het echt een goed verhaal en enorm enthousiast.
Nogal.quote:
Ja maar iemand die een normaal heeft bij P&W zijn ze niet gewend.quote:
Pauw & Witteman zijn zelf ook een beetje gek, maar dat maakt het juist leuk.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja maar iemand die een normaal heeft bij P&W zijn ze niet gewend.
Snel over naar het volgende onderwerp
Hoe heet dat boekquote:Op woensdag 18 maart 2009 00:04 schreef alexis_ het volgende:
haha. Leuke uitzendingDie undercover man aan het einde
![]()
Ik heb dat boek meteen even besteld.
en een mooie vrouw!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:45 schreef alexis_ het volgende:
Wat een negativiteit. Ik vond het echt een goed verhaal en enorm enthousiast.
Haha.quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:52 schreef Specularium het volgende:
Wat zat die Egbert-Jan eng naar die agent te kijken, alsof hij hem zo kon gaan omleggen.
Nu aan het woord dus..quote:Theo Kralt is één van de voormalige directieleden die onder vuur ligt in Zembla en kan zich absoluut niet vinden in het beeld dat van Philadelphia wordt geschetst. Volgens Kralt liggen de zaken in werkelijkheid anders en zijn in de periode dat hij in de Raad van Bestuur zat geen grove fouten gemaakt.
Ja..hoeveel geld er wel weg is zegt ie niet.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:30 schreef Toad het volgende:
Waarom gebeurt dat nou altijd? Tegen Zembla durven ze niks te zeggen. En een paar dagen later krijgen dit soort mensen bij P&W altijd de ruimte om hun straatje schoon te vegen.
Was dat niet gemeld in de uitzending van gister ?quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:31 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ja..hoeveel geld er wel weg is zegt ie niet.
Yep, 24 miljoen werd net genoemd, hij bestrijdt dat (met een nog niet openbaar acc. rapport) , maar noemt geen ander getal. Als ik het goed gevolgd hebquote:Op woensdag 18 maart 2009 23:32 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Was dat niet gemeld in de uitzending van gister ?
Van de 24 is 23,6 verdwenen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:33 schreef qonmann het volgende:
[..]
Yep, 24 miljoen werd net genoemd, hij bestrijdt dat (met een nog niet openbaar acc. rapport) , maar noemt geen ander getal. Als ik het goed gevolgd heb
Maar de meneer die er nu zit bestrijdt dat.quote:
Hij kan ook niet anders.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:34 schreef qonmann het volgende:
[..]
Maar de meneer die er nu zit bestrijdt dat.
quote:Vanavond 23.05 uur, NED 1:
- Lodewijk de Waal verdedigt bonussen ING.
- Hans Wiegel over de crisis.
- Correspondent Michael de Werd over de zaak Fritzl.
- Tekenaar Peter van Straaten.
Ben benieuwdquote:Lodewijk de Waal verdedigt bonussen ING.
Ik kan het je nu al wel vertellen hoorquote:
Yep, vooral die laatste zin..quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:08 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik kan het je nu al wel vertellen hoor![]()
- Bonus afspraken waren al gemaakt
- Variabele beloning is niet per direct terug te draaien
- Niet de topmensen die profiteerden
- In de toekomst wordt alles beter
Niks "arme", met de grond gelijk maken die kwal.quote:
Oud-Hollandsch onderuit schoffelen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:04 schreef Adelante het volgende:
[..]
Niks "arme", met de grond gelijk maken die kwal.
Het ligt bij De Waal wel iets genuanceerder.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:05 schreef qonmann het volgende:
Oh hij wordt commissaris net als Kok, verklaart alles:
Wiens brood dat men eet, wiens woord dat men spreekt
Hij eet het brood van ING maar is juist commissaris geworden voor de Nederlandse overheid.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:05 schreef qonmann het volgende:
Oh hij wordt commissaris net als Kok, verklaart alles: Wiens brood dat men eet, wiens woord dat men spreekt
Nou ja ..hij kan ook eerlijk zijn en zeggen dat hij nu niet meer de belangen van de FNV-leden verdedigt, maar die van de INGquote:Op donderdag 19 maart 2009 23:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Het ligt bij De Waal wel iets genuanceerder.
Blijft een rare positie waar hij voor gevraagd is door Bos.
Zoals hij zelf al zei: "Ik voel mij als een vegetariër in een slagerij"
Toch is het een valide argument, deze man zou niet naar ING zijn gekomen als hij deze bonus niet zou krijgen omdat het in zijn vorige functie nog een grote bonus zou krijgen als hij daar in functie was gebleven. Bovendien is hij nog geen commissaris.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:08 schreef Adelante het volgende:
Horizontale stap in beloningRot toch op...
Nee, de belangen van de overheid (dus de burgers wiens belastinggeld er in gestoken is door Bos).quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:10 schreef qonmann het volgende:
Nou ja ..hij kan ook eerlijk zijn en zeggen dat hij nu niet meer de belangen van de FNV-leden verdedigt, maar die van de ING
Maar breng het dan gewoon anders, geef de man een hoger salaris vanwege zijn kennis en kunde, maar een bonussysteem wat aan de grondslag ligt van alle ellende van de crisisquote:Op donderdag 19 maart 2009 23:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Toch is het een valide argument, deze man zou niet naar ING zijn gekomen als hij deze bonus niet zou krijgen omdat het in zijn vorige functie nog een grote bonus zou krijgen als hij daar in functie was gebleven.
Rare conclusie om het belang van de overheid en dat van de burger op een lijn te stellen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:12 schreef golfer het volgende:
Nee, de belangen van de overheid (dus de burgers wiens belastinggeld er in gestoken is door Bos).
Het is ook niet echt een bonus, meer een compensatie. In dit geval is de 'bonus' volstrekt gerechtvaardigd m.i.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:13 schreef Adelante het volgende:
[..]
Maar breng het dan gewoon anders, geef de man een hoger salaris vanwege zijn kennis en kunde, maar een bonussysteem wat aan de grondslag ligt van alle ellende van de crisis
Vind ik ook, gewoon een vast hoog salaris en niet aansporen tot risicovol beleid.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:13 schreef Adelante het volgende:
[..]
Maar breng het dan gewoon anders, geef de man een hoger salaris vanwege zijn kennis en kunde, maar een bonussysteem wat aan de grondslag ligt van alle ellende van de crisis
Het overheidsgeld dat er door Bos in de ING gestoken is is toch belastinggeld en uiteindelijk dus het geld van burgers?quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Rare conclusie om het belang van de overheid en dat van de burger op een lijn te stellen.
Nee, dat is van de staat. Of je moet ervan uitgaan dat de staat van de burgers is?quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Het overheidsgeld dat er door Bos in de ING gestoken is is toch belastinggeld en uiteindelijk dus het geld van burgers?
Het bonussysteem is zeker niet de grondslag van de financiele crisis. Centrale banken hebben de afgelopen tien jaar enorm veel geld in de economie gepompt, leverage wordt wereldwijd fiscaal gestimuleerd en dan zijn er nog de wettelijke regelingen in de VS met betrekking tot hypotheken. De bonussen zullen hooguit op ondernemingsniveau voor slecht beslissingen gezorgd kunnen hebben en zijn zeker niet de grondslag voor deze crisis.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:13 schreef Adelante het volgende:
Ja, raar idee he? Dat ik denk dat in een democratie de overheid in dienst van de belastingbetalende en kiezende burgers handelt? En dat de staat dus eigenlijk van en voor de burgers is?quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:17 schreef Sloggi het volgende:
Nee, dat is van de staat. Of je moet ervan uitgaan dat de staat van de burgers is?
winstbejag door managers en aandeelhouders toch? o.a. via bonussystemen. gewoon de luchtbel in stand houden om zelf er met meer geld uit te komen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het bonussysteem is zeker niet de grondslag van de financiele crisis. Centrale banken hebben de afgelopen tien jaar enorm veel geld in de economie gepompt, leverage wordt wereldwijd fiscaal gestimuleerd en dan zijn er nog de wettelijke regelingen in de VS met betrekking tot hypotheken. De bonussen zullen hooguit op ondernemingsniveau voor slecht beslissingen gezorgd kunnen hebben en zijn zeker niet de grondslag voor deze crisis.
Ooooh, wat schattig, zo'n naïevelingquote:Op donderdag 19 maart 2009 23:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, raar idee he? Dat ik denk dat in een democratie de overheid in dienst van de belastingbetalende en kiezende burgers handelt? En dat de staat dus eigenlijk van en voor de burgers is?
Je kan natuurlijk ook de mensen die een hypotheek namen die ze niet konden betalen de schuld geven. Of... of... of... Met andere woorden: er is niet één schuldige (groep) aan te wijzen. Er zijn, al dan niet met opzet, heel wat fouten gemaakt, door heel veel verschillende mensen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:20 schreef Adelante het volgende:
[..]
winstbejag door managers en aandeelhouders toch? o.a. via bonussystemen. gewoon de luchtbel in stand houden om zelf er met meer geld uit te komen.
Nee, echt niet, dat zal hooguit individuele ondernemingen de vernieling in geholpen hebben en zal dus maar op een beperkt niveau aan deze crisis bijgedragen hebben. Veel belangrijker is de monetaire en fiscale stimulatie van leningen (lage rente en belastingvoordelen als je financiert met leningen) waardoor veel ondernemingen zeer afhankelijk van deze leningen zijn geworden.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:20 schreef Adelante het volgende:
winstbejag door managers en aandeelhouders toch? o.a. via bonussystemen. gewoon de luchtbel in stand houden om zelf er met meer geld uit te komen.
Leuk he? Mensen die na al die levenservaring nog wel vertrouwen hebben in het idee van een parlementaire democratie?quote:
Of we gaan nog verder en verklaren gewoon de hele mensheid hypocriet en egoistisch, genoeg filosofen die er lang geleden al zo over dachten.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook de mensen die een hypotheek namen die ze niet konden betalen de schuld geven. Of... of... of... Met andere woorden: er is niet één schuldige (groep) aan te wijzen. Er zijn, al dan niet met opzet, heel wat fouten gemaakt, door heel veel verschillende mensen.
Ik zou een best goede dictator zijn, denk ikquote:Op donderdag 19 maart 2009 23:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Leuk he? Mensen die na al die levenservaring nog wel vertrouwen hebben in het idee van een parlementaire democratie?
Maar jij hebt vast betere alternatieven voor ogen?
GMTA.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:26 schreef Adelante het volgende:
[..]
Of we gaan nog verder en verklaren gewoon de hele mensheid hypocriet en egoistisch, genoeg filosofen die er lang geleden al zo over dachten.
Ja, een minimale overheid die enkel op basis van een grondwet bepaalde taken uit mag voeren.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:25 schreef golfer het volgende:
Maar jij hebt vast betere alternatieven voor ogen?
Goed idee, maar dan struikel je wel over de zwervers omdat mensen te achterlijk zijn om hun eigen zaakjes op orde te hebben.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, een minimale overheid die enkel op basis van een grondwet bepaalde taken uit mag voeren.
"Sinterklaas bestaat! En hij zit daaaarrrr" (wijzend op Den Uyl)quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:37 schreef golfer het volgende:
Ik moet nog steeds om Wiegel lachen.
Hij was destijds als jonkie in de politiek soms zo scherp tegen Den Uyl en hoewel ik meer voor Den Uyl was kon ik die scherpe opmerkingen van hem wel waarderen.
Jammer dat ie later met die griezel van Van Agt zo vriendjes is geworden.
Een echte klassiekerquote:Op donderdag 19 maart 2009 23:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
"Sinterklaas bestaat! En hij zit daaaarrrr" (wijzend op Den Uyl)
Ik mag hopen dat je ook zo goed tekenen kunt als hij na 8 biertjes.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:45 schreef Bradley33 het volgende:
Deze man praat net als ik na 8 bier.
Nee dat niet.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je ook zo goed tekenen kunt als hij na 8 biertjes.
Kreeg ik van de Sintquote:Op donderdag 19 maart 2009 23:44 schreef golfer het volgende:
Peter van Straaten is zo geweldig met die tekeningen. Ik heb bijna al z'n verzamelde boeken en de leukste van hem zijn z'n stoute pornografische tekeningen.
Ik verbaas me er juist over dat ie dertig jaar geleden pas 37 was.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:32 schreef golfer het volgende:
Toch wel grappig dat ouwe mastodonten (67 jaar) als Hansje Wiegel altijd weer gevraagd worden op te treden.
Daar tegenover een tekenaar die nog ouder is, die prachtige cartoons over hem maakte in de tijd dat Wiegel nog wel iets betekende in de politiek.
Hij werd niet voor niets door Opland in de jaren 70 altijd met een snottebel onder z'n neus getekend.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:48 schreef tong80 het volgende:
Ik verbaas me er juist over dat ie dertig jaar geleden pas 37 was.
quote:-Kritiek Bert Koenders op de paus
Minister van Ontwikkelingssamenwerking Bert Koenders over zijn kritiek op uitspraken van de paus rond condoomgebruik. Ook gaat hij in op de bezuinigingen op zijn portefeuille.
-Hind over Mattheus Passion
Zangeres Hind zingt een aria uit de Mattheus Passion voor het EO-programma Masterclass Mattheus.
-Ex-Tbs'er Bensaïd Nackach en advocaat Joe de Goeij
Bensaïd Nackach kreeg bijna 15 jaar Tbs door een foute diagnose. Zijn advocaat Joe de Goeij kreeg hem vandaag vrij.
quote:-Ex-Tbs'er Bensaïd Nackach en advocaat Joe de Goeij
Bensaïd Nackach kreeg bijna 15 jaar Tbs door een foute diagnose. Zijn advocaat Joe de Goeij kreeg hem vandaag vrij.
Wat is daar zo lachwekkends aanquote:
Weer een lachwekkende.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |