abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:52:04 #201
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66968993
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 13:43 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ja, want overheidsinstellingen (zoals het leger) staan bekend om hun uitmuntende beveiliging

Nogmaals, alle zooi in 1 grote kluis, die bewaken en klaar is Kees.
Dan komen de kindertjes van "triggerhappy fathers" niet meer met hun pootjes aan de wapens.

EDIT:
Kluis per schietvereniging natuurlijk
Daar zijn er honderden van, en met honderden wapens per schietvereniging worden dat enorme kluizen. En wat voor bewaking heb je wel niet nodig als die op een legerbasis niet eens afdoende is?

Gewoon anoniem bij de sportschutters thuis, opgeslagen volgens de regels en gecontroleerd door de politie. Dat is het minste risico.

De vader hier zat fout omdat zijn onbevoegde zoon toegang had tot een wapen én munitie.
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:53:57 #202
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_66969030
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 13:52 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Daar zijn er honderden van, en met honderden wapens per schietvereniging worden dat enorme kluizen. En wat voor bewaking heb je wel niet nodig als die op een legerbasis niet eens afdoende is?

Gewoon anoniem bij de sportschutters thuis, opgeslagen volgens de regels en gecontroleerd door de politie. Dat is het minste risico.

De vader hier zat fout omdat zijn onbevoegde zoon toegang had tot een wapen én munitie.
Ik heb volgens mij nog nergens gelezen dat het moordwapen een wapen van zijn vader was en dat de munitie ook bij hem vandaan kwam.

De vader had 16 wapens in huis, legaal met wapenvergunning. Dat is het enige wat ik er tot nu toe van begrepen heb.
  Redactie Frontpage donderdag 12 maart 2009 @ 13:56:23 #203
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_66969109
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 13:53 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij nog nergens gelezen dat het moordwapen een wapen van zijn vader was en dat de munitie ook bij hem vandaan kwam.

De vader had 16 wapens in huis, legaal met wapenvergunning. Dat is het enige wat ik er tot nu toe van begrepen heb.
Het was een wapen van z'n vader Bij onderzoek bleek dat er 1 miste namelijk
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  FOK!Fotograaf donderdag 12 maart 2009 @ 13:58:15 #204
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_66969175
De schutter werd gepest blijkt uit de persconferentie... het lag dus niet aan de spellen, het lag aan de maatschapij... verbieden dus
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:58:19 #205
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_66969178
quote:
De jongen die gisteren in Winnenden in Zuid-Duitsland 15 mensen doodde, had zijn daad in de nacht ervoor aangekondigd in een chatroom op internet. Dat heeft de politie laten weten in een persconferentie.

"Ik heb er genoeg van, van dit leven. Altijd hetzelfde. Iedereen lacht me uit. Niemand ziet wat ik kan. Ik meen het serieus. Ik ga terug naar mijn oude school om mij op gepaste wijze te wreken. Houd de oren open. Jullie zullen van mij horen. Schakel maar niet de politie in. Het is een grapje", zo luidde zijn tekst in de chat rond 02.45 uur.

De jongen met wie hij zat te chatten, heeft het bericht dan ook niet serieus genomen en antwoordde met een chatcode die staat voor: 'daar moet ik hard om lachen'.
http://www.nos.nl/nosjour(...)msten_winnenden.html

Dat heeft dus niks met games te maken, maar met depressiviteit. Ik denk dat er veel christelijke partijen in regeringen zijn die maar al te graag horen dat het door agressieve games komt, om ze van de markt te krijgen.
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:58:35 #206
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_66969186
Ook toevallig, ik was net tussen de middag even bij de tandarts en daar las ik in Vrij Nederland een column van ene Ko Colijn over Guerilla Games en hun monsterhit Killzone 2. Ik weet de inhoud van de column natuurlijk niet uit mijn hoofd, maar het was duidelijk dat Colijn helemaal niets van het onderwerp begrijpt ('in de game speel je een first shooter') en vooral leek hij het doodzonde te vinden dat zoveel slimme programmeurs hun tijd verdoen aan het maken van zoiets debiels als een gewelddadig spelletje.
Een uitspraak van een Guerilla Games-medewerker dat 'gamers het leuk vinden om tactisch bezig te zijn en dat een oorlogssituatie zich daar nu eenmaal het beste voor leent', werd door Colijn afgedaan als wartaal waarbij hij afhaakte. Hoe weinig kun je van een onderwerp snappen? Juist met die opmerking sloeg de GG-man de spijker op zijn kop.
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:58:48 #207
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_66969200
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 13:52 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Gaat ook niet werken.
Werkt nu al niet.
Daarnaast gaat de politie dat niet controleren, hebben ze geen mensen voor.
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:59:12 #208
15967 Frollo
You know I am a righteous man
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:59:25 #209
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_66969220
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 13:56 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Het was een wapen van z'n vader Bij onderzoek bleek dat er 1 miste namelijk
Dat is dan wel zwaar kut ja. Ook al bewezen dat het moordwapen dit wapen ook daadwerkelijk was?
Geregistreerde wapens hebben nr's enzo.
  donderdag 12 maart 2009 @ 14:00:19 #210
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66969258
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 13:58 schreef Keltie het volgende:

[..]

Gaat ook niet werken.
Werkt nu al niet.
Daarnaast gaat de politie dat niet controleren, hebben ze geen mensen voor.
Dat doen ze al hoor, onaangekondigd. Zo is het gewoon geregeld in Nederland.
pi_66969276
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
verbod
Alweer...

EG, misschien is het eens handig als jij draadjes opent over zaken die nog wel moeten mogen. Dat scheelt een hoop leeswerk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 12 maart 2009 @ 14:00:59 #212
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66969293
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 13:53 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Hij had een 9 mm pistool op zijn nachtkastje buiten de kluis laten liggen, met een zak munitie. Dat is wat ik heb gelezen.
  donderdag 12 maart 2009 @ 14:02:31 #213
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_66969348
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:00 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat doen ze al hoor, onaangekondigd. Zo is het gewoon geregeld in Nederland.
Ow dan is het goed, want een onaangekondigde steekproef-gewijze controle is dekt de lading wel
  donderdag 12 maart 2009 @ 14:05:58 #214
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66969482
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:02 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ow dan is het goed, want een onaangekondigde steekproef-gewijze controle is dekt de lading wel
Niet dan? Ze kunnen elk moment langskomen, en de straffen bij overtreding zijn niet om te lachen.
  donderdag 12 maart 2009 @ 14:07:50 #215
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_66969565
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:05 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Niet dan? Ze kunnen elk moment langskomen, en de straffen bij overtreding zijn niet om te lachen.
En onaangekondigd is nog altijd beter dan aangekondigd.
  donderdag 12 maart 2009 @ 14:10:15 #216
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66969648
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:07 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

En onaangekondigd is nog altijd beter dan aangekondigd.
Anders lijkt het me ook zinloos, en ze kijken niet alleen je wapens, papieren en opslag na, maar ook je munitie. Ze checken of je op de hoogte bent van de regeltjes, enzovoorts.
pi_66970072
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Alweer...
quote:
EG, misschien is het eens handig als jij draadjes opent over zaken die nog wel moeten mogen. Dat scheelt een hoop leeswerk.
Nou, je kent mijn standpunt toch? eerst zelfregulatie, maar.....
  donderdag 12 maart 2009 @ 14:25:34 #218
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_66970152
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 13:58 schreef Frollo het volgende:
Ook toevallig, ik was net tussen de middag even bij de tandarts en daar las ik in Vrij Nederland een column van ene Ko Colijn over Guerilla Games en hun monsterhit Killzone 2. Ik weet de inhoud van de column natuurlijk niet uit mijn hoofd, maar het was duidelijk dat Colijn helemaal niets van het onderwerp begrijpt ('in de game speel je een first shooter') en vooral leek hij het doodzonde te vinden dat zoveel slimme programmeurs hun tijd verdoen aan het maken van zoiets debiels als een gewelddadig spelletje.
Een uitspraak van een Guerilla Games-medewerker dat 'gamers het leuk vinden om tactisch bezig te zijn en dat een oorlogssituatie zich daar nu eenmaal het beste voor leent', werd door Colijn afgedaan als wartaal waarbij hij afhaakte. Hoe weinig kun je van een onderwerp snappen? Juist met die opmerking sloeg de GG-man de spijker op zijn kop.
Het punt dat een FPS gewoon een makkelijk spel is (natuurlijk vergt het skills om goed te zijn maar iedereen kan het spelen) en er simpelweg geen enorm grote markt is voor hele diepe gecompliceerde spellen (een beperkt aantal uitzonderingen daargelaten) vergeet deze man ook even voor t gemak... Bovendien hebben intellectuele mensen ook behoefte aan snelheid, spanning en kicks...

Als je Donald Duck uit de schappen gaat halen betekend niet dat de jeugd overstapt op een gecompliceerde intellectueel stimulerende novelle...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  donderdag 12 maart 2009 @ 14:34:14 #220
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_66970424
Maargoed EchtGaaf is nog niet met onomstotelijk bewijs gekomen dat mensen door het spelen van spelletjes denken dat mensen doodmaken normaal is.

Of zijn de mensen waar hij het over heeft nog nooit van hun leven op school, straat etc. geweest waar iedere keer maar blijkt dat het niet normaal is.
  donderdag 12 maart 2009 @ 14:35:51 #221
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_66970472
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 13:59 schreef Frollo het volgende:
Oh wacht, hier staat de hele column:
http://www.vn.nl/Opinie/KoColijn/ArtikelKoColijn/FirstShooter.htm
Ook echt tot drie keer toe 'first shooter' in plaats van first person shooter, waaronder in de titel

Komt niet echt snugger over als je denkt een belangrijk punt te maken...
  Redactie Frontpage donderdag 12 maart 2009 @ 14:41:54 #222
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_66970666
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:35 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Ook echt tot drie keer toe 'first shooter' in plaats van first person shooter, waaronder in de titel

Komt niet echt snugger over als je denkt een belangrijk punt te maken...
Toch even gelezen Respect voor de man, hij is in staat om een tijdverdrijf te koppelen aan internationale politek
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 12 maart 2009 @ 14:42:16 #223
136 V.
Like tears in rain...
pi_66970685
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:25 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Het punt dat een FPS gewoon een makkelijk spel is (natuurlijk vergt het skills om goed te zijn maar iedereen kan het spelen) en er simpelweg geen enorm grote markt is voor hele diepe gecompliceerde spellen
Dat klopt. Ikzelf mag graag een spelletje spelen, maar omdat ik ook nog een ander so-called life heb, wil ik gewoon af en toe een half uurtje-uurtje snel even een spelletje doen. Dan ga ik mij niet storten op Starcraft II of Sins of the Solar Empire... dan wil ik iets doen dat betrekkelijk rechttoe rechtaan is. Een FPS, vooral, of af en toe een TPS.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 12 maart 2009 @ 14:42:49 #224
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_66970706
Dit was op de chat waar de dader het aankondigde:

,,Scheiße Bernd, es reicht mir. Ich habe dieses Lotterleben satt. Immer dasselbe Lotterleben - alle lachen mich aus, niemand erkennt mein Potenzial.

Ich meine es ernst Bernd - ich habe Waffen hier, und ich werde morgen früh an meine frühere Schule gehen und mal so richtig gepflegt grillen. Villeich komme ich ja auch davon.

Haltet die Ohren offen, Bernds, ihr werdet von mir hören. Merkt Euch nur den Namen des Orts: Winnenden. Und jetzt keine Meldung an die Polizei, keine Angst, ich trolle nur"

Bild.de

Hij scheen onder psychiatrische begeleiding te lopen en depressief te zijn door zijn wereldbeeld en de mensen in zijn omgeving die hem schijnbaar het leven zuur maakten...

En nog moeten veel mensen andere redenen en invloeden erbij gaan bedenken... Het scheen ondanks de laatste zin ook aan de politie gemeld te zijn... Maar nee, t komt door invloed van games joh! dat zegt ie toch tussen de regels door?!!
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  donderdag 12 maart 2009 @ 14:42:50 #225
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_66970707
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:05 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Het gaat over het steekproefgewijs
Nee, dat is blijkbaar niet voldoende.. Gezien de problemen met wapens wereldwijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')