abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66987227
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:59 schreef viagraap het volgende:
Jezus heb je jou ook weer (de TS). Ik heb het topic niet doorgelezen trouwens. Maar het verbaast me totaal niet dat je met zoiets komt. Ik haat mensen niet snel maar je doet je best.
Ik haat mensen die conclusies trekken voordat ze het topic hebben gelezen. Of duik je eerst in een bad en kijk daarna pas of er wel water in zat?

Je vraagt je af of de jeugd vandaag de dag nog iets anders doet dan gamen.
pi_66987574
quote:
Jij kan duizend onderzoeken linken die dat zeggen, ik kan net zo makkelijk weer duizend onderzoeken linken die het andere zeggen. 'De wetenschap' is het er niet over eens.
What Would Goku Do
pi_66987966
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:34 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed EchtGaaf is nog niet met onomstotelijk bewijs gekomen dat mensen door het spelen van spelletjes denken dat mensen doodmaken normaal is.
De eerste aanzet tot het doden van mensen is opgefokt raken, agressief worden. Amerikaanse wetenschappers hebben een causaal verband gevonden tussen gewelddadige games en agressief gedrag.

http://www.dutchcowboys.nl/gaming/5963
quote:
Of zijn de mensen waar hij het over heeft nog nooit van hun leven op school, straat etc. geweest waar iedere keer maar blijkt dat het niet normaal is.
Nogmaals, er zullen mensen zijn die sterker worden beïnvloed door games. Dat zijn mensen die vaak geïsoleerd leven en minder contact hebben met de werkelijkheid. Daardoor heeft de virtuele wereld dus eerder greep op. Dat is ook helemaal geen nieuws.

Zoals gesteld dragen meerdere (omgevings)factoren bij tot de vorming van dergelijk mensen en de uitwassen die daar het gevolg van kunnen zijn.
pi_66988872
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De eerste aanzet tot het doden van mensen is opgefokt raken, agressief worden. Amerikaanse wetenschappers hebben een causaal verband gevonden tussen gewelddadige games en agressief gedrag.

http://www.dutchcowboys.nl/gaming/5963
En weer andere onderzoeken ontkrachten dat. Daar hoef ik geen link voor te zoeken, daar ga ik van uit. Altijd, al jarenlang, komt er om de zoveel tijd een bericht dat een onderzoek zus zegt. Om de andere tijd komt er weer een bericht dat zo zegt.
What Would Goku Do
pi_66989031
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:17 schreef viagraap het volgende:

[..]

En weer andere onderzoeken ontkrachten dat. Daar hoef ik geen link voor te zoeken, daar ga ik van uit. Altijd, al jarenlang, komt er om de zoveel tijd een bericht dat een onderzoek zus zegt. Om de andere tijd komt er weer een bericht dat zo zegt.
Wetenschap bestaat inderdaad bij de gratie van voortschrijdend inzicht. Tot die tijd dat er geen tegendeel bewezen is, ga ik vanuit dat de conclusies gewoon overeind blijven.

Mocht dat anders zijn, dan zie ik je link gaarne met belangstelling tegemoet.
  donderdag 12 maart 2009 @ 22:22:36 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_66989142
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De eerste aanzet tot het doden van mensen is opgefokt raken, agressief worden. Amerikaanse wetenschappers hebben een causaal verband gevonden tussen gewelddadige games en agressief gedrag.

http://www.dutchcowboys.nl/gaming/5963
http://www.ng-gamer.nl/ga(...)rzaak-voor-agressie/

Dit spreekt het dan weer tegen. Verder zegt jouw link ook niet dat mensen doden normaal gaan vinden.

En ik wordt ook agressief van een betuttelende overheid.
quote:
Nogmaals, er zullen mensen zijn die sterker worden beïnvloed door games. Dat zijn mensen die vaak geïsoleerd leven en minder contact hebben met de werkelijkheid. Daardoor heeft de virtuele wereld dus eerder greep op. Dat is ook helemaal geen nieuws.
Dan nog moet je contact hebben met de echte wereld. Al is het maar om aan eten te komen of je rekeningen te betalen.

Alleen als je iemand vanaf zijn geboorte in een hok laat wonen en alleen maar games laat spelen en nooit naar buiten mag dan kan het misschien wel eens zo worden.
quote:
Zoals gesteld dragen meerdere (omgevings)factoren bij tot de vorming van dergelijk mensen en de uitwassen die daar het gevolg van kunnen zijn.
Waarbij games vooral een randzaak zijn.
pi_66989150
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wetenschap bestaat inderdaad bij de gratie van voortschrijdend inzicht. Tot die tijd dat er geen tegendeel bewezen is, ga ik vanuit dat de conclusies gewoon overeind blijven.

Mocht dat anders zijn, dan zie ik je link gaarne met belangstelling tegemoet.
Lees eens mijn post nog een keer. Of twee.
What Would Goku Do
pi_66989259
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Wetenschap bestaat inderdaad bij de gratie van voortschrijdend inzicht. Tot die tijd dat er geen tegendeel bewezen is, ga ik vanuit dat de conclusies gewoon overeind blijven.

Mocht dat anders zijn, dan zie ik je link gaarne met belangstelling tegemoet.
Als je doorklikt naar het BBC verhaal:
quote:
Jonathan Freedman, a psychologist from the University of Toronto in Canada, said: "All we are really getting is desensitisation to images. There's no way to show that this relates to real-life aggression."

And Professor David Buckingham, an expert on the media and children at the Institute of Education, added there was still no consensus on whether violent games caused aggressive behaviour or were just played by violent people.

"The debate we are seeing is very similar to the one that has raged for years about TV. The truth is there are many factors that can lead to violence, such as being withdrawn and isolated, so it is hard to say it is because of one thing.
Kortom

Los daarvan valt er ook een heel makkelijk argument te maken; als het zo ongelofelijk moeilijk blijkt te zijn om een echt verband aan te tonen dan is de invloed of heel erg klein of niet aanwezig.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 13 maart 2009 @ 00:13:43 #259
182269 sneakypete
On the edge
pi_66994050
Vervelend is de loopgravenoorlog bij dit soort discussies waarin beide kampen zelden gelijk hebben. Het gaat hier namelijk om de slechte invloed van de ene mens op de andere. Dat is een concept dat vrij aannemelijk is; ik ken niemand die het bestaan van dat fenomeen ontkent. Maar zodra het om iets gaat dat een gevoelige snaar raakt, schieten mensen al snel in de verdediging en wil niemand nog argumenten overwegen.

Je zou daaruit dus kunnen concluderen, zoals EchtGaaf doet, dat bijv. agressieve computerspellen een slechte invloed (kunnen) hebben op mensen met een labiele geest. Dat lijkt mij niet eens zo'n slechte gedachte. Maar wat is een agressief computerspel? Is carmageddon agressief? Veel mensen vinden waarschijnlijk van wel. Is Super Mario een agressief computerspel? Veel minder mensen zullen dat beamen, maar toch is het zo. Het doel is dat je (zonder dat je vooraf veel informatie hebt en alleen nintendonerds hebben die informatie omdat ze voor het spelen de handleiding lezen) namelijk een enorm aantal grappig getekende virtuele figuren van je scherm knalt om een lekker wijf (prinses paddenstoel) te bevrijden. Nu mag jij het misschien sinds je tiende geen lekker wijf meer vinden, Super Mario vindt dat wel anders had hij zijn extra levens niet geriskeerd; zelfs niet met een eindeloos aantal continues als in Mario 3, op de weg naar zijn doel zal hij immers nog steeds heel wat moeite moeten doen en pijn ondergaan.

Nu lijkt dit een tamelijk kinderachtige analyse van twee moderne spelletjes met een cultstatus. Maar niets is minder waar, en dat komt niet door deze spellen zelf, maar door het idee achter een spel an sich. Een spel is namelijk altijd gebaseerd op een strijd. Hoe beschaafd je dat ook verpakt, elk spel is gebaseerd op het nastreven van een doel, ten koste van andere medespelers. Zoals de wijsgeer Henny Huisman het al eens verwoordde: "Er kan er maar één! de winnaar zijn".

Maar we laten ons niet kennen en gaan gewoon maar door, want wie niet tegen zijn verlies kan..
die schiet een dozijn pubermeisjes dood. En hoe zielig is dat!
Tegenwoordig is het zo, dat veel te veel mensen de plegers van iets dat obv psycho-analyse ea interpretaties van de maatschappij mogelijkerwijs te rechtvaardigen is, benoemen tot een cultheld van Super Marioproporties. Daar moeten we mee ophouden. In de echte wereld doet het misbruik (niet gebruik, want ik ben voor vrij bezit obv het eigendomsrecht) van een wapen namelijk wel pijn en als we in die wereld maar lang genoeg doorgaan, zal ons werkelijke leven verworden tot niet een sprookjesachtige acht-bitsgame, maar een realistische shoot'em up waarin velen de pijn van neergemaaide 'vijanden' zullen meevoelen.
Dat leidt niet tot het uitspelen van het spelletje, maar tot het in rap tempo verliezen en nooit tot een hoger level komen, ondanks de vele continues die de wereld heeft, maar dus niet de speler zelf en zijn slachtoffers.

[ Bericht 0% gewijzigd door sneakypete op 13-03-2009 01:13:28 ]
pi_66994079
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:24 schreef FJD het volgende:

[..]

Als je doorklikt naar het BBC verhaal:
[..]

Kortom

Los daarvan valt er ook een heel makkelijk argument te maken; als het zo ongelofelijk moeilijk blijkt te zijn om een echt verband aan te tonen dan is de invloed of heel erg klein of niet aanwezig.
Dat lijkt me ook nogal kort door de bocht. Dat een verband moeilijk aan te tonen is kan net zo goed zijn (wat hier zeker waarschijnlijk is) doordat oorzaak en gevolg moeilijk te onderscheiden zijn. Een zuiver experiment naar de gevolgen van langdurig spelen van computerspelletjes is om ethische redenen natuurlijk niet uit te voeren.
pi_66995068
Waarom moet altijd alles vrezen voor een verbod, zout toch op, ik word gek van dat gezeik.
Ik support gevallen topclubs!
  vrijdag 13 maart 2009 @ 01:05:38 #262
138448 PeZu
Suspended animation
pi_66995198
beter veranderd TS zijn naam in echt gaar _!
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_67001873
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 00:14 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook nogal kort door de bocht. Dat een verband moeilijk aan te tonen is kan net zo goed zijn (wat hier zeker waarschijnlijk is) doordat oorzaak en gevolg moeilijk te onderscheiden zijn. Een zuiver experiment naar de gevolgen van langdurig spelen van computerspelletjes is om ethische redenen natuurlijk niet uit te voeren.
Ik geef ook toe dat een dergelijk onderzoek lastig is op te zetten. Ik hoop alleen dat het verder goed word uitgezocht.

Ik ben echter van overtuigd dat die spellen bij individuen hun cognities wel degelijk deformeert.
pi_67002251
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben echter van overtuigd dat die spellen bij individuen hun cognities wel degelijk deformeert.
Zoals al eerder aangebracht is: wat doet dat in godsnaam niet? Films, lectuur, et cetera.
pi_67002344
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

http://www.ng-gamer.nl/ga(...)rzaak-voor-agressie/

Dit spreekt het dan weer tegen. Verder zegt jouw link ook niet dat mensen doden normaal gaan vinden.
Dat laatste heb ik niet 1 op 1 zo gesteld. Feit is wel dat mensen elkaar doden als ze agressief zijn. Onderzoek van de Amerikaanse universiteit Stanton wijst erop dat jongeren die minder vaak computerspellen spelen, minder agressief gedrag vertonen. Het verband tussen agressie en games is er wel degelijk.

Een kind kan begrijpen dat het inleven in spellen waarbij je anderen dood of met geweld bejegend bepaald de innerlijke rust niet bevordert. Het geeft je een ander gevoel dan je aan het flipperen bent.
quote:
En ik wordt ook agressief van een betuttelende overheid.
Ik wordt agressief als iedereen maar lekker hun gang kan gaan.
quote:
Dan nog moet je contact hebben met de echte wereld. Al is het maar om aan eten te komen of je rekeningen te betalen.
Feit is dat er mensen zijn die aan gamen verslaafd raken en het contact met de realiteit verliezen. Feit is dat dan cognitieve deformatie plaatsvindt Vanuit psychologisch perspectief is dat vrij algemeen bewezen.
quote:
Alleen als je iemand vanaf zijn geboorte in een hok laat wonen en alleen maar games laat spelen en nooit naar buiten mag dan kan het misschien wel eens zo worden.
[..]
Er is een hellend vlka dus. Blij dat je inziet wat er kan gebeuren als je een bepaalde grens passeert. En waarom zou eea niet gradueel kunnen zijn? En dat flippen reeds eerder kan plaatsvinden?
quote:
Waarbij games vooral een randzaak zijn.
Het is en blijft opvallend dat deze massakillers altijd ook fanatieke spelers zijn met gewelddadige games?
pi_67002428
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zoals al eerder aangebracht is: wat doet dat in godsnaam niet? Films, lectuur, et cetera.
Films wel; maar lectuur denk ik dat de gevaren kleiner zijn. Beelden werken immers sterk door in je geest. Iets letterlijk voor de verbeelding spreken ....

En daarom zeg ik : extreme gewelddadige films ook verbieden.
  Redactie Frontpage vrijdag 13 maart 2009 @ 11:30:28 #267
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_67002475
Je legt het verband verkeerd Games zijn nog steeds relatief nieuw. Het is een tijdverdrijf, voor iedereen toegankelijk. Dat er mensen zijn, en dus ook jongeren, die niet kunnen omgaan met het verschil tussen de virtuele wereld en de echte wereld, komt niet door de games maar door hun eigen geestelijke gesteldheid. Misschien hebben de ouders er ook wel mee te maken, die niet goed kunnen uitleggen aan hun kinderen dat een spelletje een spelletje is en niet meer dan dat.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:32:54 #268
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_67002570
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik ben echter van overtuigd dat die spellen bij individuen hun cognities wel degelijk deformeert.
Concentreer je anders eerst even op de grammatica, voor je interessant wilt gaan doen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_67002641
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:30 schreef Etcetera het volgende:
Je legt het verband verkeerd Games zijn nog steeds relatief nieuw. Het is een tijdverdrijf, voor iedereen toegankelijk. Dat er mensen zijn, en dus ook jongeren, die niet kunnen omgaan met het verschil tussen de virtuele wereld en de echte wereld, komt niet door de games maar door hun eigen geestelijke gesteldheid. Misschien hebben de ouders er ook wel mee te maken, die niet goed kunnen uitleggen aan hun kinderen dat een spelletje een spelletje is en niet meer dan dat.
Die games worden qua beleving steeds realistischer. Het wachten is op de komst van 3d skibrillen, waardoor je vrijwel echt in een scene bevindt. Het onderscheid tussen virtuele wereld en realiteit vervaagt op die manier. Dat is het gevaar. Alleen mensen die heel sterk in hun schoenen staan kunnen het onderscheid dan nog goed maken.

Ik verwacht in de toekomst dat vaker dergelijke amokmakers zullen toeslaan.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:35:07 #270
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_67002647
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Films wel; maar lectuur denk ik dat de gevaren kleiner zijn. Beelden werken immers sterk door in je geest. Iets letterlijk voor de verbeelding spreken ....

En daarom zeg ik : extreme gewelddadige films ook verbieden.
Geweld dat door lectuur wordt veroorzaakt

http://www.depers.nl/buit(...)e-oorlog-verder.html
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:36:09 #271
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_67002687
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:30 schreef Etcetera het volgende:
Je legt het verband verkeerd Games zijn nog steeds relatief nieuw. Het is een tijdverdrijf, voor iedereen toegankelijk. Dat er mensen zijn, en dus ook jongeren, die niet kunnen omgaan met het verschil tussen de virtuele wereld en de echte wereld, komt niet door de games maar door hun eigen geestelijke gesteldheid. Misschien hebben de ouders er ook wel mee te maken, die niet goed kunnen uitleggen aan hun kinderen dat een spelletje een spelletje is en niet meer dan dat.
Als je een film kijkt weet je toch ook dat het geacteerd is? Als je een teddybeer ziet, weet je toch ook dat het geen echte beer is? Iedereen ziet dat verschil.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_67002721
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Geweld dat door lectuur wordt veroorzaakt

http://www.depers.nl/buit(...)e-oorlog-verder.html
Niet door lectuur, maar door andere zaken. Niet minder triest. Wel weer flauwe steek onder water door religie erbij te halen.
  Redactie Frontpage vrijdag 13 maart 2009 @ 11:37:24 #273
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_67002732
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die games worden qua beleving steeds realistischer. Het wachten is op de komst van 3d skibrillen, waardoor je vrijwel echt in een scene bevindt. Het onderscheid tussen virtuele wereld en realiteit vervaagt op die manier. Dat is het gevaar. Alleen mensen die heel sterk in hun schoenen staan kunnen het onderscheid dan nog goed maken.

Ik verwacht in de toekomst dat vaker dergelijke amokmakers zullen toeslaan.
En dáárom moeten de ouders veel beter aan hun kinderen leren dat een spelletje een spelletje is en niet meer dan dat. Het probleem ligt niet bij de games, hoe realistisch het ook wordt.

Wat denk je dan van paintball? Hoe vaak hoor je een verhaal over iemand die doorslaat na een spelletje paintball en een echt geweer pakt? Volgens mij nooit
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_67002770
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Als je een film kijkt weet je toch ook dat het geacteerd is? Als je een teddybeer ziet, weet je toch ook dat het geen echte beer is? Iedereen ziet dat verschil.
Als het duidelijk is dat het geacteerd is, dan zal het wrs minder schadelijk zijn. Maar hoe realistisch zijn films en games vandaag de dag?
pi_67002862
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als het duidelijk is dat het geacteerd is, dan zal het wrs minder schadelijk zijn. Maar hoe realistisch zijn films en games vandaag de dag?
Niet zo, en de werkelijkheid is altijd raarder dan de grootste fantast kan bedenken.
Bij voetbalwedstrijden worden mensen trouwens ook snel opgefokt vanwege de adrenaline, is vergelijkbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')