abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:17:25 #81
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67247956
From Russia with Love (1963, VK, Terence Young)

De tweede Bond heeft iets meer typische Bond-elementen dan Dr. No. Zo krijgt Bond hier voor het eerst gadgets van Q. Al zijn die niet zo high-tech als in latere films, maar gewoon wat verborgen wapens in een koffertje. Dus geen onrealistisch gedoe gelukkig. Connery zet hier de Bond neer, waar alle latere Bonds mee vergeleken zullen worden.
Bond moet eerst naar Istanbul. Omdat een Russisch meisje wil overlopen en een geheime decoder wil meenemen. Natuurlijk is het een val. Maar niet van de Russen, maar van SPECTRE. In Istanbul is het vooral de lokale side-kick Bey, met al zijn zonen, die de show steelt . Daarna ontsnappen Bond en het meisje (dat natuurlijk nu is gevallen voor de charmes van Bond) op de trein richting het Westen. Alleen moet nu nog afgerekend worden met de sterke handlanger van SPECTRE. Een confrontatie die langzaam opgebouwd wordt.
De film heeft een wat langzamer tempo dan latere Bond-film, waardoor het allemaal wat realistisch en grimmiger overkomt.
cijfer: 7.5

The Sweet Hereafter (1997, Can, Atom Egoyan)

Een prachtige film over de pijn van verlies en machteloosheid. Wat deze film van Egoyan nog interessanter maakt, is de manier waarop het sprookje van de rattenvanger van Hamelen erin is verwoven. Waar je allerlei allegorieën mee kan maken.
Het acteerwerk van iedereen en met name de jonge talentvolle Sarah Polley erg sterk. Maar het is Ian Holm in z'n beste rol ooit, die de hoogste ogen gooit.
cijfer: 8

Watchmen (2009, VS, Zack Snyder)

Al kan ik snappen dat andere hem tegen vinden vallen, omdat het niet het soort standaard superhelden film is wat ze verwachten of omdat die te fragmentarisch en moeilijk volgbaar is. Ik vond hem fantastisch. Ik kan begrijpen dat als je niet zoals ik grote e.v.a. fan ben van de comic en daarom niet al het verhaal kent, de film moeilijk volgbaar is met zijn vele helden en geswitch tussen heden en verleden. Maar de film gaat dan ook niet zozeer over het plot, maar over de thema's die het aanstipt.
Mijn inziens is Snyder er uitstekend in geslaagd om de essentie van de comic te vertalen naar het witte doek. De deconstructie van het genre door de superhelden menselijk te maken en in een realistische wereld te plaatsen, die op het punt staat om te vergaan. Dit wordt al meteen duidelijk in de beste openingcredits in jaren. Ook weet de film de hogere thema's over menselijke natuur en god zijn te raken, zonder ooit oog te verliezen voor de van zijn karakters.
Het ziet er echt fantastisch uit allemaal en de actie is ongelovelijk gaaf, zoals het eerste gevecht met The Comedian. Waardoor de film nooit verveeld.
De cast bestaande uit Jackie Earle Haley, Jeffrey Dean Morgan, Billy Crudup, Patrick Wilson en zelfs Malin Akerman zijn allemaal overtuigend in hun rol. De allerzwakste schakel van de film was Matthew Goode, die totaal niet overtuigde als Ozymandias.
cijfer: 9
  vrijdag 20 maart 2009 @ 20:07:29 #82
16701 scanman01
Today's a good day
pi_67249538

Bride wars (2009)

Bride Wars gaat over twee hartsvriendinnen (Hudson en Hathaway) die elkaars rivalen worden als ze dezelfde datum blijken te hebben gekozen om te trouwen. Ze strijden om de locatie, de voorzieningen en de gasten.
Ik zie Kate Hudson altijd graag in dit soort films, alleen viel deze eigenlijk een beetje tegen. Het is allemaal wel aardig, maar echt leuk wordt het nooit. Het einde is ook te plotseling allemaal, té onlogisch. Jammer voor Kate, die de film ook geproduceerd heeft, en Anne Hathaway, die dit jaar nog een oscarnominatie kreeg voor 'Rachel getting married'. De film is maar 1 uur en 25 minuten, dus dat is weer een pluspunt in dit geval.

Cijfer: 6.0
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 21 maart 2009 @ 13:07:14 #83
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67266606
Laura (1944, VS, Otto Preminger)
Het is het karakter van Waldo Lydecker (Clifton Webb), de mopperende schrijver en heer-van-stand, die de film net boven de middelmatigheid doet stijgen. Want voor de rest was het een standaard whodunnit-noir filmpje.
cijfer: 6.5

Role Models (2008, VS, David Wain)
Casting is cruciaal bij komedies. Daar zit het in deze film wel goed mee. Paul Rudd en Sean William Scott zijn een leuk duo. Sean William Scott brengt zijn Stiffler-player imago en Paul Rudd (één van mijn favoriete komedie acteurs van het moment) brengt zijn sarcastische soort humor. Rudd is perfect in het spelen van de sympathieke mopperkont, die overal een gevatte opmerking overheeft.
Het allergrappigste in de film vond ik Bobb'e J. Thompson als het kleine zwarte jongentje, die zich ouder en stoerder voordoet dan hij is. Christopher Mintz-Plasse is perfect als de nerderige LARPer Aurgie. Een onderwerp waar de film goed mee weet om te gaan, ze maken er grappen over zonder het op een makkelijke manier belachelijk te maken. De film blijft respect houden voor zijn karakters, Aurgie is een nerd, die blij is met zijn nerderige activiteiten en wordt niet gelukkig omgetoverd in een coole dude. Wat de film brengt is, wat zoveel komedies doen sinds Apatow het genre gereimaged heeft, die combinatie van grappen, geloofwaardige karakters en voorspelbaar formule-plot op een niet oversentimentele wijze te brengen.
cijfer: 7.5

Dumbo (1941, VS, Ben Sharpsteen)
De vierde, één van de kortste en goedkoopste Disney feature tekenfilms is nog steeds één van de beste. De tekenstijl is iets wat gedateerd, maar verder is het een tijdloos verhaal van de gepeste verstoteling, die in zijn zwakte zijn grootste sterkte vindt. Het is ontroerend en grappig, dus alles wat een Disney film moet zijn. Wat me opviel (en was vergeten) is dat Dumbo zelf helemaal niet praat. Maar weet met zijn mimiek je hart te winnen.
cijfer: 8.5
pi_67266691
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:51 schreef Siniti het volgende:

[..]

Hoe zie jij eigenlijk het verschil tussen een 6.3 en een 6.4?
net zoals je het verschil ziet tussen 7.0 en 6.9
pi_67266727
Defiance

aardige film, mooi decor...
niet ijzersterk verhaal..
6,9/10
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:33:32 #86
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67268563
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:11 schreef mschol het volgende:

[..]

pi_67268722
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:11 schreef mschol het volgende:

[..]

nou ik vind het knap, ik kan net het verschil tussen een 7 en een 8 zien
pi_67268762
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:40 schreef Siniti het volgende:

[..]

nou ik vind het knap, ik kan net het verschil tussen een 7 en een 8 zien
daarom rond ik in 99% van de gevallen gewoon af op hele en halve punten.. tenzij bij b.v. Defiance:
vind het geen 6,5 waard maar 7.0 gaat me ook te ver.. dus een psychologische 6,9 (op imdb zal hij weer wel @7 komen, omdat ik daar moet afronden
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:52:53 #89
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_67268926
Flirt

Gewoon niet doen. Alleen de aftiteling is leuk.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:12:06 #90
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_67270529
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:52 schreef Flitspaal het volgende:
Flirt

[ afbeelding ]

Ach dat meisje is toch wel aardig.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_67272077
Watchmen
Leuk filmpje, geen standaard superhelden verhaal en dat is maar goed ook. Ik heb het gehad met spiderman, de hulk, en x-men
Weer eens wat anders!
Children of the night. What music they make.
pi_67274572
Op de zender TCM (via UPC) worden een hoop klassiekers en goede films uitgezonden.
Laatst bekeken films:

Lust For Life
Film over het leven van Vincent van Gogh uit 1956

The Postman Always Rings Twice
Film-noir uit 1946

Beiden waren het bekijken zeker waard!!
Uitgesproken...
  zaterdag 21 maart 2009 @ 19:52:17 #93
16701 scanman01
Today's a good day
pi_67275713
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 17:21 schreef DeHovenier het volgende:
Watchmen
Leuk filmpje, geen standaard superhelden verhaal en dat is maar goed ook. Ik heb het gehad met spiderman, de hulk, en x-men
Weer eens wat anders!
Na meer dan 54.000 stemmen nog steeds een 8,2 op IMDB. Dat is knap hoog.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:06:46 #94
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67277775
Vanmiddag gekeken:

Dazed And Confused
Vandaag, het eerste weekend van de lente, was het heerlijk weer en dat deed me natuurlijk denken aan de zomervakantie. En dus kreeg ik zin om weer eens Dazed And Confused te kijken, waarin we een groep scholieren volgen op de laatste schooldag (en daarop volgende nacht) van hun highschool tijd.
Wat een heerlijke film is dit.Er lijkt niet echt iets te gebeuren en dus zit het gevaar erin dat de film wat voortkabbelt. Dat wordt echter voorkomen, vooral door de diversiteit aan karakters en de herkenbaarheid in de dingen die ze meemaken. De personages zijn erg herkenbaar, net als de dingen die ze meemaken. Geweldig. In combinatie met een sublieme (en tekstueel uitermate goed passende soundtrack) schenkt Linklater ons een film die weliswaar in 1976 speelt maar toch ook zo ontzettend tijdloos is. Een pareltje.
Een betere film om een (hopelijk) prachtige lente en zomer mee te beginnen is er niet. Verplicht kijkmateriaal!

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
pi_67282126
Vandaag Notting Hill gezien

Normaliter houd ik niet van romantische komedies, maar ik vind deze film toch het beste in zijn soort.
Grant en Julia spelen vrij aardig, die maffe huisgenoot van Grant doet goed mee en het verhaal is wat aan de zoetsappige kant maar is goed te pruimen.

En hey ik woon zelf al een poosje in Notting Hill in Londen wat een toeval haha dan toch maar 7.5!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 22 maart 2009 @ 02:43:46 #96
52357 Lambiekje
pi_67284726
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 01:47 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]

Marley & me
Ik ben niet zo'n grote Owen Wilson fan, dus ik had mijn bedenkingen bij deze film. Achteraf gezien wel enigszins terecht (ik had liever een andere acteur in zijn plaats gezien), maar toch is 'Marley & me' best de moeite van het kijken waard. Ik vond de film eigenlijk opgedeeld in twee delen. Het eerste uur is vooral komisch.... en het tweede uur een flink stuk serieuzer. Dat laatste had ik niet verwacht en kwam als een (aangename) verrassing.

Cijfer: 7.5
mmm dat laatst had ik juist wel verwacht wat een verschrikkelijke teringhond. Hij is op momenten wel lief maar wat een ongehoorzaam rotbeest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geef het maar een 6je.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 22 maart 2009 @ 20:47:08 #97
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_67304919
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Laura (1944, VS, Otto Preminger)
Het is het karakter van Waldo Lydecker (Clifton Webb), de mopperende schrijver en heer-van-stand, die de film net boven de middelmatigheid doet stijgen. Want voor de rest was het een standaard whodunnit-noir filmpje.
cijfer: 6.5
Ik vond dit eigenlijk wel een aangename film met leuke en verrassende ontwikkelingen. Vooral de twist halverwege de helft verbaasde me en deed mijn hele who-dunnit-idee kantelen, altijd leuk . Het tempo zit er door de snelle dialogen er lekker in, maar het is allemaal goed te volgen gelukkig doordat deze filmnoir niet zo overdreven gecompliceerd wordt. Duidelijk een pluspunt ten opzichte van bijvoorbeeld een Maltese Falcon of een The Big Sleep. Waldo was een leuk karakter, maar ook Gene Tierney vond ik bijzonder stoer . Cijfer: 7,5

Delicatessen
RAAR, absurd en BIZAR! Eigenlijk wel grappig en prachtig geschoten door Jeunet. Een film als Tuvalu lijkt me hevig beïnvloed te zijn door deze toffe film. Cijfer: 8

The Violent Years
Een stel verveelde meiden plegen diverse misdaden. Zo overvallen ze eerst een tankstation, verkrachten een jongeman en maken amok in een klaslokaal. Scenario van Ed Wood en dat is goed te merken ook door de vele onzinnige dialogen. Cijfer: 3,5
quote:
Dumbo (1941, VS, Ben Sharpsteen)
De vierde, één van de kortste en goedkoopste Disney feature tekenfilms is nog steeds één van de beste. De tekenstijl is iets wat gedateerd, maar verder is het een tijdloos verhaal van de gepeste verstoteling, die in zijn zwakte zijn grootste sterkte vindt. Het is ontroerend en grappig, dus alles wat een Disney film moet zijn. Wat me opviel (en was vergeten) is dat Dumbo zelf helemaal niet praat. Maar weet met zijn mimiek je hart te winnen.
Mijn favoriete Disneyfilm toen ik nog een kleuter was! Als kleine Falco heb ik de videoband waar deze film getaped was, grijs gedraaid!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 22 maart 2009 @ 21:00:42 #98
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67305444
Det Sjunde Inseglet (The Seventh Seal)
Eén van de meest bekende en meest invloedrijke films allertijden, maar ik had `m nog nooit gezien. Daar moest natuurlijk verandering in komen en dus ben ik vandaag voor het eerst in de wereld van Ingmar Bergman gedoken met The Seventh Seal.
Het resultaat is een film die absoluut intrigeert, indruk maakt met een groot aantal visueel prachtig scenes en daardoor film langzaam onder je huid kruipt. Het is moeilijk onder woorden te brengen wat er juist zo goed (of juist niet) aan is, de film heeft iets "ongrijpbaars" maar het is duidelijk dat ie nog lang door je hoofd zal spelen.
Een film die ik vaker moet zien om `m beter te kunnen beoordelen en echt op waarde te kunnen schatten. Tot dan:

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
  zondag 22 maart 2009 @ 21:38:08 #99
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_67306853

Kan er veel over zeggen, maar donders wat een toffe film!
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
  zondag 22 maart 2009 @ 23:55:23 #100
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67311552
The Fall (2006, In, Tarsem Singh)

Prachtige ode aan ouderwetse fantasievolle, sprookjesachtige verhalen. Elk shot uit het sprookjes gedeelte is om in te lijsten zo mooi. Het is allemaal zo grotesk, dat het soms tegen het pretentieuze aanligt. Maar juist doordat het allemaal zo grotesk is, werkt het. Dit is de fantasiewereld van een kind wordt getoond. Op het einde weet de film het echte verhaallijn zo met het sprookjeverhaal te verweven, dat het veel meer wordt dan een simpel verhaaltje.
De film eindigt nog met een hommage aan stunts, toen stuntmannen die nog zelf deden en niet de CGI computer. Net zoals dat deze film wonderbaarlijk genoeg compleet CGI vrij is.
pi_67311591
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:52 schreef Flitspaal het volgende:
Flirt

[ afbeelding ]

die kutkop van die gast alleen al
pi_67311598
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtige ode aan ouderwetse fantasievolle, sprookjesachtige verhalen. Elk shot uit het sprookjes gedeelte is om in te lijsten zo mooi. Het is allemaal zo grotesk, dat het soms tegen het pretentieuze aanligt. Maar juist doordat het allemaal zo grotesk is, werkt het. Dit is de fantasiewereld van een kind wordt getoond. Op het einde weet de film het echte verhaallijn zo met het sprookjeverhaal te verweven, dat het veel meer wordt dan een simpel verhaaltje.
De film eindigt nog met een hommage aan stunts, toen stuntmannen die nog zelf deden en niet de CGI computer. Net zoals dat deze film wonderbaarlijk genoeg compleet CGI vrij is.
klinkt heel vet
  maandag 23 maart 2009 @ 00:05:15 #103
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_67311785
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[ afbeelding ]
Nog nooit van gehoord, bedankt voor de tip
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_67312030
Net op tv Shallow Hall gekeken (2001)

Ik moet zeggen dat het lang geleden is dat een film zo kon switchen naar ontzettend tof! naar ontzettend verschrikkelijk bagger ! Eerste uur is best grappig dat Jack nu op eens leuke vrouwen ziet in plaats van de wat 'zwaardere' vrouwen waar hij normaal niet zou op afgaan vanwege z'n hoge eisen en ja Gwyneth Paltrow mag er wezen . Pas nadat zn vriend ( met staart wtf :/ ) hem verteld dat het allemaal een hypnose achtige gedachte was zien we de mooie schone niet meer terug én krijg je 1e van de meest zoetsappige eindes in een film die ik ooit heb gezien.

4.5
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 23 maart 2009 @ 03:48:38 #105
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_67313450
quote:
Op maandag 23 maart 2009 00:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Net op tv Shallow Hall gekeken (2001)
[ afbeelding ]

Ik moet zeggen dat het lang geleden is dat een film zo kon switchen naar ontzettend tof! naar ontzettend verschrikkelijk bagger ! Eerste uur is best grappig dat Jack nu op eens leuke vrouwen ziet in plaats van de wat 'zwaardere' vrouwen waar hij normaal niet zou op afgaan vanwege z'n hoge eisen en ja Gwyneth Paltrow mag er wezen . Pas nadat zn vriend ( met staart wtf :/ ) hem verteld dat het allemaal een hypnose achtige gedachte was zien we de mooie schone niet meer terug én krijg je 1e van de meest zoetsappige eindes in een film die ik ooit heb gezien.

4.5
Ik moet wel lachen om de eindeloze rij aan goedkope baggerfilms die jij maar blijft kijken.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_67315448
quote:
Op maandag 23 maart 2009 03:48 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik moet wel lachen om de eindeloze rij aan goedkope baggerfilms die jij maar blijft kijken.
Hehe, dat is inderdaad een goede reminder om weer eens wat betere films te zien want zo heb ik gisteren niet alleen Shallow Hall gezien maar ook I Spy (2001) een 3! en (Envy 2004) een regelrechte 1 voor slechtste script en wanprestaties van top acteurs. Zelf nog gelezen dat de acteurs sorry hebben gezegd voor die film. Dus ik vond Shallow Hall duidelijk het beste gister

Maar ik zal inderdaad kijken of ik wat anders kan gaan zien komende dagen .
pi_67316555
Doubt.

pauperfilm, traag op gang en veel gezeik
pi_67316711
Valkyrie (2008)

Valkyrie is een film uit 2008. De film is geregisseerd door Bryan Singer, bekend van The Usual Suspects, X2 en Superman Returns. De film gaat over het complot van 20 juli 1944 waarin een moordaanslag op Adolf Hitler wordt gepland. De leider van het complot, Claus Schenk von Stauffenberg, wordt gespeeld door Tom Cruise.

Ik vond de opening wel goed maar daarna ging het minder voor mij. De overdreven Amerikaans inbreng in deze film maakt het echt belachelijk.

de volgende zin op imdb spreekt boekdelen
quote:
Stauffenberg's role is depicted as emotionally rousing, and that's probably the sticking point of the film; other than that, in spite of an interesting and original perspective of World War II, the film doesn't break the ranks of a good thriller.
cijfer:4
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_67320202
Idioterne Lars von Trier, 1998
The Idiots is na Festen de tweede dogma film. Vind het hele dogma gebeuren zelf maar een vreemd initiatief, ik zie persoonlijk het nut er niet echt van in op jezelf te beperken. Daarnaast zag ik eenmaal een cameraman door het beeld lopen en twee keer een microfoon vol in beeld. Weet niet of dit daar ook bij hoort maar vond het zelf vrij slordig. Buiten deze punten om weet ik eigenlijk ook niet zo goed wat ik nu van het verhaal moest vinden. Het gegeven zelf is goed gevonden, maar men slaat af en toe wel behoorlijk door en mede daardoor zit je vaak met enorme plaatsvervangende schaamte te kijken. Het acteerwerk was in wel erg sterk van de gehele cast. Kortom, nogal vreemde ervaring. 6.5
  maandag 23 maart 2009 @ 13:11:45 #110
52357 Lambiekje
pi_67321771
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:22 schreef Hulkio het volgende:
Idioterne Lars von Trier, 1998
The Idiots is na Festen de tweede dogma film. Vind het hele dogma gebeuren zelf maar een vreemd initiatief, ik zie persoonlijk het nut er niet echt van in op jezelf te beperken. Daarnaast zag ik eenmaal een cameraman door het beeld lopen en twee keer een microfoon vol in beeld. Weet niet of dit daar ook bij hoort maar vond het zelf vrij slordig. Buiten deze punten om weet ik eigenlijk ook niet zo goed wat ik nu van het verhaal moest vinden. Het gegeven zelf is goed gevonden, maar men slaat af en toe wel behoorlijk door en mede daardoor zit je vaak met enorme plaatsvervangende schaamte te kijken. Het acteerwerk was in wel erg sterk van de gehele cast. Kortom, nogal vreemde ervaring. 6.5
het concept is briljant!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 23 maart 2009 @ 13:28:19 #111
16701 scanman01
Today's a good day
pi_67322252
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hehe, dat is inderdaad een goede reminder om weer eens wat betere films te zien want zo heb ik gisteren niet alleen Shallow Hall gezien maar ook I Spy (2001) een 3! en (Envy 2004) een regelrechte 1 voor slechtste script en wanprestaties van top acteurs. Zelf nog gelezen dat de acteurs sorry hebben gezegd voor die film. Dus ik vond Shallow Hall duidelijk het beste gister

Maar ik zal inderdaad kijken of ik wat anders kan gaan zien komende dagen .
Ja, trek je anders even wat aan van wat anderen zeggen.

'Shallow Hall' scoort een gewone 6.0 op de IMDB hoor, dus het is volgens heel veel mensen geen baggerfilm. Voor een romcom is het zelfs redelijk hoog.
Het kan je smaak niet zijn, maar dan is het nog niet meteen een baggerfilm.
  maandag 23 maart 2009 @ 14:18:49 #112
13148 Shogo
Psycho...
pi_67323880
Apocalypse Now (1979)
Captain Willard (Martin Sheen) wordt op een geheime missie gestuurd om ene Colonel Kurtz (Marlon Brando) uit te schakelen omdat zijn methoden gevaarlijk en krankzinning zijn, om er te komen moet hij met een boot een rivier overvaren waarbij hoe verder ze varen alles steeds krankzinniger wordt. Formidabele film met geweldig acteerwerk het zal een fysieke kluif geweest zijn deze te maken. Tevens is het geluid onzettend goed met in elkaar overlopende geluiden zoals in het begin. Wauw!
  maandag 23 maart 2009 @ 14:29:56 #113
67089 Gillingham
The horror...
pi_67324274
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:18 schreef Shogo het volgende:
Tevens is het geluid onzettend goed met in elkaar overlopende geluiden zoals in het begin. Wauw!
Het gebruik van geluid bij die overgang van plafond-ventilator naar helicopter is inderdaad geniaal.

Voor meer informatie en beeldmateriaal over die 'fysieke kluif' raad ik je Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse van harte aan.
What's it going to be then, eh?
pi_67324426
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:18 schreef Shogo het volgende:
Formidabele film met geweldig acteerwerk het zal een fysieke kluif geweest zijn deze te maken.
Dit klop ja... mijn oom had in deze film gefigureerd (ik geloof dat je op 1 moment in de film door een paar luxaflex heen zijn achterhoofd kan zien en hij is één van de mannetjes die uit zo'n helikopter afdaalt geloof ik , wie precies heeft hij zelf ook nooit kunnen vinden) Maar hij zegt wel dat het het zwaarst is dattie ooit heeft gedaan
pi_67324577
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:29 schreef Gillingham het volgende:
Voor meer informatie en beeldmateriaal over die 'fysieke kluif' raad ik je Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse van harte aan.
die vond ik zelfs bijna vetter dan de film zelf
pi_67324955
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:28 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ja, trek je anders even wat aan van wat anderen zeggen.

'Shallow Hall' scoort een gewone 6.0 op de IMDB hoor, dus het is volgens heel veel mensen geen baggerfilm. Voor een romcom is het zelfs redelijk hoog.
Het kan je smaak niet zijn, maar dan is het nog niet meteen een baggerfilm.
Mja, Mja, shallow hall vond ik opzich dan ook wel een goede film en weet niet of anderen hem hier ook hebben gezien maar na de plot wending in het midden ging het heel snel downhill jammer genoeg.

Overigens is Envy (2004) wel een draak van een film ( ook op imdb ). Een film met Jack Black, Rachel Weiz, Ben Stiller en Christopher Walken en dan lever je zon kut film af, echt onbegrijpelijk!
  maandag 23 maart 2009 @ 17:09:23 #117
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_67329796
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:57 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

klinkt heel vet
The Fall is ook heel vet.
Heb hem een tijd geleden gekeken, ook door een aanrader elders in dit topic.
Fantastische film met superbeelden.

Dazed en Confused moet ik ook maar eens checken, gezien de recensies hier.
  maandag 23 maart 2009 @ 17:11:35 #118
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_67329883
My bloody Valentine 3D

Grappige film.

http://www.apple.com/trai(...)lentine3d/large.html
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  maandag 23 maart 2009 @ 17:15:10 #119
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_67330009
Day Zero
Film gaat over 3 kerels die opgeroepen worden in amerika om in de oorlog in Irak te gaan vechten en de manier waarop ze er mee omgaan. Oa Eliah Wood in de hoofdrol, samen met die lange droopy uit American Pie. Film boeit eigenlijk voor geen ene meter, maar wellicht komt dat doordat ik hem in 3 delen op mijn iPod video gekeken heb. Saaaaai.
IMDB 6.1
Zelf 6.0

Happy Go Lucky
Ik heb de film niet eens afgekeken, wat een meuk: gewoon NIET doen, niet kijken deze film. Of je moet vrouw zijn en een hele slechte vorm van humor hebben. Hoofdpersoon is overdreven, niet grappig en overenthousiast. Bah.
IMDB 7.2
Zelf 4.9
pi_67331502
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:15 schreef SnuggLe het volgende:
Day Zero
Film gaat over 3 kerels die opgeroepen worden in amerika om in de oorlog in Irak te gaan vechten en de manier waarop ze er mee omgaan. Oa Eliah Wood in de hoofdrol, samen met die lange droopy uit American Pie. Film boeit eigenlijk voor geen ene meter, maar wellicht komt dat doordat ik hem in 3 delen op mijn iPod video gekeken heb. Saaaaai.
IMDB 6.1
Zelf 6.0

Happy Go Lucky
Ik heb de film niet eens afgekeken, wat een meuk: gewoon NIET doen, niet kijken deze film. Of je moet vrouw zijn en een hele slechte vorm van humor hebben. Hoofdpersoon is overdreven, niet grappig en overenthousiast. Bah.
IMDB 7.2
Zelf 4.9
Verbaasd me eigenlijk dat je Day Zero nog boven Happy Go lucky waardeert. Day zero was niet veel soeps inderdaad al vond ik Elijah gedeelte overduidelijk het beste. Happy Go lucky sja, ook niet mijn ding maar toch overal wel goed aangeschreven enzo
pi_67332403

Watchmen (Zack Snyder, 2009)
Nou, ik vind hem dus helemaal niet zo slecht, ingewikkeld, filosofisch etc, die 2 ½ uur vlogen om, alleen aan het eind ging het allemaal wel wat snel, zoals iemand hierboven ook al uitlegde.

Imdb 8,2/10
Ik 8/10

[ Bericht 5% gewijzigd door Ryan3 op 23-03-2009 20:11:46 ]
I´m back.
  maandag 23 maart 2009 @ 18:54:24 #122
52357 Lambiekje
pi_67332786
The Hustler (1961)

Eddie Felson (Paul Newman) is een getalenteerde pooler.Op een gegeven moment daagt hij de beste van het land uit. Het wordt een spannende match staat flink voor maar wordt overmoedig. Vervolgens mislukt alles maar probeert er weer boven op te komen en hem uit te dagen voor een rematch.

cijfer 7 / imdb 8.2

Twin Peaks : Fire Walk with me (1992)
Beetje jammerlijke prequel op de fantastische serie. Wat voornamelijk stoort is dat cast van wat de serie zo leuk maakt mist, zoals Special Agent Cooper. Ik snap het wel als prequel maar toch. Nee dit was het niet.

Cijfer 6 / imdb 6.9
pi_67332882
Il Y A Longtemps Que Je T'aime: een ontroerende film over de pijn van de moeder die een kind heeft verloren en alle gevolgen van dien, zonder ook maar een moment sentimenteel te worden: 9/10 .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 23 maart 2009 @ 22:23:35 #124
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67340591
Vandaag gekeken:
Les Yeux Sans Visage (Eyes Without A Face)
Een horror die eens niet eng is vanwege de gebruikelijke gore en vliegende ledematen maar vanwege de ontzettende creepy en benauwende sfeer. Dat is erg knap gedaan en zorgt ervoor dat de spanning de hele film door op niveau blijft.
Het feit dat je op een hele rare manier toch meevoelt en het eigenlijk min of meer goedkeurt wat Dr. Génessier (een sterke rol van Pierre Brasseur) doet (en dit pas beseft wanneer de film over de helft is) geeft je als kijker een raar gevoel en maakt de film nog meer creepy.
Een topper.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Muriel ou Le temps d'un retour
Na drie ab-so-luut briljante films van Resnais (Hiroshima, Mon Amour, Nuit Et Brouillard & Last Year in Marienbad) had ik hoge verwachtingen voor deze film. Maar helaas, die werden dus compleet niet ingelost.
Eigenlijk heb ik geen moment echt in de film gezeten en met de personages meegeleefd en gevoeld. Dat is volledig te wijten aan het feit dat al direct vanaf het begin van de film een montage stijl wordt gehanteerd waar je bijna misselijk van wordt, niets écht van het verhaal mee krijgt en waardoor het geheel ontzettend fragmentarisch over komt. Daarbij zijn de personages nogal afstandelijk, wat trouwens wel deels Renais` bedoeling was maar wat niet helpt bij het genieten van de film.
Wat volgt is een erg lange zit waar maar geen einde aan lijkt te komen en waarbij het je niets uitmaakt wat er met de personages gebeurt.
Een grote teleurstelling dus.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 5,0/10
pi_67341415
Body of Lies

wel aardig. beetje jammer van dat liefdesverhaal, maakte het wat minder realistisch. en leo die doet of ie een arabier is en ze trappen er nog in ook?
pi_67344059

Knowing (Alex Proyas, 2009)
SPOILER
Imdb 7,2/10
Ik 6/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 24-03-2009 00:30:54 ]
I´m back.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 00:01:16 #127
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_67344221
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:23 schreef Timo20 het volgende:
Wat volgt is een erg lange zit waar maar geen einde aan lijkt te komen en waarbij het je niets uitmaakt wat er met de personages gebeurt.
Klinkt toch als een doorsnee Resnais-film.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 07:47:38 #128
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_67346326
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:57 schreef cultheld het volgende:
Il Y A Longtemps Que Je T'aime: een ontroerende film over de pijn van de moeder die een kind heeft verloren en alle gevolgen van dien, zonder ook maar een moment sentimenteel te worden: 9/10 .
. Fantastische film idd, ook de manier waarop het verhaal is opgebouwd.

Ik heb gisteren Gran Torino gezien in de bios. Ik verwachtte een cliché-verhaal en dat was het ergens ook wel een beetje (norse veteraan die tot inkeer komt), maar toch was 'ie best leuk en het personage van Eastwood was grappig . Geen film die blijft hangen, though. 7/10.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 11:04:56 #129
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_67350733
Casino (1995)
Zo ongeveer 'ingesneeuwd' hier in Val Thorens (harde wind, veel sneeuw) en dus is er nu niet te skieen. Dan maar films kijken als je toch verder weinig kan. Eignelijk heb ik mijn 'filmtic'nog niet zo heel lang. Althans; niet dat ik het hier bij hou en ook op whatiwatch.net. Zoveel klassiekers heb ik ook niet gezien, dus die ga ik nu langzaam aan inhalen, zo ook Casino.

Eigenlijk is Casino gewoon een liefdesdrama. Je kan het ook een gangsterfilm noemen, maar de haatliefde-verhouding tussen Ginger (Sharon Stone) en Sam "Ace" Rothstein (Robert de Niro) spat van het scherm af: de Niro weet niet wat hij met Sharon Stone aanmoet. En terecht trouwens; ze speelt het goed... zo goed dat ze tijdens de film echt het bloed onder mijn nagels vandaan haalde. Overtuigend geacteerd dus. Ik had haar echt al heel snel de keet uit gegooid, de fucking domme doos.

Joe Pesci speelt daarbij de heerlijke rol van 'bad guy' Nicky Santoro. Meer muscels dan brains rost hij iedereen in elkaar waar hij een hekel aan heeft.Maar, toch mooi dat er ook zoiets bestaat als eer. Dat is het mooie in deze maffiafilms; traditie hoort erbij en de ouwe bazen willen eigenlijk zo weinig mogelijk rimpels in het water krijgen.

Leuk dat zowel Pesci en de Niro beiden 'verteller' zijn in de film. Hun voiceovers zijn soms hillarisch. Heel droog in ieder geval. Al met al een juweel van een film. De 2 uur en 40 minuten meer dan waard, je verveelt je geen moment.

IMDB 8.1
Zelf 8.4
pi_67353111
Taken.

leuke actiefilm. niet heel bijzonder. t was wel weer leuk om een film van 90 minuten te zien, die zijn er te weinig
  dinsdag 24 maart 2009 @ 12:56:22 #131
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_67354172
Manhattan (1979)

Wat een mooie beelden, heerlijk zwart-wit, mooie muziek eronder, helemaal top. Het verhaal zelf is niet heel bijzonder en de personages zijn ook niet allemaal bijster interessant, die vriend van Woody Allen bijvoorbeeld. Die rol van Tracy was wel mooi en natuurlijk kudos voor Woody Allen omdat hij (in Foktaal) een 17-jarig chickie heeft weten te hosselen...

8
De Narcis van Gabon
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:42:59 #132
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_67360013
Death Proof (2007)

En gelijk deze er maar achteraan geknald. Pas de tweede Tarantino die ik volledig heb gezien na Pulp Fiction ( ), en hoorde dat het een tegenvaller was. Als dit een tegenvaller is ben ik nog meer benieuwd naar de rest (al vond ik Pulp Fiction niet zo). Het eerste gedeelte in Texas is helemaal geweldig, het tweede gedeelte minder hoewel de achtervolging veel goed maakt. Grappig ook om te zien hoeveel mooier die jaren '70 auto's ook zijn tov die nieuwe bakken... Dus mooie auto's, mooie vrouwen, mooie muziek en Kurt Russell, erg ok

8

[ Bericht 3% gewijzigd door PogueMahone op 24-03-2009 15:49:09 ]
De Narcis van Gabon
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:19:52 #133
16701 scanman01
Today's a good day
pi_67361314
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:19 schreef jimjim1983 het volgende:
Taken.

leuke actiefilm. niet heel bijzonder. t was wel weer leuk om een film van 90 minuten te zien, die zijn er te weinig
Nog steeds een 8.0 op IMDB na ruim 58.000 stemmen. Ik ga vanavond ook maar eens kijken.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:27:09 #134
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_67361612
Heb hem gisteravond ook gezien en ik vond hem best goed.
Liam Neeson speelt de rol van de vader met volle overtuiging en hij haat iedereen die hij op zijn pad tegenkomt. Hij kent geen genade en dat is goed aan hem af te zien.
Het verhaal is in een notendop te vertellen, maar de actie daarentegen is volop aanwezig.

Mijn cijfer: 8.3/10
pi_67361713
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:19 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Nog steeds een 8.0 op IMDB na ruim 58.000 stemmen. Ik ga vanavond ook maar eens kijken.
het is zeker een leuke actiefilm. maar hij doet niets nieuws, die 8 is dan ook overdreven als je t mij vraagt.
maar hij is zeker t kijken waard.
pi_67365254
The Watchmen

Tof filmpje, had alleen het idee dat er ontiegelijk veel background stories ontbrak die er wss ook niet inpasten, ik heb het boek dan ook niet gelezen.
8/10
SPOILER
  dinsdag 24 maart 2009 @ 23:07:42 #137
52357 Lambiekje
pi_67376101
What Just Happend (2008)
Robert de Niro is een filmproducer. Hij produceert de film Fiercely, met Sean Penn. De regisseur van Fiercely heeft nog al een brutesk einde bedacht waar men niet zo blij mee is. Ook heeft Robert wat problemen met zijn exvrouw. Ondertussen is er wat gekloot met de baard van Bruce Willis.
Wat is dit voor pointless movie.

Leuk een uitgerangeerde producer. Not.

cijfer 5 / imdb 6.3
pi_67377164

Taxi (Georges Pirès, 1998)
Meest succesrijke serie bioscoopfilms uit de Franse filmgeschiedenis (totaalopbrengst $ 200 miljoen) begon met Taxi uit 1998. In 2007 was men inmiddels aan deel 4 toe. Pizzacourier wordt taxichaffeur en neemt een blunderende politiechef op een rit mee, rijdt daarbij 190 km/u, maar mag ipv zijn rijbewijs in te leveren de blunderende politiechef helpen een bende bankrovers op te rollen, die zich voortbeweegt adhv mercedessen en ook nog Duits is. Ooit van mijn plaatselijke toen nog videoboer gehoord dat dit een grappige Franse film was. Ik vind hem toch een beetje flauw, blijkt nu, meer dan 10 jaar later.

Imdb 6,7/10
Ik 6/10
I´m back.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 23:46:37 #139
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67377675
Clean,Shaven
Peter Winter is een schizofreen (briljant gespeeld door Peter Greene) die net uit een inrichting is gekomen en op zoek gaat naar z`n dochter. Tachtig minuten lang nemen we een kijkje in z`n hoofd en krijgen we te zien (en vooral te horen) hoe hij dit beleeft. Alle geluiden die hij hoort, de stemmen die hij hoort en de manier waarop hij beelden waarneemt zijn (op momenten dat het verhaal vanuit zijn perspectief wordt verteld) geven samen een gevoel van bedrukking op jouw als kijker. En toch heb je absoluut met `m te doen, vooral tegen het einde. Erg sterk gedaan.
Zoals gezegd wordt de film vooral gekenmerkt door het unieke gebruik van geluiden, dat in het begin erg wennen is. Met name de statische geluiden willen nog wel eens irritant zijn, maar het werkt wel want het draag bij aan het realiteitsgevoel dat Kerrigan de film wilt meegeven. Daar slaagt hij dus bijzonder goed.
Een ontzettend sterke, memorabele en unieke film. Zonder meer een aanrader.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_67388384
Gran Torino, geen geweldige film maar zeker wel fijn Op sommige momenten grappig, en op het einde heel tragisch (al had ik het al verwacht).
pi_67393634
Jimmy & Judy... best leuke film voor een B-film, je gaat echt lekker meeleven met hoe ze vast zitten in het leven en je wil niks anders dan wat zij willen!
pi_67399314
Op aanraden van lonewolf 2003: The Fall

Nou niks te veel gezegd hoor Lonewolf, prách-tíg !
En niet alleen de 'sprookjes' beelden zijn mooi, ook de beelden van het nu, de sfeer, wat een fantastische film. En Ned (Pushing Daisies)! Mooi om hem in een andere rol te zien, en hoe. Ik moest bijna huilen bij die ene scene!

Ja het zag er prachtig uit en de parallel is erg goed, ik krijg het eigenlijk niet onder woorden gebracht, maar het spookt nog steeds door mijn hoofd.

Een 9, ik denk de hoogste score die ik ooit gegeven heb in dit topic.
(IMDB: 8)
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:53:33 #143
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_67404985
Dillinger (1973)

Aangezien de Michael Mann/Johnny Depp-versie van John Dillinger's leven eraan komt, deze oude verfilming maar eens gekeken. Film zit vol characteractors uit de jaren zeventig (Warren Oates, Ben Johnson, Harry Dean Stanton) en heeft qua sfeer veel weg van Bonnie & Clyde. Oates is zoals gewoonlijk erg goed, maar Johnson stal voor mij de show als de FBI-man op het spoor van de Dillinger-gang. Al met al uiterst vermakelijk en geweldadig, maar niet van het niveau Peckinpah oid. Benieuw wat Mann en Depp er van maken. Overigens vreesde ik het ergste toen tijdens de openingscredits de naam van Michelle Phillips (van the Mamas & the Papas) opdook, maar wat blijkt, naast dat ze knap is kan ze ook nog acteren.

Oh, en die man die Pretty Boy Floyd speelde leek wel familie van Brad Pitt (Steve Kanaly)

8

http://www.imdb.com/title/tt0069976/
De Narcis van Gabon
pi_67405907
Hij heeft er inderdaad veel van weg.

woensdag 25 maart 2009 @ 20:21:21 #145
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_67406070
Bangkok Dangerous (the original)

Ik heb de hollywoodversie niet gezien, maar dit is een hele prima film! Thais benauwend, goed verhaal (wel hier en daar n glitch helaas), er wordt heel veel gedaan aan beeldeffecten (bijna overkill zelfs) en distorted sound. Vooral psychologisch is dit een prima film, aan het einde werd ik bijna weggeblazen.

8/10
IMDb 6,5/10
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:24:59 #146
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67411396
I Tre Volti Della Paura (Black Sabbath aka The Three Faces of Fear)
De tweede film uit de Mario Bava vol. 1 box die ik heb gezien zijn 3 korte verhalen die samen gevoegd zijn in één film. Het zijn alle 3 compleet verschillende verhalen met wel dezelfde thema`s (geesten en het bovennatuurlijke aspect van het leven). The Telephone vond ik erg spannend maar had een ietwat teleurstellend einde. The Wurdalak was een wat meer standaard vampieren/zombie horror die eigenlijk iets te lang duurde. A Drop Of Water was absoluut de beste van de drie. Ontzettend spannend en oprecht eng. Geweldig.
Als geheel vond ik het zeer goed. Opnieuw, na Black Sunday, een sterke film uit de Bava Box.

Mijn Cijfer: 7,7/10
pi_67411441
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:24 schreef Timo20 het volgende:
I Tre Volti Della Paura (Black Sabbath aka The Three Faces of Fear)
De tweede film uit de Mario Bava vol. 1 box die ik heb gezien zijn 3 korte verhalen die samen gevoegd zijn in één film. Het zijn alle 3 compleet verschillende verhalen met wel dezelfde thema`s (geesten en het bovennatuurlijke aspect van het leven). The Telephone vond ik erg spannend maar had een ietwat teleurstellend einde. The Wurdalak was een wat meer standaard vampieren/zombie horror die eigenlijk iets te lang duurde. A Drop Of Water was absoluut de beste van de drie. Ontzettend spannend en oprecht eng. Geweldig.
Als geheel vond ik het zeer goed. Opnieuw, na Black Sunday, een sterke film uit de Bava Box.

Mijn Cijfer: 7,7/10
Enige connectie met de band Black Sabbath?
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:48:49 #148
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67412522
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:25 schreef Siniti het volgende:

[..]

Enige connectie met de band Black Sabbath?
! lijkt me niet
  donderdag 26 maart 2009 @ 01:31:19 #149
16701 scanman01
Today's a good day
pi_67417727

Taken (2008)

Ja, dit is echt een lekkere film. Geen diepgaand geouwehoer, maar gewoon lekkere actie in 90 minuten.
Dochter van Liam Neeson gaat op vakantie naar Parijs, maar wordt daar gekidnapt om vervolgens te worden verkocht. De ontvoering vindt plaats net op het moment dat ze met haar vader belt, dus ze kan hem nog wat aanwijzingen over de daders geven. Vanaf dat moment ontpopt Neeson zich als een soort Rambo en gaat in de aanval om zijn dochter terug te vinden. Zoals gezegd: heerlijke film.

Cijfer: 8
  donderdag 26 maart 2009 @ 01:50:25 #150
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_67417856

Crank

Na lang aandringen van mijn broer heb ik deze ADHD actiefilm/computerspel zojuist mogen aanschouwen. Dat Jason Statham brilliant is, verbaast mij niets na Snatch en Lock Stock, maar dat deze film van voor tot achter geweldig is, wel . Het kijkt als 1 groot, belachelijk lomp GTA-achtig computerspel. De actie stop vrijwel niet, is fantastisch gefilmd en zit vol met humor. De film doet echt maar 1 ding en dat is over-de-top actie leveren, maar doet dat met verve. Voor de liefhebbers een grote aanrader, voor de twijfelaars een grote nono. Check de trailer, als je dan enthiousiast wordt; kijken!

IMDB: 7.1
Ik: 8 (in het genre is het een 9)
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_67417972
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:48 schreef Timo20 het volgende:

[..]

! lijkt me niet
Ik googlede het net dus en het blijkt dat Black Sabbath zich naar deze film heeft vernoemd
SPOILER: Quote van wiki
Net ook

Sympathy For Mr Vengeance gezien,
briljante film. Tot nu toe kende ik uit deze reeks alleen Oldboy, die ik al briljant vind maar vond deze er totaal niet voor onder doen. Nu Sympathy For Lady Vengeance nog 8/10
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:15:49 #152
189538 JDx
pi_67421506
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 01:50 schreef kingmob het volgende:
[ afbeelding ]

Crank

Na lang aandringen van mijn broer heb ik deze ADHD actiefilm/computerspel zojuist mogen aanschouwen. Dat Jason Statham brilliant is, verbaast mij niets na Snatch en Lock Stock, maar dat deze film van voor tot achter geweldig is, wel . Het kijkt als 1 groot, belachelijk lomp GTA-achtig computerspel. De actie stop vrijwel niet, is fantastisch gefilmd en zit vol met humor. De film doet echt maar 1 ding en dat is over-de-top actie leveren, maar doet dat met verve. Voor de liefhebbers een grote aanrader, voor de twijfelaars een grote nono. Check de trailer, als je dan enthiousiast wordt; kijken!

IMDB: 7.1
Ik: 8 (in het genre is het een 9)
Is inderdaad zeker een aanrader, bijna iedereen kan zich hier wel in vinden!
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:27:56 #153
90286 Hulkio
pi_67425537
Elizabethtown Cameron Crowe, 2005
Behoorlijk zoetsappige film. Op zich is daar af en toe niks mis mee, maar bij Elizabethtown slaat de chemie niet echt over. Dit komt met name door Orlando Bloom, ook hier laat hij weer zien maar een erg matig acteur te zijn. Kirsten Dunst en de lekkere soundtrack maken gelukkig nog het een en ander goed. 6.5
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:33:51 #154
77135 mschol
pi_67427975
Gomorra

Film over de napelse maffia.
het is niet mijn soort film, desondanks was hij zeker niet slecht; een fan van dit soort films zal het waarschijnlijk wel een cijfer boven de 7 geven
6,9/10
  donderdag 26 maart 2009 @ 18:56:46 #155
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_67439198
quote:
Op maandag 23 maart 2009 03:48 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ha, daar ben ik het helemaal mee eens!
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hehe, dat is inderdaad een goede reminder om weer eens wat betere films te zien [....] Maar ik zal inderdaad kijken of ik wat anders kan gaan zien komende dagen .
Elfling, dat zei je een maand geleden volgensmij ook toen ik zei dat je voor mooie vrouwen beter p0rn kunt gaan kijken

Maareh....heb je alle films uit het rijtje Donnie Darko / Apocalypse Now / Fight Club / Eternal Sunshine of the Spotless Mind / Garden State / Shawshank Redemption / Casino / Crash bijvoorbeeld al eens gezien, om een paar films te noemen die 80% van de mensen als 'goed' danwel 'klassieker' betitelt? Kijk er daar bv eens wat van en laat ons eens weten wat je er van vond!
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Verbaasd me eigenlijk dat je Day Zero nog boven Happy Go lucky waardeert. Day zero was niet veel soeps inderdaad al vond ik Elijah gedeelte overduidelijk het beste. Happy Go lucky sja, ook niet mijn ding maar toch overal wel goed aangeschreven enzo

Ik vond in Day Zero tenminste nog iets van verhaal zitten.... Happy Go Lucky is gewoon to-taal niet mijn ding.
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:06:25 #156
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67439495
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 02:06 schreef Siniti het volgende:

[..]

Ik googlede het net dus en het blijkt dat Black Sabbath zich naar deze film heeft vernoemd
SPOILER: Quote van wiki
! didn`t know that
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:06:55 #157
248438 JodeSmurfin
pi_67439506
Laatste film die ik helemaal heb gezien is Once, filmhuis film met heel veel muziek! Mooie film, aan te raden. Muziek 9, film 7,5.
Vanavond ga ik ook een filmpje kijken,The Children of Huang Shi, ben benieuwd. Ik ben nogal dol op Aziatische films namelijk!
Hé, kom mee naar smurfenland!
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:08:41 #158
56390 Athlon_2o0o
pi_67439569
WALL-E

Vond het leuke film, had ik niet verwacht. Zit zelfs een politieke boodschap in. 8/10
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:32:09 #159
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_67442506
Cabiria

Stokoude (1914!), maar ook overweldigende film met massale sets uit Italië. Sommige scenes maken nog steeds indruk door hun grote massale aanpak. Ook gaaf is het om te zien dat jachtluipaarden en zelfs olifanten gebruikt zijn. Het verhaal heeft wel wat te lijden door al deze grootsheid. De setting waar het zich afspeelt is de strijd tussen Rome en Carthagië. In het begin is het nog allemaal goed te doen, maar halverwege wordt het wel erg complex allemaal. Toch leuk om eens gezien te hebben. Cijfer: 6,5

The Shop Around the Corner
Wel een alleraardigst filmpje met helaas een verhaal waarbij niet alles vloeiend in elkaar overloopt. Sommige dingen komen wat abrupt uit de lucht vallen had ik het idee. Margaret Sullavan vond ik ook wat tegenvallen eerlijk gezegd, maar de rest van de cast was wel goed in vorm. Cijfer: 7

Unbreakable

Die Samuel Jackson werkt wel goed op de lachspieren, wanneer hij een connectie legt tussen de oude Egyptenaren en comics. Voor de rest wel een middelmatige thriller van Night Shyamalan (zijn idee van films in elkaar zetten staat me niet echt aan) met wel goed acteerwerk van Bruce Willis. Uiteraard was ik nieuwsgierig naar de plottwist op het eind. Die liet me warm noch koud. Cijfer: 5,5

My Darling Clementine
Hmm, ik vond dit eerlijk gezegd een nogal matige en weinig memorabele western van Ford, waar het plot zich maar met horten en stoten voortslentert met als gevolg dat het allemaal langdradig aanvoelt. Er zijn veel scenes, die meer de sfeer uitbeelden dan het verhaal zelf van de wraakbeluste Henry Fonda. De verwikkelingen met Clementine wisten me ook niet echt te boeien en ik dommelde helaas half in slaap her en der.

Blijft wel over dat ik sterke punten qua cinematografie zag. Het had soms zelfs wat weg van een comic: sterke zwart-witcontrasten, een prachtig shot van boven met het zicht op een aantal cowboyhoeden met de klaterende regen en natuurlijk de stofwolken van de voorbijrazende koets. Wellicht dat een herkijk het cijfer op weet te krikken. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 26 maart 2009 @ 22:43:42 #160
189538 JDx
pi_67447380
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 01:31 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]

Taken (2008)

Ja, dit is echt een lekkere film. Geen diepgaand geouwehoer, maar gewoon lekkere actie in 90 minuten.
Dochter van Liam Neeson gaat op vakantie naar Parijs, maar wordt daar gekidnapt om vervolgens te worden verkocht. De ontvoering vindt plaats net op het moment dat ze met haar vader belt, dus ze kan hem nog wat aanwijzingen over de daders geven. Vanaf dat moment ontpopt Neeson zich als een soort Rambo en gaat in de aanval om zijn dochter terug te vinden. Zoals gezegd: heerlijke film.

Cijfer: 8
Na dit gelezen te hebben en vertrouwende op scanman01 ook maar even gehuurd, zeker een aanrader. Niet te ingewikkeld, lekkere actie, je hebt echt het gevoel dat hij alles aan kan en hij is de goeie, dus dat is goed!
SPOILER
De snelste VPN - FastestVPNSurf volledig anoniem met NordVPNSurf prive met PureVPN
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')