abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:17:25 #81
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67247956
From Russia with Love (1963, VK, Terence Young)

De tweede Bond heeft iets meer typische Bond-elementen dan Dr. No. Zo krijgt Bond hier voor het eerst gadgets van Q. Al zijn die niet zo high-tech als in latere films, maar gewoon wat verborgen wapens in een koffertje. Dus geen onrealistisch gedoe gelukkig. Connery zet hier de Bond neer, waar alle latere Bonds mee vergeleken zullen worden.
Bond moet eerst naar Istanbul. Omdat een Russisch meisje wil overlopen en een geheime decoder wil meenemen. Natuurlijk is het een val. Maar niet van de Russen, maar van SPECTRE. In Istanbul is het vooral de lokale side-kick Bey, met al zijn zonen, die de show steelt . Daarna ontsnappen Bond en het meisje (dat natuurlijk nu is gevallen voor de charmes van Bond) op de trein richting het Westen. Alleen moet nu nog afgerekend worden met de sterke handlanger van SPECTRE. Een confrontatie die langzaam opgebouwd wordt.
De film heeft een wat langzamer tempo dan latere Bond-film, waardoor het allemaal wat realistisch en grimmiger overkomt.
cijfer: 7.5

The Sweet Hereafter (1997, Can, Atom Egoyan)

Een prachtige film over de pijn van verlies en machteloosheid. Wat deze film van Egoyan nog interessanter maakt, is de manier waarop het sprookje van de rattenvanger van Hamelen erin is verwoven. Waar je allerlei allegorieën mee kan maken.
Het acteerwerk van iedereen en met name de jonge talentvolle Sarah Polley erg sterk. Maar het is Ian Holm in z'n beste rol ooit, die de hoogste ogen gooit.
cijfer: 8

Watchmen (2009, VS, Zack Snyder)

Al kan ik snappen dat andere hem tegen vinden vallen, omdat het niet het soort standaard superhelden film is wat ze verwachten of omdat die te fragmentarisch en moeilijk volgbaar is. Ik vond hem fantastisch. Ik kan begrijpen dat als je niet zoals ik grote e.v.a. fan ben van de comic en daarom niet al het verhaal kent, de film moeilijk volgbaar is met zijn vele helden en geswitch tussen heden en verleden. Maar de film gaat dan ook niet zozeer over het plot, maar over de thema's die het aanstipt.
Mijn inziens is Snyder er uitstekend in geslaagd om de essentie van de comic te vertalen naar het witte doek. De deconstructie van het genre door de superhelden menselijk te maken en in een realistische wereld te plaatsen, die op het punt staat om te vergaan. Dit wordt al meteen duidelijk in de beste openingcredits in jaren. Ook weet de film de hogere thema's over menselijke natuur en god zijn te raken, zonder ooit oog te verliezen voor de van zijn karakters.
Het ziet er echt fantastisch uit allemaal en de actie is ongelovelijk gaaf, zoals het eerste gevecht met The Comedian. Waardoor de film nooit verveeld.
De cast bestaande uit Jackie Earle Haley, Jeffrey Dean Morgan, Billy Crudup, Patrick Wilson en zelfs Malin Akerman zijn allemaal overtuigend in hun rol. De allerzwakste schakel van de film was Matthew Goode, die totaal niet overtuigde als Ozymandias.
cijfer: 9
  vrijdag 20 maart 2009 @ 20:07:29 #82
16701 scanman01
Today's a good day
pi_67249538

Bride wars (2009)

Bride Wars gaat over twee hartsvriendinnen (Hudson en Hathaway) die elkaars rivalen worden als ze dezelfde datum blijken te hebben gekozen om te trouwen. Ze strijden om de locatie, de voorzieningen en de gasten.
Ik zie Kate Hudson altijd graag in dit soort films, alleen viel deze eigenlijk een beetje tegen. Het is allemaal wel aardig, maar echt leuk wordt het nooit. Het einde is ook te plotseling allemaal, té onlogisch. Jammer voor Kate, die de film ook geproduceerd heeft, en Anne Hathaway, die dit jaar nog een oscarnominatie kreeg voor 'Rachel getting married'. De film is maar 1 uur en 25 minuten, dus dat is weer een pluspunt in dit geval.

Cijfer: 6.0
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 21 maart 2009 @ 13:07:14 #83
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67266606
Laura (1944, VS, Otto Preminger)
Het is het karakter van Waldo Lydecker (Clifton Webb), de mopperende schrijver en heer-van-stand, die de film net boven de middelmatigheid doet stijgen. Want voor de rest was het een standaard whodunnit-noir filmpje.
cijfer: 6.5

Role Models (2008, VS, David Wain)
Casting is cruciaal bij komedies. Daar zit het in deze film wel goed mee. Paul Rudd en Sean William Scott zijn een leuk duo. Sean William Scott brengt zijn Stiffler-player imago en Paul Rudd (één van mijn favoriete komedie acteurs van het moment) brengt zijn sarcastische soort humor. Rudd is perfect in het spelen van de sympathieke mopperkont, die overal een gevatte opmerking overheeft.
Het allergrappigste in de film vond ik Bobb'e J. Thompson als het kleine zwarte jongentje, die zich ouder en stoerder voordoet dan hij is. Christopher Mintz-Plasse is perfect als de nerderige LARPer Aurgie. Een onderwerp waar de film goed mee weet om te gaan, ze maken er grappen over zonder het op een makkelijke manier belachelijk te maken. De film blijft respect houden voor zijn karakters, Aurgie is een nerd, die blij is met zijn nerderige activiteiten en wordt niet gelukkig omgetoverd in een coole dude. Wat de film brengt is, wat zoveel komedies doen sinds Apatow het genre gereimaged heeft, die combinatie van grappen, geloofwaardige karakters en voorspelbaar formule-plot op een niet oversentimentele wijze te brengen.
cijfer: 7.5

Dumbo (1941, VS, Ben Sharpsteen)
De vierde, één van de kortste en goedkoopste Disney feature tekenfilms is nog steeds één van de beste. De tekenstijl is iets wat gedateerd, maar verder is het een tijdloos verhaal van de gepeste verstoteling, die in zijn zwakte zijn grootste sterkte vindt. Het is ontroerend en grappig, dus alles wat een Disney film moet zijn. Wat me opviel (en was vergeten) is dat Dumbo zelf helemaal niet praat. Maar weet met zijn mimiek je hart te winnen.
cijfer: 8.5
pi_67266691
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:51 schreef Siniti het volgende:

[..]

Hoe zie jij eigenlijk het verschil tussen een 6.3 en een 6.4?
net zoals je het verschil ziet tussen 7.0 en 6.9
pi_67266727
Defiance

aardige film, mooi decor...
niet ijzersterk verhaal..
6,9/10
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:33:32 #86
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67268563
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:11 schreef mschol het volgende:

[..]

pi_67268722
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:11 schreef mschol het volgende:

[..]

nou ik vind het knap, ik kan net het verschil tussen een 7 en een 8 zien
pi_67268762
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:40 schreef Siniti het volgende:

[..]

nou ik vind het knap, ik kan net het verschil tussen een 7 en een 8 zien
daarom rond ik in 99% van de gevallen gewoon af op hele en halve punten.. tenzij bij b.v. Defiance:
vind het geen 6,5 waard maar 7.0 gaat me ook te ver.. dus een psychologische 6,9 (op imdb zal hij weer wel @7 komen, omdat ik daar moet afronden
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:52:53 #89
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_67268926
Flirt

Gewoon niet doen. Alleen de aftiteling is leuk.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:12:06 #90
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_67270529
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:52 schreef Flitspaal het volgende:
Flirt

[ afbeelding ]

Gewoon niet doen. Alleen de aftiteling is leuk.
Ach dat meisje is toch wel aardig.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_67272077
Watchmen
Leuk filmpje, geen standaard superhelden verhaal en dat is maar goed ook. Ik heb het gehad met spiderman, de hulk, en x-men
Weer eens wat anders!
Children of the night. What music they make.
pi_67274572
Op de zender TCM (via UPC) worden een hoop klassiekers en goede films uitgezonden.
Laatst bekeken films:

Lust For Life
Film over het leven van Vincent van Gogh uit 1956

The Postman Always Rings Twice
Film-noir uit 1946

Beiden waren het bekijken zeker waard!!
Uitgesproken...
  zaterdag 21 maart 2009 @ 19:52:17 #93
16701 scanman01
Today's a good day
pi_67275713
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 17:21 schreef DeHovenier het volgende:
Watchmen
Leuk filmpje, geen standaard superhelden verhaal en dat is maar goed ook. Ik heb het gehad met spiderman, de hulk, en x-men
Weer eens wat anders!
Na meer dan 54.000 stemmen nog steeds een 8,2 op IMDB. Dat is knap hoog.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:06:46 #94
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67277775
Vanmiddag gekeken:

Dazed And Confused
Vandaag, het eerste weekend van de lente, was het heerlijk weer en dat deed me natuurlijk denken aan de zomervakantie. En dus kreeg ik zin om weer eens Dazed And Confused te kijken, waarin we een groep scholieren volgen op de laatste schooldag (en daarop volgende nacht) van hun highschool tijd.
Wat een heerlijke film is dit.Er lijkt niet echt iets te gebeuren en dus zit het gevaar erin dat de film wat voortkabbelt. Dat wordt echter voorkomen, vooral door de diversiteit aan karakters en de herkenbaarheid in de dingen die ze meemaken. De personages zijn erg herkenbaar, net als de dingen die ze meemaken. Geweldig. In combinatie met een sublieme (en tekstueel uitermate goed passende soundtrack) schenkt Linklater ons een film die weliswaar in 1976 speelt maar toch ook zo ontzettend tijdloos is. Een pareltje.
Een betere film om een (hopelijk) prachtige lente en zomer mee te beginnen is er niet. Verplicht kijkmateriaal!

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
pi_67282126
Vandaag Notting Hill gezien

Normaliter houd ik niet van romantische komedies, maar ik vind deze film toch het beste in zijn soort.
Grant en Julia spelen vrij aardig, die maffe huisgenoot van Grant doet goed mee en het verhaal is wat aan de zoetsappige kant maar is goed te pruimen.

En hey ik woon zelf al een poosje in Notting Hill in Londen wat een toeval haha dan toch maar 7.5!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 22 maart 2009 @ 02:43:46 #96
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_67284726
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 01:47 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]

Marley & me
Ik ben niet zo'n grote Owen Wilson fan, dus ik had mijn bedenkingen bij deze film. Achteraf gezien wel enigszins terecht (ik had liever een andere acteur in zijn plaats gezien), maar toch is 'Marley & me' best de moeite van het kijken waard. Ik vond de film eigenlijk opgedeeld in twee delen. Het eerste uur is vooral komisch.... en het tweede uur een flink stuk serieuzer. Dat laatste had ik niet verwacht en kwam als een (aangename) verrassing.

Cijfer: 7.5
mmm dat laatst had ik juist wel verwacht wat een verschrikkelijke teringhond. Hij is op momenten wel lief maar wat een ongehoorzaam rotbeest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geef het maar een 6je.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 22 maart 2009 @ 20:47:08 #97
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_67304919
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Laura (1944, VS, Otto Preminger)
Het is het karakter van Waldo Lydecker (Clifton Webb), de mopperende schrijver en heer-van-stand, die de film net boven de middelmatigheid doet stijgen. Want voor de rest was het een standaard whodunnit-noir filmpje.
cijfer: 6.5
Ik vond dit eigenlijk wel een aangename film met leuke en verrassende ontwikkelingen. Vooral de twist halverwege de helft verbaasde me en deed mijn hele who-dunnit-idee kantelen, altijd leuk . Het tempo zit er door de snelle dialogen er lekker in, maar het is allemaal goed te volgen gelukkig doordat deze filmnoir niet zo overdreven gecompliceerd wordt. Duidelijk een pluspunt ten opzichte van bijvoorbeeld een Maltese Falcon of een The Big Sleep. Waldo was een leuk karakter, maar ook Gene Tierney vond ik bijzonder stoer . Cijfer: 7,5

Delicatessen
RAAR, absurd en BIZAR! Eigenlijk wel grappig en prachtig geschoten door Jeunet. Een film als Tuvalu lijkt me hevig beïnvloed te zijn door deze toffe film. Cijfer: 8

The Violent Years
Een stel verveelde meiden plegen diverse misdaden. Zo overvallen ze eerst een tankstation, verkrachten een jongeman en maken amok in een klaslokaal. Scenario van Ed Wood en dat is goed te merken ook door de vele onzinnige dialogen. Cijfer: 3,5
quote:
Dumbo (1941, VS, Ben Sharpsteen)
De vierde, één van de kortste en goedkoopste Disney feature tekenfilms is nog steeds één van de beste. De tekenstijl is iets wat gedateerd, maar verder is het een tijdloos verhaal van de gepeste verstoteling, die in zijn zwakte zijn grootste sterkte vindt. Het is ontroerend en grappig, dus alles wat een Disney film moet zijn. Wat me opviel (en was vergeten) is dat Dumbo zelf helemaal niet praat. Maar weet met zijn mimiek je hart te winnen.
Mijn favoriete Disneyfilm toen ik nog een kleuter was! Als kleine Falco heb ik de videoband waar deze film getaped was, grijs gedraaid!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 22 maart 2009 @ 21:00:42 #98
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67305444
Det Sjunde Inseglet (The Seventh Seal)
Eén van de meest bekende en meest invloedrijke films allertijden, maar ik had `m nog nooit gezien. Daar moest natuurlijk verandering in komen en dus ben ik vandaag voor het eerst in de wereld van Ingmar Bergman gedoken met The Seventh Seal.
Het resultaat is een film die absoluut intrigeert, indruk maakt met een groot aantal visueel prachtig scenes en daardoor film langzaam onder je huid kruipt. Het is moeilijk onder woorden te brengen wat er juist zo goed (of juist niet) aan is, de film heeft iets "ongrijpbaars" maar het is duidelijk dat ie nog lang door je hoofd zal spelen.
Een film die ik vaker moet zien om `m beter te kunnen beoordelen en echt op waarde te kunnen schatten. Tot dan:

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
  zondag 22 maart 2009 @ 21:38:08 #99
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_67306853

Kan er veel over zeggen, maar donders wat een toffe film!
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
  zondag 22 maart 2009 @ 23:55:23 #100
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67311552
The Fall (2006, In, Tarsem Singh)

Prachtige ode aan ouderwetse fantasievolle, sprookjesachtige verhalen. Elk shot uit het sprookjes gedeelte is om in te lijsten zo mooi. Het is allemaal zo grotesk, dat het soms tegen het pretentieuze aanligt. Maar juist doordat het allemaal zo grotesk is, werkt het. Dit is de fantasiewereld van een kind wordt getoond. Op het einde weet de film het echte verhaallijn zo met het sprookjeverhaal te verweven, dat het veel meer wordt dan een simpel verhaaltje.
De film eindigt nog met een hommage aan stunts, toen stuntmannen die nog zelf deden en niet de CGI computer. Net zoals dat deze film wonderbaarlijk genoeg compleet CGI vrij is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')