Het verhaal speelt zich af in de jaren '80, dus dat zou dan wel kloppen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:21 schreef Guppi het volgende:
American Psycho
[...]
Daarnaast is het eigenlijk stiekem al een beetje gedateerd, ook al is de film pas 9 jaar oud. Die mobiele telefoon is hilarisch en de koptelefoon van Patrick is ook een glimlach waard. Toch past het bijna bij zijn personage. Héél stiekem gedateerd dus, het had me niet eens verbaasd als de film van nu was.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:21 schreef Guppi het volgende:
Daarnaast is het eigenlijk stiekem al een beetje gedateerd, ook al is de film pas 9 jaar oud. Die mobiele telefoon is hilarisch en de koptelefoon van Patrick is ook een glimlach waard. Toch past het bijna bij zijn personage. Héél stiekem gedateerd dus, het had me niet eens verbaasd als de film van nu was.
Grappige black comedie en tevens aanklacht idd. En idd zijn tijd vooruit. Echt een kredietcrisisfilm.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:43 schreef Stali het volgende:
[ afbeelding ]
Le Couperet
Deze Franse film is uit 2005 en opmerkelijk voorspellend en sluit helemaal aan bij de huidige economische crisis. Wanneer je bij een bedrijf werkt waar ze er momenteel bij bosjes uitvliegen is het helemaal een aanrader.
Het verhaal gaat over de veertigjarige Bruno, die na vijftien jaar werkzaam te zijn geweest bij een papierfabriek, door economische herschikking samen met enkele honderden collega’s buiten de poort is komen te staan. Aanvankelijk was hij blij met de meegekregen premie omdat hij verwachte zo weer aan de slag te zijn maar er gaan bijna drie jaren van werkloosheid voorbij. Om geen spoilers weg te geven… Bruno besluit zijn eigen lot in handen te nemen en verzint een onaanvaardbare manier om het comfortable leven van zijn gezin te redden.
Ik heb genoten van deze zwartgallige komedie. De film zou iets korter hebben gemogen maar ik heb hem desalniettemin geboeid zitten kijken.
Cijfer: 8
hoe kan dat .. de film is extreem onderhoudend, visueel een pracht, ondeugend, spanning, het is een top10 film van bijna iedereen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:53 schreef Stali het volgende:
[ afbeelding ]
Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
Dit is zeker de vijfde keer dat ik deze film ben gaan kijken. Na het vlotte begin wil de film bij mij niet want ik val of in slaap of ik ga want anders doen.
Apart want het is de lievelingsfilm van vele mensen. Het is absoluut geen trappen want ik ben juist een liefhebber van Franse films. Sterker nog, ik kijk de laatste maanden alleen nog maar Franse films, ook wanneer ze middelmatig zijn, vanwege de sfeer.
Van mij geen cijfer want ik zie duidelijk dat de beelden goed zijn en sommige scenes echt wel wat doen.
Bizar... ik ben voor deze film totaal niet te vangen.
Er is juist wel karakterontwikkeling.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:21 schreef Guppi het volgende:
American Psycho
[ afbeelding ]
Normaal post ik altijd subtiele en niet te grote foto's, maar voor deze maak ik een uitzondering. Volgende week hebben we een helden&schurkenfeest en mijn vriend gaat in pak met doorzichtige regenjas, gel in het haar en bloed in zijn gezicht.
American Psycho dus![]()
[knip]
Verwarrend dus, maar geniaal, de muziek, Christian Bale, de visitekaartjes, de verschillende zeepjes en de cirkelzaag.Maar de tweede keer vallen de hoertjes toch wat tegen.
![]()
Een 7,8 (IMDB: 7,4)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Seriously? Ik vond het echt een vreselijk einde, langer konden ze het bijna niet uitrekken... Romcom my ass.quote:Op donderdag 19 maart 2009 01:47 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
Marley & me
Ik ben niet zo'n grote Owen Wilson fan, dus ik had mijn bedenkingen bij deze film. Achteraf gezien wel enigszins terecht (ik had liever een andere acteur in zijn plaats gezien), maar toch is 'Marley & me' best de moeite van het kijken waard. Ik vond de film eigenlijk opgedeeld in twee delen. Het eerste uur is vooral komisch.... en het tweede uur een flink stuk serieuzer. Dat laatste had ik niet verwacht en kwam als een (aangename) verrassing.
Cijfer: 7.5
Een romcom is het niet nee, dat is duidelijk. De film was idd ongeveer een minuut of 15 te lang, anders had ik ook een 8 gegeven denk ik. Laatste kwartier kwam me echt erg bekend voor.quote:Op donderdag 19 maart 2009 02:45 schreef Kinga het volgende:
[..]
Seriously? Ik vond het echt een vreselijk einde, langer konden ze het bijna niet uitrekken... Romcom my ass.
Hoe zie jij eigenlijk het verschil tussen een 6.3 en een 6.4?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 08:40 schreef Hulkio het volgende:
The Cook the Thief His Wife & Her Lover Peter Greenaway, 1989
Ja, wat moet ik hier van zeggen? Heb er in elk geval nogal dubbele gevoelens aan over gehouden. Qua vormgeving ziet het er allemaal schitterend uit, zowel de decors als de cameravoering, zeer veel oog voor detail. Daarnaast is het acteerwerk ook prima, met name van Michael Gambon. Maar het naargeestige verhaal wist mij niet te boeien en ik had er dan ook moeite mee om de film uit te kijken. 6.3
net zoals je het verschil ziet tussen 7.0 en 6.9quote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:51 schreef Siniti het volgende:
[..]
Hoe zie jij eigenlijk het verschil tussen een 6.3 en een 6.4?
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:11 schreef mschol het volgende:
[..]
net zoals je het verschil ziet tussen 7.0 en 6.9
nou ik vind het knap, ik kan net het verschil tussen een 7 en een 8 zienquote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:11 schreef mschol het volgende:
[..]
net zoals je het verschil ziet tussen 7.0 en 6.9
daarom rond ik in 99% van de gevallen gewoon af op hele en halve punten.. tenzij bij b.v. Defiance:quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:40 schreef Siniti het volgende:
[..]
nou ik vind het knap, ik kan net het verschil tussen een 7 en een 8 zien
Ach dat meisje is toch wel aardig.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:52 schreef Flitspaal het volgende:
Flirt
[ afbeelding ]
Gewoon niet doen. Alleen de aftiteling is leuk.
Na meer dan 54.000 stemmen nog steeds een 8,2 op IMDB. Dat is knap hoog.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:21 schreef DeHovenier het volgende:
Watchmen
Leuk filmpje, geen standaard superhelden verhaal en dat is maar goed ook. Ik heb het gehad met spiderman, de hulk, en x-men
Weer eens wat anders!
mmm dat laatst had ik juist wel verwacht wat een verschrikkelijke teringhond. Hij is op momenten wel lief maar wat een ongehoorzaam rotbeest.quote:Op donderdag 19 maart 2009 01:47 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
Marley & me
Ik ben niet zo'n grote Owen Wilson fan, dus ik had mijn bedenkingen bij deze film. Achteraf gezien wel enigszins terecht (ik had liever een andere acteur in zijn plaats gezien), maar toch is 'Marley & me' best de moeite van het kijken waard. Ik vond de film eigenlijk opgedeeld in twee delen. Het eerste uur is vooral komisch.... en het tweede uur een flink stuk serieuzer. Dat laatste had ik niet verwacht en kwam als een (aangename) verrassing.
Cijfer: 7.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geef het maar een 6je.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ik vond dit eigenlijk wel een aangename film met leuke en verrassende ontwikkelingen. Vooral de twist halverwege de helft verbaasde me en deed mijn hele who-dunnit-idee kantelen, altijd leukquote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Laura (1944, VS, Otto Preminger)
Het is het karakter van Waldo Lydecker (Clifton Webb), de mopperende schrijver en heer-van-stand, die de film net boven de middelmatigheid doet stijgen. Want voor de rest was het een standaard whodunnit-noir filmpje.
cijfer: 6.5
Mijn favoriete Disneyfilm toen ik nog een kleuter was! Als kleine Falco heb ik de videoband waar deze film getaped was, grijs gedraaid!quote:Dumbo (1941, VS, Ben Sharpsteen)
De vierde, één van de kortste en goedkoopste Disney feature tekenfilms is nog steeds één van de beste. De tekenstijl is iets wat gedateerd, maar verder is het een tijdloos verhaal van de gepeste verstoteling, die in zijn zwakte zijn grootste sterkte vindt. Het is ontroerend en grappig, dus alles wat een Disney film moet zijn. Wat me opviel (en was vergeten) is dat Dumbo zelf helemaal niet praat. Maar weet met zijn mimiek je hart te winnen.
cijfer: 8.5
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |