Hoe zie jij eigenlijk het verschil tussen een 6.3 en een 6.4?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 08:40 schreef Hulkio het volgende:
The Cook the Thief His Wife & Her Lover Peter Greenaway, 1989
Ja, wat moet ik hier van zeggen? Heb er in elk geval nogal dubbele gevoelens aan over gehouden. Qua vormgeving ziet het er allemaal schitterend uit, zowel de decors als de cameravoering, zeer veel oog voor detail. Daarnaast is het acteerwerk ook prima, met name van Michael Gambon. Maar het naargeestige verhaal wist mij niet te boeien en ik had er dan ook moeite mee om de film uit te kijken. 6.3
net zoals je het verschil ziet tussen 7.0 en 6.9quote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:51 schreef Siniti het volgende:
[..]
Hoe zie jij eigenlijk het verschil tussen een 6.3 en een 6.4?
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:11 schreef mschol het volgende:
[..]
net zoals je het verschil ziet tussen 7.0 en 6.9
nou ik vind het knap, ik kan net het verschil tussen een 7 en een 8 zienquote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:11 schreef mschol het volgende:
[..]
net zoals je het verschil ziet tussen 7.0 en 6.9
daarom rond ik in 99% van de gevallen gewoon af op hele en halve punten.. tenzij bij b.v. Defiance:quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:40 schreef Siniti het volgende:
[..]
nou ik vind het knap, ik kan net het verschil tussen een 7 en een 8 zien
Ach dat meisje is toch wel aardig.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:52 schreef Flitspaal het volgende:
Flirt
[ afbeelding ]
Gewoon niet doen. Alleen de aftiteling is leuk.
Na meer dan 54.000 stemmen nog steeds een 8,2 op IMDB. Dat is knap hoog.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:21 schreef DeHovenier het volgende:
Watchmen
Leuk filmpje, geen standaard superhelden verhaal en dat is maar goed ook. Ik heb het gehad met spiderman, de hulk, en x-men
Weer eens wat anders!
mmm dat laatst had ik juist wel verwacht wat een verschrikkelijke teringhond. Hij is op momenten wel lief maar wat een ongehoorzaam rotbeest.quote:Op donderdag 19 maart 2009 01:47 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
Marley & me
Ik ben niet zo'n grote Owen Wilson fan, dus ik had mijn bedenkingen bij deze film. Achteraf gezien wel enigszins terecht (ik had liever een andere acteur in zijn plaats gezien), maar toch is 'Marley & me' best de moeite van het kijken waard. Ik vond de film eigenlijk opgedeeld in twee delen. Het eerste uur is vooral komisch.... en het tweede uur een flink stuk serieuzer. Dat laatste had ik niet verwacht en kwam als een (aangename) verrassing.
Cijfer: 7.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geef het maar een 6je.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ik vond dit eigenlijk wel een aangename film met leuke en verrassende ontwikkelingen. Vooral de twist halverwege de helft verbaasde me en deed mijn hele who-dunnit-idee kantelen, altijd leukquote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Laura (1944, VS, Otto Preminger)
Het is het karakter van Waldo Lydecker (Clifton Webb), de mopperende schrijver en heer-van-stand, die de film net boven de middelmatigheid doet stijgen. Want voor de rest was het een standaard whodunnit-noir filmpje.
cijfer: 6.5
Mijn favoriete Disneyfilm toen ik nog een kleuter was! Als kleine Falco heb ik de videoband waar deze film getaped was, grijs gedraaid!quote:Dumbo (1941, VS, Ben Sharpsteen)
De vierde, één van de kortste en goedkoopste Disney feature tekenfilms is nog steeds één van de beste. De tekenstijl is iets wat gedateerd, maar verder is het een tijdloos verhaal van de gepeste verstoteling, die in zijn zwakte zijn grootste sterkte vindt. Het is ontroerend en grappig, dus alles wat een Disney film moet zijn. Wat me opviel (en was vergeten) is dat Dumbo zelf helemaal niet praat. Maar weet met zijn mimiek je hart te winnen.
cijfer: 8.5
die kutkop van die gast alleen alquote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:52 schreef Flitspaal het volgende:
Flirt
[ afbeelding ]
Gewoon niet doen. Alleen de aftiteling is leuk.
klinkt heel vetquote:Op zondag 22 maart 2009 23:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Fall (2006, In, Tarsem Singh)
[ afbeelding ]
Prachtige ode aan ouderwetse fantasievolle, sprookjesachtige verhalen. Elk shot uit het sprookjes gedeelte is om in te lijsten zo mooi. Het is allemaal zo grotesk, dat het soms tegen het pretentieuze aanligt. Maar juist doordat het allemaal zo grotesk is, werkt het. Dit is de fantasiewereld van een kind wordt getoond. Op het einde weet de film het echte verhaallijn zo met het sprookjeverhaal te verweven, dat het veel meer wordt dan een simpel verhaaltje.
De film eindigt nog met een hommage aan stunts, toen stuntmannen die nog zelf deden en niet de CGI computer. Net zoals dat deze film wonderbaarlijk genoeg compleet CGI vrij is.
Nog nooit van gehoord, bedankt voor de tipquote:Op zondag 22 maart 2009 23:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Fall (2006, In, Tarsem Singh)
[ afbeelding ]
Prachtige ode aan ouderwetse fantasievolle, sprookjesachtige verhalen. Elk shot uit het sprookjes gedeelte is om in te lijsten zo mooi. Het is allemaal zo grotesk, dat het soms tegen het pretentieuze aanligt. Maar juist doordat het allemaal zo grotesk is, werkt het. Dit is de fantasiewereld van een kind wordt getoond. Op het einde weet de film het echte verhaallijn zo met het sprookjeverhaal te verweven, dat het veel meer wordt dan een simpel verhaaltje.
De film eindigt nog met een hommage aan stunts, toen stuntmannen die nog zelf deden en niet de CGI computer. Net zoals dat deze film wonderbaarlijk genoeg compleet CGI vrij is.
Ik moet wel lachen om de eindeloze rij aan goedkope baggerfilms die jij maar blijft kijken.quote:Op maandag 23 maart 2009 00:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Net op tv Shallow Hall gekeken (2001)
[ afbeelding ]
Ik moet zeggen dat het lang geleden is dat een film zo kon switchen naar ontzettend tof! naar ontzettend verschrikkelijk bagger! Eerste uur is best grappig dat Jack nu op eens leuke vrouwen ziet in plaats van de wat 'zwaardere' vrouwen waar hij normaal niet zou op afgaan vanwege z'n hoge eisen en ja Gwyneth Paltrow mag er wezen
. Pas nadat zn vriend ( met staart wtf :/ ) hem verteld dat het allemaal een hypnose achtige gedachte was zien we de mooie schone niet meer terug én krijg je 1e van de meest zoetsappige eindes in een film die ik ooit heb gezien.
![]()
4.5
Hehe, dat is inderdaad een goede reminder om weer eens wat betere films te zien want zo heb ik gisteren niet alleen Shallow Hall gezien maar ook I Spy (2001) een 3! en (Envy 2004) een regelrechte 1 voor slechtste script en wanprestaties van top acteurs. Zelf nog gelezen dat de acteurs sorry hebben gezegd voor die film. Dus ik vond Shallow Hall duidelijk het beste gisterquote:Op maandag 23 maart 2009 03:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik moet wel lachen om de eindeloze rij aan goedkope baggerfilms die jij maar blijft kijken.
cijfer:4quote:Stauffenberg's role is depicted as emotionally rousing, and that's probably the sticking point of the film; other than that, in spite of an interesting and original perspective of World War II, the film doesn't break the ranks of a good thriller.
het concept is briljant!quote:Op maandag 23 maart 2009 12:22 schreef Hulkio het volgende:
Idioterne Lars von Trier, 1998
The Idiots is na Festen de tweede dogma film. Vind het hele dogma gebeuren zelf maar een vreemd initiatief, ik zie persoonlijk het nut er niet echt van in op jezelf te beperken. Daarnaast zag ik eenmaal een cameraman door het beeld lopen en twee keer een microfoon vol in beeld. Weet niet of dit daar ook bij hoort maar vond het zelf vrij slordig. Buiten deze punten om weet ik eigenlijk ook niet zo goed wat ik nu van het verhaal moest vinden. Het gegeven zelf is goed gevonden, maar men slaat af en toe wel behoorlijk door en mede daardoor zit je vaak met enorme plaatsvervangende schaamte te kijken. Het acteerwerk was in wel erg sterk van de gehele cast. Kortom, nogal vreemde ervaring. 6.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ja, trek je anders even wat aan van wat anderen zeggen.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hehe, dat is inderdaad een goede reminder om weer eens wat betere films te zien want zo heb ik gisteren niet alleen Shallow Hall gezien maar ook I Spy (2001) een 3! en (Envy 2004) een regelrechte 1 voor slechtste script en wanprestaties van top acteurs. Zelf nog gelezen dat de acteurs sorry hebben gezegd voor die film. Dus ik vond Shallow Hall duidelijk het beste gister
Maar ik zal inderdaad kijken of ik wat anders kan gaan zien komende dagen .
Het gebruik van geluid bij die overgang van plafond-ventilator naar helicopter is inderdaad geniaal.quote:Op maandag 23 maart 2009 14:18 schreef Shogo het volgende:
Tevens is het geluid onzettend goed met in elkaar overlopende geluiden zoals in het begin. Wauw!
Dit klop ja... mijn oom had in deze film gefigureerd (ik geloof dat je op 1 moment in de film door een paar luxaflex heen zijn achterhoofd kan zien en hij is één van de mannetjes die uit zo'n helikopter afdaalt geloof ikquote:Op maandag 23 maart 2009 14:18 schreef Shogo het volgende:
Formidabele film met geweldig acteerwerk het zal een fysieke kluif geweest zijn deze te maken.
die vond ik zelfs bijna vetter dan de film zelfquote:Op maandag 23 maart 2009 14:29 schreef Gillingham het volgende:
Voor meer informatie en beeldmateriaal over die 'fysieke kluif' raad ik je Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse van harte aan.
Mja, Mja, shallow hall vond ik opzich dan ook wel een goede film en weet niet of anderen hem hier ook hebben gezien maar na de plot wending in het midden ging het heel snel downhill jammer genoeg.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:28 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ja, trek je anders even wat aan van wat anderen zeggen.![]()
'Shallow Hall' scoort een gewone 6.0 op de IMDB hoor, dus het is volgens heel veel mensen geen baggerfilm. Voor een romcom is het zelfs redelijk hoog.
Het kan je smaak niet zijn, maar dan is het nog niet meteen een baggerfilm.
The Fall is ook heel vet.quote:
Verbaasd me eigenlijk dat je Day Zero nog boven Happy Go lucky waardeert. Day zero was niet veel soeps inderdaad al vond ik Elijah gedeelte overduidelijk het beste. Happy Go lucky sja, ook niet mijn ding maar toch overal wel goed aangeschreven enzoquote:Op maandag 23 maart 2009 17:15 schreef SnuggLe het volgende:
Day Zero
Film gaat over 3 kerels die opgeroepen worden in amerika om in de oorlog in Irak te gaan vechten en de manier waarop ze er mee omgaan. Oa Eliah Wood in de hoofdrol, samen met die lange droopy uit American Pie. Film boeit eigenlijk voor geen ene meter, maar wellicht komt dat doordat ik hem in 3 delen op mijn iPod video gekeken heb. Saaaaai.
IMDB 6.1
Zelf 6.0
Happy Go Lucky
Ik heb de film niet eens afgekeken, wat een meuk: gewoon NIET doen, niet kijken deze film. Of je moet vrouw zijn en een hele slechte vorm van humor hebben. Hoofdpersoon is overdreven, niet grappig en overenthousiast. Bah.
IMDB 7.2
Zelf 4.9
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Imdb 7,2/10
Ik 6/10
[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 24-03-2009 00:30:54 ]I´m back.
Klinkt toch als een doorsnee Resnais-film.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:23 schreef Timo20 het volgende:
Wat volgt is een erg lange zit waar maar geen einde aan lijkt te komen en waarbij het je niets uitmaakt wat er met de personages gebeurt.
quote:Op maandag 23 maart 2009 18:57 schreef cultheld het volgende:
Il Y A Longtemps Que Je T'aime: een ontroerende film over de pijn van de moeder die een kind heeft verloren en alle gevolgen van dien, zonder ook maar een moment sentimenteel te worden: 9/10.
Nog steeds een 8.0 op IMDB na ruim 58.000 stemmen. Ik ga vanavond ook maar eens kijken.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:19 schreef jimjim1983 het volgende:
Taken.
leuke actiefilm. niet heel bijzonder. t was wel weer leuk om een film van 90 minuten te zien, die zijn er te weinig
het is zeker een leuke actiefilm. maar hij doet niets nieuws, die 8 is dan ook overdreven als je t mij vraagt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:19 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Nog steeds een 8.0 op IMDB na ruim 58.000 stemmen. Ik ga vanavond ook maar eens kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enige connectie met de band Black Sabbath?quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:24 schreef Timo20 het volgende:
I Tre Volti Della Paura (Black Sabbath aka The Three Faces of Fear)
De tweede film uit de Mario Bava vol. 1 box die ik heb gezien zijn 3 korte verhalen die samen gevoegd zijn in één film. Het zijn alle 3 compleet verschillende verhalen met wel dezelfde thema`s (geesten en het bovennatuurlijke aspect van het leven). The Telephone vond ik erg spannend maar had een ietwat teleurstellend einde. The Wurdalak was een wat meer standaard vampieren/zombie horror die eigenlijk iets te lang duurde. A Drop Of Water was absoluut de beste van de drie. Ontzettend spannend en oprecht eng. Geweldig.
Als geheel vond ik het zeer goed. Opnieuw, na Black Sunday, een sterke film uit de Bava Box.
IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:25 schreef Siniti het volgende:
[..]
Enige connectie met de band Black Sabbath?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |