abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66947038
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 20:00 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat gevoel ken ik, maar heb ik in de loop der jaren redelijk onder controle gekregen.
Wat helpt is dat ik een vreselijk lokatiegebonden geheugen heb; eenmaal de schuifdeuren door lukt het me bijna niet om persoonlijke zaken in herinnering te brengen. Dat heeft voor- en nadelen.
Verder schroom ik niet om shaggerijnig te zijn (mijn rol staat me dat gelukkig ook wel toe).
En als laatste kan ik vreselijk onprofessioneel giftig worden, maar dat vreet wel energie want daar krijg ik stress van. Bij de vorige klus moest ik werken met een enorme oen en dat ging me helaas niet glad af. Maar hem nog minder .
Dat zou voor mij wellicht ook gezond zijn, om chagrijnig te kunnen zijn. Ik kom op veel scholen, heb regelmatig met docenten te maken die ik zover moet krijgen om allerlei dingen voor me te regelen terwijl ze eigenlijk iets beters te doen hebben, en de leerlingen zelf hebben ook niet altijd zin om een zoveelste vragenlijst of toets in te vullen. Het is mijn taak om aardig te blijven als ik eigenlijk gefrustreerd ben en om altijd oplossingsgericht te denken. (Thuis zeur ik liever een half uur over iets wat niet volgens plan loopt vooraleer ik aan een oplossing wil denken.)

Fantastisch werk, hoor, maar vermoeiend dus. Wat ook niet helpt is dat ik mijn werk altijd mee naar huis neem. Het verschil met werk dat ik vroeger deed is dat ik nu niet de behoefte heb om er 's avonds nog inhoudelijk op in te gaan met mijn lief.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_66947228
Ik weiger en ontloop om die reden ook meer leidinggevende klussen. In die rol moet je soepeler zijn dan ik goed kan nadoen.

Jouw werk op school, dat is toch tijdelijk (onderzoek?)?. Of niet? Wat doe je eigenlijk precies, filosofe?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_66947742
Ik heb eigenlijk verschillende rollen als onderzoeker in opleiding:

- Goed nadenken over onderliggende concepten, hoe die met elkaar samenhangen en op basis daarvan instrumenten voor empirisch onderzoek ontwikkelen.
- Dataverzamelen op scholen (3x verspreid over 3 jaar; ik zit nu in de 2e ronde). Ik beheer zelf het budget en huur zo nu en dan assistentie in.
- Data verwerken en zorgen dat ik de juiste analyses kies bij de ontwikkelde concepten en instrumenten.
- Presenteren aan vakbroeders, bijvoorbeeld op congressen.
- Artikelen schrijven.
- Studenten begeleiden met hun scriptie (en later ga ik waarschijnlijk nog werkgroepen wetenschapsfilosofie geven).

In het eerste kan ik goed mijn filosofie-achtergrond kwijt, in het tweede mijn ervaring met werken op een vmbo-school. M.b.t. het derde punt moet ik nog veel leren, want ik heb nooit statistiek gehad. Dat is dus een belangrijk deel van mijn eigen scholing (ik volg zo nu en dan colleges). Het presenteren is een vorm van netwerken en ruchtbaarheid geven aan je onderzoek. Met het schrijven van artikelen ga ik promoveren. Bij elkaar is dit wat mijn onderzoeksaanstelling inhoudt. Hiernaast mag ik (ik moet dus niet) onderwijstaken op me nemen.

Ik geloof dat dat het wel zo'n beetje is. Ik heb toffe collega's in Amsterdam (die op hetzelfde project werken) en in Utrecht (die voor dezelfde faculteit werken maar hun eigen onderzoek hebben). Er is ook nog internationale samenwerking. Ik leer er veel van!
pi_66947955
Eén van de leukste dingen vind ik trouwens het overleg met mijn promotoren. We hebben een aangenaam intellectueel driehoekje waar leuke ideeën uit voortvloeien.
pi_66948550
Klinkt goed, Claudia!
Leuk dat je het zo leuk vindt . Zo lijkt het wel bijna iets dat iedereen geweldig zou vinden, terwijl dat natuurlijk geheel niet het geval is.

Ik merk trouwens dat ik wel erg computermoe ben na zo'n dag kantoorcomputeren. Ik ga maar eens de luikjes sluiten .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:11:06 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66949109
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Sterkte met de laatste loodjes, mevrouw Z. Het is de vrouw die lijdt, hè? De man staat er maar schaapachtig bij.
Nou hier staat de vluchtkoffer ook klaar en kan het in principe ieder moment gebeuren.

Maar wat dat schaapachtig erbij staan betreft: dat kan toch lastiger zijn als zelf de actie uitvoeren. Je wil van alles, maar je rol is eigenlijk negen maanden geleden al afgerond.

Als het kind er straks is weet ik ook al precies hoe het gaat: eerst naar de baby kijken, vol lof. Dan naar de moeder, vol lof, dan naar het oudste kind: "Wat gaat ze er goed mee om" en tenslotte mag vader koffie gaan zetten en krijgt als hij geluk heeft ook nog een hand.

Dat kan ik allemaal prima verdragen hoor. Maar WTF is het mijn fout dat er geen actievere rol voor me is weggelegd tijdens het hele gebeuren!

Mevrouw LXIV heeft trouwens een buikomvang van 112 cm. We verwachten een 9-ponder. Op zijn minste.
The End Times are wild
  woensdag 11 maart 2009 @ 22:09:59 #57
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_66951665
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hij zegt: "IR is een flikker!"
Typische reactie! I rest my case.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_66952886
Zo, dat is een fikse baby soldaat!

Ik ben toe aan vakantie, ik heb het even helemaal gehad met het werk.
Vorige week werd ik verrot gescholden door een cliënt omdat ik een verkeerd woord had gebruikt in mijn mail, daarna kreeg ik een mail (zonder aanhef):

deze overeenkomst word volgende week pas getekent.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_66952982
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:20 schreef Gellius het volgende:

ruwbedoddelde
And it's only the giving
That makes you
What you are
  woensdag 11 maart 2009 @ 23:10:43 #60
11923 I.R.Baboon
pi_66954058
Ik vind het overigens leuk dat Ollie hier post. Maar ik wil niet al te hielenlikkerig overkomen. Wat nu?
pi_66954391
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vind het overigens leuk dat Ollie hier post. Maar ik wil niet al te hielenlikkerig overkomen. Wat nu?
Gewoon een paar nare en/of sarcastische opmerkingen maken, IR . Maar wel beschaafd, hè.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_66954476
Vroeger werden hier nog wel eens clipjes gepost.

It was january 1963
When Johnny came home with a gift for me
He said I bought it for you because I love you
And I bought it for you because it's your birthday too
He was so very nice he was so very kind
To think of me at this point in time
I used to think of him he used think of me
He told me to close my eyes
My gift would be a great surprise
But I saw tears were in his eyes
He never meant to hurt me
Oh god Johnny, don't point that gun at me
There's so many ways our lives have changed
But please I beg dont do this to me
Johnny dont point that gun at me
Can I save my life at any price?
For god's sake won't you listen to me?

And though he was ashamed that he had took a life
Johnny came home with another wife
And he often remembered how it used to be
Before that special occasion 1963
There was too many ways that you could kill someone
Like in a love affair when the love is gone
He used to think of her she used to think of him

I saw tears were in his eyes
He never meant to hurt me
Oh god Johnny, don't point that gun at me
But please I beg don't do this to me
Johnny you keep on using me
Can I change my life for any price?
Oh Johnny won't you listen to me?

I saw hatred in his eyes
But he never meant to hurt me
Oh god Johnny don't point that gun at me
But please I beg, dont do this to me
Johnny you keep on using me
Can I change my life for any price?
Oh Johnny won't you listen to me?

I just want you to be mine,
I dont want this world to shine
I dont want this bridge to burn
Oh Johnny do you miss me?
I just want to feel for you
I will always feel for you...
pi_66958678
O nee, niet weer die clipjes!
  donderdag 12 maart 2009 @ 07:53:52 #64
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_66958748
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:22 schreef k_man het volgende:

It was january 1963...
Boh, ik luister al 20 jaar naar dat nummer maar de tekst kende ik nog niet.
Nou is Barney ook wel notoir onverstaanbaar, dat vinden ook mijn goedhorende vrienden.
pi_66959299
Vier boterhammen met pindakaas.
pi_66959891
We wachten nog steeds.
Aldus.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:16:09 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66960002
Spannende tijd.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:18:45 #68
15967 Frollo
pi_66960071
Hoewel het misschien niet zo verstandig is in de buurt van zwangere vrouwen is hier dan toch het poesje van de dag!

donderdag 12 maart 2009 @ 09:21:31 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66960166
Poes kwam vanochtend op bed zitten, naast mijn hoofd en tilde haar pootje op. 'Aai me dan.'

Nou, zo'n kreng schop je toch door de kamer! Wat een gezeur op de vroege ochtend.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:22:52 #70
15967 Frollo
pi_66960202
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:21 schreef Lienekien het volgende:

Nou, zo'n kreng schop je toch door de kamer!
Ja hoor Lien.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:24:07 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66960237
Nee, natuurlijk niet.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:28:26 #72
15967 Frollo
pi_66960350
Ik pak poes weleens bij haar staart, hoewel omdat ik weet dat ze dat niet fijn vindt.
pi_66960409
Is dit een koffiegesprek?
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:32:30 #74
15967 Frollo
pi_66960455
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:30 schreef Gellius het volgende:
Is dit een koffiegesprek?
Nee hoor, we evalueren van het poesje van de dag.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:41:21 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66960709
D'r was een file bij Haren. Er was een botsing geweest. Vier auto's moesten worden weggesleept.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:43:18 #76
15967 Frollo
pi_66960760
Ik zie er anders niks over op cnn.com. Misschien dat BBC World Service meer heeft.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:44:44 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66960804
Ik denk dat die pas in actie springen als de aankomst op het werk meer dan drie kwartier later is.
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:47:03 #78
15967 Frollo
pi_66960870
Ga nou eens werken Lien!
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:47:31 #79
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_66960887
Wat die vrouwen allemaal wel vergeten is dat wij MANNEN voor al die zwangerschappen wel onze PIK in die STINKENDE GATEN van jullie hebben moeten rammen en dan nog godverdomme KLAARKOMEN ook! ...en niks eventjes NEGEN MAANDEN, nee, een godverdomd LEVEN LANG. Dat is pas lijden!

, , , , !!!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 12 maart 2009 @ 09:48:05 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66960904
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 09:47 schreef Frollo het volgende:
Ga nou eens werken Lien Frollo!
pi_66960945
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik merk dat ik heel moe word van de hele dag 'professioneel' doen. (Aardig zijn als je je eigenlijk kut voelt enzo.)
Ik krijg daar juist energie van. Je overstijgt jezelf en meestal krijg ik dan zoveel aardigheid terug dat ik me spontaan beter voel.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:02:31 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66961294
Mane. Kan poes Noortje overweg met je nieuwe liefde?
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:08:13 #83
37950 JAM
pi_66961459
Heilige Maria, moeder van God, het moet ook niet erger worden zeg. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:10:18 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66961518
Wat heb je het toch ZWAAR, JAM.
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:15:37 #85
37950 JAM
pi_66961672
Je moest het eens weten.
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:18:52 #86
37950 JAM
pi_66961760
Wat vind je hier trouwens van, Lien?
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:11 schreef karr-1 het volgende:
Ik kreeg vandaag ook de afrekening van stroom en gas. In anderhalf jaar ongeveer (september 2007 tot februari 2009) schijnen we met zijn beiden ongeveer 4000 kW aan stroom gebruikt te hebben en ook aardig wat aan gas. Kortom het maandbedrag wordt verhoogd van 46 euro naar 67 euro en ik mag ruim 400 piek bijbetalen. UIteraard ben ik daar niet blij mee.
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:21:05 #87
37950 JAM
pi_66961823
Dan ook nog de vraag, wat is nu wel goed, of wat heeft de voorkeur? Wij met zijn tweeën of wij tweeën of wij twee of wij met zijn twee?
pi_66961839
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:02 schreef Lienekien het volgende:
Mane. Kan poes Noortje overweg met je nieuwe liefde?
Noortje gedraagt zich consequent tegenover 'vreemden'; zodra de deurbel gaat, kruipt ze onder het bed. Na een tijdje komt ze daar onder vandaan, vooral als het bezoek lang duurt, en dan gaat ze een beetje op verkenning. In een gekke bui komt ze wel dichtbij, maar zodra iemand een stap in haar richting doet, een hand uitsteekt om te aaien of een rare beweging maakt, is ze weg. De nieuwe geliefde blijft wel heel lang rondhangen en daar went ze nu wel aan. Ze komt ook wel op bed liggen, maar hij moet dan geen onverwachte bewegingen maken of proberen haar te aaien. Als hij weg is, gaat ze door het huis rennen. Daar moet ik zo om lachen!

Ik vind het geweldig dat ze zo is. . En de geliefde heeft zelf ook katten gehad en snapt 't dus helemaal.
pi_66961985
Ik kan wel aardig zijn als ik me eigenlijk kut voel, of beter gezegd: ik voel me op het werk eigenlijk nooit kut. Ik voel me uberhaupt niet kut bij afleiding. Er gaat hier volautomatisch een knop om. Zelfs toen het totale ellende was met ziekte & overlijden van mijn moeder, stond ik daar op het werk geen moment bij stil. Het is dan echt helemaal weg. Misschien spoor ik niet.

Wat ik dan weer NIET kan, qua professionaliteit, is aardig doen tegen mensen die ik verschrikkelijk vind En beleidskeuzes verdedigen die ik zelf eigenlijk idioot vind
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:27:27 #90
37950 JAM
pi_66962029
... maar ShadyLane, een kritische houding, dat is toch ook hartstikke professioneel?
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:27:48 #91
37950 JAM
pi_66962040
God, wat ben ik toch sympathiek he?
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:29:29 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66962087
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:18 schreef JAM het volgende:
Wat vind je hier trouwens van, Lien?
[..]
Schijnen, blijken, voorkomen.
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:30:27 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66962103
Oh, dat was je punt niet. Soit.
pi_66962306
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:26 schreef ShadyLane het volgende:
Ik kan wel aardig zijn als ik me eigenlijk kut voel, of beter gezegd: ik voel me op het werk eigenlijk nooit kut. Ik voel me uberhaupt niet kut bij afleiding. Er gaat hier volautomatisch een knop om.
Nouja, dat bedoel ik dus eigenlijk ook. Het komt ook een beetje door ons vak. Lesgeven werkt echt niet als je bloedje chagrijnig gaat doen, dus beter zet je die knop om en maak je er het beste van. En dan is het heerlijk om even helemaal niet stil te staan bij de reden van je ellende, dan kun je het tijdelijk even helemaal vergeten. Eén van de pluspunten van het lesgeven vind ik dat, dat je totaal kunt opgaan in het moment. Daar krijg ik dus ook energie van.
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:40:28 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66962382
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:21 schreef mane het volgende:

[..]

Noortje gedraagt zich consequent tegenover 'vreemden'; zodra de deurbel gaat, kruipt ze onder het bed. Na een tijdje komt ze daar onder vandaan, vooral als het bezoek lang duurt, en dan gaat ze een beetje op verkenning. In een gekke bui komt ze wel dichtbij, maar zodra iemand een stap in haar richting doet, een hand uitsteekt om te aaien of een rare beweging maakt, is ze weg. De nieuwe geliefde blijft wel heel lang rondhangen en daar went ze nu wel aan. Ze komt ook wel op bed liggen, maar hij moet dan geen onverwachte bewegingen maken of proberen haar te aaien. Als hij weg is, gaat ze door het huis rennen. Daar moet ik zo om lachen!

Ik vind het geweldig dat ze zo is. . En de geliefde heeft zelf ook katten gehad en snapt 't dus helemaal.
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:44:37 #96
11923 I.R.Baboon
pi_66962514
Ik kan heel goed huichelen dat ik allerlei suffe dingen leuk vind, maar alleen werkgerelateerd. Prive absoluut niet.

Het goede nieuws (zowel werk- als privegerelateerd) is dat ik over een uurtje of 30 mijn laptop, mijn smartphone, mijn tas, mijn security token, mijn slot, mijn externe toetsenbord, mijn laptopstandaard, mijn muis en meer van dat soort randapparatuur ga inleveren en dat m'n eerste carriereswitch dan defintief een feit is.
pi_66962572
Dat is een mooi vooruitzicht IR.
Aldus.
pi_66964918
Lever het in met een superieure glimlach, IR!
  donderdag 12 maart 2009 @ 14:27:33 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66970221

Er is licht aan het einde van de tunnel.
pi_66977952
zijn worden blijven
blijken lijken schijnen
heten dunken voorkomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')