Meeste steden krijgen city defence, dat zijn de "armed mob" gewoon burgers met guns, niet heel boeiend maar ze ownen zo'n half slap legertje wel makkelijk.quote:Op zondag 19 april 2009 12:34 schreef witte_fantasie het volgende:
Scenario:
Ik word aangevallen net buiten de stad parijs. Ik heb 5 units en zij hebben er 7. Ik schop kont maar heb wat losses. Ik stuur m'n rake op de stad af en hij is helemaal leeg. Nogal wiedes, want ik heb dat leger geowned. Vervolgens stuur ik mijn resterende (halve) leger naar parijs en opeens zijn er een stuk of 10-15 units bij... Toen werd ik (nogal) outnumbered en was ik m'n leger en generaal kwijt.
Yeah ik had dat ook zonet, ik was met 2 volle legers geland in Engeland (ik ben doorgegeaan nadat ik de Road To Independence had gehaald) en het leger uit Londen viel me aan. Ik won, dus ik liep vrolijk naar Londen toe, stond er een full stack van alleen maar armed citizen, op 1 unit kanonnen naquote:Op zondag 19 april 2009 12:38 schreef invine het volgende:
[..]
Meeste steden krijgen city defence, dat zijn de "armed mob" gewoon burgers met guns, niet heel boeiend maar ze ownen zo'n half slap legertje wel makkelijk.
Inderdaad, en dat betekent dat ze erg lage stats hebben. Zo heb ik bijvoorbeeld met 1 groep Melee Infantry a 150man + een general van 24, 1200 van die die lui laten routen. Heroic Victory.quote:Op zondag 19 april 2009 12:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat zijn burgers die de wapens oppakken om de stad tegen de indringers te verdedigen.
Hehe ook een paar keer gehad, echt frustrerend is dat ;/quote:Op zondag 19 april 2009 16:57 schreef -Bigguy- het volgende:
Noooo hij is gecrashten ik had net een grote langdurige veldslag gewonnen!
Dan lag het waarschijnlijk in de lijn der verwachtingen dat je zou winnenquote:Op zondag 19 april 2009 16:47 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb het idee dat die soorten overwinning ook niet altijd kloppen. Ik had een keer de vijand helemaal gedood (nul overlevenden) en ik had er maar een paar (stuk of 20) verloren en toch was het een close victory
Ik had een full stack tegenover een aantal MOB's, dus ja, eigenlijk wel.quote:Op zondag 19 april 2009 18:09 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dan lag het waarschijnlijk in de lijn der verwachtingen dat je zou winnen
Volgens mij heeft dat met de general te maken. Als die dood is dan verdwijnt ook het leger; er is niemand om ze te leiden.quote:Op zondag 19 april 2009 21:54 schreef -Bigguy- het volgende:
I know misschien maar ff laden en opnieuw proberen
Maar meestal verdwijnt het leger dan toch alsnogvan de kaart? Nu lopen er dus 16 man, verspreid over 3 units ofzo, alsnog door mn gebieden heen te banjeren.
16 manquote:Op zondag 19 april 2009 21:54 schreef -Bigguy- het volgende:
I know misschien maar ff laden en opnieuw proberen
Maar meestal verdwijnt het leger dan toch alsnogvan de kaart? Nu lopen er dus 16 man, verspreid over 3 units ofzo, alsnog door mn gebieden heen te banjeren.
Ja heb ik ook weleens gehad. Volgens een ander forum wordt dat probleem veroorzaakt doordat je vloten splitst en/of samenvoegd OP een tradeport, dan blijven ze vastzitten en krijg je ze nooit meer los. Simpelste oplossing is gewoon om vloten voortaan buiten de tradeport te splitsen en/of samenvoegen.quote:Op maandag 20 april 2009 17:43 schreef Rave_NL het volgende:
Ik heb nu extreem te maken met een bug die mijn schepen in een tradeport 'opslokt'...
Ze zitten vast in een tradeport en ik krijg ze er niet meer uit, met geen mogelijkheid, en het ergste is dat het ook gebeurt met bijv. indiamen, die daarna ook geen inkomsten meer genereren...
Dus dan moet ik nóg een indiamen naar diezelfde port toe sturen, die er dan als het ware overheen gaat waardoor je 2 schepen dwars over elkaar heen hebt... :S
Komt dit jullie bekend voor?
Dat klopt, hierdoor moest ik overnieuw beginnen bij mijn allereerste spelletjequote:Op maandag 20 april 2009 18:01 schreef DiviFilius het volgende:
[..]
Ja heb ik ook weleens gehad. Volgens een ander forum wordt dat probleem veroorzaakt doordat je vloten splitst en/of samenvoegd OP een tradeport, dan blijven ze vastzitten en krijg je ze nooit meer los. Simpelste oplossing is gewoon om vloten voortaan buiten de tradeport te splitsen en/of samenvoegen.
Moet je gewoon aanvallen (de stad), maar niet echt aanvallen. Siege heet dat geloof ik. Na een tijdje kan je surrender vragen (nou ja, dat kan altijd wel maar dan accepteren ze niet) en na een tijdje wel.quote:Op zondag 19 april 2009 12:23 schreef witte_fantasie het volgende:
Is er een leuke gimmick om die burgers nog lekker te treiteren / systematisch uit te roeien eerdat je de stad binnenvalt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |