Meeste steden krijgen city defence, dat zijn de "armed mob" gewoon burgers met guns, niet heel boeiend maar ze ownen zo'n half slap legertje wel makkelijk.quote:Op zondag 19 april 2009 12:34 schreef witte_fantasie het volgende:
Scenario:
Ik word aangevallen net buiten de stad parijs. Ik heb 5 units en zij hebben er 7. Ik schop kont maar heb wat losses. Ik stuur m'n rake op de stad af en hij is helemaal leeg. Nogal wiedes, want ik heb dat leger geowned. Vervolgens stuur ik mijn resterende (halve) leger naar parijs en opeens zijn er een stuk of 10-15 units bij... Toen werd ik (nogal) outnumbered en was ik m'n leger en generaal kwijt.
Yeah ik had dat ook zonet, ik was met 2 volle legers geland in Engeland (ik ben doorgegeaan nadat ik de Road To Independence had gehaald) en het leger uit Londen viel me aan. Ik won, dus ik liep vrolijk naar Londen toe, stond er een full stack van alleen maar armed citizen, op 1 unit kanonnen naquote:Op zondag 19 april 2009 12:38 schreef invine het volgende:
[..]
Meeste steden krijgen city defence, dat zijn de "armed mob" gewoon burgers met guns, niet heel boeiend maar ze ownen zo'n half slap legertje wel makkelijk.
Inderdaad, en dat betekent dat ze erg lage stats hebben. Zo heb ik bijvoorbeeld met 1 groep Melee Infantry a 150man + een general van 24, 1200 van die die lui laten routen. Heroic Victory.quote:Op zondag 19 april 2009 12:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat zijn burgers die de wapens oppakken om de stad tegen de indringers te verdedigen.
Hehe ook een paar keer gehad, echt frustrerend is dat ;/quote:Op zondag 19 april 2009 16:57 schreef -Bigguy- het volgende:
Noooo hij is gecrashten ik had net een grote langdurige veldslag gewonnen!
Dan lag het waarschijnlijk in de lijn der verwachtingen dat je zou winnenquote:Op zondag 19 april 2009 16:47 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik heb het idee dat die soorten overwinning ook niet altijd kloppen. Ik had een keer de vijand helemaal gedood (nul overlevenden) en ik had er maar een paar (stuk of 20) verloren en toch was het een close victory
Ik had een full stack tegenover een aantal MOB's, dus ja, eigenlijk wel.quote:Op zondag 19 april 2009 18:09 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dan lag het waarschijnlijk in de lijn der verwachtingen dat je zou winnen
Volgens mij heeft dat met de general te maken. Als die dood is dan verdwijnt ook het leger; er is niemand om ze te leiden.quote:Op zondag 19 april 2009 21:54 schreef -Bigguy- het volgende:
I know misschien maar ff laden en opnieuw proberen
Maar meestal verdwijnt het leger dan toch alsnogvan de kaart? Nu lopen er dus 16 man, verspreid over 3 units ofzo, alsnog door mn gebieden heen te banjeren.
16 manquote:Op zondag 19 april 2009 21:54 schreef -Bigguy- het volgende:
I know misschien maar ff laden en opnieuw proberen
Maar meestal verdwijnt het leger dan toch alsnogvan de kaart? Nu lopen er dus 16 man, verspreid over 3 units ofzo, alsnog door mn gebieden heen te banjeren.
Ja heb ik ook weleens gehad. Volgens een ander forum wordt dat probleem veroorzaakt doordat je vloten splitst en/of samenvoegd OP een tradeport, dan blijven ze vastzitten en krijg je ze nooit meer los. Simpelste oplossing is gewoon om vloten voortaan buiten de tradeport te splitsen en/of samenvoegen.quote:Op maandag 20 april 2009 17:43 schreef Rave_NL het volgende:
Ik heb nu extreem te maken met een bug die mijn schepen in een tradeport 'opslokt'...
Ze zitten vast in een tradeport en ik krijg ze er niet meer uit, met geen mogelijkheid, en het ergste is dat het ook gebeurt met bijv. indiamen, die daarna ook geen inkomsten meer genereren...
Dus dan moet ik nóg een indiamen naar diezelfde port toe sturen, die er dan als het ware overheen gaat waardoor je 2 schepen dwars over elkaar heen hebt... :S
Komt dit jullie bekend voor?
Dat klopt, hierdoor moest ik overnieuw beginnen bij mijn allereerste spelletjequote:Op maandag 20 april 2009 18:01 schreef DiviFilius het volgende:
[..]
Ja heb ik ook weleens gehad. Volgens een ander forum wordt dat probleem veroorzaakt doordat je vloten splitst en/of samenvoegd OP een tradeport, dan blijven ze vastzitten en krijg je ze nooit meer los. Simpelste oplossing is gewoon om vloten voortaan buiten de tradeport te splitsen en/of samenvoegen.
Moet je gewoon aanvallen (de stad), maar niet echt aanvallen. Siege heet dat geloof ik. Na een tijdje kan je surrender vragen (nou ja, dat kan altijd wel maar dan accepteren ze niet) en na een tijdje wel.quote:Op zondag 19 april 2009 12:23 schreef witte_fantasie het volgende:
Is er een leuke gimmick om die burgers nog lekker te treiteren / systematisch uit te roeien eerdat je de stad binnenvalt?
India of Indianen aanvallenquote:Op dinsdag 21 april 2009 15:16 schreef Rave_NL het volgende:
Ben nu Oostenrijk, zit in 1742, lang campaign, alle objectives al gehaald, techtree compleet uitgebouwd (airgun jaegers ftw!!), nu is het natuurlijk niet de bedoeling om 58 jaar achterover te leunen....
kolonies anyone?
Winged hussarsquote:Op dinsdag 21 april 2009 23:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ben begonnen met Polen-Litouwen. Zit nu in 1723. Heb nog niet echt veel oorlog gevoerd. Heb wel heel Scandinavië in handen (geen Denemarken en IJsland). En heb nu ook eindelijk handel met Frankrijk en Groot-Brittannië. Met Pruisen heb ik Oost- en West-Pruisen geruild.
Weet alleen niet wie ik nu zal aanvallen. Pruisen met hun troepen gevaarlijk dichtbij mijn grens.
Of
Oostenrijk met hun belachelijke voorstel om een gebied te ruilen.
Pruisen aanvallen, aan het begin uitschakelen anders worden ze erg sterk. Ook is 2 gebieden veroveren een eitjequote:Op dinsdag 21 april 2009 23:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ben begonnen met Polen-Litouwen. Zit nu in 1723. Heb nog niet echt veel oorlog gevoerd. Heb wel heel Scandinavië in handen (geen Denemarken en IJsland). En heb nu ook eindelijk handel met Frankrijk en Groot-Brittannië. Met Pruisen heb ik Oost- en West-Pruisen geruild.
Weet alleen niet wie ik nu zal aanvallen. Pruisen met hun troepen gevaarlijk dichtbij mijn grens.
Of
Oostenrijk met hun belachelijke voorstel om een gebied te ruilen.
Ja, ook dat ie ontploft, of dat een andere ontploft vrij dichtbij mijn schepen en dat ze dan in de brand staanquote:Op woensdag 22 april 2009 02:35 schreef piekartz87 het volgende:
iemand vaker meegemaakt dat een vrij groot schip door een paar treffers al richting te kelder gaat?
ik vind het verder wel mooi dat als je een scherpe bocht maakt terwijl 1 kant van je schip zwaar beschadigt is dat die dan ook zinkt.
Kan, dan worden de schepen door een "lucky" shot onder de waterlijn geraakt en zinkt het schip of de kruidkamer wordt geraakt en dan gaat het van *BOEM*. Dat is over het algemeen niet prettig.quote:Op woensdag 22 april 2009 02:35 schreef piekartz87 het volgende:
iemand vaker meegemaakt dat een vrij groot schip door een paar treffers al richting te kelder gaat?
ik vind het verder wel mooi dat als je een scherpe bocht maakt terwijl 1 kant van je schip zwaar beschadigt is dat die dan ook zinkt.
400 man per unitquote:Op woensdag 22 april 2009 09:40 schreef Semisane het volgende:
Zow, omdat het vorige potje op VH/VH wel heel erg makkelijk was, heb ik maar de Darth mod geinstalleerd En een music pack moden een nieuw potje begonnen op VH/VH en dit keer met Great Britain, hoewel ik mischien ook de fraction unlocker mod ga installeren en kijken of ik dan met een echt klein rijkje kan beginnen. Venetië...ofzow
Kan nog niet zeggen of het nu wat uitdagender is, want zoveel jaar verder ben ik nog niet, maar diplomatie lijkt beter te gaan. Landen zijn bereid ook echt het eea te ruilen, zo heb ik mijn eilandjes in het Caribische gebied geruilt tegen België met Spanje om een "foothold" in het vastenland van Europa te krijgen.
Daarna Frankrijk onder de voet gelopen en België en dat kleine gebied van Frankrijk geruilt tegen Ceylon met Nederland. Daardoor houd ik wel Frankrijk zelf.
Tot nu toe lijken de computergestuurde fracties iets agressiever, althans ik zag Nederland de kleine staatjes ten Oosten van Nederland binnenvallen en veroveren en 1 van die stadstaatjes heeft al de oorlog verklaard tegen mij, maar verder geen aktie ondernomen en daar Nederland nu dat kleine gebied van Frankrijk van mij heeft gekregen, is er een nette buffer tussen dat stadstaatje en mij. Ja idd ik heb even geen zin om die namen te gaan opzoeken.![]()
Spanje heeft ondanks het verbond met Frankrijk, geen oorlog verklaard en dat lijkt mij verstandig, ik vergeef niet snel namelijk.![]()
Nou ja...nu maar kijken of het allemaal wat moeilijker wordt.
De gevechten zijn overigens wel veel leuker geworden, de Darth mod zorgt voor zeer grote units Tot maximaal 400 man in een enkele militie unit dus lijken de veldslagen nu toch echt wat realistischer. 2 full stacks tegen elkaar, betekend tot 8000 man die tegen elkaar vechten.
En mijn PC trekt het allemaal zeer makkelijk.
Bepaalde bugs zijn nog niet verholpen helaas en er worden nog geen invallen vanuit zee gedaan, de mod maakt dat zelf niet mogelijk, blijkbaar, maar is wel klaar voor een patch van Sega die dat zou gaan fixen.
Is Georgia al te bespelen met de Darth mod alleen of heb ik daar de fraction unlocker mod voor nodig?quote:Op woensdag 22 april 2009 14:31 schreef Aeterna het volgende:
Darthmod is erg goed inderdaad.
Gebruik het al sinds 0.3 ofzo.
Merk vooral dat de AI sinds 1.4 goed zijn troepen plaatst op plaatsen, en allies met military access ook jou steden kunnen verdedigen, wat toch een paar keer m'n stad gered heeft.
@Semisane;
Probeer eens met Georgia, was een erg leuke pot voor mij. Je zit tenslotte in het midden van Russia/Persia/Ottomans met agressieve buren Dagestan.
oftewel, there fucked!quote:Op woensdag 22 april 2009 20:48 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ben in oorlog met Pruisen. Beurt ervoor kwam Pruisen nog met het verzoek voor een alliantieMaar ze wilden dan wel Oost-Pruisen er ook bij krijgen
En dat is natuurlijk geen optie.
Pruisen heeft nu nog één full-stack in Berlijn. Ik ben met één full-stack Berlijn aan het belegeren. Met nog twee andere driekwart stacks in aantocht. Mijn vierde (halve) stack belegert de stad in West-Pruisen. Hierin staan alleen nog maar MOB's.
Ik begon de oorlog met vier full-stacks heb een aantal verliezen geleden bij mijn eerste aanval. Maar Pruisen verloor hun halve stack en nog de helft van de troepen uit de stad in West-Pruisen. De overige halve stack uit de stad zijn gevlucht richting Berlijn. Maar mijn andere stack (die nu Berlijn aanvalt) heeft hen onderschept en gereduceert tot nul eenheden
Een beurt nadat ik de oorlog aan Pruisen heb verklaard, heeft Oostenrijk nu ook de oorlog aan Pruisen verklaard
preciesquote:
Ik heb met Polen-Litouwen nog geen eens een vlootquote:Ik heb momenteel nogal last van een volle vloot piraten rond de antillen. bestaande uit allemaal galjoenen en flyuten. Ben er helaas 1 vloot aan kwijtgeraakt bestaande uit 1 buitgenomen galjoen (wel volle expierience) en meerdere kleinere schepen. Ik ben nu in europa een vloot aan het op bouwen met aardig wat 3rd ship of the line's. deze moeten geen moeite hebben met de al uitgedunde piraten vloot.
Nee, niet precies, want het is they are fucked of they're fuckedquote:
ik heb niet gelet op spelling endergelijke hoor. Gewoon op wat hij bedoelde. Maar je hebt wel gelijk.quote:Op donderdag 23 april 2009 10:17 schreef Semisane het volgende:
[..]
Nee, niet precies, want het is they are fucked of they're fucked
het was 3 uur 's nachtsquote:Op donderdag 23 april 2009 10:17 schreef Semisane het volgende:
[..]
Nee, niet precies, want het is they are fucked of they're fucked
De darth mod heeft echt grote units... De Marathas heeft gewoon units van 600 man groot.Maar gelukkig zijn ook de cavalerie units wat relevanter, rij met 120 paarden zo'n unit in de rug en ze slaan hals over kop op de vlucht....zoals dat hoort uiteraard.
Slap excuusquote:Op donderdag 23 april 2009 14:43 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
het was 3 uur 's nachtsik ben dyslectisch en overdag doe ik mijn best en dan let ik er op. 's nachts om 3 uur vind ik het goed dat de dingen die ik bedoel overkomen
Haha en dan gaat iedereen huilen hoe moeilijk het wel niet is met de AI die telkens volle stacks bij je hoofdstad dropt en je nu alle steden moet gaan verdedigenquote:Op donderdag 23 april 2009 15:32 schreef Semisane het volgende:
Nou nou mensen, maak er nou geen halszaak van, ik zat maar wat te plagen hoor, het viel me gewoon op.
Nu weer over Empire: Total War.
Ik ga trouwens de fraction unlocker mod installeren, want ook met de UK ga ik veels te hard...Ik wil uitdaging!Het wordt tijd voor de invasies-vanuit-zee patch.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |