abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68468624
Oh ja, groeten uit Osaka
pi_68486127
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:19 schreef DutchTrain het volgende:
Oh ja, groeten uit Osaka
Doe ze de groeten terug, kom wel weer een keer langs
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 29 april 2009 @ 07:18:27 #203
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_68486193
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:19 schreef DutchTrain het volgende:
Oh ja, groeten uit Osaka
Ja, de groeten terug. :-)

Ontopic: ik zit over 2 weken ook eindelijk in Japan. Zijn er eigenlijk dingen die "hot" zijn daar om te kopen? Wat zijn de leuke souvenirs? Hello Kitty spul? Algemene gadgets? Gaming spul? Zijn er goedekope dingen die aan te raden zijn?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_68486261
Mondkapjes zijn globaal de bom hoorde ik laatst
Het ligt er aan waar je van houdt, mijn vrouw heeft Hello Kitty spul, ikzelf ben dan weer maf van modelspoor met als thema japan, dus dat was helemaal kaasje. Nog steeds spijt overigens dat ik een bepaald model niet gehaald heb in Osaka, de winkel van Kato in Tokyo (waar ik dus later was) had het niet op voorraad. Dan maar importeren als het mogelijk is

Bij gaming spul moet je weer opletten of je handheld/console niet regiogebonden is, maar ze hebben er natuurlijk meer games dan hier.
pi_68486862
Precies, wat je maar leuk vindt... Ik heb een yukata meegenomen (gebruik ik nog dagelijks), een of ander kikkerknuffel die ik gewonnen had in de arcadehallen en twee handgemaakte, handgeschilderde theekopjes die eigenlijk wel erg duur waren, maar zo mooi (een met herfstbladeren en een met kersebloesem).

Tja dat laatste is nog best lastig meenemen als je nog half japan door moet overigens....
pi_68487719
Mijn tofste souvenirs waren teensokken, het liefste met alleen de grote teen apart, wat tweedehands LP's van o.a. de Beatles in de Japanse uitvoering natuurlijk, en een hoop kleine dingen uit de 100 yen winkel. Gebruiksvoorwerpen vooral.
  Moderator woensdag 29 april 2009 @ 10:30:43 #207
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_68489766
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:14 schreef Jossos het volgende:
Het was DE dichtstbevolkte plek ter wereld met 13000 personen per vierkante kilometer, en ik kan me voorstellen dat als je echt op die plaatsen kan staan en je voorstellen hoe dat geweest moest zijn.. Lijkt me heel indrukwekkend.
Toen ik in Macau woonde was de bevolkingsdichtheid daar 24.000 per km2. Maar goed, dat was in 1997. Ik weet niet over welke periode jij het hebt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 29 april 2009 @ 11:16:17 #208
8369 speknek
Another day another slay
pi_68491333
Hehe ik heb ook een yukata, maar die band is echt een crime om goed om te krijgen. En mijn normale badjas zit lekkerder.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 29 april 2009 @ 13:11:56 #209
17979 MissMSX
Knightmare
pi_68495411
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:30 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Toen ik in Macau woonde was de bevolkingsdichtheid daar 24.000 per km2. Maar goed, dat was in 1997. Ik weet niet over welke periode jij het hebt.
Zie de wiki.
quote:
In 1959, its population density was 835 people per hectare (83,500 people/km2) for the whole island, or 1,391 per hectare (139,100 people/km2) for the residential district, the highest population density ever recorded worldwide.
130.000 dus i.p.v. de 13.000 in Jossos post (zal wel typefoutje geweest zijn ) En al in 1959

Overigens is dit wel een leuke overzichtsfoto:
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  woensdag 29 april 2009 @ 13:59:10 #210
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_68497285
Na een week Tokyo en een weekend Nikko nu 4 dagen in Kyoto. Morgen koninginnedag vieren in Dutch Bar This Way! Mochten er nog meer mensen in de buurt zijn, gezellig!
pi_68503895
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:59 schreef -Sum- het volgende:
Na een week Tokyo en een weekend Nikko nu 4 dagen in Kyoto. Morgen koninginnedag vieren in Dutch Bar This Way! Mochten er nog meer mensen in de buurt zijn, gezellig!
Vlieg jij terug?
pi_68520488
Koninginnendag in Japan...

pi_68521646
quote:
Op donderdag 30 april 2009 04:10 schreef captaintokyo het volgende:
Koninginnendag in Japan...

[ afbeelding ]

Heb je al opmerkingen gehad?
50.000 O+
pi_68521824
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:59 schreef -Sum- het volgende:
Nee, nu in Tokyo andere verplichtingen... wel in het oranje natuurlijk
  maandag 4 mei 2009 @ 10:02:38 #215
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_68646707
Jaaaaaah, nog een weekie, dan mag ik ein-de-lijk naar Japan!

Ik snap 't alleen niet helemaal met m'n mobiel. Heb Vodafone (Passport) en op de site staat dat Japan gewoon een Passport-land is. Kan ik daar overal dus gewoon bellen/gebeld worden? Wat kost dat? Iemand ervaring, tips? Of moet ik m'n mobiel beter thuislaten?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  maandag 4 mei 2009 @ 10:05:24 #216
8369 speknek
Another day another slay
pi_68646779
Twee jaar terug (is het al zo lang? ) kon dat in ieder geval niet, tenzij je een telefoon hebt die geschikt is om via UMTS te bellen. Het probleem is niet zo zeer de provider (als je Vodafone hebt tenminste), maar het gebruikte netwerk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 4 mei 2009 @ 13:22:25 #217
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_68653294
Mijn telefoon (Nokia N79) heeft als het goed is UMTS ondersteuning. Maar hoe werkt dat daar dan, koop je dan alsnog een kaartje of hoe zit dat?

Ik heb hier echt geen verstand van.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 4 mei 2009 @ 17:49:13 #218
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_68662648
Als ik de Vodafone site mag geloven is Japan "gewoon" een paspoort-land (dus iets van 79 cent starttarief om gebeld te worden en te bellen en als je belt betaal je verder gewoon je thuistarief). Sms'en kost 29 cent.

Enige wat je nodig hebt is een telefoon die ook met UMTS overweg kan. Mijn Nokia N73 kan dat ook. Hier in Nederland heb ik 'm gewoon op GSM-mode staan (UMTS of dual mode kost meer energie, dus eerder je accu leeg geloof ik), maar als ik mij niet vergis moet 't gaan lukken.

Ik neem 'm gewoon mee en ik wacht in spanning af hoe gigantisch mijn telefoonrekening is als ik terugben.

IK... HEB... ER... ZIN... IN...!
pi_68680687
quote:
Op donderdag 30 april 2009 09:33 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Heb je al opmerkingen gehad?
Ja de buren waren benieuwd waarom we de vlag hadden uitgehangen en de overburen hebben voor Beatrix de Japanse vlag uitgehangen.

Ik heb het verder maar niet over gehad wat een deceptie koninginnendag uiteindelijk geworden is.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 13:53:05 #220
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_68690870
Zoals ik ondertussen genoeg heb opgeschept: over een weekje loop ik in Japan vakantie te vieren. Ik moet dit weekend m'n tas gaan pakken. Kan een insider me tips geven?

Lange broek?
Korte broek?
Afritsbroek?

Oftewel: wat voor weer is 't daar zo'n beetje de komende twee weken? (ik reis van Fukuoka naar Tokyo in 2 weken)
pi_68692019
Van alles wat?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 14:33:30 #222
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_68692445
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 14:22 schreef Pheno het volgende:
Van alles wat?
Geen ruimte voor. :-) Nou ja, ik vind het wat jammer als ik in m'n tas 2 spijkerbroeken heb zitten terwijl ik non-stop in shorts kan rondbanjeren daar.

En dan nog 'n vraag (hierna hou ik op) :-), ik wil heel graag naar een sumo-match. Ik heb op

http://www.sumo.or.jp/eng/ticket/hanbai_jokyo/index.html

gevonden dat er een agenda is. Maar ik snap die seats en boxes niet zo. Wat is nou een leuke plek om nog wel wat te zien? Hoef niet front-row, maar wil 't wel ff goed meemaken. Of kan ik dat ook net zo goed ter plekke regelen? (zou 't jammer vinden als 't opeens sold-out is)
pi_68694360
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 13:53 schreef JeOma het volgende:
Zoals ik ondertussen genoeg heb opgeschept: over een weekje loop ik in Japan vakantie te vieren. Ik moet dit weekend m'n tas gaan pakken. Kan een insider me tips geven?

Lange broek?
Korte broek?
Afritsbroek?

Oftewel: wat voor weer is 't daar zo'n beetje de komende twee weken? (ik reis van Fukuoka naar Tokyo in 2 weken)
Weersverwachting Oita (2 uur vanaf Fukuoka met de intercity) komende week:
pi_68729327
Ik ga van 28 mei t/m 17 aug weer naar Japan.

Yay!

Puur voor vakantie.

En ik heb het meest zin in onbeperkt softijs eten bij karaoke tenten...

En tussendoor zingen ofcoz.
leven als een koning
  woensdag 6 mei 2009 @ 15:41:21 #225
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_68732832
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 14:33 schreef JeOma het volgende:

[..]

Geen ruimte voor. :-) Nou ja, ik vind het wat jammer als ik in m'n tas 2 spijkerbroeken heb zitten terwijl ik non-stop in shorts kan rondbanjeren daar.

En dan nog 'n vraag (hierna hou ik op) :-), ik wil heel graag naar een sumo-match. Ik heb op

http://www.sumo.or.jp/eng/ticket/hanbai_jokyo/index.html

gevonden dat er een agenda is. Maar ik snap die seats en boxes niet zo. Wat is nou een leuke plek om nog wel wat te zien? Hoef niet front-row, maar wil 't wel ff goed meemaken. Of kan ik dat ook net zo goed ter plekke regelen? (zou 't jammer vinden als 't opeens sold-out is)
Ik heb gewoon een general admission ticket genomen. Heb ik op de dag zelf gekocht. Was absoluut niet uitverkocht.
Was echter wel aan het begin van het tournooi en in Fukuoka.
Met een general admission ticket kun je ook behoorlijk vooraan gaan zitten. Ok, dat mag niet, maar zeker tijdens de minder belangrijke wedstrijden doen ze er niet moeilijk over. En je zegt gewoon dat je foto's wilt maken terwijl je zwaait met je camera.
Werkte bij mij behoorlijk goed. Werd pas richting het einde van de dag weggestuurd vooraan.

Weet je al op welke dag je wilt gaan?
pi_68733092
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:11 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Zie de wiki.
[..]

130.000 dus i.p.v. de 13.000 in Jossos post (zal wel typefoutje geweest zijn ) En al in 1959

Overigens is dit wel een leuke overzichtsfoto:
[ afbeelding ]
Battleship island noemen ze dat toch?

Ben zelf alweer voorzichtig aan het plannen om begin 2010 weer richting Japan te gaan.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 6 mei 2009 @ 17:16:48 #227
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_68736982
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 15:41 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een general admission ticket genomen. Heb ik op de dag zelf gekocht. Was absoluut niet uitverkocht.

Weet je al op welke dag je wilt gaan?
Thanks. Ik ga vrijdag 22 mei of zaterdag 23 mei. Dan ben ik in Tokyo. Ik zie wel dat er alleen nog Area A, B of C seats zijn. Ik ben ook absoluut geen kenner en denk niet dat ik er heel lang wil zijn. Wil 't gewoon 'n keer meemaken. Maar ik kijk daar wel dan.
  woensdag 6 mei 2009 @ 17:27:13 #228
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_68737428
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 17:16 schreef JeOma het volgende:

[..]

Thanks. Ik ga vrijdag 22 mei of zaterdag 23 mei. Dan ben ik in Tokyo. Ik zie wel dat er alleen nog Area A, B of C seats zijn. Ik ben ook absoluut geen kenner en denk niet dat ik er heel lang wil zijn. Wil 't gewoon 'n keer meemaken. Maar ik kijk daar wel dan.
Oew, dat is het einde van het tournooi! Ik zou voor de vrijdag gaan en of bijtijds naar de sumo arena gaan en voor General Admission tickets gaan, of een kaartje bestellen.
Hoe duurder je kaartje, hoe dichter je op de sumo stage zit.
Maar als je gewoon even wilt gaan kijken, dan zou ik voor General Admission gaan. Volgens mij was ik 2000 yen kwijt ofzo.
pi_68738347
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 17:27 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Oew, dat is het einde van het tournooi! Ik zou voor de vrijdag gaan en of bijtijds naar de sumo arena gaan en voor General Admission tickets gaan, of een kaartje bestellen.
Hoe duurder je kaartje, hoe dichter je op de sumo stage zit.
Maar als je gewoon even wilt gaan kijken, dan zou ik voor General Admission gaan. Volgens mij was ik 2000 yen kwijt ofzo.
Als ik het me goed herinner is alleen de "tweede ring" gewone zitplaatsen (althans zoals wij westerlingen gewend zijn in een stadion, klapstoeltjes), "eerste ring" dus op hetzelfde niveau als de dohyō zijn geen stoelen te vinden, daar kun je dan in kleermakerszit, of op je knieen gaan zitten, of lekker ongemakkelijk half gaan liggen. Niet echt aan te raden als lange westerling als je van plan bent om het grootste gedeelte van de dag mee te maken.
pi_68786174
2 1/2 maand hier en nog niet veel gedaan buiten Tokyo..
なんだっけ
pi_68789810
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 20:57 schreef Crashcat het volgende:
2 1/2 maand hier en nog niet veel gedaan buiten Tokyo..
Hoe gaat het met je Japans? Al chicks gescoord? etc. etc.
pi_68790102
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:23 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Tjotto matte neh..?
pi_68796338
quote:

Lange broek?
Korte broek?
Afritsbroek?

Afgelopen week was het regenachtig door een tyfoon een stukje verderop, warm in de volle zon, koud ´s avonds door een koude wind, maar het ziet er naar uit dat het warmer en droger gaat worden. Ligt er een beetje aan of er nog meer tyfoons komen.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 08:28:26 #234
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_68797918
quote:

Lange broek?
Korte broek?
Afritsbroek?

Ik had alle 3 bij me. Kun je nog eens afwisselen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_68940723
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:23 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Ben niet zo iemand.. In Roppongi kan je een chick scoren als je wilt, maar of je dat ook daadwerkelijk wilt, dat is een ander verhaal.
De meeste Japanners hier op de uni blijven nog steeds gesloten mensen, behalve als je met hun naar een izakaya gaan.
Misschien dat dit alleen in Tokyo is, omdat ik heb gehoord dat men in Osaka vriendelijker zijn en makkelijker te benaderen zijn.

Mijn Japans vordert heel traag. Zit in een lagere level, maar ja. Heb er geen probleem van gemaakt, omdat ik hier voornamelijk wil genieten van het leven hier. Dus veel huiswerk heb ik niet.
なんだっけ
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:29:09 #236
8369 speknek
Another day another slay
pi_68944187
Zonder alcohol kun je volstrekt geen vriendschappelijk contact opbouwen met Tokyoites.
pi_68952700
Als je maar genoeg met Japanners praat Crashcat.

En meestal staat er dan idd een alcoholische versnapering bij
leven als een koning
pi_69085759
Inmiddels in mijn derde week Japan... de laatste week ga ik hier op Hokkaido doorbrengen. Echt heerlijk rustig hier vergeleken bij de grote steden. Vandaag naar de vismarkt geweest in Hakodate. geweldig grote krabben en andere zeedieren. Na het zien van al dat seafood gekozen voor de lokale hamburgerketen, die speciaal aangeraden werd door de reisgids. En na het eten van dit ding => http://www.luckypierrot.jp/menu/futoccho_bg.html kan ik zeggen dat het echt de moeite waard is. Elk van de diners is ingericht naar een bepaald thema, ik was bij een met alleen maar Mariabeelden en beeltenissen.

En zo zijn er elke dag toch weer de kleine en grote verbazingen en de uitdagingen de afgelopen weken; de Obama stationsbordsleutelhanger, de cosplaycafé's, spoorwegpersoneelactiefiguren (v), busachteruitrijdalarmpersoneel (m), drankautomaten met filmpjes hoe de drank gemaakt wordt, een hijskraanracesimulator, poppenondergoedwinkels, redlight district van Osaka, de vriendelijkheid van alle mensen hier, de enorme (spoor-)bouwprojectenmaar ook de veranderingen ten opzicht van vorig jaar, zoals de vele zwervers in Tokyo, de recessiewinkels (100yen-winkels) en de slechte staat van de (spoor-)wegen.

Osaka is ondertussen één van mijn favoriete steden geworden
  zaterdag 16 mei 2009 @ 14:27:32 #239
8369 speknek
Another day another slay
pi_69086493
Jammer dat de Beer Gardens nog niet begonnen zijn in Sapporo, dat vond ik toen heel tof.
pi_69088404
Het weer is daar nog niet warm genoeg voor in ieder geval. Nu overdag was het wel 20 graden, maar morgen gaat het de hele dag regenen. De kersenbloesem is hier nog maar net weg en staat hier en daar nog wat in bloei.
pi_69138539
hee,

ik zit er over te denken om deze zomervakantie in m'n eentje naar japan te gaan. volgens ebookers.nl kan je vrij cheap tickets en een hotel krijgen namelijk en het lijkt me wel cool om daar gewoon lekker anoniem een tijdje rond te kijken. in eerste instantie dacht ik aan 2 weken tokyo (volgens ebookers kan dat voor zo'n 1700e vlucht + hotel), is dat genoeg om de stad te zien, of ben je er eerder uitgekeken?

wat betreft eten dacht ik eraan om dat gewoon in de supermarkt te kopen, aangezien in je eentje naar een restaurant gaan dure onzin is, of is dit een slecht idee? hoeveel moet ik ongeveer per dag rekeken voor m'n levensonderhoud als ik gewoon het soort eten koop wat de gemiddelde persoon die daar woont zou kopen?

mijn hoofdvraag is eigenlijk: ziet iemand nog fouten aan dit plan? het lijkt me namelijk best makkelijk en leuk maar daar kan ik me in vergissen. wat is trouwens de beste manier om je door de stad te verplaatsen?
pi_69139322
Een vlucht kun je - afhankelijk van hoe flexibel je bent en wanneer je gaat - voor zo'n 550 euro wel krijgen. Overnachting in een hostel-achtig iets in Tokyo (bijvoorbeeld Sakura hostels) betaal je zo'n 35 euro voor per nacht, maar kan ook nog goedkoper. Als het echt goedkoop moet, ga dan couchsurfen. Er zijn veel adresjes in Tokyo.

Eten en drinken in een convenience store kopen is zowat even duur als in een restaurantje wat eten. Voor 6-7 euro heb je een eenvoudige maaltijd. Ik geef nu zo'n 20 euro per dag uit aan eten en drinken en daar hoef ik niets voor te laten.

Blijf niet alleen in Tokyo, maar ga ook zeker naar Osaka. Ik had daar via expedia een ruim 2-persoonsappartement voor 5 nachten voor 250 euro, maar ook daar kun je couchsurfen en zijn er hostels.

Of je ergens snel uitgekeken raakt, ligt natuurlijk aan je interesses... sommigen kunnen zich weken vermaken, anderen hooguit een dag in een grote stad.
pi_69139401
quote:
Op maandag 18 mei 2009 01:56 schreef DutchTrain het volgende:
Een vlucht kun je - afhankelijk van hoe flexibel je bent en wanneer je gaat - voor zo'n 550 euro wel krijgen. Overnachting in een hostel-achtig iets in Tokyo (bijvoorbeeld Sakura hostels) betaal je zo'n 35 euro voor per nacht, maar kan ook nog goedkoper. Als het echt goedkoop moet, ga dan couchsurfen. Er zijn veel adresjes in Tokyo.

Eten en drinken in een convenience store kopen is zowat even duur als in een restaurantje wat eten. Voor 6-7 euro heb je een eenvoudige maaltijd. Ik geef nu zo'n 20 euro per dag uit aan eten en drinken en daar hoef ik niets voor te laten.

Blijf niet alleen in Tokyo, maar ga ook zeker naar Osaka. Ik had daar via expedia een ruim 2-persoonsappartement voor 5 nachten voor 250 euro, maar ook daar kun je couchsurfen en zijn er hostels.

Of je ergens snel uitgekeken raakt, ligt natuurlijk aan je interesses... sommigen kunnen zich weken vermaken, anderen hooguit een dag in een grote stad.
bedankt voor je tips. ik wil een beetje een compromis maken tussen privacy en kosten, ik hoef op zich niet meer te hebben dan een bed een plee en een douche, maar couchsurfen lijkt me net iets te "intiem" zeg maar, dat zou ik (denk ik, zoals ik het me voorstel) geen twee weken volhouden. hoeveel persoonlijke vrijheid heb je in een japans hostel? heb je je eigen kamer enzo?

oh ja en weet iemand iets over de muziekscene van tokyo? ik hou nl. erg van japanse muziek (met name jazz), is er veel live muziek waar je gewoon binnen kan lopen als willekeurige halve zool zijnde zoals je in ierland bijvoorbeeld hebt, of moet je echt voor concerten reserveren?
  woensdag 20 mei 2009 @ 06:05:51 #244
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_69213762
Zoooo... morgen naar Tokyo, na 2 weken zit mijn vakantie hier in Japan er bijna op. Vandaag voor 2e dag met de fiets door Kyoto. WAT een gave stad. Ik ben echt impressed door Japan, had ik niet gedacht. Taal is en blijft tricky, maar verder raad ik Japan echt aan als vakantielandje. Thumbs up!

Morgen ook ff een sumo-match zien te fixen, moet lukken.

Dus mensen: HOP naar Japan!
  woensdag 20 mei 2009 @ 07:26:37 #245
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_69213993
quote:
Op maandag 18 mei 2009 00:52 schreef DrPwn het volgende:
Iin eerste instantie dacht ik aan 2 weken tokyo (volgens ebookers kan dat voor zo'n 1700e vlucht + hotel), is dat genoeg om de stad te zien, of ben je er eerder uitgekeken?
Mwah, als je 2 weken gaat zou ik ook naar Osaka gaan om vanuit daar wat dingen te doen. Dan verblijf je in 2 steden, dus niet teveel gesleep met koffer.
8 nachten Tokyo, 5 nachten Osaka ofzo. Wij hebben ons in Tokyo prima vermaakt 8 dagen, maar hadden ook een hoop dingen uitgezocht om te doen, die allemaal in andere wijken lagen... Je moet dus even kijken wat je graag wilt zien.

Vanaf Tokyo kan je eventueel dagtrips maken naar:
- Kamakura (tempels enzo, mooi).
- Nikko (ik vond het niet veel bijzonders en relatief lang reizen: 6 uur met de trein totaal.
- Hakone (erg leuk, zeker als je mazzel zou hebben en Mt Fuji ziet), kan je ook doen op weg terug van Osaka naar Tokyo --> Hakone loop

Vanuit Osaka kan je naar Himeji, Kyoto, Nara en evt. Kobe.

Voor een idee van hoeveel je op een dag kunt zien:
http://mthalen-japan.blogspot.com/
Haters everywhere but I don't really care.
pi_69214340
quote:
Op maandag 18 mei 2009 02:08 schreef DrPwn het volgende:

[..]

bedankt voor je tips. ik wil een beetje een compromis maken tussen privacy en kosten, ik hoef op zich niet meer te hebben dan een bed een plee en een douche, maar couchsurfen lijkt me net iets te "intiem" zeg maar, dat zou ik (denk ik, zoals ik het me voorstel) geen twee weken volhouden. hoeveel persoonlijke vrijheid heb je in een japans hostel? heb je je eigen kamer enzo?
In een hostel heb je genoeg privacy. In Osaka hadden we een eigen kamer, publiek bad, dus kranen aan de muur om je grondig te wassen en dan even relaxen in een 40 graden warm bad Ook een gedeelde keuken, maar he, je zit in Osaka , dus je gaat uit eten

Ik vond het prima op die manier, het kost je geen drol.
  woensdag 20 mei 2009 @ 08:37:03 #247
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69214917
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 07:26 schreef matthijst het volgende:
Leuke blog!

Hakonen ben ik vorig jaar niet heengeweest, maar die staat nu zeker op het verlangslijstje!
pi_69230511
Hakone was eigenlijk alleen gaaf, omdat we Fuji hebben gezien. Echt heel mooi als je met de kabelbaan omhoog gaat en dan hoort 'op heldere dagen kunt u nu Mt Fuji zien' en dan ga je over de rand van een oude vulkaankrater en zie je 'm ook echt en iedereen in de kabelbaan óóóhh roepen

Nog twee dagen en dan zitten mijn 30 dagen hier er ook weer op...

Oh, en om een indruk te geven van de wisselvalligheid van het weer; gisteren in Kushiro (oost Hokkaido) was het 9 graden met een behoorlijke (zand-)storm, hier in Sapporo was het vandaag zonnig en 21 graden; morgen wordt het 29 graden. Helaas is de sakura al bijna helemaal weg hier.
  woensdag 20 mei 2009 @ 16:53:45 #249
8369 speknek
Another day another slay
pi_69231309
Oe, voor zover je het nog niet gedaan hebt, vergeet niet in Sapporo bij de Sapporo Beer Garden (de fabriek, niet de oktoberfest) te gaan eten. Van wat ik me herinner (maar was met grote groep) was dat erg lekker en gezellig, en goed te doen qua prijs.
pi_69249554
Staat op het programma voor vandaag. Naast nog een laatste dagje (souvenir-)shoppen.

Gisteren in Otaru geweest. Hoort wat mij betreft zeker in het rijtje thuis van dagtrips vanuit Sapporo. Erg mooi bewaard gebleven stadje, met veel bankgebouwen, chocoladewinkels, glasblazers en bakkers voor wat meer bijzondere souvenirs.
  zondag 24 mei 2009 @ 07:31:46 #251
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69343600
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 07:26 schreef matthijst het volgende:

[..]

Mwah, als je 2 weken gaat zou ik ook naar Osaka gaan om vanuit daar wat dingen te doen. Dan verblijf je in 2 steden, dus niet teveel gesleep met koffer.
8 nachten Tokyo, 5 nachten Osaka ofzo. Wij hebben ons in Tokyo prima vermaakt 8 dagen, maar hadden ook een hoop dingen uitgezocht om te doen, die allemaal in andere wijken lagen... Je moet dus even kijken wat je graag wilt zien.

Vanaf Tokyo kan je eventueel dagtrips maken naar:
- Kamakura (tempels enzo, mooi).
- Nikko (ik vond het niet veel bijzonders en relatief lang reizen: 6 uur met de trein totaal.
- Hakone (erg leuk, zeker als je mazzel zou hebben en Mt Fuji ziet), kan je ook doen op weg terug van Osaka naar Tokyo --> Hakone loop

Vanuit Osaka kan je naar Himeji, Kyoto, Nara en evt. Kobe.

Ik ben toch een beetje geïnspireerd geraakt door je blog. Vorig jaar ben ik met Djoser geweest, maar ik wil volgend jaar eigenlijk weer. Deze keer individueel. Nu vind ik jouw reisschema wel erg leuk! Heb je het zelf geregeld of via een organisatie? Als je het zelf hebt geregeld, waar begin je dan mee? Mag ik vragen wat je in totaal (vlucht + verblijf + trein) kwijt was?
pi_69343718
Ik kan natuurlijk niet voor matthijst spreken (al weet ik dat hij het zelf geregeld heeft), maar ik ben zelf natuurlijk ook gegaan op eigen houtje. Het eerste wat je doet is kijken wat je wilt gaan zien/doen. Google een plaatje van Japan op en prik de punten die je wilt zien op die kaart. Of gebruik google maps

Daarna kijk je budget en ga je op zoek naar tickets, slaapplaatsen etc. Internet is your best friend. Sterker nog, vraag hier in dit topic naar slaapplaatservaringen. Ik heb de tickets een half jaar van te voren besteld (actie) maar de slaapplaatsen pas twee maanden voor vertrek geregeld. En dat was voor Sakura tijd, dus soms zat er al wat vol

Tip: kijk of je de railpas nodig hebt. Ik heb hiervoor http://grace.hyperdia.com/cgi-english/hyperWeb.cgi gebruikt.
Het bleek dat ik met met ~400 euro voor 2 personen al klaar was, dus ik heb het niet gekocht, scheelde me weer wat geld wat
pi_69343765
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:33 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Pinnen kan bij zo ongeveer ieder postkantoor, herkenbaar aan een grote rode T met daarboven een horizontale streep. Let wel: bij de meeste pinautomaten kun je niet 24 uur per dag terecht. Als je aankomt op Narita, is er in ieder geval een pinautomaat. We hebben ook vrij veel met een creditcard gedaan, ging ook prima.
Veel bankpassen doen het alleen bij CitiBank. Wij kwamen er op de laatste dag echter achter dat ongeveer elke 7/11 in de winkel een CitiBank pinmachine heeft staan, dus daar kun je ook geld halen. Scheelt een hoop wandelen
  zondag 24 mei 2009 @ 10:32:48 #254
28167 matthijst
pi_69344911
quote:
Op zondag 24 mei 2009 07:31 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben toch een beetje geïnspireerd geraakt door je blog. Vorig jaar ben ik met Djoser geweest, maar ik wil volgend jaar eigenlijk weer. Deze keer individueel. Nu vind ik jouw reisschema wel erg leuk! Heb je het zelf geregeld of via een organisatie? Als je het zelf hebt geregeld, waar begin je dan mee? Mag ik vragen wat je in totaal (vlucht + verblijf + trein) kwijt was?
Zelf geboekt inderdaad. Gekeken wat we leuk vonden, en veel gelezen (Tripadvisorforum is handig voor dit soort dingen, staan veel planningen op). Toen besloten een groot deel in Tokyo door te brengen en vanaf daar trips te doen naar Nikko, Yokohama, Kamakura)... Ik wilde heel graag Hiroshima zien (dat gebouw wat er nog staat), dus daar 2 nachten gedaan om ook meteen naar het eiland Miyajima te kunnen. En toen Kyoto, omdat je daarheen "moet". Vanaf daar kan je makkelijk naar Nara, Osaka en Himeji. En Hakone leek ons leuk vanwege traditionele herberg en evt. Mt. Fuji (niet gezien vanaf daar)...

Kosten kan ik je precies vertellen, bijgehouden (voor 2 personen):
1481 - twee vliegtickets
796 - Japan Rail pass 14 dagen
1011 - Sunroute Plaza 22-30 maart
216 - ANA Comfort Hotel Hiroshima 30-1 april
424 - Kyoto Palace Side 1-6 april
1208 - Ryokan Hakone 6-8 april
216 - Sunroute Plaza Shinjuku 8-10 april
1250 eten, toegang, metro etc
------
6600

Ryokan was belachelijk duur, maar da's vooral voor de ervaring: eigen huisje met hotspringbad op de kamer en een bad buiten, traditioneel Japans ontbijt en 15-16 gangen Japans avondeten op je kamer bezorgd...
pi_69362219
Ter vergelijk, net terug van 31 dagen in Japan:

1 vliegticket Amsterdam-Helsinki-Tokyo (Finnair) // Sapporo-Tokyo-Amsterdam (JAL) 680 euro
2 nachten hotel urban in Ikebukuro west, Tokyo 70 euro per kamer per nacht obv 2 personen
1 rondreis via Japans reisbureau 233 euro pp(bestaande uit een retour met de Shinkansen van Tokyo-Kyoto en 1 hotelovernachting in Kyoto en 1 in Osaka)
1 nacht hotel in Ikebukuro oost, Tokyo 70 euro
1 nacht Hakone in Ryokan inclusief ontbijt, diner en onsen en vervoer 60 euro pp (obv 8 personen)
1 nacht capsulehotel Yokohama 29 euro pp
1 nacht in Sakura Hostel Ikebukuro Tokyo in een Japanse kamer 40 euro pp (obv 4 personen)
3 nachten Prince Hotel Tokyo Tower 244 euro
5 nachten Weekly Mansion in Osaka 260 euro
2 nachten Dormy Inn Kanazawa (half japanese room) 180 euro
1 nacht Sunroute Niigata 63 euro
3 nachten Fitness Hotel 330 Hakodate 165 euro
1 nacht Tokyu Inn Kushiro 75 euro incl ontbijt
3 nachten ANA Hotel Sapporo 253 euro incl ontbijt
1 nacht Sunroute Plaza Shinjuku Tokyo 125 euro

overig
14 daagse railpass voor 370 euro
suica kaart voor reizen met metro in Tokyo, Noord Honshu en Sapporo ca 60 euro (ook incl luchthaventransfer)
rainbow card voor reizen met metro enzo in Kansai (Kyoto, Osaka, Kobe) ca 35 euro
entreegelden ca 40 euro

Totaal dus zo'n 2350 euro inclusief alle reizen op basis van 2 personen. Eten komt gemiddeld op zo'n 25 euro per dag als je 2x per dag ergens gaat zitten en daarnaast nog iets (een bentobox) haalt in de convenience store.

Hotels kunnen een stukje goedkoper, maar nu bewust voornamelijk gekozen voor hotels dichtbij de JR treinstations, omdat ik nogal wat bagage bij me had en mijn tijd nuttig wilde besteden.

Handige sites voor prijzen van hotels in Japan:
www.expedia.nl
www.japanican.com

Typische zakenhotels, geschikt voor toeristen zijn:
Tokyu Inn, Toyoko Inn, Dormy Inn, Sunroute en Comfort Inn. Die vind je bij vrijwel alle stations.

Ter plekke kun je soms goede deals boeken voor hotels in combinatie met treintickets. Bij onder andere http://hisexperience.jp/ en op alle treinstations.
  zondag 24 mei 2009 @ 21:10:52 #256
28167 matthijst
pi_69362826
Heb je een foto van dat capsulehotel? Leek me ook cool om in zoiets te slapen
pi_69363511
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:10 schreef matthijst het volgende:
Heb je een foto van dat capsulehotel? Leek me ook cool om in zoiets te slapen
Die foto ga ik nog opzoeken. Maar bedenk wel dat je dat niet met je vriendin kan doen, alhoewel er capsulehotels met een vrouwenverdieping zijn. Deze had dat niet, maar was ook wel een ervaring op zich. De capsules zijn iets van 1m80 in de lengte dus je zal je een beetje op moeten vouwen, maar in zo'n ding kun je nog wel redelijk zitten en liggen TV kijken / radio luisteren. Dat zorgt wel voor aardig wat geluidsoverlast, net als de mensen die op de gang staan te roken of die midden in de nacht pas aankomen. Daarnaast stond de thermostaat ook op 27 graden. Kortom: ik heb een aardig deel van m'n muziekcollectie liggen luisteren.

Nog wat bijzonderheden van zo'n capsulehotel:
Je schoenen zijn het onderpand (net als in restaurants); je krijgt de sleutel van het schoenenkluisje (maximaal maat 47) pas als je de sleutel van je kledingkluisje terugbrengt en betaald hebt.
Er was een hele verdieping met boeken en dvd's
Er was een grote zaal met relaxstoelen, een videoscherm met tekenfilms en een muur van snoep- en drankautomaten
Als ontbijt kreeg je voor 2 euro een soort van hele grote ham-kaas tosti met een sapje en thee. (erg lekker Hollands als je de dag ervoor het traditionele Ryokan ontbijt hebt gehad)
En verder is er natuurlijk een groot gezamenlijk bad en krukje om je op te wassen.

Als je met je vriendin bent, dan kun je ook een thema-lovehotel uitproberen. Kies dan bij de automaat voor de 'random' optie... vrienden van me hadden een Hello Kitty kamer en de anderen een kamer met kantoorinrichting. Betalen doe je per tijdsperiode in een automaat in de kamerdeur; dus alleen als je geld hebt, dan kom je die kamer ook weer uit.
  maandag 25 mei 2009 @ 13:01:55 #258
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69379655
Is Sapparo nog de moeite waard om heen te gaan? En zijn de omliggende natuurparken een beetje bereikbaar met het OV? Ik zit te denken om daar als laatste een paar dagen heen te gaan, en dan terug te vliegen naar Nederland via Tokyo.
  maandag 25 mei 2009 @ 13:56:22 #259
8369 speknek
Another day another slay
pi_69381112
Wanneer ga je?
  maandag 25 mei 2009 @ 16:06:48 #260
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69385181
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:56 schreef speknek het volgende:
Wanneer ga je?
Ik zit te denken aan eind maart, en dan halverwege april naar Sapporo.
  maandag 25 mei 2009 @ 16:16:39 #261
8369 speknek
Another day another slay
pi_69385507
Hmm aangezien je als eens in Japan was geweest, is het natuurlijk altijd wel leuk om te doen, al was het maar om af te vinken. Maar ik vond zelf het leukste aan Sapporo/Hokkaido dat de Japanners er zo on-Japans waren. Ze houden er bijvoorbeeld van om met z'n allen lekker buiten te gaan zitten met het mooie weer. Met name de beer gardens zijn dan erg tof, en in de winter heb je het beroemde Sapporo Snow Festival. Ik geloof alleen dat maart-april een beetje dooie maanden zijn. Het is er dan koud, en er is denk ik niet zoveel te beleven.

Aan de andere kant heb je wel een grotere kans om kersenbloesems te zien.
  maandag 25 mei 2009 @ 16:19:55 #262
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69385629
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:16 schreef speknek het volgende:
Hmm aangezien je als eens in Japan was geweest, is het natuurlijk altijd wel leuk om te doen, al was het maar om af te vinken. Maar ik vond zelf het leukste aan Sapporo/Hokkaido dat de Japanners er zo on-Japans waren. Ze houden er bijvoorbeeld van om met z'n allen lekker buiten te gaan zitten met het mooie weer. Met name de beer gardens zijn dan erg tof, en in de winter heb je het beroemde Sapporo Snow Festival. Ik geloof alleen dat maart-april een beetje dooie maanden zijn. Het is er dan koud, en er is denk ik niet zoveel te beleven.

Aan de andere kant heb je wel een grotere kans om kersenbloesems te zien.
Het leek me een leuke plek om af te sluiten. Ik lees goede dingen over Sapporo. Daar een dagje rondkijken, en dan nog even naar Otaru (kustplaats) en Shikotsu-Toya NP. Ik ben dus niet van plan het hele eiland te verkennen.

Dit is mijn (voorlopige) planning.

Aankomst Tokyo
Tokyo
Tokyo
Tokyo
Tokyo (trip naar Kamakura)
Tokyo (trip naar Nikko)
Tokyo
Tokyo - Hiroshima
Hiroshima
Hiroshima (trip naar Miyajima)
Hiroshima - Kyoto
Kyoto
Kyoto
Kyoto - Osaka
Osaka
Osaka - Hakone
Hakone
Hakone - Tokyo - Sapporo
Sapporo
Sapporo (trip naar Otaru)
Sapporo (trip naar Shikotsu-Toya NP)
Sapporo - Tokyo
Tokyo - Amsterdam

Nieuwe plekken, en plekken waar ik wat langer wil blijven. Matsumoto, Takayama, Nara, Nagasaki en de Aso-vulkaan heb ik vorige keer al gezien.

[ Bericht 3% gewijzigd door Strolie75 op 25-05-2009 16:25:51 ]
  maandag 25 mei 2009 @ 16:35:37 #263
8369 speknek
Another day another slay
pi_69386156
Toyako vond ik eerlijk gezegd niet zoveel aan. Hielp ook niet dat het die dagen extreem mistig was, maar het is er allemaal een beetje lelijk. Hakodate daarentegen kun je eigenlijk niet overslaan op Hokkaido.
pi_69434386
Sapporo vond ik zeker de moeite waard. Van daaruit kun je een hele of halve dag naar Otaru, wat zeker een aanrader is als je van lekker eten en pittoreske stadjes houdt.
De stad zelf heeft niet veel meer te bieden dan de andere grote steden, maar het is er wel net wat rustiger. Net buiten het centrum ligt de bierbrouwerij / museum en aan de andere kant het openluchtmuseum. Dat laatste is niet heel erg de moeite waard.

Inderdaad moet je Hakodate niet overslaan. De bezienswaardigheden (fort, vismarkt, pakhuizen, uitzichtspunt) zijn er erg verspreid, maar wel de moeite waard en daarvandaan kun je wel makkelijk nog naar een nabijgelegen park voor wandeltochten.

Wat ik nog mis in het bovenstaande overzicht is een tripje naar Himeji vanuit Kyoto (of Osaka, maar dan zou ik zeker een dag langer Osaka doen, en dan wel op een zondag). Hakone - Sapporo op een dag, lukt alleen als je gaat vliegen of heel vroeg vertrekt.
Sowieso is vliegen naar of vanaf Hokkaido wel slim, want in noord Honshu is - behalve tijdens de samuraifeesten - niet veel te beleven. Heb zelf een tussenstop gemaakt in Niigata en dat was een behoorlijk saaie standaard Japanse stad.
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:52:48 #265
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69447462
Himeji kasteel heb ik vorig jaar al gezien. Maar het is de moeite van een tussenstop zeker meer dan waard. Prachtig Als ik naar Sapporo ga, ben ik wel van plan te vliegen. Even kijken of het financieel verstandig is.
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:48:58 #266
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_69485633
Voor de mensen die via jaltour.de zo'n railpass hebben aangeschaft, hoe hebben jullie dat met de postcode gedaan? Hij geeft niet meer dan vijf tekens ruimte, maar het zijn er toch echt zes.
Ik kan wel alleen de cijfers invoeren, maar weet niet of dat een groot risico is.
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:59:55 #267
28167 matthijst
pi_69490133
Zo:

Anmerkungen: Der "D" in PLZ beim formular war weggefallen. Mijn adresse ist:
6666AD
pi_69492918
Ze zullen vastwel ervanuit gaan dat je uit usa komen waar ze, geloof ik, wel 5 getallen gebruiken enzo voor postal. Vaak skip ik het omdat ze expliciet vragen voor de USA versie. En anders vul ik enkel cijfers in, alsof ze het nagaan
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:59:29 #269
28167 matthijst
pi_69494439
Uhm, ze sturen ze op, dus lijkt me handig als je postcode klopt
pi_69494840
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:59 schreef matthijst het volgende:
Uhm, ze sturen ze op, dus lijkt me handig als je postcode klopt
dan wel j, registreren alleen meh
pi_69496689
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:48 schreef Jabberwocky het volgende:
Voor de mensen die via jaltour.de zo'n railpass hebben aangeschaft, hoe hebben jullie dat met de postcode gedaan? Hij geeft niet meer dan vijf tekens ruimte, maar het zijn er toch echt zes.
Ik kan wel alleen de cijfers invoeren, maar weet niet of dat een groot risico is.
Je postcode voor de plaatsnaam of achter je huisnummer zetten
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:11:06 #272
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_69523826
Thnx, hij staat in bestelling.
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:17:13 #273
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_69664739
En gisteren kwam hij binnen, dat ging lekker vlot, en zo'n 30 euro goedkoper uit dan wanneer in Nederland besteld. Mooi meegenomen!
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:00:44 #274
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69890678
Gekke Japanners. 18 meter hoge Gundam bouwen omdat de animé reeks 30 jaar bestaat.

pi_69891318
gaaf
  maandag 15 juni 2009 @ 14:10:21 #276
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_70024413
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:20 schreef Guard het volgende:
gaaf
Helaas blijft hij maar een paar maanden staan.
pi_70032332
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:10 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Waar staat ie?
  maandag 15 juni 2009 @ 18:00:47 #278
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_70032434
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:57 schreef CloudStrifeNL het volgende:

[..]

Waar staat ie?
Odaiba eiland in Tokyo.
  maandag 15 juni 2009 @ 20:20:57 #279
17979 MissMSX
Knightmare
pi_70037281
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:10 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Owh, da's wel erg jammer. Wat istie mooi gemaakt zeg
50.000 O+
  maandag 15 juni 2009 @ 21:36:02 #280
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_70040636
Mooi, over 6 weken even naar Odaiba, dat is toch te tof om te laten schieten.

Ik zag op japan-guide ook iets over een expo in Yokohama, voor de mensen die er deze zomer zijn is dat ook wel interessant denk ik.
pi_70040667

Wat wil je nog meer op Odaiba? Lekker zonsondergang boven de skyline kijken, vervolgens genieten van een verlichte rainbow bridge, de vele verlichte bootjes die aan komen varen en een gigantische verlichte Gundam

en heb je dan nog niet genoeg gezien, kun je ook nog een statue of liberty gaan bekijken
pi_70042016
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:36 schreef Jabberwocky het volgende:
Mooi, over 6 weken even naar Odaiba, dat is toch te tof om te laten schieten.

Ik zag op japan-guide ook iets over een expo in Yokohama, voor de mensen die er deze zomer zijn is dat ook wel interessant denk ik.
Die expo in Yokohama is een soort kunst en toekomsttentoonstelling. Alleen van buiten kunnen zien, omdat het enorm druk was toen ik er was vanwege de festiviteiten van 200 jaar handelsrelaties met de buitenwereld. Je kunt er ook die grote robotspin zien van een paar Franse kunstenaars.
  maandag 15 juni 2009 @ 22:13:42 #283
17979 MissMSX
Knightmare
pi_70042309
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:36 schreef Guard het volgende:
[ afbeelding ]

Wat wil je nog meer op Odaiba? Lekker zonsondergang boven de skyline kijken, vervolgens genieten van een verlichte rainbow bridge, de vele verlichte bootjes die aan komen varen en een gigantische verlichte Gundam

en heb je dan nog niet genoeg gezien, kun je ook nog een statue of liberty gaan bekijken
Wat istie stoer
50.000 O+
pi_70042409
Staat die gundam straks in V&A als ze hem weg halen daar?
pi_70049834
Vraagje voor de Japan-kenners hier:

Ik ben van plan in augustus weer richting Tokyo te gaan, voor werk (ben fotograaf). Er zal een collectie geschoten moeten worden (kleding), op een model. Nu weet ik dat het dan warm en vochtig is (en hollee het is wintercollectie, jaaah wie zei dat modellenwerk leuk was ) Maar, hóe erg is het echt? Sowieso, is het minder erg in de ochtend? Is het houdbaar of gaat het model van haar stokkie?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 08:11:27 #286
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_70049953
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 07:57 schreef Toeps het volgende:
Vraagje voor de Japan-kenners hier:

Ik ben van plan in augustus weer richting Tokyo te gaan, voor werk (ben fotograaf). Er zal een collectie geschoten moeten worden (kleding), op een model. Nu weet ik dat het dan warm en vochtig is (en hollee het is wintercollectie, jaaah wie zei dat modellenwerk leuk was ) Maar, hóe erg is het echt? Sowieso, is het minder erg in de ochtend? Is het houdbaar of gaat het model van haar stokkie?
Qua temperatuur is het vergelijkbaar met hier. Verschil zit hem vooral in de vochtigheid! Juli en Augustus is alsof je in een sauna bent. Hoe wapen je je hiertegen? Niet. Toen ik er was 3x per dag douchen en van kleding wisselen, veel pocari sweat drinken, en veel de schaduw en indoor activiteiten met airco opzoeken.

Als je van plan bent je fotoshoot in warenhuizen, metrostations en traditionele huizen te houden zal het wel goed gaan. Anders heb ik medelijden met je model. Of is het een Japans meisje? Gek genoeg lijken die niet aan zweten te doen.
pi_70050024
Traditioneel huis check.

Maar ook in de metro, op straat, bij tempels, in Disneyland... Het moet een reisverhaal-feeling krijgen dus overal eigenlijk. Ben er vorig jaar juni, begin juli geweest, en ik weet wel dat ik echt uit mijn bed dreef elke nacht en dat het bankstel (was een expat woning) extreem vies aanvoelde, maar verder vond ik het wel overleefbaar. De temperatuur is wel iets hoger in augustus maar de vochtigheid wordt niet echt veel meer, dus op zich dacht ik, ach, moet wel te doen zijn?

En mja, zomerkleding schiet je in de winter, winterkleding schiet je in de zomer.

En Pocari Sweat Heb me er tot nu toe niet aan gewaagd vanwege de naam Maar goede tip.
pi_70050904
Temperatuur vergelijkbaar met hier?

In augustus is het gemiddelde minimum in nederland 12 graden en het maximum 22 tegenover een minimum van 24 graden in Japan en een maximum van 32...

Lijkt me niet echt vergelijkbaar

Toen ik in Japan was (augustus en begin september) regende het elke ochtend waarna het de hele dag vochtig bleef.

Maar pocari sweat saved my life!
pi_70051377
Oei, elke ochtend regen zou wel shitty zijn...
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:45:52 #290
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_70051426
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:44 schreef Toeps het volgende:
Oei, elke ochtend regen zou wel shitty zijn...
In Hasselt is trouwens een grote Japanse tuin. Misschien nog een alternatief (back-up) voor wat buiten opnamen?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Japanse_Tuin_(Hasselt)
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:08:53 #291
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_70063415
Waarom naar Japan of België gaan als je in Naaldwijk een overdekte Japanse Watertuin hebt?!
http://www.thejapanesewatergarden.nl/
pi_70063579
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:08 schreef Liejannuh het volgende:
Waarom naar Japan of België gaan als je in Naaldwijk een overdekte Japanse Watertuin hebt?!
http://www.thejapanesewatergarden.nl/
Omdat Hasselt voor mij dichterbij is dan Naaldwijk
En Japan mooier is dan Naaldwijk
pi_70065553
Nou Toeps je probleem is opgelost. Cancel die vlucht maar. De rest is wel met een greenscreen te fixen.

Groeten uit Kyoto
leven als een koning
pi_70067723
M'n reis! Wat doe je?!

Nee maar. Als het doorgaat (we moeten nog een accoord krijgen) hebben we besloten gewoon te gaan. Afzien hoort erbij, shoots in de woestijn zijn ook geen pretje
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:42:57 #295
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_70068484
Je kunt er ook een badpak-special van maken
  donderdag 18 juni 2009 @ 07:08:45 #296
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_70119775
Nog een paar, omdat hij zo stoer is.

pi_70119825
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 07:08 schreef Strolie75 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En straks kan ie nog bewegen ook!
  donderdag 18 juni 2009 @ 11:03:09 #298
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_70123874
Awesome Gundam is awesome
en tegen de tijd dat ik weer in Japan ben is die alweer weg ;____;
pi_70137053
Hmm.. Ja, die Gundam ben ik wezen opzoeken.
Althans, dat was de bedoeling. Kon het niet vinden en ben toen foto's gaan maken van de rainbow bridge lol.
Nu weet ik wel waar het is en ik zat er niet ver vandaan.

edit: nieuwe drankje van cola hier

[ Bericht 28% gewijzigd door Crashcat op 18-06-2009 17:10:24 ]
なんだっけ
  donderdag 18 juni 2009 @ 20:51:55 #300
17979 MissMSX
Knightmare
pi_70145170
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 07:08 schreef Strolie75 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dit is serieus wel het stoerste dat ik in tijden heb gezien. Wat zou ik die graag in het echt zien!

* MissMSX drijft van d'r stoel af...
50.000 O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')