Doe ze de groeten terug, kom wel weer een keer langsquote:
Ja, de groeten terug. :-)quote:
Toen ik in Macau woonde was de bevolkingsdichtheid daar 24.000 per km2. Maar goed, dat was in 1997. Ik weet niet over welke periode jij het hebt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:14 schreef Jossos het volgende:
Het was DE dichtstbevolkte plek ter wereld met 13000 personen per vierkante kilometer, en ik kan me voorstellen dat als je echt op die plaatsen kan staan en je voorstellen hoe dat geweest moest zijn.. Lijkt me heel indrukwekkend.
Zie de wiki.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:30 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Toen ik in Macau woonde was de bevolkingsdichtheid daar 24.000 per km2. Maar goed, dat was in 1997. Ik weet niet over welke periode jij het hebt.
130.000 dus i.p.v. de 13.000 in Jossos post (zal wel typefoutje geweest zijnquote:In 1959, its population density was 835 people per hectare (83,500 people/km2) for the whole island, or 1,391 per hectare (139,100 people/km2) for the residential district, the highest population density ever recorded worldwide.
Vlieg jij terug?quote:Op woensdag 29 april 2009 13:59 schreef -Sum- het volgende:
Na een week Tokyo en een weekend Nikko nu 4 dagen in Kyoto. Morgen koninginnedag vieren in Dutch Bar This Way!Mochten er nog meer mensen in de buurt zijn, gezellig!
quote:Op donderdag 30 april 2009 04:10 schreef captaintokyo het volgende:
Koninginnendag in Japan...
[ afbeelding ]
Nee, nu in Tokyo andere verplichtingen... wel in het oranje natuurlijkquote:Op woensdag 29 april 2009 13:59 schreef -Sum- het volgende:
Na een week Tokyo en een weekend Nikko nu 4 dagen in Kyoto. Morgen koninginnedag vieren in Dutch Bar This Way!Mochten er nog meer mensen in de buurt zijn, gezellig!
Ja de buren waren benieuwd waarom we de vlag hadden uitgehangen en de overburen hebben voor Beatrix de Japanse vlag uitgehangen.quote:
Geen ruimte voor. :-) Nou ja, ik vind het wat jammer als ik in m'n tas 2 spijkerbroeken heb zitten terwijl ik non-stop in shorts kan rondbanjeren daar.quote:
Weersverwachting Oita (2 uur vanaf Fukuoka met de intercity) komende week:quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:53 schreef JeOma het volgende:
Zoals ik ondertussen genoeg heb opgeschept: over een weekje loop ik in Japan vakantie te vieren. Ik moet dit weekend m'n tas gaan pakken. Kan een insider me tips geven?
Lange broek?
Korte broek?
Afritsbroek?
Oftewel: wat voor weer is 't daar zo'n beetje de komende twee weken? (ik reis van Fukuoka naar Tokyo in 2 weken)
Ik heb gewoon een general admission ticket genomen. Heb ik op de dag zelf gekocht. Was absoluut niet uitverkocht.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:33 schreef JeOma het volgende:
[..]
Geen ruimte voor. :-) Nou ja, ik vind het wat jammer als ik in m'n tas 2 spijkerbroeken heb zitten terwijl ik non-stop in shorts kan rondbanjeren daar.
En dan nog 'n vraag (hierna hou ik op) :-), ik wil heel graag naar een sumo-match. Ik heb op
http://www.sumo.or.jp/eng/ticket/hanbai_jokyo/index.html
gevonden dat er een agenda is. Maar ik snap die seats en boxes niet zo. Wat is nou een leuke plek om nog wel wat te zien? Hoef niet front-row, maar wil 't wel ff goed meemaken. Of kan ik dat ook net zo goed ter plekke regelen? (zou 't jammer vinden als 't opeens sold-out is)
Battleship island noemen ze dat toch?quote:Op woensdag 29 april 2009 13:11 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Zie de wiki.
[..]
130.000 dus i.p.v. de 13.000 in Jossos post (zal wel typefoutje geweest zijn) En al in 1959
Overigens is dit wel een leuke overzichtsfoto:
[ afbeelding ]
Thanks. Ik ga vrijdag 22 mei of zaterdag 23 mei. Dan ben ik in Tokyo. Ik zie wel dat er alleen nog Area A, B of C seats zijn. Ik ben ook absoluut geen kenner en denk niet dat ik er heel lang wil zijn. Wil 't gewoon 'n keer meemaken. Maar ik kijk daar wel dan.quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:41 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een general admission ticket genomen. Heb ik op de dag zelf gekocht. Was absoluut niet uitverkocht.
Weet je al op welke dag je wilt gaan?
Oew, dat is het einde van het tournooi! Ik zou voor de vrijdag gaan en of bijtijds naar de sumo arena gaan en voor General Admission tickets gaan, of een kaartje bestellen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:16 schreef JeOma het volgende:
[..]
Thanks. Ik ga vrijdag 22 mei of zaterdag 23 mei. Dan ben ik in Tokyo. Ik zie wel dat er alleen nog Area A, B of C seats zijn. Ik ben ook absoluut geen kenner en denk niet dat ik er heel lang wil zijn. Wil 't gewoon 'n keer meemaken. Maar ik kijk daar wel dan.
Als ik het me goed herinner is alleen de "tweede ring" gewone zitplaatsen (althans zoals wij westerlingen gewend zijn in een stadion, klapstoeltjes), "eerste ring" dus op hetzelfde niveau als de dohyō zijn geen stoelen te vinden, daar kun je dan in kleermakerszit, of op je knieen gaan zitten, of lekker ongemakkelijk half gaan liggen. Niet echt aan te raden als lange westerling als je van plan bent om het grootste gedeelte van de dag mee te maken.quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:27 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Oew, dat is het einde van het tournooi! Ik zou voor de vrijdag gaan en of bijtijds naar de sumo arena gaan en voor General Admission tickets gaan, of een kaartje bestellen.
Hoe duurder je kaartje, hoe dichter je op de sumo stage zit.
Maar als je gewoon even wilt gaan kijken, dan zou ik voor General Admission gaan.Volgens mij was ik 2000 yen kwijt ofzo.
Hoe gaat het met je Japans? Al chicks gescoord? etc. etc.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:57 schreef Crashcat het volgende:
2 1/2 maand hier en nog niet veel gedaan buiten Tokyo..
Tjotto matte neh..?quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:23 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Hoe gaat het met je Japans? Al chicks gescoord? etc. etc.
Afgelopen week was het regenachtig door een tyfoon een stukje verderop, warm in de volle zon, koud ´s avonds door een koude wind, maar het ziet er naar uit dat het warmer en droger gaat worden. Ligt er een beetje aan of er nog meer tyfoons komen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:53 schreef JeOma het volgende:
Zoals ik ondertussen genoeg heb opgeschept: over een weekje loop ik in Japan vakantie te vieren. Ik moet dit weekend m'n tas gaan pakken. Kan een insider me tips geven?
Lange broek?
Korte broek?
Afritsbroek?
Oftewel: wat voor weer is 't daar zo'n beetje de komende twee weken? (ik reis van Fukuoka naar Tokyo in 2 weken)
Ik had alle 3 bij me. Kun je nog eens afwisselen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:53 schreef JeOma het volgende:
Lange broek?
Korte broek?
Afritsbroek?
Ben niet zo iemand.. In Roppongi kan je een chick scoren als je wilt, maar of je dat ook daadwerkelijk wilt, dat is een ander verhaal.quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:23 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Hoe gaat het met je Japans? Al chicks gescoord? etc. etc.
bedankt voor je tips. ik wil een beetje een compromis maken tussen privacy en kosten, ik hoef op zich niet meer te hebben dan een bed een plee en een douche, maar couchsurfen lijkt me net iets te "intiem" zeg maar, dat zou ik (denk ik, zoals ik het me voorstel) geen twee weken volhouden. hoeveel persoonlijke vrijheid heb je in een japans hostel? heb je je eigen kamer enzo?quote:Op maandag 18 mei 2009 01:56 schreef DutchTrain het volgende:
Een vlucht kun je - afhankelijk van hoe flexibel je bent en wanneer je gaat - voor zo'n 550 euro wel krijgen. Overnachting in een hostel-achtig iets in Tokyo (bijvoorbeeld Sakura hostels) betaal je zo'n 35 euro voor per nacht, maar kan ook nog goedkoper. Als het echt goedkoop moet, ga dan couchsurfen. Er zijn veel adresjes in Tokyo.
Eten en drinken in een convenience store kopen is zowat even duur als in een restaurantje wat eten. Voor 6-7 euro heb je een eenvoudige maaltijd. Ik geef nu zo'n 20 euro per dag uit aan eten en drinken en daar hoef ik niets voor te laten.
Blijf niet alleen in Tokyo, maar ga ook zeker naar Osaka. Ik had daar via expedia een ruim 2-persoonsappartement voor 5 nachten voor 250 euro, maar ook daar kun je couchsurfen en zijn er hostels.
Of je ergens snel uitgekeken raakt, ligt natuurlijk aan je interesses... sommigen kunnen zich weken vermaken, anderen hooguit een dag in een grote stad.
Mwah, als je 2 weken gaat zou ik ook naar Osaka gaan om vanuit daar wat dingen te doen. Dan verblijf je in 2 steden, dus niet teveel gesleep met koffer.quote:Op maandag 18 mei 2009 00:52 schreef DrPwn het volgende:
Iin eerste instantie dacht ik aan 2 weken tokyo (volgens ebookers kan dat voor zo'n 1700e vlucht + hotel), is dat genoeg om de stad te zien, of ben je er eerder uitgekeken?
In een hostel heb je genoeg privacy. In Osaka hadden we een eigen kamer, publiek bad, dus kranen aan de muur om je grondig te wassen en dan even relaxen in een 40 graden warm badquote:Op maandag 18 mei 2009 02:08 schreef DrPwn het volgende:
[..]
bedankt voor je tips. ik wil een beetje een compromis maken tussen privacy en kosten, ik hoef op zich niet meer te hebben dan een bed een plee en een douche, maar couchsurfen lijkt me net iets te "intiem" zeg maar, dat zou ik (denk ik, zoals ik het me voorstel) geen twee weken volhouden. hoeveel persoonlijke vrijheid heb je in een japans hostel? heb je je eigen kamer enzo?
Leuke blog!quote:Op woensdag 20 mei 2009 07:26 schreef matthijst het volgende:
Voor een idee van hoeveel je op een dag kunt zien:
http://mthalen-japan.blogspot.com/
Ik ben toch een beetje geïnspireerd geraakt door je blog. Vorig jaar ben ik met Djoser geweest, maar ik wil volgend jaar eigenlijk weer. Deze keer individueel. Nu vind ik jouw reisschema wel erg leuk! Heb je het zelf geregeld of via een organisatie? Als je het zelf hebt geregeld, waar begin je dan mee? Mag ik vragen wat je in totaal (vlucht + verblijf + trein) kwijt was?quote:Op woensdag 20 mei 2009 07:26 schreef matthijst het volgende:
[..]
Mwah, als je 2 weken gaat zou ik ook naar Osaka gaan om vanuit daar wat dingen te doen. Dan verblijf je in 2 steden, dus niet teveel gesleep met koffer.
8 nachten Tokyo, 5 nachten Osaka ofzo. Wij hebben ons in Tokyo prima vermaakt 8 dagen, maar hadden ook een hoop dingen uitgezocht om te doen, die allemaal in andere wijken lagen... Je moet dus even kijken wat je graag wilt zien.
Vanaf Tokyo kan je eventueel dagtrips maken naar:
- Kamakura (tempels enzo, mooi).
- Nikko (ik vond het niet veel bijzonders en relatief lang reizen: 6 uur met de trein totaal.
- Hakone (erg leuk, zeker als je mazzel zou hebben en Mt Fuji ziet), kan je ook doen op weg terug van Osaka naar Tokyo --> Hakone loop
Vanuit Osaka kan je naar Himeji, Kyoto, Nara en evt. Kobe.
Voor een idee van hoeveel je op een dag kunt zien:
http://mthalen-japan.blogspot.com/
Veel bankpassen doen het alleen bij CitiBank. Wij kwamen er op de laatste dag echter achter dat ongeveer elke 7/11 in de winkel een CitiBank pinmachine heeft staan, dus daar kun je ook geld halen. Scheelt een hoop wandelenquote:Op woensdag 8 april 2009 13:33 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Pinnen kan bij zo ongeveer ieder postkantoor, herkenbaar aan een grote rode T met daarboven een horizontale streep. Let wel: bij de meeste pinautomaten kun je niet 24 uur per dag terecht. Als je aankomt op Narita, is er in ieder geval een pinautomaat. We hebben ook vrij veel met een creditcard gedaan, ging ook prima.
Zelf geboekt inderdaad. Gekeken wat we leuk vonden, en veel gelezen (Tripadvisorforum is handig voor dit soort dingen, staan veel planningen op). Toen besloten een groot deel in Tokyo door te brengen en vanaf daar trips te doen naar Nikko, Yokohama, Kamakura)... Ik wilde heel graag Hiroshima zien (dat gebouw wat er nog staat), dus daar 2 nachten gedaan om ook meteen naar het eiland Miyajima te kunnen. En toen Kyoto, omdat je daarheen "moet". Vanaf daar kan je makkelijk naar Nara, Osaka en Himeji. En Hakone leek ons leuk vanwege traditionele herberg en evt. Mt. Fuji (niet gezien vanaf daar)...quote:Op zondag 24 mei 2009 07:31 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben toch een beetje geïnspireerd geraakt door je blog. Vorig jaar ben ik met Djoser geweest, maar ik wil volgend jaar eigenlijk weer. Deze keer individueel. Nu vind ik jouw reisschema wel erg leuk! Heb je het zelf geregeld of via een organisatie? Als je het zelf hebt geregeld, waar begin je dan mee? Mag ik vragen wat je in totaal (vlucht + verblijf + trein) kwijt was?
Die foto ga ik nog opzoeken. Maar bedenk wel dat je dat niet met je vriendin kan doen, alhoewel er capsulehotels met een vrouwenverdieping zijn. Deze had dat niet, maar was ook wel een ervaring op zich. De capsules zijn iets van 1m80 in de lengte dus je zal je een beetje op moeten vouwen, maar in zo'n ding kun je nog wel redelijk zitten en liggen TV kijken / radio luisteren. Dat zorgt wel voor aardig wat geluidsoverlast, net als de mensen die op de gang staan te roken of die midden in de nacht pas aankomen. Daarnaast stond de thermostaat ook op 27 graden. Kortom: ik heb een aardig deel van m'n muziekcollectie liggen luisteren.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:10 schreef matthijst het volgende:
Heb je een foto van dat capsulehotel? Leek me ook cool om in zoiets te slapen
Ik zit te denken aan eind maart, en dan halverwege april naar Sapporo.quote:
Het leek me een leuke plek om af te sluiten. Ik lees goede dingen over Sapporo. Daar een dagje rondkijken, en dan nog even naar Otaru (kustplaats) en Shikotsu-Toya NP. Ik ben dus niet van plan het hele eiland te verkennen.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:16 schreef speknek het volgende:
Hmm aangezien je als eens in Japan was geweest, is het natuurlijk altijd wel leuk om te doen, al was het maar om af te vinken. Maar ik vond zelf het leukste aan Sapporo/Hokkaido dat de Japanners er zo on-Japans waren. Ze houden er bijvoorbeeld van om met z'n allen lekker buiten te gaan zitten met het mooie weer. Met name de beer gardens zijn dan erg tof, en in de winter heb je het beroemde Sapporo Snow Festival. Ik geloof alleen dat maart-april een beetje dooie maanden zijn. Het is er dan koud, en er is denk ik niet zoveel te beleven.
Aan de andere kant heb je wel een grotere kans om kersenbloesems te zien.
dan wel j, registreren alleen mehquote:Op donderdag 28 mei 2009 15:59 schreef matthijst het volgende:
Uhm, ze sturen ze op, dus lijkt me handig als je postcode klopt
Je postcode voor de plaatsnaam of achter je huisnummer zettenquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:48 schreef Jabberwocky het volgende:
Voor de mensen die via jaltour.de zo'n railpass hebben aangeschaft, hoe hebben jullie dat met de postcode gedaan? Hij geeft niet meer dan vijf tekens ruimte, maar het zijn er toch echt zes.
Ik kan wel alleen de cijfers invoeren, maar weet niet of dat een groot risico is.
Helaas blijft hij maar een paar maanden staan.quote:
Waar staat ie?quote:Op maandag 15 juni 2009 14:10 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Helaas blijft hij maar een paar maanden staan.
Odaiba eiland in Tokyo.quote:
Owh, da's wel erg jammer. Wat istie mooi gemaakt zegquote:Op maandag 15 juni 2009 14:10 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Helaas blijft hij maar een paar maanden staan.
Die expo in Yokohama is een soort kunst en toekomsttentoonstelling. Alleen van buiten kunnen zien, omdat het enorm druk was toen ik er was vanwege de festiviteiten van 200 jaar handelsrelaties met de buitenwereld. Je kunt er ook die grote robotspin zien van een paar Franse kunstenaars.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:36 schreef Jabberwocky het volgende:
Mooi, over 6 weken even naar Odaiba, dat is toch te tof om te laten schieten.
Ik zag op japan-guide ook iets over een expo in Yokohama, voor de mensen die er deze zomer zijn is dat ook wel interessant denk ik.
Wat istie stoerquote:Op maandag 15 juni 2009 21:36 schreef Guard het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Wat wil je nog meer op Odaiba? Lekker zonsondergang boven de skyline kijken, vervolgens genieten van een verlichte rainbow bridge, de vele verlichte bootjes die aan komen varen en een gigantische verlichte Gundam
en heb je dan nog niet genoeg gezien, kun je ook nog een statue of liberty gaan bekijken
Qua temperatuur is het vergelijkbaar met hier. Verschil zit hem vooral in de vochtigheid! Juli en Augustus is alsof je in een sauna bent. Hoe wapen je je hiertegen? Niet. Toen ik er was 3x per dag douchen en van kleding wisselen, veel pocari sweat drinken, en veel de schaduw en indoor activiteiten met airco opzoeken.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 07:57 schreef Toeps het volgende:
Vraagje voor de Japan-kenners hier:
Ik ben van plan in augustus weer richting Tokyo te gaan, voor werk (ben fotograaf). Er zal een collectie geschoten moeten worden (kleding), op een model. Nu weet ik dat het dan warm en vochtig is (en hollee het is wintercollectie, jaaah wie zei dat modellenwerk leuk was) Maar, hóe erg is het echt? Sowieso, is het minder erg in de ochtend? Is het houdbaar of gaat het model van haar stokkie?
In Hasselt is trouwens een grote Japanse tuin. Misschien nog een alternatief (back-up) voor wat buiten opnamen?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:44 schreef Toeps het volgende:
Oei, elke ochtend regen zou wel shitty zijn...
Omdat Hasselt voor mij dichterbij is dan Naaldwijkquote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:08 schreef Liejannuh het volgende:
Waarom naar Japan of België gaan als je in Naaldwijk een overdekte Japanse Watertuin hebt?!
http://www.thejapanesewatergarden.nl/
En straks kan ie nog bewegen ook!quote:Op donderdag 18 juni 2009 07:08 schreef Strolie75 het volgende:
Nog een paar, omdat hij zo stoer is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is serieus wel het stoerste dat ik in tijden heb gezien. Wat zou ik die graag in het echt zien!quote:Op donderdag 18 juni 2009 07:08 schreef Strolie75 het volgende:
Nog een paar, omdat hij zo stoer is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |