Pinnen kan bij zo ongeveer ieder postkantoor, herkenbaar aan een grote rode T met daarboven een horizontale streep. Let wel: bij de meeste pinautomaten kun je niet 24 uur per dag terecht. Als je aankomt op Narita, is er in ieder geval een pinautomaat. We hebben ook vrij veel met een creditcard gedaan, ging ook prima.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:29 schreef Lovedoodle het volgende:
Dit jaar ga ik naar Japan. Ik weet alleen niet hoe ik het met geld moet regelen, kan je daar pinnen of w/a? Nog enige tips voor hotspots?
Wij hadden twee heeeeeeel grote rugzakken bij ons. Bij Disney zag ik dat er een service was om gekochte spullen naar huis te sturen, verder weet ik het niet. Ik heb er niet op gelet, omdat we dus die extra rugzakken al bij ons hadden.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:53 schreef Lovedoodle het volgende:
Dat is wel handig? Kan de zooi die ik in Japan koop ook gewoon direct naar Nederland sturen? Ik ga namelijk backpacken maar ben wel van plan een aantal winkels leeg te kopen :3
Kan... als je geld over hebt. Is erg prijzig namelijk. Gewoon een grote backpack/koffer meenemen inderdaad en maar halfvol stoppen als je weg gaat. Dan kan je aardig wat in rotzooi meenemenquote:Op woensdag 8 april 2009 13:53 schreef Lovedoodle het volgende:
Dat is wel handig? Kan de zooi die ik in Japan koop ook gewoon direct naar Nederland sturen? Ik ga namelijk backpacken maar ben wel van plan een aantal winkels leeg te kopen :3
Oh en bij de 7-eleven supermarktjes (alleen 7-eleven!) kun je ook gewoon pinnen met een nederlands pasje. Kost je een euro per keer ofzo, maar verder tegen de gewone wisselkoers van dat momentquote:Op woensdag 8 april 2009 13:29 schreef Lovedoodle het volgende:
Dit jaar ga ik naar Japan. Ik weet alleen niet hoe ik het met geld moet regelen, kan je daar pinnen of w/a? Nog enige tips voor hotspots?
Ik heb altijd gepind bij de 7-11 supermarkten. Overal te vinden.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:29 schreef Lovedoodle het volgende:
Het was dat ik de reis naar istanbul gewonnen had, maar anders....business class: gordijntje ertussen en dat is het danquote:Op woensdag 8 april 2009 18:53 schreef MissMSX het volgende:
Ik vlieg ook nooooooooooooooooit meer met KLM. Hopeloze, ouwe bende tegen belachelijke tarieven
Had ik dat maar geweten..quote:Op woensdag 8 april 2009 14:19 schreef Aap_2 het volgende:
[..]
Oh en bij de 7-eleven supermarktjes (alleen 7-eleven!) kun je ook gewoon pinnen met een nederlands pasje. Kost je een euro per keer ofzo, maar verder tegen de gewone wisselkoers van dat moment.
idd..quote:Die 7-elevens zitten echt overal.
Dat was vorig jaar net nieuwe sinds maart - april. Kon toen nog niet bij alle 711s terecht, maar het stond er wel aangekondigd dat het mogelijk ging zijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 00:13 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Had ik dat maar geweten..![]()
Of is dat nieuw?
Ik vrees van welquote:Op donderdag 9 april 2009 14:53 schreef speknek het volgende:
Die ken ik heul nie. Nou moet ik zeker terug!
Ach...vorig jaar was het wel te doen. Warm en vochtig, dat wel.quote:Op zondag 12 april 2009 16:45 schreef Crashcat het volgende:
Ik kijk niet uit naar mijn zomervakantie in juli hier...
Is dat niet altijd zo?quote:Op zondag 12 april 2009 17:39 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ach...vorig jaar was het wel te doen. Warm en vochtig, dat wel.
Ja, maar ik vond het zelf wel vol te houden. Gewoon luchtig kleden en veel drinken.quote:
quote:Op zondag 12 april 2009 18:24 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ja, maar ik vond het zelf wel vol te houden. Gewoon luchtig kleden en veel drinken.
Ik heb zo'n beetje elk drankje in die automaten wel geprobeerd. Ik vond Pocari Sweat (na me over de naam te hebben heengezet) het beste wegdrinken!
[ afbeelding ]
Jaquote:Op maandag 13 april 2009 12:47 schreef Jabberwocky het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met kraanwaterin Japan, is dat veilig om eens een flesje mee te vullen?
Veilig wel. Lekker niet. Ik vind Japans kraanwater erg stinkystinky!quote:Op maandag 13 april 2009 12:47 schreef Jabberwocky het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met kraanwaterin Japan, is dat veilig om eens een flesje mee te vullen?
Ik snap dat je pocari sweat als een energiedrank ziet, maar ik vind het toch iets anders vergeleken met hier; hier zijn ze mierzoet en pocari sweat is wel zoetig, maar nietmierzoet (ik als diabeet heb na groene thee pocari sweat het meest gedronken, dus zou het dan wel gemerkt hebben...)quote:Op zondag 12 april 2009 19:10 schreef matthijst het volgende:
Fanta Melon vond ik lekker...
Pocari Sweat, brrrgh, energiedrank
Volgens mij hebben ze Pocari wel in Dusseldorf, bij Japanse supermarktjes daar.
Jawel. Maar een koud flesjes water voor 100 yen is toch een stuk makkelijker en lekkerder.quote:Op maandag 13 april 2009 12:47 schreef Jabberwocky het volgende:
Tss, niet eens de gratis chocolade er opquote:Op zaterdag 18 april 2009 10:57 schreef MissMSX het volgende:
Getriggered door een Starbucks topic en de duistere Japanse drankjes in dit Japan topic moest ik met weemoed terugdenken aan de matcha frappucino van Starbucks
Ik zou een moord doen er weer eentje te proeven
[ afbeelding ]
quote:Thursday, April 23, 2009
'Warship Island' open to tourists once more
By REIJI YOSHIDA
Staff writer
A landing ban on uninhabited Hashima Island, better known as Gunkanjima, or Warship Island, located some 19 km off the city of Nagasaki, was lifted Wednesday for the first time in 35 years as more and more people have become interested in its ruins.
No longer off-limits: Tourists are now able to visit Hashima Island, better known as Gunkanjima, or Warship Island, as a 35-year-old landing ban was lifted Wednesday. Decaying structures on the island include apartments once inhabited by miners and their families. KYODO PHOTO/COURTESY OF NAGASAKI MUNICIPAL GOVERNMENT
The landing ban on Gunkanjima, which takes its name from its concrete sea walls and high-rise structures that are said to resemble a warship, was imposed in 1974 when its coal mineclosed and the island was abandoned.
The 6.3-hectare, 480-meter-long island at its peak had some 5,200 workers and their families living in a tight jumble of apartment blocks, which include the country's first high-rise made of reinforced concrete.
Tourists are now allowed to visit the island if they join a ship tour that costs ¥4,000 for a round-trip ticket, plus an additional ¥300 landing fee. The stay on the island is limited to one hour, according to the city of Nagasaki.
Gunkanjima became famous thanks to photographs taken of the island by Ikko Narahara, one of Japan's most respected photographers.
Narahara made a sensational debut in 1956 with an exhibition titled "Human Land," in which he captured black-and-white images of mine workers living and working in the island's severe and isolated environment. The exhibition turned Narahara into a star overnight and made Gunkanjima widely known across the country.
In January, the Cultural Affairs Agency chose the island as one of the Kyushu candidate sites for UNESCO World Heritage status.
The city of Nagasaki, which now owns the island, intends to turn it into a popular tourist site, and has already spent ¥100 million building a 230-meter pavement and piers.
"The city has organized an expert committee to discuss how the island should be utilized, and the committee decided to make the whole island an open-air museum for visitors to see the weathering process" on its structures, said Tatsutoshi Ogata, a city official in charge of tourism promotion.
About 10,000 people take cruise tours to view the island from the sea every year. The city forecast that lifting the landing ban will push the number of visitors to more than 20,000 annually, Ogata said.
The existence of many enthusiasts who visit abandoned buildings to experience their desolate atmosphere may be one of the factors that has boosted interest in the island, he said.
Bron: The Japan Times
Grappig, die zag ik nu ook hier in de winkelquote:
Hier in NL? Zal wel niet zo smaken als in Japanquote:Op vrijdag 24 april 2009 07:36 schreef Pheno het volgende:
Gewoon nog een keer gaan, dan kun je meteen die starbucks weer bezoeken
[..]
Grappig, die zag ik nu ook hier in de winkel
ben wel naar Nagasaki geweest om HUIS TEN BOSCH te bezoekenquote:Op vrijdag 24 april 2009 08:49 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Hier in NL? Zal wel niet zo smaken als in JapanHeb wel de Fanta cassis gezien hier.
En teruggaan doe ik zeker ja, maar helemaal naar Nagasaki voor het bezoeken van een eiland gaat wel ver
Die behoefte heb ik dan weer niet zo. Was 't leuk?quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:43 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
ben wel naar Nagasaki geweest om HUIS TEN BOSCH te bezoeken
was wel grappig om door tig japanners gevraagd te worden om mee op de foto te gaanquote:Op vrijdag 24 april 2009 11:32 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Die behoefte heb ik dan weer niet zo. Was 't leuk?
Wilde er net een melding van maken in dit topic naar aanleiding van dit artikel: http://www.viceland.com/w(...)-rotting-metropolis/quote:Op donderdag 23 april 2009 17:58 schreef MissMSX het volgende:
Waarom niet al vorig jaar in oktober?
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben zoooooooo jaloers... Vond eromheen varen al leuk, maar dit is echt minstens 1000x zo tofquote:Op maandag 27 april 2009 15:18 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Wilde er net een melding van maken in dit topic naar aanleiding van dit artikel: http://www.viceland.com/w(...)-rotting-metropolis/
Je kon er vorig jaar april ook al naar toe met een boot die rond het eiland vaart. Nu mag je er dan ook echt op voor een uurtje. In de ferryterminal van Nagasaki staat een schaalmodel van het hele eiland.quote:
Huis ten Bosch is echt geweldigquote:Op vrijdag 24 april 2009 11:32 schreef MissMSX het volgende:
Die behoefte heb ik dan weer niet zo. Was 't leuk?
Heb ik ook gedaanquote:Op dinsdag 28 april 2009 02:41 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je kon er vorig jaar april ook al naar toe met een boot die rond het eiland vaart. Nu mag je er dan ook echt op voor een uurtje. In de ferryterminal van Nagasaki staat een schaalmodel van het hele eiland.
Op internet zijn wel mooie foto´s te vinden.
Het is bizar om te zien. Als je van oude vervallen gebouwen houdt is dit een must-seequote:
quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:30 schreef Jabberwocky het volgende:
Ja Huis ten Bosch lijkt me best fascinerend, om te zien hoe ze ons landje nagemaakt hebben. Toch denk ik dat ik 't deze zomer maar skip, met een eerste keer Japan zie ik liever toch de traditionele Japanse dingen in plaats van in een schaalmodel van m'n eigen land rond te lopen.
Het was DE dichtstbevolkte plek ter wereld met 13000 personen per vierkante kilometer, en ik kan me voorstellen dat als je echt op die plaatsen kan staan en je voorstellen hoe dat geweest moest zijn.. Lijkt me heel indrukwekkend.quote:Op dinsdag 28 april 2009 03:24 schreef Blik het volgende:
wat is er zo bijzonder aan dat eiland dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |