abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67268564
Loopt dit nog steeds?

Volgens mij wordt dit bij het CBR en de rechtbank ook een running gag bij de koffieautomaat.
A mind with a heart of it's own
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:34:10 #177
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67268574
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:31 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

zaterdag 21 maart 2009 @ 14:36:44 #178
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_67268645
Eigenlijk vrij misselijk dat er rijschoolhouders en advocaten zijn die nog steeds geld uit dit drama proberen te slepen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_67268841
Absoluut
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:53:04 #180
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67268930
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:23 schreef Marrije het volgende:
Aldoende leert men, niet voor niets dat mensen soms tig lessen nodig hebben. Ik zeg niet dat 'oefening baart kunst' voor iedereen op gaat, maar (na je examen) rijervaring opdoen is in de meeste gevallen gewoon normaal.
Tuurlijk moet je meer ervaring op doen na je rijbewijs halen, dat snap ik ook wel. Maar na 200 lessen en 2 rijtesten moet je toch conclusies gaan trekken lijkt mij.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:22:25 #181
109065 sungaMsunitraM
pi_67269514
quote:
Op 11 december 2007 schreef Fusionfreak het volgende:
Ik ben al 8 keer gezakt en heb besloten om tot 15 keer op te gaan, mocht het na de 15e keer niet gelukt zijn dan ga ik serieus nadenken of ik dan wel geschikt bent.
QFT
pi_67269575
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:22 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[quote]Op 11 december 2007 schreef Fusionfreak het volgende:
Ik ben al 8 keer gezakt en heb besloten om tot 15 keer op te gaan, mocht het na de 15e keer niet gelukt zijn dan ga ik serieus nadenken of ik dan wel geschikt bent.
quote:
QFT
Het zou wettelijk verboden moeten worden dat mensen die 5 maal gezakt zijn ooit nog een rijbewijs kunnen halen. Als je de 5e keer niet kan slagen, zal je de 25ste maal ook niet slagen.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:08:19 #183
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_67270438
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Eigenlijk vrij misselijk dat er rijschoolhouders en advocaten zijn die nog steeds geld uit dit drama proberen te slepen
Dat ja!

Dit maar blijven "vechten tegen de bierkaai" past eigenlijk precies binnen TS diagnose als autist. En zolang hij in zijn recht staat om in beroep te blijven gaan heeft hij natuurlijk alle recht om daar gebruik van te maken.
Maar als ik dan lees dat TS zijn huisarts om kalmerende middelen gevraagd heeft vanwege de spanningen en in de schuldsanering zit vanwege alle kosten.... Man... In godsnaam.. Stop er toch mee!
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:11:29 #184
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67270517
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:53 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Tuurlijk moet je meer ervaring op doen na je rijbewijs halen, dat snap ik ook wel. Maar na 200 lessen en 2 rijtesten moet je toch conclusies gaan trekken lijkt mij.
Ja, na 200 lessen zou je al wel aardig moeten kunnen rijden, in elk geval voldoende om je rijbewijs te kunnen halen. En wat betreft die 2 rijtesten, ik heb geen idee hoe dat gaat. Maar als dat te vergelijken valt met een rijexaminator, je kúnt natuurlijk 2 x vette pech hebben.
pi_67270681
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 16:08 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Dat ja!

Dit maar blijven "vechten tegen de bierkaai" past eigenlijk precies binnen TS diagnose als autist. En zolang hij in zijn recht staat om in beroep te blijven gaan heeft hij natuurlijk alle recht om daar gebruik van te maken.
Maar als ik dan lees dat TS zijn huisarts om kalmerende middelen gevraagd heeft vanwege de spanningen en in de schuldsanering zit vanwege alle kosten.... Man... In godsnaam.. Stop er toch mee!
Over dat kalmeringsmiddel, dat was een middel waar je geen recept voor nodig had. Wordt veel gebruikt bij examens en staat niet op de lijst van ''verboden'' middelen.

Over die schuldhulpverlening kan ik zeggen dat ik sinds kort helemaal er vanaf ben en spaar ook weer.

PS: Ik stel het niet op prijs dat mijn foto uit een ander topic hier geplaats wordt, heeft niks met deze zaak te doen.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:22:19 #186
152789 karr-1
pi_67270755
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:26 schreef _Arthur het volgende:

[..]

[..]

Het zou wettelijk verboden moeten worden dat mensen die 5 maal gezakt zijn ooit nog een rijbewijs kunnen halen. Als je de 5e keer niet kan slagen, zal je de 25ste maal ook niet slagen.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:22:31 #187
109065 sungaMsunitraM
pi_67270760
Maar als je op bijstandsniveau zit en daarvan 2/3 kwijt bent aan woonlasten, waar wou je dan een auto van gaan betalen?
En waar heb je per se een auto voor nodig?
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:23:14 #188
152789 karr-1
pi_67270778
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 16:18 schreef Fusionfreak het volgende:

PS: Ik stel het niet op prijs dat mijn foto uit een ander topic hier geplaats wordt, heeft niks met deze zaak te doen.
Je gaat me toch niet vertellen dat die foto echt is?
  Moderator zaterdag 21 maart 2009 @ 16:24:41 #189
236264 crew  capricia
pi_67270807
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 16:23 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat die foto echt is?
Er zijn nog wel meer foto's te vinden van hem..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:33:10 #190
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_67271009
ff tvp voor inlezen vanavond
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:34:35 #191
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_67271041
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 16:18 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Over dat kalmeringsmiddel, dat was een middel waar je geen recept voor nodig had. Wordt veel gebruikt bij examens en staat niet op de lijst van ''verboden'' middelen.

Over die schuldhulpverlening kan ik zeggen dat ik sinds kort helemaal er vanaf ben en spaar ook weer.

Daar ga je weer. Alleen de focus op kleine deelproblemen. Het "grote geheel" maar niet willen zien. Wat ik je graag duidelijk zou willen maken is dat ik denk dat je een verloren zaak vecht. Je hebt nu meer dan 200 uur les gehad en 2 maal is een deskundige na een rijtest tot de conclusie gekomen dat het met je psychische toestand niet verantwoord is om een auto te besturen. Dat is geen leuk nieuws. Dat begrijp ik ook. Maar zo vreselijk is het toch ook niet?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_67271535
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 16:08 schreef Eg_Wel het volgende:
Dat ja!

Nou, inderdaad
Het halen van je rijbewijs moet niet ten koste van alles gaan.

Maar wel fijn dat Fusion Freak de quickreply ontdekt heeft
pi_67272137
Ik begrijp de achtergrond van de rijtest, maar ik blijf het een achterlijk concept vinden. Wat is er op tegen om zinloos examen te doen?

1) Een examen is al een rijtest. Niet geschikt = geen rijbewijs. Extra rijtesten zijn dus overbodig.
2) Startbekwaam = startbekwaam. Eisen horen gelijk te zijn bij elke test.

Niemand geeft hier een bevredigend antwoord op.

Overigens valt het me op dat de mensen die een ander beschuldigen van het missen van het grote geheel, zelf lopen te mierenneuken over niet relevante details als schulden. Ook het posten van persoonlijke foto's wijst in die richting. Dit is op de man spelen en ontzettend kinderachtig.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 21 maart 2009 @ 17:33:55 #194
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67272362
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 16:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Er zijn nog wel meer foto's te vinden van hem..
Hoe idioot ik dit topic en de acties van TS ook vind, foto's plaatsen is niet nodig... Sterker nog, totaal niet gewenst.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_67272449
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 17:24 schreef Neuralnet het volgende:
Ik begrijp de achtergrond van de rijtest, maar ik blijf het een achterlijk concept vinden. Wat is er op tegen om zinloos examen te doen?
Omdat de gemiddelde examinator niet is opgeleid om met dit soort "edge cases" om te gaan.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 17:43:22 #196
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_67272559
quote:

1) Een examen is al een rijtest. Niet geschikt = geen rijbewijs. Extra rijtesten zijn dus overbodig.

Overigens valt het me op dat de mensen die een ander beschuldigen van het missen van het grote geheel, zelf lopen te mierenneuken over niet relevante details als schulden. Ook het posten van persoonlijke foto's wijst in die richting. Dit is op de man spelen en ontzettend kinderachtig.
Dus Stevie Wonder moet maar de mogelijkheid krijgen om 40 keer examen te doen? Ook al weet iedereen dat hij het toch niet gaat halen? Dat is namelijk "eerlijk"? Een "kans"? "Respectvol?"
Besef nu eens dat er mensen zijn die nou eenmaal niet in de weg gelegd zijn om auto te rijden door een medisch of psychisch probleem. Dat is niet zielig. Dat is niet "respectloos". Dat is harde werkelijkheid. En daar hebben mensen meestal meer aan dan ze maar in sprookjes te laten geloven en in de schuldsanering te laten belanden door eeuwig maar procedures te laten volgen, waar ze "recht op hebben", maar waarin ze bij voorbaat kansloos zijn!
pi_67274246
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 17:33 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Hoe idioot ik dit topic en de acties van TS ook vind, foto's plaatsen is niet nodig... Sterker nog, totaal niet gewenst.
Wat zij zegt....

Kan iemand mij vertellen wat een rijtest inhoudt? Is dat vergelijkbaar met een rij-examen?
pi_67274679
Van de site van het CBR zelf
quote:
Waarom een rijtest

Een rijtest is geen rijexamen. Een rijtest wordt afgenomen om te kijken of de betrokkene het motorvoertuig op een veilige en verantwoorde manier bestuurt.
Is dit niet het geval, dan wordt gekeken of dit met een aanpassing aan het voertuig wel kan. Uiteindelijk kiest u met het CBR voor een eventueel aangepast motorvoertuig. waarin u hetzelfde kunt als een doorsnee weggebruiker. U moet niet alleen dezelfde mogelijkheden krijgen, maar voor u moeten ook dezelfde veiligheidsnormen gelden.
In deze brochure (http://www.cbr.nl/brochure/AZWEB981.pdf) staan ook wat extra zaken omtrent rijtesten en de rol van het CBR daarin uitgelegd.
deal with it
pi_67277826
quote:

Het gaat erom dat je op gelijke voet een rij-examen begint, en dus bijvoorbeeld een auto met handgas hebt, of verlengde pedalen ofzo, maar het is meer gericht om fysieke beperkingen uit de vergelijking te halen dan psychische. Dat laatste zou bij een rij examen ook wel boven water moeten komen lijkt me? Als je geen inschattingsvermogen hebt, of niet kan anticiperen zal je toch nooit slagen..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_67278708
Dat is precies wat mij zo verbaast in dit hele verhaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')