Je bent een motorrijder of je bent het niet... Die paar dingen zouden mij niet tegenhouden. En die politie, wat een onzin, alsof je 4 keer per dag wordt aangehouden, het staat niet achterop je jas dat je 25 kw rijdt ofzoquote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:12 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Als je na je 19e verjaardag maar voor je 21e verjaardag je rijbewijs haalt, dan mag je pas na twee jaar op vol vermogen rijden. Het is dan verstandiger om het rijbewijs pas op na je 21e verjaardag te halen, dan mag je sneller op een > 25 kw rijden. Een uiterst bizarre regeling.
Zelf wil ik niet met 25 kw rijden omdat ik geen zin heb in het gezeur dat er bij komt kijken. Dat je hem moet afknijpen, gezeur met kentekenbewijs, verzekering, politie. Daarnaast is 25 kw op een motor van 250 kilogram ook geen succes.
Ik had een paar maanden voor mijn 20e verjaardag pas mijn autorijbewijs, en toen heb ik dus besloten om een jaar met afrijden te wachten zodat ik een jaar eerder op zwaar kon (nogmaals: krankzinnige wetgeving als je het zo uitschrijft).quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:42 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Je bent een motorrijder of je bent het niet... Die paar dingen zouden mij niet tegenhouden. En die politie, wat een onzin, alsof je 4 keer per dag wordt aangehouden, het staat niet achterop je jas dat je 25 kw rijdt ofzo![]()
Gezeur met kenteken en verzekering is eenmalig en moet geen probleem zijn wanneer alles netjes is gedaan aan de motor. Lekker paar jaartjes rijden en dan weer verkopen aan een andere beginner. En 25 kw op een motor van 250 kg is nog steeds niets te klagen, je blijft de auto's gewoon voor.
Oh ja, de zwaarste ongelukken gebeuren juist met onervaren bestuurders op motoren die teveel kracht hebben... Is het nu echt zo erg om eventjes wat minder te hebben dan andere motorrijders?
Lol verdedigen? Ik deel alleen mij eigen ervaringen, volgens mij moet je het nog even nalezen:quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:22 schreef KoekjesTwister het volgende:
Verdedig het wat je wilt, de regeling is driewerf niks.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:19 schreef sander89 het volgende:
Al mag van mij de 25 KW regeling afgeschaft worden, maar dan moeten ze wel harder dat tuig aan pakken wat zich motorrijder noemt.![]()
Ben het helemaal met je eens of afschaffen of voor iedereen die ze A haalt 2 jaar beperkt vermogen.quote:Had het dan consequent gedaan: Iedereen twee jaar wachten. Of: na je 21e automatisch op zwaar mogen rijden. Maar niet een halfbakken regel zoals er nu is.
Ik had het over 140 is het echt acceleren wel afgelopen, 160 km/h haalt die wel.quote:Besides, 140, als ik op vakantie naar Duitsland wil ben ik van plan wel iets harder te gaan. Nee, ik ga niet racen, maar een tourmotor op 25kw is een enorme no-go.
Aya caramba, ik hou mijn hart nu al vast met de 500cc MP3, die je met rijbewijs B kan besturen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:36 schreef sander89 het volgende:
Het ergste vind ik nog wel dan dat iedereen met een B rijbewijs een 125 cc motor kan gaan rijden.![]()
![]()
Hier in Emmen ligt nog zat, leuk ritje voor jequote:Op woensdag 18 maart 2009 23:13 schreef Elwood1802 het volgende:
Nog meer mensen bij de Lidl geweest?
Ik wou hier in Almelo vanmiddag even kijken voor die handschoenen en rugzak, alles was helaasch al weg
Gister en maandag geen tijd gehad om langs te gaan en gelijk alles weg
Toch lullig dat je niet op 2 motoren tegelijk kan stappen....quote:Op zondag 22 maart 2009 11:01 schreef motorbloempje het volgende:
32KWop mijn XT
65 KW op mijn Div 900
bij elkaar toch net wat meer dan de 95,4
Een Kawasaki ZZR1400 is sneller, dan ben je bij een ongeluk ook sneller dood.quote:
Daar heb je een punt. En daarnaast is er voor de Hayabusa ook een hoop aftermarket te krijgen. Veel verchroomde onderdelen, verlengde achterbrug, blinkende velgen, NOS. Natuurlijk belangrijk om je streetcred hoog te houden.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:52 schreef fs180 het volgende:
maar die kent niemand, en kun je dus ook geen blits mee maken bij de lokale turk
lullig? lijkt me eerder kut (rijden)quote:Op zondag 22 maart 2009 17:18 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Toch lullig dat je niet op 2 motoren tegelijk kan stappen....
Probeer het eens om op 2 motoren tegelijk te stappen zou ik zeggen, dan weet je het zekerquote:Op donderdag 26 maart 2009 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
lullig? lijkt me eerder kut (rijden)
ach, mijn Div heeft genoeg koppel om mee te kunnen overlegen
Was wel wennen trouwens. Een tijdje op de XT gereden en gisteren voor het eerst weer even op de Diversion gestapt en mčn! Wat zwaar ineens! En ineens wél vooruit komen als je gas geeft enzo!
Maargoed, de XT heeft ook zijn eigen stoerheid dan wel weer.. dįt ook
oh, iedereen blijft me makkelijk voor hoor, ben een zeer rustige en beheerste rijderquote:Op donderdag 26 maart 2009 11:57 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Probeer het eens om op 2 motoren tegelijk te stappen zou ik zeggen, dan weet je het zeker![]()
Er zit aardig wat koppel in een Diversion maar nog steeds kan ik je voorblijven. Maar ja, op zich ook niet gek natuurlijk, een RSV neerzetten tegenover een Diversion.
Post eens een foto van je XT, altijd leuk om te zien! Uit welk jaar komt je XT eigenlijk?
Ach, allemaal onzin. Je bent motorrijder of niet. Wat doe je nu dan? Fietsen? Scooter?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:12 schreef KoekjesTwister het volgende:
Zelf wil ik niet met 25 kw rijden omdat ik geen zin heb in het gezeur dat er bij komt kijken. Dat je hem moet afknijpen, gezeur met kentekenbewijs, verzekering, politie. Daarnaast is 25 kw op een motor van 250 kilogram ook geen succes.
Bij een toermotor is het koppel van de motor veel belangrijker. En dat heb je al bij lage toeren, wanneer de restrictie nog maar weinig doet. 25KW op een toermotor is heel wat minder erg dan 25KW op een motor met een laag koppel.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:22 schreef KoekjesTwister het volgende:
Besides, 140, als ik op vakantie naar Duitsland wil ben ik van plan wel iets harder te gaan. Nee, ik ga niet racen, maar een tourmotor op 25kw is een enorme no-go.
Hahaha.quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:39 schreef fs180 het volgende:
Vandaar dat een hoop crossers maar 7 kw hebben!
Nogmaals: Een jaar wachten en de perfecte motor kopen, of eerst twee jaar rondrijden op een motor die niet aan mijn wensen voldoet danwel twee jaar wachten: Ik weet het wel. En jij?quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ach, allemaal onzin. Je bent motorrijder of niet. Wat doe je nu dan? Fietsen? Scooter?
Anyway, hier rijd ook een gozer rond op een Honda Fireblade met een 25KW setje. Hij rijdt een stuk beter dan jij straks op je 21e met je verse rijbewijs op een snelle motor.
Daar mee wel gezegd dat ik op mijn 41e met een vers rijbewijs op een snelle motor stapte. Maar ik rij ook al weer 15 jaar auto, dus verkeersinzicht is het probleem niet bij mij. En mijn rechterhand zit inmiddels wel aan mijn hersenen gekoppeld in plaats van mijn zak
.
Klopt. Maar een jaartje wachten of twee jaar wachten, doe mij maar een jaartje wachten.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:46 schreef fs180 het volgende:
Ja, maar als je geen A hebt kun je dat ook niet, en ook niet op je eigen
Ik snap best wat jij bedoelt maar het is echt niet zo dat er totaal geen leuke 25 kW motoren te vinden zijn. Je zegt net zelf dat kracht ook niet alles is. 2 jaar beperkt rijden en niet op pappa's motor mogen stappen of 1 jaar wachten en niet op pappa's motor mogen stappen en de rest van de motoren moet je ook laten staan... Ik denk dat wachten qua gevoel langer duurtquote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:25 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Nogmaals: Een jaar wachten en de perfecte motor kopen, of eerst twee jaar rondrijden op een motor die niet aan mijn wensen voldoet danwel twee jaar wachten: Ik weet het wel. En jij?
En ja, ook al is een motor goed te rijden op 25kw, je zit met het gezeik. Dat ik niet een weekend op paps 1000cc V-Twin kan rijden, dat ik niet een testrit op een leuke motor kan rijden. Dat je de motor moet laten afknijpen. Als ik dat gezeik met een jaartje wachten kan besparen, vind ik dat prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |