Om nog even te zeikenquote:
en Neo en ik kunnen er bijquote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:20 schreef sander89 het volgende:
De meeste lessers kunnen er wel uit want die hebben al hun rijbewijs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 08:06 schreef popolon het volgende:
Ik ga van de zomer m'n rijbewijs halen en dan een tour maken door de VS. Gelukkig kost een rijbewijs halen in de VS maar $25.
Lessen? Wat is dat? Meteen afrijden.
Ga brommer rijden met je sneue plaatje man.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:07 schreef retuow82 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alleen maar naar de kosten kijken en niet naar je veiligheid en hoe je die kunt behouden in noodsituaties....
Hopelijk leer je voor de $25 ook een noodstop en een uitwijkprocedure, die ga je vaak nodig hebben!
Wie zegt dat hij niet gaat oefenen? Hijzelf... lees zijn tekst eens door! "Lessen? Wat is dat? Meteen afrijden."quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:20 schreef motorbloempje het volgende:
wie zegt dat hij, omdat het amerikaanse systeem anders werkt, hij niet om veiligheid geeft?
Wie zegt dat hij niet zal oefenen?
Wie zegt dat hij zomaar de weg op gaat?
Misschien wel, en dat vind ik ook niet zo verstandig, maar om meteen dit te gaan roepen....:N
Pak jij nu maar de brommer, motor moet je eerst een rijbewijs voor hebben en die heb je nog niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:45 schreef popolon het volgende:
Ga brommer rijden met je sneue plaatje man.
Wie zegt dat dat niet onder de aandacht komt?Maar goed, ik zal het even uitleggen want ik zie dat je het wel erg serieus neemt en voordat meneer nog meer leuke plaatjes gaat posten. Het betreft vier volle dagen, alles in één, praktijk, theorie en examen.
Harley 883 Sportster, here I come.![]()
quote:Het praktijkexamen voor de motor is er in twee categorieën, een lichte categorie (‘A beperkt’) en een zware categorie zonder beperkingen (‘A’). De examens Voertuigbeheersing en Verkeersdeelneming moet je afleggen in dezelfde categorie.
Als je jonger bent dan 21 jaar, moet je het examen afleggen op een lichte motor met een vermogen van minder dan 35 kW. De cilinderinhoud van deze motor moet meer dan 120 cc zijn en hij moet minstens honderd kilometer per uur kunnen rijden.
Ben je 21 jaar of ouder, dan mag je kiezen of je het examen wilt afleggen op een lichte motor of een zware. Zo’n zware motor moet een vermogen hebben van 35 kW of meer. Voor beide categorieën geldt dat de motor moet zijn voorzien van spiegels, richtingaanwijzers en een L-bord achter op de motor.
Volgens mij moet je beneden 21 alles op de " lichte motor" behalen, de zware mag je gewoon niet besturen. En zie ik in je verhaal >35 kw staan? Moet dat geen 25 kw zijn?quote:Op maandag 16 maart 2009 19:08 schreef KoekjesTwister het volgende:
Even een vraagje.
De AVB en AVD moet je op een motor uit dezelfde klasse uitvoeren. AVD op zwaar afrijden mag enkel vanaf je 21e, maar AVB op een zware motor? Mag dat ook pas op je 21e?
[..]
Dit verhaal is van het CBR. Voor mijn 21e lessen op zwaar mag van mijn rijschool waarschijnlijk wel, anders gaat het helemaal lang duren voordat ik mijn rijbewijs op zak heb.quote:Op maandag 16 maart 2009 20:03 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Volgens mij moet je beneden 21 alles op de " lichte motor" behalen, de zware mag je gewoon niet besturen. En zie ik in je verhaal >35 kw staan? Moet dat geen 25 kw zijn?
Dan denk ik dat jouw rijschool in overtreding is... Bij mijn instructeur waar ik toen leste mocht het nooit. Ik heb er gelukkig nooit geen last van gehad maar anderen waarmee ik les had zeker wel.quote:Op maandag 16 maart 2009 20:38 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Dit verhaal is van het CBR. Voor mijn 21e lessen op zwaar mag van mijn rijschool waarschijnlijk wel, anders gaat het helemaal lang duren voordat ik mijn rijbewijs op zak heb.
Lolquote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:30 schreef KoekjesTwister het volgende:
Het lijkt mij logischer dat je rijbewijs op je 21e verjaardag of na twee jaar rijervaring wordt omgezet naar A onbeperkt. Helaas is het CBR enkel op mijn geld uit.
Het huidige systeem is bizar. Als je perse een "snelle" motor wilt rijden, dan moet je voor je 19e je motorrijbewijs halen, anders kun je net zo goed twee jaar wachten met het halen van je rijbewijs.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 01:38 schreef sander89 het volgende:
[..]
Loldat is ook zo.
Of wat bedoel je?
Van je 18e tot je 21e zit je aan 25 kw vast, daarna is het vol vermogen volgens mij. Ik snap niet echt wat je bedoelt met "dan moet je het voor je 19e halen"....quote:Op dinsdag 17 maart 2009 01:50 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Het huidige systeem is bizar. Als je perse een "snelle" motor wilt rijden, dan moet je voor je 19e je motorrijbewijs halen, anders kun je net zo goed twee jaar wachten met het halen van je rijbewijs.
Of klinkt dat logisch?
Als je na je 19e verjaardag maar voor je 21e verjaardag je rijbewijs haalt, dan mag je pas na twee jaar op vol vermogen rijden. Het is dan verstandiger om het rijbewijs pas op na je 21e verjaardag te halen, dan mag je sneller op een > 25 kw rijden. Een uiterst bizarre regeling.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:37 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Van je 18e tot je 21e zit je aan 25 kw vast, daarna is het vol vermogen volgens mij. Ik snap niet echt wat je bedoelt met "dan moet je het voor je 19e halen"....
En 25 kw wil niet zeggen dat je langzaam bent, ik ken genoeg 25 kw motoren die ook 190 km/u lopen en geloof me, dat rij je niet zo vaak hoor.
Als je na je 19e verjaardag maar voor je 21e verjaardag je rijbewijs haalt, dan mag je pas na twee jaar op vol vermogen rijden. Het is dan verstandiger om het rijbewijs pas op na je 21e verjaardag te halen, dan mag je sneller op een > 25 kw rijden. Een uiterst bizarre regeling.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:37 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Van je 18e tot je 21e zit je aan 25 kw vast, daarna is het vol vermogen volgens mij. Ik snap niet echt wat je bedoelt met "dan moet je het voor je 19e halen"....
En 25 kw wil niet zeggen dat je langzaam bent, ik ken genoeg 25 kw motoren die ook 190 km/u lopen en geloof me, dat rij je niet zo vaak hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |