Ja kort geleden inderdaadquote:Op maandag 9 maart 2009 00:17 schreef Kali-Mist1 het volgende:
Tot voor kort was het wereldrecord in handen van mevrouw Ireland uit het plaatsje Auburn in Californie. Zij zakte in de allereerste seconde voor haar rijexamen door op listige wijze het gaspedaal voor de koppeling aan te zien en dwars door de muur van het examencentrum te rijden.
Dit leek niet voor verbetering vatbaar tot in 1981,toen een monteur die Thomson heette wist de zakken voor de examinator zelfs maar in de auto had plaatsgenomen.
Zodra hij bij het examencentrum was gearriveerd, toeterde hij om de examinator naar buiten te laten komen.
Deze stapte met grote passen op Thomsons auto af, zei dat het een verkeersovertreding was om te claxonneren wanneer je stilstaat, deelde de kandidaat mee dat hij gezakt was en liep weer naar binnen.
Een dergelijke genialiteit valt niet aan te leren.
Zoiets is een kwestie van aangeboren talent.
Dan mag je mij vertellen hoe je weg kunt rijden zonder de koppeling eerst te hebben ingedrukt.quote:Op maandag 9 maart 2009 00:17 schreef Kali-Mist1 het volgende:
Tot 1980 was het wereldrecord in handen van mevrouw Ireland uit het plaatsje Auburn in Californie. Zij zakte in de allereerste seconde voor haar rijexamen door op listige wijze het gaspedaal voor de koppeling aan te zien en dwars door de muur van het examencentrum te rijden.
Die zin moest ik drie keer lezen voordat ik 'm begreepquote:Op maandag 9 maart 2009 00:17 schreef Kali-Mist1 het volgende:
Dit leek niet voor verbetering vatbaar tot in 1981, toen een monteur die Thomson heette wist de zakken voor de examinator zelfs maar in de auto had plaatsgenomen.
Inderdaad, was het afrijden in een automaat?quote:Op maandag 9 maart 2009 00:31 schreef starla het volgende:
[..]
Dan mag je mij vertellen hoe je weg kunt rijden zonder de koppeling eerst te hebben ingedrukt.
Het was in Amerika, dus waarschijnlijk wel.quote:Op maandag 9 maart 2009 07:30 schreef cappp het volgende:
[..]
Inderdaad, was het afrijden in een automaat?
ja maar dat is meer om te controleren of dat je goed genoeg kunt zienquote:Op maandag 9 maart 2009 08:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
Je kan toch ook al zakken als je voor het rijden het kenteken van een willekeurige gepakeerde auto niet kunt lezen?
Ja en? Als je dat niet lukt kan je toch ook zakken?quote:Op maandag 9 maart 2009 08:09 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
ja maar dat is meer om te controleren of dat je goed genoeg kunt zien
Dan kan je het gaspedaal ook niet voor de koppeling aanzien, aangezien er geen koppelingspedaal in een automaat zitquote:Op maandag 9 maart 2009 07:52 schreef Karina het volgende:
[..]
Het was in Amerika, dus waarschijnlijk wel.
uhmmm ligt eraan hoe je het bekijktquote:Op maandag 9 maart 2009 08:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja en? Als je dat niet lukt kan je toch ook zakken?
Mijne was net 1 dag verlopen, toen mocht ik ook nietquote:Op maandag 9 maart 2009 09:13 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
uhmmm ligt eraan hoe je het bekijktik zie het meer als niet op mogen gaan. Zo mag je volgens mij ook niet op examen als je geen identiteitskaart bij je hebt.
Dat staat los van het quotum. Als al die schapen geen verkeersinzicht hebben en daarom het kruispunt vast zetten, betekent dat niet dat jij dat ook moet doen. Juist daarmee vererger je de files.quote:Op maandag 9 maart 2009 08:01 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ben ooit gezakt omdat ik met de file meereed een kruispunt op.
De examinator vond dat ik had moeten wachten, om de kruising vrij te houden. Dat heel Amsterdam e.o. daar op dat moment al filereed, deed er niets aan af en dat staan blijven had betekend dat we er nog 2 uur gestaan hadden... Dat ook niet.
Kortom: het is allemaal afhankelijk van het quotum.
Huilen..?quote:Op maandag 9 maart 2009 11:04 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat staat los van het quotum. Als al die schapen geen verkeersinzicht hebben en daarom het kruispunt vast zetten, betekent dat niet dat jij dat ook moet doen. Juist daarmee vererger je de files.
quote:Op maandag 9 maart 2009 08:53 schreef Jups het volgende:
[..]
Dan kan je het gaspedaal ook niet voor de koppeling aanzien, aangezien er geen koppelingspedaal in een automaat zit
Jij denkt dat niet de hele wereld een baan opschuift om om mij heen te rijden bij GROEN LICHT?quote:Op maandag 9 maart 2009 11:04 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat staat los van het quotum. Als al die schapen geen verkeersinzicht hebben en daarom het kruispunt vast zetten, betekent dat niet dat jij dat ook moet doen. Juist daarmee vererger je de files.
Dan zou ik toch wel mijn rij instructeur schoppen. Beetje instructeur controleert dat natuurlijk al bij de eerste les.quote:Op maandag 9 maart 2009 08:03 schreef OxygeneFRL het volgende:
Je kan toch ook al zakken als je voor het rijden het kenteken van een willekeurige gepakeerde auto niet kunt lezen?
Jaaaaaaaaaaaaajaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....quote:Op maandag 9 maart 2009 23:20 schreef Red_85 het volgende:
Heb iemand gesproken die tot voor kort nog instucteur was, hij is gestopt omdat hij het helemaal zat was. Alles is afhankelijk van het quotum van een examinator, maar dan ook echt ALLES. Ik dacht ook eerst dat er nog een redelijk fabel gehalte in zat maar zelfs die schijn bedriegd. Het CBR is alleen en ze kunnen alles maken. In werkelijkheid mag maar 30%. Zit een examinator daar ook maar 5% boven wordt hij op het matje geroepen, bij een 2de keer wordt zelfs zijn/ haar examen vergunning ingenomen.
tuuuuuurlijk.quote:Op maandag 9 maart 2009 23:20 schreef Red_85 het volgende:
Heb iemand gesproken die tot voor kort nog instucteur was, hij is gestopt omdat hij het helemaal zat was. Alles is afhankelijk van het quotum van een examinator, maar dan ook echt ALLES. Ik dacht ook eerst dat er nog een redelijk fabel gehalte in zat maar zelfs die schijn bedriegd. Het CBR is alleen en ze kunnen alles maken. In werkelijkheid mag maar 30%. Zit een examinator daar ook maar 5% boven wordt hij op het matje geroepen, bij een 2de keer wordt zelfs zijn/ haar examen vergunning ingenomen.
Dat hoor ik wel eens vaker.quote:Op maandag 9 maart 2009 23:20 schreef Red_85 het volgende:
Heb iemand gesproken die tot voor kort nog instucteur was, hij is gestopt omdat hij het helemaal zat was. Alles is afhankelijk van het quotum van een examinator, maar dan ook echt ALLES. Ik dacht ook eerst dat er nog een redelijk fabel gehalte in zat maar zelfs die schijn bedriegd. Het CBR is alleen en ze kunnen alles maken. In werkelijkheid mag maar 30%. Zit een examinator daar ook maar 5% boven wordt hij op het matje geroepen, bij een 2de keer wordt zelfs zijn/ haar examen vergunning ingenomen.
Die man had gewoon groot gelijk. Niets ergerlijker dan van die randdebielen die denken dat een kruispunt alleen door anderen moet worden vrijgehouden bij files. Wat mij betreft zette ze daar permanent een agent op om te bekeurenquote:Op maandag 9 maart 2009 08:01 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ben ooit gezakt omdat ik met de file meereed een kruispunt op.
De examinator vond dat ik had moeten wachten, om de kruising vrij te houden. Dat heel Amsterdam e.o. daar op dat moment al filereed, deed er niets aan af en dat staan blijven had betekend dat we er nog 2 uur gestaan hadden... Dat ook niet.
Kortom: het is allemaal afhankelijk van het quotum.
Dat je dit zelf gelooft zegquote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:10 schreef Sjibble het volgende:
Wel iets van 5 keer gezakt, dus het moest er van komen natuurlijk, aangezien er maar 30% mag slagen en de instructeur zn quotum te laag lag..
je ziet een lesauto voor je die afrijdt. slingert alle kanten op, snelheid die schommelt..quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:44 schreef starla het volgende:
[..]
Dat je dit zelf gelooft zegIk zou zeggen bel zapruder
Dat kun je ook echt van de buitenkant zienquote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:46 schreef Sjibble het volgende:
je ziet een lesauto voor je die afrijdt.
Ze was vast niet de enige die die dag afreed.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:46 schreef Sjibble het volgende:
Ze reed als een bezopene en dan te horen krijgen dat ze is geslaagd.
Als er dan daadwerkelijk een regelmaat in zit met mensen die 's ochtends meer slagen als 's middags, kan je iets aantonen. Nu roept iedereen maar wat, en kan je niets aantonen. Mocht je dit lijstje aanhouden kan je:quote:-Wanneer moet je afrijden?
- Hoe laat moet je afrijden?
- Hoeveelste keer afrijden?
- Waar afrijden?
- Wie was je examinator?
- Hoeveel ingrepen had je?
- Geslaagd/Gezakt?
- In jouw ogen terecht of onterecht gezakt (voor de gezakte mensen)?
't leven is zo simpel..quote:- Slagingspercentage per vestiging van CBR zien
- Slagingspercentage bij een bepaalde examinator zien (Allemaal rond de 30%?)
- Zien hoeveel mensen zich onterecht behandeld voelen (en waarschijnlijk ondermaats gepresteerd hebben).
Ik ben gewoon in 1x geslaagd, maar ik ben dan ook vet pro in autorijdenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:47 schreef Hondenfluitje het volgende:
Quotum van 30%? Waar slaat dat nou weer op?
'Ja, je hebt hardstikke goed gereden, maar je bent gezakt omdat ik anders word ontslagen'![]()
Mijn rij-instructrice zegt dat bij haar het slaginspercentage 87% is (dus 87% in 1x slagen), geloof er niet zoveel van...
in de spits kan je blijven wachten om over te raken anders... ik ben op mijn rijexamen ook midden op een kruispunt gaan staan omdat er toch maar auto's van rechts bleven komen, en heb dit ook aan de examinator gezegd "in principe moet ik wachten, maar anders staan we hier morgen nog" en ben in 1x geslaagd. Blijkbaar deelde hij dezelfde mening van mijquote:Op maandag 9 maart 2009 11:04 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat staat los van het quotum. Als al die schapen geen verkeersinzicht hebben en daarom het kruispunt vast zetten, betekent dat niet dat jij dat ook moet doen. Juist daarmee vererger je de files.
Ja maar Belgische kruispunten zijn ook echt een bitch. Ik moest er een keer over een en dat leek nog het meeste op een parkeerterrein waar men op random plaatsen verkeerslichten had gezet en iemand met een epileptische aanval de strepen had laten trekken.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:16 schreef Athmozz het volgende:
[..]
in de spits kan je blijven wachten om over te raken anders... ik ben op mijn rijexamen ook midden op een kruispunt gaan staan omdat er toch maar auto's van rechts bleven komen, en heb dit ook aan de examinator gezegd "in principe moet ik wachten, maar anders staan we hier morgen nog" en ben in 1x geslaagd. Blijkbaar deelde hij dezelfde mening van mij
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:20 schreef error32 het volgende:
[..]
Ja maar Belgische kruispunten zijn ook echt een bitch. Ik moest er een keer over een en dat leek nog het meeste op een parkeerterrein waar men op random plaatsen verkeerslichten had gezet en iemand met een epileptische aanval de strepen had laten trekken.
Het is ook echt verbazingwekkend dat wanneer je met de auto belgie inrijdt (vroeger naar de camping in zuid-frankrijkquote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:20 schreef error32 het volgende:
[..]
Ja maar Belgische kruispunten zijn ook echt een bitch. Ik moest er een keer over een en dat leek nog het meeste op een parkeerterrein waar men op random plaatsen verkeerslichten had gezet en iemand met een epileptische aanval de strepen had laten trekken.
overdrijven is ook een vak... Het linker vak op de snelwegen is bijna overal nog goed, dan moet je daar maar gaan rijden. Als je de snelwegen al slecht vindtquote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:20 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Het is ook echt verbazingwekkend dat wanneer je met de auto belgie inrijdt (vroeger naar de camping in zuid-frankrijk) de complete infrastructuur acuut compleet gefucked is!!!
Ik weet niet of slecht de juiste term is, maar laten we zeggen dat het goed is dat alle snelwegen er verlicht zijnquote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:24 schreef Athmozz het volgende:
[..]
overdrijven is ook een vak... Het linker vak op de snelwegen is bijna overal nog goed, dan moet je daar maar gaan rijden. Als je de snelwegen al slecht vindt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Knip het topic af bij de stippellijn.
---------------------->8-------------------------------------->8--------------------------------------->8-------------------------------------->8----------
En jequote:Op maandag 9 maart 2009 00:17 schreef Kali-Mist1 het volgende:
Tot 1980 was het wereldrecord in handen van mevrouw Ireland uit het plaatsje Auburn in Californie. Zij zakte in de allereerste seconde voor haar rijexamen door op listige wijze het gaspedaal voor de koppeling aan te zien en dwars door de muur van het examencentrum te rijden.
Dit leek niet voor verbetering vatbaar tot in 1981, toen een monteur die Thomson heette wist de zakken voor de examinator zelfs maar in de auto had plaatsgenomen.
Zodra hij bij het examencentrum was gearriveerd, toeterde hij om de examinator naar buiten te laten komen.
Deze stapte met grote passen op Thomsons auto af, zei dat het een verkeersovertreding was om te claxonneren wanneer je stilstaat, deelde de kandidaat mee dat hij gezakt was en liep weer naar binnen.
Een dergelijke genialiteit valt niet aan te leren.
Zoiets is een kwestie van aangeboren talent.
Ja, ik ookquote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:13 schreef error32 het volgende:
[..]
Ik ben gewoon in 1x geslaagd, maar ik ben dan ook vet pro in autorijden
Goede kick...quote:
Ik wou al zeggen; ik ken dit verhaal alquote:
Je kunt de auto ook gewoon starten als deze in de 1 staat zonder koppeling te gebruiken. De auto begint dan wel meteen te rijden, als je hierbij plankgas hebt(want je denkt dat het de koppeling is) schiet de auto full speed vooruit.quote:Dan mag je mij vertellen hoe je weg kunt rijden zonder de koppeling eerst te hebben ingedrukt.
Bij Eijsden (onder Maastricht) is het tof. Daar rij je de grens over en gelijk zit je op stelconplaten met versleten rubbers er tussen..quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:20 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Het is ook echt verbazingwekkend dat wanneer je met de auto belgie inrijdt (vroeger naar de camping in zuid-frankrijk) de complete infrastructuur acuut compleet gefucked is!!!
In een automaat gas aanzien voor koppeling?quote:Op maandag 9 maart 2009 07:30 schreef cappp het volgende:
[..]
Inderdaad, was het afrijden in een automaat?
quote:Op maandag 9 maart 2009 22:59 schreef Fortitudo het volgende:
vriend van me was binnen een minuut gezakt. hij reed het terrein van cbr af en bij het op de openbare weg oprijden had hij al een ingreep![]()
![]()
zelf ben ik overigens 3x gezakt, dat is nog veel triester, maja
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |