6 weken van te voren is nog wel aardig op tijd. Als je een range houdt van 4 dagen ofzo dat je wilt reizen, zit er nog wel een goedkope tussen.quote:Op maandag 9 maart 2009 16:00 schreef Sharapova het volgende:
Even een vraagje. Ik ben van plan om eind mei naar Gothenburg te gaan met ryanair vanaf Weeze. Nu heb ik alleen mijn rooster voor die periode nog niet, dus wil ik het risico niet lopen om te boeken en dan uiteindelijk niet kunnen. Ik heb mijn rooster over ongeveer een maand. Zou dat heel veel schelen in prijs? Of kan ik echt beter nu meteen boeken? Opzich zou ik dan alsnog ruim 6 weken van tevoren boeken. Iemand ervaring mee?
dat heeft geen nutquote:Op maandag 9 maart 2009 16:54 schreef Inu het volgende:
Vrijdag-maandag op en neer naar Londen voor 60 euro![]()
Heeft dat priority boarding echt nut? Ik zit toch regelmatig gewoon bij de nooduitgang namelijk...
Ah heel slim punt, heb gekeken, maar is zo goed als dezelfde prijs!quote:Op maandag 9 maart 2009 16:06 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
6 weken van te voren is nog wel aardig op tijd. Als je een range houdt van 4 dagen ofzo dat je wilt reizen, zit er nog wel een goedkope tussen.
Verder zou je kunnen kijken naar de prijzen, als je nu boekt voor over 6 weken. Dan kan je dus de prijzen zien. Het seizoen is in mei wel ietsjes ongunstiger maar ik weet niet of dat bij RyanAir veel uit maakt.
Kost het eigenlijk wat om een entropay electron aan te schaffen? Want een retourtje Londen voor 5 euro zonder enige cc-kosten klinkt erg mooi in mijn oren!quote:Op maandag 9 maart 2009 19:41 schreef korting het volgende:
@ OP:
De Visa Elektron hoeft niet in Engeland zijn uitgegeven. Ik heb een Spaanse Visa Electron, en die doet het prima.
Ik heb ook een Prepaid Visa Electron (www.entropay.com en dan de GBP versie!) en daarmee kan je ook boeken zonder bijkomende kosten! Werkt perfect.
Ok, all web-check in, niet slecht. Maar, in phase 2::quote:RYANAIR TO GO 100% WEB CHECK-IN FROM OCTOBER
Ryanair, Europe’s largest low fares airline, today (10 March) announced it will move to 100% web check-in from 1st October 2009. This move will allow all passengers, including those travelling with checked baggage, to check-in online thereby avoiding time wasting queues and delays at airport check-in desks.
Ryanair’s web check-in service is open from 15 days to 4 hours before the scheduled departure time of each flight. Web check-in can be accessed via ryanair.com using booking confirmation numbers or flight details to retrieve each reservation.
Having printed their boarding cards at home passengers without check-in bags can continue to proceed directly through airport security while those with check-in bags can simply present at one of Ryanair’s “drop desks” before proceeding through airport security to the boarding gate. This will free passengers from wasting hours at airports prior to departure and will dramatically reduce travel times for all Ryanair passengers.
Ryanair will phase in the introduction of its 100% web check-in as follows:
· Phase 1: From 19th March 2009, Ryanair’s web check-in service will be extended to (a) non EU/EEA citizens, (b) passengers travelling with checked baggage and (c) reduced mobility customers.
Customers choosing web check-in and travelling with only carry-on bags will continue to enjoy this service free of charge. A web check-in fee of Ł5/¤5 per person/per flight will apply to passengers travelling with checked baggage, while customers who wish to use airport check-in will be charged an airport check-in fee of Ł10/¤10 per person/per flight at the time of booking.
· Phase 2: From 1st May 2009 all new bookings will be required to use web check-in, and the use of traditional airport check-in desks will be phased out over the summer months. The web check-in fee of Ł5/¤5 per person, per flight will apply to all new bookings (except promotional fares) from 1st May 2009. In order to dissuade passengers from using airport check-in desks, the fee for airport check-in will double to Ł20/¤20 per person/per flight at the time of booking.
· Phase 3: From 1st October 2009 airport check-in desks will no longer be available at any Ryanair airport. All passengers will be required to web check-in and those who have checked in bags will use the airport “bag drop” desks, if required. From this date, children under the age of 16 will no longer be able to travel unaccompanied and passports and national ID cards will be the only accepted forms of photo ID on Ryanair flights.
Ryanair’s Stephen McNamara said:
“Ryanair’s web check-in service is currently used by up to 75% of our passengers. This increasing trend has allowed Ryanair to continue to reduce our guaranteed lowest fares. Ryanair’s average one way air fare has now been reduced (by a further 9% in the last quarter) to just ¤34. Ryanair will phase in 100% web check-in and our “bag drop” service during summer 2009 thereby allowing all Ryanair passengers to benefit from the convenience of avoiding airport check-in queues.
“Ryanair’s move to 100% web check-in from 1st October 2009 is a first for the airline industry and is another pioneering move from Ryanair, which will again lower the cost of flying for millions of Ryanair customers. We are confident that all passengers will embrace this improved service which will allow them to forever avoid check-in queues while at the same time it will enable Ryanair to lower our airport and handling costs and pass on these savings to all passengers in the form of even lower air fares next winter”.
Een uur is meestal wel genoeg, Hangt wel wat van je vertrektijd af. Je moet immers nog door de douane en soms staat daar een rij.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:51 schreef Inu het volgende:
Ik ga vrijdag voor het eerst eens die web check-in gebruiken, kijken of het fijn werkt... Hoelang vantevoren zou je op het vliegveld kunnen zijn naar Londen? Een uur is toch wel genoeg als je al ingecheckt bent voor Eindhoven?
Eindhoven loop je in 10 minuten wel doorheen als het niet al te druk is. Voor Stansted moet je zeker wel een uur nemen, omdat je wel eens lang in de rij kan staan voor de security, een behoorlijk stuk moet lopen en een stukje met people mover naar de ander pier moet.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:51 schreef Inu het volgende:
Ik ga vrijdag voor het eerst eens die web check-in gebruiken, kijken of het fijn werkt... Hoelang vantevoren zou je op het vliegveld kunnen zijn naar Londen? Een uur is toch wel genoeg als je al ingecheckt bent voor Eindhoven?
Ik heb met de kerst exact dezelfde reis gemaakt. Hier een exacte tutorial voor jou:quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:11 schreef Gutz het volgende:
Ff voor de zekerheid, ik ga dus de 21 vanuit EHV naar MP2 (Eindhoven - Marseille) en heb nu dus ook voor het eerst gebruik gemaakt van Web-check-in. Leuk Leuk Leuk, Boardingpapieren uitgeprint en gaan zou je denken. Maar hoe zit het nu precies?
Moet ik met op het vliegveld nog ergens melden of is het gewoon kijken welke gate, door de douane huppelen naar de gate, pas laten zien en ansteigen ofwa?
Verhelderendquote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:24 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik heb met de kerst exact dezelfde reis gemaakt. Hier een exacte tutorial voor jou:
Je komt Eindhoven Airport binnen en dan loop je gelijk naar de douane en daar hoef je alleen je uitgeprinte boarding pass te laten zien. Nou dan ga je in de hal zitten wachten tot je vliegtuig landt ongeveer. En dan geven ze aan dat je bij de gate kan gaan staan. (Er zijn er maar 2 die allebei in 1 blik zijn te zien, dus dat is niet moeilijk).
Nou dan moet je ff wachten en dan kom je bij een vrouwtje of mannetje die kijkt 1 seconde naar je ID en je boarding pass en dan kan je het vliegtuig in.
Mijn broer heeft dat geboekt (of zou het gaan boeken) voor 12¤.quote:Op maandag 9 maart 2009 00:17 schreef PAA-053 het volgende:
TVP. Eind april voor 16 euro Weeze - Oslo (Torp) - Weeze
Nou als je aankomt loop je met de massa mee en dan kom je langs de bagage band en daarna loop je door een poortje en een deur en dan ben je op de parkeerplaats. Dan staan er overal bordjes naar verschillende navettes, waarvan 1 degene is naar la gare. Die had ik. (dat kostte 7.50 en de vlucht koste 19 euro, lekker in verhoudingquote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:27 schreef Gutz het volgende:
[..]
Verhelderend![]()
Heb je ook een tutorial hoe 't in Marseille zit?
Hartstikke bedankt! ^0^quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:34 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Nou als je aankomt loop je met de massa mee en dan kom je langs de bagage band en daarna loop je door een poortje en een deur en dan ben je op de parkeerplaats. Dan staan er overal bordjes naar verschillende navettes, waarvan 1 degene is naar la gare. Die had ik. (dat kostte 7.50 en de vlucht koste 19 euro, lekker in verhouding)
Nou op de terugreis moet je weer datzelfde gebouw in als waar je uitkwam. Dat is de 'prijsvechter' vertrekhal. Er zijn veel meer hallen, maar die zien er beter uit en zijn voor de luxere vliegmaatschappijen. En dan staan er lange rijen bij het inchecken. Maar als je online incheckt kan je daar langs lopen en moet je gewoon achter de balies langs lopen naar binnen. (ik twijfelde eerst of dit wel mocht, dus dat vroeg ik ff, maar dat is dus de bedoeling)
Dan kom je bij de douane en weer laat je je boarding pass zien. En dan verder wordt daar omgeroepen als je naar de gate kan. Alle gates zijn daar in 1 gang, maar er staat duidelijk met schermen aangegeven welke vlucht naar Eindhoven is. (er was op dat moment ook maar 1 vlucht vanaf die vertrek hal)
Iemand hier zei dat ik duidelijke uitleg gaf. I bow to the master.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:34 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Nou als je aankomt loop je met de massa mee en dan kom je langs de bagage band en daarna loop je door een poortje en een deur en dan ben je op de parkeerplaats. Dan staan er overal bordjes naar verschillende navettes, waarvan 1 degene is naar la gare. Die had ik. (dat kostte 7.50 en de vlucht koste 19 euro, lekker in verhouding)
Nou op de terugreis moet je weer datzelfde gebouw in als waar je uitkwam. Dat is de 'prijsvechter' vertrekhal. Er zijn veel meer hallen, maar die zien er beter uit en zijn voor de luxere vliegmaatschappijen. En dan staan er lange rijen bij het inchecken. Maar als je online incheckt kan je daar langs lopen en moet je gewoon achter de balies langs lopen naar binnen. (ik twijfelde eerst of dit wel mocht, dus dat vroeg ik ff, maar dat is dus de bedoeling)
Dan kom je bij de douane en weer laat je je boarding pass zien. En dan verder wordt daar omgeroepen als je naar de gate kan. Alle gates zijn daar in 1 gang, maar er staat duidelijk met schermen aangegeven welke vlucht naar Eindhoven is. (er was op dat moment ook maar 1 vlucht vanaf die vertrek hal)
Oh, en als je die bus terug neemt naar het vliegveld en je moet hem om 5 uur 's ochtends nemen: De taxi zet je af aan de verkeerde kant van het treinstation, waar de deuren nog dicht zitten. Gewoon om het gebouw heenlopen en dan kun je er wel in en dan kun je doorlopen naar waar de bussen staan en kun je bij de buschauffeur een kaartje kopen.quote:
Hehe, bedankt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 08:35 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Iemand hier zei dat ik duidelijke uitleg gaf. I bow to the master.![]()
Hejje er ook eentje voor Weeze en Gatwick?
Was maar een grapje. Het zijn voor mij ook nieuwe luchthavens maar met bordjes lezen kom ik al een heel eind. Luchthavens zijn meestal ontworpen voor dummies dus zelfs ik moet mijn weg weten te vinden daar.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:37 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Hehe, bedankt.
Maar ik heb voor die airports geen uitleg. Ik ben alleen gevlogen met Ryanair naar Marseille en terug.
Ik denk het niet, zolang het maar klopt met wat in je paspoort staat.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:45 schreef rthls het volgende:
Is het eigenlijk erg als je bij je voornaam ook je tweede naam hebt ingevuld? Want in principe moet je toch alleen je eerste invullen?
Ik vind hem leukquote:PASSENGERS TO SUGGEST NEXT DISCRETIONARY CHARGE
¤1,000 CASH PRIZE FOR BEST SUGGESTION
Submit your ideas by email to competition@ryanair.com
Ryanair, Europe’s largest low fares airline, today (12th Mar) invited passengers to suggest the airline’s next ancillary revenue idea after Chief Executive, Michael O’Leary, confirmed that the company is examining the possibility of passengers paying to use the on board toilets in a drive to keep costs down and lower Ryanair’s guaranteed lowest fares even further.
This Europe wide competition invites passengers to submit their most ingenious, wacky and creative ideas to Ryanair via the www.ryanair.com website to be in with a chance of winning a ¤1,000 cash prize.
Launching the competition, Ryanair’s Stephen McNamara said;
“Ryanair is Europe’s largest low fares airline and we plan to continue to reduce costs and fares by stimulating ancillary revenues. We have always provided passengers with choice, if you don’t want to pay for food – don’t buy it, if you don’t want to pay checked in bag charges – don’t bring checked in bags, if you don’t want to pay handling charges – then just use Visa Electron entirely free of charge.
Since we confirmed that we are considering a toilet charge we have received a huge number of ancillary revenue suggestions from passengers and we want more. We are asking passengers to submit their ideas with the most creative winning ¤1,000 cash. Some of the best suggests to date are:
· Charging for toilet paper – with O’Leary’s face on it,
· Charging ¤2.50 to read the safety cards,
· Charging ¤1 to use oxygen masks,
· Charging ¤25 to use the emergency exit,
· Charging ¤50 for bikini clad Cabin Crew.
Passengers can submit their ideas by email to competition@ryanair.com to enter their idea before the 30th March 2009. The winning idea will be chosen by Ryanair and our decision will be final.”
quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:00 schreef copyfile het volgende:
Morgen voor het eerst met ryanair vliegen en vroeg me nog wat af, wat betaald je ongeveer voor cola/bier/sterke drank bij ryanair ? En bieden ze ook nog eten aan ofzo ? Zo ja wat en voor welke prijs ongeveer ? Vroeg het me gewoon ineens af
Kijk nog eens goed naar de uiterste inzenddatum en je weet genoeg zei ik ook al niet zoiets in het vorige topicquote:Op donderdag 12 maart 2009 22:24 schreef Quyxz_ het volgende:
Maar het zal wel Aprils fools worden...
Thanks ! Had dat magazine niet gevondenquote:Op donderdag 12 maart 2009 22:17 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
http://www.ink-live.com/ryanair/2009/jan/
pagina 142 en verder
In het vliegtuig krijg je zo'n kaart.quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:46 schreef copyfile het volgende:
[..]
Thanks ! Had dat magazine niet gevondenKrijg je dit ook in het vliegtuig ofzo ?
En komen ze eigenlijk ook langs met andere spullen die ze proberen te slijten zoals flessen drank,parfum,sigaretten ?
Magazine is op aanvraag verkrijgbaar in het vliegtuig. En een paar pagina's verder staat het assortiment aan 'tax free' artikelen. Is ook een beetje afhankelijk van de bestemming en de duur van de vlucht waarmee ze hoe vaak langs komen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:46 schreef copyfile het volgende:
Thanks ! Had dat magazine niet gevondenKrijg je dit ook in het vliegtuig ofzo ?
En komen ze eigenlijk ook langs met andere spullen die ze proberen te slijten zoals flessen drank,parfum,sigaretten ?
Da's zeer interessant, thanks!quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:22 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
In het vorige topic was het al genoemd maar ik doe het nog maar eens een keer. Ik heb een virtuele online Visa Electron kaart. Hiermee bespaar je de credit card toeslag. Zeker als je een gratis of zeer goedkoop ticket boekt is dit erg handig. Het opladen van de kaart (vanaf een creditcard) kost 5% extra. Zo zijn de gratis tickets weer echt gratis!
Retourtje uiteraard. 1 cent heen, 1 cent terug, en voor elke trip 5 euro CC kosten.quote:Op zondag 15 maart 2009 12:41 schreef Quyxz_ het volgende:
Huh kost CC nou 10 euro?
Of is dat een retourtje?
Is op de vorige pagina al gepost.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ryanair gaat nu wel heel ver met de toeslagen!
Van hun website:
[ afbeelding ]
http://www.ryanair.com/site/NL/news.php?yr=09&month=mar&story=pro-en-120309
hahahaquote:Op zondag 15 maart 2009 14:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ryanair gaat nu wel heel ver met de toeslagen!
Van hun website:
[ afbeelding ]
http://www.ryanair.com/site/NL/news.php?yr=09&month=mar&story=pro-en-120309
Hoe makkelijk is het om een Electron kaart te krijgenquote:Op donderdag 12 maart 2009 23:22 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
In het vorige topic was het al genoemd maar ik doe het nog maar eens een keer. Ik heb een virtuele online Visa Electron kaart. Hiermee bespaar je de credit card toeslag. Zeker als je een gratis of zeer goedkoop ticket boekt is dit erg handig. Het opladen van de kaart (vanaf een creditcard) kost 5% extra. Zo zijn de gratis tickets weer echt gratis!
Redelijk makkelijk en bijna gratis. Op bijvoorbeeld www.entropay.com kan je er een aanmaken.quote:Op maandag 16 maart 2009 10:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hoe makkelijk is het om een Electron kaart te krijgen
Thnx. Zal es ff erin duiken, voordat ik daar m'n gegevens achterlaatquote:Op maandag 16 maart 2009 11:08 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
[..]
Redelijk makkelijk en bijna gratis. Op bijvoorbeeld www.entropay.com kan je er een aanmaken.
Kies als valuta GBP, deze word door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Zie voor meer uitleg http://bargainsireland.wo(...)ooking-with-ryanair/
quote:MORE ROUTE AND FLIGHT CUTS AT DUBLIN
AS GOVT OWNED IAA RAISES FEES 12%
Ryanair, Ireland’s largest airline, today (16th Mar) announced a further series of route, flight and frequency cuts at Dublin Airport from July, as the impact of the ¤10 tourist tax and other Government price hikes cause numbers at Dublin to decline – down 12% in February alone. Ryanair confirmed that these latest cuts were being implemented in response to the decision of the Government owned Irish Aviation Authority to increase ATC charges by 12% this summer, at more than 12 times the rate of inflation.
From July 2009 Ryanair will close four routes from Dublin to Basel, Doncaster, Oporto and Teesside, and reduce frequencies on eight more routes from Dublin to Aberdeen, Biarritz, Billund, Bournemouth, Carcassonne, East Midlands, Malaga and Rome (Ciampino). These cuts will result in one additional based aircraft (five in total) being switched from high cost Dublin Airport to a low cost Ryanair European base in July.
Ryanair’s latest cuts at Dublin for summer 2009 will see:
A 22% cut in Dublin based aircraft (from 22 to 17).
A 20% cut in weekly rotations (from over 700 to under 600).
A 23% drop in Ryanair’s Dublin traffic (10.8m to 8.3m pax in 2009/10).
The loss of 50 Dublin based jobs (250 in total).
Further cuts in Ryanair’s Dublin winter schedule will be announced later.
Announcing these further Dublin cuts today, Ryanair’s Michael O’Leary said:
“This latest 12% increase in Government owned ATC charges at Dublin Airport is another nail in the coffin of Irish tourism. These increases have been rubber-stamped yet again by Ireland’s useless Aviation Regulator, Cathal Guiomard, proving again how useless he is and that he should be sacked. How can any regulator approve a 12% increase in ATC charges in a year when inflation will be negative? This is impossible to justify.
“These IAA increases show that this gutless Government has no interest in Irish tourism. Over the last three months traffic at Dublin Airport has declined by 12%, with 500,000 fewer passengers, and this collapse will get worse from April when the Government ¤10 travel tax and these IAA increases come in.
“These massive Government cost increases prove that this Government is devastating the tourism industry. Already this year the DAA has increased airport charges, increased wheelchair charges, is double charging for kiosk installation and now the Government and its clueless Regulator allows the IAA to raise ATC charges by 12%, when inflation is at 0%.
“At a time when Governments and airports all over Europe are reducing costs in order to stimulate tourism, the Irish Government is raising costs and introducing taxes which can only damage tourism. Ryanair calls again on the Irish Government to promote tourism by scrapping the travel tax and sacking Cathal Guiomard, the useless and incompetent Aviation Regulator”.
CANCELLED
Basel
Doncaster
Oporto
Teesside
REDUCTIONS
Aberdeen
Biarritz
Billund
Bournemouth
Carcassonne
East Midlands
Malaga
Rome (CIA)
superhandig!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 16 maart 2009 11:08 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
[..]
Redelijk makkelijk en bijna gratis. Op bijvoorbeeld www.entropay.com kan je er een aanmaken.
Kies als valuta GBP, deze word door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Zie voor meer uitleg http://bargainsireland.wo(...)ooking-with-ryanair/
Dan had ik vorige week overijverige beamtes. Mijn trolly moest op de weegschaal (ieders bagage trouwens) en bij de scanner werd ik gevraagd de vloeistoffen te laten zien. Alles binnen de limieten dus geen probleem. En zowel heen- als terugvlucht landden 5 minuten eerder dan gepland.quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vanmorgen vanaf Weeze naar Edinburgh gevolgen. Tien minuten vertraging, verder geen opmerkingen. Ook geen strenge controle van handbagage oid.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:41 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan had ik vorige week overijverige beamtes. Mijn trolly moest op de weegschaal (ieders bagage trouwens) en bij de scanner werd ik gevraagd de vloeistoffen te laten zien. Alles binnen de limieten dus geen probleem. En zowel heen- als terugvlucht landden 5 minuten eerder dan gepland.
Ik ook vanaf Londen Stansted. Maar had 11 kilo en er werd niks van gezegdquote:Op woensdag 18 maart 2009 18:41 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan had ik vorige week overijverige beamtes. Mijn trolly moest op de weegschaal (ieders bagage trouwens) en bij de scanner werd ik gevraagd de vloeistoffen te laten zien. Alles binnen de limieten dus geen probleem. En zowel heen- als terugvlucht landden 5 minuten eerder dan gepland.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:41 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan had ik vorige week overijverige beamtes. Mijn trolly moest op de weegschaal (ieders bagage trouwens) en bij de scanner werd ik gevraagd de vloeistoffen te laten zien. Alles binnen de limieten dus geen probleem. En zowel heen- als terugvlucht landden 5 minuten eerder dan gepland.
Weeze.quote:
quote:As we previously wrote, Ryanair Chief Executive Michael O’Leary emphasized in a press conference Thursday that his airline was indeed serious about the prospect of starting to charge customers for use of the lavatory. So serious, in fact, that O’Leary told the Associated Press he has asked engineers at U.S. aircraft maker Boeing — which supplies Ryanair’s entire fleet of 737-800s — to design toilets that can be opened by credit-card swipe. O’Leary said an earlier idea to make the loos coin-operated wouldn’t work, in part because Ryanair operates heavily in areas using both the euro and British pound.
“We have looked into this before, and the problem is Boeing can’t come up with a mechanism on the toilet door to take coins,” he said. “We’re suggesting they go back and look at a mechanism where you’d swipe the credit card for a quid (British pound) on the toilet door. They’ve gone off to look at that. … We are serious.”
DUS!quote:Op zondag 15 maart 2009 14:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ryanair gaat nu wel heel ver met de toeslagen!
Van hun website:
[ afbeelding ]
http://www.ryanair.com/site/NL/news.php?yr=09&month=mar&story=pro-en-120309
Ik vraag me af of en zo ja hoeveel tijdwinst dat voor de reiziger gaat opleveren. Het enige verschil met de huidige situatie is dat je dan geen boarding pass hoeft te worden geprint. Nou, dat zal me een tijdwinst opleverenquote:Op donderdag 19 maart 2009 22:02 schreef Thetallguy het volgende:
Vanaf mei vandaagkan je ook voor webcheckin kiezen als je een koffer meeneemt. Het is dus ook de bedoeling dat er vanaf die tijd op alle airports bagage drop-off points zijn.
Dat is bij vertrek vanaf de Engelse luchthavens dan ook net zo gewoon als je laptop uit je tas halen en je broekzakken leeghalen voor je door de scanner loopt.quote:Op zondag 22 maart 2009 18:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik zag daar zelfs mensen hun schoenen uittrekken zonder dat ze daartoe verzocht werden. Laat dat dan lekker; dát kost pas tijd....
Toen ik met Icelandair vloog en zelf incheckte kwam er na mn boarding pass uit de automaat een bagagelabel die ik zelf er omheen moest doen waarna ik zelf mijn koffer op een band mocht zetten. Er werd alleen even gekeken of ik niet teveel kilo bij me had, maar verder moest ik alles zelf doen... Werkte primaquote:Op zondag 22 maart 2009 19:26 schreef DutchTrain het volgende:
Tenzij ze er geen 'offciële' geprinte bagagelabels meer om gaan doen, maar van die recyclebare kaartjes met alleen de bestemming, zoals dat nu ook op sommige routes gebeurt.
Dan scheelt het ook weer naam, datum, vluchtnummer etc op je label printen. Je weet dan wel zeker dat je je bagage kwijt bent als die niet bij terugkomst verschijnt, want traceren kan dan ook niet meer.
Dat is bij sommige self-service automaten de gewoonte inderdaad. Maar dan is er nog altijd een netwerkverbinding nodig om je reservering op te zoeken. Wat ik bedoelde is meer zoiets als je nu hebt bij busreizen; geen computer of printer voor nodig.quote:Op zondag 22 maart 2009 20:26 schreef Inu het volgende:
Toen ik met Icelandair vloog en zelf incheckte kwam er na mn boarding pass uit de automaat een bagagelabel die ik zelf er omheen moest doen waarna ik zelf mijn koffer op een band mocht zetten. Er werd alleen even gekeken of ik niet teveel kilo bij me had, maar verder moest ik alles zelf doen... Werkte prima
Uhmmquote:Op maandag 23 maart 2009 19:43 schreef bartfr het volgende:
Afgelopen januari in vier dagen vijf keer gevlogen met Ryanair (Weeze > Dublin > Glasgow > Wroclaw > Stockholm > Eindhoven) voor 62 euro
= Dusseldorf (NRN)quote:Op maandag 23 maart 2009 20:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Uhmmik zie Weeze helemaal niet als mogelijkheid op de RA-site...
Inclusief je bagage ? :-)quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:06 schreef Professional het volgende:
Gisteren een kleine vakantie geboekt naar Mallorca voor het geweldige tarief van 75 euro per persoon. Vele malen goedkoper dan alle andere luchtvaartmaatschappijen en touroperators.
quote:Nieuwe Ryanair-bestemmingen vanaf Maastricht Aachen Airport
Ryanair ziet weer kansen voor nieuwe bestemmingen op Maastricht Aachen Airport. Dat zegt een woordvoerder in reactie op de plannen van de regering om de vliegtaks af te schaffen. De vliegtaks is een milieuheffing die vluchten vanuit Nederland duurder maakten ten opzichte van Duitsland en België.
Minder passagiers kozen daarom voor Maastricht vliegveld. Ryanair besloot daarop deze winter niet meer vanaf Maastricht te vliegen. Vanaf 1 april kunnen wel weer vluchten geboekt worden. Volgens Ryanair worden dat er nu dus op korte termijn weer meer.
Verhaal klopt idd. En het Maastrichts Dagblad meldde ook nog dat om Maastricht weer op de kaart te zetten, ze aan de eerst 1000 mensen die naar de balie in Maastricht airport komen op 1 april een gratis retour naar Fez geven .quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
[..]
quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Verhaal klopt idd. En het Maastrichts Dagblad meldde ook nog dat om Maastricht weer op de kaart te zetten, ze aan de eerst 1000 mensen die naar de balie in Maastricht airport komen op 1 april een gratis retour naar Fez geven .
quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Verhaal klopt idd. En het Maastrichts Dagblad meldde ook nog dat om Maastricht weer op de kaart te zetten, ze aan de eerst 1000 mensen die naar de balie in Maastricht airport komen op 1 april een gratis retour naar Fez geven .
Ah, dat is mooi, zullen er dan ook andere bestemmingen bijkomen die niet vanaf Eindhoven bevlogen (is dat een woord?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
[..]
quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Verhaal klopt idd. En het Maastrichts Dagblad meldde ook nog dat om Maastricht weer op de kaart te zetten, ze aan de eerst 1000 mensen die naar de balie in Maastricht airport komen op 1 april een gratis retour naar Fez geven .
KLM was nog duurder... als je annuleert krijg je toch niet je geld terug?quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:34 schreef ASroma het volgende:
400 euro voor ryanair tickets......ga dan met de KLM![]()
volgens kun je binnen 8 dagen annuleren, moet je alleen wel even bellen met die ryanair helpdesk. Als je annuleringsverzekering hebt krijg je het sowieso terug natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |