Da's zeer interessant, thanks!quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:22 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
In het vorige topic was het al genoemd maar ik doe het nog maar eens een keer. Ik heb een virtuele online Visa Electron kaart. Hiermee bespaar je de credit card toeslag. Zeker als je een gratis of zeer goedkoop ticket boekt is dit erg handig. Het opladen van de kaart (vanaf een creditcard) kost 5% extra. Zo zijn de gratis tickets weer echt gratis!
Retourtje uiteraard. 1 cent heen, 1 cent terug, en voor elke trip 5 euro CC kosten.quote:Op zondag 15 maart 2009 12:41 schreef Quyxz_ het volgende:
Huh kost CC nou 10 euro?
Of is dat een retourtje?
Is op de vorige pagina al gepost.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ryanair gaat nu wel heel ver met de toeslagen!
Van hun website:
[ afbeelding ]
http://www.ryanair.com/site/NL/news.php?yr=09&month=mar&story=pro-en-120309
hahahaquote:Op zondag 15 maart 2009 14:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Van hun website:
[ afbeelding ]
Hoe makkelijk is het om een Electron kaart te krijgenquote:Op donderdag 12 maart 2009 23:22 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
In het vorige topic was het al genoemd maar ik doe het nog maar eens een keer. Ik heb een virtuele online Visa Electron kaart. Hiermee bespaar je de credit card toeslag. Zeker als je een gratis of zeer goedkoop ticket boekt is dit erg handig. Het opladen van de kaart (vanaf een creditcard) kost 5% extra. Zo zijn de gratis tickets weer echt gratis!
Redelijk makkelijk en bijna gratis. Op bijvoorbeeld www.entropay.com kan je er een aanmaken.quote:Op maandag 16 maart 2009 10:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hoe makkelijk is het om een Electron kaart te krijgen
Thnx. Zal es ff erin duiken, voordat ik daar m'n gegevens achterlaatquote:Op maandag 16 maart 2009 11:08 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
[..]
Redelijk makkelijk en bijna gratis. Op bijvoorbeeld www.entropay.com kan je er een aanmaken.
Kies als valuta GBP, deze word door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Zie voor meer uitleg http://bargainsireland.wo(...)ooking-with-ryanair/
quote:MORE ROUTE AND FLIGHT CUTS AT DUBLIN
AS GOVT OWNED IAA RAISES FEES 12%
Ryanair, Ireland’s largest airline, today (16th Mar) announced a further series of route, flight and frequency cuts at Dublin Airport from July, as the impact of the ¤10 tourist tax and other Government price hikes cause numbers at Dublin to decline – down 12% in February alone. Ryanair confirmed that these latest cuts were being implemented in response to the decision of the Government owned Irish Aviation Authority to increase ATC charges by 12% this summer, at more than 12 times the rate of inflation.
From July 2009 Ryanair will close four routes from Dublin to Basel, Doncaster, Oporto and Teesside, and reduce frequencies on eight more routes from Dublin to Aberdeen, Biarritz, Billund, Bournemouth, Carcassonne, East Midlands, Malaga and Rome (Ciampino). These cuts will result in one additional based aircraft (five in total) being switched from high cost Dublin Airport to a low cost Ryanair European base in July.
Ryanair’s latest cuts at Dublin for summer 2009 will see:
A 22% cut in Dublin based aircraft (from 22 to 17).
A 20% cut in weekly rotations (from over 700 to under 600).
A 23% drop in Ryanair’s Dublin traffic (10.8m to 8.3m pax in 2009/10).
The loss of 50 Dublin based jobs (250 in total).
Further cuts in Ryanair’s Dublin winter schedule will be announced later.
Announcing these further Dublin cuts today, Ryanair’s Michael O’Leary said:
“This latest 12% increase in Government owned ATC charges at Dublin Airport is another nail in the coffin of Irish tourism. These increases have been rubber-stamped yet again by Ireland’s useless Aviation Regulator, Cathal Guiomard, proving again how useless he is and that he should be sacked. How can any regulator approve a 12% increase in ATC charges in a year when inflation will be negative? This is impossible to justify.
“These IAA increases show that this gutless Government has no interest in Irish tourism. Over the last three months traffic at Dublin Airport has declined by 12%, with 500,000 fewer passengers, and this collapse will get worse from April when the Government ¤10 travel tax and these IAA increases come in.
“These massive Government cost increases prove that this Government is devastating the tourism industry. Already this year the DAA has increased airport charges, increased wheelchair charges, is double charging for kiosk installation and now the Government and its clueless Regulator allows the IAA to raise ATC charges by 12%, when inflation is at 0%.
“At a time when Governments and airports all over Europe are reducing costs in order to stimulate tourism, the Irish Government is raising costs and introducing taxes which can only damage tourism. Ryanair calls again on the Irish Government to promote tourism by scrapping the travel tax and sacking Cathal Guiomard, the useless and incompetent Aviation Regulator”.
CANCELLED
Basel
Doncaster
Oporto
Teesside
REDUCTIONS
Aberdeen
Biarritz
Billund
Bournemouth
Carcassonne
East Midlands
Malaga
Rome (CIA)
superhandig!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 16 maart 2009 11:08 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
[..]
Redelijk makkelijk en bijna gratis. Op bijvoorbeeld www.entropay.com kan je er een aanmaken.
Kies als valuta GBP, deze word door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Zie voor meer uitleg http://bargainsireland.wo(...)ooking-with-ryanair/
Dan had ik vorige week overijverige beamtes. Mijn trolly moest op de weegschaal (ieders bagage trouwens) en bij de scanner werd ik gevraagd de vloeistoffen te laten zien. Alles binnen de limieten dus geen probleem. En zowel heen- als terugvlucht landden 5 minuten eerder dan gepland.quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vanmorgen vanaf Weeze naar Edinburgh gevolgen. Tien minuten vertraging, verder geen opmerkingen. Ook geen strenge controle van handbagage oid.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:41 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan had ik vorige week overijverige beamtes. Mijn trolly moest op de weegschaal (ieders bagage trouwens) en bij de scanner werd ik gevraagd de vloeistoffen te laten zien. Alles binnen de limieten dus geen probleem. En zowel heen- als terugvlucht landden 5 minuten eerder dan gepland.
Ik ook vanaf Londen Stansted. Maar had 11 kilo en er werd niks van gezegdquote:Op woensdag 18 maart 2009 18:41 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan had ik vorige week overijverige beamtes. Mijn trolly moest op de weegschaal (ieders bagage trouwens) en bij de scanner werd ik gevraagd de vloeistoffen te laten zien. Alles binnen de limieten dus geen probleem. En zowel heen- als terugvlucht landden 5 minuten eerder dan gepland.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:41 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Weeze.quote:
quote:As we previously wrote, Ryanair Chief Executive Michael O’Leary emphasized in a press conference Thursday that his airline was indeed serious about the prospect of starting to charge customers for use of the lavatory. So serious, in fact, that O’Leary told the Associated Press he has asked engineers at U.S. aircraft maker Boeing — which supplies Ryanair’s entire fleet of 737-800s — to design toilets that can be opened by credit-card swipe. O’Leary said an earlier idea to make the loos coin-operated wouldn’t work, in part because Ryanair operates heavily in areas using both the euro and British pound.
“We have looked into this before, and the problem is Boeing can’t come up with a mechanism on the toilet door to take coins,” he said. “We’re suggesting they go back and look at a mechanism where you’d swipe the credit card for a quid (British pound) on the toilet door. They’ve gone off to look at that. … We are serious.”
DUS!quote:Op zondag 15 maart 2009 14:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Van hun website:
[ afbeelding ]
Ik vraag me af of en zo ja hoeveel tijdwinst dat voor de reiziger gaat opleveren. Het enige verschil met de huidige situatie is dat je dan geen boarding pass hoeft te worden geprint. Nou, dat zal me een tijdwinst opleverenquote:Op donderdag 19 maart 2009 22:02 schreef Thetallguy het volgende:
Vanaf mei vandaagkan je ook voor webcheckin kiezen als je een koffer meeneemt. Het is dus ook de bedoeling dat er vanaf die tijd op alle airports bagage drop-off points zijn.
Dat is bij vertrek vanaf de Engelse luchthavens dan ook net zo gewoon als je laptop uit je tas halen en je broekzakken leeghalen voor je door de scanner loopt.quote:Op zondag 22 maart 2009 18:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik zag daar zelfs mensen hun schoenen uittrekken zonder dat ze daartoe verzocht werden. Laat dat dan lekker; dát kost pas tijd....
Toen ik met Icelandair vloog en zelf incheckte kwam er na mn boarding pass uit de automaat een bagagelabel die ik zelf er omheen moest doen waarna ik zelf mijn koffer op een band mocht zetten. Er werd alleen even gekeken of ik niet teveel kilo bij me had, maar verder moest ik alles zelf doen... Werkte primaquote:Op zondag 22 maart 2009 19:26 schreef DutchTrain het volgende:
Tenzij ze er geen 'offciële' geprinte bagagelabels meer om gaan doen, maar van die recyclebare kaartjes met alleen de bestemming, zoals dat nu ook op sommige routes gebeurt.
Dan scheelt het ook weer naam, datum, vluchtnummer etc op je label printen. Je weet dan wel zeker dat je je bagage kwijt bent als die niet bij terugkomst verschijnt, want traceren kan dan ook niet meer.
Dat is bij sommige self-service automaten de gewoonte inderdaad. Maar dan is er nog altijd een netwerkverbinding nodig om je reservering op te zoeken. Wat ik bedoelde is meer zoiets als je nu hebt bij busreizen; geen computer of printer voor nodig.quote:Op zondag 22 maart 2009 20:26 schreef Inu het volgende:
Toen ik met Icelandair vloog en zelf incheckte kwam er na mn boarding pass uit de automaat een bagagelabel die ik zelf er omheen moest doen waarna ik zelf mijn koffer op een band mocht zetten. Er werd alleen even gekeken of ik niet teveel kilo bij me had, maar verder moest ik alles zelf doen... Werkte prima
Uhmmquote:Op maandag 23 maart 2009 19:43 schreef bartfr het volgende:
Afgelopen januari in vier dagen vijf keer gevlogen met Ryanair (Weeze > Dublin > Glasgow > Wroclaw > Stockholm > Eindhoven) voor 62 euro
= Dusseldorf (NRN)quote:Op maandag 23 maart 2009 20:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Uhmmik zie Weeze helemaal niet als mogelijkheid op de RA-site...
Inclusief je bagage ? :-)quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:06 schreef Professional het volgende:
Gisteren een kleine vakantie geboekt naar Mallorca voor het geweldige tarief van 75 euro per persoon. Vele malen goedkoper dan alle andere luchtvaartmaatschappijen en touroperators.
quote:Nieuwe Ryanair-bestemmingen vanaf Maastricht Aachen Airport
Ryanair ziet weer kansen voor nieuwe bestemmingen op Maastricht Aachen Airport. Dat zegt een woordvoerder in reactie op de plannen van de regering om de vliegtaks af te schaffen. De vliegtaks is een milieuheffing die vluchten vanuit Nederland duurder maakten ten opzichte van Duitsland en België.
Minder passagiers kozen daarom voor Maastricht vliegveld. Ryanair besloot daarop deze winter niet meer vanaf Maastricht te vliegen. Vanaf 1 april kunnen wel weer vluchten geboekt worden. Volgens Ryanair worden dat er nu dus op korte termijn weer meer.
Verhaal klopt idd. En het Maastrichts Dagblad meldde ook nog dat om Maastricht weer op de kaart te zetten, ze aan de eerst 1000 mensen die naar de balie in Maastricht airport komen op 1 april een gratis retour naar Fez geven .quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
[..]
quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Verhaal klopt idd. En het Maastrichts Dagblad meldde ook nog dat om Maastricht weer op de kaart te zetten, ze aan de eerst 1000 mensen die naar de balie in Maastricht airport komen op 1 april een gratis retour naar Fez geven .
[..]
Verhaal klopt idd. En het Maastrichts Dagblad meldde ook nog dat om Maastricht weer op de kaart te zetten, ze aan de eerst 1000 mensen die naar de balie in Maastricht airport komen op 1 april een gratis retour naar Fez geven .
Ah, dat is mooi, zullen er dan ook andere bestemmingen bijkomen die niet vanaf Eindhoven bevlogen (is dat een woord?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
[..]
[..]
KLM was nog duurder... als je annuleert krijg je toch niet je geld terug?quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:34 schreef ASroma het volgende:
400 euro voor ryanair tickets......ga dan met de KLM![]()
volgens kun je binnen 8 dagen annuleren, moet je alleen wel even bellen met die ryanair helpdesk. Als je annuleringsverzekering hebt krijg je het sowieso terug natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |