quote:As we previously wrote, Ryanair Chief Executive Michael O’Leary emphasized in a press conference Thursday that his airline was indeed serious about the prospect of starting to charge customers for use of the lavatory. So serious, in fact, that O’Leary told the Associated Press he has asked engineers at U.S. aircraft maker Boeing — which supplies Ryanair’s entire fleet of 737-800s — to design toilets that can be opened by credit-card swipe. O’Leary said an earlier idea to make the loos coin-operated wouldn’t work, in part because Ryanair operates heavily in areas using both the euro and British pound.
“We have looked into this before, and the problem is Boeing can’t come up with a mechanism on the toilet door to take coins,” he said. “We’re suggesting they go back and look at a mechanism where you’d swipe the credit card for a quid (British pound) on the toilet door. They’ve gone off to look at that. … We are serious.”
DUS!quote:Op zondag 15 maart 2009 14:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ryanair gaat nu wel heel ver met de toeslagen!
Van hun website:
[ afbeelding ]
http://www.ryanair.com/site/NL/news.php?yr=09&month=mar&story=pro-en-120309
Ik vraag me af of en zo ja hoeveel tijdwinst dat voor de reiziger gaat opleveren. Het enige verschil met de huidige situatie is dat je dan geen boarding pass hoeft te worden geprint. Nou, dat zal me een tijdwinst opleverenquote:Op donderdag 19 maart 2009 22:02 schreef Thetallguy het volgende:
Vanaf mei vandaagkan je ook voor webcheckin kiezen als je een koffer meeneemt. Het is dus ook de bedoeling dat er vanaf die tijd op alle airports bagage drop-off points zijn.
Dat is bij vertrek vanaf de Engelse luchthavens dan ook net zo gewoon als je laptop uit je tas halen en je broekzakken leeghalen voor je door de scanner loopt.quote:Op zondag 22 maart 2009 18:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik zag daar zelfs mensen hun schoenen uittrekken zonder dat ze daartoe verzocht werden. Laat dat dan lekker; dát kost pas tijd....
Toen ik met Icelandair vloog en zelf incheckte kwam er na mn boarding pass uit de automaat een bagagelabel die ik zelf er omheen moest doen waarna ik zelf mijn koffer op een band mocht zetten. Er werd alleen even gekeken of ik niet teveel kilo bij me had, maar verder moest ik alles zelf doen... Werkte primaquote:Op zondag 22 maart 2009 19:26 schreef DutchTrain het volgende:
Tenzij ze er geen 'offciële' geprinte bagagelabels meer om gaan doen, maar van die recyclebare kaartjes met alleen de bestemming, zoals dat nu ook op sommige routes gebeurt.
Dan scheelt het ook weer naam, datum, vluchtnummer etc op je label printen. Je weet dan wel zeker dat je je bagage kwijt bent als die niet bij terugkomst verschijnt, want traceren kan dan ook niet meer.
Dat is bij sommige self-service automaten de gewoonte inderdaad. Maar dan is er nog altijd een netwerkverbinding nodig om je reservering op te zoeken. Wat ik bedoelde is meer zoiets als je nu hebt bij busreizen; geen computer of printer voor nodig.quote:Op zondag 22 maart 2009 20:26 schreef Inu het volgende:
Toen ik met Icelandair vloog en zelf incheckte kwam er na mn boarding pass uit de automaat een bagagelabel die ik zelf er omheen moest doen waarna ik zelf mijn koffer op een band mocht zetten. Er werd alleen even gekeken of ik niet teveel kilo bij me had, maar verder moest ik alles zelf doen... Werkte prima
Uhmmquote:Op maandag 23 maart 2009 19:43 schreef bartfr het volgende:
Afgelopen januari in vier dagen vijf keer gevlogen met Ryanair (Weeze > Dublin > Glasgow > Wroclaw > Stockholm > Eindhoven) voor 62 euro
= Dusseldorf (NRN)quote:Op maandag 23 maart 2009 20:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Uhmmik zie Weeze helemaal niet als mogelijkheid op de RA-site...
Inclusief je bagage ? :-)quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:06 schreef Professional het volgende:
Gisteren een kleine vakantie geboekt naar Mallorca voor het geweldige tarief van 75 euro per persoon. Vele malen goedkoper dan alle andere luchtvaartmaatschappijen en touroperators.
quote:Nieuwe Ryanair-bestemmingen vanaf Maastricht Aachen Airport
Ryanair ziet weer kansen voor nieuwe bestemmingen op Maastricht Aachen Airport. Dat zegt een woordvoerder in reactie op de plannen van de regering om de vliegtaks af te schaffen. De vliegtaks is een milieuheffing die vluchten vanuit Nederland duurder maakten ten opzichte van Duitsland en België.
Minder passagiers kozen daarom voor Maastricht vliegveld. Ryanair besloot daarop deze winter niet meer vanaf Maastricht te vliegen. Vanaf 1 april kunnen wel weer vluchten geboekt worden. Volgens Ryanair worden dat er nu dus op korte termijn weer meer.
Verhaal klopt idd. En het Maastrichts Dagblad meldde ook nog dat om Maastricht weer op de kaart te zetten, ze aan de eerst 1000 mensen die naar de balie in Maastricht airport komen op 1 april een gratis retour naar Fez geven .quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
[..]
quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Verhaal klopt idd. En het Maastrichts Dagblad meldde ook nog dat om Maastricht weer op de kaart te zetten, ze aan de eerst 1000 mensen die naar de balie in Maastricht airport komen op 1 april een gratis retour naar Fez geven .
[..]
Verhaal klopt idd. En het Maastrichts Dagblad meldde ook nog dat om Maastricht weer op de kaart te zetten, ze aan de eerst 1000 mensen die naar de balie in Maastricht airport komen op 1 april een gratis retour naar Fez geven .
Ah, dat is mooi, zullen er dan ook andere bestemmingen bijkomen die niet vanaf Eindhoven bevlogen (is dat een woord?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
[..]
[..]
KLM was nog duurder... als je annuleert krijg je toch niet je geld terug?quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:34 schreef ASroma het volgende:
400 euro voor ryanair tickets......ga dan met de KLM![]()
volgens kun je binnen 8 dagen annuleren, moet je alleen wel even bellen met die ryanair helpdesk. Als je annuleringsverzekering hebt krijg je het sowieso terug natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |