hehe no problemoquote:
Thanks.. op naar race 2quote:Op zondag 22 maart 2009 21:16 schreef Atreidez het volgende:
Wat een zooitje was dat zeg, in de eerste rondesHalf elf race 2 zei die knakker op Eurosport.
En ja Race07, GTRevo en STCC heb ik, is racegame van WTCC. Rij er ook een league mee op www.digitalracing.nl
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:04 schreef FriescheHengst het volgende:
Wow! Erg netjes van Tom. Hadden de Seats niet iets met turbodruk?
Hij is bijna de enige die een Leon op Benzine heeft, dus dan is het des te leuker dat hij bijna vooraan staat.quote:Op zondag 17 mei 2009 00:23 schreef Atreidez het volgende:
Nee idd, hij is de enige zonder turbodieselDat maakt t nou juist zo leuk.
Niet alleen Coronel. Ook Muller en een aantal BMW's.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:04 schreef TargaFlorio het volgende:
Weg 3e plek op de startgrid:
[WTCC] Coronel in Pau teruggezet op grid
Het WTCC wordt door al deze politieke spelletjes om zeep geholpen.![]()
![]()
Naar mijn mening moet men dieselmotoren volgend seizoen gewoon verbieden.
quote:Andy Priaulx heeft zijn polepositie voor de eerste race van het WTCC-weekend in Pau moeten inleveren. Priaulx werd samen met 6 rivalen gediskwalificeerd wegens een te hoog toerental. Twee rijders, onder wie wereldkampioen Yvan Muller, verloren hun snelste kwalificatietijd.
Het is chaos in de paddock van Pau. Alles draait rond toerentallen en turbodruk. Na de beslissing van de FIA om de tolerantie van 0.5 bar voor de diesels van Seat te schrappen, heeft de FIA nu een aantal benzinemotoren bestraft. Dat gebeurde ongetwijfeld onder druk van Seat dat er in Pau niet aan te pas komt.
Seat eist dat het reglement naar de letter wordt toegepast, ook voor de benzinemotoren die maximaal 8.500 toeren mogen trekken. Bij het terugschakelen piekt de motor vaak tot boven 8.500 toeren en dat mag niet, zegt Seat. Als wij gepakt worden voor te hoge turbodruk (zie de diskwalificatie van Monteiro na Marrakech wegens 2.907 bar, 0.007 bar teveel), dan moeten de benzinemotoren op hun toerental gekeurd worden, zo klinkt het bij Seat.
Zo is Priaulx (BMW) nu gediskwalificeerd, net als Tom Coronel, die met zijn benzine-Seat een knappe derde tijd had gereden. Ook de Chevrolets (vijfde, zesde en zevende) zijn hun kwalificatietijden kwijt. Coronel is furieus.
Coronel: “Het is hier in Pau één grote klerezooi. De FIA heeft er een puinhoop van gemaakt. Elke benzinemotor in WTCC gaat over de toeren, maar dan wel bij terugschakelen, hé. Niet bij opschakelen, niet bij accelereren, wel bij terugschakelen. Die piek zorgt er net voor dat de motor niet afslaat bij terugschakelen, het is een veiligheid die ingebouwd is. Er is uiteraard een groot verschil met turbomotoren die bij het opschakelen een hogere druk gebruiken. Hier praten we over opschakelen, over accelereren!”
“Als de FIA nu gewoon eens zijn reglement zou aanpassen! Voeg er toch gewoon aan toe dat er enkel bij het opschakelen niet mag overtoerd worden. Want wees er maar zeker van. Als ze mij en Priaulx en anderen pakken, dan moeten ze gewoon alle benzinemotoren diskwalificeren, want we gaan allemaal over de toeren. Eigenlijk is de ellende begonnen, toen de FIA turbodiesels heeft toegelaten. Benzine en turbodiesel kun je gewoon niet samen laten rijden. Het is alsof je de ene een mitraillette geeft om te vechten en de andere een mes. Dit kan gewoon niet en het zal nooit kunnen.”
“En nu gaan ze hier ook figuurlijk over hun toeren. BMW belt met München, Seat met hun hoofdkwartier, die van Chevrolet met hun bazen. Dit kampioenschap is kapotgemaakt. Kapot door politiek. En daar sta je dan als rijder. Wat moet ik mijn sponsors vertellen?”
Tenzij er nog diskwalificaties vallen, gaat de pole naar Augusto Farfus.
Zijn motor is kapot, dus hij start vanuit de pitstraat. Race 2 begint over een minuut of 10quote:Op zondag 17 mei 2009 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
Wel jammer van Coronel dat hij in de laatste ronde na een tikje zijn zevende plaats in moest leveren en negende werd. Anders had hij in race 2 bijna vooraan mogen starten.
quote:Op zondag 17 mei 2009 15:22 schreef Atreidez het volgende:
Wat een chaos.. Wat een malloot in die SC ook
Jupquote:Op zondag 17 mei 2009 15:22 schreef Fir3fly het volgende:
Er is iemand tegen de safety car geknald?.
quote:Op zondag 17 mei 2009 15:26 schreef TargaFlorio het volgende:
Zul je zien dat SEAT nog met de winst gaat lopen in race 2
Lijkt me onwaarschijnlijk.....quote:
Dat was Heidfeld bij de Medical Carquote:Op zondag 17 mei 2009 15:28 schreef franklop het volgende:
Niet de eerste keer dat iemand op de safety car rijdt, meen me te herinneren dat Massa(?) in Brazilië een deur eruit reed
Heidfeld (maar die safetycar stond stil)http://www.youtube.com/watch?v=_weZL57qgZ0quote:Op zondag 17 mei 2009 15:28 schreef franklop het volgende:
Niet de eerste keer dat iemand op de safety car rijdt, meen me te herinneren dat Massa(?) in Brazilië een deur eruit reed
quote:Op zondag 17 mei 2009 15:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Lijkt me onwaarschijnlijk.....
Wel al veel in beeld geweest dus de sponsors kunnen tevreden zijn![]()
![]()
was in ieder geval een sauberquote:Op zondag 17 mei 2009 15:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat was Heidfeld bij de Medical Car
Weet iemand of er een live stream is? Zit nu buiten, dus niet binnen bereik van de tvquote:Op zondag 31 mei 2009 14:35 schreef UnoclaM het volgende:
RACE 2 op Valencia gaat over een klein half uurtje beginnen, race 1 was zeer de moeite waard - veel gevechten in het middenveld. coronel start straks op p 3
Normaal gesproken vind je hier altijd live streams:quote:Op zondag 31 mei 2009 15:26 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Weet iemand of er een live stream is? Zit nu buiten, dus niet binnen bereik van de tv
quote:Als op 7 maart aanstaande in het Braziliaanse Curitiba het seizoen 2010 van het FIA WK Toerwagens (WTCC) van start gaat, dan is ook Tom Coronel weer van de partij. En net als in de afgelopen vijf jaar rijdt Coronel ook dit seizoen met een SEAT. In zijn zesde jaar met het Spaanse merk maakt de Nederlandse coureur echter wel promotie: voor het eerst krijgt de 37-jarige rijder de beschikking over een SEAT Leon TDI, de auto waarmee de afgelopen twee jaar de kampioenstitel in het WTCC is gewonnen. “Ik heb altijd geroepen dat ik graag een diesel wilde. Dat is nu dus eindelijk gelukt. Met deze auto kunnen we meestrijden om podiumplaatsen”, aldus Coronel enthousiast. De SEAT Leon TDI zal worden ingezet door het Spaanse team SUNRED Engineering, dat de afgelopen twee jaar ook al de preparatie van de auto van het SEAT Team Holland voor zijn rekening nam. Coronels teamgenoot wordt niemand minder dan regerend wereldkampioen toerwagens Gabriele Tarquini.
...
Dit jaar staan er opnieuw twaalf evenementen met elk twee races op de kalender van het WTCC. Nieuw op de kaart is het Belgische circuit van Zolder, waar op zondag 20 juni geracet wordt.
Nog wel even afwachten of men de turbodruk niet gaat verlagen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:11 schreef Party_P het volgende:
Gaaf, die man is echt serieus goed. Hij heeft met de "slomere" benzine seat al een keer gewonnen, dus dit beloofd meer/veel goeds
quote:Mocht de WTCC-organisatie een vervangende locatie zoeken voor het raceweekend van Mexico, dan kan de organisatie zeker een belletje plegen naar Circuit Park Zandvoort. ,,Als alles kan onder redelijke voorwaarden, zullen wij de uitdaging zeker aangaan’’, reageert CPZ-baas Erik Weijers desgevraagd aan AUTOSPORT.NL.
Geen Lada (en dus ook niet Jaap van Lagenquote:Entrylist
No - Driver - Team - Car
1 - Gabriele Tarquini - SR-Sport - SEAT León TDI
2 - Tom Coronel - SR-Sport - SEAT León TDI
3 - Tiago Monteiro - SR-Sport - SEAT León TDI
4 - Jorgi Géne - SR-Sport - SEAT León TDI
5 - Norbert Michelisz - Zengő-Dension - SEAT León TDI
6 - Yvan Muller - Chevrolet - Chevrolet Cruze
7 - Robert Huff - Chevrolet - Chevrolet Cruze
8 - Alain Menu - - Chevrolet - Chevrolet Cruze
10 - Augusto Farfus - BMW Team RBM - BMW 320si
11 - Andy Priaulx - BMW Team RBM - BMW 320si
15 - Franz Engstler - Liqui-Moly Team Engstler - BMW 320si
16 - Andrei Romanov - Liqui-Moly Team Engstler - BMW 320si
17 - Michael Nykjaer - SUNRED Engineering - SEAT León TDI
18 - Fredy Barth - SUNRED Engineering - SEAT León TDI
19 - Harry Vaulkhard - Bamboo Engineering - Chevrolet Lacetti
20 - Darryl O'Young - Bamboo Engineering - Chevrolet Lacetti
21 - Medhi Bennani - Wiechers Sport - BMW 320si
23 - Marin Colak - Colak Racing Team Ingra - SEAT León TFSI
24 - Kristian Poulsen - Poulsen Motorsport - BMW 320si
25 - Sergio Hernandez - Proteam Motorsport - BMW 320si
26 - Stefano D'Aste - Proteam Motorsport - BMW 320si
Zow! Parkeer hem daar maar evenquote:Op zondag 18 juli 2010 21:07 schreef Atreidez het volgende:
Die Seat cup was anders wel dikke actie
http://www.nusport.nl/vid(...)sh-brands-hatch.html
dat geldt vooralsnogquote:Op zondag 20 maart 2011 18:59 schreef franklop het volgende:
vind er echt geen hol aan eigenlijk, hele korte races en gebeurd zelden wat..
dat was het alquote:Op zondag 19 juni 2011 15:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Hopen dat die Deen zich met hand en tand blijft verdedigen.
lijkt er wel op hoorquote:Op zondag 19 juni 2011 15:34 schreef Sinister-D- het volgende:
Coronel gaat 't podium niet meer redden
Was al aan 't edittenquote:
Ja knap gedaan van Tommyquote:Op zondag 19 juni 2011 15:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Coronel 2e plek gehouden![]()
![]()
Hij heeft vandaag goede zaken gedaan voor het kampioenschap (ik bedoel voor best of the rest achter de 3 Chevy's).
Enige fabrieksteam inderdaad, al krijgt b.v. het team van Coronel wel wat ondersteuning van BMW. Bij Sunred is er volgens mij sinds dit seizoen helemaal geen ondersteuning meer van SEAT.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:24 schreef Fir3fly het volgende:
Beetje jammer dat die Chevy's zo veel beter zijn dan de rest, maar ja dat kun je ze ook niet kwalijk nemen. Zijn ook het enige fabrieksteam toch?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 11 mrt Italië Monza 1 apr Spanje Valencia 15 apr Marokko Marrakech 29 apr Slowakije Bratislava 6 mei Hongarije Hungaroring 20 mei Oostenrijk Salzburgring 3 jun Portugal Estoril 22 jul Brazilië Autodromo Internacional de Curitiba 23 sep Verenigde Staten Infineon Raceway 21 okt Japan Suzuka 4 nov China Shanghai 18 nov Macau Macau |
Op zich geen slechte kalender voor een wereldkampioenschap. Infineon is echt een verrassing, nooit gedacht dat ze daar heen zouden gaan. Lijkt me best tof.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:31 schreef sasquatsch het volgende:
De kalender voor 2012
[ code verwijderd ]
TTA Citroen C5:quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:35 schreef Sabata het volgende:
In die test gisteren zetten de Chevy's wel HEEL erg duidelijk de toon met vijf uit vijf: Muller 1, Huff 2, Menu 3, McDowall 4 en Rydell 5. In de tweede sessie wisten Coronel, d'Aste en Engstler zich er nog tussen te wringen, maar ik vrees dat het weer van hetzelfde wordt.
Volvo heeft het C30-project trouwens laten schieten. Rob Dahlgren rijdt dit jaar met een S60 in de TTA Elite, een silhouet-klasse die alleen Scandinavië als doelgroep heeft.
[ afbeelding ]
Als Tom een goede auto onder z'n kont heeft kan hij gewoon kampioen worden.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:01 schreef Meike26 het volgende:
Aan de ene kant wel zonde, Tom gaat weg bij Seat omdat er geen progressie in zat en kreeg zover ik weet dus het aanbod van ROAL Motorsport, rijdt daar nu zijn 2e jaar en Seat gaat geld in het WTCC pompen en bij BMW staan ze nu stil.
Ik geloof er heilig in dat hij met goed en gelijkwaardig materiaal mee zou kunnen doen om het kampioensschap !
ja ik heb zitten slapen en per ongeluk de autogp race opgenomen ipv wtcc race 2...quote:Op zondag 11 maart 2012 14:19 schreef Meike26 het volgende:
Zojuist eerste race van het jaar gekeken. De sprintrace heeft al een beetje laten zien dat de Chevy's nog steeds de macht hebben, maar het zit wel wat dichter bij elkaar !
Straks de hoofdrace, op Eurosport om 16:45 ! Coronel zat er in de sprintrace half/half bij, heeft z'n 5e plek weten te behouden, maar niet echt aan kunnen vallen. Hoofdrace kan verrrassend goed gaan als hij z'n banden een beetje spaart. Ik gok wel op een podium
Heeft inderdaad wel wat weg van V8Stars, al heeft TTA het beter voor elkaar. TTA heeft steun van fabrikanten of in ieder geval Zweedse importeurs, waarbij in V8Stars alleen, als ik met niet vergis, de Passat een VW Passat genoemd mocht worden. De overige fabrikanten wilden hun logo niet op de wagens zien.quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:08 schreef Sabata het volgende:
Hehe, nu is het wel handig dat ze een silhouet-klasse hebben gekozen, hoeft Saab tenminste geen motoren te leveren. Begint een beetje op de oude V8-Star klasse te lijken.
Het is dan ook een Zweeds kampioenschap.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:38 schreef Sabata het volgende:
Hmm, misschien dat Eurosport 2 het een keer oppikt, want op dit moment heeft de TTA een zeer Zweeds georiënteerde kalender:
01 Karlskoga May 12th, 2012
02 Anderstorp June 2nd, 2012
03 Göteborg June 16th, 2012
04 Falkenberg July 7th, 2012
05 Karlskoga August 18th, 2012
06 Anderstorp September 1st, 2012
07 Mantorp Park September 15th, 2012
08 Göteborg September 29th, 2012
Het was niet eens verremmen voor Tom, Tarquini remde steeds vroeger omdat zijn banden steeds slechter werden. Probleem voor Tom was alleen dat hij er niet voorbij kon, doordat er veel te weinig rechte stukken zijn en als hij een gaatje ziet dat weer hardhandig dichtgegooid wordt (door Menu, die hiervoor van de racelijn afging).quote:Op maandag 2 april 2012 13:16 schreef Meike26 het volgende:
Denk dat het voornamelijk kwam door het vuistje van Tarquini, dat laat zien aan de stewards dat hij wel erg hard had aan geklopt, waar ik zelf overigens denk dat het een circuit is waar je je erg makkelijk verremt en er dus geen sprake was van opzet door Tom. Ook hier na de race de omhelzing met Coronel en Tarquini vervalt eigenlijk wel de waarschuwing en is alles weer opgelost.
Denk dat de rijders Tarquini, Coronel en Huff wel de slimsten op de grid zijn. Zij weten dat ze er niets aan hebben om na de race herrie te gaan schoppen en pakken de concurrenten later op de baan wel terug. Tom was na de 2e race best pissig op Menu en heeft na de race weer vriendjes gemaakt, maar ik denk wel dat Coronel hem terug gaat pakken op de baan in de komende races. Niet zozeer uit wraak, maar meer op de manier om te laten zien dat er met hem niet te sollen valt.
Ik vond het toch wel ver gaan van Menu, ergens moet je toch ook iemand er langs ´´laten´´ als hij er zo naast zit, want ze verdedigen wel heel erg. Vond ik ook bij Tarquini in race 1 tov Coronel. Ligt trouwens ook aan de baan, die niet echt geschikt is om in te halen lijkt het, al waren de races wel erg tof.quote:Op maandag 2 april 2012 14:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het was niet eens verremmen voor Tom, Tarquini remde steeds vroeger omdat zijn banden steeds slechter werden. Probleem voor Tom was alleen dat hij er niet voorbij kon, doordat er veel te weinig rechte stukken zijn en als hij een gaatje ziet dat weer hardhandig dichtgegooid wordt (door Menu, die hiervoor van de racelijn afging).
quote:Het WK voor Toerwagens is klaar om een nieuwe coureur en fabrikant te verwelkomen, beide zijn legendarisch bij de wereldwijde F1- en motorsportfans, Michel Vaillant en Vaillante. Zo zal de WTCC-serie namelijk samen met Michel Vaillant deelnemen in één van de nieuwste stripboeken. Die in de jaren ’50 tot leven is gebracht door de Belg Jean Graton.
Een team van auteurs van Jean Graton Editeur hebben namelijk een bezoek gebracht aan het openingsweekend van het WTCC in Monza, zo konden ze alles rondom dit kampioenschap bekijken, praten met coureurs en teams, en van dichtbij de wagens observeren.
Michel Vaillant en zijn Vaillante zullen hun grote debuut maken in het kampioenschap tijdens het raceweekend in Portimão begin juni.
Race 2 ging gelukkig beter. Van P8 naar P3 in de eerste ronde en uiteindelijk op P4 gefinisht omdat die Chevy's op het rechte stuk niet te houdem zijn.quote:Op zondag 15 april 2012 17:17 schreef Meike26 het volgende:
Race 2 in Marrakech gaat zo van start![]()
Race 1 ging niet geweldig voor Tom en werd door "MacDouw-wel" van de baan getikt. Kwam terug op P12 n in laatste 3 ronden teruggekomen naar P8 met wat geluk !
AutoGP in voorprogramma ook mooi, want Van Der Drift heeft 2e race op zijn naam gezet ! Daniël de Jong is gecrashed samen met iemand anders, terwijl hij voor P2 aan het knokken was... jammer en volgende keer beter.
Wel weer best of the rest. Toch leuk om Tom in de herfst van z'n carriere nog zo leuk mee te zien doen.quote:Op zondag 15 april 2012 21:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Race 2 ging gelukkig beter. Van P8 naar P3 in de eerste ronde en uiteindelijk op P4 gefinisht omdat die Chevy's op het rechte stuk niet te houdem zijn.
In de Telegraaf stond nog dat de strafgewichten bepaald worden aan de hand van de rondetijden. Dat weten de Chevy's en daarom houden ze zich in en doen niet meer dan nodig is. Daardoor krijgen ze niet zoveel strarfgewicht als eigenlijk zou moeten. Slim: jazeker. Maar toch jammer voor het kampioenschap.quote:Op zondag 15 april 2012 21:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Race 2 ging gelukkig beter. Van P8 naar P3 in de eerste ronde en uiteindelijk op P4 gefinisht omdat die Chevy's op het rechte stuk niet te houdem zijn.
Menu is 48, Muller is 42 en Huff is de benjamin van het team met 32. De oudsten in het veld zijn Tarquini en Engstler, allebei 50quote:Op zondag 15 april 2012 21:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wel weer best of the rest. Toch leuk om Tom in de herfst van z'n carriere nog zo leuk mee te zien doen.
Geldt trouwens ook voor de Chevrolet rijders. Hou oud is die Menu nu al?
En ik zag net dat ze dit jaar voor het eerst naar de Salzburgring gaan! Dat is tenminste een circuit ! Tof dat ze niet alleen superveilige banen bezoeken, maar ook nog echte circuits.quote:Op maandag 16 april 2012 13:57 schreef Meike26 het volgende:
Eerlijk gezegd doet het mij niet zoveel of er wel/geen bekende namen aan mee doen. Dan krijg je een beetje zelfde symptoom als in DTM, waar coureurs zowat meer werden aangenomen om hun beroemdheid dan om hun talent.
Als ik kijk naar het huidige WTCC vind ik het een leuk kampioensschap om te zien en om te volgen, uitgezonderd de dominante Chevy's dan. Vorig jaar vond ik Robert Dahlgren leuk om te volgen naast Coronel en Tarquini, dit jaar wederom Tarquini en Coronel natuurlijk en ben ik ook opnieuw voor de underdog: De Fordjes !
Ik wil niet afdwalen, maar er kan zeker goed geraced worden in Marokko! Daar was in de Auto GP ook nog een demonstratie van. Eerst lag Varhaug op P1, maar die liet zijn auto afslaan in de pits. Daarna kwam dit gevecht voor de overwinning, die door ging tot aan de finish:quote:Op maandag 16 april 2012 12:50 schreef Sabata het volgende:
[..]
Menu is 48, Muller is 42 en Huff is de benjamin van het team met 32. De oudsten in het veld zijn Tarquini en Engstler, allebei 50
Leuk om te zien dat er ook gewoon geraced kan worden in Marokko, maar één safetycar dit keer. James Nash heeft volgens mij lessen in verdedigen gevolgd van Trulli, want dat deed ie toch erg netjes.
Wauw!quote:Op maandag 16 april 2012 16:15 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Ik wil niet afdwalen, maar er kan zeker goed geraced worden in Marokko! Daar was in de Auto GP ook nog een demonstratie van. Eerst lag Varhaug op P1, maar die liet zijn auto afslaan in de pits. Daarna kwam dit gevecht voor de overwinning, die door ging tot aan de finish:
Die Campana kan ook prima verdedigen.
quote:Op maandag 16 april 2012 13:57 schreef Meike26 het volgende:
Eerlijk gezegd doet het mij niet zoveel of er wel/geen bekende namen aan mee doen. Dan krijg je een beetje zelfde symptoom als in DTM, waar coureurs zowat meer werden aangenomen om hun beroemdheid dan om hun talent.
Als ik kijk naar het huidige WTCC vind ik het een leuk kampioensschap om te zien en om te volgen, uitgezonderd de dominante Chevy's dan. Vorig jaar vond ik Robert Dahlgren leuk om te volgen naast Coronel en Tarquini, dit jaar wederom Tarquini en Coronel natuurlijk en ben ik ook opnieuw voor de underdog: De Fordjes !
quote:Op maandag 16 april 2012 16:15 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Ik wil niet afdwalen, maar er kan zeker goed geraced worden in Marokko! Daar was in de Auto GP ook nog een demonstratie van. Eerst lag Varhaug op P1, maar die liet zijn auto afslaan in de pits. Daarna kwam dit gevecht voor de overwinning, die door ging tot aan de finish:
Die Campana kan ook prima verdedigen.
Zeker niet, integendeel! Ik vind juist dat DRS weinig met racen te maken heeft. Het kan het spannend maken als het stuk waar het gebruikt mag worden precies lang genoeg is, maar voor de rest is het nogal kunstmatig wat mij betreft.quote:Op maandag 16 april 2012 19:28 schreef Fiorano het volgende:
Je hebt geen DRS nodig voor mooie actie's
Rijden de WTCC en de Auto GP weer tegelijk? Volgens de kalender op de website van de Auto GP zijn de volgende races in het weekend van 5 en 6 mei.quote:Op maandag 16 april 2012 19:26 schreef Meike26 het volgende:
Helaas de races van de Auto GP gemist, maar dit is inderdaad mooi staaltje autosport. En zoals al gezegd, over 2 weken Slovakia-ring en ik verwacht van zowel WTCC als ook de AutoGP opnieuw mooie races
Slovakia ring ziet er inderdaad ook tof uit. Ken ik verder niet, rijden ze daar ook voor het eerst?"quote:Op maandag 16 april 2012 19:40 schreef Meike26 het volgende:
Ah, ik dacht dat AutoGP sowieso alle Europese weekenden samen reden, maar geen AutoGP in Slowakije dus?
quote:Tom Coronel is er niet in geslaagd een goede startpositie voor de eerste race in Slowakije te behalen. De Nederlander viel in het eerste kwalificatiedeel net buiten de boot door een rode vlag aan het einde van de sessie. De pole-position voor de eerste race ging verrassend naar Norbert Michelisz, Aleksei Dudukalo werd tweede.
In het eerste kwalificatiedeel stond Coronel op een dertiende plaatst op het moment dat Franz Engstler spinde en in de grindbak eindigde. De rode vlag ging uit en de sessie werd niet herstart, waardoor de Nederlander niet meer de top-twaalf wist te bereiken. Bij de start krijgt hij gezelschap van diezelfde Engstler, die naast hem op de zevende startrij zal staan.
Voor de verandering wisten de Chevrolets de kwalificatie niet te domineren in het tweede deel. Yvan Muller was met een zesde startplek de beste coureur van het Amerikaanse automerk. Teamgenoot Rob Huff werd zevende, Alain Menu negende. Norbert Michelisz profiteerde hiervan en pakte de pole-position, voor Aleksei Dudukalo en Gabriele Tarquini.
James Nash toonde aan dat de vorm van Ford in Marokko geen toevalstreffer was en kwalificeerde zich als vierde, voor Tiago Monteiro en de Chevrolets van Muller en Huff. Pepe Oriola, in het eerste kwalificatiedeel nog de sterkste, trainde zich naar de achtste startplek, voor Menu. Stefano d’Aste completeerde de top-tien en zal de tweede race vanaf pole-position vertrekken.
Race 1 start zondag om 14.20 uur.
Weer leuke en spannende races op een toffe baan!quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:49 schreef Michael_Moore het volgende:
Coronel valt net buiten de boot in kwalificatie
[..]
quote:Op maandag 30 april 2012 10:00 schreef Marks het volgende:
[..]
Weer leuke en spannende races op een toffe baan!
En weer prima van Coronel, wel bijzonder hoeveel beter hij in race 2 leek te gaan...
quote:Het team van Chevrolet heeft de teleurstellende kwalificatiesessie van vorige week in Slowakije zaterdagmiddag goed gemaakt in Hongarije. De drie Chevrolet-coureurs veroverden onder leiding van Yvan Muller de eerste drie startplekken voor de eerste race op zondag.
Muller was teamgenoten Rob Huff en Alain Menu te snel af. Gabriele Tarquini bleek de snelste van de rest en kwalificeerde zijn Seat Leon op de vierde positie. Nederlander Tom Coronel kwam niet verder dan de negentiende startplaats voor de eerste race.
Franz Engslter pakte de tiende plaats en daarmee de pole-position voor de tweede race op zondag.
quote:Voor Tom Coronel, die zich aanvankelijk behoorlijk teleurstellend als 19e gekwalificeerd had, was het drama met zijn matige rondetijd nog niet compleet: omdat een monteur van het team in het parc fermé een laptop aan de auto van onze landgenoot aansloot, wat uiteraard verboden is, werden alle tijden van Coronel uit de kwalificatie geschrapt. Daarmee moet hij van achteraan starten.
bronquote:“Het liep voor geen meter”, meldde Coronel in niet mis te verstane bewoordingen vanaf de Hungaroring. “Al in de vrije trainingen had ik gemeld dat ik niet tevreden was met de balans van de auto. Er zat te weinig constantheid in: de ene keer deed hij dit, de andere keer deed hij dat. Daar kan ik niks mee, en in de kwalificatie ging het op nieuwe banden helemaal niet. Pijnlijk maar waar. En inhalen kun je hier wel vergeten. Dat heb ik vorig jaar wel gemerkt, toen ik achter O’Young vast hing en wel veel sneller was, maar er gewoon niet voorbij kwam. Dus ik denk dat we dit keer niet op een goed resultaat kunnen rekenen.” Zoals gemeld werden de tijden van Coronel uit de kwalificatie geschrapt vanwege het parc-fermé-incident. Ook zijn ROAL-teamgenoot Alberto Cerqui zag al zijn tijden geannuleerd worden.
Als de races langer worden dan is dat weer in het nadeel van de FWD wagens. Ik heb de indruk dat het nu goed in balans is. Overigens zou ik wel willen dat de races 5 a 10 minuten langer zijn, nu is het wel erg kort.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:46 schreef Sabata het volgende:
Na race 1 op de Hongaroring weet ik het zeker: de WTCC -races zijn te kort voor BMW. Daar zouden minstens drie tot vier rondjes bij moeten. Want pas halverwege de race, als de Seats hun banden wat oproken, zie je de BMW's terugkomen. Tom Coronel... applaus, groot applaus. Van "bog last" teruggekomen naar plek 6, al vraag ik me af of de stewards zich patriottisch gaan gedragen vanwege die wat ruwe inhaalmanoeuvre op Michelisz
Vooraan niks bijzonders te zien: Chevy 1-2-3
Toch blijft het een saaie baan vergeleken met Marrakech en zeker de Slovakiaring.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:54 schreef Meike26 het volgende:
Hij heeft nu anders bewezen dat er wel in te halen valt op de HungaroRing
Blijft kutquote:Op zondag 20 mei 2012 13:15 schreef Sinister-D- het volgende:
DilemmaOf de WTCC kijken op Eurosport, of MotoGP op de BBC, beide gelijktijdig
In ieder geval in de FIA GT1, maar daar blijkt het niet altijd goed te gaan.quote:Op zondag 20 mei 2012 15:41 schreef Meike26 het volgende:
Ik blijf het bizar vinden dat de FIA zo het hand boven Chevy houdt. Het maakt de sport gewoon kapot hoe machtig de fabrieks Chevy's zijn qua vermogen/snelheid.
Al eerder gezegd in dit topic door iemand hoe zij gedeeltelijk het strafgewicht omzeilen. Volgens mij moeten ze het gewoon zo doen dat één onafhankelijke testcoureur in een testweekend voor aanvang van het seizoen of event de auto's test. Te grote verschillen kunnen dan opgespoord en teruggeschroefd worden. Volgens mij word dat o.a. ook in DTM en GT3 gedaan.
quote:Het is jammer om te zien dat er dit jaar erg grote verschillen tussen de auto's zitten. Vorige twee seizoenen was de Balance of Performance erg goed, maar dit jaar met de nieuwe auto's heeft de FIA de plank flink mis geslagen. Het is namelijk niet mogelijk dat als je laatste start de race wint, zonder dat er vreemde dingen gebeuren, hetzelfde geldt voor het starten vanuit de pitstraat en derde finishen. Dan is er duidelijk iets mis met de reglementen....”
Zo tofquote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:10 schreef sasquatsch het volgende:
Volgende week hebben we een Vaillante aan de start van de race in Portimao.
[ afbeelding ]
aan het stuur Alain Menu die de rol van Michel Vaillant op zich neemt.
quote:Fictie wordt werkelijkheid. Michel Vaillant die in de legendarische comics van Jean Graton zovele races gewonnen heeft, won vandaag in de huid van Alain Menu in werkelijkheid in het Portugese Portimao. Menu had geen betere ode aan de vermaarde striptekenaar kunnen brengen.
Vanaf een tweede startplek kwam Menu uitstekend weg terwijl Coronel vanuit een zesde gridpositie fantastisch naar de derde plek katapulteerde. Ook Pepe Oriola moest er in dezelfde ronde nog aan geloven. De Spanjaard sloeg voor de Nederlander echter jammer genoeg direct terug. De Nederlander kreeg bij de Spanjaard geen tweede kans meer. Een uitstekende derde plek was een fraai resultaat.
Yvan Muller en Gabriele Tarquini leverden achter Coronel een verbeten strijd om de vierde plek. In de achtste ronde gingen beiden aan Coronel’s teamgenoot Cerqui voorbij. In het gevecht met Muller probeerde Tarquini zijn positie te behouden maar werd nogal hard op de curbs gelanceerd. De Italiaan verloor daardoor snelheid waardoor hij van achteren door Rob Huff’s Chevrolet geraakt werd. Daardoor kon de BMW van Alberto Cerqui aan beide Chevrolets voorbij gaan. Maar in de daarop volgende rondes moest hij zijn vierde plek toch weer aan de Chevrolet-mannen prijsgeven. Cerqui eindigde ten slotte als zesde. “Michel Vaillant” Alain Menu had aan de kop vrij baan en schreef de tweede wedstrijd van het weekend op zijn naam. Een mooiere beloning hadden Philippe en Jean Graton(de geestelijke vader van Michel Vaillant) zich niet kunnen wensen. Met 18 punten voorsprong op teamgenoot Rob Huff behoudt Yvan Muller de leiding van het WTCC in handen.
quote:Uitslag
1.”Michel Vaillant” Alain Menu Vaillante Chevrolet Cruze 1.6 T 11 ronden
2. Pepe Oriola Seat Leon WTCC + 3.200 secs.
3. Tom Coronel BMW 320 TC + 5.160 secs.
4. Robert Huff Chevrolet Cruze 1.6T + 6.961 secs.
5. Yvan Muller Chevrolet Cruze 1.6T + 8.280 secs.
6. Alberto Cerqui BMW 320 TC + 8.626 secs.
7.Alex MacDowell Chevrolet Cruze 1.6 T + 15.007 secs.
8. Tiago Monteiro Seat Leon WTCC + 15.874 secs.
9. Franz Engslter BMW 320 TC + 16.264 secs.
10.Norbert Michelisz BMW 320TC + 18.128 secs.
Inderdaadquote:Op zondag 3 juni 2012 19:00 schreef Sinister-D- het volgende:
Ow ja, die was ook nog vandaag. bedankt Eurosport om wéér tennis uit te moeten zenden
quote:22:01
FIA WTCC: Portimao (Portugal) - Ronde 13
22:45
FIA WTCC: Portimao (Portugal) - Ronde 14
Ja lol, dat werd wel 22.45quote:
De verwachting is dat er één of meer privé teams met de Cruze gaan rijden, net zoals er privé-teams met de Seat Leon en BMW rijden. Dus waarschijnlijk staan er volgend jaar niet minder wagens aan de start.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:36 schreef Marks het volgende:
Chevrolet vertrekt als fabrikant na dit jaar uit WTCC
bron http://www.gpupdate.net/n(...)c-na-huidig-seizoen/
Hopelijk komt er wel een ander team voor in de plek.
quote:SEAT and BMW will benefit from a weight reduction in the next race at Curitiba, the World Touring Car Championship has announced.
Both the Leon WTCC and the 320 TC cars will be 30kg's lighter than in the previous race, during the championship races in Brazil next weekend.
The Ford Focus and SUNRED's SEAT Leon 1.6T will have a 20kg reduction of their minimum weight.
Meanwhile, the dominant Chevrolet Cruzes will be laden again with the maximum 40kg ballast.
quote:Het WTCC verwelkomt in 2013 een nieuw team: Munnich Motorsport. De Duitse renstal acteerde afgelopen seizoen in het GT1-kampioenschap. Het team veroverde daarin niet alleen de titel bij de rijders, maar ook bij de teams.
SEAT
Het is de bedoeling dat Munnich Motorsport volgend seizoen met drie SEATs Leon gaat rijden. De GT1-kampioenen Marc Basseng en Markus Winkelhock krijgen gezelschap van teameigenaar Rene Munnich.
zeer goed nieuwsquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Tom Coronel ook komend seizoen in het WTCC met een BMW van ROAL Motorsport.
http://www.touringcartimes.com/article.php?id=8575
quote:FIA World Touring Car Championship – Monza 2013 Entry List
No – Driver – Nat – Team – Car
1 – Rob Huff – GBR – Münnich Motorsport – SEAT León WTCC
3 – Gabriele Tarquini – ITA – Honda Racing Team JAS – Honda Civic Super 2000 TC
5 – Norbert Michelisz – HUN – Zengõ Motorsport – Honda Civic Super 2000 TC
6 – Franz Engstler* – GER – Liqui Moly Team Engstler – BMW 320 TC
7 – Charles Ng* – HKG – Liqui Moly Team Engstler – BMW 320 TC
9 – Alex MacDowall* – GBR – bamboo-engineering – Chevrolet Cruze 1.6T
10 – James Thompson – GBR – LADA Sport Lukoil – Lada Granta
11 – Aleksei Dudukalo – RUS – LADA Sport Lukoil – Lada Granta
12 – Yvan Muller – FRA – RML – Chevrolet Cruze 1.6T
13 – Jean-Philippe Dayraut* – FRA – ANOME – BMW 320 TC
14 – James Nash* – GBR – bamboo-engineering – Chevrolet Cruze 1.6T
15 – Tom Coronel – NED – ROAL Motorsport – BMW 320 TC
17 – Michel Nykjaer* – DEN – Nika Racing – Chevrolet Cruze 1.6T
18 – Tiago Monteiro – POR – Honda Racing Team JAS – Honda Civic Super 2000 TC
19 – Fernando Monje* – SPN – Campos Racing – SEAT León WTCC
20 – Hugo Valente* – SPN – Campos Racing – SEAT León WTCC
22 – Tom Boardman* – GBR – Special Tuning Racing – SEAT León WTCC
23 – Tom Chilton – GBR – RML – Chevrolet Cruze 1.6T
25 – Mehdi Bennani* – MOR – Proteam Racing – BMW 320 TC
26 – Stefano D’Aste* – ITA – PB Racing – BMW 320 TC
37 – Rene Münnich* – GER – Münnich Motorsport – SEAT León WTCC
38 – Marc Basseng – GER – Münnich Motorsport – SEAT León WTCC
55 – Darryl O’Young* – HKG – ROAL Motorsport – BMW 320 TC
73 – Fredy Barth* – SUI – Wiechers-Sport – BMW 320 TC
74 – Pepe Oriola – SPN – Tuenti Racing Team – SEAT León WTCC
* = Eligible for the Yokohama Independents’ Trophy
Dudukaloquote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:22 schreef Sabata het volgende:
Ze zijn nog maar met de eerste Quali bezig, maar het is nu al bal in Monza. Huff ligt er al uit na een half rondje; rijdt zijn ophanging stuk op Fredy Barth. En de Lada's solliciteren naar een "sukkel van de week trofee". Alexei Dudekalo mist totaal zijn rempunt en ramt zijn teammaat James Thompson vol in de flank. Beide kunnen de quali vergeten, wat vooral zuur is voor Thompson, die had net de 4e tijd gezet
Straks vanaf 17.00 op Eurosport 1:quote:Tarquini bezorgt Honda eerste pole in Marokko
Gabriele Tarquini heeft Honda de eerste pole-position in het WTCC weten te bezorgen. Op het circuit van Marrakech reed hij een tijd van 1.44.358, waarmee hij vijf honderdsten sneller was dan James Nash. Tom Coronel start als twaalfde, maar viel vooral op door een fout tegen het einde van het eerste kwalificatiedeel, waarin hij teamgenoot Darryl O’Young aanreed.
Zo daar is Boardman goed weggekomen.quote:Op zondag 7 april 2013 15:26 schreef Racerblade het volgende:
Harde crash Boardman tijdens warm-up sessie. Iedereen oke.
quote:Op zondag 28 april 2013 15:49 schreef Fiorano het volgende:
Ik las ergens dat Citroën al getest schijnt te hebben met een DS3 WRC Mule met WTCC techniek, wie weet hier meer van?
Merci!quote:
quote:Op zondag 28 april 2013 16:12 schreef DeeBee het volgende:
Goed weekend met een vijfde plaats in race 5 en een overwinning in race 6.
Snelheid was gelukkig niet meer zo hoog.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:36 schreef Sinister-D- het volgende:
Monteiro scheet daar ook even in z'n broek
Komt doordat ze gewicht konden besparen met de carbon deuren.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:40 schreef TargaFlorio het volgende:
Voor het seizoen was ik even bang dat Coronel er met de oude BMW helemaal niet meer aan te pas zou komen maar dat valt gelukkig mee.
Hij heeft zeker de snelheid, maar die baan is zo smal hèquote:
Niet op het rechte stuk, wel in de bochten.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Hij heeft zeker de snelheid, maar die baan is zo smal hè
Wel de smaakmaker van de race hoorquote:Op zondag 5 mei 2013 12:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet op het rechte stuk, wel in de bochten.
Dat zenden ze dus ook uit op E.S.... Wist ik nietquote:
En dan zou ik ook nog graag de MotoGP willen zienquote:Op zondag 5 mei 2013 13:10 schreef sasquatsch het volgende:
Ja, vandaag echt een autosport dag met WTCC, AutoGP, DTM, IndyCar en NASCAR (die laatste twee via een livestream)
Opnemen en daarna kijken. Doe ik met de DTM. Die kijk ik na de WTCC race 2. Kan ik daarna de IndyCar weer live kijken.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En dan zou ik ook nog graag de MotoGP willen zienGa veel TV's nodig hebben
Wat waren ze net uit aan 't leggen over die laatste plaats? Schakelde net om van MotoGP, dus heb maar een gedeelte meegekregen.quote:Op zondag 5 mei 2013 14:22 schreef sasquatsch het volgende:
Coronel werd aangetikt door Nash, toen hij Monteiro raakte. Dus niet zijn fout.
Dat een aantal coureurs zoals Monteiro en Thompson reparaties uitvoeren buiten de repair time en dus achteraan op de grid moeten starten. De wedstrijdleiding zal de startvolgorde van deze coureurs moeten bepalen omdat ze niet allemaal op de laatste plaats kunnen starten.quote:Op zondag 5 mei 2013 14:24 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Wat waren ze net uit aan 't leggen over die laatste plaats? Schakelde net om van MotoGP, dus heb maar een gedeelte meegekregen.
Jij ook alquote:Op zondag 5 mei 2013 14:37 schreef heywoodu het volgende:
Wanneer begint race 2? Ben even druk met 2 andere races
twitter:neilhudson twitterde op zondag 05-05-2013 om 14:41:32Suspension repair for Oriola, made it out on the grid with 30 seconds to spare. Very second hand SEAT though #WTCC reageer retweet
Ah bedankt, direct na de MotoGP-finish overgeschakeld en op tijdquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |