Ik merk er nooit iets van als ik het 1 dag vergeet. Ik neem aan dat je er verder ook niks van gemerkt hebtquote:Op zondag 8 maart 2009 16:51 schreef Burdie het volgende:
Thanx Re.
Tevens TVP, ik ben gisteren vergeten m'n meds te nemen.
Nee, gelukkig nietquote:Op zondag 8 maart 2009 19:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik merk er nooit iets van als ik het 1 dag vergeet. Ik neem aan dat je er verder ook niks van gemerkt hebt
Maar volgens mij voel je het relatief gezien harder als je aan het minderen bent en die lieve hersentjes aan het kraken en piepen zijn omdat ze snakken naar een dosis selectieve serotonine heropname remmers.quote:Op zondag 8 maart 2009 19:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik merk er nooit iets van als ik het 1 dag vergeet. Ik neem aan dat je er verder ook niks van gemerkt hebt
Haha dat herken ik wel ja, dan gaat het goed en dan krijg je zin om te feestenquote:Op zondag 8 maart 2009 20:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee, gelukkig niet.
Ik had vandaag sowieso een rustdagje, inclusief een flinke kater van gisteren.
Da's het nadeel als het goed gaat met je... ga je ook weer minder letten op je alcoholinname. Nouja, ik dan..
He, GRRR is het nog gelukt om niet teveel te drinken dit weekend?quote:Op zondag 8 maart 2009 19:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De totale hoeveelheid kan je wel omschrijven als 'veel' ben ik bangquote:Op maandag 9 maart 2009 10:24 schreef Murmeli het volgende:
[..]
He, GRRR is het nog gelukt om niet teveel te drinken dit weekend?
Word jij alleen een labiel wrak als je stomdronken wordt? niet als je gewoon een beetje teveel drinkt?quote:Op maandag 9 maart 2009 12:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De totale hoeveelheid kan je wel omschrijven als 'veel' ben ik bangMaar ik ben niet stomdronken geweest. Geen labiel wrak dus
Het zit 'm bij mij duidelijk in een combinatie van frequentie en hoeveelheid. 1 avondje stevig doorhalen is doorgaans geen probleem, nou ja, buiten de reguliere kater dan. Maar meerdere keren in de week (flink) wat alcohol is erg slecht voor mijn geestelijke gesteldheid heb ik gemerkt.quote:Op maandag 9 maart 2009 13:39 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Word jij alleen een labiel wrak als je stomdronken wordt? niet als je gewoon een beetje teveel drinkt?
Ik ben het nog een beetje aan het uitzoeken wat ik wel en niet kan hebben.
maargoed, wel fijn dat je je niet labiel voelt iig.
ok, dan is het wel te doen dus. niet teveel avondjes achter elkaar zuipen danquote:Op maandag 9 maart 2009 16:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het zit 'm bij mij duidelijk in een combinatie van frequentie en hoeveelheid. 1 avondje stevig doorhalen is doorgaans geen probleem, nou ja, buiten de reguliere kater dan. Maar meerdere keren in de week (flink) wat alcohol is erg slecht voor mijn geestelijke gesteldheid heb ik gemerkt.
Als er een dagje of 2 tussen zit valt het allemaal wel mee, maar met carnaval of als ik op een festival zit moet ik er echt rekening mee houden dat ik niet gewoon meer meerdere dagen achter elkaar onbeperkt kan innemen. Dan word ik echt een paranoïde labiel wrak. Zeker als ik ook nog eens niet genoeg slaap krijg.
Daar kan ik sowieso heel slecht tegen overigens, als ik te weinig slaap krijg ik ook al heel snel weer klachten. Een paar dagen 6 uur (of minder) slapen en het gaat in rap tempo slechter, ook als ik geen druppel alcohol aanraak. Als je me 2 nachten wakker zou houden ben ik volgens mij al half (of helemaal) psychotisch. Herkennen mensen dat?
Herkenbaar, hier gaat het precies hetzelfdequote:Op maandag 9 maart 2009 16:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het zit 'm bij mij duidelijk in een combinatie van frequentie en hoeveelheid. 1 avondje stevig doorhalen is doorgaans geen probleem, nou ja, buiten de reguliere kater dan. Maar meerdere keren in de week (flink) wat alcohol is erg slecht voor mijn geestelijke gesteldheid heb ik gemerkt.
Yeps, ook dat herken ik maar al te goed.quote:Daar kan ik sowieso heel slecht tegen overigens, als ik te weinig slaap krijg ik ook al heel snel weer klachten. Een paar dagen 6 uur (of minder) slapen en het gaat in rap tempo slechter, ook als ik geen druppel alcohol aanraak. Als je me 2 nachten wakker zou houden ben ik volgens mij al half (of helemaal) psychotisch. Herkennen mensen dat?
Ik slaap ook vaak slecht, inslapen is meestal niet zo'n probleem maar doorslapen wel. Snel wakker worden van geluiden, vogels/verkeer/whatever. En het is niet zo dat ik dan wakker wordt omdat m'n lichaam uitgerust is. Dat zei mijn dokter me dus, alleen denk ik niet dat je jezelf als uitgerust mag beschouwen als je om 4 uur s'middags weer omvalt van de slaap danquote:Op maandag 9 maart 2009 16:53 schreef Murmeli het volgende:
slecht slapen, geen idee of ik dan humeurig word. ik denk het wel, maar ik slaap meestal wel vrij veel. Vaak wel slecht, vooral al ik niet alleen slaap. Maar ik geloof niet dat ik nog erg labiel ben geworden van slaaptekort sinds ik aan de ad zit. maar ik slaap sindsdien ook beter dus waarschijnlijk is mijn lichaam al lang blij dat het wat rust krijgt.
Ik heb meer dat ik overdag in slaap val als ik niet genoeg slaap heb gehad, maar dat heb ik heel mn leven al. ben bang dat dat met de AD alleen maar erger is geworden, maar dat kan ik pas goed testen als ik weer 8 uur ga werken.
Ik heb het nog nooit zover laten komen en heb ook weinig zin om er verder mee te gaan experimenteren, dat begrijp je wel hoop ikquote:word je echt psychotisch trouwens van slaaptekort als in dat je rare dingen gaat zien? da's wel klote lijkt me!
Ja, altijd al een langslaper geweest. Voor een optimale fitheid heb ik eigenlijk een uur of 9 nodig. Dat wordt alleen niet gehaald als ik volledige werkweken draaiquote:Op maandag 9 maart 2009 17:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
Herkenbaar, hier gaat het precies hetzelfde.
[..]
Yeps, ook dat herken ik maar al te goed.
Ik heb ook uberhaupt veel meer slaap nodig dan gewoon, heb jij dat ook?
Raar is dat hequote:Op maandag 9 maart 2009 17:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, altijd al een langslaper geweest. Voor een optimale fitheid heb ik eigenlijk een uur of 9 nodig. Dat wordt alleen niet gehaald als ik volledige werkweken draai![]()
7uur slaap is voor mij zeg maar de ondergrens, dat kan ik wel volhouden, ik ben dan wel moe maar het geeft geen rare klachten verder.
Als ik goed uitgerust ben (paar dagen ruim voldoende geslapen), dan kan ik ook wel een nachtje met maar een paar uur slaap maar dan zijn de reserves ook meteen op. Doe ik dat meerdere dagen achter elkaar dan gaat het razendsnel bergafwaarts.
gezelig!! ga jij ook naar lowlands dan?quote:Op maandag 9 maart 2009 20:08 schreef Burdie het volgende:
Stelletje lowlandsjunkies hier!!!
Deze zomer een lowlandsmedicatietopiczuipmeet organiseren?.
quote:Op maandag 9 maart 2009 20:08 schreef Burdie het volgende:
Stelletje lowlandsjunkies hier!!!
Deze zomer een lowlandsmedicatietopiczuipmeet organiseren?.
quote:Op maandag 9 maart 2009 20:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
gezelig!! ga jij ook naar lowlands dan?
gaan we daar meeten, lekker met een kopje groene thee van de DE tent
lekkerrrrrr
Ah, de DE tentquote:Op maandag 9 maart 2009 20:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
gezelig!! ga jij ook naar lowlands dan?
gaan we daar meeten, lekker met een kopje groene thee van de DE tent
lekkerrrrrr
quote:
Ik zeg: we hebben een datequote:
Nee dat hoor ik pas over 3 wekenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:39 schreef Burdie het volgende:
MaJo: heb je al uitslag uit het ziekenhuis?
En zorg je eigenlijk wel een beetje goed voor jezelf? Juist als het mentaal niet zo goed gaat, zou je ervoor moeten zorgen dat je fysiek in topconditie bent, en vice-versa. Om de 'klappen' op te kunnen vangen.
Dit geldt trouwens ook voor Murmeli.
Normaal dag en nachtritmequote:Dus beide dames: hebben jullie een beetje een normaal dag/nachtritme? Slapen jullie genoeg? Eten jullie drie keer per dag een maaltijd? Zorgen jullie ervoor dat je regelmatig verse groenten of fruit binnen krijgen? Doen jullie aan lichaamsbeweging?
Hup ladies, in de biechtstoel![]()
.
Ik doe dat natuurlijk allemaal wel!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:39 schreef Burdie het volgende:
En zorg je eigenlijk wel een beetje goed voor jezelf? Juist als het mentaal niet zo goed gaat, zou je ervoor moeten zorgen dat je fysiek in topconditie bent, en vice-versa. Om de 'klappen' op te kunnen vangen.
Dus beide dames: hebben jullie een beetje een normaal dag/nachtritme? Slapen jullie genoeg? Eten jullie drie keer per dag een maaltijd? Zorgen jullie ervoor dat je regelmatig verse groenten of fruit binnen krijgen? Doen jullie aan lichaamsbeweging?
.
Blijkbaar wel jaquote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik doe dat natuurlijk allemaal wel!![]()
Lowlands<-->AD gebruikers, een causaal verband?
Ik rook tegenwoordig parttimequote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Blijkbaar wel ja
roken er hier meer trouwens? In het ADHD topic rookt iedereen dus absoluut een causaal verband![]()
dag/nachtritme: nu weer welquote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:39 schreef Burdie het volgende:
Dus beide dames: hebben jullie een beetje een normaal dag/nachtritme? Slapen jullie genoeg? Eten jullie drie keer per dag een maaltijd? Zorgen jullie ervoor dat je regelmatig verse groenten of fruit binnen krijgen? Doen jullie aan lichaamsbeweging?
.
Ik schrijf me tegenwoordig helemaal suf over dit onderwerp van compliance/adherence en persistence van medicijnen, vandaarquote:Op woensdag 11 maart 2009 14:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nou ik heb er weinig problemen mee en weet ook heel goed dat ik gewoon me aan mijn medicijn moet houden, maar iemand die zo labiel als iets is en begint met AD vraag ik me af of het niet beter is om het innemen zo simpel mogelijk te houden
Check!quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:20 schreef Re het volgende:
dat is het nadeel van het huidige systeem, en dan hebben we het nog niet eens over dat de werking (en bijwerkingen) toch soms nog kan verschillen tussen diverse generieke medicijnen
Scriptie/promoveren/onderzoek?quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:10 schreef Re het volgende:
[..]
Ik schrijf me tegenwoordig helemaal suf over dit onderwerp van compliance/adherence en persistence van medicijnen, vandaar
't is mijn werkquote:Op woensdag 11 maart 2009 17:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Scriptie/promoveren/onderzoek?
Overigens, komt het bij jou weten ook voor dat er slechts een ander doosje/kleur capsule omheen zit maar het medicijn voor de rest exact hetzelfde is? Zo heb ik ontdekt dat een bepaald antihistaminicum van het Kruidvat en het 'merk-antihistaminicum' precies dezelfde bijsluiter hebben op het aanpassen van de naam na. Samenstelling van de tabletten is op papier volkomen hetzelfde en de pillen zien er precies hetzelfde uit. Alleen zijn die van het Kruidvat 1/3 van de prijs oid
Hahahahaquote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Lowlands<-->AD gebruikers, een causaal verband?
Ik ben niet zo van de zelfmedicatie, zeker niet als het een of ander hoog gedoseerd goedje is.quote:Op donderdag 12 maart 2009 04:20 schreef TheVotary het volgende:
Is er iemand die wel eens 5-HTP op een reguliere basis als vervanger van bijvoorbeeld een SSRI heeft gebruikt? En dan heb ik het niet over de variant die in NL verkrijgbaar is van 1 of ander "homoplantje", maar de echte pure synthetische vorm die hier in NL eigenlijk niet verkocht mag worden. 5-HTP heeft al een poos mijn aandacht, in het verleden (paar jaar terug) had ik er al eens van gehoord omdat ik toen nogal veel op bodybuilding fora las (maar dat is eigenlijk weer een ander verhaal), maar dit filmpje wekte laatst wel mijn interesse.
Gezellig!!!quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:48 schreef DeepChord het volgende:
Ah Lowlands... Goed idee. De afgelopen twee jaar ben ik Burdie toch al tegen het lijf gelopen, dus zal dit jaar vast ook wel weer gebeuren..
Anyway, ontopic, ik ben blij met mijn combinatie van sociale vaardigheidstraining, individuele gedragstherapie en een 36-urige werkweek... Voldoende praktijk aanwezig (werk) om de theorie in de praktijk te brengen. Het wordt nog wel eens wat met mij..
owww lekker slaaapen!!! ik ga vannacht ook bijslapen. vriendje heeft vannacht weer teveel herrie liggen maken en nou ben ik gaar. Ik slaap echt alleen maar in volledige stiltequote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:26 schreef MaJo het volgende:
Met mij gaat het ook goedafgelopen twee dagen gewerkt, vandaag en morgen ook. Lekker centjes verdienen
alleen door mijn overmoedige ADD gedrag wel steeds veel te laat gaan slapenben dus behoorlijk kapot. Dat wordt zondag lekker lang bijslapen
![]()
Ik heb het idee dat je de termen introvert en extravert omkeert. Introvert betekent naar binnen gekeerd en extravert dat je spontaan bent en meer open. Of bedoel je dit ook? Door het gebruik van AD raak je vaak wat afgevlakt en ik ben er rustiger en dus introverter door geworden. Nou is het niet zo dat je karakter er echt helemaal door verandert hoor. Het is meer een extra steuntje in de rugquote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:24 schreef F04 het volgende:
-knip-
wat goed dat je deze stap hebt gezet, dat is niet makkelijk. Ik herken me heel erg in je verhaal. Vooral dat je je vrolijk voelt bij anderen maar als je thuiskomt het nep aanvoelt.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik heb het gesprek gehad en begin maandag aan Citalopram (20mg) in combinatie met oxazepam (10mg). Ik hoop dat hierbij mijn dieptepunt aan zijn einde komt. Mijn ouders staan ook volledig achter me en voor mijn vader hebben dergelijke middelen al meer dan 15 jaar succes geboekt.
je karakter verandert niet door ad hoor, zo drastisch werkt het allemaal niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:24 schreef F04 het volgende:
Als ik even zo brutaal mag zijn heb ik een aantal vraagjes voor diegene die momenteel aan de antidepressiva zijn of zijn geweest.
Zelf ben ik vrij introvert qua karakter, en ik ben daar eigenlijk best trots op. Het heeft natuurlijk zijn voor- en nadelen. Voordeel bij mij is dat ik vaak goed en helder kan nadenken, goed kan concentreren en vol zit met creativiteit. Nu ben ik bang dat door het gebruik van antidepressiva je karakter als het ware veranderd naar een extravert karakter, iets wat ik juist helemaal niet wil, en vrees daardoor ook mijn creativiteit verlies.
Iemand ervaring hiermee?
De aanleiding dat ik hoogstwaarschijnlijk AD's ga slikken is niet omdat ik depressief ben, maar meer als ondersteuning bij de gesprekken die ik heb met het verwerken van bepaalde dingen.
Als het aanslaat, zal het je doorgaans meer zelfvertrouwen geven en dat kan tot wat meer extravert ogend gedrag leiden. Maar eerlijk gezegd vraag ik me af of je wel zoveel aan AD hebt als je niet depressief bent. Ik baal bijvoorbeeld ook met AD nog van dingen waar een normaal mens van hoort te balen. Het is geen grote "happy pill" zoals mensen wel eens denken. Persoonlijk denk ik dat AD je niet zullen helpen, integendeel zelfs, als je niet ook echt behoorlijk iets mankeert wat de stofwisseling in je hersenen betreft.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:24 schreef F04 het volgende:
Als ik even zo brutaal mag zijn heb ik een aantal vraagjes voor diegene die momenteel aan de antidepressiva zijn of zijn geweest.
Zelf ben ik vrij introvert qua karakter, en ik ben daar eigenlijk best trots op. Het heeft natuurlijk zijn voor- en nadelen. Voordeel bij mij is dat ik vaak goed en helder kan nadenken, goed kan concentreren en vol zit met creativiteit. Nu ben ik bang dat door het gebruik van antidepressiva je karakter als het ware veranderd naar een extravert karakter, iets wat ik juist helemaal niet wil, en vrees daardoor ook mijn creativiteit verlies.
Iemand ervaring hiermee?
De aanleiding dat ik hoogstwaarschijnlijk AD's ga slikken is niet omdat ik depressief ben, maar meer als ondersteuning bij de gesprekken die ik heb met het verwerken van bepaalde dingen.
Ik heb dat idee helemaal niet dat hij dingen door elkaar haalt. Waarom zouden ze anders bepaalde SSRI voorschrijven bij iets als sociale fobie? Nog introverter worden helpt daar niet echt bijquote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je de termen introvert en extravert omkeert. Introvert betekent naar binnen gekeerd en extravert dat je spontaan bent en meer open. Of bedoel je dit ook? Door het gebruik van AD raak je vaak wat afgevlakt en ik ben er rustiger en dus introverter door geworden. Nou is het niet zo dat je karakter er echt helemaal door verandert hoor. Het is meer een extra steuntje in de rug
Ik weet het niet, en ik durf het ook niet echt te vragen. Ik heb ook vaak het gevoel dat mensen mij negeren om een of andere reden of dat ze me er alleen bij willen voor gezelligheid of als ze niemand hebben etc.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
wat goed dat je deze stap hebt gezet, dat is niet makkelijk. Ik herken me heel erg in je verhaal. Vooral dat je je vrolijk voelt bij anderen maar als je thuiskomt het nep aanvoelt.
wat die vrienden betreft: denk je dat je ze 'lastig valt' met je depressie of weet je dat zij dat vinden? In het laatste geval zijn het geen echte vrienden... Het kan echter ook zijn dat jij dat denkt maar zij dat helemaal niet zo voelen. Vraag het anders eens, dan weet je ook waar je aan toebent
succes
Je moet ook niet verwachten - vind ik zelf dan - dat iedereen positief reageert op medicatie bij iemand die niet als een doorgeslagen gek overkomt op de ander. Dit is een soort basale reactie die bij veel mensen is ingebouwd en is eigenlijk ook niet raar. Dat ze er met je over willen praten is toch al een soort 'steun'?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 01:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik weet het niet, en ik durf het ook niet echt te vragen. Ik heb ook vaak het gevoel dat mensen mij negeren om een of andere reden of dat ze me er alleen bij willen voor gezelligheid of als ze niemand hebben etc.
Ik was net bij een een kennis (weet niet of ik hem een vriend moet noemen, zie hem niet heel vaak maar we chillen wel eens) en met nog iemand anders. Ik twijfelde om het te vertellen maar vertelde toch maar dat ik aan de medicatie zou gaan. Ze reageerden negatief en zeiden dat je van medicatie een ander persoon wordt en dat ik zelf mijn problemen onder ogen moet komen te zien.
Maar ik héb mijn problemen al zovaak proberen zelf te handelen en dat kan ik gewoon niet meer aan. De laatste maanden heb ik zoveel energie gemaakt om mezelf overeind te houden dat de energie gewoon is opgeraakt. Als zo weinig mensen me steunen blijf ik maar malen over de gedachte of ik me niet gewoon aanstel en dat ik het zelf zou moeten kunnen handelen. Maar dit probeer ik al zo lang.
Zielig verhaal, maar het is gewoon frustrerend weinig steun te krijgen
Misschien wel, maar mijn eindeloze gedachten maken er weer van een mug een olifant. Ik ben ook iemand die heel erg twijfelt. Ik wil een aantal mensen mensen hun waardering voordat ik de doorslag durf te maken. Maar dat is in dit opzicht dus niet het geval en ik zal maar op mezelf proberen te rekenen. Ik sta er zelf namelijk wel erg achter.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 01:51 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Je moet ook niet verwachten - vind ik zelf dan - dat iedereen positief reageert op medicatie bij iemand die niet als een doorgeslagen gek overkomt op de ander. Dit is een soort basale reactie die bij veel mensen is ingebouwd en is eigenlijk ook niet raar. Dat ze er met je over willen praten is toch al een soort 'steun'?
Dat gevoel dat je het al zo lang alleen hebt geprobeerd en het niet meer volhoudt ken ik wel. dat had ik ook toen ik aan de AD begon. (ook citalopram trouwens). Als je er zelf achter staat dan zou ik er gewoon voor gaan. Er zijn altijd voor- en tegenstanders van medicatie, en mensen kunnen niet in jouw gevoel kijken hoe jij je precies voelt. Ik heb toen ik ermee begon ook van een aantal mensen hele kritische vragen gehad over de medicatie, maar ik vond het niet vervelend, het hielp me ook wel om op een rijtje te krijgen wat ik erbij voelde en er juist meer achter te staan.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 01:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik weet het niet, en ik durf het ook niet echt te vragen. Ik heb ook vaak het gevoel dat mensen mij negeren om een of andere reden of dat ze me er alleen bij willen voor gezelligheid of als ze niemand hebben etc.
Ik was net bij een een kennis (weet niet of ik hem een vriend moet noemen, zie hem niet heel vaak maar we chillen wel eens) en met nog iemand anders. Ik twijfelde om het te vertellen maar vertelde toch maar dat ik aan de medicatie zou gaan. Ze reageerden negatief en zeiden dat je van medicatie een ander persoon wordt en dat ik zelf mijn problemen onder ogen moet komen te zien.
Maar ik héb mijn problemen al zovaak proberen zelf te handelen en dat kan ik gewoon niet meer aan. De laatste maanden heb ik zoveel energie gemaakt om mezelf overeind te houden dat de energie gewoon is opgeraakt. Als zo weinig mensen me steunen blijf ik maar malen over de gedachte of ik me niet gewoon aanstel en dat ik het zelf zou moeten kunnen handelen. Maar dit probeer ik al zo lang.
Zielig verhaal, maar het is gewoon frustrerend weinig steun te krijgen
Dank je wel. Ik sta de laatste tijd zo slecht in mijn schoenen dat een rotopmerking letterlijk mijn dag kapot kan maken enzo. Voor de bijwerkingen heb ik standaard 2x oxazepam per dag.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:52 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat gevoel dat je het al zo lang alleen hebt geprobeerd en het niet meer volhoudt ken ik wel. dat had ik ook toen ik aan de AD begon. (ook citalopram trouwens). Als je er zelf achter staat dan zou ik er gewoon voor gaan. Er zijn altijd voor- en tegenstanders van medicatie, en mensen kunnen niet in jouw gevoel kijken hoe jij je precies voelt. Ik heb toen ik ermee begon ook van een aantal mensen hele kritische vragen gehad over de medicatie, maar ik vond het niet vervelend, het hielp me ook wel om op een rijtje te krijgen wat ik erbij voelde en er juist meer achter te staan.
Zoals iedereen al zegt, het is geen wondermiddel, ik heb nu nog wel eens dips (lees maar eens terug in het topic), maar ik begrijp dan sneller waar het door komt, en vooral de kleine tegenslagen zijn zoveel beter te handlen. Succes als je begint, het begin zal even wennen zijn ivm bijwerkingen, maar die nemen daarna weer af.
Ik heb precies hetzelfde! 1 rotopmerking van een collega en heel mijn dag is verpest. Ik moet soms praten met zo'n psycholoog, maar toch blijf ik wel met een kutgevoel zitten.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:59 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dank je wel. Ik sta de laatste tijd zo slecht in mijn schoenen dat een rotopmerking letterlijk mijn dag kapot kan maken enzo. Voor de bijwerkingen heb ik standaard 2x oxazepam per dag.
heel herkenbaar, dat had ik ook. zelfs een reactie van de psych die neutraal bedoeld was kon al zorgen dat ik de keer daarna mn mond dichthield. Denk dat dat een beetje bij het depressief zijn hoort ofzo. Maar dat wordt beter als je je weer beter gaat voelen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:19 schreef F04 het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde! 1 rotopmerking van een collega en heel mijn dag is verpest. Ik moet soms praten met zo'n psycholoog, maar toch blijf ik wel met een kutgevoel zitten.
Tsja, voor een gesprek kan ik ook niet altijd terecht omdat ze zelf altijd volgepland staat.![]()
![]()
Wat ik hoop te bereiken van AD's is dat ik minder afhankelijk wordt van anderen, en me assertiever kan opstellen.
Erg kut is dat indd. Vooral als je weet dat het nergens voor nodig is enzo en daardoor weer een nieuwe twijfel ontstaat. Eindeloze gedachten. Ik wás opzich erg assertief en onafhankelijk maar door een gebeurtenis een paar maanden terug ben ik steeds meer in een neerwaardse spiraal terecht gekomen waar vechten niet meer werkte.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:19 schreef F04 het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde! 1 rotopmerking van een collega en heel mijn dag is verpest. Ik moet soms praten met zo'n psycholoog, maar toch blijf ik wel met een kutgevoel zitten.
Tsja, voor een gesprek kan ik ook niet altijd terecht omdat ze zelf altijd volgepland staat.![]()
![]()
Wat ik hoop te bereiken van AD's is dat ik minder afhankelijk wordt van anderen, en me assertiever kan opstellen.
Ik weet het niet. De psych had het erover dat ik óf het kon nemen als ik me echt niet lekker voelde, óf standaard 2 keer per dag. Ik weet niet of het een speciale reden heeft.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:38 schreef Murmeli het volgende:
[..]
wel raar trouwens,sinterklaaskapoentje, dat je oxazepam krijgt voor de bijwerkingen van AD. is dat normaal? Ik heb het niet gehad en vond het ook niet nodig. ik was vooral misselijk in het begin en daarna duizelig. en gespannen spieren die heb ik nog steds, maar om daar nou oxazepam voor te gaan slikken lijkt me wel wat heftig. of heeft het bij jou een andere reden?
dan zou ik dat eerst navragen voor je het gaat slikken.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik weet het niet. De psych had het erover dat ik óf het kon nemen als ik me echt niet lekker voelde, óf standaard 2 keer per dag. Ik weet niet of het een speciale reden heeft.
Dat heb ik inderdaad nodigquote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:46 schreef Murmeli het volgende:
[..]
dan zou ik dat eerst navragen voor je het gaat slikken.
(ik zou eigenlijk zeggen: niet nemen als het niet nodig is, maar omdat ik geen deskundige ben denk ik dat het beter is als je het navraagt).
nou ja andere optie is gewoon doen wat de psych gezegd heeft, want misschien werkt mijn mening weer verwarrend...
in ieder geval sterkte. en we horen wel hoe het gaat. in ieder geval mensen zat hier met ervaring dus je kan jeverhaal altijd kwijt.
Oja dat onzeker worden over je gedrag omdat je weet dat het niet nodig is ken ik ook... Probeer straks een keer om dat als eerste af te leren, want daar heb je niks aan.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Erg kut is dat indd. Vooral als je weet dat het nergens voor nodig is enzo en daardoor weer een nieuwe twijfel ontstaat. Eindeloze gedachten. Ik wás opzich erg assertief en onafhankelijk maar door een gebeurtenis een paar maanden terug ben ik steeds meer in een neerwaardse spiraal terecht gekomen waar vechten niet meer werkte.
goed van je dat je nog naar een feestje gaat!! Leg jezelf niet teveel druk op om het leuk te hebben. Dat je gaat is al hartstikke positief. Dus als je het dan ook nog leuk gaat hebben is het helemaal super, maar als het niet lukt: so be it. volgende keer beter.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dat heb ik inderdaad nodigIk ga nu ff de stad in en vanavond een feestje, kijken of ik me goed op me gemak kan voelen. Ik ga maandag trouwens beginnen aan de medicijnen.
Oh, ik dacht dat ik de enige was die zich daar een week over heeft lopen drukmaken.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:00 schreef Murmeli het volgende:
maandag beginnen dus.nog 2 daagjes nuchter door het leven, hihi. Begin jij ook met halve dosis? ga je het savonds of overdag nemen? en ben je er zenuwachtig voor of niet?
ik begon toen met een halve en heb een uur ofzo op de bank zitten wachten of ik iets zou voelen. toen ben ik maar gaan afspreken met een vriendin. Ik daarheen fietsen maar toen voelde ik me toc hwel raar en heel misselijk. Dat rare gevoel dat bleef dus nu neem ik ze savonds. kan ik lekker in bed stoned liggen wezen
Ik heb precies hetzelfde (alleen paroxetine i.p.v. fluoxetine). Ik ben maar begonnen om de reden die je noemt in de laatste zin.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:45 schreef F04 het volgende:
Ik heb hier sinds een week good old prozac gekregen, maar durf er nog niet aan te beginnen vanwege de bijwerkingen. Ben alleen maar bang dat tijdens de beginperiode ik alleen maar nog dieper in de put zak. Aan de andere kant denk ik toch weer dat de medicatie een voordeel op lange termijn hebben.
Ik ben eigenlijk niet zo zenuwachtig, ik heb ook helemaal het gevoel dat ik er aan toe ben want de afgelopen 2 weken waren niet te doen. Vooral bij het opstaan voel ik me echt depressief, ik heb fijne dromen en als ik daar uitkom en de eerste negatieve gedachten als een bomaanslag binnenkomt zou ik willen dat het weer avond was en ik weer kon gaan slapen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:00 schreef Murmeli het volgende:
[..]
goed van je dat je nog naar een feestje gaat!! Leg jezelf niet teveel druk op om het leuk te hebben. Dat je gaat is al hartstikke positief. Dus als je het dan ook nog leuk gaat hebben is het helemaal super, maar als het niet lukt: so be it. volgende keer beter.
maandag beginnen dus.nog 2 daagjes nuchter door het leven, hihi. Begin jij ook met halve dosis? ga je het savonds of overdag nemen? en ben je er zenuwachtig voor of niet?
ik begon toen met een halve en heb een uur ofzo op de bank zitten wachten of ik iets zou voelen. toen ben ik maar gaan afspreken met een vriendin. Ik daarheen fietsen maar toen voelde ik me toc hwel raar en heel misselijk. Dat rare gevoel dat bleef dus nu neem ik ze savonds. kan ik lekker in bed stoned liggen wezen
Ik ben van plan om nog even een week of 2 te wachten, want ik heb hier wel het recept gekregen met de afspraak dat ik 3 maanden aan de AD zou gaan, en als het dan beter gaat ermee stoppen. Maar wat als het dan toch niet goed gaat naar die 3 maanden, en ik moet na een maandje weer aan de AD, moet ik dan weer die ''nare'' beginperiode door?quote:
Nauwelijks last van gehad.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 19:23 schreef F04 het volgende:
[..]
Ik ben van plan om nog even een week of 2 te wachten, want ik heb hier wel het recept gekregen met de afspraak dat ik 3 maanden aan de AD zou gaan, en als het dan beter gaat ermee stoppen. Maar wat als het dan toch niet goed gaat naar die 3 maanden, en ik moet na een maandje weer aan de AD, moet ik dan weer die ''nare'' beginperiode door?
Het probleem bij mij is dat ik niet zomaar even een paar dagen vrij kan nemen, hoe hebben jullie AD's verdragen tijdens de eerste weken totdat je verbetering zag? Ben bang dat de bijwerkingen dusdanig erg zijn dat ik vrij moet nemen, of dat ik helemaal niet helder kan denken.
Zelfde probleem heb ik ook. Maar ik heb me er maar overheen gezet. Gewoon op vrijdagavond of zaterdagmorgen beginnen (als je dus niet in het weekend werkt). Eventueel een dagje vrij nemen. Als het langer mocht duren (wat niet het geval hoeft te zijn, verschilt per persoon) ben je gewoon ziek. Als je je ziek voelt moet je thuis blijven. Komt regelmatig voor in deze periode van het jaar.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 19:23 schreef F04 het volgende:
[..]
Ik ben van plan om nog even een week of 2 te wachten, want ik heb hier wel het recept gekregen met de afspraak dat ik 3 maanden aan de AD zou gaan, en als het dan beter gaat ermee stoppen. Maar wat als het dan toch niet goed gaat naar die 3 maanden, en ik moet na een maandje weer aan de AD, moet ik dan weer die ''nare'' beginperiode door?
Het probleem bij mij is dat ik niet zomaar even een paar dagen vrij kan nemen, hoe hebben jullie AD's verdragen tijdens de eerste weken totdat je verbetering zag? Ben bang dat de bijwerkingen dusdanig erg zijn dat ik vrij moet nemen, of dat ik helemaal niet helder kan denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |