abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66828297
Ik had een leraar die erop stond dat je je scooter (middelbare school jewaits) 'moped' noemde

Maar ben het er verder wel mee eens. Ik vind het Amerikaans ook prettiger (en dan heb ik het over het 'New York Amerikaans' en dus niet Texas ofzo) om te spreken dan Engels (GB). Het is ook zo een bekakt taaltje, dat GB Engels.
  zondag 8 maart 2009 @ 15:57:46 #52
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66828537
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:18 schreef Spitstand het volgende:
Je maakt de fout te denken dat er in het Amerikaans-Engels geen verschillen bestaan en in het Brits-Engels ook geen verschillen. Een Schot spreekt woorden heel anders uit dan een Cockney.

Received Pronunciation zoals het ideale Engels wordt genoemd is de enige en echte mogelijke uitspraak van het Engels, de rest zijn slechts varianten daar op.
Complete onzin natuurlijk, GA is ook een algemeen geaccepteerde uitspraak. Maar de reden waarom we in NL meestal voor Brits Engels gaan is omdat het gebruikelijk is om de variant te doceren die geografisch gezien de norm is in de buurt. Dat is dus RP voor Nederland. Toch worden er op lerarenopleidingen en zeker universiteiten ook Amerikaanse uitpraakcursussen gegeven, die zijn alleen wat zeldzamer.

Op de lero heb ik RP geleerd, en op de uni GA. Geef mij maar GA overigens, gemakkelijker en wat minder aanstellerig naar mijn smaak.

[ Bericht 6% gewijzigd door Wheelgunner op 08-03-2009 16:04:24 ]
  zondag 8 maart 2009 @ 16:01:17 #53
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66828614
quote:
Op zondag 8 maart 2009 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat wordt er bedoelt met Amerikaans Engels?
Ik ken NY accent, ik ken Texas accent, midwest, Califor-nay-Eeh, Italiaans amerikaans, Joods Amerikaans (The Nanny bijvoorbeeld) etc etc
En aan de andere kant:
Als er ergens veel met accenten, in hun regionaal dialect, spreekt, dan is het wel in de UK.
Wat voor Brits Engels Received Pronunciation is, is voor Amerikaanse Engels General American. Hun versies van ABN zeg maar, het soort Engels dat wordt gesproken bij de mainstream nieuwsmedia is het beste voorbeeld.
  zondag 8 maart 2009 @ 16:35:24 #54
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_66829633
Je neemt toch zeker de uitspraak in een afgelegen kolonie niet als norm? Een beetje alsof men Nederlands leert en alles met een Surinaams accent uitspreekt.
  zondag 8 maart 2009 @ 16:38:50 #55
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66829727
quote:
Op zondag 8 maart 2009 16:35 schreef Nobu het volgende:
Je neemt toch zeker de uitspraak in een afgelegen kolonie niet als norm? Een beetje alsof men Nederlands leert en alles met een Surinaams accent uitspreekt.
De VS heeft meer inwoners, een veel grotere economie, meer macht, meer culturele invloed. Niemand geeft een fluit om de Britten behalve zijzelf, waarom hen als bron?
pi_66831657
Net alsof kinderen na de middelbare school met iets anders dan een Nederlands accent spreken, het verschil in spelling vind ik een belangrijkere keuze dan het verschil in uitspraak. Ik vind dat zowel de Britse als Amerikaanse spelling onderwezen moet worden en dat de leerlingen beide moeten beheersen.

Al naar gelang het niveau kunnen de eisen wat soepeler, maar beide versies moeten onderwezen worden, Britse spelling met een Amerikaans accent slaat natuurlijk nergens op.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_66832396
quote:
Op zondag 8 maart 2009 16:38 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

De VS heeft meer inwoners, een veel grotere economie, meer macht, meer culturele invloed. Niemand geeft een fluit om de Britten behalve zijzelf, waarom hen als bron?
Dat dus idd.
pi_66832797
Mexico heeft ook meer inwoners en heeft ook een grote economie en waarschijnlijk ook meer culturele invloed dan Spanje. Betekent dat dat we ook maar beter Mexicaans-Spaans kunnen aanleren in plaats van Spaans-Spaans?
  zondag 8 maart 2009 @ 20:18:43 #59
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_66836736
quote:
Op zondag 8 maart 2009 18:17 schreef Spitstand het volgende:
Mexico heeft ook meer culturele invloed dan Spanje.
Ja, in Nederland/België lopen we allemaal met een sombrero op onze kop
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_66837007
Ik zie inderdaad niet in hoe Mexico (meer, uberhaupt eigenlijk) invloed uitoefent.
Mexico is sowieso niet erg boeiend, buiten dat het misschien een leuk vakantieland is.
pi_66837587
quote:
Op zondag 8 maart 2009 20:18 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Ja, in Nederland/België lopen we allemaal met een sombrero op onze kop
Ja, ga mijn post maar aanpassen. Idioot.
quote:
Op zondag 8 maart 2009 20:26 schreef RRGJL het volgende:
Ik zie inderdaad niet in hoe Mexico (meer, uberhaupt eigenlijk) invloed uitoefent.
Mexico is sowieso niet erg boeiend, buiten dat het misschien een leuk vakantieland is.
Nee, het gaat erom dat jij zegt (of iemand anders) dat omdat de VS meer cultuur naar buiten brengt, meer inwoners heeft en een grotere economie heeft, vergeleken met GB, we daarom maar Amerikaans-Engels moeten spreken.

Dan vraag ik aan jou moeten we daarom ook Mexicaans-Spaans aanleren op scholen in plaats van Spaans-Spaans omdat Mexico meer inwoners heeft en waarschijnlijk ook wel meer cultuur naar buiten spreidt. Kijk maar naar de vele Mexicanen die buiten Mexico wonen en daar hun cultuur verspreiden. En nee, in Mexico draagt vrijwel niemand een sombrero net zoals we hier niet allemaal op klompen lopen.
pi_66838113
ABN bestaat niet meer, het is SN (Standaard Nederlands). Maar dat terzijde.

Zelf vind ik het Britse Engels mooier dan het Amerikaanse Engels. Amerikanen willen je vaak ook niet begrijpen als je bijvoorbeeld zegt photo i.p.v. picture, dan kijken ze je echt aan van wtf waar heb je het over. Amerikaans Engels vind ik dan weer wat minder deftig, maar wat mij betreft maakt het niet uit wat je spreekt. Daarnaast is mij op school het Britse Engels onderwezen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_66838328
quote:
Op zondag 8 maart 2009 20:40 schreef Spitstand het volgende:

[..]

Ja, ga mijn post maar aanpassen. Idioot.
[..]

Nee, het gaat erom dat jij zegt (of iemand anders) dat omdat de VS meer cultuur naar buiten brengt, meer inwoners heeft en een grotere economie heeft, vergeleken met GB, we daarom maar Amerikaans-Engels moeten spreken.

Dan vraag ik aan jou moeten we daarom ook Mexicaans-Spaans aanleren op scholen in plaats van Spaans-Spaans omdat Mexico meer inwoners heeft en waarschijnlijk ook wel meer cultuur naar buiten spreidt. Kijk maar naar de vele Mexicanen die buiten Mexico wonen en daar hun cultuur verspreiden. En nee, in Mexico draagt vrijwel niemand een sombrero net zoals we hier niet allemaal op klompen lopen.
Maar Mexico heeft geen invloed op ons... Amerika wel.... Meer dan Engeland....
pi_66839014
quote:
Op zondag 8 maart 2009 20:52 schreef poepeneesje het volgende:
Amerikanen willen je vaak ook niet begrijpen als je bijvoorbeeld zegt photo i.p.v. picture, dan kijken ze je echt aan van wtf waar heb je het over.
Dat is mij anders nog nooit gebeurd... En ja ik heb vaak genoeg photo tegen Amerikanen gezegd...

Het aantal woorden waar Brits anders is dan Amerikaanse valt behoorlijk mee. Het verschil in spelling is veel groter.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_66839234
Ze zeggen trouwens in Amerika net zo goed 'photograph' hoor (niet photo dus).
pi_66839417
quote:
Op zondag 8 maart 2009 20:57 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Maar Mexico heeft geen invloed op ons... Amerika wel.... Meer dan Engeland....
Maar dan zou je verschillende taalinstituten moeten oprichten en dan per land bekijken wie wat wil, dat is veel te ingewikkeld. Of het Amerikaans-Engels moet zich afsplitsen als andere taal zoals het Afrikaans ooit is afgesplitst van het Nederlands.
  zondag 8 maart 2009 @ 21:30:54 #67
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66839824
quote:
Op zondag 8 maart 2009 21:21 schreef Spitstand het volgende:

[..]

Maar dan zou je verschillende taalinstituten moeten oprichten en dan per land bekijken wie wat wil, dat is veel te ingewikkeld. Of het Amerikaans-Engels moet zich afsplitsen als andere taal zoals het Afrikaans ooit is afgesplitst van het Nederlands.
In die zin is het ook al afgesplitst. Amerikaans Engels heeft haar eigen fonetiek, haar eigen spelling, haar eigen vocabulaire.
pi_66840289
quote:
Op zondag 8 maart 2009 21:30 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

In die zin is het ook al afgesplitst. Amerikaans Engels heeft haar eigen fonetiek, haar eigen spelling, haar eigen vocabulaire.
Ja, daar heb je gelijk in. Je moet ook weten dat het onderwijs een heel log orgaan is. De Amerikaanse cultuur is nog niet zo heel lang zo erg aanwezig als tegenwoordig. Aanpassen aan Amerikaans-Engels zou toch wel veel aanpassing vergen, schoolboeken vervangen enzo, leraren bijleren. En dan nog, Nederlanders zullen eerder GB bezoeken dan de VS en in aanraking komen met Britse mensen.

Al met al is het niet zo onlogisch dat we RP aanleren, ben ik van mening.
  zondag 8 maart 2009 @ 21:46:17 #69
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66840501
quote:
Op zondag 8 maart 2009 21:41 schreef Spitstand het volgende:

[..]

Ja, daar heb je gelijk in. Je moet ook weten dat het onderwijs een heel log orgaan is. De Amerikaanse cultuur is nog niet zo heel lang zo erg aanwezig als tegenwoordig. Aanpassen aan Amerikaans-Engels zou toch wel veel aanpassing vergen, schoolboeken vervangen enzo, leraren bijleren. En dan nog, Nederlanders zullen eerder GB bezoeken dan de VS en in aanraking komen met Britse mensen.

Al met al is het niet zo onlogisch dat we RP aanleren, ben ik van mening.
Het is ook niet onlogisch, maar de verschillen zijn ook niet dermate dat je niet zonder al te veel moeite beide kan doceren. En tegenwoordig worden Nederlanders veel meer met Amerikaans Engels geconfronteerd, alleen al via de TV.

Ik meen me te herinneren dat ik op de middelbare school ook informatie kreeg over bijvoorbeeld Amerikaanse spelling, maar Brits Engels had wel de voorkeur. Uitspraak was niet zo belangrijk voor mijn docenten destijds.
pi_66840749
quote:
Op zondag 8 maart 2009 21:46 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Het is ook niet onlogisch, maar de verschillen zijn ook niet dermate dat je niet zonder al te veel moeite beide kan doceren. En tegenwoordig worden Nederlanders veel meer met Amerikaans Engels geconfronteerd, alleen al via de TV.

Ik meen me te herinneren dat ik op de middelbare school ook informatie kreeg over bijvoorbeeld Amerikaanse spelling, maar Brits Engels had wel de voorkeur. Uitspraak was niet zo belangrijk voor mijn docenten destijds.
Ja, beiden zou denk ik een beter idee zijn. Maar dat is misschien ook wel weer verwarrend. Op de HBO-lerarenopleiding Engels heb je een richting Amerikaans-Engels en RP.

En die worden al vanaf de eerste lesdag in gescheiden klassen gezet.
  zondag 8 maart 2009 @ 21:56:31 #71
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66840921
quote:
Op zondag 8 maart 2009 21:52 schreef Spitstand het volgende:

[..]

Ja, beiden zou denk ik een beter idee zijn. Maar dat is misschien ook wel weer verwarrend. Op de HBO-lerarenopleiding Engels heb je een richting Amerikaans-Engels en RP.

En die worden al vanaf de eerste lesdag in gescheiden klassen gezet.
Op de lerarenopleiding waar ik zat was GA alleen een optie als je kon aantonen dat je daar meer aan had, bijvoorbeeld een Amerikaanse achtergrond, of plannen om te werken op de Antillen. Ook was dat zelfstudie, in tegenstelling tot RP.

Op de uni is dat veel beter geregeld, we mochten zelf kiezen en beide programma's zijn van goede kwaliteit met native speakers als docenten.
pi_66845491
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:46 schreef Bonzai. het volgende:
Heeft er trouwens ooit al eens iemand een leerkacht gehad die Amerikaaans Engels sprak?
Ik heb twee jaar lang een docent gehad die geemingreerd was uit Amerika, en hij sprak dus ook Amerikaans Engels. Daarvoor had ik een docente die in het Brits Engels las gaf, maar beide docenten keurden het gebruik van zowel Amerikaans als Brits Engels goed.
  zondag 10 mei 2009 @ 15:18:48 #73
222384 Bonzai.
pi_68872492
kutkick

Ik herinner het me weer denk ik: economisch gezien zorgt de UK voor ongeveer 7 % van de in- en uitvoer, en de US voor zo'n 5-6 %. Erg weinig verschil dus...

De VS werden/worden ook steeds belangrijker voor ons.

TS is Belg, dus Belgische cijfers

[ Bericht 3% gewijzigd door Bonzai. op 10-05-2009 15:33:36 ]
waarin de stenen rusten,
  zondag 10 mei 2009 @ 15:39:40 #74
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_68873226
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:18 schreef Bonzai. het volgende:
kutkick

Ik herinner het me weer denk ik: economisch gezien zorgt de UK voor ongeveer 7 % van de in- en uitvoer, en de US voor zo'n 5-6 %. Erg weinig verschil dus...

De VS werden/worden ook steeds belangrijker voor ons.

TS is Belg, dus Belgische cijfers
Ik had de US wel hoger verwacht.
  zondag 10 mei 2009 @ 15:48:49 #75
222384 Bonzai.
pi_68873628
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:39 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

Ik had de US wel hoger verwacht.
Hmmm, ja, zal het nog wel eens nakijken.
waarin de stenen rusten,
pi_68876004
Ik vind zelf Brits veel beter te pruimen en ook makkelijker te verstaan. Amerikanen enzo knauwen zo. Ik ken bijv een jongen uit Canada en een meisje uit Nieuw-Zeeland en door hun accent heb ik soms moeite om ze te verstaan, hoewel ze uiteraard vloeiend Engels spreken. Zelf een Italiaan of Fransoos kan ik makkelijker verstaan.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  zondag 10 mei 2009 @ 17:54:26 #77
222384 Bonzai.
pi_68878158
quote:
Op zondag 10 mei 2009 16:39 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik vind zelf Brits veel beter te pruimen en ook makkelijker te verstaan. Amerikanen enzo knauwen zo. Ik ken bijv een jongen uit Canada en een meisje uit Nieuw-Zeeland en door hun accent heb ik soms moeite om ze te verstaan, hoewel ze uiteraard vloeiend Engels spreken. Zelf een Italiaan of Fransoos kan ik makkelijker verstaan.
Hmm, anderzijds kun je natuurlijk zeggen dat de Britten vaak geneigd zijn om letters in te slikken. Ik meen me te herinneren dat we 'necessary' als 'necessry' moesten uitspreken. Britten laten ook vaak de 'r' achterwege.

Zelf heb ik trouwens niet echt problemen met het verstaan van één van de 2 varianten, dat is niet echt het punt lijkt me. Zowel een Brit als een Amerikaan praat m.i. 100 keer zo duidelijk als een Fransman.
waarin de stenen rusten,
pi_68892532
quote:
Op zondag 8 maart 2009 12:59 schreef RacerDKB het volgende:
Bij mij op school moet je ook Brits praten, als je iets op zijn Amerikaans uitspreekt flipt de lerares hem en verbetert je
Gewoon een klacht in dienen bij je rector. Op de universiteit wordt met Engels ieder accent geaccepteerd, zolang je maar foutloos leest en schrijft.
Maar probeer er maar eens een zwaar Londens accent in te gooien, dan zal ze nog eens raar opkijken.

Nb. De uitspraak moet goed zijn, naar internationale maatstaven. Dat betekent in de praktijk: Amerikaanse maatstaven, dus alle paupers op de middelbare school die Britse accenten verplichten zijn gewoon te retro.
GO LANCE !!!
pi_68895401
omdat Amerikaans Engels te lelijk is om aan te horen, daarom
Ja doei.
pi_68896998
quote:
Op maandag 11 mei 2009 09:25 schreef motorbloempje het volgende:
Precies! Ik spreek nogal bekakt Brits Engels, omdat ik dat zelf het prettigst vind (en ik geen Amerikaans Engels kan). Gelukkig begrijp ik Amerikanen prima en zij mij ook.

Op mijn middelbare school mocht je consequent óf Brits óf Amerikaans Engels gebruiken. Op de HBO-instelling waar mijn vader doceert mogen ze nog meer versies kiezen, zoals Canadees of Zuid-Afrikaans Engels, maar ze moeten dat wel vastleggen en er de rest van hun opleiding gebruiken.
  maandag 11 mei 2009 @ 10:39:59 #81
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_68897344
Blijkbaar heb ik dan een erg vooruitstrevende docente Engels. In essays en presentaties mogen wij zelf kiezen voor Brits, Amerikaans, Australisch,Zuid-Afrikaans etc. - Engels, zolang het maar consistent is.
Oh really?
  maandag 11 mei 2009 @ 11:43:16 #82
208890 June.
Seriously?
pi_68899407
Dat Amerikaans Engels is zo nasaal, echt te lelijk voor woorden.
Shine bright like a diamond.
pi_68906304
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:43 schreef June. het volgende:
Dat Amerikaans Engels is zo nasaal, echt te lelijk voor woorden.

Wie is er nou nasaal?
GO LANCE !!!
  maandag 11 mei 2009 @ 17:51:05 #84
208890 June.
Seriously?
pi_68912134
quote:
Die Amerikaan ofcourse. En die krakende stem
Shine bright like a diamond.
  maandag 11 mei 2009 @ 19:22:01 #85
222384 Bonzai.
pi_68914752
quote:
Op maandag 11 mei 2009 09:25 schreef motorbloempje het volgende:
Je hebt nochtans een Amerikaanse film in je avatar
waarin de stenen rusten,
  maandag 11 mei 2009 @ 21:41:20 #86
222384 Bonzai.
pi_68919891
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:48 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Hmmm, ja, zal het nog wel eens nakijken.
Zoals beloofd:
Uitvoer:
UK: 9 %
VS: 7 %
Invoer:
UK: 7.5 %
VS: 6 %

Let wel: de cijfers zijn al meer dan 6 jaar oud (US stijgt volgens mij sneller)...

Opnieuw: niet echt een doorslaggevend verschil.

Ik blijf het Amerikaans Engels verdedigen. De enige echte reden waarom hier in België nog altijd Brits Engels gegeven wordt is volgens mij omdat men dat 'mooier' klinken vindt. Leuk hoor, ik vind het Amerikaans over het algemeen een stuk mooier (en het zou bovendien dichter bij het originele Middelengels (->Shakespeare) liggen). Ik neem het Amerikaans Engels ook een pak serieuzer als internationale handelstaal.

Edit: oh ja, voor de Belgen hier: wie kent deze nog (vind het zelf best leuk, een beetje kritiek mag altijd)?

[ Bericht 5% gewijzigd door Bonzai. op 11-05-2009 21:49:03 ]
waarin de stenen rusten,
pi_68920065
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:22 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Je hebt nochtans een Amerikaanse film in je avatar
dat zegt niet dat ik de uitspraak van de taal mooi vind, de film is goed, de taaluitspraak minder daarbij word je helaas doodgegooid met dit lelijke engels. Als 't even kan kijk ik britse films
Ja doei.
  maandag 11 mei 2009 @ 21:49:01 #88
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_68920182
Amerikaans is gewoon superieur, kijk naar alle Britse acteurs die zich een Amerikaans accent aanmeten.
pi_68920308
ja, kwantiteit boven kwaliteit
Ja doei.
  maandag 11 mei 2009 @ 21:53:44 #90
222384 Bonzai.
pi_68920362
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Als 't even kan kijk ik britse films
Trainspotting Dat Britse/Schotse dialect kan ik dan weer wel erg waarderen
waarin de stenen rusten,
  maandag 11 mei 2009 @ 21:55:40 #91
222384 Bonzai.
pi_68920443
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:52 schreef motorbloempje het volgende:
ja, kwantiteit boven kwaliteit
En hou eens op met zeveren over kwaliteit
Amerikaans Engels is gewoon gelijkwaardig (en m.i. een pak mooier)...
waarin de stenen rusten,
pi_68920493
ja, en m.i. niet

zinloze discussie
Ja doei.
pi_68920499
Toen ik 25 jaar geleden eindexamen VWO deed, mocht je zowel Brits als Amerikaans spreken en spellen. Mits je het consequent deed.
Daar ben ik het nog steeds mee eens. Ik houd het meest van Engels. Maar mijn allergrootste ergernis is dat veel Nederlanders een vieze mix van Engels en Amerikaans spreken.

En toen ik op een amerikaanse chat zat, vonden ze dat ik colour verkeerd spelde.... Ze wisten niet eens dat er een verschil was....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 11 mei 2009 @ 21:58:50 #94
222384 Bonzai.
pi_68920575
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:56 schreef motorbloempje het volgende:
ja, en m.i. niet

zinloze discussie
jij startte hem
waarin de stenen rusten,
pi_68920601
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:56 schreef krakkemieke het volgende:
Toen ik 25 jaar geleden eindexamen VWO deed, mocht je zowel Brits als Amerikaans spreken en spellen. Mits je het consequent deed.
Daar ben ik het nog steeds mee eens. Ik houd het meest van Engels. Maar mijn allergrootste ergernis is dat veel Nederlanders een vieze mix van Engels en Amerikaans spreken.
dat dus

dan liever consequent Brits of Amerikaans, maar geen mengelmoes

wij hadden overwegend britse leraren, maar één amerikaan op school schat van een man, maar wat een nasale lelijke uitspraak heb mezelf bij het brits gehouden, maar anderen bij Amerikaans, zolang het idd maar wel consequent was
Ja doei.
pi_68920618
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:58 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

jij startte hem
jij hapte
Ja doei.
  maandag 11 mei 2009 @ 22:01:04 #97
222384 Bonzai.
pi_68920653
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

jij hapte
Ik corrigeerde jou gewoon, volgens mij meen je dat namelijk echt
waarin de stenen rusten,
pi_68920723
ik méén dat ik Brits Engels mooier vind, ik meen NIET dat het een geldig argument is, want wat IK mooi vind, of wat JIJ mooi vindt, mag nooit een reden zijn om een bepaald geldig dialect op een niet britse school uit te sluiten
Ja doei.
  maandag 11 mei 2009 @ 22:04:44 #99
222384 Bonzai.
pi_68920809
waarin de stenen rusten,
pi_68921173
Het mooiste compliment wat ik kreeg: In Dublin, serveerster: Waar komt u vandaan, ik kan het aan uw accent niet horen..... Nederland. Oh! Ik kom uit een plaats aan de kust waar veel Nederlanders komen, maar die spreken die mix! Compliment voor uw Engels!
Mijn engelse leraar werd overigens in Engeland als welshman beoordeeld.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')