Hmm, anderzijds kun je natuurlijk zeggen dat de Britten vaak geneigd zijn om letters in te slikken. Ik meen me te herinneren dat we 'necessary' als 'necessry' moesten uitspreken. Britten laten ook vaak de 'r' achterwege.quote:Op zondag 10 mei 2009 16:39 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik vind zelf Brits veel beter te pruimen en ook makkelijker te verstaan. Amerikanen enzo knauwen zo. Ik ken bijv een jongen uit Canada en een meisje uit Nieuw-Zeeland en door hun accent heb ik soms moeite om ze te verstaan, hoewel ze uiteraard vloeiend Engels spreken. Zelf een Italiaan of Fransoos kan ik makkelijker verstaan.
Gewoon een klacht in dienen bij je rector. Op de universiteit wordt met Engels ieder accent geaccepteerd, zolang je maar foutloos leest en schrijft.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:59 schreef RacerDKB het volgende:
Bij mij op school moet je ook Brits praten, als je iets op zijn Amerikaans uitspreekt flipt de lerares hem en verbetert je
Precies! Ik spreek nogal bekakt Brits Engels, omdat ik dat zelf het prettigst vind (en ik geen Amerikaans Engels kan). Gelukkig begrijp ik Amerikanen prima en zij mij ook.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:25 schreef motorbloempje het volgende:
omdat Amerikaans Engels te lelijk is om aan te horen, daarom
quote:Op maandag 11 mei 2009 11:43 schreef June. het volgende:
Dat Amerikaans Engels is zo nasaal, echt te lelijk voor woorden.
Die Amerikaan ofcourse. En die krakende stemquote:
Je hebt nochtans een Amerikaanse film in je avatarquote:Op maandag 11 mei 2009 09:25 schreef motorbloempje het volgende:
omdat Amerikaans Engels te lelijk is om aan te horen, daarom
Zoals beloofd:quote:Op zondag 10 mei 2009 15:48 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Hmmm, ja, zal het nog wel eens nakijken.
dat zegt niet dat ik de uitspraak van de taal mooi vind, de film is goed, de taaluitspraak minderquote:Op maandag 11 mei 2009 19:22 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Je hebt nochtans een Amerikaanse film in je avatar
Trainspottingquote:Op maandag 11 mei 2009 21:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als 't even kan kijk ik britse films
En hou eens op met zeveren over kwaliteitquote:
jij startte hemquote:
dat dusquote:Op maandag 11 mei 2009 21:56 schreef krakkemieke het volgende:
Toen ik 25 jaar geleden eindexamen VWO deed, mocht je zowel Brits als Amerikaans spreken en spellen. Mits je het consequent deed.
Daar ben ik het nog steeds mee eens. Ik houd het meest van Engels. Maar mijn allergrootste ergernis is dat veel Nederlanders een vieze mix van Engels en Amerikaans spreken.
Ik corrigeerde jou gewoon, volgens mij meen je dat namelijk echtquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |