abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66791726
quote:
Bron

Groot feest promotie afgelast. Blanke politiebaas taboe door John van den Heuvel en Bert Huisjes

Blanke politiechef afgewezen vs Kleurling of Vrouw

AMSTERDAM - Een feest voor een nieuwe korpschef in Zuid-Holland is in allerijl afgeblazen, na discussie over de benoeming van 'weer een blanke man' in de politietop.

Minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken) gaf de gevraagde en verwachte goedkeuring voor deze benoeming niet. Voor de installatie van Teun Visscher was schouwburg Kunstmin in Dordrecht al afgehuurd voor een groot feest, aanstaande dinsdag. Het korps moest de boeking annuleren.

Haar ministerie zegt dat zo'n feest dan 'veel te vroeg' is gepland. Bij een informele bijeenkomst bespraken diverse korpschefs deze week openlijk dat Ter Horst dwarsligt. Zo moet de politie garanderen dat Visscher de láátste 'blanke man' is die voorlopig in de politietop komt. De volgende moet per se een vrouw zijn of een kleurtje hebben - ongeacht of er betere kandidaten zijn.
"De korpsbeheerders hebben met de minister afgesproken dat vijftig procent van de politietop vrouw of allochtoon wordt", zegt een woordvoerder van het ministerie. "Als nu een blanke mannelijke korpschef wordt benoemd, kan de volgende geen blanke man zijn."

Het korps in Zuid-Holland zit al bijna anderhalf jaar zonder korpschef. Voor de functie werden wel twee vrouwen benaderd. Maar zij konden niet, of waren niet gekwalificeerd.

Daarop werd Visscher voorgedragen. Ter Horst wil ook uit de subtop 'blanke mannen' weren. Deze bestuurslaag moet minstens voor 30 procent vrouw of allochtoon zijn. Hier is veel gemor over bij de politie. Prima kandidaten worden geblokkeerd, terwijl de eisen omlaag gaan omdat er nauwelijks vrouwelijke en allochtone kandidaten zijn.
Zo werd in Noord-Holland-Noord een vrouwelijke korpschef benoemd, afkomstig van stadstoezicht in Amsterdam. De promotie is zeer omstreden.
Ik vind dit nogal schokkend. Discriminatie door de overheid actief toegepast.
pi_66791756
Dit is dus echt onzin. De beste verdient die baan, en dat heeft niks te maken met huidskleur of geslacht.
Als de eisen omlag gaan, holt de kwaliteit ook achteruit.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 09:26:19 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_66791761
Dit is aljaren zo, hoor. De Overheid adverteert al decennia met 'Bij gelijke geschiktheid verdienen vrouwen of leden van (etnische) minderheden de voorkeur'.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_66791762
Als dit waar is woon ik vanaf nu écht in een vertieft kutland .
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 09:28:15 #5
236264 crew  capricia
pi_66791776
Dat heet positieve discriminatie. En de overheid doet dit al een tijdje.
Het is een instrument om de bevolkingssamenstelling te doen weerspiegelen in het personeelsbeleid.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 09:28:52 #6
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_66791785
beetje struisvogelachting als je daar NU pas achterkomt imho...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_66791788
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit is aljaren zo, hoor. De Overheid adverteert al decennia met 'Bij gelijke geschiktheid verdienen vrouwen of leden van (etnische) minderheden de voorkeur'.
Discriminatie in een van zijn ergste vormen.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 09:29:41 #8
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_66791797
quote:

Bij gelijke geschikheid kan dat ik nog begrijpen, maar dit is echt absurd! Een minister die bewust niet de beste kandidaat kiest, maar iemand die past in haar ideologie is een gevaar voor de staat en moet op staande voet ontslagen worden!
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 09:30:20 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_66791807
Waarom daar een hele schouwburg voor afhuren?
Het is maar een ambtenaar die wat petten in witte autootjes aan moet sturen/managen.
En daar achteraf meestal in blijkt te falen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_66791814
quote:
Dat klopt, bij gelijke geschiktheid vond ik altijd al discriminatie maar nu een extra dimensie:
quote:
De volgende moet per se een vrouw zijn of een kleurtje hebben - ongeacht of er betere kandidaten zijn.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 09:30:54 #11
236264 crew  capricia
pi_66791815
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:29 schreef Flurry het volgende:

[..]

Bij gelijke geschikheid kan dat ik nog begrijpen, maar dit is echt absurd! Een minister die bewust niet de beste kandidaat kiest, maar iemand die past in haar ideologie is een gevaar voor de staat en moet op staande voet ontslagen worden!
Ze kiezen dan idd niet de beste, maar iemand die de voorkeur heeft en voldoet aan de minimum eisen.
Het is maar net wat je belangrijk vindt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 09:32:20 #12
66444 Lord_Vetinari
pi_66791834
Overigens hoor ik graag van al deze schreeuwers, waar het aannamebeleid op dit gebied van de overheid dan gefaald heeft. Dus concrete voorbeelden.
pi_66791839
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:28 schreef Jumparound het volgende:
beetje struisvogelachting als je daar NU pas achterkomt imho...
Natuurlijk weet ik dat het al langer voorkomt. Maar heb het idee dat het tijdens dit wat meer linkse kabinet weer meer opleeft.
En of het nu zo verstandig is dit juist bij de politie te doen?
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 09:33:44 #14
236264 crew  capricia
pi_66791845
Wat is er precies mis mee dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 09:36:00 #15
66444 Lord_Vetinari
pi_66791862
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Natuurlijk weet ik dat het al langer voorkomt. Maar heb het idee dat het tijdens dit wat meer linkse kabinet weer meer opleeft.
En of het nu zo verstandig is dit juist bij de politie te doen?
  zaterdag 7 maart 2009 @ 09:38:29 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66791891
quote:
Ja. Dat kan. Maar nu is de slogan dus: "Vrouwen of leden van (etnische) minderheden genieten altijd de voorkeur" Geschikt of niet dus. Dat is iets heel anders!
The End Times are wild
  zaterdag 7 maart 2009 @ 09:40:05 #17
66444 Lord_Vetinari
pi_66791910
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja. Dat kan. Maar nu is de slogan dus: "Vrouwen of leden van (etnische) minderheden genieten altijd de voorkeur" Geschikt of niet dus. Dat is iets heel anders!
Ook dat is al jaren zo, alleen zeggen ze het nu hardop. Ikn heb het in mijn omgeving meerdere malen gezien van vrienden en bekenden die bij de overheid solliciteerden met veel kwalificaties, om vervolgens niet aangenomen te worden, ten gunste van een lesbische, allochtone, gehandicapte, transsexuele vrouw met vele malen minder kwaliteiten, die er dan over het algemeen ook maar korte tijd zat.
pi_66791912
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat is hier zo grappig aan?
Kennelijk bemoeit de minister van binnenlandse zaken van dit kabinet zich met iets 'dat al jaren gebeurd' .
  zaterdag 7 maart 2009 @ 09:41:07 #19
66444 Lord_Vetinari
pi_66791926
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:40 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat is hier zo grappig aan?
Kennelijk bemoeit de minister van binnenlandse zaken van dit kabinet zich met iets 'dat al jaren gebeurd' .
Dat is de taak van die minister, schat.

En dit kabinet 'min of meer links' noemen is hilarisch.
pi_66791927
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ook dat is al jaren zo, alleen zeggen ze het nu hardop. Ikn heb het in mijn omgeving meerdere malen gezien van vrienden en bekenden die bij de overheid solliciteerden met veel kwalificaties, om vervolgens niet aangenomen te worden, ten gunste van een lesbische, allochtone, gehandicapte, transsexuele vrouw met vele malen minder kwaliteiten, die er dan over het algemeen ook maar korte tijd zat.
En wat vonden je vrienden en bekenden daarvan?
  zaterdag 7 maart 2009 @ 09:41:27 #21
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_66791931
Ook lekker voor je geloofwaardigheid trouwens als je daar als vrouw of allochtoon nu wordt aangenomen: iedereen ziet je dan als excuustruus of -neger.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 09:42:06 #22
236264 crew  capricia
pi_66791939
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:41 schreef Flurry het volgende:
Ook lekker voor je geloofwaardigheid trouwens als je daar als vrouw of allochtoon nu wordt aangenomen: iedereen ziet je dan als excuustruus of -neger.
alibi-ali
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66791960
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat is de taak van die minister, schat.

En dit kabinet 'min of meer links' noemen is hilarisch.
Waarom zou ze zich ermee bemoeien als het al jaren 'gewoon' zo gaat? Dan is het toch niet helemaal zo normaal.
En ja, het is toch behoorlijk links allemaal. Wat vind jij dan?
  zaterdag 7 maart 2009 @ 09:44:44 #24
66444 Lord_Vetinari
pi_66791973
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Waarom zou ze zich ermee bemoeien als het al jaren 'gewoon' zo gaat? Dan is het toch niet helemaal zo normaal.
En ja, het is toch behoorlijk links allemaal. Wat vind jij dan?
Dit is een christelijk conservatief kanbinet, te vergelijken met de tijd van Colijn. Men wil terug naar gristelijke normen en waarden zoals zondagssluiting, betutteling en verboden in een wereld die door techniek steeds sneller en steeds meer 24-uurs wordt. Dat is niet links, hoor.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 09:44:57 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66791975
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Of het wel of geen officieel beleid is dat zegt toch heel veel vind ik. Kijk, beoordelen wat dan de "meest geschikte" kandidaat is, blijft altijd subjectief. Maar openlijk verkondigen dat blanke mannen niet meer in aanmerking komen, dat is toch iets heel anders denk ik.

Zelf werk ik ook voor de overheid. Zoals je weet duurt het gewoon een tijdje voordat je voor bepaalde functies in aanmerking komt, je moet er een soort van "voortraject" van functies voor gevolgd hebben. Al die blanke mannen zitten er gewoon al lang en zijn jong bij de politie gegaan. Daarom worden die nu ook op dat soort functies benoemd. De rest zal in een normaal traject nog even moeten wachten. Net als de blanke mannen die nu instromen.

Maar goed. Effect is dat de blanke mannen hun stok dadelijk aan de wilgen hangen en zeggen "zoek het maar uit" En in tegenstelling tot wat Links denkt, zal het dan niet automatisch beter gaan. Het doet me allemaal een beetje denken aan de hetze tegen blanke boeren in Zimbabwe. Ook zij krijgen de schuld van alles wat er fout gaat. Maar worden ze onteigend, dan is er binnen een jaar hongersnood.
The End Times are wild
pi_66791991
Of als je van die mensen aan de telefoon krijgt die leden moeten werven of jou iets aan moeten smeren, die dan maar 8 woorden Nederlands spreken, zodat als je ze iets vraagt ze het niet snappen

En maar raar vinden dat de haat jegens buitenlanders groeit
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_66792022
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:46 schreef bijdehand het volgende:
Of als je van die mensen aan de telefoon krijgt die leden moeten werven of jou iets aan moeten smeren, die dan maar 8 woorden Nederlands spreken, zodat als je ze iets vraagt ze het niet snappen

Ik geloof niet dat Ali die 3 woorden Nederlands spreekt politiechef zal worden.
pi_66792040
absurd...
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_66792042
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:48 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Nee, maar ik laat alleen zien wat voor enorme bagger je binnenhaalt als je zo gaat kijken. 'O, allochtoon, da's mooi. Ga jij maar lekker bellen.'
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_66792052
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dit is een christelijk conservatief kanbinet, te vergelijken met de tijd van Colijn. Men wil terug naar gristelijke normen en waarden zoals zondagssluiting, betutteling en verboden in een wereld die door techniek steeds sneller en steeds meer 24-uurs wordt. Dat is niet links, hoor.
Met de PVDA erbij en het geld wat ze over de balk smijten wel hoor.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 09:51:43 #31
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_66792066
Goeie zaak!

Vast weer zo'n
ouwe
dikke
blanke
kerel
die de baas wordt. Daarvan zijn er al genoeg. Smerig tuig. Opgerot.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_66792067
quote:

[..]

Meki misschien wel?
  zaterdag 7 maart 2009 @ 09:52:38 #33
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_66792081
quote:

[..]

Jawel, want dat is dan een kwaliteit.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 09:53:10 #34
66444 Lord_Vetinari
pi_66792090
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:50 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Met de PVDA erbij en het geld wat ze over de balk smijten wel hoor.
Haalt het niet bij het geld wat door voorgaande Balkenende's over de balk is gesmeten voor zaken als een JSF, Betuwelijn, HSL, spitsstroken et cetera ad infinitum.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 09:53:41 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_66792093
Als er idd sprake is van gelijke geschiktheid heb ik er geen enkel probleem mee dat een vrouw of allochtoon de voorkeur krijgt, als er echter geen sprake is van gelijke geschiktheid dan slaat dat nergens op.

Geschiktheid hangt niet af van geslacht of kleur, dat hangt af van de kwaliteiten van de kandidaat.
Dat je daar een beetje mee gaat zitten spelen op VMBO-niveau is al triest maar zou nog aanvaardbaar kunnen zijn, als het gaat om een top-functie is het helemaal van God los als je kwaliteit afwijst zodat je iemand met minder capaciteiten maar met het "juiste" geslacht of een kleurtje de baan kunt geven.

Mensen die gedreven zijn komen altijd waar ze horen, ongeacht of ze vrouw zijn of een kleurtje hebben... of beiden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_66792102
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:51 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Meki misschien wel?
Meki? Dat is toch die schrijver?!
pi_66792107
quote:

[..]

Er wordt van Ali wel verwacht dat ie een oogje toeknijpt als allochtonen weer eens de boel terroriseren.
Oh wacht dat doen de blanke chefs ook al..
pi_66792124
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:54 schreef qonmann het volgende:

[..]

Er wordt van Ali wel verwacht dat ie een oogje toeknijpt als allochtonen weer eens de boel terroriseren.
Oh wacht dat doen de blanke chefs ook al..
Zou een Ali dat niet beter kunnen doen wat dat betreft, omdat het dan niet als discriminatie gezien kan worden?
pi_66792128
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:46 schreef bijdehand het volgende:

Dat is iets heel anders. Dat zijn vaak goedkope callcentra in het buitenland. Azië of Zuid-Amerika.

Verder: Nederland, land van blanke zelfhaters.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 09:57:11 #40
236264 crew  capricia
pi_66792144
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:53 schreef Leandra het volgende:
Als er idd sprake is van gelijke geschiktheid heb ik er geen enkel probleem mee dat een vrouw of allochtoon de voorkeur krijgt, als er echter geen sprake is van gelijke geschiktheid dan slaat dat nergens op.

Geschiktheid hangt niet af van geslacht of kleur, dat hangt af van de kwaliteiten van de kandidaat.
Dat je daar een beetje mee gaat zitten spelen op VMBO-niveau is al triest maar zou nog aanvaardbaar kunnen zijn, als het gaat om een top-functie is het helemaal van God los als je kwaliteit afwijst zodat je iemand met minder capaciteiten maar met het "juiste" geslacht of een kleurtje de baan kunt geven.

Mensen die gedreven zijn komen altijd waar ze horen, ongeacht of ze vrouw zijn of een kleurtje hebben... of beiden.
Eens.
Maar stel je hebt een functieomschrijving.
En je moet minimaal 60 punten van de 100 scoren wil je geschikt zijn voor die job.
De ene sollicitant scoort daar 90 punten op. De ander 80.
Beiden zijn dus geschikt.

Vanuit maatschappelijk oogpunt kan het zinvol zijn om die van 80 punten aan te nemen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66792176
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Haalt het niet bij het geld wat door voorgaande Balkenende's over de balk is gesmeten voor zaken als een JSF, Betuwelijn, HSL, spitsstroken et cetera ad infinitum.
Die zijn met bezuinigen anders prima over de vorige economische recessie/crisis gekomen. Dankzij dit kabinet is het begrotingstekort weer groter dan ooit. Ben benieuwd wie de rotzooi gaat opruimen.
Maar zullen we weer ontopic?
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:12:06 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_66792345
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Maar stel je hebt een functieomschrijving.
En je moet minimaal 60 punten van de 100 scoren wil je geschikt zijn voor die job.
De ene sollicitant scoort daar 90 punten op. De ander 80.
Beiden zijn dus geschikt.

Vanuit maatschappelijk oogpunt kan het zinvol zijn om die van 80 punten aan te nemen.
Klopt, maar als de een 60 scoort en de ander 90 dan wordt het al twijfelachtig.

Daarbij heeft de overheid in het verleden nogal eens de functie-eisen verlaagd om op die manier mensen in aanmerking te laten komen die anders niet in aanmerking kwamen.

Het feit dat iemand vrouw of allochtoon is, maakt die persoon niet automatisch geschikt voor een functie, net zo min als een blanke man ongeschikt kan zijn voor een functie omdat hij een blanke man is.

Zowel in de politiek als het bedrijfsleven zijn er vrouwen en allochtonen op hoge functies, en niet omdat ze het cadeau gekregen hebben. Ik zie dan ook niet waarom iemand een functie zou moeten krijgen waarvoor anderen meer geschikt waren omdat ze vrouw zijn en/of een kleurtje hebben.

Als een vrouw of allochtoon minimaal net zo geschikt is voor de functie dan zal dat zijn/haar functioneren in die functie ook ten goede komen, het benodigde respect zal er dan immers ook zijn.

Als iemand die minder geschikt is een functie krijgt vanwege geslacht of kleur dan kan die persoon de baan wel hebben, maar waarschijnlijk niet het respect wat erbij hoort, en dus wordt het functioneren dan lastiger.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 10:14:02 #43
236264 crew  capricia
pi_66792376
Als je 60 punten scoort en toch aangenomen wordt tov iemand die 90 scoort, ja, dan houdt het voor mij ook op.
Maar tussen 80 en 90 (even een theoretisch voorbeeld), vind ik het niet zo erg dat die van 80 aangenomen wordt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66792380
Ik heb vorige maand een soortgelijk topic geopend en toen werd ik gebasht en kreeg ik allerlei beledigingen naar mijn hoofd maar nu kan men wel normaal reageren?
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:14:47 #45
66444 Lord_Vetinari
pi_66792388
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:12 schreef Leandra het volgende:

Daarbij heeft de overheid in het verleden nogal eens de functie-eisen verlaagd om op die manier mensen in aanmerking te laten komen die anders niet in aanmerking kwamen.

Bron?
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 10:15:13 #46
236264 crew  capricia
pi_66792395
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:14 schreef Gewas het volgende:
Ik heb vorige maand een soortgelijk topic geopend en toen werd ik gebasht en kreeg ik allerlei beledigingen naar mijn hoofd maar nu kan men wel normaal reageren?
Tja, fok he...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66792419

Kleurling & vrouw
pi_66792448
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:17 schreef qonmann het volgende:
[ afbeelding ]
Kleurling & vrouw
En hondslelijk.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 10:19:39 #49
236264 crew  capricia
pi_66792453
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:19 schreef Spitstand het volgende:

[..]

En hondslelijk.
Dat is dan 3X woordwaarde...vrouw, allochtoon en lelijk...
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:20:12 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_66792457
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bron?
Eind jaren tachtig, begin jaren negentig zijn de eisen voor de functie van politie-agent verlaagd zodat er meer allochtonen in aanmerking zouden komen voor die functie.

Nou was de mavo-eis al niet bijster hoog, en is het wellicht inmiddels wel weer op dat niveau, maar destijds is het aangepast.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:21:24 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_66792481
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:17 schreef qonmann het volgende:
[ afbeelding ]
Kleurling & vrouw
En dan Rowan Atkinson als chef hebben
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:21:49 #52
66444 Lord_Vetinari
pi_66792487
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Eind jaren tachtig, begin jaren negentig zijn de eisen voor de functie van politie-agent verlaagd zodat er meer allochtonen in aanmerking zouden komen voor die functie.

Nou was de mavo-eis al niet bijster hoog, en is het wellicht inmiddels wel weer op dat niveau, maar destijds is het aangepast.
Nogmaals: Bron? Hear-say heb ik niks aan.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 10:22:30 #53
236264 crew  capricia
pi_66792497
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat klopt ja. Dat staat mij ook bij. Iets met afspiegeling van de maatschappij enzo.
Volgens mij was het punt toen gewoon dat ze de vacatures helemaal niet gevuld kregen. En dan moet je toch wat?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:22:33 #54
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_66792498
quote:

[..]

En hondslelijk.
Jij hebt zeker teveel Oriëntaalse mix gegeten?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:22:58 #55
66444 Lord_Vetinari
pi_66792505
quote:

[..]

En hondslelijk.
Mwoch

zaterdag 7 maart 2009 @ 10:23:11 #56
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66792508
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:28 schreef capricia het volgende:
Het is een instrument om de bevolkingssamenstelling te doen weerspiegelen in het personeelsbeleid.
En dat is ronduit BELACHELIJK! Want de overheid doet het alleen bij "goede" baantjes. Niet voor meer mannen voor de kleuterklas bijvoorbeeld.
En het weerspiegelen van de bevolkingssamenstelling slaat ook nergens op, als je weet dat verschillende bevolkingsgroepen (vrouwen, allochtonen, mannen, etc.) andere voorkeuren hebben.
M.a.w.: als er op een advertentie voor "positie X" 93 mannen, 5 vrouwen, en 2 negers reageren die allemaal even geschikt zijn, dan is het niet meer dan logisch als de samenstelling van het personeel binnen "positie X" bestaat uit 93% man, 5% vrouw, en 2% negers.
Als ze hier aan voorbij gaan, en perse de helft vrouw willen, is de sollicitatiekans van de vrouwen dus aanzienlijk hoger. En dat is nou per definitie discriminatie. Melding maken bij de CGB gaat vast niet helpen...
censuur :O
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 10:25:05 #57
236264 crew  capricia
pi_66792538
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als ze hier aan voorbij gaan, en perse de helft vrouw willen, is de sollicitatiekans van de vrouwen dus aanzienlijk hoger. En dat is nou per definitie discriminatie. Melding maken bij de CGB gaat vast niet helpen...
Daarom heet het ook positieve discriminatie.
Het is 'n personeelsinstrument.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66792582
quote:

[..]

En hondslelijk.
..vond'r niet lelijk, maar ja i.v.m. Rowan ..maar smaken verschillen
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:32:29 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66792644
Maar waarom moeten het altid topfuncties zijn waarin er net zoveel allochtonen zitten? 99,9% van de Nederlandse boeren zijn blanke mannen. Dat daar niks aan gebeurt!!!

En dan verder: er is vanwege dit soort beleid een enorme vraag naar allochtone bestuurders etc. Er zijn echter zeer weinig kandidaten. Als kandidaat heb je het dus letterlijk voor het kiezen, en kun je eisen wat je wil. Ongeacht je comptetenties.
The End Times are wild
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:32:32 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_66792645
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nogmaals: Bron? Hear-say heb ik niks aan.
Tsja.... sommige dingen weet je gewoon nog, dit weet ik gewoon nog. En niet alles is even makkelijk terug te vinden.

Gelukkig is het niet alleen iets van de jaren 80/90 maar speelt het 15 jaar later nog steeds, het leuke is wel dat een link naar een topic op islamcity.nl de eerste hit was toen ik zocht op "Eisen opleiding politie verlaagd"

Mocht dit topic daardoor een andere wending nemen, dan wil ik even gezegd hebben dat dat niet m'n intentie was....
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:37:13 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_66792730
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En dat is ronduit BELACHELIJK! Want de overheid doet het alleen bij "goede" baantjes. Niet voor meer mannen voor de kleuterklas bijvoorbeeld.

Het is idd opvallend dat het vooral 1 kant opgaat, voor beroepen die van oudsher door vrouwen gedomineerd worden gebeurt het (vrijwel) niet. Dat geeft dus aan dat typische "mannenberoepen" nog steeds een hoger aanzien hebben.

Maar kennelijk telt de "weerspiegeling van de maatschappij" niet als het gaat om "vrouwenberoepen"
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_66792737
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:32 schreef LXIV het volgende:
Maar waarom moeten het altid topfuncties zijn waarin er net zoveel allochtonen zitten? 99,9% van de Nederlandse boeren zijn blanke mannen. Dat daar niks aan gebeurt!!!
haha..net als in Zimbabwe ..gewoon onteigenen
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 10:39:20 #63
236264 crew  capricia
pi_66792770
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is idd opvallend dat het vooral 1 kant opgaat, voor beroepen die van oudsher door vrouwen gedomineerd worden gebeurt het (vrijwel) niet. Dat geeft dus aan dat typische "mannenberoepen" nog steeds een hoger aanzien hebben.

Maar kennelijk telt de "weerspiegeling van de maatschappij" niet als het gaat om "vrouwenberoepen"
Mannenberoepen verdienen meer dan vrouwenberoepen. Sterker nog:
Als er meer vrouwen in een bepaald beroep instromen, gaat de beloning naar beneden voor de hele beroepsgroep.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:39:56 #64
66444 Lord_Vetinari
pi_66792780
quote:

[..]

Welke overheidsfuncties (want daar hebben we het over) worden volgens jou dan door vrouwen gedomineerd? Even voor jouw info: Onderwijzers zijn geen ambtenaren meer, zorginstellingen zijn ook private ondernemingen.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:47:52 #65
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66792908
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Daarom heet het ook positieve discriminatie.
Jammer dat de overheid de laatste is die nog niet weet dat discriminatie per definitie niet "positief" is...
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:32 schreef LXIV het volgende:
Hmmm ik zie ook een oververtegenwoordiging van allochtonen bij de bijstandsgerechtigden. Wellicht moet de bijstand voor blanke mannen omhoog?
quote:

[..]

Nog een voorbeeld: de vuilnisman! De naam zegt het al een beetje, gek genoeg doet de overheid helemaal niet z'n best om daar 50% vrouw in te krijgen... En gek genoeg zijn de allochtonen daar dan juist wel weer oververtegenwoordigd
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:49:01 #66
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66792936
De eerste blanke man die nog korpschef wil worden, kan dus maar beter homo zijn, dan maakt-ie nog kans
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:50:06 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_66792956
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Welke overheidsfuncties (want daar hebben we het over) worden volgens jou dan door vrouwen gedomineerd? Even voor jouw info: Onderwijzers zijn geen ambtenaren meer, zorginstellingen zijn ook private ondernemingen.
In dat geval ging het me meer om het stimuleren van de weerspiegeling van de samenleving door de overheid dan alleen om functies bij de overheid.

Het feit is dat er simpelweg geen overheidscampagnes zijn om het in die richting gelijk te krijgen. Maar dat zal te maken hebben met wat capricia zegt...
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Mannenberoepen verdienen meer dan vrouwenberoepen. Sterker nog:
Als er meer vrouwen in een bepaald beroep instromen, gaat de beloning naar beneden voor de hele beroepsgroep.
Al met al maakt het me geen bal uit hoe degene die op die stoel zit er uitziet, en of er maandelijks een weekje PMS langskomt of niet. Het gaat er om dat de meest geschikte persoon de functie krijgt, ongeacht of het Maarten, Monique, Mohammed, Mimouna, Maqueesha, Morton of Moshe is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:51:41 #68
66444 Lord_Vetinari
pi_66792978
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

In dat geval ging het me meer om het stimuleren van de weerspiegeling van de samenleving door de overheid dan alleen om functies bij de overheid.

Daar heeft de overheid in de private sector niks over te vertellen. De hele verontwaardigde heisa in dit topic over 'en dat doen ze niet bij kleuterleidsters' is dus gebakken lucht.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 10:57:02 #69
236264 crew  capricia
pi_66793072
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]

Al met al maakt het me geen bal uit hoe degene die op die stoel zit er uitziet, en of er maandelijks een weekje PMS langskomt of niet. Het gaat er om dat de meest geschikte persoon de functie krijgt, ongeacht of het Maarten, Monique, Mohammed, Mimouna, Maqueesha, Morton of Moshe is.
Ik heb een tijdje gender-studies gedaan (als onderdeel van mijn studie P&O). En op zich is het niet erg om een tijdje de beeldvorming op te schrikken.
De gemiddelde Nederlander denkt bijv. bij het woord "manager" meteen aan een blanke man van in de 40. In het aanname beleid van organisaties wordt dan ook onbewust naar die persoon gezocht. Een vrouw valt onbewust al af.
Idem bij het woord "bestuurder". Dan denken mensen niet aan een allochtone vrouw.

Om dat onbewuste beeld, wat mensen toch hebben, te doorbreken is positieve discriminatie een van de instrumenten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66793085
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Daar heeft de overheid in de private sector niks over te vertellen. De hele verontwaardigde heisa in dit topic over 'en dat doen ze niet bij kleuterleidsters' is dus gebakken lucht.
Nee dit ridicule beleid is alleen bij de overheid.

Bij de meeste bedrijven in Rotterdam is echt niet 50% allochtoon of vrouw. Daar wordt je aangenomen naar wat je kan.
Moet je bij willekeurig welke gemeenteinstantie gaan kijken, daar zitten die wel, of ze nou geschikt zijn of niet. En de meeste zijn dat NIET

Daarom functioneert de overheid ok zo slecht, teveel incompetente mensen
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:58:47 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_66793101
quote:
[..]
De overheid heeft jaren geleden "positieve discriminatie" in het leven geroepen om ook in andere sectoren dan de overheid zelf een weerspiegeling van de samenleving te krijgen, van bedrijven wordt/werd ook verwacht dat ze bij gelijke geschiktheid de voorkeur aan een vrouw of allochtoon geven.

Zijn al die campagnes van de afgelopen 25 jaar er dus alleen maar geweest om het door mannen gedomineerde bedrijfsleven "gelijker" te maken aan de samenleving, en tellen sectoren als het onderwjis en de zorg dus niet mee? Of tellen ze daarin alleen maar niet mee op het niveau waarop vrouwen al oververtegenwoordigd waren?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_66793107
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:49 schreef RemcoDelft het volgende:
De eerste blanke man die nog korpschef wil worden, kan dus maar beter homo zijn, dan maakt-ie nog kans
Haha ik beeld me al een leuke sketch van koefnoen in. Een blanke christelijke man met gezin die zich bij het solliciteren voor gaat doen als homoseksueel.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 10:59:48 #73
236264 crew  capricia
pi_66793112
In Frankrijk is nu juist een voorstel afgekondigd om 40% van de top van het bedrijfsleven vrouw te laten zijn. In Noorwegen is dit al lang zo. Daar is zelfs een verplichting. En het gaat wel goed in Noorwegen, volgens mij...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66793140
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:59 schreef capricia het volgende:
In Frankrijk is nu juist een voorstel afgekondigd om 40% van de top van het bedrijfsleven vrouw te laten zijn. In Noorwegen is dit al lang zo. Daar is zelfs een verplichting. En het gaat wel goed in Noorwegen, volgens mij...

Noorwegen: olie, weinig inwoners, goede scholen etc. speelt ook een rol
En land gaat er heus niet onder door als er een paar andere regels worden ingevoerd
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:02:58 #75
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66793169
quote:

[..]
De hele verontwaardigde heisa in dit topic over 'en dat doen ze niet bij kleuterleidsters' is dus gebakken lucht.
Prima. Voorbeeld 2 was de vuilnismanvrouw. Pure ambtenaren. En een zware ondervertegenwoordiging aan autochtonen en vrouwen.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:03:34 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_66793174
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:59 schreef capricia het volgende:
Dat is ook een stuk beter te doen met de daar geldende regels voor ouderschapsverlof en kinderopvang.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 11:08:56 #77
236264 crew  capricia
pi_66793263
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is ook een stuk beter te doen met de daar geldende regels voor ouderschapsverlof en kinderopvang.
Ja. Het mes snijdt aan twee kanten.
Niet alleen denken mensen hier in Nederland bij het woord "manager" of "bestuurder" niet aan een vrouw in de sollicitatieprocedure. Het is ook zo dat er minder vrouwen solliciteren op die functie.
En dat is toch aan beide kanten een onbewuste beeldvorming die je zou moeten doorbreken (vind ik hoor!).

Neem eens de gemiddelde advertentie voor de functie van bijv. Manager. Wat staat er in? Dat het een uitdagende functie is. Dat de beloning goed is. Dat je veel carriere kunt maken. Dat je een auto van de zaak krijgt, blablabla.
Er staat niet dat het bedrijf bijv. een goede kinderopvangregeling heeft. Of dat de werktijden flexibel in te delen zijn. Of dat je makkelijk een dagje thuis kunt werken.
Terwijl dat in de organisatie wellicht ook goed geregeld is.

Die advertentie is dus gericht op mannelijk publiek. En dan krijg je dus ook meer mannen die solliciteren.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:10:13 #78
66444 Lord_Vetinari
pi_66793286
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Prima. Voorbeeld 2 was de vuilnismanvrouw. Pure ambtenaren. En een zware ondervertegenwoordiging aan autochtonen en vrouwen.
Oh ja? Mijn vuil hier wordt niet opgehaald door Marokkanen, hoor. Gewoon blanke boerenzonen.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:12:37 #79
8875 Mdk
Smart-ass
pi_66793307
Ach, weten we meteen ook hoe die Ter Horst minister is geworden. Ongeschikt maar omdat het een vrouw is toch voorkeur gekregen boven anderen.
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_66793415
mooi land toch.. ik met mn ideale lengte ws niet interessant voor de politie destijds , zelfs als vrijwilliger nemen ze niet de moeite om me de hele dag te laten flitsen.. mn nichtje die voor het vak stewardess te klein was werd met open armen ontvangen bij de politie.. core-business is bonnen schrijven geworden.. t is maar wat je leuk vind, nee, we gaan er lekker op vooruit (richting de middeleeuwen dan)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:22:51 #81
8875 Mdk
Smart-ass
pi_66793489
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Niet alleen denken mensen hier in Nederland bij het woord "manager" of "bestuurder" niet aan een vrouw in de sollicitatieprocedure. Het is ook zo dat er minder vrouwen solliciteren op die functie.
En dat is toch aan beide kanten een onbewuste beeldvorming die je zou moeten doorbreken (vind ik hoor!).
Dat is niet zo gek, want er zijn ook meer mannen die een opleiding doen in die richting, net als dat er meer mannen studeren in de ICT en net als dat er meer vrouwen een PABO opleiding doen. Zal dat niet gewoon komen omdat de interesses van beide groepen ergens anders liggen?
quote:
Neem eens de gemiddelde advertentie voor de functie van bijv. Manager. Wat staat er in? Dat het een uitdagende functie is. Dat de beloning goed is. Dat je veel carriere kunt maken. Dat je een auto van de zaak krijgt, blablabla.
Er staat niet dat het bedrijf bijv. een goede kinderopvangregeling heeft. Of dat de werktijden flexibel in te delen zijn. Of dat je makkelijk een dagje thuis kunt werken.

Die advertentie is dus gericht op mannelijk publiek. En dan krijg je dus ook meer mannen die solliciteren.
En zo kan een advertentie in het onderwijs of zorg weer meer gericht zijn op vrouwen, omdat daar het aanbod van vrouwen weer hoger is. Dat is toch niet zo gek?
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_66793767
Dit is echt belachelijk, ongelooflijk dat politici zo wereldvreemd kunnen zijn. Ik ben zelf ook een allochtoon, ik heb ook nichten en die vinden het net zo belachelijk.
Wanneer zien die idioten in Den Haag nou eindelijk eens in dat je moet streven naar GELIJKE kansen voor iedereen, niet naar voortrekkerij van de groepen die nu ondervertegenwoordigd zijn.

Iedereen wilt denk ik ook werken bij iemand die vind dat hij/zij goed is voor die taak, niet omdat de overheid zegt dat diegene aangenomen moet worden.
Politici
pi_66793807
Godver! Ik ben bij Defensie afgewezen voor een functie omdat ze liever een vrouw hadden. Sterf dan maar!
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  † In Memoriam † zaterdag 7 maart 2009 @ 11:38:24 #84
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66793821
quote:
Gelijke geschiktbheid is niet :
quote:
Zo werd in Noord-Holland-Noord een vrouwelijke korpschef benoemd, afkomstig van stadstoezicht in Amsterdam. De promotie is zeer omstreden
quote:
De volgende moet per se een vrouw zijn of een kleurtje hebben - ongeacht of er betere kandidaten zijn.
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:35 schreef Asgard het volgende:
Dit is echt belachelijk, ongelooflijk dat politici zo wereldvreemd kunnen zijn. Ik ben zelf ook een allochtoon, ik heb ook nichten
Denk dat een nicht juist weer wél veel kans gaat maken bij de volgende sollicitatieronde
pi_66793997
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat kan. Aan de andere kant mag je van een manager ook verwachten dat zij zo assertief is om dat soort dingen na te vragen of het geregeld is. En eigenlijk zelfs om als die dingen niet geregeld zijn, het in de organisatie juist aan te kaarten.
Een dergelijke advertentie biedt dus juist kansen om je als vrouw te profileren.
pi_66794856
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:23 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik vind dit nogal schokkend. Discriminatie door de overheid actief toegepast.
Schokkend dat er een verplichting nodig is, blijkbaar wordt er anders teveel gediscrimineerd.
pi_66794944
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:22 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Schokkend dat er een verplichting nodig is, blijkbaar wordt er anders teveel gediscrimineerd.
te dom kan ook
  zaterdag 7 maart 2009 @ 12:29:04 #88
122997 zquing
Drama Junk
pi_66795006
quote:
dat prima, je moet toch ergens op selecteren. Maar laat aub geschiktheid de primaire factor zijn
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_66795073
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:26 schreef qonmann het volgende:

[..]

te dom kan ook
Dat wisten we al van jou.
pi_66795117
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:22 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Over welk discriminatie heb je het?
pi_66795149
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:32 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat wisten we al van jou.
lees het topic eens voordat je je muil over discriminatie opentrekt
  zaterdag 7 maart 2009 @ 12:41:14 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_66795231
geweldig landje toch.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_66795280
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:41 schreef zoalshetis het volgende:
geweldig landje toch.
Inderdaad geweldig! Een land dat alleen bestuurd wil worden door mannen en geen vertrouwen heeft in vrouwen en allochtonen.
pi_66795369
De beste persoon moet op die plaats komen, zo simpel is het. Of diegene nu een man of vrouw is, zwart,geel,rood,paars,groen of oranje, het moet geen zak uitmaken.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 12:53:18 #95
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_66795522
Hoe zou dat voelen? Weten dat je niet bent gekozen vanwege je kwaliteiten maar je uiterlijk/ geslacht? Ik zou me er echt kut bij voelen.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_66795557
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:53 schreef sweetlady-o het volgende:
Hoe zou dat voelen? Weten dat je niet bent gekozen vanwege je kwaliteiten maar je uiterlijk/ geslacht? Ik zou me er echt kut bij voelen.
Als je uit wordt gekozen is dat om je afkomst of geslacht én je kwaliteiten.
pi_66795632
quote:
Zo werd in Noord-Holland-Noord een vrouwelijke korpschef benoemd, afkomstig van stadstoezicht in Amsterdam. De promotie is zeer omstreden.
das wel een mooie sprong in haar carriere van melkertbaan naar korpschef
pi_66795664
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:54 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Als je uit wordt gekozen is dat om je afkomst of geslacht én je kwaliteiten.
Kwaliteiten die omlaag gehaald worden omdat anders vrouwen en allochtonen geen kans maken bedoel je?
quote:
Prima kandidaten worden geblokkeerd, terwijl de eisen omlaag gaan omdat er nauwelijks vrouwelijke en allochtone kandidaten zijn.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 12:59:40 #99
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_66795670
Gelijke geschiktheid bestaat helemaal niet natuurlijk. Pure discriminatie sowieso.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 13:04:29 #100
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_66795796
Dus de volgende korpschef wordt door niemand gewaardeerd en gewantrouwd. Omdat iedereen weet (of denkt) dat hij/zij daar zit vanwegen de kleur of vanwegen het geslacht, niet vanwegen de competenties.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_66795966
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:59 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Kwaliteiten die omlaag gehaald worden omdat anders vrouwen en allochtonen geen kans maken bedoel je?
[..]

Nee ik bedoel als de kwalificaties gelijk zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')