abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:50:06 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_66792956
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Welke overheidsfuncties (want daar hebben we het over) worden volgens jou dan door vrouwen gedomineerd? Even voor jouw info: Onderwijzers zijn geen ambtenaren meer, zorginstellingen zijn ook private ondernemingen.
In dat geval ging het me meer om het stimuleren van de weerspiegeling van de samenleving door de overheid dan alleen om functies bij de overheid.

Het feit is dat er simpelweg geen overheidscampagnes zijn om het in die richting gelijk te krijgen. Maar dat zal te maken hebben met wat capricia zegt...
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Mannenberoepen verdienen meer dan vrouwenberoepen. Sterker nog:
Als er meer vrouwen in een bepaald beroep instromen, gaat de beloning naar beneden voor de hele beroepsgroep.
Al met al maakt het me geen bal uit hoe degene die op die stoel zit er uitziet, en of er maandelijks een weekje PMS langskomt of niet. Het gaat er om dat de meest geschikte persoon de functie krijgt, ongeacht of het Maarten, Monique, Mohammed, Mimouna, Maqueesha, Morton of Moshe is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:51:41 #68
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_66792978
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

In dat geval ging het me meer om het stimuleren van de weerspiegeling van de samenleving door de overheid dan alleen om functies bij de overheid.

Daar heeft de overheid in de private sector niks over te vertellen. De hele verontwaardigde heisa in dit topic over 'en dat doen ze niet bij kleuterleidsters' is dus gebakken lucht.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 10:57:02 #69
236264 crew  capricia
pi_66793072
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]

Al met al maakt het me geen bal uit hoe degene die op die stoel zit er uitziet, en of er maandelijks een weekje PMS langskomt of niet. Het gaat er om dat de meest geschikte persoon de functie krijgt, ongeacht of het Maarten, Monique, Mohammed, Mimouna, Maqueesha, Morton of Moshe is.
Ik heb een tijdje gender-studies gedaan (als onderdeel van mijn studie P&O). En op zich is het niet erg om een tijdje de beeldvorming op te schrikken.
De gemiddelde Nederlander denkt bijv. bij het woord "manager" meteen aan een blanke man van in de 40. In het aanname beleid van organisaties wordt dan ook onbewust naar die persoon gezocht. Een vrouw valt onbewust al af.
Idem bij het woord "bestuurder". Dan denken mensen niet aan een allochtone vrouw.

Om dat onbewuste beeld, wat mensen toch hebben, te doorbreken is positieve discriminatie een van de instrumenten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66793085
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Daar heeft de overheid in de private sector niks over te vertellen. De hele verontwaardigde heisa in dit topic over 'en dat doen ze niet bij kleuterleidsters' is dus gebakken lucht.
Nee dit ridicule beleid is alleen bij de overheid.

Bij de meeste bedrijven in Rotterdam is echt niet 50% allochtoon of vrouw. Daar wordt je aangenomen naar wat je kan.
Moet je bij willekeurig welke gemeenteinstantie gaan kijken, daar zitten die wel, of ze nou geschikt zijn of niet. En de meeste zijn dat NIET

Daarom functioneert de overheid ok zo slecht, teveel incompetente mensen
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:58:47 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_66793101
quote:
[..]
De overheid heeft jaren geleden "positieve discriminatie" in het leven geroepen om ook in andere sectoren dan de overheid zelf een weerspiegeling van de samenleving te krijgen, van bedrijven wordt/werd ook verwacht dat ze bij gelijke geschiktheid de voorkeur aan een vrouw of allochtoon geven.

Zijn al die campagnes van de afgelopen 25 jaar er dus alleen maar geweest om het door mannen gedomineerde bedrijfsleven "gelijker" te maken aan de samenleving, en tellen sectoren als het onderwjis en de zorg dus niet mee? Of tellen ze daarin alleen maar niet mee op het niveau waarop vrouwen al oververtegenwoordigd waren?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_66793107
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:49 schreef RemcoDelft het volgende:
De eerste blanke man die nog korpschef wil worden, kan dus maar beter homo zijn, dan maakt-ie nog kans
Haha ik beeld me al een leuke sketch van koefnoen in. Een blanke christelijke man met gezin die zich bij het solliciteren voor gaat doen als homoseksueel.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 10:59:48 #73
236264 crew  capricia
pi_66793112
In Frankrijk is nu juist een voorstel afgekondigd om 40% van de top van het bedrijfsleven vrouw te laten zijn. In Noorwegen is dit al lang zo. Daar is zelfs een verplichting. En het gaat wel goed in Noorwegen, volgens mij...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66793140
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:59 schreef capricia het volgende:
In Frankrijk is nu juist een voorstel afgekondigd om 40% van de top van het bedrijfsleven vrouw te laten zijn. In Noorwegen is dit al lang zo. Daar is zelfs een verplichting. En het gaat wel goed in Noorwegen, volgens mij...

Noorwegen: olie, weinig inwoners, goede scholen etc. speelt ook een rol
En land gaat er heus niet onder door als er een paar andere regels worden ingevoerd
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:02:58 #75
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66793169
quote:

[..]
De hele verontwaardigde heisa in dit topic over 'en dat doen ze niet bij kleuterleidsters' is dus gebakken lucht.
Prima. Voorbeeld 2 was de vuilnismanvrouw. Pure ambtenaren. En een zware ondervertegenwoordiging aan autochtonen en vrouwen.
censuur :O
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:03:34 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_66793174
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:59 schreef capricia het volgende:
Dat is ook een stuk beter te doen met de daar geldende regels voor ouderschapsverlof en kinderopvang.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 11:08:56 #77
236264 crew  capricia
pi_66793263
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is ook een stuk beter te doen met de daar geldende regels voor ouderschapsverlof en kinderopvang.
Ja. Het mes snijdt aan twee kanten.
Niet alleen denken mensen hier in Nederland bij het woord "manager" of "bestuurder" niet aan een vrouw in de sollicitatieprocedure. Het is ook zo dat er minder vrouwen solliciteren op die functie.
En dat is toch aan beide kanten een onbewuste beeldvorming die je zou moeten doorbreken (vind ik hoor!).

Neem eens de gemiddelde advertentie voor de functie van bijv. Manager. Wat staat er in? Dat het een uitdagende functie is. Dat de beloning goed is. Dat je veel carriere kunt maken. Dat je een auto van de zaak krijgt, blablabla.
Er staat niet dat het bedrijf bijv. een goede kinderopvangregeling heeft. Of dat de werktijden flexibel in te delen zijn. Of dat je makkelijk een dagje thuis kunt werken.
Terwijl dat in de organisatie wellicht ook goed geregeld is.

Die advertentie is dus gericht op mannelijk publiek. En dan krijg je dus ook meer mannen die solliciteren.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:10:13 #78
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_66793286
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Prima. Voorbeeld 2 was de vuilnismanvrouw. Pure ambtenaren. En een zware ondervertegenwoordiging aan autochtonen en vrouwen.
Oh ja? Mijn vuil hier wordt niet opgehaald door Marokkanen, hoor. Gewoon blanke boerenzonen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:12:37 #79
8875 Mdk
Smart-ass
pi_66793307
Ach, weten we meteen ook hoe die Ter Horst minister is geworden. Ongeschikt maar omdat het een vrouw is toch voorkeur gekregen boven anderen.
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_66793415
mooi land toch.. ik met mn ideale lengte ws niet interessant voor de politie destijds , zelfs als vrijwilliger nemen ze niet de moeite om me de hele dag te laten flitsen.. mn nichtje die voor het vak stewardess te klein was werd met open armen ontvangen bij de politie.. core-business is bonnen schrijven geworden.. t is maar wat je leuk vind, nee, we gaan er lekker op vooruit (richting de middeleeuwen dan)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:22:51 #81
8875 Mdk
Smart-ass
pi_66793489
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Niet alleen denken mensen hier in Nederland bij het woord "manager" of "bestuurder" niet aan een vrouw in de sollicitatieprocedure. Het is ook zo dat er minder vrouwen solliciteren op die functie.
En dat is toch aan beide kanten een onbewuste beeldvorming die je zou moeten doorbreken (vind ik hoor!).
Dat is niet zo gek, want er zijn ook meer mannen die een opleiding doen in die richting, net als dat er meer mannen studeren in de ICT en net als dat er meer vrouwen een PABO opleiding doen. Zal dat niet gewoon komen omdat de interesses van beide groepen ergens anders liggen?
quote:
Neem eens de gemiddelde advertentie voor de functie van bijv. Manager. Wat staat er in? Dat het een uitdagende functie is. Dat de beloning goed is. Dat je veel carriere kunt maken. Dat je een auto van de zaak krijgt, blablabla.
Er staat niet dat het bedrijf bijv. een goede kinderopvangregeling heeft. Of dat de werktijden flexibel in te delen zijn. Of dat je makkelijk een dagje thuis kunt werken.

Die advertentie is dus gericht op mannelijk publiek. En dan krijg je dus ook meer mannen die solliciteren.
En zo kan een advertentie in het onderwijs of zorg weer meer gericht zijn op vrouwen, omdat daar het aanbod van vrouwen weer hoger is. Dat is toch niet zo gek?
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_66793767
Dit is echt belachelijk, ongelooflijk dat politici zo wereldvreemd kunnen zijn. Ik ben zelf ook een allochtoon, ik heb ook nichten en die vinden het net zo belachelijk.
Wanneer zien die idioten in Den Haag nou eindelijk eens in dat je moet streven naar GELIJKE kansen voor iedereen, niet naar voortrekkerij van de groepen die nu ondervertegenwoordigd zijn.

Iedereen wilt denk ik ook werken bij iemand die vind dat hij/zij goed is voor die taak, niet omdat de overheid zegt dat diegene aangenomen moet worden.
Politici
pi_66793807
Godver! Ik ben bij Defensie afgewezen voor een functie omdat ze liever een vrouw hadden. Sterf dan maar!
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  † In Memoriam † zaterdag 7 maart 2009 @ 11:38:24 #84
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66793821
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit is aljaren zo, hoor. De Overheid adverteert al decennia met 'Bij gelijke geschiktheid verdienen vrouwen of leden van (etnische) minderheden de voorkeur'.
Gelijke geschiktbheid is niet :
quote:
Zo werd in Noord-Holland-Noord een vrouwelijke korpschef benoemd, afkomstig van stadstoezicht in Amsterdam. De promotie is zeer omstreden
quote:
De volgende moet per se een vrouw zijn of een kleurtje hebben - ongeacht of er betere kandidaten zijn.
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:35 schreef Asgard het volgende:
Dit is echt belachelijk, ongelooflijk dat politici zo wereldvreemd kunnen zijn. Ik ben zelf ook een allochtoon, ik heb ook nichten
Denk dat een nicht juist weer wél veel kans gaat maken bij de volgende sollicitatieronde
pi_66793997
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat kan. Aan de andere kant mag je van een manager ook verwachten dat zij zo assertief is om dat soort dingen na te vragen of het geregeld is. En eigenlijk zelfs om als die dingen niet geregeld zijn, het in de organisatie juist aan te kaarten.
Een dergelijke advertentie biedt dus juist kansen om je als vrouw te profileren.
pi_66794856
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:23 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik vind dit nogal schokkend. Discriminatie door de overheid actief toegepast.
Schokkend dat er een verplichting nodig is, blijkbaar wordt er anders teveel gediscrimineerd.
pi_66794944
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:22 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Schokkend dat er een verplichting nodig is, blijkbaar wordt er anders teveel gediscrimineerd.
te dom kan ook
  zaterdag 7 maart 2009 @ 12:29:04 #88
122997 zquing
Drama Junk
pi_66795006
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit is aljaren zo, hoor. De Overheid adverteert al decennia met 'Bij gelijke geschiktheid verdienen vrouwen of leden van (etnische) minderheden de voorkeur'.
dat prima, je moet toch ergens op selecteren. Maar laat aub geschiktheid de primaire factor zijn
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_66795073
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:26 schreef qonmann het volgende:

[..]

te dom kan ook
Dat wisten we al van jou.
pi_66795117
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:22 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Over welk discriminatie heb je het?
pi_66795149
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:32 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat wisten we al van jou.
lees het topic eens voordat je je muil over discriminatie opentrekt
  zaterdag 7 maart 2009 @ 12:41:14 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_66795231
geweldig landje toch.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_66795280
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:41 schreef zoalshetis het volgende:
geweldig landje toch.
Inderdaad geweldig! Een land dat alleen bestuurd wil worden door mannen en geen vertrouwen heeft in vrouwen en allochtonen.
pi_66795369
De beste persoon moet op die plaats komen, zo simpel is het. Of diegene nu een man of vrouw is, zwart,geel,rood,paars,groen of oranje, het moet geen zak uitmaken.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 12:53:18 #95
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_66795522
Hoe zou dat voelen? Weten dat je niet bent gekozen vanwege je kwaliteiten maar je uiterlijk/ geslacht? Ik zou me er echt kut bij voelen.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_66795557
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:53 schreef sweetlady-o het volgende:
Hoe zou dat voelen? Weten dat je niet bent gekozen vanwege je kwaliteiten maar je uiterlijk/ geslacht? Ik zou me er echt kut bij voelen.
Als je uit wordt gekozen is dat om je afkomst of geslacht én je kwaliteiten.
pi_66795632
quote:
Zo werd in Noord-Holland-Noord een vrouwelijke korpschef benoemd, afkomstig van stadstoezicht in Amsterdam. De promotie is zeer omstreden.
das wel een mooie sprong in haar carriere van melkertbaan naar korpschef
pi_66795664
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:54 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Als je uit wordt gekozen is dat om je afkomst of geslacht én je kwaliteiten.
Kwaliteiten die omlaag gehaald worden omdat anders vrouwen en allochtonen geen kans maken bedoel je?
quote:
Prima kandidaten worden geblokkeerd, terwijl de eisen omlaag gaan omdat er nauwelijks vrouwelijke en allochtone kandidaten zijn.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 12:59:40 #99
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_66795670
Gelijke geschiktheid bestaat helemaal niet natuurlijk. Pure discriminatie sowieso.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 13:04:29 #100
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_66795796
Dus de volgende korpschef wordt door niemand gewaardeerd en gewantrouwd. Omdat iedereen weet (of denkt) dat hij/zij daar zit vanwegen de kleur of vanwegen het geslacht, niet vanwegen de competenties.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_66795966
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:59 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Kwaliteiten die omlaag gehaald worden omdat anders vrouwen en allochtonen geen kans maken bedoel je?
[..]

Nee ik bedoel als de kwalificaties gelijk zijn.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 13:11:36 #102
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_66795967
Bizar zeg.
Geef mij maar Amsterdam
pi_66795984
dit is toch al tientallen jaren zo

dat mensen zich er nog over verbazen, net als de aanstelling van aboutaleb
  zaterdag 7 maart 2009 @ 13:19:54 #104
181657 LordNemephis
computer says no
pi_66796191
Kort samengevat wil de minister dus een zwarte lesbische gehandicapte vrouw voor die functie?
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_66796194
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze kiezen dan idd niet de beste, maar iemand die de voorkeur heeft en voldoet aan de minimum eisen.
Het is maar net wat je belangrijk vindt.
Ik lees dat jij dit dus ook erg vindt
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_66796240
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:19 schreef LordNemephis het volgende:
Kort samengevat wil de minister dus een zwarte lesbische gehandicapte vrouw voor die functie?
Niet perse. De minister wil een afspiegeling van de Nederland bevolking op hoge functies.
Dus niet alleen sigaar rokende manneljike VVD'ers.

Dankzijn partijen als de SGP en achterdocht tegen allochtonen is die verdeling compleet zoek. Vandaar dat ze op deze manier een inhaal slag willen maken.
pi_66796359
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Daarom heet het ook positieve discriminatie.
Het is 'n personeelsinstrument.
Discriminatie is en blijft natuurlijk discriminatie.
Die blanke men die geweigerd is zal daar weinig positiefs in zien...en terecht.
Faal van de eeuw.
pi_66796360
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:21 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Niet perse. De minister wil een afspiegeling van de Nederland bevolking op hoge functies.
Dus niet alleen sigaar rokende manneljike VVD'ers.

Dankzijn partijen als de SGP en achterdocht tegen allochtonen is die verdeling compleet zoek. Vandaar dat ze op deze manier een inhaal slag willen maken.
Ik zou graag een afspiegeling willen zien van de Nederlandse samenleving in programma's zoals opsporing verzocht.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 13:29:55 #109
236264 crew  capricia
pi_66796394
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:20 schreef huhggh het volgende:

[..]

Ik lees dat jij dit dus ook erg vindt
Het gaat er mij om dat er goed gekwalificeerde mensen op die posten terecht komen.
Iemand met een 8 kan best voorrang krijgen op iemand met een 9 als dat maatschappelijk gewenst is. Ik zie daar niet zozeer een probleem in.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66796401
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik zou graag een afspiegeling willen zien van de Nederlandse samenleving in programma's zoals opsporing verzocht.

Misschien moet je niet zo selectief kijken.
pi_66796408
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:28 schreef huhggh het volgende:

[..]

Discriminatie is en blijft natuurlijk discriminatie.
Die blanke men die geweigerd is zal daar weinig positiefs in zien...en terecht.
idd

Positieve discriminatie bestaat niet eens, want dat is altijd voor alle anderen gewoon discriminatie.
pi_66796527
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:30 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

idd

Positieve discriminatie bestaat niet eens, want dat is altijd voor alle anderen gewoon discriminatie.
Weet je, het is gewoon een symantische verdraaiing van woorden waar ik mij verre van wil houden.
Omdat men het ineens "positieve discriminatie" noemt is het niet minder erg dan discriminatie.

Het is en blijft gewoon ordinaire discriminatie, en daar spuug ik op.

Wel raar dat Links normaliter uitgesproken tegen discriminatie is, tenzij het in het voordeel werkt van zogenaamde minderheden....dan wordt er een "positief" sausje overheen gegooid en geheel omarmt door de Linkse goegemeente.
Faal van de eeuw.
pi_66796623
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Het gaat er mij om dat er goed gekwalificeerde mensen op die posten terecht komen.
Iemand met een 8 kan best voorrang krijgen op iemand met een 9 als dat maatschappelijk gewenst is. Ik zie daar niet zozeer een probleem in.
ohw dus criminelen worden minder crimineel als domme fatima de leiding heeft
pi_66796637
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

de helft van de daders moet vrouw zijn ?
pleased to meet you
pi_66796645
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:39 schreef Pwoekie het volgende:

[..]

ohw dus criminelen worden minder crimineel als domme fatima de leiding heeft
Nee. Dat wordt nergens gezegd.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 13:45:28 #116
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66796772
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:19 schreef LordNemephis het volgende:
Je vergeet "gelovig" en "crimineel". Want als er een bevolkingsgroep ondervertegenwoordigd is in de politietop, zijn het de criminelen wel!

Om het over het aantal vrouwen in criminele organisaties maar helemaal niet te hebben..... Ik bedoel, hoeveel monsterprocessen tegen vrouwen hebben we nou gehad de laatste jaren? Voor zover ik weet zijn alle "grote" criminelen in Nederland man! Tenminste, alle gepakte grote criminelen.... Wellicht komt dat dan weer door het totale gebrek aan vrouwen in de politietop, waarbij ze niet op vrouwelijke criminelen focussen en de vrouwen de dans ontspringen... Maar dat zou dan weer niet verklaren dat de autochtone agenten wel op allochtone criminelen focussen.... Het zou wel verklaren dat ze zo vaak "homo" genoemd worden

De grootste naar buiten toe optredende vrouwelijke afdeling van "het gezag" is toch nog altijd de parkeerwachtster, en ook daar maken ze zich niet echt populair mee...

[ Bericht 48% gewijzigd door RemcoDelft op 07-03-2009 13:51:09 ]
  zaterdag 7 maart 2009 @ 13:48:35 #117
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66796848
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:39 schreef moussie het volgende:

[..]

de helft van de daders moet vrouw zijn ?
90% van de daders moet autochtoon zijn... Wij autochtonen lopen zwaar achter..

In de VS is dat veel eenvoudiger. Agenten zijn wit. Criminelen zijn zwart. En daar kan je bij "de politie op je hielen" onder het avondeten van genieten. Dat houdt het makkelijk, je weet precies wie de goeie is en wie de slechte is...
Wat dat betreft past Obama helemaal niet in de traditie
pi_66796872
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:40 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nee. Dat wordt nergens gezegd.
wat is het nut van maatschappelijk gewenst dan?

ik wil heel graag dat mijn docenten domme brunettes zijn met dikke borsten, korte rokjes en een extreem hoge sexdrive en docent-student principes overboord gooit.

ik denk dat het door heel veel mannelijke studenten een maatschappelijk gewenste situatie is.

maar of we er slimmer van worden
  zaterdag 7 maart 2009 @ 13:52:26 #119
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66796932
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:49 schreef Pwoekie het volgende:

[..]
ik wil heel graag dat mijn docenten domme brunettes zijn met dikke borsten, korte rokjes en een extreem hoge sexdrive en docent-student principes overboord gooit.
Ik heb al eerder voorgesteld om gewoon actrices in te huren om colleges klassieke mechanica te geven... Als ze d'r tekst netjes uit d'r hoofd leert, hoeft ze echt niet te weten waar het over gaat
Vragen stellen we wel per email!
pi_66796946
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik heb al eerder voorgesteld om gewoon actrices in te huren om colleges klassieke mechanica te geven... Als ze d'r tekst netjes uit d'r hoofd leert, hoeft ze echt niet te weten waar het over gaat
Vragen stellen we wel per email!
Maagdenburger Bollen
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 13:56:40 #121
236264 crew  capricia
pi_66797038
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:49 schreef Pwoekie het volgende:

[..]

wat is het nut van maatschappelijk gewenst dan?
[..]
Om de achterstand bij discriminatie op te heffen, is een van de instrumenten die je kunt hanteren positieve discriminatie.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66797250
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Om de achterstand bij discriminatie op te heffen, is een van de instrumenten die je kunt hanteren positieve discriminatie.
Over welke achterstand bij discriminatie heb je het nu? Of heb je het over dat in bepaalde functies hoofddoekjes niet geaccepteerd worden of pyjama's of dat je geen leidinggevende functie krijgt bij het behalen van je kleuterschooldiploma?
  Donald Duck held zaterdag 7 maart 2009 @ 14:08:07 #123
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66797298
Echt walgelijk hypocriet is dit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_66797321
quote:

[..]

De enige echte manier om discriminatie op te heffen is door discriminerend beleid op te heffen.
En dus niet door ANDER discriminerend beleid in te voeren.
Hoe achterlijk ben je dan wel niet om dat niet te begrijpen?

Overigens suggereer je met jouw post dat de politietop dus voorheen altijd discrimineerde en dat is helemaal niet op de werkelijkheid gebaseerd.
Dit huidige beleid is discriminerend en dat is nu weer eens duidelijk zichtbaar, ondersteund door uitspraken vanuit de politie en de politiek.
Faal van de eeuw.
pi_66797328
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Echt walgelijk hypocriet is dit.
Helemaal mee eens.
En nog gevaarlijk ook.
Faal van de eeuw.
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 14:13:55 #126
236264 crew  capricia
pi_66797425
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:09 schreef huhggh het volgende:

[..]

De enige echte manier om discriminatie op te heffen is door discriminerend beleid op te heffen.
En dus niet door ANDER discriminerend beleid in te voeren.
Hoe achterlijk ben je dan wel niet om dat niet te begrijpen?

Overigens suggereer je met jouw post dat de politietop dus voorheen altijd discrimineerde en dat is helemaal niet op de werkelijkheid gebaseerd.[..]
Ik zeg enkel dat allochtonen, vrouwen en andere minderheden ondervertegenwoordigd zijn in de topfuncties. De overheid ziet dit als ongewenst en wil graag dat het meer een afspiegeling wordt van de samenleving.
En een van de oorzaken is discriminatie.
Een instrument om dat te verbeteren is om mensen uit die groepen voorrang te geven. En dat heet positieve discriminatie.
Daar hoef je het van mij niet mee eens te zijn. Maar zo zit het personeelsintrumentarium nou eenmaal wel in elkaar.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 14:14:49 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_66797436
quote:
[..]
Volgens mij wordt er juist in de top van organisaties minder gediscrimineerd en hebben mensen die zich ondanks hun "achterstand" wel hebben bewezen juist voorkeur boven de jongens uit "the old boys network".... uitzonderingen daargelaten uiteraard.

Als je het als ambtenaar of zakenman zeer goed doet, dan maakt het over het algemeen weinig meer uit dat je vader timmerman was, juist als je je uit het (arbeiders)milieu waarin je opgegroeid opgewerkt hebt brengt dat enorm veel respect met zich mee. Met als voordeel dat je dat respect gelijk in vrijwel alle lagen van de organisatie hebt.

Wat 30 jaar geleden voor de timmermanszoon gold, geldt nu IMHO voor vrouwen en allochtonen; als ze meer presteren dan van ze verwacht wordt, is de waardering en het respect ook groter.
Maar presteren is iets wat je eerst doet, daarna komt de waardering en het respect, niet andersom.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Donald Duck held zaterdag 7 maart 2009 @ 14:17:07 #128
46149 __Saviour__
pi_66797493
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zeg enkel dat allochtonen, vrouwen en andere minderheden ondervertegenwoordigd zijn in de topfuncties. De overheid ziet dit als ongewenst en wil graag dat het meer een afspiegeling wordt van de samenleving.
Een instrument om dat te verbeteren is om mensen uit die groepen voorrang te geven. En dat heet positieve discriminatie.
Daar hoef je het van mij niet mee eens te zijn. Maar zo zit het personeelsintrumentarium nou eenmaal wel in elkaar.
Het blijft pure discriminatie, hoe je het ook noemt of met mooie woorden probeert te omschrijven. Het is echt absurd hypocriet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 14:20:15 #129
236264 crew  capricia
pi_66797553
Er zijn ook andere manieren waarop je meer diversiteit binnen topfuncties zou kunnen creeren. Positieve discriminatie is maar 1 manier.
Zo voeren sommige organisaties een vrouw-vriendelijk personeelsbeleid.
Of ze doen juist meer aan coaching en opleiding van bepaalde groepen (interculturele managent trainee's e.d.).
Er zijn veel meer wegen naar Rome.
De manier van werving schijnt ook veel uit te maken, welke groep je aanspreekt om te komen solliciteren. Een advertentie in het NRC zal meer blanke mannen opleveren die solliciteren.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 14:20:50 #130
236264 crew  capricia
pi_66797570
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:17 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het blijft pure discriminatie, hoe je het ook noemt of met mooie woorden probeert te omschrijven. Het is echt absurd hypocriet.
Dat klopt. Het is ook discriminatie. Dat zegt het woord toch al. En het is altijd al omstreden geweest. Ook in de jaren 90 toen ze daar actief mee begonnen was het al omstreden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66797609
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:13 schreef capricia het volgende:

[..]

dus je vind het ook goed dat we discrimineren naar geslacht en etniciteit de andere kant op?

ik denk dat mannelijke blanke mensen beter worden opgenomen in de hierarchie van instanties als politie en defensie. dus kun je beter blanke mannen nemen, beter voor de resultaten uiteindelijk
  Donald Duck held zaterdag 7 maart 2009 @ 14:22:21 #132
46149 __Saviour__
pi_66797622
Ik zou trouwens ook absoluut niet in waarom die toplaag een afspiegeling van de samenleving zou moeten zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')