die superman was idd ergquote:Op maandag 9 maart 2009 20:38 schreef B1tchwax het volgende:
Veel games hier zijn goede games. Wellicht niet je smaak en vaak overhypt, maar zeker niet slecht..
Onder slecht versta ik slecht ontwerp, afschuwelijke collision detection, onduidelijk doel, tergende jumps en controls waarvan je spontaan wilt huilen
Voorbeelden:
Ghostbusters voor Commodore 64, Street Fighter The Movie voor PSX, Big Rigs: Over the Road Racing, Superman 64 (N64), etc. etc.
Als je die allemaal minimaal een kwartier hebt gespeeld, dan mag je me nogmaals uitleggen dat Diablo en Civ3 de slechtste spellen ooi gemaakt zijn
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:46 schreef Dagonet het volgende:
E.T.
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 22:52 schreef Dagonet het volgende:
Commando Libya was ook best wel ruk eigenlijk.
Die was te slecht voor woorden, maar ik vond Legendary nog slechter. Yep ook van Spark Unlimitedquote:
Jammer dat je troll over Doom, GTA:SA en Day of the Tentacle gefaald heeft hè? Ik zat zó te hopen dat iemand zou happen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:22 schreef PDOA het volgende:
Transformers, ook zo'n slap spel wat je na 10 minuten al zat bent.
Ik ook.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:29 schreef Frollo het volgende:
[..]
Jammer dat je troll over Doom, GTA:SA en Day of the Tentacle gefaald heeft hè? Ik zat zó te hopen dat iemand zou happen.
Welke? Die uit 1986 was zo slecht nog niet hoor. De anderen ken ik niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:22 schreef PDOA het volgende:
Transformers, ook zo'n slap spel wat je na 10 minuten al zat bent.
Nee, de nieuwe versie.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Welke? Die uit 1986 was zo slecht nog niet hoor. De anderen ken ik niet..
De enige GTA is tot nog toe Vice City. Die game had alles.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:05 schreef Sport_Life het volgende:
Grachtenracer idd.. en vond GTA 4 ook geen moer aan op de PC.
Dat vertelt misschien meer over jou dan over Davilex.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:06 schreef Daanus het volgende:
davilex![]()
heb uren en uren a2 racer III gespeeld
quote:Op maandag 9 maart 2009 13:59 schreef ninpacku het volgende:
zowat alles van ea games
Dit topic slaat echt nergens meer op. Teleurgesteld in GTA4 OK, maar slechtste spel ooit... Hoe verwend zijn wij echt..quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:05 schreef Sport_Life het volgende:
en vond GTA 4 ook geen moer aan op de PC.
face it, GTA4 is gewoon bagger t.o.v. andere games..quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:49 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dit topic slaat echt nergens meer op. Teleurgesteld in GTA4 OK, maar slechtste spel ooit... Hoe verwend zijn wij echt..
Om nou te zeggen dat de andere GTA's but waren vindt ik heel erg ver gaan, maar VC was idd wel een extreem vette game! Die heb ik denk ik wel een keer of 5 uitgespeeld, en ik ben toevallig van de week nog op zoektocht gegaan om hem opnieuw te installeren en te spelen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:33 schreef Lyzio het volgende:
[..]
De enige GTA is tot nog toe Vice City. Die game had alles.
Zo slecht waren die games niet hoor. Vakantie Racerquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:05 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat vertelt misschien meer over jou dan over Davilex.
Had het voor beide spellen niet beter kunnen verwoorden.quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:00 schreef SwiffMeister het volgende:
Roller Coaster Tycoon 3, waar deel 1 en 2 met uitbreidingen enorm vette games door de laagdrempeligheid was deel 3 door de 3D view veel te ingewikkeld.
Spore, waar ik een enorm vette evolutie-sim verwachtte hield dit na een stage of 3 al op, en probeerde de game ineens een RTS te zijn. Als ik RTS wil spelen, pak ik wel een andere game. Dit was echt dè grootste tegenvaller die ik gespeeld heb, omdat ik er zo erg naar uitkeek en het zo weinig bood. Maar het concept is nog steeds geniaal! de uitwerking was alleen enorm bagger.
ze hebben meer games gemaakt, veel was bagger, maar competitie manager 2000 was zeker nice :pquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:05 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat vertelt misschien meer over jou dan over Davilex.
Helemaal mee eens. Wat een schijtspel was dat zeg...quote:Op maandag 9 maart 2009 10:53 schreef Frollo het volgende:
Ik lees me meestal goed in voordat ik een game ga kopen (ja kopen!) en echt slechte titels heb ik dus nauwelijks in mijn collectie.
De grootste teleurstelling die me zo te binnen schiet is Divine Divinity. Ik speel graag een RPG op zijn tijd en in recensies scoorde deze titel meestal tussen de 8 en de 9. Interessant dus. Maar helaas, de graphics waren echt hinderlijk slecht. Ik ben absoluut geen graphicshoer, maar het knullige perspectief van DD stoorde me zo mateloos dat het me maar niet lukte om lekker in het spel te komen.
[ afbeelding ]
Figuur 1: Nee, dit spel is niet uit 1991, maar uit 2002. Serieus.
Zeg ik ook nietquote:Op donderdag 12 maart 2009 22:03 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Om nou te zeggen dat de andere GTA's but waren vindt ik heel erg ver gaan, maar VC was idd wel een extreem vette game! Die heb ik denk ik wel een keer of 5 uitgespeeld, en ik ben toevallig van de week nog op zoektocht gegaan om hem opnieuw te installeren en te spelen.
Ik denk dat GTA VC mss wel de game is die mij het meeste plezier heeft gebracht. Samen met toppers als Counter-Strike, Warcraft 2 en Red Alert the Aftermath
En daar sta ik nog steeds volledig achter.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 02:19 schreef Kriegel het volgende:
Mensen...
Vergéét ET en Big Rigs, dit gedrocht is de allerslechtste. Action 52, een ongelicenseerde verzameling van 52 'games' op één cartridge, uitgebracht in 1991 voor de NES (er bestaat ook nog een licht verbeterde Megadrive versie) door het snel ter ziele gegaande Active Enterprises, een stel idioten met een hoop ambitie maar geen enkel talent.
Alle 52 aanwezige titels zijn ronduit verschrikkelijk en wekken de indruk dat ze in twee uur geprogrammeerd zijn. 70% zijn ongeïnspireerde shoot 'm ups, de rest waardeloze platformers en andere shit. De graphics zouden niet misstaan hebben in 1981: de sprites zijn amateuristisch slecht getekend, het kleurgebruik is om te kotsen en alles schokt vooruit. Iedere game zit vol met grafische glitches en allerlei andere bugs die de boel vaak compleet onspeelbaar maken (voor zover dat van zichzelf al niet het geval is). Sommige games werken niet eens of crashen willekeurig! De besturing is in het gunstigste geval intens kut.
Het leveldesign moet bedacht zijn door een kleuter. Vergeet alles wat je gewend bent: levels houden letterlijk plotseling op in plaats van op duidelijke markeringspunten zoals het hoort, en obstakels zijn vaak zo hersenloos geplaatst dat je in bepaalde gevallen niet meer verder kunt en een game dus niet eens kunt uitspelen, of direct doodgaat zodra je start. Denk bijvoorbeeld aan Hambo, een Donkey Kong kloon waarin je een varken (met één leven) naar de uitgang moet leiden, terwijl de game at random rollende strandballen en dynamietstaven spawnt waar je met je waardeloze jump niet overheen komt. Of aan Ooze, een game waar een prijsvraag aan vastzat waar je aan kon deelnemen met een code die je kreeg na het uitspelen. Enig probleem: hij crasht in level 3. Alleen door te hacken bereik je het einde.
Op Ooze na heeft geen enkel spel trouwens een einde: is het je taak de prinses te redden volgens de manual, dan zal dit je nooit lukken, want na een paar levels word je abrupt teruggegooid naar het eerste. Het is echt de definitie van gerushed uitbrengen. Ook komt de beschrijving in dat boekje vaak totaal niet overeen met wat je krijgt.
Er bestaat praktisch geen AI, alles beweegt volgens vaste patronen en daar kun je soms kinderlijk eenvoudig misbruik van maken, zoals in de prachtige Double Dragon rip-off waarin je tegenstanders kunt verslaan door langs ze heen te lopen, waarop ze door blijven gaan naar links tot ze van het scherm verdwijnen.![]()
De muziek is gemaakt door een debiel met een triangel, en bestaat doorgaans uit een absurd riedeltje van een paar schelle pieptonen dat zich iedere vijf seconden herhaalt. Je oren worden verkracht.
Voor wie inmiddels nieuwsgierig is geworden, hier een typische Action 52 game:
En weet je wat het grappigste is? Deze hoop stront werd onder het motto van "Only $4 a game!" verkocht voor 200 fucking dollar! Kun je het je voorstellen dat je dit als kind voor je verjaardag krijgt? Ik zou het m'n ouders nooit vergeven.
Active Enterprises had grootse plannen. Allemaal zo ongefundeerd als maar kon, maar dat maakte niet uit. Ze hadden namelijk op deze cartridge als spel #52 ook een soort 'flagship title' staan: The Cheetahmen, een weinig geïnspireerde variatie op de Battletoads en TMNT.![]()
Deze game had een heuse intro (vol taalfouten) en een achtergrondverhaal voor de hele franchise, dat uitgelegd werd in een hilarisch slechte comic. En jawel, dit moest een echte franchise worden, inclusief actiefiguurtjes (achterin de comic te bestellen, uiteraard nooit gemaakt) en een tv-serie. Het was duidelijk dat men bij Active hier al hun aandacht aan gegeven had, want in plaats van tyfusslecht zoals de rest was deze game slechts kankerslecht. Tevens waren er serieuze plannen voor een handheld die o.a. NES, SNES, Megadrive en CD-ROM games kon afspelen.
Uiteindelijk bleken al deze uiterst realistische ideeën niet haalbaar te zijn () en raakte Active al snel financieel in het slop. Maar niet voordat ze 1500 exemplaren de markt op brachten van een stand-alone vervolg op Cheetahmen. Dit gebeurde net toen ze failiet gingen, dus lagen de games jarenlang opgeslagen in een loods totdat iemand ze ontdekte en uiteindelijk voor gigantische bedragen verkocht aan fans van Action 52, dat inmiddels een behoorlijke cult status had gekregen.
Niet dat het ook maar iemand om de gameplay te doen was: het spel was duidelijk maar half afgemaakt en verder van dezelfde beroerde kwaliteit als het origineel, nee, eigenlijk nog een stuk slechter en buggier. Een ware nachtmerrie.Doctor Morbis aan de pep
Desondanks is ook Cheetahmen als fenomeen (door de pure foutheid) mateloos populair geworden in bepaalde kringen. Zo zijn er bijvoorbeeld meerdere dance-remixes gemaakt van het (voor AE begrippen) opvallend aanstekelijke deuntje dat door de twee games heen te horen valt, die vandaag de dag op sommige parties nog gedraaid worden als je geluk hebt.
Active Enterprises mogen dan een stel oplichters zijn geweest, ze hebben wel een stukje videogame geschiedenis nagelaten. Iedereen die een fascinatie heeft voor bizarre shit en old school games moet Action 52 een keer als ROM uitchecken, je weet niet wat je meemaakt.
en ook hoe addicted jij bent...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:41 schreef drumstickNL het volgende:
Haha, grapje. Echt een van de beste spellen die er zijn. En het is cs_italy en niet italy_cs. Toont aan hoe goed je bent.
Wat een crap is dat spel zeg.quote:pirates of the caribbian
Gaar spel op de X-box
Toen ik "Alle 'Tycoons'" las wilde ik je slaan, toen ik "op de eerste twee delen van Rollercoaster na" las was ik het met je eens.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:40 schreef Lyzio het volgende:
Alle 'Tycoons' op de eerste twee delen van Rollercoaster na kunnen ook zonder meer in dit topic.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |