Tijdens de Depressie waren er ook snel commodity-tekorten.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als ze dan nog bestaan.
Bij die commodity bedrijven zonder pricing power (ik heb het hier niet over Fugro) weet je gewoon dat er in een crisis zoals deze een groot aantal kapot gaan. Natuurlijk profiteren ze allemaal als de prijzen gaan stijgen, dat is de vraag niet. De vraag is wie er nog over zijn op het moment dat dat gebeurt.
18 cent keer 20 is 3 euro 60, wtf staat het aandeel dan op een belachelijk hoge koers van 8 euroquote:Ahold stelt over 2008 een dividend van 0,18 euro per aandeel voor.
quote:Mien Dobbelsteen (Carry Tefsen) maakt tegenwoordig grapjes over de kredietcrisis.
om dat dit een van de aandelen is die minder last heeft van de neergang.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:46 schreef pberends het volgende:
[..]
18 cent keer 20 is 3 euro 60, wtf staat het aandeel dan op een belachelijk hoge koers van 8 euro?
Niemand die weet waarom Ahold zo belachelijk hoog staat?
Zolang we er nog om kunnen lachen is het goed.quote:Op zondag 8 maart 2009 10:35 schreef pberends het volgende:
'Zeg eens AAA' nieuwe stijl: ruim 2 miljoen kijkers
[..].
Ga dan in obligaties, op die 2% dividendrendement laat je je hond nog niet zitten.quote:Op zondag 8 maart 2009 10:37 schreef edwinh het volgende:
[..]
om dat dit een van de aandelen is die minder last heeft van de neergang.
Wat is vaststelling, notering ex-, aankondiging slot-, interim, wtf?quote:Shell
10-06-2009 Betaalbaarstelling interim dividend
08-05-2009 Vaststelling interim dividend
06-05-2009 Notering ex-interim dividend
29-04-2009 Aankondiging interim dividend
11-03-2009 Betaalbaarstelling slotdividend
06-02-2009 Vaststelling slotdividend
04-02-2009 Notering ex-slotdividend
29-01-2009 Aankondiging slotdividend
interimdividend is wat je eerst krijgt mocht een bedrijf het vrij goed doen. Paaierij van het bedrijf zeg maar, om daar 'de daadwerkelijke slot' dividend uit te geven.quote:Op zondag 8 maart 2009 13:29 schreef pberends het volgende:
Kan iemand me iets uitleggen over dividend-kreten?
[..]
Wat is vaststelling, notering ex-, aankondiging slot-, interim, wtf?
Maar op welke dag wordt daadwerkelijk het normale dividend uitgekeerd? En op welke manier kom je daarvoor in aanmerking? Moet je dan op zijn minst een maand die aandelen in bezit hebben?quote:Op zondag 8 maart 2009 14:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
interimdividend is wat je eerst krijgt mocht een bedrijf het vrij goed doen. Paaierij van het bedrijf zeg maar, om daar 'de daadwerkelijke slot' dividend uit te geven.
Overigens kan ik weer niet wachten op morgen, nog 19 uur en we kunnen weer beurzen volgen
vaststelling hoogte dividend, in jouw voorbeeld kennelijk stockdividend (aantal aandelen), aangezien deze datum ligt na ex dividend datumquote:Op zondag 8 maart 2009 13:29 schreef pberends het volgende:
Kan iemand me iets uitleggen over dividend-kreten?
[..]
Wat is vaststelling
wie de aandelen op deze datum op 0.01 uur in bezit heeft, heeft recht op het dividend, ongeacht of deze de aandelen daarna verkooptquote:notering ex-,
datum waarop (if and when) de hoogte van het voorgestelde slotdividend wordt aangekondigdquote:aankondiging slot-
idem, maar dan voor het tussentijdse dividendquote:interim,
ja, dat weet ik ook niet wat daarmee bedoeld wordtquote:wtf?
in jouw voorbeeld:quote:Op zondag 8 maart 2009 14:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Maar op welke dag wordt daadwerkelijk het normale dividend uitgekeerd? En op welke manier kom je daarvoor in aanmerking? Moet je dan op zijn minst een maand die aandelen in bezit hebben?
Ik dacht in eerste instantie aan een AAA-rating toen ik die titel las op de FP.quote:Op zondag 8 maart 2009 10:35 schreef pberends het volgende:
'Zeg eens AAA' nieuwe stijl: ruim 2 miljoen kijkers
quote:Op zondag 8 maart 2009 14:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik dacht in eerste instantie aan een AAA-rating toen ik die titel las op de FP.
Eigenlijk moet ik eerlijk toegeven dat leven in de jaren 20 / 30 me ook wel wat zou lijken. Juist omdat die tijd historisch gezien vet interessant is. Overigens is het plaatje erg tof, iedereen zo bolhoed en krijg er dan ook altijd zo'n speciaal gevoel bijquote:Op zondag 8 maart 2009 16:50 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Charlie Chaplin op Wall Street in 1918.
Het lijkt me moeilijk in zo'n tijd dat er geen internet etc is. Dat je toen door het niet bestaan van internet / tv etc. geen of beperkte toegang tot informatie hebt. Je moest maar gewoon geloven wat er in de krant stond en wat er op de radio verteld werd.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eigenlijk moet ik eerlijk toegeven dat leven in de jaren 20 / 30 me ook wel wat zou lijken. Juist omdat die tijd historisch gezien vet interessant is. Overigens is het plaatje erg tof, iedereen zo bolhoed en krijg er dan ook altijd zo'n speciaal gevoel bij![]()
Vroeger wordt altijd zo geromantiseerd, maar vroeger was het leven al helemaal niet leuk. Toen hadden ze nog niet eens een fatsoenlijke wc, dental care of inderdaad internet. Toen kon je de massa nog van alles en wat wijsmaken. Zo is Hitler ook aan de macht gekomen. Dat zou met internet nooit gebeurd zijn.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Het lijkt me moeilijk in zo'n tijd dat er geen internet etc is. Dat je toen door het niet bestaan van internet / tv etc. geen of beperkte toegang tot informatie hebt. Je moest maar gewoon geloven wat er in de krant stond en wat er op de radio verteld werd.
Dat lijkt me dus helemaal niets!
Prachtige foto.quote:Op zondag 8 maart 2009 16:50 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Charlie Chaplin op Wall Street in 1918.
Van de andere kant was het nog maar kort geleden dat internet hier ook zeldzaam was.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Het lijkt me moeilijk in zo'n tijd dat er geen internet etc is. Dat je toen door het niet bestaan van internet / tv etc. geen of beperkte toegang tot informatie hebt. Je moest maar gewoon geloven wat er in de krant stond en wat er op de radio verteld werd.
Nee oke. maar uitgaande van de groei die toen aanwezig was lijkt die periode me gewoon erg interessant. De intrede van tv's en koelkasten en dergelijke. Die geweldige jaren 20 en dan die down fall, iedereen met zo'n bolhoedje bij wallstreet. En toen waren er gewoon andere manieren om aan je informatie te komen.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Nyrstar is mooi, we weten het.quote:
Hoezo was het leven vroeger niet leuk? T.o.v nu misschien? Mensen van toen wisten niet beter en hadden het wel degelijk goed in de jaren 20.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Vroeger wordt altijd zo geromantiseerd, maar vroeger was het leven al helemaal niet leuk. Toen hadden ze nog niet eens een fatsoenlijke wc, dental care of inderdaad internet. Toen kon je de massa nog van alles en wat wijsmaken. Zo is Hitler ook aan de macht gekomen. Dat zou met internet nooit gebeurd zijn.
quote:Op zondag 8 maart 2009 17:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoezo was het leven vroeger niet leuk? T.o.v nu misschien? Mensen van toen wisten niet beter en hadden het wel degelijk goed in de jaren 20.
Dat is een bekend plaatjequote:Op zondag 8 maart 2009 17:46 schreef pberends het volgende:
http://www.businessinside(...)ugh-low-is-8x-2009-3
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dividend is an sich geen waardebepalende factor. Misschien sentimenteel of vanuit het perspectief dat je hebt voor het aanhouden van de belegging, maar niet voor de reele waarde van het bedrijf. Wessanen heeft ook jarenlang het dividend (veel) hoger gelaten dan de winst toeliet en leek dan op het oog een goudmijntje, maar op een gegeven moment is de poet op. Een hoog (en stabiel) dividendrendement is vaak wel een teken van weinig groeipotentie, immers het geld kan blijkbaar niet worden aangewend voor hoger renderende bedrijfsactiviteiten en wordt daarom maar uitgekeerd.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:46 schreef pberends het volgende:
18 cent keer 20 is 3 euro 60, wtf staat het aandeel dan op een belachelijk hoge koers van 8 euro?
Niemand die weet waarom Ahold zo belachelijk hoog staat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |