abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66813908
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 23:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als ze dan nog bestaan.
Bij die commodity bedrijven zonder pricing power (ik heb het hier niet over Fugro) weet je gewoon dat er in een crisis zoals deze een groot aantal kapot gaan. Natuurlijk profiteren ze allemaal als de prijzen gaan stijgen, dat is de vraag niet. De vraag is wie er nog over zijn op het moment dat dat gebeurt.
Tijdens de Depressie waren er ook snel commodity-tekorten.

Hoe denk je trouwens over Industrials als AMG en Aalberts?
pi_66813992
quote:
Ahold stelt over 2008 een dividend van 0,18 euro per aandeel voor.
18 cent keer 20 is 3 euro 60, wtf staat het aandeel dan op een belachelijk hoge koers van 8 euro ?

Niemand die weet waarom Ahold zo belachelijk hoog staat?
pi_66814155
Ik zie nu dat veel aandelen, van Boskalis tot ArcelorMittal, belachelijk lage dividendrendementen hadden van 1 tot 2% de vorige jaren.
pi_66819124
'Zeg eens AAA' nieuwe stijl: ruim 2 miljoen kijkers
quote:
Mien Dobbelsteen (Carry Tefsen) maakt tegenwoordig grapjes over de kredietcrisis.
.
pi_66819141
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 23:46 schreef pberends het volgende:

[..]

18 cent keer 20 is 3 euro 60, wtf staat het aandeel dan op een belachelijk hoge koers van 8 euro ?

om dat dit een van de aandelen is die minder last heeft van de neergang.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  zondag 8 maart 2009 @ 11:41:02 #156
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66820222
quote:
Zolang we er nog om kunnen lachen is het goed.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_66820390
quote:
Op zondag 8 maart 2009 10:37 schreef edwinh het volgende:

[..]

om dat dit een van de aandelen is die minder last heeft van de neergang.
Ga dan in obligaties, op die 2% dividendrendement laat je je hond nog niet zitten.
pi_66823318
Kan iemand me iets uitleggen over dividend-kreten?
quote:
Shell

10-06-2009 Betaalbaarstelling interim dividend
08-05-2009 Vaststelling interim dividend
06-05-2009 Notering ex-interim dividend
29-04-2009 Aankondiging interim dividend
11-03-2009 Betaalbaarstelling slotdividend
06-02-2009 Vaststelling slotdividend
04-02-2009 Notering ex-slotdividend
29-01-2009 Aankondiging slotdividend
Wat is vaststelling, notering ex-, aankondiging slot-, interim, wtf?
  zondag 8 maart 2009 @ 14:12:36 #160
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_66825014
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:29 schreef pberends het volgende:
[..]

Wat is vaststelling, notering ex-, aankondiging slot-, interim, wtf?
interimdividend is wat je eerst krijgt mocht een bedrijf het vrij goed doen. Paaierij van het bedrijf zeg maar, om daar 'de daadwerkelijke slot' dividend uit te geven.

Overigens kan ik weer niet wachten op morgen, nog 19 uur en we kunnen weer beurzen volgen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66825165
quote:
Op zondag 8 maart 2009 14:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

interimdividend is wat je eerst krijgt mocht een bedrijf het vrij goed doen. Paaierij van het bedrijf zeg maar, om daar 'de daadwerkelijke slot' dividend uit te geven.

Overigens kan ik weer niet wachten op morgen, nog 19 uur en we kunnen weer beurzen volgen
Maar op welke dag wordt daadwerkelijk het normale dividend uitgekeerd? En op welke manier kom je daarvoor in aanmerking? Moet je dan op zijn minst een maand die aandelen in bezit hebben?
pi_66825471
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:29 schreef pberends het volgende:
[..]

Wat is vaststelling
vaststelling hoogte dividend, in jouw voorbeeld kennelijk stockdividend (aantal aandelen), aangezien deze datum ligt na ex dividend datum
quote:
notering ex-,
wie de aandelen op deze datum op 0.01 uur in bezit heeft, heeft recht op het dividend, ongeacht of deze de aandelen daarna verkoopt
quote:
aankondiging slot-
datum waarop (if and when) de hoogte van het voorgestelde slotdividend wordt aangekondigd
quote:
interim,
idem, maar dan voor het tussentijdse dividend
quote:
wtf?
ja, dat weet ik ook niet wat daarmee bedoeld wordt
pi_66825557
quote:
Op zondag 8 maart 2009 14:15 schreef pberends het volgende:

[..]

Maar op welke dag wordt daadwerkelijk het normale dividend uitgekeerd? En op welke manier kom je daarvoor in aanmerking? Moet je dan op zijn minst een maand die aandelen in bezit hebben?
in jouw voorbeeld:
per 11/3 wordt het per dividend uitgekeerd aan de mensen die de aandelen per 4/2, 0.01uur in bezit hadden, en wel in de ruilverhouding welke per 6/2 is bepaald, en hopelijk is dat hetzelfde als per 29/1 werd aangekondigd.....

bent u er nog?
pi_66825727
quote:
Ik dacht in eerste instantie aan een AAA-rating toen ik die titel las op de FP.
pi_66825758
quote:
Op zondag 8 maart 2009 14:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik dacht in eerste instantie aan een AAA-rating toen ik die titel las op de FP.
.
  zondag 8 maart 2009 @ 17:16:44 #169
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_66830908
quote:
Op zondag 8 maart 2009 16:50 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

Charlie Chaplin op Wall Street in 1918.
Eigenlijk moet ik eerlijk toegeven dat leven in de jaren 20 / 30 me ook wel wat zou lijken. Juist omdat die tijd historisch gezien vet interessant is. Overigens is het plaatje erg tof, iedereen zo bolhoed en krijg er dan ook altijd zo'n speciaal gevoel bij
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  Moderator zondag 8 maart 2009 @ 17:19:26 #170
236264 crew  capricia
pi_66831016
quote:
Op zondag 8 maart 2009 17:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Eigenlijk moet ik eerlijk toegeven dat leven in de jaren 20 / 30 me ook wel wat zou lijken. Juist omdat die tijd historisch gezien vet interessant is. Overigens is het plaatje erg tof, iedereen zo bolhoed en krijg er dan ook altijd zo'n speciaal gevoel bij
Het lijkt me moeilijk in zo'n tijd dat er geen internet etc is. Dat je toen door het niet bestaan van internet / tv etc. geen of beperkte toegang tot informatie hebt. Je moest maar gewoon geloven wat er in de krant stond en wat er op de radio verteld werd.
Dat lijkt me dus helemaal niets!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66831127
quote:
Op zondag 8 maart 2009 17:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Het lijkt me moeilijk in zo'n tijd dat er geen internet etc is. Dat je toen door het niet bestaan van internet / tv etc. geen of beperkte toegang tot informatie hebt. Je moest maar gewoon geloven wat er in de krant stond en wat er op de radio verteld werd.
Vroeger wordt altijd zo geromantiseerd, maar vroeger was het leven al helemaal niet leuk. Toen hadden ze nog niet eens een fatsoenlijke wc, dental care of inderdaad internet. Toen kon je de massa nog van alles en wat wijsmaken. Zo is Hitler ook aan de macht gekomen. Dat zou met internet nooit gebeurd zijn.
  zondag 8 maart 2009 @ 17:23:43 #172
121310 venomsnake
El Saltador
pi_66831159
quote:
Op zondag 8 maart 2009 16:50 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

Charlie Chaplin op Wall Street in 1918.
Prachtige foto.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 8 maart 2009 @ 17:25:05 #173
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66831193
quote:

[..]

Van de andere kant was het nog maar kort geleden dat internet hier ook zeldzaam was.
---
  zondag 8 maart 2009 @ 17:26:22 #174
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_66831233
quote:

[..]

Nee oke. maar uitgaande van de groei die toen aanwezig was lijkt die periode me gewoon erg interessant. De intrede van tv's en koelkasten en dergelijke. Die geweldige jaren 20 en dan die down fall, iedereen met zo'n bolhoedje bij wallstreet. En toen waren er gewoon andere manieren om aan je informatie te komen.
  zondag 8 maart 2009 @ 17:30:24 #175
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66831349
quote:
Nyrstar is mooi, we weten het.
---
  zondag 8 maart 2009 @ 17:33:29 #176
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_66831442
quote:
Op zondag 8 maart 2009 17:22 schreef pberends het volgende:

[..]

Vroeger wordt altijd zo geromantiseerd, maar vroeger was het leven al helemaal niet leuk. Toen hadden ze nog niet eens een fatsoenlijke wc, dental care of inderdaad internet. Toen kon je de massa nog van alles en wat wijsmaken. Zo is Hitler ook aan de macht gekomen. Dat zou met internet nooit gebeurd zijn.
Hoezo was het leven vroeger niet leuk? T.o.v nu misschien? Mensen van toen wisten niet beter en hadden het wel degelijk goed in de jaren 20.
pi_66832094
quote:
Op zondag 8 maart 2009 17:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoezo was het leven vroeger niet leuk? T.o.v nu misschien? Mensen van toen wisten niet beter en hadden het wel degelijk goed in de jaren 20.
  zondag 8 maart 2009 @ 18:28:24 #179
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66833240
quote:
Dat is een bekend plaatje

Al zie ik hem liever op een log schaal:

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 8 maart 2009 @ 19:35:16 #180
13309 nostra
ask why
pi_66835203
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 23:46 schreef pberends het volgende:

Dividend is an sich geen waardebepalende factor. Misschien sentimenteel of vanuit het perspectief dat je hebt voor het aanhouden van de belegging, maar niet voor de reele waarde van het bedrijf. Wessanen heeft ook jarenlang het dividend (veel) hoger gelaten dan de winst toeliet en leek dan op het oog een goudmijntje, maar op een gegeven moment is de poet op. Een hoog (en stabiel) dividendrendement is vaak wel een teken van weinig groeipotentie, immers het geld kan blijkbaar niet worden aangewend voor hoger renderende bedrijfsactiviteiten en wordt daarom maar uitgekeerd.
AH doet zo'n 80 cent winst per aandeel, heeft een prima balans (geen goodwill, schulden in rap tempo afgelost, 2,8 miljard in kas, uitstekende kasstroom) en is nu eenmaal een relatief defensief fonds. Bedenk ook dat AH komt uit een tijd waarin het uitkeren van dividend een totale onmogelijkheid was (2007 was het eerste jaar volgens mij na drie of vier jaar nihil) en dat in deze tijd (maar dat zal voor AH minder gelden) banken redelijk veeleisend zijn in hun kapitaalsvereisten en lukraak geld naar de aandeelhouders gooien wat minder gewaardeerd wordt voor de zwaarder gefinancierde bedrijven.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')