Dat is natuurlijk ook maar onzin, het feit dat de AEX dat geleidelijk doet de afgelopen weken heeft meer met het sentiment van de markt te maken dan dat het daadwerkelijk een verband is.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:35 schreef Flyduck het volgende:
[..]
Onzin,.. overdag volgt de AEX bijna letterlijk de futures... dat is het spelletje van de professionele handelaren die als laatste nog overgebleven zijn.
De grafieken van de AEX van na 15:30 lijken wel verdacht op die van WS in de eerste 2 uur van de handel aldaar.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook maar onzin, het feit dat de AEX dat geleidelijk doet de afgelopen weken heeft meer met het sentiment van de markt te maken dan dat het daadwerkelijk een verband is.
De OP is al erg compleet en groot, moet nog wel handelbaar blijven, daarnaast staat er een forum op die site en we gaan natuurlijk geen concurrenten promotenquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:55 schreef RvLaak het volgende:
Modjes: is het een idee om http://www.forexfactory.com/ toe te voegen aan de OP? Is een goede site met macro-info. Zo wordt het ook makkelijk voor de mensen die geen directe(re) toegang hebben tot macro-cijfers om deze toch te lezen...
Iets wat 'verdacht' lijkt maakt toch niet zoveel uit? Er lijkt wel meer verdacht, zolang iets niet statistisch is bewezen doet het me niet zo veel.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De grafieken van de AEX van na 15:30 lijken wel verdacht op die van WS in de eerste 2 uur van de handel aldaar.
Ook al weer een goed puntquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:44 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
De OP is al erg compleet en groot, moet nog wel handelbaar blijven, daarnaast staat er een forum op die site en we gaan natuurlijk geen concurrenten promoten.
Mij maakt het ook geen fuck uit. WS valt ook niet heel erg te voorspellen. Dat maakt de AEX ook redelijk onvoorspelbaar.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Iets wat 'verdacht' lijkt maakt toch niet zoveel uit? Er lijkt wel meer verdacht, zolang iets niet statistisch is bewezen doet het me niet zo veel.
De reden waarom de AEX wat onvoorspelbaar is is puur vanwege de sector verhouding t.o.v de andere indices. Daarom is de S&P500 ook zo'n fantastische indexquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:50 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Mij maakt het ook geen fuck uit. WS valt ook niet heel erg te voorspellen. Dat maakt de AEX ook redelijk onvoorspelbaar.
Roubini verw8 dat de olie naar $30 gaat en mogelijk zelfs lager.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:30 schreef pberends het volgende:
Olie blijft eigenlijk ongekend goed liggen versus de aandelenmarkt. Je zou denken dat olie op 20 dollar zou staan met deze markt.
En die snap ik ff nietquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De reden waarom de AEX wat onvoorspelbaar is is puur vanwege de sector verhouding t.o.v de andere indices. Daarom is de S&P500 ook zo'n fantastische index
Die lopen tot 18:15...quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:24 schreef pberends het volgende:
Futures handel AEX was al een dikke min overigens: Laag 197,900
Cepries.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:35 schreef Flyduck het volgende:
[..]
Onzin,.. overdag volgt de AEX bijna letterlijk de futures... dat is het spelletje van de professionele handelaren die als laatste nog overgebleven zijn.
Ja, wat klopt er dan niet aan mijn uitspraak?quote:
Vond ik ook frappant inderdaad. Trillions aan bailouts voor banken, maar als Main Street een keer gered wordt lopen ze keihard te flippen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:57 schreef SeLang het volgende:
Dit filmpje is wel lachen:
http://www.thedailyshow.com/video/index.jhtml?videoId=220252&title=cnbc-gives-financial-advice
Wow, if I'd only followed CNBC's advice I'd have a million dollars today -quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:57 schreef SeLang het volgende:
Dit filmpje is wel lachen:
http://www.thedailyshow.com/video/index.jhtml?videoId=220252&title=cnbc-gives-financial-advice
Wat moet ik met die 'dikke low'quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, wat klopt er dan niet aan mijn uitspraak?
quote:THIS CAN NO LONGER BE DELAYED OR TOYED AROUND WITH; WHEN "THE BEZZLE" REACHES THE POINT THAT IT STARTS DESTROYING THE NATIONAL CORPORATE INDUSTRIAL GIANTS THAT MAKE UP OUR ESSENTIAL INFRASTRUCTURE, MILITARY AND COMMERCIAL ENTERPRISES THROUGH NO FAULT OF THEIR OWN IT IS A NATIONAL SECURITY EMERGENCY AND MUST BE DEALT WITH IMMEDIATELY.
Als 180 maar de bodem zou zijn hoeven we nog maar een paar procenten te dalen. De beurzen wereldwijd kunnen nog veel verder dalen en daarom zal de aex ook nog wel lager uitvallen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:07 schreef Pwoekie het volgende:
zou er nu een absolute bodem worden gevonden rond de 180 of gaan we nog ff door.
en in hoeverre komt de ellende van de creditcardcrisis nog?
ik heb het gevoel soms dat we nog heel wat ellende krijgen en we nog lang niet op het dieptepunt zitten.
China is veel olie op aan het kopenquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:30 schreef pberends het volgende:
Olie blijft eigenlijk ongekend goed liggen versus de aandelenmarkt. Je zou denken dat olie op 20 dollar zou staan met deze markt.
oei oei, wat voor openingskoers krijgen we morgen ?quote:ING in US
ING $ 3,03 ¤ 2,414 -8,02%
quote:Fortis Bank lijdt verlies EUR6 mrd in KW4 2008
05-03-2009 22:46:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het verlies van Fortis Bank over het vierde kwartaal van 2008 komt uit op EUR6 miljard, tegen een eerder verwacht verlies van EUR4-5 miljard. Dat heeft Fortis Bank donderdagavond bekendgemaakt.
De toename van het verlies komt door een extra afschrijving van EUR1 miljard die Fortis Bank heeft moeten doen. Deze is het gevolg van het uitblijven van een bijzondere betaling die werd verwacht voor de afwikkeling van de zogeheten Relative Performance Note in verband met de 'Cashes'-transactie.
Omdat deze betaling nu niet kan worden gebruikt voor herstel van de uitgestelde belastingen moet Fortis Bank een nieuwe afboeking maken. Dat resulteert in een extra non cash verlies van EUR1 miljard in het vierde kwartaal.
Ondanks het additionele verlies bevestigt de financiele instelling dat de Tier 1 eind 2008 ongeveer 10% bedraagt.
Op 22 januari meldde Fortis Bank dat in de eerste 9 maanden van 2008 een verlies werd geleden van EUR14,1 miljard. Het bedrijf zei daarbij in het vierde kwartaal een verlies te voorzien van EUR4-5 miljard.
Staat op de site:quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:25 schreef foetre het volgende:
Hoe schaf je die ishares aex aan op die site www.ishares.com zie ik het niet.Moet je je eerst aanmelden op 1 of andere vage manier?
quote:Hoe koop ik ETF's?
ETF's kunnen tijdens handelsuren de gehele dag worden gekocht en verkocht via een beleggingsrekening van een online broker of uw bank, of via een financieel adviseur. Zij kunnen niet rechtstreeks van iShares worden gekocht.
ETF's hebben dezelfde handelsflexibiliteit als aandelen, dus u kunt alle handelsstrategieėn gebruiken die u reeds associeert met aandelen, zoals marktorders, limietorders, stoporders, short verkopen en op prolongatie kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |