abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 5 maart 2009 @ 22:29:50 #26
236264 crew  capricia
pi_66746814
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:26 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Wat betekent dat?
Dat het eigenlijk sneller naar beneden gaat.
Het is een zgn "down gap" en die zijn bearish.
quote:
Star Position
A candlestick that gaps away from the previous candlestick is said to be in star position. The first candlestick usually has a large real body, but not always, and the second candlestick in star position has a small real body. Depending on the previous candlestick, the star position candlestick gaps up or down and appears isolated from previous price action. The two candlesticks can be any combination of white and black. Doji, hammers, shooting stars and spinning tops have small real bodies, and can form in the star position. Later we will examine 2- and 3-candlestick patterns that utilize the star position.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66746858
Olie blijft eigenlijk ongekend goed liggen versus de aandelenmarkt. Je zou denken dat olie op 20 dollar zou staan met deze markt.
pi_66746920
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:24 schreef pberends het volgende:
Futures handel AEX was al een dikke min overigens: Laag 197,900
Ach ja, de AEX heeft tot 15:30 om zijn eigen ding te doen... Daarna is het weer net zo vrolijk WS volgen.
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:31:30 #29
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66746928
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:26 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Wat betekent dat?
Dat het tijd is om de AK-47 af te stoffen en de deur te barricaderen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_66747140
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:31 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ach ja, de AEX heeft tot 15:30 om zijn eigen ding te doen... Daarna is het weer net zo vrolijk WS volgen.
Onzin,.. overdag volgt de AEX bijna letterlijk de futures... dat is het spelletje van de professionele handelaren die als laatste nog overgebleven zijn.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden verleend. Echter wel ontleend (mits de theorie klopt).
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:36:03 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66747204
Ik wil dat de babyboomers in paniek massaal hun 401k gaan verkopen om te redden wat er te redden valt.
(tvp)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_66747259
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:35 schreef Flyduck het volgende:

[..]

Onzin,.. overdag volgt de AEX bijna letterlijk de futures... dat is het spelletje van de professionele handelaren die als laatste nog overgebleven zijn.
Dat is natuurlijk ook maar onzin, het feit dat de AEX dat geleidelijk doet de afgelopen weken heeft meer met het sentiment van de markt te maken dan dat het daadwerkelijk een verband is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66747561
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook maar onzin, het feit dat de AEX dat geleidelijk doet de afgelopen weken heeft meer met het sentiment van de markt te maken dan dat het daadwerkelijk een verband is.
De grafieken van de AEX van na 15:30 lijken wel verdacht op die van WS in de eerste 2 uur van de handel aldaar.
pi_66747636
mocht je even tijd hebben,.. check dit filmpje van peter schiff uit 2006.. hij heeft het echt goed gezien toen.
http://www.boreme.com/bor(...)ankers-speech-p1.php
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden verleend. Echter wel ontleend (mits de theorie klopt).
pi_66747725
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:55 schreef RvLaak het volgende:
Modjes: is het een idee om http://www.forexfactory.com/ toe te voegen aan de OP? Is een goede site met macro-info. Zo wordt het ook makkelijk voor de mensen die geen directe(re) toegang hebben tot macro-cijfers om deze toch te lezen...
De OP is al erg compleet en groot, moet nog wel handelbaar blijven, daarnaast staat er een forum op die site en we gaan natuurlijk geen concurrenten promoten .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66747917
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:41 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De grafieken van de AEX van na 15:30 lijken wel verdacht op die van WS in de eerste 2 uur van de handel aldaar.
Iets wat 'verdacht' lijkt maakt toch niet zoveel uit? Er lijkt wel meer verdacht, zolang iets niet statistisch is bewezen doet het me niet zo veel.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_66748016
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:44 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

De OP is al erg compleet en groot, moet nog wel handelbaar blijven, daarnaast staat er een forum op die site en we gaan natuurlijk geen concurrenten promoten .
Ook al weer een goed punt
pi_66748063
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Iets wat 'verdacht' lijkt maakt toch niet zoveel uit? Er lijkt wel meer verdacht, zolang iets niet statistisch is bewezen doet het me niet zo veel.
Mij maakt het ook geen fuck uit. WS valt ook niet heel erg te voorspellen. Dat maakt de AEX ook redelijk onvoorspelbaar.
pi_66748138
Morgen weer omhoog of onder de 200?
pi_66748211
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:50 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Mij maakt het ook geen fuck uit. WS valt ook niet heel erg te voorspellen. Dat maakt de AEX ook redelijk onvoorspelbaar.
De reden waarom de AEX wat onvoorspelbaar is is puur vanwege de sector verhouding t.o.v de andere indices. Daarom is de S&P500 ook zo'n fantastische index
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:53:23 #41
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_66748217
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:30 schreef pberends het volgende:
Olie blijft eigenlijk ongekend goed liggen versus de aandelenmarkt. Je zou denken dat olie op 20 dollar zou staan met deze markt.
Roubini verw8 dat de olie naar $30 gaat en mogelijk zelfs lager.
De vraag is of OPEC leden de afgesproken quotareducties nakomen en bereid zijn nog meer te korten.
Nu veel OPEC leden in problemen raken omdat de olie al langere tijd goedkoop is zal de druk om compliance te onduiken toenemen en ik meen laatst op Bloomberg een bericht gezien te hebben dat compliance afneemt.
Niet onwaarschijnlijk imo dat de olieprijs lager gaat. Daarentegen implodeert de productie van Pemex Mexico (Cantarell) enorm evenals de olieproductie van Chavez. De teerzanden staan denk ik op een laag pitje, dat alles bij elkaar neemt ook aardig wat vaten per dag weg aan aanbod.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_66748367
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De reden waarom de AEX wat onvoorspelbaar is is puur vanwege de sector verhouding t.o.v de andere indices. Daarom is de S&P500 ook zo'n fantastische index
En die snap ik ff niet
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:57:31 #43
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66748438
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_66748440
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:24 schreef pberends het volgende:
Futures handel AEX was al een dikke min overigens: Laag 197,900
Die lopen tot 18:15...
pi_66748452
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:35 schreef Flyduck het volgende:

[..]

Cepries.
pi_66748597
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:57 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Die lopen tot 18:15...
Ja, wat klopt er dan niet aan mijn uitspraak?
pi_66748822
quote:
Vond ik ook frappant inderdaad. Trillions aan bailouts voor banken, maar als Main Street een keer gered wordt lopen ze keihard te flippen.

Bij NOVA had je ook een item over de vallende beurskoersen, lieten ze wat traders in Amsterdam zien. Die zeiden dat het de schuld van de Fed was dat hun de rentes zo laag hebben gehouden. Hmmm... waren het niet de stockbrokers die elke keer Greenspan opbelde om de rentes te verlagen?
pi_66748935
quote:
Wow, if I'd only followed CNBC's advice I'd have a million dollars today -
Provided I had started with a hundred million dollars

pi_66748952
zou er nu een absolute bodem worden gevonden rond de 180 of gaan we nog ff door.

en in hoeverre komt de ellende van de creditcardcrisis nog?

ik heb het gevoel soms dat we nog heel wat ellende krijgen en we nog lang niet op het dieptepunt zitten.
pi_66749016
Zo dat ging hard vanavond!
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')