quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:48 schreef Richel het volgende:
Mensen, mensen. Hecht niet teveel waarde aan Pberends, mensen. Het is gebleken dat-ie vaker naast zit met z'n voorspellingen, dan ie het juist had.
Zeker na die TomTom en ING-debacle. We'll see.
We zitten al ruim boven de 275. Wat nu?quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:18 schreef pberends het volgende:
Shorten moet je pas doen vanaf de 275 eind augustus, begin september.
ING vandaag op 1 cent na op 10 euro.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 08:28 schreef pberends het volgende:
Over ING en TomTom, wat had ik daar dan mis over? Die gaan nog steeds naar de 0, of ze deze zomer op 10 euro gaan staan of niet.
Eerste shorts/putjes kunnen gekocht worden, maar sta niet vreemd te kijken als de AEX eerst nog naar de 292-325 gaat de komende weken.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
We zitten al ruim boven de 275. Wat nu?
vooral die bel die bij 165 tot 185 gingquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:55 schreef Arcee het volgende:
Blijft toch een erg goeie voorspelling dit topic.
Dinosaur_Sr wil alleen op de punt nauwkeurig, anders zijn het schijt-voorspellingenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
vooral die bel die bij 165 tot 185 ging
maar die 250 gaan we nog vaak zien![]()
en shorten moet je doen vanaf 275, nietwaar?
nee, Dinosaur_Sr kan weinig met voorspellingen die luiden 'alles gaat kapot, maar het kan ook veel hoger'. Simpelweg omdat je altijd gelijk krijgt. Twee keer zelfsquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Dinosaur_Sr wil alleen op de punt nauwkeurig, anders zijn het schijt-voorspellingen.
Je hebt gelijk, op dit moment heb ik niet perse een idee waar de AEX heen gaat. Begin maart had ik dat enigsindsquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nee, Dinosaur_Sr kan weinig met voorspellingen die luiden 'alles gaat kapot, maar het kan ook veel hoger'. Simpelweg omdat je altijd gelijk krijgt. Twee keer zelfsDe vraag is alleen wanneer.
Daar hecht ik niet al te veel waarde aan.
Wat wil dit zeggen dan, in maart zeg jede Baltic dry bodemt uit en stijgt en de SP daalt, Nu is het dus fors andersomquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:11 schreef pberends het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, op dit moment heb ik niet perse een idee waar de AEX heen gaat. Begin maart had ik dat enigsinds.
De voorspelling uit de TT klopte precies.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
vooral die bel die bij 165 tot 185 ging
maar die 250 gaan we nog vaak zien![]()
en shorten moet je doen vanaf 275, nietwaar?
weet jij dan dat het een bearmarketrally is?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
De voorspelling uit de TT klopte precies.
Dat er een gigantische bearmarktrally op komst was dus. Dat was zo.
Nee, zeker niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
weet jij dan dat het een bearmarketrally is?
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:55 schreef Arcee het volgende:
Ik ben geen doemdenker zoals velen hier, die elk dipje aangrijpen om gelijk te gillen over short gaan.
Dat bedoel ik dus.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:22 schreef Vandergeld het volgende:
En toen was de rally afgelopen, op naar onder de 100 met onze vaderlandse index
Precies.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:05 schreef Scorpie het volgende:
Tja, als pberends helderziend was geweest had hij nu allang miljonair geweest.
Elke week wordt jouw timeframe steeds minder specifiekquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Precies.
Maar als ik kan zowel 100 argumenten verzinnen waarom de AEX terug naar de 500 gaat, maar ook 100 argumenten verzinnen waarom de AEX naar de 150 punten gaat. Dat is niet moeilijk.
Ik ben overigens veel meer bearish dan bullish, maar timeframe is me niet erg duidelijk atm.
Dat komt omdat de twee investeerders die ik het meest volg iets totaal anders van elkaar zeggenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:01 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Elke week wordt jouw timeframe steeds minder specifiek
geef hier eens antwoord op danquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat komt omdat de twee investeerders die ik het meest volg iets totaal anders van elkaar zeggen.
BDI is inderdaad een (relatief) goede indicator van de wereldeconomie. Daarom verwacht ik sowieso wel een aardige correctie (waar we nu mogelijk al inzitten) de komende tijd. Hoe diep de correctie is valt niet te zeggen. Op langere termijn lijkt mij een dubbele dip (of zelfs meerdere dips) onafwendbaar, maar dat kan ook pas later in 2010 zijn. Echter, wanneer de economie tegenvalt, kan dat zelfs gunstig uitpakken voor markten; want overheden en centrale banken zullen op die manier de stimulus niet weghalen of zelfs uitbreiden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:13 schreef henkway het volgende:
[..]
geef hier eens antwoord op dan
Gigantische bearmarktrally op komst
Ik ben een deflationst of stagflationist dat weet ik ook nietquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:23 schreef pberends het volgende:
[..]
BDI is inderdaad een (relatief) goede indicator van de wereldeconomie. Daarom verwacht ik sowieso wel een aardige correctie (waar we nu mogelijk al inzitten) de komende tijd. Hoe diep de correctie is valt niet te zeggen. Op langere termijn lijkt mij een dubbele dip (of zelfs meerdere dips) onafwendbaar, maar dat kan ook pas later in 2010 zijn. Echter, wanneer de economie tegenvalt, kan dat zelfs gunstig uitpakken voor markten; want overheden en centrale banken zullen op die manier de stimulus niet weghalen of zelfs uitbreiden.
Alles valt of staat waarin je geloofd, ben je een inflationist of een deflationist. Welke kamp zal winnen is mij (nog) niet duidelijk.
Ja, maar je moet een verschil maken tussen stimulus met betrekking tot de economie en stimulus met betrekking tot de markten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:49 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik ben een deflationst of stagflationist dat weet ik ook niet
stimulis werkt niet meer, daar kijkt men doorheen
Gelukkig heb jij betere voorspellingenquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:52 schreef kibo het volgende:
Zoveelste kuttoppic van pberends.
Op het dieptepunt van de aex nog eens een bearrally voorspellen, en een paar maanden later posten dat ie nog wel eens naar de 325 kan gaan
nou ja, op het dieptepunt een rally voorspellen is natuurlijk niet helemaal verkeerd, toch?quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:52 schreef kibo het volgende:
Op het dieptepunt van de aex nog eens een bearrally voorspellen, en een paar maanden later posten dat ie nog wel eens naar de 325 kan gaan
Dat wist jij toen ook al?quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:52 schreef kibo het volgende:
Op het dieptepunt van de aex
Hey! Het is niks voor niks een 'voorspelling'quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:52 schreef kibo het volgende:
even nuanceren: daar had je alleen wat aan als je bij 199 gekocht hebt, en je wil toch niet zeggen dat alle andere voorspelling van pberends naadje zijn, he?quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:59 schreef Arcee het volgende:
Die gigantische rally is veruit de beste voorspelling die ik in dit forum voorbij heb zien komen.
Mensen hier op FOK willen graag op de punt na een correcte voorspelling. Misschien moeten zij maar astrologen gaan bezoeken ofzo. Wat een figuren zeg.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hey! Het is niks voor niks een 'voorspelling'dat kan wel eens fout of goed zitten en dat je er dan 20 / 30 / 50 punten naast zit is nog niet eens zo heel slecht lijkt me
ik verwacht eigenlijk wel twee decimalen achter de komma (of punt afhankelijk van jurisdictie), het liefst natuurlijk direquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Mensen hier op FOK willen graag op de punt na een correcte voorspelling. Misschien moeten zij maar astrologen gaan bezoeken ofzo. Wat een figuren zeg.
Ik had alleen Fugro en Nyrstar, echter te vroeg uitgestaptquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik verwacht eigenlijk wel twee decimalen achter de komma (of punt afhankelijk van jurisdictie), het liefst natuurlijk dire
Maar waarnaar ik nou nieuwsgierig ben. Hoe heb je nou eigenlijk zelf gehandeld sinds die tijd? Ben je nou ingestapt op het dieptepunt, of heb je nog verder gewacht?
ik weet het, ik had hetzelfde idee zo tegen de 200, maar heb in de praktijk geleerd om gefaseerd in te stappen op het moment dat het lauw wordt. Ik stap wel altijd te vroeg uit (ook gefaseerd trouwens), dat laatste gaat vooral op gevoel in hoeverre ik me nog comfortabel met een positie voel), en aangezien ik meer gevoelig blijk te zijn voor potentiele verliezen dan voor potentiele winsten, is dat altijd te vroeg). Ik zal nooit op m'n bek gaan, maar ook nooit die speculatieve hit maken. Ik vind het eigenlijk wel best zoquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik had alleen Fugro en Nyrstar, echter te vroeg uitgestapt.
Maar ik zat idd op de 185 te wachten. Heeft met risk-reward te maken. Gaat het nog meer naar beneden wordt de risk kleiner en het potentiële reward groter.
tot nu dusquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:29 schreef Arcee het volgende:
En de rally gaat maar door en gaat maar door.
Volgens Vandergeld?quote:Op zondag 25 oktober 2009 02:26 schreef henkway het volgende:
tot nu dus
Op een bepaalde manier is het hele leven een bearmarktrally. Maar goed, dat is allerminst bruikbaar investeringsadvies.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
weet jij dan dat het een bearmarketrally is?
Overheden hebben het behoorlijk vertraagt en economisch (vrij) weinig opgelost.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 06:27 schreef Lyrebird het volgende:
Het ziet er naar uit dat Pberends dan toch gelijk gaat krijgen. 9 maanden nadat hij de voorspelling deed.
Toen hij die voorspelling postte was de bearmarketrally, achteraf gezien, al zo'n drie weken aan de gang.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 06:27 schreef Lyrebird het volgende:
Het ziet er naar uit dat Pberends dan toch gelijk gaat krijgen. 9 maanden nadat hij de voorspelling deed.
Echt niet, de bodem was toen nog niet eens gezet.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:56 schreef dvr het volgende:
Toen hij die voorspelling postte was de bearmarketrally, achteraf gezien, al zo'n drie weken aan de gang.
Veel belangrijker nog, niet om af te dingen op de voorspelling overigens, is het om te kijken of het voorspelde mechanisme dat aan de stijgingen ten grondslag zou liggen ook daadwerkelijk de oorzaak is geweest voor de stijgingen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:56 schreef dvr het volgende:
[..]
Toen hij die voorspelling postte was de bearmarketrally, achteraf gezien, al zo'n drie weken aan de gang.
En nu lijkt hij wel weer zo'n beetje voorbij.. het zal er de komende weken om spannen welke trend voortgezet gaat worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |