Groep A(Tokio)quote:The World Baseball Classic (WBC) is an international baseball tournament, first held in March 2006. It is sanctioned by the International Baseball Federation and created by Major League Baseball, the Major League Baseball Players Association, and other professional baseball leagues and their players associations around the world. The second WBC is scheduled to take place in 2009, with subsequent tournaments held every four years thereafter.[1][2]
The WBC is the first international baseball tournament for national teams to feature professional players from the major leagues of North America and Japan; the Summer Olympics have regularly featured college and minor-league players because the Games conflict with the major league seasons in both regions, and the Baseball World Cup historically has not had major leaguers participate. In addition to providing a format for the best baseball players in the world to compete against one another while representing their home countries, the World Baseball Classic was created in order to further promote the game around the globe.
[quote]
As was the case for the 2006 tournament, the sixteen teams have been split into four pools of four teams each.[1] Whereas previously the teams played in round-robin competition in the first and second rounds, this time they will take part in a double-elimination format, meaning that teams are only guaranteed of playing two games. This change was made to eliminate the complicated tiebreaking procedures,[2] which were required for one of the pools in each of the first and second rounds in 2006.
After the first round, the tournament will be held on American soil. The top two teams from each of the four pools - seeded from the final game in their respective pools - will progress to the second round, with the teams from Pools A and B meeting at PETCO Park in San Diego, California for Pool 1, and the teams in Pools C and D playing at Dolphin Stadium in Miami Gardens, Florida for Pool 2.[3] Again, both pools will make use of double-elimination to determine the teams qualifying for the semi finals. In another change from 2006, the four qualifying teams will cross over for the semi finals, with the winner of each pool playing against the runner-up from the other pool.[2] The finals process is otherwise unchanged, with each semi final being a single elimination match, with the victors meeting in the final to determine the champions. All three final games are to be held at Dodger Stadium in Los Angeles, California.
quote:Definitieve selectie
Pitchers (13):
David Bergman (Kinheim), Leon Boyd (Neptunus), Rob Cordemans (Sparta/Feyenoord), Diegomar Markwell (Neptunus), Dennis Neuman (Boston Red Sox, Single A), Sidney Ponson (New York Yankees, Major League), Alexander Smit (Cincinatti Reds, Single A), Tom Stuifbergen (Minnesota Twins, Rookie League), Juan Carlos Sulbaran (Cincinnati Reds, Rookie League), Rick van den Hurk (Florida Marlins, Triple A), Berry van Driel (Neptunus), Michiel van Kampen (Kinheim) en Pim Walsma (Amsterdam).
Catchers (2):
Sidney de Jong (Amsterdam) en Kenley Jansen (Los Angeles Dodgers, Single A).
Binnenvelders (8):
Sharnol Adriana (Rojos del Aguila de Veracruz, Triple A), Yurendell de Caster (Washinton Nationals, Triple A), Michael Duursma (Pioniers), Vince Rooi (Amsterdam), Sharlon Schoop (San Francisco Giants, Single A), Randall Simon (Newark Bears), Curth Smith (St. Louis Cardinals, Single A) en Hainley Statia (Los Angeles Angels, Double A).
Buitenvelders (5):
Bryan Engelhardt (Kinheim), Gregory Halman (Seattle Mariners, Triple A), Eugene Kingsale (Neptunus), Danny Rombley (Kinheim) en Dirk van 't Klooster (Kinheim).
ESPN Americaquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:18 schreef McDucky het volgende:
Op welke zender komt het op de digitale tv? Sport1 of iets anders?
Dat hadden ze tijdens de vorige WBC ook, maar toen won Japan (okay, die hadden natuurlijk ook wel Suzuki, Matsuzaka etc).quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:43 schreef Supershenkie het volgende:
Ik denk dat de VS een grote kans heeft, omdat die de 'sterren' hebben!
en LIVE op ESPN America.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:50 schreef borisz het volgende:
Programma morgen
Groep D
Game 1: 17:00: NL - Dominicaanse Republiek
quote:
Dankje.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:35 schreef borisz het volgende:
3-0.
Goede eerste inning.
Stream: http://nl.justin.tv/sportzonextra/popout
Eigenlijk ook wel groter dan de Olympische toernooien, aangezien hier wel MLB'ers aan deelnemen.quote:
Ze begonnen in ieder geval overtuigend.quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:46 schreef Leatherface het volgende:
Ik ben trouwens ook benieuwd naar Zuid-Korea. Vraag me af of Peking echt een stunt van hun was, of dat ze permanent om de hoofdprijs kunnen meedingen.
Erg knapquote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:15 schreef borisz het volgende:
Drie inningen gespeeld. 3-0 Voor NL nog steeds
Zekerquote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:10 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Eigenlijk ook wel groter dan de Olympische toernooien, aangezien hier wel MLB'ers aan deelnemen.
Eigenlijk is het wel zonde dat baseball niet de weg heeft gevolgd van basketball en ijshockey, waar ze dus wel NBA'ers en NHL'ers op de Spelen hebben. Jammer dat ze geen deal hebben kunnen bereiken met de MLB.quote:
Er zitten echte namen bij, toch zijn er veel toppers niet bij. Da's jammer.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:10 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Eigenlijk ook wel groter dan de Olympische toernooien, aangezien hier wel MLB'ers aan deelnemen.
Je kunt er natuurlijk niet iedereen bijhebben, maar goed. Qua landentoernooien sla ik dit kwalitatief wel het hoogste aan.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:19 schreef popolon het volgende:
[..]
Er zitten echte namen bij, toch zijn er veel toppers niet bij. Da's jammer.
Maar een mooi deelnemersveld.
Nederland 3-0
Ja absurd wel trampoline springen op de spelen maar geen baseballquote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:18 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Eigenlijk is het wel zonde dat baseball niet de weg heeft gevolgd van basketball en ijshockey, waar ze dus wel NBA'ers en NHL'ers op de Spelen hebben. Jammer dat ze geen deal hebben kunnen bereiken met de MLB.
Is het ook.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:21 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Je kunt er natuurlijk niet iedereen bijhebben, maar goed. Qua landentoernooien sla ik dit kwalitatief wel het hoogste aan.
Inderdaad. Nou ja, misschien dat het in 2016 nog terugkomt.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja absurd wel trampoline springen op de spelen maar geen baseball
ook vreemd idd Maar ze blijven lekker kleiduiven schietenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:23 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Inderdaad. Nou ja, misschien dat het in 2016 nog terugkomt.
Trouwens ook wel bizar dat golf, een van de meest beoefende sporten ter wereld, niet olympisch is.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 14:43 schreef Supershenkie het volgende:
...
Ga echt zaterdag kijken, want wil het niet missen hoe Nederland wordt vernedert!
...
En oa ook geen Wladimir Balentien, Roger Bernadina, Shairon Martis...quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:21 schreef Version2 het volgende:knappe prestatie.
Jammer dat Jurrjens er niet bij zit. Staat op dit moment wel lekker te gooien voor de Braves.
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:43 schreef Playmaker het volgende:
[..]
En oa ook geen Wladimir Balentien, Roger Bernadina, Shairon Martis...
A-Rod.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:43 schreef Playmaker het volgende:
[..]
En oa ook geen Wladimir Balentien, Roger Bernadina, Shairon Martis...
en de Antillen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 21:33 schreef Terreros85 het volgende:
En ineens weet heel Amerika weer waar Nederland ligt
Kijken ze in Amerika Fanneke ?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:01 schreef fanneke het volgende:
Nu lekker spannend bij Canada-USA.
5-6 in de 9e inning...
geen idee Tong. Zou je Popolon moeten vragen.quote:
Het is live op ESPN, dus de kans is wel aanwezig inderdaad dat er gekeken wordt.quote:
Mooiquote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Het is live op ESPN, dus de kans is wel aanwezig inderdaad dat er gekeken wordt.
Wat is het Nederlandse voetbal elftal zonder de buitenlandse sterren ?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:20 schreef fanneke het volgende:
Het is tot nu toe best leuk om te zien met al die MLB sterren.
Misschien dat we tegen Puerto Rico nog een keertje kunnen stunten (je moet natuurlijk wel blijven hopen).
Voor zowel het honkbal team als voetbal team moet je de Nederlandse nationaliteit dragen. Maakt niet uit of ze een ander huidskleurtje hebben, het zijn dan gewoon Nederlanders natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:22 schreef tong80 het volgende:
Wat is het Nederlandse voetbal elftal zonder de buitenlandse sterren ?
quote:Op zondag 8 maart 2009 01:03 schreef popolon het volgende:
Zijn de etalages in NL al oranje? Is er al oranje yoghurt?
We worden kampioen.
Nederland is in Europa een grootheid, op mondiaal niveau is het wat minder maar da's niet erg. In Midden Amerika stikt het van de goede landen.quote:Op zondag 8 maart 2009 01:09 schreef Almighty het volgende:
In die potjes liet NL het liggen, hadden ze kunnen winnen...
Is het NL team toch beter dan we allemaal denken? Rick vanden Hurk up next op maandag... Zou zo mooi zijn om die 2e ronde te halen.
Dat is natuurlijk maar een klein deeltje van het verhaal...jeugdopleiding en bondsbestuur hebben ook heel groot deel in dit verhaal. In België is dit een heel ander verhaal. Ikzelf heb meer dan 25 jaar honkbal gespeeld, vanaf m'n 16 in hoofdklasse, op college in Amerika en zelfs mogen proberen op single-A niveau maar na een maandje of 2 net te licht bevonden (ik kon wel mee maar van mijn niveau waren er genoeg local boys die dan voorrang krijgen). Maar dat heb ik wel allemaal op eigen initiatief moeten doen, Belgische bond werkt meer tegen dan mee (bobo's hebben meer oog voor eigen gewin dan voor de sport...)quote:Op zondag 8 maart 2009 02:51 schreef maartena het volgende:
Tja, er is een reden waarom JUIST Nederland en Italie goed scoren in Europa....
Nederland vanwege de Antillen, en dus is het makkelijk staatsburgers ophalen voor een Nederlands team, en de helft van het Nederlandse team is ook geboren in de Antillen.
Dat zie ik niet snel gebeuren.quote:Op zondag 8 maart 2009 02:51 schreef maartena het volgende:
Maar van mij mag het meer. Honkbal mag van mij de 2e sport van Nederland worden.
Toernooi zal niet veel aandacht krijgen verder tenzij NL de volgende ronde haalt. Dan wil de NOS misschien nog wel wat meer uitzenden. Echt groot zal de sport nooit worden denk ik.quote:Op zondag 8 maart 2009 09:30 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat zie ik niet snel gebeuren.
Maar misschien dat met nog meer goede prestaties op dit toernooi er wel een tijdelijke baseball hype kan ontstaan. Een beetje zoals met het volleybal in de jaren 90 en het waterpolo tijdens de OS.
Who needs the NOS?quote:Op zondag 8 maart 2009 09:38 schreef borisz het volgende:
[..]
Toernooi zal niet veel aandacht krijgen verder tenzij NL de volgende ronde haalt. Dan wil de NOS misschien nog wel wat meer uitzenden. Echt groot zal de sport nooit worden denk ik.
De mensen die direct intresse zullen het wel op de digitale tv zien of een stream opzoeken. Voor de massa is volgens mij de NOS nog steeds erg belangrijk. Wil je de massa aanspreken moet de NOS/andere grote zenders er wat mee doen.quote:Op zondag 8 maart 2009 10:18 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Who needs the NOS?![]()
Veel mensen hebben digitale tv, of checken wel livestreams. Nederland is het land met de 3de grootste internetdichtheid ter wereld.
Maar goed, daarmee is natuurlijk nog niet gezegd dat baseball ineens een grote sport wordt. Dan moet het Nederlandse team nog meer grote wedstrijden winnen (en zelfs dan blijft het misschien nog bij een tijdelijke hype)
Dinsdag 0.30 NLtijd.quote:Op zondag 8 maart 2009 11:19 schreef McDucky het volgende:
Wanneer is de volgende wedstrijd?
Het is een dubble Shootout. Eerst spelen 2x twee teams tegen elkaar. De winnaars en verliezers spelen daarna tegen elkaar.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:37 schreef MadMarine het volgende:
hoe werkt dat poule-systeem nou precies?
wat ik ervan begrijp is dat niet iedereen evenveel wedstrijden speelt, klopt dat?
nice, dus nederland speeld sowieso nog 2 wedstrijden, waarvan ze er iig één moeten winnenquote:Op zondag 8 maart 2009 17:40 schreef borisz het volgende:
[..]
Het is een dubble Shootout. Eerst spelen 2x twee teams tegen elkaar. De winnaars en verliezers spelen daarna tegen elkaar.
De winnaar van het winnaars duel is door, de verliezer van het verliezers duel ligt eruit
Duel 3 gaat tussen de verliezer van het winnaars duel en de winnaar van het verliezersduel en die winnaar van dat duel is door naar de volgende ronde.
Covee al gebeld?quote:Op maandag 9 maart 2009 06:11 schreef Almighty het volgende:
Iemand enig idee waar die shirts te krijgen zijn? Via de WBC site zijn alleen de witte shirts beschikbaar...
Vanavond om half twaalf. Live te zien op ESPN America. Voor streams, kijk vanaf half zeven vanavond hier: http://myp2p.eu/broadcast.php?matchid=32304&part=sports .quote:Op maandag 9 maart 2009 12:36 schreef MadMarine het volgende:
hoe laat is NL-PR vandaag ?
en is dat toevallig ergens via stream te volgen?
Kijk eens Hier.....quote:Op maandag 9 maart 2009 06:11 schreef Almighty het volgende:
Iemand enig idee waar die shirts te krijgen zijn? Via de WBC site zijn alleen de witte shirts beschikbaar...
[ afbeelding ]
Op ESPN America via digitale kabel.quote:Op maandag 9 maart 2009 12:36 schreef MadMarine het volgende:
hoe laat is NL-PR vandaag ?
en is dat toevallig ergens via stream te volgen?
quote:
Bedankt voor de suggesties, maar dat was het eerste wat ik gedaan heb. Dit zijn niet dezelfde shirts. Heb de knbsb een mailtje gestuurd, aardige reaktie gekregen maar ze zijn afhankelijk van MLB.com. Ze waren ook verbaasd over het feit dat er van sommige landen alleen maar een petje te koop is en niet het hele pakket zoals bij anderen... Hopen dat MLB de shirts alsnog gaat verkopen dus...quote:
Weinig b-hobkballers op de WBC hoor. Er ontbreken wel wat toppers, maar er is zeker geen gebrek aan starpower. Vandaag de rerun van US vs Venezuela gezien, het leek wel een all star game met die line-upsquote:Op maandag 9 maart 2009 22:29 schreef Doler12 het volgende:
Ik ga mij eerste live honkbalwedstrijd van begin tot het einde bekijken. Trouwens doen eigenlijk de beste spelers aan dit toernooi mee of worden B honkballers ingezet?
Het moet vanavond gebeuren, DR gaan we niet voor een tweede keer pakken vrees ik.quote:Op maandag 9 maart 2009 08:37 schreef borisz het volgende:
MOcht NL het niet redden tegen PR, dan moeten we opnieuw tegen de Dominicaanse republiek. Die wonnen met 9-0 van Panama.
Dankje. Die is inderdaad goed.quote:Op maandag 9 maart 2009 23:52 schreef NY_Giant het volgende:
Dit is de beste: http://atdhe.net/watch-baseball.php?i=581500 .
Hij loopt ongeveer 30 seconden achter op de spaanstalige van http://en.justin.tv/tvsssportsquote:Op maandag 9 maart 2009 23:52 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Dit is de beste: http://atdhe.net/watch-baseball.php?i=581500 .
En stukken scherper, qua beeld.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:04 schreef Almighty het volgende:
Hij loopt ongeveer 30 seconden achter op de spaanstalige van http://en.justin.tv/tvsssports
maar hij is wel makkelijker verstaanbaar
Dom. dom..dom en gelijk een 2-honkslag.quote:
Ik heb een zwak voor Tom Stuifbergen, hij zit erbij. is vorig seizoen geopereerd,maar dat is mijn inziens een goede pitcher.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:17 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Relaxte engelstalige stream inderdaad, ook mijn dank is groot
Nederland weer goed begonnen. Wie zijn volgens jullie de grootste talenten in dit Nederlands team?
Degene die er staan op dit moment ,spelen er veel MLBquote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:25 schreef golfer het volgende:
Snelle 3e inning voor ons. Afgelopen.
Dat commentaar van die Amerikanen slaat nergens op: "Remenber there are 6 base-ball academy's in The Netherlands and they produce a lot of MLB players. "
Vorige editie zat er zo'n Amerikaanse jongen die tequila in zijn coffee dronk, niet serieus nemenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:25 schreef golfer het volgende:
Snelle 3e inning voor ons. Afgelopen.
Dat commentaar van die Amerikanen slaat nergens op: "Remenber there are 6 base-ball academy's in The Netherlands and they produce a lot of MLB players. "
ja echt te slecht weerquote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:31 schreef NY_Giant het volgende:
Haha, "Praten we Hollands?"
Uit het team dat nu speelt? Dat valt wel mee hoor. De meeste Nederlandse MLB'ers doen helaas niet mee...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:26 schreef maril het volgende:
[..]
Degene die er staan op dit moment ,spelen er veel MLB
Nope.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:47 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Hurk gaat er niet lang meer staan zo ....
Als je 30+ wijd gooit kom je niet diep in een game waar je max pitchcount 70 mag zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:56 schreef The_BoezelaaR het volgende:
3 1/3 inning voor Rick. Ik had op iets meer gehoopt eigenlijk ...
quote:
Ik zat ook al te zoeken, maar ze verkopen alleen maar tshirtsquote:Op dinsdag 10 maart 2009 01:09 schreef Almighty het volgende:
mooi shirt zeg :-)
Het is zijn specialiteit, maar hij behoort het niet lang vol te houden.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 01:07 schreef Guard het volgende:
tssss 8 pitch inning voor Feliciano
Maar dat kan Davy ookquote:Op dinsdag 10 maart 2009 01:07 schreef Guard het volgende:
tssss 8 pitch inning voor Feliciano
misschien als ze de volgende ronde halenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 01:12 schreef Almighty het volgende:
zie mijn eerdere posts over de zoektocht naar de shirts... De MLB is de enige die de shorts verkoopt, maar niet de mooie donkere "away" shirts... Nu dus maar hopen dat ze van gedachten veranderen...
Verrassing, variatie, wie weet. De bal kan een stuit meekrijgen, maar dan moet ie beter zijn. Nu een mooie setup, één en twee bezet.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 01:14 schreef erkel het volgende:
Waarom probeert ie nu een stootslag danDat heeft toch geen schijn van kans.
Ja.quote:
Nee Ivan Rodriguezquote:Op dinsdag 10 maart 2009 01:28 schreef Almighty het volgende:
Here's trouble...
He's got them. A 19-year-old kid.quote:
En dat deed hetquote:Op dinsdag 10 maart 2009 02:01 schreef erkel het volgende:
Een 19-jarige pitcher met 3 honken bezet. Als dat maar goed gaat.
10 seconden bij Studio Sport, misschien.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 02:11 schreef Doler12 het volgende:
Sulbaraneen nationale sportheld die morgen in ons land niet de eer krijgt die hij verdient, de hele team trouwens
Hiermee doe je Charles Urbanus ernstig tekortquote:Op dinsdag 10 maart 2009 02:15 schreef golfer het volgende:
[..]
En geen deskundige commentator die beseft hoe knap dit is van NL.
Ik ben zo blij dat ik morgen vrij ben, ik blijf gewoon kijkenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 02:22 schreef Omega het volgende:
Wat een wedstrijd. Win or lose, ze hebben echt nederland op de honkbalkaart gezet.
Nog 2 innings.......
Zei de commentator anders net, het gaat niet om welk land, maar om welke grootheden het beste team vormen! Puerto Rico heeft grote namen staan.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 02:36 schreef Omega het volgende:
het kraakt wel hoor. Dit wordt weer heel moeilijk.
Die commentator zei net, dat Puerto Rico en Dominica als finalsten verwacht werden, maar zijn US en Cuba niet de sterkste landen?
Zoiets met een ezel......quote:Op dinsdag 10 maart 2009 02:51 schreef Almighty het volgende:
Lang volgehouden, jammer van het einde... Morgen weer tegen de DR. Moeilijk, maar niet onmogelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |