Dat mag je vinden. Ik hoef persoonlijk geen sporters in het Nederlands elftal die geen apart gevoel hebben bij het krijgen van de KNVB brief. En ik geloof best dat de vedetten van de VS er alles aan hebben gedaan om goed te presteren op de WBC, maar dan nog straalt van het publiek en spelers af dat ze zich niet (dood)schamen. Terwijl honkbal toch hun vondst en symbool is.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:02 schreef fanneke het volgende:
[..]
Dit is idd maar een WBC. Totaal niet te vergelijken met een WK of zelfs maar een EK Voetbal.
Zoals ik al eerder zei, de profs interesseren zich niet zo voor dit toernooitje(gezien alle afzeggingen). Het publiek ook niet. Het gaat in maart alleen maar over Spring Training.
Dit geldt voor spelers, publiek en ook de media.
En dat de VS uit elkaar vallen omdat enkele sporters hun voorkeur geven aan hun club slaat totaal nergens op.
Ja maar vergeet niet dat er nooit een nationaal team van profs is geweest. (Ook nooit een WK van profs) Er is geen traditie. Anders dan bij ons voetbal. Dus het 'gevoel' is dan anders.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:17 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Ik hoef persoonlijk geen sporters in het Nederlands elftal die geen apart gevoel hebben bij het krijgen van de KNVB brief. En ik geloof best dat de vedetten van de VS er alles aan hebben gedaan om goed te presteren op de WBC, maar dan nog straalt van het publiek en spelers af dat ze zich niet (dood)schamen. Terwijl honkbal toch hun vondst en symbool is.
Het blijft gewoon raar dat de VS zich honkballend niet wil laten zien zich verstopt Maar het kan er ook weinig aan doen, dus.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:27 schreef fanneke het volgende:
[..]
Ja maar vergeet niet dat er nooit een nationaal team van profs is geweest. (Ook nooit een WK van profs) Er is geen traditie. Anders dan bij ons voetbal. Dus het 'gevoel' is dan anders.
Velen(oa het organiserende mlb) beschouwden dit toernooi als een leuk verzetje, meer niet.
En misschien in de hoop dat het IOC het schrappen van Honkbal zou herzien.
In diezelfde Trouw staat in de sportpagina hierover ook een mooi interview met Shani Davis.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:59 schreef okee6 het volgende:
Ik denk dat er wel meer de columns van Smeets lezen![]()
Het blijft de vraag waar het aan ligt. Misschien dat je niet aan eenheid mag twijfelen, maar als ik enerzijds de sterke verantwoording aan de MLB organisatie en clubs zie, en anderzijds de vele volkeren in de States (spaanstalig, aziatisch), dan is het wel begrijpelijk dat er niet een "volk en vaderland" gevoel is. Ook in zo'n tijd dat er een weinig geliefd president in Washington zit. Achja, veel Amerikanen boeit het ook niet wat over de grenzen gebeurt, dus die desinteresse is wel weer verklaarbaar.
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:39 schreef maril het volgende:
[..]
In diezelfde Trouw staat in de sportpagina hierover ook een mooi interview met Shani Davis.
Jammer van die fout.Maar 't was wel lange tijd 'n mooi pitchers duel tussen Colon en Marti....quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:20 schreef okee6 het volgende:
Dominicaanse Republiek scoort 0-1 na een fout van de tweede honkman van Cuba. Close game.
Ik denk niet dat ie wil. Hij heeft in Cuba naast zijn basissalaris van 12 dollar per wedstrijd ook nog gratis onderdak en alle faciliteiten. En zijn familie dichtbij, plus het tropische klimaat natuurlijk.quote:Op zondag 19 maart 2006 00:13 schreef fanneke het volgende:
Yulieski Gourriel, die zou ik graag in de Major League zien.
Prima honkslag van 'm.
Wat een talent.
Florida is anders dichtbij. Zelfde klimaat. En zeer veel Cubanen daar. Zit vast wel wat familie van hem bij.quote:Op zondag 19 maart 2006 00:17 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ie wil. Hij heeft in Cuba naast zijn basissalaris van 12 dollar per wedstrijd ook nog gratis onderdak en alle faciliteiten. En zijn familie dichtbij, plus het tropische klimaat natuurlijk.
Yep, volgens ESPN wel. Maar men betaalt op Cuba niet voor onderdak, onderwijs of zorg. Verder kost het allemaal wat minder, men kent vrijwel geen kapitalisme. Dan is 12 dollar een aardige zakcent. Men wordt ook nog vergoed voor reizen.quote:Op zondag 19 maart 2006 00:30 schreef maril het volgende:
12 dolar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |