abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66716465
Als je het nog niet gelooft, hier een paar bescheiden voorbeelden van hoe deze mensen leven:

There's moar where that came from.
pi_66716473
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 04:04 schreef Ugjerke het volgende:
Kennedy had zoveel potentiële vijanden dat ik denk dat het niet meer te achterhalen is wie het gedaan heeft. Ik twijfel aan de officiële theorie, maar we zullen het nooit weten ben ik bang.
Jawel hoor.
Eén van de moordenaars heeft op zijn sterfbed heel goed uitgelegd aan Rolling Stone Magazine hoe hij met zijn Bay of Pigs CIA-vriendjes John F. Kennedy heeft vermoord.

Zeker te lui voor google?

http://www.rollingstone.c(...)_e_howard_hunt/print
pi_66716486
"Geheime" diensten zijn trouwens niet meer dan een uitvoerende macht van deze centrale systemen van poen. Met een black budget.
pi_66716504
All for da cash. Nooblets . Is toch geen fuck meer waard binnenkort, en dan grijpen ze ook jouw kaas.
pi_66716517
Wat wil je nou dat ik morgen ga doen Salvad0R, nu ik belast ben met de zware druk van al deze informatie?
pi_66716526
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 04:35 schreef Emimich het volgende:
Wat wil je nou dat ik morgen ga doen Salvad0R, nu ik belast ben met de zware druk van al deze informatie?
Kappen met met mij dwarsbomen, anders kom ik je structuur verbouwen.
pi_66716532
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 04:40 schreef Salvad0R het volgende:
Kappen met met mij dwarsbomen, anders kom ik je structuur verbouwen.
Volgens mij ben jij ook gewoon een marionet van de centrale systemen van poen. Jij zet namelijk zo'n onwaarschijnlijk verhaal neer waardoor niemand je gelooft en de waarheid ondergesneeuwd blijft. Ik durf je niet meer te vertrouwen.
pi_66716567
Wat je trouwens ook wel mag doen is het woord verspreiden.
Zorgen dat meer mensen op de hoogte zijn van het Ponzi-scheme van de centrale banken, zodat wanneer er Critical Mass wordt bereikt in de maatschappij, dat mensen het echt beginnen te voelen in de vorm van verdampte beleggingsfondsen van hun pensioen, en lege schappen in de Albert Heijn, dat zij op de hoogte zijn van de ideeën achter de achtergestelde Centrale Banken en hun verwerpelijke bedrijfspolicy en deze nooit meer vergeten.
De massa mensen die opstaat wanneer de kritieke massa wordt bereikt kan dan de afhankelijkheid van olie afschaffen. De hoeveelheid motherfuckers die als ik het internet heeft gebruikt om zichzelf in te lichten is zeker weten de zwijgende meerderheid, wanneer die opstaat wordt de macht getransfert zodat we voor een aanzienlijke periode verlost zijn van deze kankers van de mensheid .
Dat is ook zoiets. Als we olie-onafhankelijk worden, zijn er ook niet teveel mensen op de Aardbol. Veel fuckers denken dat, dat we met teveel zijn. Fuckin' Duh. Als we met die verachtelijke verbrandingstechnologie blijven leven, dan verneuken we de Aarde wel binnen afzienbare tijd ja. Als het aan de huidige machthebbers ligt, sploiten zij de olie-technologie tot het bittere eind. Wat hun betreft mogen er wel een zooi van ons kapot om de sploitage van olie te behouden. Je leest verhalen in UN-depopulation programs van een globale reductie van minstens 80%, Henry Kissinger die ook zulke verhalen propageert. Idiots.
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 04:43 schreef Emimich het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij ook gewoon een marionet van de centrale systemen van poen. Jij zet namelijk zo'n onwaarschijnlijk verhaal neer waardoor niemand je gelooft en de waarheid ondergesneeuwd blijft. Ik durf je niet meer te vertrouwen.
Ik heb niet zoveel aan jouw vertrouwen. Beter vertrouw je jouzelf en je eigen vermogen om onafhankelijke informatie te beoordelen, anders ga je het niet redden in orde die we voorzien uit jouw chaos.
Jij hebt in het verleden al getoond dat je niets dan lastert en op de man speelt en zelf niet te vertrouwen bent, dus je kan je suggestiviteit en wanhopige poging de achteloze lezer van dit topic te manipuleren wel staken joh, stakkertje .

[ Bericht 14% gewijzigd door Salvad0R op 05-03-2009 06:42:14 ]
pi_66716577
And another 1.

NEXT
pi_66716594
Kijk dan. Wolfowitz met het overheidrapport over 9/11, als corporatief directeur van de World Bank, en mede-auteur van het Project for a New American Century die een nieuwe Pearl Harbor nodig had om een hun militaire conquest te realiseren.
Vindt ie leuk.

pi_66716811
http://media.putfile.com/(...)d-Banks---Bump-Heads

En dan nu even bezig.
Niet mijn afwezigheid misbruiken door wannabe-manipulerende nonsens-oneliners te spuwen he, daar krijg ik bloedlust van.
  donderdag 5 maart 2009 @ 08:27:06 #216
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66717438
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 02:06 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Het leger ja. En waar hebben ze die ingezet in het decennia nadat het Project for a New American Century is gevormd?
In het Midden-Oosten aan de hand van die nieuwe Pearl Harbor-event die ze "toevallig" net nodig hadden.
En dat hele document staat vol over hoe ze de economic dominance etc gaan behouden aan de hand van dat.

Niet zo ijlen boi. Niet goed voor je net cred.
Het PNAC is een groot pleidooi voor technologische ontwikkelingen in het leger wil de VS haar dominantie in de 21e eeuw behouden, niet een aansporing om allerlei schurkenregimes omver te werpen. Over Afghanistan wordt met geen woord gerept, terwijl de nieuwe pearl harbor directe aanleiding was om dat land binnen te vallen. Irak heeft niet zo bijster veel van doen met 9/11.

Daar gaan al die posts over mijn persoontje weinig aan veranderen hoor .
  donderdag 5 maart 2009 @ 08:31:34 #217
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66717509
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 03:46 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Voor 1907 was er praktisch geen inflatie in de Verenigde Staten. In 1913 nam het Europese Bank Kartel over via de Federal Reserve Act en begon hun geintje waar we nu in leven.

http://oregonstate.edu/cl(...)hr/infcf17742007.pdf
pi_66718069
Salvad0r toch, een deel 2? Waarom nou weer.
pi_66719113
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 09:01 schreef Scorpie het volgende:
Salvad0r toch, een deel 2? Waarom nou weer.
Omdat BNW en TRU niet groot genoeg voor hem zijn, ook KLB moet bij de paranoia betrokken worden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_66719163
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 09:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Omdat BNW en TRU niet groot genoeg voor hem zijn, ook KLB moet bij de paranoia betrokken worden.
Alles voor de ego-tripperij, denk ik dan maar weer.
Wat ik wel jammer vind is dat hij zo ongestoord mag schelden tegen mensen die het niet met hem eens zijn.
pi_66719342
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 09:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alles voor de ego-tripperij, denk ik dan maar weer.
Wat ik wel jammer vind is dat hij zo ongestoord mag schelden tegen mensen die het niet met hem eens zijn.
Ja, voor iemand die de bek vol heeft over minachting laat hij zichzelf niet bepaald onbetuigd . Je moet zo eens als scepticus in BNW/TRU gaan schelden, dan heb je meteen een ban te pakken, voor heel wat minder zelfs.

Waarschijnlijk is hij de beschermende MOD-paraplu van die fora gewend en scheld hij er daarom vrolijk op los
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_66719450
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 09:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, voor iemand die de bek vol heeft over minachting laat hij zichzelf niet bepaald onbetuigd . Je moet zo eens als scepticus in BNW/TRU gaan schelden, dan heb je meteen een ban te pakken, voor heel wat minder zelfs.

Waarschijnlijk is hij de beschermende MOD-paraplu van die fora gewend en scheld hij er daarom vrolijk op los
Och ik vind het wel grappig om te zien hoe hij als een Don Quichot bezig is en niet in ziet dat zijn manier van posten weinig tot geen effect sorteert. Integendeel, mensen zullen hem eerder voor gek verslijten door zijn postgedrag.
pi_66719733
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 03:28 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Doordat de Centrale Banken zoveel geld bijdrukken word de waarde inderdaad lager, een deel van de waarde verschuift van het geld wat in handen is van de bevolking naar het vers bijgedrukte geld van de Centrale Banken. Op deze manier kan 'waarde' van de bevolking gestolen worden. De Fed (Amerikaanse Centrale Bank, in handen van commerciële banken) is hier het ergste in. Inflatie is dus een zeer slimme manier van diefstal. (Voor het loslaten van de Gouden Standaard en het oprichten van de Fed was er ook nauwelijks inflatie. Voor het loslaten van de Gouden Standaard was er in het Verenigd Koninkrijk bijvoorbeeld al 250 jaar nauwelijks inflatie. Bron hiervan heb ik even niet bij de hand omdat ik 'Als de dollar valt' bij Red_Cat heb laten liggen Maar wellicht is iemand hier handig genoeg om die cijfers bij elkaar te googelen?)
'inflatie-vrij' is heus geen heilig iets ... in die zigenaamde inflatievrije tijd stierven er volop mensen vand e honger....
terwijl het loslate vand e gouden standaard voor de betreffende landen wél een snel herstel uit de economische crisis bood (nederland was hier redelijk laat in).

Er is behoorlijk wat voor te zeggen voor het gecontroleerd bijdrukken van geld in tijden van crisis... wes maar bloij dat dat nu gebeurt, omdat het wel degelijk het evenwicht in het systeem bewaart (tenzij je van die paranoia anarcho-kliek bent die denkt dat het 'leuk' is als het hele systeem in elkaar dondert).

Hét probleem hierbij is nu juist iets dat 180° ingaat tégen wat de complotdenkers denken... namelijk dat centrale controle heel lastig is en er zoveel verschillende partijen zijn die vooral allemaal als eerste hun eigen belangen willen beschutten ...
als bv het laten oplopen van de inflatie in het eigen land nóg schadelijker is voor buitenlandse investeerder, kan het een prima truc zijn om hiermee juist financiele genoegdoeningen van die buitenlanders eruit te slepen (eenb goed voorbeeld was de hyperinflatie in duitsland in de dertiger... de belangrijkste grond was dat dit een politiek drukmiddel was om de amerikaanse investeerders te dwingen de herstelbetalingen op te zeggen en juist de duitse economie onnoemelijk veel concurrerender te maken, iets dat ook in enkele jaren tot een ongekende economische boom leidde... enkel ging het zozeer te kostte van de bevolking dat die tegen die tijd ook ingestemd had met een totale afrekening met het politieke systeem dat dat toeliet, tot aan moorden op voormalige kanzlers)..

Er zit niet 'één' centrale sturing achter.. de sturing zelf is eerder een vorm van 'financiele anarchie' ..
Wat een Centrale Bank kan doen aan het bijdrukken van geld of beinvloedden vand e rente is niet veel meer dan een 'reageren op de economie' en pogingen bepaalde effecten ofwel tegen te sturen of positief te beinvloeden (hoe succesvol dat is is veelal een discussie over politieke denkbeelden)..

politici die denken enkel ten eigen voordele en ter eigen verrijking de overheidsmacht en controle over overheidsfinancieen te misbruiken; cq. de 'robert Mugabe's' (of Idi Amin had er vroeger ook wat van) maken hun land economisch volledig kapot...
In het geval van de amerikanen sinds 2000 is het niet zozeer daadwerkelijk een vorm van persoonlijke verrijking, maar lag de fout in hun financiele beleid vooral dat het een beleidsvorm was gericht op enkel korte termijns politieke voordelen te bereiken.... ze dachten dat ze geld uit het niest konden scheppen door uitgaven enkel te verhogen en belastingen te verlagen... een dure denkfout (en waarschijnlijk deels ook veroorzaakt door de manier waarop politiek verloopt, waar alles gericht is op korte termijn populariteits-succesjes en politici met een visie over de langere termijn weinig politieke successen kunnen boeken omdat het vaak iets te impopulair is tegen de stroom in te roeien... ook dat komt niet door een 'complot' of omdat de macht bij de verkeerden zou liggen... eerder imho een typisch voorbeeld waar een te ver doorgevoerde 'volks-democratie' ook zn makken heeft, als het volk een chimpansee als Bush als president kiest, geven ze hem ook een mandaat dit soort dingen te doen... dat is het volk dat daar een massale fout gemaakt heeft en niet daartoe gedwongen werd door een 'geheim genootschap')
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_66719895
quote:

[..]

dat vind ik niet juist tegenover de mensen die modden in TRU/BNW ... ik heb nooit gezien dat daar wat voor persoon dan ook (gelover of niet-gelover) zo ver ging in het schelden als hier, wat dat betreft hebben de TRU/BNW mods het beter in de hand dan de KLB-mods hier ...
En ik vind het nog wel meevallen in hoe bevoordeeld die zijn (een klein beetje wel, maar dat hoort ook erbij als ze een speciaal forum hebben over een onderwerp, dat ze extra waarde leggen aan mensen die zich heel actief ermee bezighouden op een 'opbouwende wijze'..... het tegnspreken of debunken is mestal toch niet zo opbouwend zeg ik als iemand die verder wel graag in discussie gaat met complot-gelovers)

(ik vermoed dat de KLB-mods-jostibandsectie moeite heeft dit hele topic te volgen... omdat het niet echt voldoet aan het materiaal waraan zij gewend zijn, wat imho een groot compliment is )
eigenlijk vind ik het ook wel een hardstikke amusant topic
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_66728629
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 10:16 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat vind ik niet juist tegenover de mensen die modden in TRU/BNW ... ik heb nooit gezien dat daar wat voor persoon dan ook (gelover of niet-gelover) zo ver ging in het schelden als hier, wat dat betreft hebben de TRU/BNW mods het beter in de hand dan de KLB-mods hier ...
En ik vind het nog wel meevallen in hoe bevoordeeld die zijn (een klein beetje wel, maar dat hoort ook erbij als ze een speciaal forum hebben over een onderwerp, dat ze extra waarde leggen aan mensen die zich heel actief ermee bezighouden op een 'opbouwende wijze'..... het tegnspreken of debunken is mestal toch niet zo opbouwend zeg ik als iemand die verder wel graag in discussie gaat met complot-gelovers)
Mijn ervaring is toch echt anders, en dat is persoonlijke ervaring. Maar goed, destijds zullen er andere mods gezeten hebben, ik kom er nog maar zelden iig.
quote:
(ik vermoed dat de KLB-mods-jostibandsectie moeite heeft dit hele topic te volgen... omdat het niet echt voldoet aan het materiaal waraan zij gewend zijn, wat imho een groot compliment is )
eigenlijk vind ik het ook wel een hardstikke amusant topic
Ik vind het een herhaling van zetten en ordinair getier, en dat het in BNW thuishoort.
  donderdag 5 maart 2009 @ 14:56:51 #226
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_66728747
Ondankbare honden! Je haalt ze weg uit de hel die Afrika heet, en wat doen ze? KLAGEN!!!!! \
Ze zouden verdomme op hun blote knietjes hun redders moeten danken en vrijwillig op de suikerplantage geultjes gaan graven! Maar neeeeeee.....

Egocentrisch tuig!
Ok stelletje hokboeren
pi_66728907
Eens en oneens.

Eens:
  • Ga terug naar BNW. Daar komen mensen die je verhalen willen lezen.
  • Schelden doet zélfs over internet geen pijn

Oneens:
  • Formeel gezien klaagt hij over mensen die hem niet geloven (of zoiets). En dan is hij hier wel weer aan het goede adres.

Ik heb overigens wel een opmerking in de KLB Feedback geplaats. Niet zozeer over het onderwerp zelf, maar meer over de manier waarop Salvad0r het brengt (met zijn gescheld enzo). Als hij overtuigd is van zijn gelijk hoeft hij dit soort krachttermen niet te gebruiken.

Ik heb vaak de indruk dat als mensen gaan schelden dat ik naar een of ander kind zit te luisteren. Niet kunnen 'winnen' en dan maar gelijk gaan stampvoeten.
  • pi_66728918
    dubbel
      donderdag 5 maart 2009 @ 15:08:09 #229
    234623 Sam_Spade
    Despotisme is stoer
    pi_66729169
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 10:16 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Precies. De extraverte plurk zou daar echt geen gelegenheid krijgen, met ziekten te strooien en voor te stellen dat flikkers zich ophangen.
    Tell the folks back home, this is the promised land calling
    And the poor boy is on the line
      donderdag 5 maart 2009 @ 15:10:10 #230
    153970 Terecht
    Apodictisch.
    pi_66729233
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 15:01 schreef Veive het volgende:
    Ik heb overigens wel een opmerking in de KLB Feedback geplaats. Niet zozeer over het onderwerp zelf, maar meer over de manier waarop Salvad0r het brengt (met zijn gescheld enzo). Als hij overtuigd is van zijn gelijk hoeft hij dit soort krachttermen niet te gebruiken.

Ik heb vaak de indruk dat als mensen gaan schelden dat ik naar een of ander kind zit te luisteren. Niet kunnen 'winnen' en dan maar gelijk gaan stampvoeten.
    Dat is gewoon de rol die hij speelt. Niet teveel van aantrekken. Het heeft zo wel zijn charme eigenlijk .
    pi_66729418
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 15:10 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dat is gewoon de rol die hij speelt. Niet teveel van aantrekken. Het heeft zo wel zijn charme eigenlijk .
    Ja, inderdaad. Gewoon een troll.

Maar wel een erg goede troll omdat iedereen eroverheen valt.
    pi_66729639
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 15:01 schreef Veive het volgende:
    Als hij overtuigd is van zijn gelijk hoeft hij dit soort krachttermen niet te gebruiken.

Je bent geïndoctrineerd door je christelijke omgeving dat schelden een teken van zwakte is. Ben je ook lid van de Bond tegen Vloeken? Go fuck yourself.
      donderdag 5 maart 2009 @ 15:27:35 #233
    203635 Ugjerke
    God of tits and wine
    pi_66729833
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 10:10 schreef RM-rf het volgende:

[..]

'inflatie-vrij' is heus geen heilig iets ... in die zigenaamde inflatievrije tijd stierven er volop mensen vand e honger....
    terwijl het loslate vand e gouden standaard voor de betreffende landen wél een snel herstel uit de economische crisis bood (nederland was hier redelijk laat in).

Er is behoorlijk wat voor te zeggen voor het gecontroleerd bijdrukken van geld in tijden van crisis... wes maar bloij dat dat nu gebeurt, omdat het wel degelijk het evenwicht in het systeem bewaart (tenzij je van die paranoia anarcho-kliek bent die denkt dat het 'leuk' is als het hele systeem in elkaar dondert).

Hét probleem hierbij is nu juist iets dat 180° ingaat tégen wat de complotdenkers denken... namelijk dat centrale controle heel lastig is en er zoveel verschillende partijen zijn die vooral allemaal als eerste hun eigen belangen willen beschutten ...
    als bv het laten oplopen van de inflatie in het eigen land nóg schadelijker is voor buitenlandse investeerder, kan het een prima truc zijn om hiermee juist financiele genoegdoeningen van die buitenlanders eruit te slepen (eenb goed voorbeeld was de hyperinflatie in duitsland in de dertiger... de belangrijkste grond was dat dit een politiek drukmiddel was om de amerikaanse investeerders te dwingen de herstelbetalingen op te zeggen en juist de duitse economie onnoemelijk veel concurrerender te maken, iets dat ook in enkele jaren tot een ongekende economische boom leidde... enkel ging het zozeer te kostte van de bevolking dat die tegen die tijd ook ingestemd had met een totale afrekening met het politieke systeem dat dat toeliet, tot aan moorden op voormalige kanzlers)..

Er zit niet 'één' centrale sturing achter.. de sturing zelf is eerder een vorm van 'financiele anarchie' ..
    Wat een Centrale Bank kan doen aan het bijdrukken van geld of beinvloedden vand e rente is niet veel meer dan een 'reageren op de economie' en pogingen bepaalde effecten ofwel tegen te sturen of positief te beinvloeden (hoe succesvol dat is is veelal een discussie over politieke denkbeelden)..

politici die denken enkel ten eigen voordele en ter eigen verrijking de overheidsmacht en controle over overheidsfinancieen te misbruiken; cq. de 'robert Mugabe's' (of Idi Amin had er vroeger ook wat van) maken hun land economisch volledig kapot...
    In het geval van de amerikanen sinds 2000 is het niet zozeer daadwerkelijk een vorm van persoonlijke verrijking, maar lag de fout in hun financiele beleid vooral dat het een beleidsvorm was gericht op enkel korte termijns politieke voordelen te bereiken.... ze dachten dat ze geld uit het niest konden scheppen door uitgaven enkel te verhogen en belastingen te verlagen... een dure denkfout (en waarschijnlijk deels ook veroorzaakt door de manier waarop politiek verloopt, waar alles gericht is op korte termijn populariteits-succesjes en politici met een visie over de langere termijn weinig politieke successen kunnen boeken omdat het vaak iets te impopulair is tegen de stroom in te roeien... ook dat komt niet door een 'complot' of omdat de macht bij de verkeerden zou liggen... eerder imho een typisch voorbeeld waar een te ver doorgevoerde 'volks-democratie' ook zn makken heeft, als het volk een chimpansee als Bush als president kiest, geven ze hem ook een mandaat dit soort dingen te doen... dat is het volk dat daar een massale fout gemaakt heeft en niet daartoe gedwongen werd door een 'geheim genootschap')
    Er sterven nog steeds veel mensen van de honger, alleen sterven die nu voornamelijk in andere continenten. Ik denk zelf dat de reden waarom er in West-Europa vrijwel geen honger meer is komt door de technologische ontwikkelingen van de afgelopen decennia. Ik wilde eerst het Westen typen, maar in de VS sterven ook nog genoeg mensen van de honger.
    Met geld bijdrukken creëer je niet meer waarde, dus ik zie niet in hoe dit honger op lost.

Daarnaast is Robert Mugabe een extreem voorbeeld van iemand die juist teveel geld bijdrukt en daardoor een te hoge inflatie creëert. Al zou ik niet weten hoe de problemen in Zimbabwe op te lossen zijn. (Iemand hier enigzins een idee? Of iets gelezen van een econoom die een oplossing voor de situatie daar heeft?)
    Het nationale munt kan in principe best door Centrale Banken geregeld worden, maar wel met duidelijke regels en onder streng toezicht. Zodat ze niet zomaar wat bij kunnen drukken.
    Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
    Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
      donderdag 5 maart 2009 @ 15:27:46 #234
    234623 Sam_Spade
    Despotisme is stoer
    pi_66729839
    Guy Fawkes. Als iemand een aanhanger van slavernij was, dan toch zeker hij (Katholiek immers).
    Tell the folks back home, this is the promised land calling
    And the poor boy is on the line
    pi_66730045
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 15:21 schreef GuyFawkes het volgende:

[..]

Je bent geïndoctrineerd door je christelijke omgeving dat schelden een teken van zwakte is. Ben je ook lid van de Bond tegen Vloeken? Go fuck yourself.
    Nee, ik ben absoluut niet tegen vloeken.

Mijn probleem ligt in het feit dat Salvad0r denkt de absolute waarheid te hebben gevonden. Als je zo zeker bent van jezelf is het niet heel hard nodig om te gaan vloeken, en zou je mensen door onderbouwing moeten kunnen overtuigen van je mening.

Godverdomme!

Hoe kun je nu weer een discussie voeren met iemand die zijn emoties niet eens in de hand heeft.
      donderdag 5 maart 2009 @ 15:36:29 #236
    203635 Ugjerke
    God of tits and wine
    pi_66730144
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 15:27 schreef Sam_Spade het volgende:
    Guy Fawkes. Als iemand een aanhanger van slavernij was, dan toch zeker hij (Katholiek immers).
    Ik vond V sowieso leuker.
    pi_66730191
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 15:36 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Ik vond V sowieso leuker.
    True
    pi_66730271
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 15:27 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Er sterven nog steeds veel mensen van de honger, alleen sterven die nu voornamelijk in andere continenten. Ik denk zelf dat de reden waarom er in West-Europa vrijwel geen honger meer is komt door de technologische ontwikkelingen van de afgelopen decennia. Ik wilde eerst het Westen typen, maar in de VS sterven ook nog genoeg mensen van de honger.
    Met geld bijdrukken creëer je niet meer waarde, dus ik zie niet in hoe dit honger op lost.
    geld bijdrukken zelf creert ook niks extra's... maar kan in een globale economie wel de ene economie sterker maken tov de andere... maar enkel indien dit ook samengaat met een stijging van de productie...

zonder stijging van de productiviteit is het enkel een kortetermijn effect wat snel kan leiden tot een stijging van de eigen export en ecomomie , maar ook meerkosten voor de import (en dat is voor een land met een handelstekort als de VS een behoorlijk probleem)...

zulke dingen zijn echter gewoon economische afwegingen en toepassen van een 'beleidsinstrument' (alhoewel het zeer twijfelachtig te zien is als iets dat juist gepoliseerd zou moeten worden)... en nergens is het zo dat een centrale bank de 'waarde' van zn economie groter kan maken enkel door zomaar wat geld bij te drukken.

twee dingen waarvoor de TS hier pleitte, zijn imho grote onzin:
    het opheffen van de onafhankelijkheid van centrale bank en deze onder direkte controle van de politiek stellen ("De macht over het geld moet bij de regering liggen, niet bij centrale bankiers."), is zeer onprettig idee... dat maakt de kans op het toepassen van de machtsmideelen van de centrale banken enkel voor 'korte termijn-scoren' veel groter (politici hebben nu meestal weinig op met echt lange-termijns-beleid.. de kans dat ze dan nog in functie zitten is uiterst gering)

een ander ding wat hij beweerde:
    door geld bij te drukken zou een bank of een machtige organisatie kunnen bepalen wat de koopkracht van een economie was ( "Daar zijn het namelijk gewoon de families die die bank beheersen die bepalen hoeveel liquiditeit etc er de markt op gaat." )
    Ook dat is gewoon ronduit grote kul... dat bepaald een centrale bank op het moment dat ze invloed uitoefenen op de geldhoeveelheid juist zeker niet... er zijn wel andere redenen waarom centrale banken hierop invloed uitoefenen en wel daarmee economischm sturingsbeleid uitoefenen, maar dat is vooral gericht op het ondervangen van een gebrekkige economische groei of juist het uitnutten van een stevige economische groei.
    pi_66732728
    Ja hoor, zoals verwacht, geen enkele inhoudelijke opmerking, alleen maar laf gehuil over hoe oneerlijk ze zich wel niet bejegend voelen, terwijl zij de genen zijn die in eerste instantie met een lastertopic richting mij komen.

FALERS .
    pi_66732776
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 15:33 schreef Veive het volgende:

[..]

Nee, ik ben absoluut niet tegen vloeken.

Mijn probleem ligt in het feit dat Salvad0r denkt de absolute waarheid te hebben gevonden. Als je zo zeker bent van jezelf is het niet heel hard nodig om te gaan vloeken, en zou je mensen door onderbouwing moeten kunnen overtuigen van je mening.

Godverdomme!

Hoe kun je nu weer een discussie voeren met iemand die zijn emoties niet eens in de hand heeft.
    Die heb ik juist heel goed. Ik ben oprecht pissed off op figuren die met oogkleppen op leven. Schik je erin, prutsert.
      donderdag 5 maart 2009 @ 16:43:15 #241
    203635 Ugjerke
    God of tits and wine
    pi_66733006
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 15:40 schreef RM-rf het volgende:

[..]

geld bijdrukken zelf creert ook niks extra's... maar kan in een globale economie wel de ene economie sterker maken tov de andere... maar enkel indien dit ook samengaat met een stijging van de productie...

zonder stijging van de productiviteit is het enkel een kortetermijn effect wat snel kan leiden tot een stijging van de eigen export en ecomomie , maar ook meerkosten voor de import (en dat is voor een land met een handelstekort als de VS een behoorlijk probleem)...

zulke dingen zijn echter gewoon economische afwegingen en toepassen van een 'beleidsinstrument' (alhoewel het zeer twijfelachtig te zien is als iets dat juist gepoliseerd zou moeten worden)... en nergens is het zo dat een centrale bank de 'waarde' van zn economie groter kan maken enkel door zomaar wat geld bij te drukken.

het opheffen van de onafhankelijkheid van centrale bank en deze onder direkte controle van de politiek stellen ("De macht over het geld moet bij de regering liggen, niet bij centrale bankiers."), is zeer onprettig idee... dat maakt de kans op het toepassen van de machtsmideelen van de centrale banken enkel voor 'korte termijn-scoren' veel groter (politici hebben nu meestal weinig op met echt lange-termijns-beleid.. de kans dat ze dan nog in functie zitten is uiterst gering)

door geld bij te drukken zou een bank of een machtige organisatie kunnen bepalen wat de koopkracht van een economie was ( "Daar zijn het namelijk gewoon de families die die bank beheersen die bepalen hoeveel liquiditeit etc er de markt op gaat." )
    Ook dat is gewoon ronduit grote kul... dat bepaald een centrale bank op het moment dat ze invloed uitoefenen op de geldhoeveelheid juist zeker niet... er zijn wel andere redenen waarom centrale banken hierop invloed uitoefenen en wel daarmee economischm sturingsbeleid uitoefenen, maar dat is vooral gericht op het ondervangen van een gebrekkige economische groei of juist het uitnutten van een stevige economische groei.
    Dus dan zou men i.p.v. voor een Gouden Standaard voor een Productiviteit Standaard moeten pleiten?

Ik denk overigens wel dat de overheid op zijn minst macht over de centrale bankiers zou moeten hebben. (Dus indirecte macht over het geld, de bankiers weg kunnen sturen als dit nodig word geacht. Misschien in combinatie met de val van het kabinet om machtsmisbruik van het kabinet tegen te gaan. Ik geloof dat dit ook het geval is met grondwetswijzigingen)
    pi_66733064
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 15:40 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Als de macht over het geld in handen van de werkelijke vertegenwoordigers van het volk ligt, en niet in de handen van 1 of andere muppet politicus, dan kan je die direct verantwoordelijk houden voor het kortetermijn beleid wat hij/zij eventueel voert. Als dat rammelt kan je meteen actie ondernemen, in tegenstelling tot bij centrale banken, waar beslissingen altijd buiten het volk om worden genomen, besluitvorming waar de politiek geen enkele macht over kan uitoefenen en waar dus crisissen zoals degene waar we nu in beginnen te leven gecreëerd worden, door middel van dat Ponzi-scheme van meer uitlenen dan er geld in omloop is.

Als je dat niet wilt inzien, dan zit je vast in je Old World Disorder kerel.
      donderdag 5 maart 2009 @ 16:50:18 #243
    246425 Penisbaard
    We zijn binnen.
    pi_66733221
    Wat zal Salvad0R zich schamen als hij dit over 5 jaar weer terug leest
      donderdag 5 maart 2009 @ 16:52:09 #244
    203635 Ugjerke
    God of tits and wine
    pi_66733296
    Probleem is dat volksvertegenwoordiging niet perfect werkt. Een goed werkende democratie zou vereisen dat iedereen zich tot op een zeker niveau verdiept in de politiek. Dat word nu in ieder geval niet gedaan.
    (Maar wellicht als dat gebeurt krijg je weer veel meer kleinere partijen, wat ook niet goed werkt)
    pi_66733350
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 16:50 schreef Penisbaard het volgende:
    Wat zal Salvad0R zich schamen als hij dit over 5 jaar weer terug leest
    Hey, simpele lasteraar.

Wat ik nu zeg zei ik 5 jaar geleden ook. Get off mah dick .
    pi_66733471
    quote:

[..]

Anders kap je ff met suggestief doen. Zoveel ben ik niet te vinden in TRU en BNW. Laat staan dat ik weet wie daar modereert
    Die subfora zijn trouwens ook maar gecreëerd zodat idioten als jij onderscheid erin kunnen maken.

Wat mij betreft horen BNW topics in POL, alsmede de topics in DEF .

Ik weet niet wiens initiatief het was om die verschillende subfora in het leven te roepen, maar het is een typisch gevalletje verdeel & heers. Die fucker is evil.
    pi_66734284
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 10:10 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Bron van die eerste stelling? De enige periode dat er werkelijk miljoenen stierven van de honger was ten tijde van de Great Depression in de USA, die is geïnitieerd nadat de Federal Reserve in 1913 de macht over nam.

Die tweede stelling van je klopt ook voor geen kant. Het systeem is gedoemd om te falen. Daar is het op gebouwd. Door meer liquiditeit de markt op de pompen wordt de bodem van deze put alleen maar dieper, met elke dollar/euro die ze injecteren wordt de depressie harder.
    Daarom is het beter om het systeem nu te laten klappen, zodat de consequenties nog te overzien zijn, in plaats van dit beleid doorvoeren tot het bittere eind, waarbij zeker miljoenen gaan sterven van de honger.

Dit heeft helemaal niets met een "anarcho-kliek" of wat dan ook te maken. Sterker nog, de individuen die meer geldinjecties realiseren zorgen er juist voor dat de anarchie strax groter is dan nodig.
    pi_66734398
    Ik ben ook geen revolutionair. Het zijn de huidige machthebbers die een revolutie trachten te initiëren om een globale politiestaat te realiseren.
    Destroyers of civilization. Ze gaan zeker weten oogsten wat ze zaaien.
      donderdag 5 maart 2009 @ 17:37:31 #249
    203635 Ugjerke
    God of tits and wine
    pi_66734972
    Ik denk inderdaad ook dat het beter is om nu het systeem in elkaar te laten storten. Wellicht nog heel even uitstellen zodat er voorbereidingen genomen kunnen worden maar zeker geen jaren. Nu kunnen we de slachtoffers nog opvangen, als we het over 5 of 10 jaar in laten storten ben ik bang dat er zoveel mensen slachtoffer worden dat de klap niet meer op te vangen is en wie weet wat er dan gebeurt.

(Ik denk in ieder geval dat het voor de anarchisten beter uit komt als er te lang gewacht word met het systeem laten klappen, wat ik al angstaanjagend vind)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')