Kempi.......quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:31 schreef Emimich het volgende:
http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=d26R7XJ_26A&fmt=18
Toepasselijk filmpje van de grootste straatsoldaat van Nederland!
quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:46 schreef elsavert het volgende:
[..]
Hoe zijn die echte macht hebbers bij jou en soort genoten bekent, ze rulen de wereld maar toch lekt deze informatie uit aan mensen zoals jou. Die WTC theorie vlat niet te bewijzen, en dat een groepje mensen de wereld runt ook niet. En wat hebben jullie "mensen" tegen Joden? Zijn jullie een soort nazi's ?Die feitelijkheden komen voort uit nieuwsgierigheid. Ik stelde mijzelf vragen als "Wie bepaalt de waarde van het geld?" en "Waarom wordt op internationaal niveau beleid gepusht, terwijl lokale politici doen alsof het hun eigen idee is?" (denk aan ID-plicht, bewaarplicht, rookverbod, etc) en "Waarom lagen de plannen om Irak & Afghanistan aan te vallen al klaar voor 9/11 gebeurde?" Aan de hand van die vragen ben ik op onafhankelijk onderzoek gegaan, kom je uit op webites van de World Bank, websites van denktanks als : Project For a New American Century, waar wordt gesteld dat ze een "Pearl Harbor-achtig event nodig hebben om hun buitenlandbeleid te pushen", etc.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over welke mensen heb jij het? Ik spreek voor mijzelf, niet als woordvoerder van één of andere organisatie.
Ik doe niet aan segregatie op religie. Mijn inziens zijn er 6+ miljard verschillende levensvisies.
Ik heb helemaal niets tegen Joden of het Jodendom. Ik beschouw alleen Israël als onwettig land, met onwettige bestuurders en een onwettig beleid richting hun buren. Heeft helemaal niets met de religie van het Jodendom te maken, mijn inziens wordt die religie gewoon misbruikt door de machthebbers in Israël om persoonlijk beleid te pushen.
Reageer dan op mijn tweede post, kan je niet he? je weet dat ik gelijk heb!quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:50 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Tekenend voor figuren als jij zijn de bevooroordeelde aannames. Aannames dat ik me gewonnen geef als ik eventjes niet reageer. Aannames dat de overheid niet zou liegen over 9/11, terwijl laatst naar buiten is gekomen dat het Gulf of Tonkin incident waar de Vietnam oorlog op gebaseerd was, ook een False Flag operatie was.
quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:09 schreef elsavert het volgende:
[..]
Reageer dan op mijn tweede post, kan je niet he? je weet dat ik gelijk heb!
Irak-aanval vanwege Annunaki/Aliens?!quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:44 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Toch vreemd dat er geen enkele uitspraak van mij als voorbeeld aangehaald wordt, dan![]()
Om niet te zeggen kankertriest en verwerpelijk .
Volgens jou. En wie ben jij om jouw perceptie van "lekker discusseren" op mij op te leggen?quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Irak-aanval vanwege Annunaki/Aliens?!
Irak-aanval vanwege Annunaki/Aliens?!
Niet echt de manier om op lekker te discussieren en iemand te overtuigen.
En in dat hele topic breng je bijzonder weinig inhoudelijks in.
Net als in dit topic dus eigenlijk.
en bij de allereerste aanname ga je al de fout in... omdat er geen 'wie' is die de waarde van het geld zo eventjes zo bepalen, maar dat dat een proces is waaraan iedereen deelneemt.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:09 schreef Salvad0R het volgende:
Ik stelde mijzelf vragen als "Wie bepaalt de waarde van het geld?"
Behalve dan in landen waar een Centrale Bank heerst.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en bij de allereerste aanname ga je al de fout in... omdat er geen 'wie' is die de waarde van het geld zo eventjes zo bepalen, maar dat dat een proces is waaraan iedereen deelneemt.
zodra je al op zoek gaat naar een 'wie', eindig je al snel bij een of andere complot-macht die dat zou doen, terwijl de werking van economie lastig te begrijpen zal zijn.
en de denktank die stelde dat voor grote verandering in de wereldpolitiek, bepaalde gebeurtenissen als catalysatoren kunnen functioneren, heeft groot gelijk, maar dat is nu niet bepaald rocket-science dat ze dat bedacht hebben... dat kun je aan alle revolutie's in de geschiedenis zien...
dat bepaalde gebeurtenissen daar als catalysator aanwijsbaar zijn (vaak niet de 'veroorzaker' van vervolggebeurtenissen, maarw el een draaipunt bij de publieke opmerkzaamheid)
Je ontwijkt enige inhoud.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:16 schreef Salvad0R het volgende:
Het probleem is niet dat ik informatie niet kritisch kan beoordelen.
Het probleem is dat degenen die minachten ZICHZELF niet in staat achten om informatie op het internet objectief te beoordelen.
Als de overheid liegt, gooit dat vertroebeling in hun heldere consumerende bestaan. Dan kiezen ze liever voor een makkelijke leugen, dan voor een moeilijke waarheid.
Je moet zelf weten hoe je discussieert, maar als je mensen wilt overtuigen, kun je het beter op een andere manier proberen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:20 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Volgens jou. En wie ben jij om jouw perceptie van "lekker discusseren" op mij op te leggen?
Dat bedoel ik maar. In plaats van op de man aanvallen, kan je beter ingaan op de inhoud van wat ik te zeggen heb.
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:39 schreef TC03 het volgende:
Ik heb het hier in dit geval over users als Lambiekje en Salvad0R, maar deze klacht is wellicht ook op andere users van toepassing.
Kijk, dat je gelooft in allemaal wazige conspiracies, à la, dat mag je vinden. Maar wat me het meest tegestaat is dat deze users elke vage theorie van elke vage internetsite klakkeloos aannemen. Nou zou dat nog niet eens zó erg zijn, als ze deze theorie zo goed mogelijk zouden proberen uit te leggen. Dat mag je wel verwachten toch? Als je een zeer onorthodoxe gedachtegang hebt, lijkt het mij niet meer dan logisch dat je andere mensen probeert te overtuigen door zelf een verhaal te typen en aandachtig en respectvol met kritiek om te gaan. Helaas, het tegendeel is waar.
De discussietechniek van deze ongeschoolde en niet-wetenschappelijke lieden bestaat vooral uit ctrl+c/ctrl+v en het plaatsen van YouTube-filmpjes. Zelf op zorgvuldige wijze een argument proberen te ontkrachten is er niet bij, maar wat ze wel doen is iedereen die het niet met hun eens is negeren of te zeggen dat ze naïef en dom zijn (van deze techniek is vooral Lambiekje een liefhebber). Ik kan me hier behoorlijk aan ergeren.![]()
Klacht: TS kan niet met Fok omgaan.
Het ging mij in dat topic meer om het bestaan van verborgen technologie dan om de motivatie voor de Irak invalquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je moet zelf weten hoe je discussieert, maar als je mensen wilt overtuigen, kun je het beter op een andere manier proberen.
In dat topic lever je als enige inhoudelijke bijdrage (op de eerste pagina) een verwijzing naar de UFO-sighting in Mexico van een paar jaar geleden. Weinig ontopic. Vervolgens ga je een beetje verongelijkt doen als mensen niet hetzelfde geloven als jij. En da's dus precies waarom de TS het vorige topic startte:
[..]
Slavernij-aanhangers die onafhankelijken voor gek verklarenquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:27 schreef elsavert het volgende:
[..]
Je ontwijkt enige inhoud.
1. Hoe weet van het bestaan van die wereled leiders af?
2. Hebben julie wat tegen Joden?
Voor de overgang naar de euro had Nederland ook geen eerlijke valuta hoor, die hebben we al decennia niet meer. Als we een moment willen vaststellen waarop we onze eerlijke valuta kwijt zijn geraakt is dat, naar mijn mening, toen we de goudstandaard los lieten.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:24 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Behalve dan in landen waar een Centrale Bank heerst.
Daar zijn het namelijk gewoon de families die die bank beheersen die bepalen hoeveel liquiditeit etc er de markt op gaat.
Nederland is bij de overgang van de Gulden naar de Euro verandert van een financieel onafhankelijke staat met eerlijke valuta, naar een land van slavernij waar de waarde van de Euro bepaald wordt door de Europese Centrale Bank. Beheerst door de Rothschild familie.
Eens.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:45 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Voor de overgang naar de euro had Nederland ook geen eerlijke valuta hoor, die hebben we al decennia niet meer. Als we een moment willen vaststellen waarop we onze eerlijke valuta kwijt zijn geraakt is dat, naar mijn mening, toen we de goudstandaard los lieten.
Maar een absolute scheiding hanteren tussen 'verlichten' en 'slavernij-aanhangers' is wel een constructieve bezigheid?quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:30 schreef Salvad0R het volgende:
Dus. Ik heb helemaal niets tegen Joden, of Moslims, of welke religie dan ook.
Mijn inziens zijn er 6+ miljard verschillende levensvisies. Het verdelen van mensen op grond van religie is een 2000 jaar oud geintje waar ik eerlijk gezegd spuugzat van ben.
Misschien moet je eens kijken naar je eigen aannames, je lijkt namelijk aan te nemen dat ik dit topic serieus neemquote:Op woensdag 4 maart 2009 20:50 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Tekenend voor figuren als jij zijn de bevooroordeelde aannames. Aannames dat ik me gewonnen geef als ik eventjes niet reageer. Aannames dat de overheid niet zou liegen over 9/11, terwijl laatst naar buiten is gekomen dat het Gulf of Tonkin incident waar de Vietnam oorlog op gebaseerd was, ook een False Flag operatie was.
Begrijpelijk. Zonder een systeem blijft er weinig over om tegen te rebelleren.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:38 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Maar een absolute scheiding hanteren tussen 'verlichten' en 'slavernij-aanhangers' is wel een constructieve bezigheid?
Kijk, toen ik zestien was dacht ik ook dat de hoge heren, het bedrijfsleven, etc. samenspanden om ons het leven zuur te maken. Als je iets verder doordenkt over hoe mensen zich gedragen ten opzichte van zichzelf en elkaar en iets meer dingen leest dan obscure complotsites op het internet kun je er achter komen dat de werkelijkheid een vluchtig iets is waar moeilijk greep op is te krijgen. Intersubjectiviteit, een consensus over wat we weten, is het hoogst haalbare en de meest democratische manier om tot waarheid te komen. Wat ik probeer te zeggen is dat je ook kritisch kan zijn zonder te vervallen in simpele anti-establishmentretoriek. Kritiek moet ook kritisch bekeken worden.
Wow..quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:30 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Eens.
Ik ging er van uit dat onze valuta voor de Euro nog op de goudstandaard gebaseerd was, aangezien het de Gulden heette.
Dat is dus al een paar decennia geleden de verkeerde kant op gegaan.
Ik acht de kans heel klein dat diegene nog leeft.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:38 schreef Salvad0R het volgende:
Wat mij betreft arresteren we de daarvoor verantwoordelijke politicus met terugwerkende kracht en executeren we hem wegens verraad.
Robert Mugabe zal dat vast enorm met je eens zijn....quote:Op woensdag 4 maart 2009 23:26 schreef Salvad0R het volgende:
De macht over het geld moet bij de regering liggen, niet bij centrale bankiers.
Geniaal dat je nu juist deze vergelijking trekt, aangezien de Federal Reserve en de European Central Bank nu als malloten triljoenen aan het bijdrukken zijn. In Amerika en Euro-zone landen. En dan heb je intussen de muppet-politici die doen alsof ze "geldinjecties nodig hebben".quote:Op donderdag 5 maart 2009 01:08 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Robert Mugabe zal dat vast enorm met je eens zijn....
ook die voorheen gedane verklaring dat als je maar de geldhoeveelheid zou conroleren dat je dan zomaar geld kan gaan bijdrukken en zo 'de waarde van het geld zou kunnen beinvloedden (kort lesje economie... die overheid beinvloed enkel de hoeveelheid biljetten, maar de warde blijft gelijk... bijdrukken zal inflatie veroorzaken)
Als je nou bij elke bewering die je maakt een bron zet, of in ieder geval laat zien dat het niet puur je eigen belevenis is, dan kom je gelijk een stuk geloofwaardiger over. Met je verhaal over plannen over het aanvallen van Irak en Afghanistan pre-9/11 en de WTC die half Manhatten moet laten instorten. Allemaal heel leuk en aardig maar waar blijft je onderbouwing? Als je geen onderbouwing hebt, hoe erg je er ook in gelooft, is alles wat je zegt gewoon pure bullshit en niks anders dan een mening.quote:Op woensdag 4 maart 2009 23:26 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Zonder een systeem blijft er weinig over om tegen te rebelleren.
Het gaat mij dan ook werkelijk om exact bepaalde concepten die anders moeten in onze samenlevingen. Het is niet dat ik per definitie anti-establishment bent. Het is gewoon dat de huidige establishment zo hard zuigt, dat ik me er wel over moet uitlaten om in vrede te zijn met mijzelf.
De macht over het geld moet bij de regering liggen, niet bij centrale bankiers. Net zoals dat de macht over de regering bij het volk moet liggen, en niet bij centrale bankiers.
De technologie van olieverbranding moet vervangen worden door de bronnen van gratis energie zoals electro-gravity, zero-point-energy-devices en andere obscure verborgen technologieën, want die verbrandingstechnologie bestaat nu sinds omstreeks 1890. Dat is leuk geweest. Dat gedoe is antiek. Daarbij komt dat een verbrandingsmotor een lachwekkend energierendement heeft.
Hele steden verstikken in smog en letterlijke kanker, en nog melken ze het concept van olieverbranding uit tot de laatste cent.
Zij verdienen hun machtspositie geenszins. Hoezeer ze ook hun excuses zoeken in dat de werkelijkheid toch "vluchtig" is.
Ik heb zoiets van, als ik er niet iets van zeg, wie de Fuck gaat het dan doen, en waar moet dan verandering vandaan komen. Niet van de huidige machtsposities. Die bevederen alleen hun eigen nest, omdat ze hun hele leven braaf Ja en Amen hebben gezegd.
Verder zou het fijn zijn als de media zich wat onafhankelijker van reclame-inkomsten zou opstellen, zodat de maatschappij niet zo onder druk zou staan van religieuze segregatie. Ik vind het trouwens noemenswaardig dat iedereen in Nederland het hoofd betrekkelijk cool houdt en op straat niet echt meedoet met zulke nonsens-segregatie. Als dat gebeurt is het einde zoek.
Verder vind ik het nogal opmerkelijk dat je alleen door bepaalde verandering op te eisen een heel family-pack kankerhaters op je dak krijgt. Als zij zich zouden interesseren voor de werkelijke veranderingen die nodig zijn in plaats van in mij, zou dat beter zijn voor iedereen.
Let me google that for you.quote:Op donderdag 5 maart 2009 01:13 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Als je nou bij elke bewering die je maakt een bron zet, of in ieder geval laat zien dat het niet puur je eigen belevenis is, dan kom je gelijk een stuk geloofwaardiger over. Met je verhaal over plannen over het aanvallen van Irak en Afghanistan pre-9/11 en de WTC die half Manhatten moet laten instorten. Allemaal heel leuk en aardig maar waar blijft je onderbouwing? Als je geen onderbouwing hebt, hoe erg je er ook in gelooft, is alles wat je zegt gewoon pure bullshit en niks anders dan een mening.
Dat stelt het PNAC helemaal niet.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:09 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Die feitelijkheden komen voort uit nieuwsgierigheid. Ik stelde mijzelf vragen als "Wie bepaalt de waarde van het geld?" en "Waarom wordt op internationaal niveau beleid gepusht, terwijl lokale politici doen alsof het hun eigen idee is?" (denk aan ID-plicht, bewaarplicht, rookverbod, etc) en "Waarom lagen de plannen om Irak & Afghanistan aan te vallen al klaar voor 9/11 gebeurde?" Aan de hand van die vragen ben ik op onafhankelijk onderzoek gegaan, kom je uit op webites van de World Bank, websites van denktanks als : Project For a New American Century, waar wordt gesteld dat ze een "Pearl Harbor-achtig event nodig hebben om hun buitenlandbeleid te pushen", etc.
Dude, ga je nu serieus ontkennen terwijl ik in de post boven je het paginanummer en de link naar de .pdf ervan geef?quote:
Je leest niet goed. Er staat:quote:Op donderdag 5 maart 2009 01:33 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dude, ga je nu serieus ontkennen terwijl ik in de post boven je het paginanummer en de link naar de .pdf ervan geef?
Zij hebben een nieuw Pearl Harbor-achtige event nodig, om hun foreign policy te kunnen pushen. Als je gaat lezen wat die foreign policy is, dan willen ze het Midden Oosten sploiten voor de resources.
Hierover wordt gezegd:quote:"To preserve American military preeminence in the coming decades, the Department of Defense must move more aggressively to experiment with new technologies and operational concepts, and seek to exploit the emerging revolution in military affairs. Information technologies,in particular, are becoming more prevalent and significant components of modern military systems. These information technologies are having the same kind of transforming effects on military affairs as they are having in the larger world. The effects of this military transformation will have profound implications for how wars are fought, what kinds of weapons will dominate the battlefield and, inevitably, which nations enjoy military preeminence".
'The process of transformation' slaat dus op die technologische vernieuwingen, waarvan het PNAC stelt dat het een langdurige aangelegenheid zou zijn, tenzij de VS te maken zouden krijgen met een 2e pearl harbor. Nergens staat de noodzaak voor een 2e pearl harbor vermeld, nergens gaat het om het buitenlandse beleid te pushen. Dat zijn allemaal zaken die jij erbij fantaseert.quote:"Further, the process of transformation, even if it brings revolutionary change, is likely to be a long one, absent some catastrophic and catalyzing event – like a new Pearl Harbor".
Ik denk dat het grootste probleem mensen zijn die van zichzelf menen informatie kritisch te kunnen beoordelen maar daar telkenmale grandioos in falen. Dat zijn de grootste idioten.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:16 schreef Salvad0R het volgende:
Het probleem is niet dat ik informatie niet kritisch kan beoordelen.
Het probleem is dat degenen die minachten ZICHZELF niet in staat achten om informatie op het internet objectief te beoordelen.
Als de overheid liegt, gooit dat vertroebeling in hun heldere consumerende bestaan. Dan kiezen ze liever voor een makkelijke leugen, dan voor een moeilijke waarheid.
Dat is dus niet wat ik er bij fantaseer, zoals je in een ander gedeelte van het document kan lezen, staat er :quote:Op donderdag 5 maart 2009 01:46 schreef Terecht het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Er staat:
[..]
Hierover wordt gezegd:
[..]
'The process of transformation' slaat dus op die technologische vernieuwingen, waarvan het PNAC stelt dat het een langdurige aangelegenheid zou zijn, tenzij de VS te maken zouden krijgen met een 2e pearl harbor. Nergens staat de noodzaak voor een 2e pearl harbor vermeld, nergens gaat het om het buitenlandse beleid te pushen. Dat zijn allemaal zaken die jij erbij fantaseert.
Dit project is eind jaren '90 gerealiseerd. Zoals jij en de rest van de wereld hebben kunnen zien heeft Amerika aan de hand van een "New Pearl Harbor-event" in de vorm van de 9/11 Attacks zijn militaire dominantie in de energieproducerende regio van het Midden-Oosten gemanifesteert.quote:America’s global leadership, and its role as the guarantor of the current great-power peace, relies upon the safety of the American homeland; the preservation of a favorable balance of power in Europe, the Middle East and surrounding energyproducing region.
Als ik een idioot ben in de ogen van iemand die moedwillig feiten verhult en waarheid vertroebelt, en daarbij negeert dat hij eventueel ongelijk heeft, dan ben ik dat met plezier. Vieze ademende ziekte dat je er bent.quote:Op donderdag 5 maart 2009 01:47 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik denk dat het grootste probleem mensen zijn die van zichzelf menen informatie kritisch te kunnen beoordelen maar daar telkenmale grandioos in falen. Dat zijn de grootste idioten.
Dat heeft geen relatie met het pearl harbor like event waar ze het over hebben. Het gaat er daar puur om het vernieuwen van het leger, en dat een pearl harbor achtige gebeurtenis die vernieuwing kan doen versnellen. Jij maakt er echter van dat ze een nieuwe pearl harbor nodig hebben om buitenlandse politiek te kunnen initieren. Dat staat er domweg niet, en dat volgt er ook niet uit.quote:Op donderdag 5 maart 2009 01:54 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dat is dus niet wat ik er bij fantaseer, zoals je in een ander gedeelte van het document kan lezen, staat er :
[..]
Dit project is eind jaren '90 gerealiseerd. Zoals jij en de rest van de wereld hebben kunnen zien heeft Amerika aan de hand van een "New Pearl Harbor-event" in de vorm van de 9/11 Attacks zijn militaire dominantie in de energieproducerende regio van het Midden-Oosten gemanifesteert.
Nu kan je wel blij gaan doen alsof ik shit niet lees, maar jij moet echt een opkankeren met je desinformatie, smerige prutser die je er rondademt.
Het leger ja. En waar hebben ze die ingezet in het decennia nadat het Project for a New American Century is gevormd?quote:Op donderdag 5 maart 2009 02:03 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat heeft geen relatie met het pearl harbor like event waar ze het over hebben. Het gaat er daar puur om het vernieuwen van het leger, en dat een pearl harbor achtige gebeurtenis die vernieuwing kan doen versnellen. Jij maakt er echter van dat ze een nieuwe pearl harbor nodig hebben om buitenlandse politiek te kunnen initieren. Dat staat er domweg niet, en dat volgt er ook niet uit.
Doordat de Centrale Banken zoveel geld bijdrukken word de waarde inderdaad lager, een deel van de waarde verschuift van het geld wat in handen is van de bevolking naar het vers bijgedrukte geld van de Centrale Banken. Op deze manier kan 'waarde' van de bevolking gestolen worden. De Fed (Amerikaanse Centrale Bank, in handen van commerciële banken) is hier het ergste in. Inflatie is dus een zeer slimme manier van diefstal. (Voor het loslaten van de Gouden Standaard en het oprichten van de Fed was er ook nauwelijks inflatie. Voor het loslaten van de Gouden Standaard was er in het Verenigd Koninkrijk bijvoorbeeld al 250 jaar nauwelijks inflatie. Bron hiervan heb ik even niet bij de hand omdat ik 'Als de dollar valt' bij Red_Cat heb laten liggenquote:Op donderdag 5 maart 2009 01:08 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Robert Mugabe zal dat vast enorm met je eens zijn....
ook die voorheen gedane verklaring dat als je maar de geldhoeveelheid zou conroleren dat je dan zomaar geld kan gaan bijdrukken en zo 'de waarde van het geld zou kunnen beinvloedden (kort lesje economie... die overheid beinvloed enkel de hoeveelheid biljetten, maar de warde blijft gelijk... bijdrukken zal inflatie veroorzaken)...
ik zou je aanraden om eens wat te lezen van Montesquieu en Adam Smith ... za je vast leerzaam vinden en veranderd je 2d blik op economie misschien in wat diepgravender en genuanceerders.
Tuulk joh.quote:Op donderdag 5 maart 2009 03:28 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Doordat de Centrale Banken zoveel geld bijdrukken word de waarde inderdaad lager, een deel van de waarde verschuift van het geld wat in handen is van de bevolking naar het vers bijgedrukte geld van de Centrale Banken. Op deze manier kan 'waarde' van de bevolking gestolen worden. De Fed (Amerikaanse Centrale Bank, in handen van commerciële banken) is hier het ergste in. Inflatie is dus een zeer slimme manier van diefstal. (Voor het loslaten van de Gouden Standaard en het oprichten van de Fed was er ook nauwelijks inflatie. Voor het loslaten van de Gouden Standaard was er in het Verenigd Koninkrijk bijvoorbeeld al 250 jaar nauwelijks inflatie. Bron hiervan heb ik even niet bij de hand omdat ik 'Als de dollar valt' bij Red_Cat heb laten liggenMaar wellicht is iemand hier handig genoeg om die cijfers bij elkaar te googelen?)
Voor 1907 was er praktisch geen inflatie in de Verenigde Staten. In 1913 nam het Europese Bank Kartel over via de Federal Reserve Act en begon hun geintje waar we nu in leven.quote:Op donderdag 5 maart 2009 03:42 schreef Ugjerke het volgende:
UK, US, het gaat om het idee dat er daarvoor geen inflatie was inderdaad. (Hm, in de VS dus wel, maar alsnog slechts een halvering van de waarde in 150 jaar. Niks in vergelijking met nu)
Ja. Het is doorzichtig. Een Ponzi-scheme, of een Piramidespel zoals we het hier noemen. Je leent als Centrale Bank meer geld uit dan in omloop is, zodat de overheid meer geld leent van de Centrale Banken om aan de leningen te voldoen, leningen die opzich weer terugbetaald moeten worden, zodat er nog meer geleend moet worden, etc, etc.quote:Op donderdag 5 maart 2009 03:49 schreef Ugjerke het volgende:
Ik had mijn post alweer ge-edit omdat ik eerst 1920 als eindjaar nam, slechte keuze van mij. Je ziet meteen hoe snel de inflatie stijgt na de Federal Reserve Act.
Iets waar President Woodrow Wilsen naderhand altijd spijt van heeft gehad, hij schijnt als ongelukkig man gestorven te zijn.![]()
Jawel hoor.quote:Op donderdag 5 maart 2009 04:04 schreef Ugjerke het volgende:
Kennedy had zoveel potentiële vijanden dat ik denk dat het niet meer te achterhalen is wie het gedaan heeft. Ik twijfel aan de officiële theorie, maar we zullen het nooit weten ben ik bang.
Kappen met met mij dwarsbomen, anders kom ik je structuur verbouwen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 04:35 schreef Emimich het volgende:
Wat wil je nou dat ik morgen ga doen Salvad0R, nu ik belast ben met de zware druk van al deze informatie?
Volgens mij ben jij ook gewoon een marionet van de centrale systemen van poen. Jij zet namelijk zo'n onwaarschijnlijk verhaal neer waardoor niemand je gelooft en de waarheid ondergesneeuwd blijft. Ik durf je niet meer te vertrouwen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 04:40 schreef Salvad0R het volgende:
Kappen met met mij dwarsbomen, anders kom ik je structuur verbouwen.
Ik heb niet zoveel aan jouw vertrouwen. Beter vertrouw je jouzelf en je eigen vermogen om onafhankelijke informatie te beoordelen, anders ga je het niet redden in orde die we voorzien uit jouw chaos.quote:Op donderdag 5 maart 2009 04:43 schreef Emimich het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij ook gewoon een marionet van de centrale systemen van poen. Jij zet namelijk zo'n onwaarschijnlijk verhaal neer waardoor niemand je gelooft en de waarheid ondergesneeuwd blijft. Ik durf je niet meer te vertrouwen.
Het PNAC is een groot pleidooi voor technologische ontwikkelingen in het leger wil de VS haar dominantie in de 21e eeuw behouden, niet een aansporing om allerlei schurkenregimes omver te werpen. Over Afghanistan wordt met geen woord gerept, terwijl de nieuwe pearl harbor directe aanleiding was om dat land binnen te vallen. Irak heeft niet zo bijster veel van doen met 9/11.quote:Op donderdag 5 maart 2009 02:06 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het leger ja. En waar hebben ze die ingezet in het decennia nadat het Project for a New American Century is gevormd?
In het Midden-Oosten aan de hand van die nieuwe Pearl Harbor-event die ze "toevallig" net nodig hadden.
En dat hele document staat vol over hoe ze de economic dominance etc gaan behouden aan de hand van dat.
Niet zo ijlen boi. Niet goed voor je net cred.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 03:46 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Voor 1907 was er praktisch geen inflatie in de Verenigde Staten. In 1913 nam het Europese Bank Kartel over via de Federal Reserve Act en begon hun geintje waar we nu in leven.
Omdat BNW en TRU niet groot genoeg voor hem zijn, ook KLB moet bij de paranoia betrokken worden.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:01 schreef Scorpie het volgende:
Salvad0r toch, een deel 2? Waarom nou weer.
Alles voor de ego-tripperij, denk ik dan maar weer.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Omdat BNW en TRU niet groot genoeg voor hem zijn, ook KLB moet bij de paranoia betrokken worden.
Ja, voor iemand die de bek vol heeft over minachting laat hij zichzelf niet bepaald onbetuigdquote:Op donderdag 5 maart 2009 09:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alles voor de ego-tripperij, denk ik dan maar weer.
Wat ik wel jammer vind is dat hij zo ongestoord mag schelden tegen mensen die het niet met hem eens zijn.
Och ik vind het wel grappig om te zien hoe hij als een Don Quichot bezig is en niet in ziet dat zijn manier van posten weinig tot geen effect sorteert. Integendeel, mensen zullen hem eerder voor gek verslijten door zijn postgedrag.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, voor iemand die de bek vol heeft over minachting laat hij zichzelf niet bepaald onbetuigd. Je moet zo eens als scepticus in BNW/TRU gaan schelden, dan heb je meteen een ban te pakken, voor heel wat minder zelfs.
Waarschijnlijk is hij de beschermende MOD-paraplu van die fora gewend en scheld hij er daarom vrolijk op los
'inflatie-vrij' is heus geen heilig iets ... in die zigenaamde inflatievrije tijd stierven er volop mensen vand e honger....quote:Op donderdag 5 maart 2009 03:28 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Doordat de Centrale Banken zoveel geld bijdrukken word de waarde inderdaad lager, een deel van de waarde verschuift van het geld wat in handen is van de bevolking naar het vers bijgedrukte geld van de Centrale Banken. Op deze manier kan 'waarde' van de bevolking gestolen worden. De Fed (Amerikaanse Centrale Bank, in handen van commerciële banken) is hier het ergste in. Inflatie is dus een zeer slimme manier van diefstal. (Voor het loslaten van de Gouden Standaard en het oprichten van de Fed was er ook nauwelijks inflatie. Voor het loslaten van de Gouden Standaard was er in het Verenigd Koninkrijk bijvoorbeeld al 250 jaar nauwelijks inflatie. Bron hiervan heb ik even niet bij de hand omdat ik 'Als de dollar valt' bij Red_Cat heb laten liggenMaar wellicht is iemand hier handig genoeg om die cijfers bij elkaar te googelen?)
dat vind ik niet juist tegenover de mensen die modden in TRU/BNW ... ik heb nooit gezien dat daar wat voor persoon dan ook (gelover of niet-gelover) zo ver ging in het schelden als hier, wat dat betreft hebben de TRU/BNW mods het beter in de hand dan de KLB-mods hier ...quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, voor iemand die de bek vol heeft over minachting laat hij zichzelf niet bepaald onbetuigd. Je moet zo eens als scepticus in BNW/TRU gaan schelden, dan heb je meteen een ban te pakken, voor heel wat minder zelfs.
Waarschijnlijk is hij de beschermende MOD-paraplu van die fora gewend en scheld hij er daarom vrolijk op los![]()
Mijn ervaring is toch echt anders, en dat is persoonlijke ervaring. Maar goed, destijds zullen er andere mods gezeten hebben, ik kom er nog maar zelden iig.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat vind ik niet juist tegenover de mensen die modden in TRU/BNW ... ik heb nooit gezien dat daar wat voor persoon dan ook (gelover of niet-gelover) zo ver ging in het schelden als hier, wat dat betreft hebben de TRU/BNW mods het beter in de hand dan de KLB-mods hier ...
En ik vind het nog wel meevallen in hoe bevoordeeld die zijn (een klein beetje wel, maar dat hoort ook erbij als ze een speciaal forum hebben over een onderwerp, dat ze extra waarde leggen aan mensen die zich heel actief ermee bezighouden op een 'opbouwende wijze'..... het tegnspreken of debunken is mestal toch niet zo opbouwend zeg ik als iemand die verder wel graag in discussie gaat met complot-gelovers)
Ik vind het een herhaling van zetten en ordinair getier, en dat het in BNW thuishoort.quote:(ik vermoed dat de KLB-mods-jostibandsectie moeite heeft dit hele topic te volgen... omdat het niet echt voldoet aan het materiaal waraan zij gewend zijn, wat imho een groot compliment is)
eigenlijk vind ik het ook wel een hardstikke amusant topic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |