Is dat wat, ik zoek een leuke uitdaging ben en beetje het plezier in het spel verloren.quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:26 schreef EnGCatjuh het volgende:
Game begonnen met (de club) San Marino.
Ja dat heb ik ook af en toe, maar dan opeens op een regenachtige dag heb ik er weer zin in en speel ik weer uren.quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Is dat wat, ik zoek een leuke uitdaging ben en beetje het plezier in het spel verloren.
Met 4-3-1-2 heb ik met Feyenoord de Uefa Cup gewonnen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:37 schreef Happel het volgende:
Ik zit een beetje te kloten met mijn tactiek. Mijn 4-3-3 tactiek geeft niet de resultaten waar ik op gehoopt had. Speelde veel gelijk en scoorde veel te weinig. Ben met een andere bezig, maar heb nog niet iets voor ogen wat tot het beste resultaat kan leiden. Neig nu een beetje naar 4-3-1-2. Iemand daar een beetje positieve ervaringen mee?
Beginnen in de Blue Square North of South (Engeland) is altijd wel een leuke uitdaging, zo heb ik in FM08 Eastleigh in 5 seizoenen naar het Championship gebracht.quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Is dat wat, ik zoek een leuke uitdaging ben en beetje het plezier in het spel verloren.
China is geen aanrader. Heb het geprobeerd maar er zijn belachelijke regels.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:50 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Beginnen in de Blue Square North of South (Engeland) is altijd wel een leuke uitdaging, zo heb ik in FM08 Eastleigh in 5 seizoenen naar het Championship gebracht.
Verder kan het ook een uitdaging zijn om met de kampioen van een klein voetballand (Wit-Rusland, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Tsjechie, etc.) de CL te winnen.
Of je begint in China aan de competitie of in Brazilië.
En je speelt in welk seizoen? Met de Graafschap neem ik aan?quote:Op woensdag 4 maart 2009 23:48 schreef Roberto258 het volgende:
Ik ben ook van plan om ontslag te nemen, 2 dagen voor de competitiestart. Ik was nog aan het seizoen begonnen vanwege de UEFA Cup, maar dat was al snel voorbij. Verder heb ik alle goede spelers behouden en twee goede aankopen gedaan. Verder heb ik van De Graafschap een stabiele eredivisie ploeg gemaakt, ook financieel. Schalke 04 ofzo lijkt me wel wat...
China heb ik nooit geprobeerd. In Brazilie zeker wel veel wedstrijden, maar goede spelers genoeg.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:09 schreef Basje_B het volgende:
[..]
China is geen aanrader. Heb het geprobeerd maar er zijn belachelijke regels.
Zo moet de keeper perse chinees zijn en maar 2 of 3 buitenlanders. Bijna niet te doen.
Brazilie is ook lastig omdat je heel veel wedstijden moet spelen. Eerst een grote poule om in de competitie te mogen spelen. Heel vaag geregeld ook met buitenlandse spelers.
Wel relaxed dat ze jonger als 18 neit weg mogen naar buitenland.
bij mij (fctwente) valt ie ook maar af en toe in en scoort ie nooit hoger als een 6jequote:Op woensdag 4 maart 2009 22:51 schreef Juk het volgende:
Doe ik iets fout met Tuyp? Overal zie ik dat hij 52 goals per seizoen scoort maar na 6 wedstrijden staat hij nog droog bij mij.
Je moet gewoon even doorbijten door het begin, op gegeven moment krijg je sympathie voor je clubje en kan je niet meer zonder.quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Idd, ik ben nu zwaar Cisco roma fanquote:Op donderdag 5 maart 2009 10:02 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Je moet gewoon even doorbijten door het begin, op gegeven moment krijg je sympathie voor je clubje en kan je niet meer zonder.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 13:15 schreef MMUFC het volgende:
Bij mijn broertje(speelde in Spanje zonder Nederland ingeladen te hebben(wsl kleine database)) won Nederland de Olympische Spelen van Bejing.
Dan denk je wat is daar nu speciaal aan: Het feit dat Afellay(2 duels), Amrabat(1 duel), Sno(1 duel), De Guzman(1 duel) en De Jong(de finale) de keepers warenNederland had geen keepers bij maar wist wel de Spelen te winnen met veldspelers op doel..
De Graafschap, begin 5e seizoen, 2012/2013.quote:Op donderdag 5 maart 2009 08:05 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
En je speelt in welk seizoen? Met de Graafschap neem ik aan?
Player search gebruiken, een beetje zelf scouten, dat is toch niet moeilijk? Zeker niet met city.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:43 schreef leotje1992 het volgende:
heeft iemand een paar goede centrale verdedigers voor mij ben Manchester City maar de meeste goede willen niet komen ondanks dat ik tweede sta
nee maar die zijn niet beter dan mijn centrale duo zelfs Fazio van Sevilla wil niet komen heb nu wel een betere keeper mandanda wou togh wel voor het geld komen:Dquote:Op donderdag 5 maart 2009 16:44 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Player search gebruiken, een beetje zelf scouten, dat is toch niet moeilijk? Zeker niet met city.
Okquote:Op donderdag 5 maart 2009 16:48 schreef leotje1992 het volgende:
[..]
nee maar die zijn niet beter dan mijn centrale duo zelfs Fazio van Sevilla wil niet komen heb nu wel een betere keeper mandanda wou togh wel voor het geld komen:D
heb riquelme aan het begin van het seizoen gehaald schiet 9 van de 10 vrije trappen erin maakt niet uit welke positie de bal ligt echt een goede AMCquote:
Kijk eens onder "filters" in het Job Security scherm, kan je daar niks aanpassen?quote:Op donderdag 5 maart 2009 17:07 schreef Roberto258 het volgende:
Niemand die weet waarom ik alleen maar landen zie bij werkzekerheid?
Daar staat alleen 'landen', erg vreemdquote:Op donderdag 5 maart 2009 17:10 schreef Jaapiosio het volgende:
[..]
Kijk eens onder "filters" in het Job Security scherm, kan je daar niks aanpassen?
Heb je een officiële versie? Anders is het misschien een anti-download maatregel van SI.quote:Op donderdag 5 maart 2009 17:21 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Daar staat alleen 'landen', erg vreemd
Succes !quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:21 schreef J.Herrer het volgende:
Nog altijd in de race voor de titel of directe promotie
[ afbeelding ]
Ook de doelstelling van het bestuur inmiddels gehaald (niet degraderen)
Maar mijn eigen doelstelling is natuurlijk promotie![]()
[ afbeelding ]
Helaas in de 1e ronde van de beker uitgeschakeld door Fiorentina.. uit kreeg ik een 4-0 pak slaag, maar thuis hebben de fans genoten van een mooie 3-1 overwinning
Netjesquote:Op donderdag 5 maart 2009 19:31 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Succes !
Hier gaat het ook nog steeds verrassend goed, thuis tegen nr. 3 Inter bv.
[ link | afbeelding ]
Irineu
[ link | afbeelding ]
8e na 32 wedstrijden.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:27 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Netjes![]()
Hoeveelste sta je? En heb je veel versterkingen gehaald toen je promoveerde?
Ik mag wel even terug pesten toch?quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:51 schreef MMUFC het volgende:
Deze wilde ik jullie niet onthouden:
[ afbeelding ]
Netjes verdeeldquote:Op donderdag 5 maart 2009 23:28 schreef MMUFC het volgende:
zal ik dan maar niet zeggen wat ik dit seizoen tegen De Graafschap heb gedaan..het werdt 1-0 en 1-0, en aangezien er 1 duel uit was heb ik er dus maar 1 gewonnen..
Opvallend, ik vind Toivonen eigenlijk helemaal niet zo goed in het spel.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:51 schreef MMUFC het volgende:
Deze wilde ik jullie niet onthouden:
[ afbeelding ]
Nou laat eens zien wat je tactiek is misschien kunnen we je een beetje helpen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 22:31 schreef Theamerican het volgende:
waarom kunnen jullie toch allemaal zoveel scoren
en kom ik nooit hoger dan de 3-3
eigenlijk speel ik altijd gelijke wedstrijden 1-1 2-2 3-3 etc
Hij is inderdaad niet de beste spits.. maar zolang hij ze er in schopt hoor je mij daarover niet zeurenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:21 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Opvallend, ik vind Toivonen eigenlijk helemaal niet zo goed in het spel.
verkapte tvp
Maak je geen gebruik van spelersinstructies? Heeft iedereen de teammentaliteit als standaard? Want dan speel je te aanvallend met teveel mensen. Het beste is om 5 spelers te laten aanvallen, 2 spelers tussen aanval en verdediging te laten spelen (ondersteuning) en 3 spelers te laten verdedigen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 00:17 schreef Theamerican het volgende:
[ [url=[ link | afbeelding ]]afbeelding[/url] ]
[ [url=[ link | afbeelding ]]afbeelding[/url] ]
Ik speel met Alessandria Italiaanse serie C2
Nee hoor, een kerel van 27 leert momenteel bij mij om langs de flanken te rennenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:46 schreef Happel het volgende:
Zo een PPM kan je zeker alleen maar leren aan jonge spelers van rond de 18?
dankjewel ga het aanpassen en er iets mee doenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 07:58 schreef Happel het volgende:
[..]
Maak je geen gebruik van spelersinstructies? Heeft iedereen de teammentaliteit als standaard? Want dan speel je te aanvallend met teveel mensen. Het beste is om 5 spelers te laten aanvallen, 2 spelers tussen aanval en verdediging te laten spelen (ondersteuning) en 3 spelers te laten verdedigen.
Daarnaast moet je er voor zorgen dat niet alle spelers forward runs (ken de Nederlandse vertaling niet) op often hebben staan, maar alleen de aanvallende spelers. De ondersteunende op mixed en de verdedigende op rarely.
Denk dat je daarmee al wat beter zal presteren.
Nieuwe contracten aanbieden wil nog wel eens helpen.quote:Op zondag 8 maart 2009 11:25 schreef Rorata het volgende:
Mijn team heeft een slechte sfeer en veel spelers zijn er ongelukkig over, is er een manier om dat op te lossen?
Moeten ze goed spelenquote:Op zondag 8 maart 2009 17:07 schreef Spougle het volgende:
Hoe zorg je er voor dat je spelers meer geld waard worden, Want ik zie hier vaak dat spelers voor heel veel geld worden verkocht. Maar bij mij bieden ze bijna nooit meer dan 10 a 12 miljoen.
Wat ik meestal doequote:Op zondag 8 maart 2009 17:07 schreef Spougle het volgende:
Hoe zorg je er voor dat je spelers meer geld waard worden, Want ik zie hier vaak dat spelers voor heel veel geld worden verkocht. Maar bij mij bieden ze bijna nooit meer dan 10 a 12 miljoen.
Irritant is het alleen als meerdere clubs achter je halve selectie aan zitten en blijven zitten..quote:Op zondag 8 maart 2009 18:10 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Als het een supertalent is vraag ik meestal het driedubbele en als een club hapt is het mooi, als ze afhaken vind ik het nog mooier, alleen dan is de speler minder blij
Maar dat gaat na een tijdje wel altijd weg
Ik had 50.000.000 ingesteld als vraagprijs. Dan kreeg ik af en toe een berichtje dat Celtic of Ajax een bod van 27.000.000 aan het voorbereiden waren, maar er werd niets concreet ofzo. En ook de interesse nam dan sterk af.quote:Op zondag 8 maart 2009 21:05 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Irritant is het alleen als meerdere clubs achter je halve selectie aan zitten en blijven zitten..
Zo staan Afellay en Dzsudzsak al zo'n 1,5 jaar in de belangstelling van meerdere clubs..
In mijn game was Paloschi daar ook een god in.quote:Op maandag 9 maart 2009 10:34 schreef MMUFC het volgende:
Het mooiste is nog wel: spelers met geen absurd hoge stats die wel heel erg goed spelen!
Voorbeeld: Ola Toivonen
Ik weet niet hoe het in FM09 zit, maar in '08 moest je alles van de grond opbouwen, het begin-elftal had alleen maar goede backs en een redelijke spits...voor de rest was het dramaquote:Op maandag 9 maart 2009 10:35 schreef Dein_Gesicht het volgende:
Al krijg ik ook zin om met Cisco Roma te beginnen...zit er wat potentie in die ploeg of moet je -echt- alles van de grond opbouwen? (wat ik dus met Hyde heb moeten doen, geen zin om dat NOG eens te gaan doen :/)
Hmm...de kans om zo'n club in ere te herstellen is leuk...maar die moeite die ik heb moeten doen om Hyde omhoog te krijgen en om vervolgens ontslagen te worden omdat je bestuur 'een andere richting wilt' (omlaag of zo?quote:Op maandag 9 maart 2009 11:16 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in FM09 zit, maar in '08 moest je alles van de grond opbouwen, het begin-elftal had alleen maar goede backs en een redelijke spits...voor de rest was het drama
En dan heb ik het nog niet eens over de technische staf en trainers etc.![]()
Dat lijkt me niet echt leuk neequote:Op maandag 9 maart 2009 11:40 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Hmm...de kans om zo'n club in ere te herstellen is leuk...maar die moeite die ik heb moeten doen om Hyde omhoog te krijgen en om vervolgens ontslagen te worden omdat je bestuur 'een andere richting wilt' (omlaag of zo?) gaat je niet in de koude kleren zitten
Dat vertikte ikquote:Op maandag 9 maart 2009 11:46 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet echt leuk nee![]()
Maar ik zou in dat geval gewoon een nieuwe manager aanmaken en gewoon weer verder gaan
Zet je je beginreputatie op continentaalquote:Op maandag 9 maart 2009 11:48 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Dat vertikte ikik had net wat reputatie opgebouwd
Niks daarvan, ik ben van mening dat je het spel gewoon zijn gang moet laten gaan, hoe oneerlijk en frustrerend dan ookquote:Op maandag 9 maart 2009 11:52 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Zet je je beginreputatie op continentaal
Niet per definitie.quote:Op maandag 9 maart 2009 12:10 schreef J.Herrer het volgende:
Ik heb een regen-spits uit Argentinie die wordt de nieuwe Carlos Bianchi genoemd.
Als ze de nieuwe .... worden genoemd, worden het toch meestal wereldtoppers?
En bij mij de Ronaldo, hij heette trouwens zelf Roniquote:Op maandag 9 maart 2009 13:11 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Zo werd bij mij de nieuwe Kaka een gigantische flop
C. Ronaldo of Dikke ronaldo?quote:Op maandag 9 maart 2009 13:21 schreef sezten het volgende:
[..]
En bij mij de Ronaldo, hij heette trouwens zelf Roni
Das wel vetquote:Op maandag 9 maart 2009 14:21 schreef J.Herrer het volgende:
In m'n Ajax game had ik de nieuwe Kuyt, en die kwam ook echt uit Katwijk
Dat is veranderd inderdaad in FM09...quote:Op maandag 9 maart 2009 14:57 schreef PBateman1978 het volgende:
Had gisteravond nog wel iets grappigs, Daniel Aquino zat weereens te dromen over topclubs in de media, en omdat ie al zolang bij me speelt dacht ik : ‘’ok, als je echt zo graag wil, dan ga je maar’’
Dus ik offer hem aan clubs voor 14 miljoen euro, niemand hapt natuurlijk, en ik denk er verder niet meer over na.
Bij het begin van het nieuwe seizoen ga ik altijd contracten opwaarderen, en zo kwam ik bij Aquino, staat er ineens bij zijn personal information :
‘’Feels sad that his mentor abandoned him’’
Dus ik vroeg me af wie dan die mentor was, en of ik die misschien verkocht had ofzo.
Maar wat bleek nou, ik ben zijn mentor, en hij was ontevreden dat ik m dus aan clubs had aangeboden, ik wist helemaal niet dat ie dan direct op de transferlijst wordt gezet.
Mocht je dat nog niet weten, pas op, offer to clubs = transferstatus direct naar transferlijst !
Dit kun je ook uitzetten trouwensquote:Op maandag 9 maart 2009 14:57 schreef PBateman1978 het volgende:
Had gisteravond nog wel iets grappigs, Daniel Aquino zat weereens te dromen over topclubs in de media, en omdat ie al zolang bij me speelt dacht ik : ‘’ok, als je echt zo graag wil, dan ga je maar’’
Dus ik offer hem aan clubs voor 14 miljoen euro, niemand hapt natuurlijk, en ik denk er verder niet meer over na.
Bij het begin van het nieuwe seizoen ga ik altijd contracten opwaarderen, en zo kwam ik bij Aquino, staat er ineens bij zijn personal information :
‘’Feels sad that his mentor abandoned him’’
Dus ik vroeg me af wie dan die mentor was, en of ik die misschien verkocht had ofzo.
Maar wat bleek nou, ik ben zijn mentor, en hij was ontevreden dat ik m dus aan clubs had aangeboden, ik wist helemaal niet dat ie dan direct op de transferlijst wordt gezet.
Mocht je dat nog niet weten, pas op, offer to clubs = transferstatus direct naar transferlijst !
Waar dan?quote:
Ok, daar had ik nog niet gezocht. Dankjewel, vond het zo'n stomme toevoegingquote:
Wat dacht je van op het boekje?quote:Op maandag 9 maart 2009 16:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Mensen kan ik ergens mijn productcode uitlezen? Heb namelijk een legale productcode, maar ik heb hem niet meer op papier staan. Ik wil mijn pc namelijk opnieuw installeren.
Hoe kom je dan aan je vorige productcode?quote:
Steam?quote:Op maandag 9 maart 2009 17:49 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Hoe kom je dan aan je vorige productcode?
Dan heb je toch geen productcode nodig?quote:
Bij mij ookquote:eindelijk hoor tuyp begint te scoren... na een seizoen op de bank gezeten te hebben en een seizoen verhuurd te zijn geweest begint hij nu het 3de seizoen te draaien 8 wedstrijden 8 doelpunten 1 assist..
Lolquote:Op maandag 9 maart 2009 21:42 schreef PBateman1978 het volgende:
Zit vrije transfers te scouten, kom ik dit tegen.
[ link | afbeelding ]
En nee, hij heeft geen langdurige blessures gehad.
ik had hem ook een half jaartje verhuurd en opeens scoorde hij erop losquote:Op maandag 9 maart 2009 23:12 schreef Juk het volgende:
[..]
Bij mij ookAlleen ik had hem een half jaar wel in de basis staan.
11 wedstrijden en 10 goals met 3 assists... Terwijl hij daarvoor 3 uit 12 haalde. Ik snap er nog steeds niks van, behalve dat hij wellicht moest wennen aan de speelstijl.
Zijn overgenomen zeker?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:49 schreef J.Herrer het volgende:
[ afbeelding ]
Kwartfinale UEFA cup![]()
Anyway, seizoen met Cisco is bijna over en ik kan jullie alvast verklappen dat er boven verwachting is gepresteerd
Screens komen hopelijk vanavond nog
Volgens mij niet, want bij hun financiën staat: onzekerquote:
quote:[message=31513181,noline]Christiano007 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:16[/message]:
Voor de mensen die het spel nog niet officieel hebben, je kan een officiele key kopen bij www.onlinekeystore.com .
Ik heb hier vannacht een code gekocht voor Football Manager 2009 (12 euro nogwat!) en 20 min. later de key ontvangen. Nu net geactiveerd en alles werkt top! Geen spam gewoon een tip
Hoe werkt die betaling?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:06 schreef jpg97 het volgende:
Een goeie tip gevonden op Tweakers. Heb er dan ook dankbaar gebruik van gemaakt en het werkt
[..]
Ik heb gewoon met paypal betaald. Werkt prima.quote:
dan kun je de patches en updates installeren, en gewoon als manager vakantie nemen zonder dat de game crashed.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:53 schreef sezten het volgende:
¿Wat heb je er nou aan dat ie dan wel legaal is?
dat heb ik in mijn game met fc twente. Dus ik keek bij het bestuur van twente, is daar opeens een sjeik mohammed al burka durka durka ofzoiets voorzitter... ja dan weet je wel waar 't geld vandaan komt...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:28 schreef BertMaalderink het volgende:
In mijn spel koopt Excelsior al jaren lang echt alles wat los en vast zit. Ze hebben al een aantal keer spelers van mij gekocht voor 5 tot 9 miljoen. Verder lopen daar ook een boel ex-Ajacieden rond, zoals Gabri en Enoh. Ze zijn echter nog geen enkele keer bij de eerste 10 geeindigd. Waar halen die gasten dan zo'n begroting vandaan?
Ik moet het met Feyenoord elk jaar doen met 1 miljoen aan transferbudgetWat ook ongetwijfeld aan mijn geldverslindende manier van managen ligt.
Kreeg wel bijna het idee om bij Excelsior te solliciteren. Met zoveel geld nog geen Europees spelen...daar wil ik wel eens wat mee doen
Maar eerst kampioen worden met Feyenoord
Kan ik nu ook allemaal, met een gedownloadequote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:13 schreef jpg97 het volgende:
[..]
dan kun je de patches en updates installeren, en gewoon als manager vakantie nemen zonder dat de game crashed.
Held!!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:11 schreef sezten het volgende:
[..]
Kan ik nu ook allemaal, met een gedownloade
Ja daar heb ik ook wel es last van. Misschien betekent het dat je dan te veel unhappy spelers hebt. In mijn geval komt dat doordat ik mijn spelers niet zomaar naar een betere club laat vertrekken, waardoor ze boos worden op mij.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:15 schreef PBateman1978 het volgende:
Weet iemand wat ‘’worried about managerial discipline’’ o.i.d. betekent bij een speler ?
Wat kan ik dan fout hebben gedaan ?
Dat zal het zijn dan, want ook ik laat mijn spelers niet vertrekken.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:28 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Ja daar heb ik ook wel es last van. Misschien betekent het dat je dan te veel unhappy spelers hebt. In mijn geval komt dat doordat ik mijn spelers niet zomaar naar een betere club laat vertrekken, waardoor ze boos worden op mij.
Volgens mij is dit ook resultaat van jouw uitlatingen in de pers, dat ze het daar niet mee eens zijn/je onprofessioneel vinden reageren.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:15 schreef PBateman1978 het volgende:
Weet iemand wat ‘’worried about managerial discipline’’ o.i.d. betekent bij een speler ?
Wat kan ik dan fout hebben gedaan ?
Hoe realistischquote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:34 schreef J.Herrer het volgende:
Die tegen Inter domineerde ik de hele wedstrijd en werden er 2 goals van me afgekeurd
http://fm.manutd.nl/content/view/2355/1/quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:54 schreef ganzenherder het volgende:
Mijn trainers zijn allemaal ingestort wat het aantal sterren betreft, dat komt zeker door de nieuwe patch he?
Edit: Weet ook iemand toevallig waar ik dat nieuwe schema ergens kan vinden?
50% van mijn selectie is wantedquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:32 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat zal het zijn dan, want ook ik laat mijn spelers niet vertrekken.
Vind ook dat er in deze versie een overkill is aan transfer-speculaties, vooral in transfer-periodes wordt er echt belachelijk vaak interesse getoond in de media.
Met Leeds had ik op die data een keer Man Utd, Chelsea, L'Pool en Arsenalquote:Op woensdag 11 maart 2009 14:39 schreef VonHinten het volgende:
[..]
50% van mijn selectie is wanted![]()
26-12 Middlesbrough (H)
28-12 Fulham (H)
01-01 Portsmouth (A)
03-01 West Ham United (H)
En, hoe ging dat?quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:51 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Met Leeds had ik op die data een keer Man Utd, Chelsea, L'Pool en Arsenal
Volgens mij 10 punten, of 8... Alweer een tijdje terug.quote:
is best kut hoor goede trainers vinden en met die sterrentraining alles uit te zoeken enzo..quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:21 schreef J.Herrer het volgende:
De goede trainers/scouts behouden en de minder goede eruit schoppen (tenzij je betere kunt vinden)?
Spreekt voor zich lijkt me
Ik ben het drukke schema vrij aardig doorgekomen, alleen jammer van dat laatste gelijke spelletje. Na 6 minuten een 35-yarder om je oren krijgenquote:Op woensdag 11 maart 2009 14:39 schreef VonHinten het volgende:
26-12 Middlesbrough (H) 1-0
28-12 Fulham (H) 4-0
01-01 Portsmouth (A) 2-1 (91' Paloschi)
03-01 West Ham United (H) 1-1
Ik volg altijd de tips van mijn assistent, alleen niet bij friendlies, dan doe ik geen speciale instructies.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:22 schreef BertMaalderink het volgende:
Doen jullie trouwens wat met de opposition instructions?
Mijn vorige assistent coach had elke wedstrijd wel 2 of 3 tips, die ik ondanks mijn luiheid toch maar opvolgde.
Mijn nieuwe assistent heeft nooit iets te zeggen over zwakke benen, of harder tacklen, dus vul ik ook niks in.
Mijn team presteert er niet minder om. In tegendeel (al hoeft dat niet per se wat te maken te hebben met m'n instructies).
gewoon filteren op Motivatie ( zo hoog mogelijk ); Doorzettingsvermogen ( zo hoog mogelijk ) + onderdeel waarop je hem training wilt laten geven, bijvoorbeeld aanvallen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:37 schreef fetss het volgende:
[..]
is best kut hoor goede trainers vinden en met die sterrentraining alles uit te zoeken enzo..![]()
mja ga t maar gewon doen
Maak je anders ergens druk over..quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:33 schreef VonHinten het volgende:
Ik vind al die Nederlandse FM-termen helemaal niks eigenlijk![]()
![]()
Duelkracht
Strength
Volgens mij hoef je alleen naar jumping te kijken. Een speler van 1.70m. met jumping 18 komt met zijn hoofd hoger dan een speler van 1.90m. met jumping 17.quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:16 schreef ganzenherder het volgende:
Hechten jullie veel waarde aan de lengte van een centrale verdediger? Kan ie zijn lengte compenseren met kracht en springen? Ik kan namelijk alleen verdedigers van onder de 1.80 vinden
Dat lijkt me wel een heel groot verschilquote:Op woensdag 11 maart 2009 17:35 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Volgens mij hoef je alleen naar jumping te kijken. Een speler van 1.70m. met jumping 18 komt met zijn hoofd hoger dan een speler van 1.90m. met jumping 17.
Althans, zoals ik het op een FM-wiki las
Die kan ik dus niet meer vinden, maar ik weet zeker dat het er zo stond. De indicatie 'height' wordt daardoor wel een beetje zinloos (maar ja, is het gewicht van een speler dat ook niet echt?). Wat staat er in de FM-handleiding, iemand?quote:
hij lijkt op fabricio, maar wie is hij? en met welke club speel je?quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:38 schreef VonHinten het volgende:
[ afbeelding ]
Ze bieden nu al 12.000.000 op emMaar ik hou em nog ff
V = Verlorenquote:Op woensdag 11 maart 2009 18:42 schreef Cavalier1 het volgende:
Vraagje: Wat is bij de vorm van de clubs (de laatste vijf wedstrijden) het verschil tussen X en G?
Ja dat snap ik, maar soms staat er ook G. Wat is dat?quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:48 schreef fetss het volgende:
[..]
V = Verloren
X = Gekijkgespeeld
W = Winst
Het is een regen, Jose Carlos Costa. Ik speel met Man City.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:45 schreef fetss het volgende:
[..]
hij lijkt op fabricio, maar wie is hij? en met welke club speel je?
Volgens mij staat X voor een bekerwedstrijd.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:50 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar soms staat er ook G. Wat is dat?
dan is W een G, dus Gewonnenquote:Op woensdag 11 maart 2009 18:50 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar soms staat er ook G. Wat is dat?
Het is allebei gewoon een gelijkspel, geen verschil verderquote:Op woensdag 11 maart 2009 18:42 schreef Cavalier1 het volgende:
Vraagje: Wat is bij de vorm van de clubs (de laatste vijf wedstrijden) het verschil tussen X en G?
Heb je Engelse of Nederlandse versie?quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:42 schreef Cavalier1 het volgende:
Kan je wel is gelijk in hebben ja.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:52 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Volgens mij staat X voor een bekerwedstrijd.
nederlands. zal wel beker kunnen zijn, en/of europaquote:Op woensdag 11 maart 2009 19:17 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Heb je Engelse of Nederlandse versie?
Heb hem al. Alleen ik zag hier patch 3 staan, keek toen op forum.manutd.nl maar daar kon ik hem niet vinden. Dus in combinatie met mijn verwarring en luiheid hier maar gevraagd. Uiteindelijk gevondenquote:Op woensdag 11 maart 2009 20:54 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Via google kom je een heel eind.
X = gelijkspel zonder doelpuntenquote:Op woensdag 11 maart 2009 18:55 schreef sezten het volgende:
[..]
Het is allebei gewoon een gelijkspel, geen verschil verder
is de kennis van de scout ook wel in dat gebied?, ik doe zelf ook nauwelijk iets met scouts, klik zelf gewoon op wat spelers, en stel vervolgens een scoutingsverslag samen...quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:45 schreef Happel het volgende:
Mijn scouts zijn echt poep. Loopt er een al een maand in Spanje rond, maar hij vindt werkelijk geen enkele speler. Zelfde probleem met mijn scout in Scandinavië. Iemand die weet waardoor dat kan komen? Op deze manier scout ik weinig en ik vind het teveel moeite om zelf alles bij te houden. Scout alleen spelers die ik 'tegenkom' bij wedstrijden.
Je moet een scout ook altijd meerdere keren naar 1 gebied sturen want de 1e keer vind ie zelden spelers (als je gefilterd hebt) ... helemaal als het geen 7-sterren scout isquote:Op woensdag 11 maart 2009 21:45 schreef Happel het volgende:
Mijn scouts zijn echt poep. Loopt er een al een maand in Spanje rond, maar hij vindt werkelijk geen enkele speler. Zelfde probleem met mijn scout in Scandinavië. Iemand die weet waardoor dat kan komen? Op deze manier scout ik weinig en ik vind het teveel moeite om zelf alles bij te houden. Scout alleen spelers die ik 'tegenkom' bij wedstrijden.
Tegen amateurploegjes win ik met 6-0 e.d.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:02 schreef BertMaalderink het volgende:
Het is me eigenlijk in vijf seizoenen nog nooit gelukt om met meer dan 4-0 van een amateurploeg te winnen, ondanks een shitload aan kansen. Hebben jullie daar ook last van in de beker en oefenpotjes, of ligt dit toch echt aan mij?
Lol, ik speel met Ajax, en tegen amateurs lijk ik verdomd veel op het echte Ajax. Altijd met 2-0 of 2-1 winnen. Nooit eens lekker uithalen. Kansen zat maar nooit hoge scores.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:02 schreef BertMaalderink het volgende:
Het is me eigenlijk in vijf seizoenen nog nooit gelukt om met meer dan 4-0 van een amateurploeg te winnen, ondanks een shitload aan kansen. Hebben jullie daar ook last van in de beker en oefenpotjes, of ligt dit toch echt aan mij?
dit lukt mij ook maar niet, heb wel eens 2 miljoen geboden en nog geen overeenstemming bereikt, terwijl de graafschap en twente respectievelijk sahar en rajkovic kunnen huren.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:31 schreef Babbatuur het volgende:
Ben uiteindelijk ook met FM 2009 begonnen, Feyenoord gekozen.
Heb Hofland, de Cler, Makaay, Timmer, van Dijk, Mols, van Bronckhorst en Lucius direct verkocht en heb ook de gehele technische staf moeten ontslaan om een beetje trainingsniveau te halen.
Nu heb ik een paar jonkies gehaald, Lewandowski uit Polen, een 17 jarige Ghanees van Real, een 18 jarige centrale verdediger uit Argentinie en Enyeama als keeper.
Nu heb ik echter geen grenzeloos budget meer en zou ik graag wat spelers van andere clubs huren, maar dat lukt me maar niet. Steeds staat er dat het transferbedrag te weinig is, wat is normaal om te betalen voor een heel erg goede huurspeler, een miljoen lijkt me toch voldoende?
heb ik wel eens gehad met een half seizoenquote:Op donderdag 12 maart 2009 14:15 schreef VonHinten het volgende:
Ik speelde gister voor het slapengaan nog ff twee potjes, vergeet ik daarna op te slaanUur van mijn leven verneukt.
ja, aargh. Heb in mijn spel ook bij Inter in de poule gezeten. Twee keer 3-0 verloren. Niet omdat ik weg getikt ben, maar gewoon 3 goals uit FK en 3 goals uit corners. Verder Inter geen kansquote:Op donderdag 12 maart 2009 14:07 schreef Dein_Gesicht het volgende:![]()
Inter - PSV (cl groepsfase) 0-2...crasht mn spel
Nu, na 321492784 keer herladen, heb ik nog geen enkele keer kunnen winnen
Andersom, G staat voor goalless.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:28 schreef Jjoey het volgende:
[..]
X = gelijkspel zonder doelpunten
G = gelijkspel met doelpunten
( Of was het nou andersom? )
4x tegen Chelsea in 2 maanden en 3x tegen Arsenal in 1 maandquote:Op donderdag 12 maart 2009 23:52 schreef -Willempie- het volgende:
Opvallend:
[ afbeelding ]
CL Finale op een zaterdag.
Dat Liverpool resultaat kan ik begrijpen. Dat Fulhamresultaat is triestquote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:43 schreef VonHinten het volgende:
Gelukkig is het einde van de competitie in zicht. Man City is even helemaal de weg kwijt. 0-2 bij Liverpool en nu na 60 minuten 0-5 bij Fulham
quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:31 schreef Babbatuur het volgende:
Ben uiteindelijk ook met FM 2009 begonnen, Feyenoord gekozen.
Heb Hofland, de Cler, Makaay, Timmer, van Dijk, Mols, van Bronckhorst en Lucius direct verkocht en heb ook de gehele technische staf moeten ontslaan om een beetje trainingsniveau te halen.
Nu heb ik een paar jonkies gehaald, Lewandowski uit Polen, een 17 jarige Ghanees van Real, een 18 jarige centrale verdediger uit Argentinie en Enyeama als keeper.
Nu heb ik echter geen grenzeloos budget meer en zou ik graag wat spelers van andere clubs huren, maar dat lukt me maar niet. Steeds staat er dat het transferbedrag te weinig is, wat is normaal om te betalen voor een heel erg goede huurspeler, een miljoen lijkt me toch voldoende?
Welke aspecten vind je dan ingewikkeld?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:10 schreef KraideN het volgende:
Ik wil het spelen maar ik vind het te ingewikkeld en dan heb ik geen zin meer om te spelen
Ben je een vrouw?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:20 schreef KraideN het volgende:
Er zijn gewoon zoveel opties bij taktiek ook, weet echt niet wat ik moet pakken.
Dat heeft niks met positie te maken, alleen individuele vaardigheden.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:09 schreef VonHinten het volgende:
Player interaction, en dan moet je rechts van het scherm vaak een klein stukje naar beneden scrollen: daar staan meer dan 10 opties.
Sorry, verkeerd gelezen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:24 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dat heeft niks met positie te maken, alleen individuele vaardigheden.
Ik krijg het echt nooit voor elkaar om een speler een PPM te leren. Altijd krijg ik de melding dat die speler het niet nodig vind o.i.d.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:10 schreef VonHinten het volgende:
Klik een speler aan, klik links op Training (Overview) en dan zie o.a. je welk trainingsschema hij volgt, welke PPM's je hem momenteel leert en welke nieuwe positie je hem wilt leren.
Dat lijkt me sterk. Je moet natuurlijk wel een beetje PPM's doen die bij de positie passen he. Volgens mij kun je sowieso elke spits leren zijn schoten te plaatsen, of juist om hard te schieten. Daarnaast wil bijna elke spits/middenvelder wel lobben als die alleen voor de keeper staat. Spitsen willen over het algemeen ook wel 'in channels moven', de buitenspelval ontlopen en/of door het centrum van het veld dribbelen. Wingers willen dit laatste ook wel langs de flanken. Verdedigers en/of DMC's willen over het algemeen wel een 'simple passing game' spelen, zodat je minder balverlies lijdt. Etc.. etc..quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:22 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik krijg het echt nooit voor elkaar om een speler een PPM te leren. Altijd krijg ik de melding dat die speler het niet nodig vind o.i.d.
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:45 schreef Dein_Gesicht het volgende:
Uiteindelijk een beslissing gemaakt: Begin ook met Cisco Roma
De kans dat ik Totti en Toni kan overhalen terug te keren naar het oude nest is zeker bar klein?quote:
Ga ik ook doenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:45 schreef Dein_Gesicht het volgende:
Uiteindelijk een beslissing gemaakt: Begin ook met Cisco Roma
Je moet wel een nieuwe game starten dan.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:31 schreef TheVulture het volgende:
Iemand enig idee hoe het kan dat ik de fake.inc heb verwijderd maar nog steeds het Duitse elftal met onbekende namen te zien krijg
heb ik gedaan maar ik krijg nog steed de verkeerde namen... kan iemand nog even de exacte locatie neerzetten want het lijkt nu net of er nog zo'n bestand ergens staatquote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:32 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Je moet wel een nieuwe game starten dan.
http://www.fmglive.com/index.php?option=com_remository&Itemid=39&func=select&id=97quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:19 schreef Spougle het volgende:
Waar kan ik eigenlijk de club logo's vinden voor de Italiaanse lagere divisies?
Mijn Dank is grootquote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:51 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
http://www.fmglive.com/index.php?option=com_remository&Itemid=39&func=select&id=97
Moet je ff die van FM09 zoeken
Volgens mij is de max 6 -- ik mag er ook maar max. 6 invoeren (nou ja, maar...)quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:29 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Ik heb nu overigens een spits van 5 PPM's en hij leert nu momenteel voor zijn 6e. Weet iemand of er een maximum aan PPM's zit?
Succes
Verbeek & Vlemminxquote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:42 schreef Rorata het volgende:
Kelvin Leerdam is AM LR in FM en bij Feyenoord speelt hij als VC, wat klopt er niet?
Hij heeft links, rechts en centraal in de verdediging gespeeld, ja. Voor zover ik weet is dat ook altijd zo geweest.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:42 schreef Rorata het volgende:
Kelvin Leerdam is AM LR in FM en bij Feyenoord speelt hij als VC, wat klopt er niet?
Werkt perfect inderdaad, dank voor de tip.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:06 schreef jpg97 het volgende:
Een goeie tip gevonden op Tweakers. Heb er dan ook dankbaar gebruik van gemaakt en het werkt
[..]
2 toch?quote:
Hoe doe je daar aan mee?quote:Op zondag 15 maart 2009 18:18 schreef J.Herrer het volgende:
Oh ik speel toch wel Europees
Intertoto cup
Die bestaat toch niet meer?quote:Op zondag 15 maart 2009 18:18 schreef J.Herrer het volgende:
Oh ik speel toch wel Europees
Intertoto cup
In FM08 blijkbaar nog welquote:
Ah je speelt FM08!quote:Op zondag 15 maart 2009 18:46 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
In FM08 blijkbaar nog wel![]()
[ afbeelding ]
fetss: dat ging vanzelf
zal wel 2008 zijn want ik herriner me een cisco roma challengequote:Op zondag 15 maart 2009 18:47 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ah je speelt FM08!
Daar heb ik ook een leuke reeks met Cisco Roma gehad. (Of dat was FM07)
Dit is het team waar ik dit seizoen mee heb gespeeld, maar voor volgend seizoen gaat het halve elftal op de schop.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:56 schreef Spougle het volgende:
J.Herrer laat je team eens zien van Cisco Roma ben erg benieuwd.
Ik ben nu halverwege met het eerste seizoen met Cisco sta boven aan met 10 punten voorsprong.
Maar ik lijdt elke maand verlies en dat terwijl ik 3000 euro onder het wage budget zit?
Netjesquote:Op zondag 15 maart 2009 19:00 schreef sjimz het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb er toen niet veel meer mee gedaan jammer genoeg.
In mijn geval Laurito van udinesequote:Op zondag 15 maart 2009 22:55 schreef Rorata het volgende:
in FM2008 had je Doudin die goedkoop was en wel goed werd, wie is de spits in FM2009?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |