abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:51:16 #101
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66682456
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:49 schreef Sorbootje het volgende:
Wat voor waslijntje bedoel je precies BE?
Die van DeLiedje
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:51:42 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66682473
Zij had heel schattig voor het raam, ipv zo'n slinger, een waslijntje met daarop op allerlei t-shirtjes en rompertjes met steeds 1 letter van de naam erop. En zo had ze dus de hele naam daar hangen als geboorte-aankondiging.
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:57:27 #103
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_66682663
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:42 schreef DuchessX het volgende:
[ afbeelding ]

Was net nog even bij Ikea, kon dit slaapzakje niet laten liggen

Ff vraagje: wanneer ga je uberhaupt inslaan? Is daar een bepaalde tijd voor?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:00:06 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66682766
*bakerpraatjes-geneuzel*

Ik zat nog even te kijken naar de chinese kalender/tabel, en ik dacht altijd dat het was 'de leeftijd van de moeder ten tijde van de conceptie' en 'de maand van de conceptie'.
Maar nu kom ik er op babybytes eentje tegen die gaat uit van 'de leeftijd van de moeder ten tijde van de conceptie' en de 'geboortemaand van de baby'.
Nu maakt het voor mij niet uit deze keer, het is allebei hetzelfde, maar ben ik nou in de war?
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:00:56 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66682797
Takkembah... je gaat inslaan vanaf het moment dat jij je daar goed bij voelt.
De een durft niets te kopen voor de 12 weken terwijl de ander bij wijze van spreken nog met de natte test in haar handen in de winkel staat.

Zolang je je boeltje maar op orde hebt zo rond de 7-8 maanden.
  Moderator woensdag 4 maart 2009 @ 11:02:12 #106
5428 crew  miss_sly
pi_66682848
Op basis daarvan zou ons meisje toch te laat geboren moeten worden, in augustus, anders wordt ze alsnog een jongetje
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:04:15 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66682924
JIj hoort gewoon bij die 10% waarbij het niet klopt.
  Moderator woensdag 4 maart 2009 @ 11:04:40 #108
5428 crew  miss_sly
pi_66682934
Ik ben gewoon raaaar
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:05:31 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66682964
Heel raar!

Overigens kan ik natuurlijk net zo goed bij die 10% horen.
pi_66682967
Volgens alle mogelijke kalenders krijg ik een meisje. Maar de versie van babybytes was ik ook nog niet eerder tegengekomen.

Met groots inslaan wacht ik hier nog even, het voelt nog te vroeg. Kleine dingetjes koop ik al wel volop
pi_66683026
Pffff... Ik ben ook echt officieel zwanger hoor... Gister even snel auto op de parkeerplaats gezet om even wat te kopen bij de kruidvat, loop ik daar weer de deur uit....sleutels kwijt... Grmblllll, al mn zakken op de kop, de kruidvat weer doorgestruind om te kijken of ik ze daar ergens neergelegd had, maar niets... Toch maar terug gelopen naar de auto en wat bleek... portier niet op slot, sleutels nog in contact, aiii... *help*

Hier is t inslaan ook langzaam begonnen Takkembah (of nou ja, langzaam... Ik geloof dat er alleen nog maar kleertjes hoeven te komen zo'n beetje ) Heb nu met mezelf afgesproken dat ik nu ff niet meer ga shoppen tot ik t geslacht ook echt weet, want het stapeltje unisex begint al flink op te lopen en ik wil juist lekker knal jongen of knal meisje straks!
En heeeeeeeel stiekem denk ik gister tijdens het "toch nog heeeeeeeeeeeel even met de echo kijken" gezien te hebben wat t geslacht is... ik weet t voor 90% zeker geloof ik, maar laat mn collega over een week of 2 eerst de bevestiging geven voordat ik daar écht vanuit ga...
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_66683042
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:51 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Die van DeLiedje
Ja dat zei met niet meteen iets

Maar 't klinkt erg schattig in elk geval!
pi_66683127
Hahahha, ja dat probleem heb ik ook Miss-sly, ik ben 24 augustus uitgerekend, ga er zelf vanuit dat t september zal gaan worden.... maar dat betekent dat uk van week 40 naar 41 zal transformeren van geslacht... ook best bijzonder!

Huup.. heb jij nog een linkje toevallig van die chinese kalender die ook rekening hield met het verschil in jaartelling toevallig
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:11:15 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66683161
Oh wat leuk poppedein! Spannend wel als je het dan bij je zelf gaat zien!
En voor mij een beetje een geruststelling want volgens mij collega'tje was het maar onzin, die echo van mij volgende week met 16w6d, dan konden ze dat helemaal nog niet met zekerheid zeggen. En ondanks dat je tig verhalen van internet kent dat het wel degelijk kan ga je dan toch weer twijfelen.
pi_66683169
hmm bij mij komt overal hetzelfde uit, welke kalender ik ook gebruik ook bij deze.

Hier wel al wat dingetjes ingeslagen zoals een kinderwagen, maar dat komt omdat we tegen een superaanbieding aanliepen (75 euro voor een nieuwe). Verder hebben we zelf alleen 2 neutrale rompers en 2 neutrale slaapzakken. Wél heel veel gekregen al maarja, dat hou je niet tegen
Groot inslaan doen we vanaf volgende week
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:11:54 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_66683188
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 11:00 schreef Brighteyes het volgende:
*bakerpraatjes-geneuzel*

Ik zat nog even te kijken naar de chinese kalender/tabel, en ik dacht altijd dat het was 'de leeftijd van de moeder ten tijde van de conceptie' en 'de maand van de conceptie'.
Maar nu kom ik er op babybytes eentje tegen die gaat uit van 'de leeftijd van de moeder ten tijde van de conceptie' en de 'geboortemaand van de baby'.
Nu maakt het voor mij niet uit deze keer, het is allebei hetzelfde, maar ben ik nou in de war?
Dit is een oude Chinese tabel die het geslacht van je ongeboren kind bepaalt. Het origineel was 700 jaar lang begraven in een tombe bij Peking. Het ligt nu in het instituut voor de wetenschap in Peking.

Je hebt de maand nodig waarin je baby is geboren, en de leeftijd van de moeder op het moment van de verwekking. (dus niet de geboorte)

Kruis de lijnen: Leeftijd van de moeder bij de conceptie en geboortemaand van de baby. Gebruik de normale leeftijd van de moeder. De tabel is reeds gecorrigeerd voor maan-maanden.

Uhm ja, dus ik ga voor een ongeboren kind kijken en ik moet aangeven in welke maand de baby is geboren? Ja duh!!!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66683322
Hier Poppedein --> http://www.thelaboroflove.com/chart/pred.html

Er staat wel op die Nederlandse website dat er rekening is gehouden met de maanmaanden maar dat is onzin, dan zou onze leeftijd ook verhogen namelijk en dat doet ie niet. Het is onmogelijk om de leeftijd bij conceptie op zo'n manier te verlagen en de maanden weer te gaan matchen ofzo. That being said is het wel frappant dat zo'n 70% ofzo aangeeft dat het ding bij hen wel klopte. Das toch iets meer dan "gemiddeld" 50/50 kans.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:17:11 #118
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_66683342
Bij mij klopte het bij Jade niet....

maar mijn gevoel zegt weer een meisje... nu nog 14 weken wachten lol
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:21:08 #119
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_66683460
huup die jij doorgeeft heeft 2007 en 2009 niet in lijst staan
pi_66683502
Thnx huupster! De conceptiedatum is hier teruggerekend ook al zo'n handige, óf nog net november, óf net december (lagen we nou vroeg of laat op bed die dag? ) maar bij beide komt hetzelfde geslacht eruit, en óók nog eens t geslacht wat ik gezien denk te hebben! Vanaf nu dan toch maar 91% zeker!
  Moderator woensdag 4 maart 2009 @ 11:22:38 #121
5428 crew  miss_sly
pi_66683512
Wat was ook alweer de tijdzone?
pi_66683560
+1 Miss...
  Moderator woensdag 4 maart 2009 @ 11:24:30 #123
5428 crew  miss_sly
pi_66683588
Dan klopt het bij mij niet
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:25:16 #124
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_66683624
Die chinese kalender komt bij mij ook steeds een jongen uit, we zullen het zien....

@ Poppedein de sleutels in het contact !!!! OMG.... Gisteren zat ik met mijn zwager te praten en die had door dat ik wel hoorde dat hij praatte, maar neit aan het luisteren was hahaha (die heeft ook drie keer een zwangere thuis gehad)....

huuphuup gaat groot inslaan! Spannend zeg. Ik ga toch maar heel trouw nog een echootje afwachten... ondertussen komt er hier ook steeds meer ongevraagd binnengestroomd....
Alexa en Seth zijn lief
pi_66683666
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 11:21 schreef lunastar het volgende:
huh? Hier wel... de lijst met conception data gaat zelfs tot 2010. (kun je vooruit plannen )

Nou ik ben heel benieuwd Poppedein
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_66683902
Volgens de berekening op de site die huup gaf krijg ik een jongetje, volgens die andere kalenders een meisje.. Duidelijkheid alom Misschien moet ik maar eens een afspraak voor de 20-weken echo gaan maken en meteen maar voor een pretecho
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:36:13 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66684078
Bij die van Huup komt er ook weer hetzelfde uit. 3 keer een meisje.
Gaat F. dan toch gelijk krijgen met zijn 'bij zo'n hormonaal kreng van een moeder kan er niet weer zo'n lief jongetje in zitten'.
pi_66684132
Hahahhahaha... ik zou ook hormonaal worden van zulke opmerkingen BE
pi_66684403
Ben benieuwd wat voor meisje F. dan wel niet verwacht dat gaan leuke puberjaren worden voor hem dan
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:46:49 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66684442
Bij Sasha zei hij nog doodleuk tegen zijn collega, die vroeg of ik erg veel last had van buien, 'nee hoor, ze is niet chagrijniger dan anders'. Lief he! Die F. van mij!

Maar ik ben wel heel blij met hem hoor! Hij heeft nu even geen werk/opdracht en dus is hij hard bezig om de zolder af te maken. Als dat klaar is kan de studeerzooi naar zolder en kunnen we aan de babykamer gaan beginnen.
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:48:51 #131
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_66684490
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 11:21 schreef lunastar het volgende:
Was bij mij ook, gewoon een keer de pagina vernieuwen.

Nou, ik krijg overal een jongen , maar volgens al die kalenders zou ik drie maanden terug en drie maanden vooruit ook jongetjes hebben gekregen heheh..
Hopelijk een jongen dan maar, want wij krijgen geen meisjesnaam verzonnen

Ik ga eens bij mijn zuster sjekken of het bij haar klopte...
Alexa en Seth zijn lief
pi_66684491
Hahaha, die opmerking had zich hier thuis ook prima af kunnen spelen hoor BE Heerlijk hè...dat geklus en gekneuter allemaal omdat er een kindje bij komt! Hoop dat je gauw lekker écht kunt beginnen ipv puinruimen!
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:54:31 #133
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_66684664
volgens de kalenders krijgen wij een dochter. we zullen het zien in augustus.

spullen inslaan, de kinderkamer had ik al, en kleding kwam ik achter heb ik ook genoeg, mits het dan een jongen word....
anders word het toch nog shoppen.
eigenlijk hier alleen kwestie nog van de kinderkamer in orde maken.
maar daar wachten we mee tot de echo van 27 maart
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:06:18 #134
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66685049
Huup! Je moet het me direct laten weten, he of het een meisje is of jongen. Dan kan er iig weer een jurkje jouw kant op!

Ik ga vrijdag, heel decadent, winkelen in Parijs bij babyGAP en Zara en Galleries Lafayette en..en...en...
en een bruidsmeisjesjurk voor Anna kopen. Dit weekend mag ik los!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_66685138
Ooooh wat lijkt me dat heerlijk zeg! Helemaal los in Parijs.
Zara heeft zulke mooie kinderdingen ik ben er helemaal verliefd op. Vind ze wel nét wat aan de prijzige kant maar eens in de zoveel tijd kan dat wel vind ik.

En natuurlijk laat ik dat gelijk weten! Duh hahaha. Volgende week dinsdag. En nou maar hopen dat ze het direct goed kunnen zien
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:17:17 #136
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66685458
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:06 schreef Memmel het volgende:
Huup! Je moet het me direct laten weten, he of het een meisje is of jongen. Dan kan er iig weer een jurkje jouw kant op!

Ik ga vrijdag, heel decadent, winkelen in Parijs bij babyGAP en Zara en Galleries Lafayette en..en...en...
en een bruidsmeisjesjurk voor Anna kopen. Dit weekend mag ik los!!
*jaloers* Ik wil ook naar GAP!!! We zouden eigenlijk nog een dagje naar Lille (de dichtsbijzijnde Gap vanaf hier ) maar dat zit er voor de geboorte niet meer in... Dan maar straks als de (dubbele) kinderbijslag er is
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:19:04 #137
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66685520
Ik heb trouwens van de week alle kleertjes van Noah uitgezocht wat ik nu nog wilde/kon gebruiken. En zo stom, maar toen met Noah vond ik veel dingen eigenlijk niet jongensachtig genoeg. En nu vond ik veel eigenlijk niet meisjesachtig genoeg Unisex...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_66686222
Er belde net een vrouw van de kraamzorg, ze komt de 25ste al langs! Ik had er niet bij stil gestaan dat dat al zo snel zou zijn... Wat komt zo iemand dan eigenlijk precies doen?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_66686866
Zo tessie das wel vroeg ja, bij ons komen ze pas bij 7 maanden ofzo

Ik heb me vandaag maar ziekgemeld, kan niets meer binnen houden. Heb echt het gevoel dat het niets met de zwangerschap te maken heeft, maar de huisartsassistente neemt me niet serieus en zegt dat ik de vlos moet bellen, maar die heeft geen spreekuur vandaag. Fijn zo...
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:01:25 #140
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66686867
proatn...proatn
Ze heeft hier alleen maar thee geleuterd. Niks babykamer kijken oid.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_66687390
Oh, nou praten is wel beter dan een inspectie ofzo haha Ben benieuwd, kan me er weinig bij voorstellen wat ik met haar zou moeten bespreken
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:15:55 #142
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_66687403
alé het is gelukt via site van huup... volgens hun krijgen we een jongetje...

maar ja als ik terug reken zou Jade ook een jongen zijn....
Bij Luna klopt het dan wel...

Hier heb ik juist alle kleine spulletjes van Jade aan mijn zus gegeven die verwacht haar 4de begin april... heb er wel bij gezegd dat ik spulletjes terug wil... toen wisten we nog niet dat we zwanger waren... maar nu zou het toch handig zijn.. alhoewel we ook veel nieuw zullen moeten kopen.. Jade is van de zomer en dit beebje komt eind oktober normaal... dus is het al wat frisser

[ Bericht 0% gewijzigd door lunastar op 04-03-2009 13:21:33 ]
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:19:23 #143
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66687560
Ja idd ze komen thee drinken en koekjes eten. Vorige keer wilde ze het kamertje wel even zien. Ze komen bij mij 17 maart. Ze kijken volgens mij ook een beetje naar je woonsituatie, zijn er al kinderen, huisdieren enzo enzo.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:22:51 #144
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66687698
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:15 schreef tessie het volgende:
Oh, nou praten is wel beter dan een inspectie ofzo haha Ben benieuwd, kan me er weinig bij voorstellen wat ik met haar zou moeten bespreken
Nou, wat voor voeding je gaat geven, waar je gaat bevallen, wat je wel wilt en wat niet, roken/niet roken, meertalig/anderstalig, gelovig of niet, meer kinderen schoolgaand of creche of ook nog baby, dat soort dingen
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:24:57 #145
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_66687783
Innepin gewoon op je strepen gaan staan en zeggen dat je vk er niet is vandaag. Punt uit!!!
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:34:32 #146
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_66688210
heerlijk shoppen in parijs, klinkt heel leuk

Ik weet niet wat het is hoor deze zwangerschap zo anders, zoveel meer rare kwaaltjes en onhebbelijkheden.
neem het allemaal tegenwoordig maar voor lief, maar dat is ook al eens anders geweest.

Kersjes hoe is het ondertussen met jou?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 4 maart 2009 @ 14:15:47 #147
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_66689809
kreeg net het kraampakket binnen brrrr staat nu in de hoek van de gang..... moet er nu nog ff niet aan denken.
En tis maar goed dat het een jongen word, zit een luiertas bij die nogal blauw is ....
Mama van Isa en Ties
  woensdag 4 maart 2009 @ 14:17:02 #148
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_66689854
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 11:46 schreef Brighteyes het volgende:
Bij Sasha zei hij nog doodleuk tegen zijn collega, die vroeg of ik erg veel last had van buien, 'nee hoor, ze is niet chagrijniger dan anders'. Lief he! Die F. van mij!

Goh mijn man zegt hetzelfde over mij.... en dat terwijl ik nu veel beter te genieten ben als ten tijde van Isa's zwangerschap.
Mama van Isa en Ties
pi_66690035
Mefke succes morgen bij de echo!
En Mclaura, ook succes met gluren vandaag!

Als ik op dromen moet afgaan krijgen wij een jongetje. Terwijl mijn gevoel zegt een meisje. We zullen het zien.

Hormonen....pfff
Gister was ik een potje kwaad op mijn vriend, en waarom?? (echt erg ) hij had me geen ontbijt op bed gebracht....
normaal ligt mijn broodje altijd naast me te wachten tot ik wakker wordt, zodat ik op bed kan eten....tegen misselijkheid. Nu had mijn vriend het broodje wel opgesmeerd, maar t lag nog in de koelkast....
Dus toen uiteindelijk broodje in mijn tas gemikt en op het werk opgegeten. Nergens last van gehad.
'S avonds maar even flink sorry gezegd tegen vriendlief....
En vanmorgen lag er weer een broodje naast mijn bed

Ik geloof dat de baby mij aan het opeten is ofzo, echt ik heb de afgelopen dagen toch een gebak naar binnen gewerkt..(beetje overdosis aan verjaardagen) en de weegschaal zei vanmorgen 1 kilo lichter
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_66690252
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hormonen....pfff
Gister was ik een potje kwaad op mijn vriend, en waarom?? (echt erg ) hij had me geen ontbijt op bed gebracht...
Wow. Gewoon, wow.
die van mij slaapt gewoon altijd nog als ik er uit moet!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')