abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 10 april 2009 @ 09:19:07 #226
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67886740
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:12 schreef Argento het volgende:
Ja?

Betalen of anders lever ik de gekochte zaak niet, is chantage?
Wel als je vantevoren verplicht die zaak te kopen.
Carpe Libertatem
pi_67886750
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:16 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Kan jij mij dat algemeen belang een uitleggen. Alle politici en etatisten hebben het er altijd over, maar er is nog niemand die mij een duidelijke definitie kan geven.
Moet ik hier trouwens uit begrijpen dat het concept 'algemeen belang' dus alleen in de hoofden van etatisten bestaat en dus voor libertariers geen betekenis heeft?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_67886775
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:19 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Wel als je vantevoren verplicht die zaak te kopen.
Precies, en zo ben jij niet verplicht je aan de regels van de Nederlandse overheid te onderwerpen.

Dan zijn we er toch, niet?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  † In Memoriam † vrijdag 10 april 2009 @ 09:20:59 #229
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67886786
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:18 schreef Argento het volgende:
Ik kan je voorbeelden geven:

milieu, volksgezondheid, welvaart etc.
Dus om anderen gezondheid, een goed mileu en welvaart te garanderen moet ik een deel van mijn inkomsten afstaan. Waarom kunnen die mensen niet zelf voor hun gezondheid, mileu en welvaart zorgen?
Carpe Libertatem
pi_67886815
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar dat is een conflict tussen hem en zijn ouders. Waarom valt ie tevreden leden hierover lastig?
Ja, dat is het punt. Hoe moet een libertarier reageren op een (grote) groep mensen die zich vrijwillig in een overheidsverband organiseren?
quote:
Nee, hij houd zich onvrijwillig onder dreiging van geweld aan de regels
Ja, dat is een eigenaardig trekje van ze.
pi_67886828
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:20 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dus om anderen gezondheid, een goed mileu en welvaart te garanderen moet ik een deel van mijn inkomsten afstaan. Waarom kunnen die mensen niet zelf voor hun gezondheid, mileu en welvaart zorgen?
Het is nogal lastig om op individueel niveau bovenindividuele belangen te behartigen.
  † In Memoriam † vrijdag 10 april 2009 @ 09:24:05 #232
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67886869
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:19 schreef Argento het volgende:

[..]

Moet ik hier trouwens uit begrijpen dat het concept 'algemeen belang' dus alleen in de hoofden van etatisten bestaat en dus voor libertariers geen betekenis heeft?
Voor mij is algemeen belang inderdaad een hol begrip. Er bestaan enkel individuele belangen. Die kunnen op vele punten voor een hoop mensen best overeenkomen, maar er bestaat geen geen algemeen belang. Dat is slechts een verzinsel om belasting proberen te verantwoorden.

Mijn belang is niet hetzelfde als een kippenboer in Griekenland. Het algemeen belang van de EU stelt dat bv. wel.
Carpe Libertatem
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:25:45 #233
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_67886901
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:20 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Omdat jij hun omgeving vervuild.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_67886913
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:24 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Voor mij is algemeen belang inderdaad een hol begrip. Er bestaan enkel individuele belangen. Die kunnen op vele punten voor een hoop mensen best overeenkomen, maar er bestaat geen geen algemeen belang. Dat is slechts een verzinsel om belasting proberen te verantwoorden.

Mijn belang is niet hetzelfde als een kippenboer in Griekenland. Het algemeen belang van de EU stelt dat bv. wel.
Het concept algemeen belang houdt niet in dat jouw privébelang iets te maken heeft met dat van een Griekse kippenboer. Dat is nou juist het verschil tussen een individueel belang en het algemeen belang als zodanig.

Zo kan het algemeen belang best strijdig zijn met een individueel belang.
pi_67886972
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:16 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Kan jij mij dat algemeen belang een uitleggen. Alle politici en etatisten hebben het er altijd over, maar er is nog niemand die mij een duidelijke definitie kan geven.

Is het algemeen iets waar we allemaal iets aan hebben of althans een meederheid iets aan heeft en daarmee algemeen dus 50% + 1 is of heeft het algemeen belang te maken met het voorbestaan van de mens als soort ofzo?

Of is algemeen belang gewoon wat die etatist op dat moment zelf belangrijk vind?
Tja, soms zul je je moeten aanpassen aan anderen.

Dat is in een libertarische utopie niet anders.
  † In Memoriam † vrijdag 10 april 2009 @ 09:29:04 #236
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67886976
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:20 schreef Argento het volgende:
Precies, en zo ben jij niet verplicht je aan de regels van de Nederlandse overheid te onderwerpen.

Dan zijn we er toch, niet?
Als ik nu opstap en naar het buitenland ga dan krijg ik gewoon de fiscus achter mij aan. Buiten dat kan je aan meetings als de G20 zien dat er steeds meer globaal geregeld wordt. Het verhuizen wordt dan best lastig.

Bovendien, zoals HenriO hierboven al stelde. Wat als de overheid bepaalt dat ik niet meer mag emigreren? Er zijn al diverse overheden die het heel lastig of zelfs onmogelijk maken.
Carpe Libertatem
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:31:45 #237
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_67887042
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:24 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook tegen steeds grotere regeringen. Maar je kan per niveau wel algemene belangen vaststellen en regelen. En mensen zullen dat hoe dan ook doen. En dat is hoe dan ook een vorm van overheid.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_67887071
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:29 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Als ik nu opstap en naar het buitenland ga dan krijg ik gewoon de fiscus achter mij aan. Buiten dat kan je aan meetings als de G20 zien dat er steeds meer globaal geregeld wordt. Het verhuizen wordt dan best lastig.
Ja, je moet natuurlijk wel je zaken netjes afhandelen. En dat er niet of nauwelijks gebieden zijn waar je je libertarische leventje kunt leiden kun je onmogelijk mijn probleem maken, noch is het een argument tegen statelijkheid.
quote:
Bovendien, zoals HenriO hierboven al stelde. Wat als de overheid bepaalt dat ik niet meer mag emigreren? Er zijn al diverse overheden die het heel lastig of zelfs onmogelijk maken.
In de praktijk is de overheid gebonden aan fundamentele vrijheden. Natuurlijk, in theorie kan een wetgever alles bepalen wat zij zou willen -hoewel dat uiterst lastig is in een overheidsorganisatie die dient te steunen op democratische legitimatie en waarbij geen enkel overheidsverband de absolute macht heeft- maar in een libertarische wereld kunnen net zo goed individuen en organisaties bestaan die jou in je vrijheid hinderen of beperken.
  † In Memoriam † vrijdag 10 april 2009 @ 09:34:30 #239
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67887121
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:26 schreef Argento het volgende:
Het concept algemeen belang houdt niet in dat jouw privébelang iets te maken heeft met dat van een Griekse kippenboer. Dat is nou juist het verschil tussen een individueel belang en het algemeen belang als zodanig.

Zo kan het algemeen belang best strijdig zijn met een individueel belang.
Nou heb ik nog steeds geen definitie.
Carpe Libertatem
pi_67887142
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:29 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Vraagje: als jij in een libertarische samenleving iets huurt, maar je vertrekt zonder geld te betalen, krijg je dan ook iemand achter je aan?
quote:
Zelfde antwoord als op alle problemen in een libertarische samenleving: eigen verantwoordelijkheid. Had je maar niet zo veel risico moeten nemen met zo'n onbetrouwbare partner.
  † In Memoriam † vrijdag 10 april 2009 @ 09:35:31 #241
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67887148
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Daarom ben ik ook tegen steeds grotere regeringen. Maar je kan per niveau wel algemene belangen vaststellen en regelen. En mensen zullen dat hoe dan ook doen. En dat is hoe dan ook een vorm van overheid.
Samen iets regelen maakt iets nog geen overheid. Als je wapens op gaat pakken en mensen dwingen mee te doen begint het er meer op te lijken.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † vrijdag 10 april 2009 @ 09:37:25 #242
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67887198
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:35 schreef Dichtpiet. het volgende:
Vraagje: als jij in een libertarische samenleving iets huurt, maar je vertrekt zonder geld te betalen, krijg je dan ook iemand achter je aan?
Uiteraard.
quote:
Zelfde antwoord als op alle problemen in een libertarische samenleving: eigen verantwoordelijkheid. Had je maar niet zo veel risico moeten nemen met zo'n onbetrouwbare partner.
Het is mijn eigen verantwoordelijkheid dat ik door de overheid verplicht mee moet doen. Hij wordt steeds mooier.
Carpe Libertatem
pi_67887218
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:37 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Uiteraard.
[..]

Het is mijn eigen verantwoordelijkheid dat ik door de overheid verplicht mee moet doen. Hij wordt steeds mooier.
*zucht*

Je wordt niet verplicht ...

Deze discussie gaat nergens naar toe.
  † In Memoriam † vrijdag 10 april 2009 @ 09:42:06 #244
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67887309
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:38 schreef Dichtpiet. het volgende:
Nee, nee, ik wordt niet verplicht, maar als ik weg wil moet ik eerst aan mijn verplichtingen voldoen want anders krijg ik de fiscus achter mij aan.
Carpe Libertatem
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:42:31 #245
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67887319
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:38 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

*zucht*

Deze discussie gaat nergens naar toe.
Daarom kan je ook beter helemaal niet in discussie gaan met libertariers, het leidt nergens toe omdat ze alleen maar kunnen zeggen hoe gemeen de overheid is en dat ze echt geen contract hebben getekend en nu gemarteld worden om mee te doen in dit verschrikkelijke land. Ze kunnen alleen hun vaste riedeltje afspelen. Maar eigenlijk willen ze helemaal niet écht een libertarische samenleving, dat is mij allang duidelijk geworden door de libertariers hier. Ze hebben hun nut als criticasters van de samenleving, dat wel.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_67887327
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:34 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nou heb ik nog steeds geen definitie.
is er ook niet (echt)
pi_67887362
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:42 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nee, nee, ik wordt niet verplicht, maar als ik weg wil moet ik eerst aan mijn verplichtingen voldoen want anders krijg ik de fiscus achter mij aan.
We kunnen natuurlijk ieder kind bij de geboorte (want meteen daarna is het onderworpen aan de regelgeving) vragen of het lid wil worden van onze rechtsorde of niet.
  † In Memoriam † vrijdag 10 april 2009 @ 09:47:16 #248
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67887439
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:42 schreef Argento het volgende:

[..]

is er ook niet (echt)
Ik ben blij dat je het met mij eens bent dat het dus definitieloos hol gelul is.

Er is geen definitie en het is niet meetbaar, maar toch worden er maatregelen voor genomen.
Carpe Libertatem
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:49:32 #249
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_67887497
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:42 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Geldt dat dan ook weer niet voor de grootgrondbezitter op wiens gebied je geboren bent en in wiens grondvoorwaarden staat dat iedere mens (inclusief baby's en kinderen) dat daar verblijft 1 euro per dag schuldig is voor verblijf?

Mag je dan op je 16e zeggen: tabee, ik wil weg, verschaf me een gratis uitweg over jullie uitvalswegen (ook zal zijn dat eigenlijk tolwegen), en naar jullie openstaande rekening kunnen jullie fluiten?
  † In Memoriam † vrijdag 10 april 2009 @ 09:49:36 #250
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67887500
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:44 schreef Argento het volgende:
We kunnen natuurlijk ieder kind bij de geboorte (want meteen daarna is het onderworpen aan de regelgeving) vragen of het lid wil worden van onze rechtsorde of niet.
Nouja, een goede start zou zijn om volledige kwijtschelding van alle nog te betalen belastingen op het moment dat iemand Nederland wil verlaten.
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')