Dude, als je geen erg sterke banden (vrouw, vriendin, kind) hebt met Nederland zou ik het nog een paar jaartjes in de VS uithouden. San Diego is een best leuke stad overigens, en hetzelfde geldt voor Denver. Boston is ook maar koud in de winter en nat in de zomer...quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:16 schreef Shivo het volgende:
Topic dood, even wat nieuw leven inblazen. Ik ben begonnen met het solliciteren naar junior faculty posities in de VS, Canada en Nederland. Het is een lastige keuze - in Nederland woont mijn familie maar het wetenschappelijke klimaat is er niet geweldig. In de VS zijn er fantastische instituten met geweldige resources, maar vaak in steden waar ik niet zou willen wonen (Bethesda, San Diego, Denver). Ik moet uiteraard nog zien waar ik uberhaupt wordt uitgenodigd voor gesprekken, dit soort procedures nemen gemakkelijk 3 tot 5 maanden in beslag.
Wat irritant... Is een editor hier hetzelfde als een referee, d.w.z. je moet de aanpassingen doen wil je het gepubliceerd krijgen?quote:Op maandag 7 september 2009 20:43 schreef Grumpey het volgende:
moet nu binnen 2 weken een revisie in elkaar zetten waarbij de editor het hele artikel voor ongeveer 80% anders wil, waaronder wat analyses opnieuw...
wat een top vak is het toch![]()
Holy crap, ja daar wil je wel voor voorover buigen. In mijn vakgebied is 1.8 het hoogst ofzoquote:Op maandag 7 september 2009 21:32 schreef Grumpey het volgende:
maar met een impactfactor van 30+ ga je toch maar aan de slag...
Thanx , geen hele discussies dusquote:Op dinsdag 8 september 2009 09:29 schreef Grumpey het volgende:
ik was het er wel mee eens, het zijn vooral aanvullingen, en simpel gezegd willen ze vooral een update en uitbreiding van het hele artikel. De kern was goed, maar niet allesomvattend genoeg zeg maar.
Als ze totaal iets anders willen dan zullen ze je paper niet accepteren denk ik. als je een meningsverschil hebt over een onderdeel kan je ze van repliek voorzien (onderbouwd) en is het aan hun of ze het slikken ja/nee. Datzelfde is het trouwens als je blind de mening van je referent overneemt, dus zoveel verschil zit daar niet in
Wat is dat?quote:Op maandag 7 september 2009 21:32 schreef Grumpey het volgende:
yup...en was het nou een kutblad geweest dan had ik het overwogen ergens anders heen te sturen, maar met een impactfactor van 30+ ga je toch maar aan de slag...heb dit hele weekend al doorgewerkt...
Ah, ok. Had er nog nooit van gehoord.quote:Op zaterdag 12 september 2009 04:33 schreef Shivo het volgende:
Impactfactor is een soort journal rating. Hoe hoger de impactfactor, hoe vaker artikelen in dat blad geciteerd worden en dus hoe belangrijker het blad. Topbladen als Nature, Science, Cell en NEJM zitten rond de 30.
In mijn vakgebied is 7-8 het hoogst, de kans om in een 30+ te publiceren is puur omdat het ook medisch interessant artikel is. Maar op de faculteit (psychologie) zou het wel vrij uniek zijn voor een aio als het lukt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Holy crap, ja daar wil je wel voor voorover buigen. In mijn vakgebied is 1.8 het hoogst ofzo.
Spannend! Ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 25 september 2009 10:16 schreef Grumpey het volgende:
Vanochtend mijn revisie opgestuurd naar het topblad. 3 weken hard doorwerken, geen echte vrije dagen gehad in het weekend, maar als het wordt aangenomen dan is dat nu natuurlijk totaal onbelangrijk. Nu is het grote duimen begonnen......
(bij afwijzing is er geen man over boord, een lager blad moet dan wel vrij makkelijk lukken lijkt me)
Als je nu je tweede revisie hebt opgestuurd lijkt me dat ook. Succes in elk geval. Ik wacht ook al een paar weken op de tweede reviews van mijn artikel (ligt bij een blad met IP 25).quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:16 schreef Grumpey het volgende:
Vanochtend mijn revisie opgestuurd naar het topblad. 3 weken hard doorwerken, geen echte vrije dagen gehad in het weekend, maar als het wordt aangenomen dan is dat nu natuurlijk totaal onbelangrijk. Nu is het grote duimen begonnen......
(bij afwijzing is er geen man over boord, een lager blad moet dan wel vrij makkelijk lukken lijkt me)
quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:18 schreef Grumpey het volgende:
In mijn vakgebied is 7-8 het hoogst, de kans om in een 30+ te publiceren is puur omdat het ook medisch interessant artikel is. Maar op de faculteit (psychologie) zou het wel vrij uniek zijn voor een aio als het lukt.
Tja, waar ambtenaren werken hangt een ambtenaren-sfeerquote:Op vrijdag 25 september 2009 21:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maarre, toch wel een beetje ambtenaar-sfeertje.. puntjes scoren, ik heb lekker meer puntjes, enzo
Nou, weet ik niet. Ligt eraan wat de bedoeling is van de artikelen. Maar goed, ik heb wss nog een beetje romantische ideen over wetenschap enzo. Dat bedoel ik dus niet tegenover jullie of Grumpey, maar meer tegenover het systeem. Maar goed, het was niet mijn bedoeling om hierover een discussie te starten.quote:Op zaterdag 26 september 2009 07:01 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Tja, waar ambtenaren werken hangt een ambtenaren-sfeer![]()
Maar of je nou punten of geld of klanten scoort, je moet toch iets meten?
Zoals gezegd, was mijn kleine opmerkinkje (absoluut) niet als kritiek aan jou gericht, maar ging het over het systeem en over de verleiding dat men (dus niet jijquote:Op zaterdag 26 september 2009 10:18 schreef Grumpey het volgende:
Ik snap je romantische idee wel, maar je moet het zo zien: Ik heb een verhaal wat ik de wereld wil vertellen, en om de hele wereld het te kunnen vertellen probeer ik het te publiceren in een blad wat alle artsen in mijn vakgebied tenminste ook echt lezen en serieus nemen. Dat iedereen dat probeert zorgt ervoor dat het erg moeilijk is om dat voor elkaar te krijgen. Die IF waarde is dus niet zo zeer een maatstaaf voor het langste geslachtsdeel, maar meer een indicatie over de moeilijkheid die er aan vooraf is gegaan om het stuk voor een groot publiek bereikbaar te maken.
Dat ik vervolgens blij ben als het zou lukken lijkt me niet raar. Wat wij wetenschappers nou niet doen is alle IF's van ieder artikel bij elkaar optellen en er een grafiekje van maken of zeggen dat iemand nog 15 IF punten op de ander achterloopt. Die sfeer zou meer overeenkomen met het echte ambtenaren sfeertje waar je op doelt denk ik
Ik ben het helemaal met je eens. Ik wist tot voor kort ook niet wat een impactfactor was en ik heb ook geen flauw idee wat voor impactfactors de goede tijdschriften op mijn vakgebied hebben. Om heel eerlijk te zijn interesseert me dat ook geen ene donder. Gelukkig wordt een dergelijk systeem binnen de zuivere wiskunde ook niet heel serieus genomen; sommige Fieldsmedaillewinnaars zouden dan namelijk niet eens een baan als postdoc hebben kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 10:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou, weet ik niet. Ligt eraan wat de bedoeling is van de artikelen. Maar goed, ik heb wss nog een beetje romantische ideen over wetenschap enzo. Dat bedoel ik dus niet tegenover jullie of Grumpey, maar meer tegenover het systeem. Maar goed, het was niet mijn bedoeling om hierover een discussie te starten.
Daarom stelt wetenschap in Nederland ook niet zoveel voor - vanwege de zesjes cultuur.quote:Op zaterdag 26 september 2009 07:01 schreef tuxepux het volgende:
[..]
![]()
Bij ons wordt een aio al door iedereen gefeliciteerd als 'ie PsychScience haalt (IF 4.8)![]()
[..]
Goh, da's grappig. Ik kom regelmatig op (top-)conferenties hele sessies aan hollanders tegen. Blijkbaar hangt het van het vakgebied af.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:20 schreef Shivo het volgende:
[..]
Daarom stelt wetenschap in Nederland ook niet zoveel voor - vanwege de zesjes cultuur.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maarre, toch wel een beetje ambtenaar-sfeertje.. puntjes scoren, ik heb lekker meer puntjes, enzo
Die publicatiegeilheid verschilt gewoon heel erg per vakgebied, evenals de Nederlandse zesjescultuur. Met bio-informatica heb je denk ik wel een vakgebied gekozen dat in deze beide opzichten nogal ongunstig ligt. Het Nederlands informatica-onderzoek heeft in het algemeen gewoon een vrij slechte naam. In andere landen schijnt het wel beter te zijn.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:20 schreef Shivo het volgende:
[..]
Daarom stelt wetenschap in Nederland ook niet zoveel voor - vanwege de zesjes cultuur.
Wat betreft de impact factor ben ik het niet eens met wat eerder gezegd is. Wetenschappers vergelijken voortdurend wie het meeste en het hoogste (vwb impact factor) publiceert. Wanneer je een grant aanvraagt met twee Nature artikelen in het laatste jaar dan is de kans dat je die grant krijgt 100%. Maar als je slechts 1 artikel in een laag blad hebt dan heb je veel minder kans. Hetzelfde maar in mindere mate geldt ook voor hoe je nieuwe artikelen worden beoordeeld. Iemand die veel in Nature publiceert maakt bij een volgend manuscript meer kans omdat artikel ook in Nature te krijgen, dan een nieuwkomer die precies hetzelfde zou proberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |