abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juli 2009 @ 02:48:47 #126
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_70893192
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:56 schreef Leonidas82 het volgende:
Wat een flauwekul dat 'gepromoveer' Het is gewoon uitstel en ontwijkgedrag t.o.v. werken.

Ga gewoon de arbeidsmarkt op en je eindelijk waarmaken
Ah, onderzoekers 'werken' niet en een baan in de industrie is de heilige graal? Been there, done that, got the t-shirt, en had er rustig mijn werkzame leven kunnen uitzitten met een erg goed salaris. Maar dat vond ik te saai, ik zoek liever de échte uitdagingen op. Maar ieder zijn ding hoor, grijze kantoormuis. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zondag 12 juli 2009 @ 13:36:08 #127
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_70899042
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:56 schreef Leonidas82 het volgende:
Wat een flauwekul dat 'gepromoveer' Het is gewoon uitstel en ontwijkgedrag t.o.v. werken.

Ga gewoon de arbeidsmarkt op en je eindelijk waarmaken
Met mijn promotie maak ik meer kinderen blij dan dat ik ooit in een ziekenhuis voor elkaar zou krijgen, omdat hun problemen eindelijk eens duidelijk worden en mogelijk aangepakt kunnen worden.
pi_70928937
quote:
Op zondag 12 juli 2009 02:48 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Ah, onderzoekers 'werken' niet en een baan in de industrie is de heilige graal? Been there, done that, got the t-shirt, en had er rustig mijn werkzame leven kunnen uitzitten met een erg goed salaris. Maar dat vond ik te saai, ik zoek liever de échte uitdagingen op. Maar ieder zijn ding hoor, grijze kantoormuis. [ afbeelding ].
Inderdaad zeg. Je doet geen wetenschappelijke studie om vervolgens 40 jaar lang als een zombie te leven.
  maandag 13 juli 2009 @ 17:12:52 #129
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_70938825
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:47 schreef thabit het volgende:

[..]

Inderdaad zeg. Je doet geen wetenschappelijke studie om vervolgens 40 jaar lang als een zombie te leven.
Leonidas is dan ook van het hoger beroeps onderwijs.
Oh really?
  donderdag 30 juli 2009 @ 08:49:24 #130
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_71449408
Hoe zou het met Kwakveense zijn? Die was toch in de US aan het promoveren?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_71452177
Heb een sollicitatiebrief ingeleverd op een onderzoeksplek. Krijg volgende week te horen of ik op gesprek mag langskomen. Er zijn drie plaatsen te vergeven. *Fingers crossed*
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:52:52 #132
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_71457543
Zo, ook weer terug van weggeweest hiero. Topic loopt lekker sinds ik een keertje wat ben begonnen. Leuk dat er zoveel mensen met hetzelfde bezig zijn binnen Fok!

Inmiddels loopt de trial als een zonnetje en zit ik me eeeeeeerlijk gezegd een beetje te vervelen. 1e artikel ligt bij reviewers.......
pi_72346204
Topic dood, even wat nieuw leven inblazen. Ik ben begonnen met het solliciteren naar junior faculty posities in de VS, Canada en Nederland. Het is een lastige keuze - in Nederland woont mijn familie maar het wetenschappelijke klimaat is er niet geweldig. In de VS zijn er fantastische instituten met geweldige resources, maar vaak in steden waar ik niet zou willen wonen (Bethesda, San Diego, Denver). Ik moet uiteraard nog zien waar ik uberhaupt wordt uitgenodigd voor gesprekken, dit soort procedures nemen gemakkelijk 3 tot 5 maanden in beslag.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:05:25 #134
124676 RobertoCarlos
pi_72349388
Als ik de verhalen zo hoor, betekent onderzoek in de US wel dat behoorlijk hard moet werken zonder veel vrije tijd. Moet je wel van houden...
Wat was jouw achtergrond ook al weer?
  dinsdag 1 september 2009 @ 21:35:44 #135
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_72354497
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 17:16 schreef Shivo het volgende:
Topic dood, even wat nieuw leven inblazen. Ik ben begonnen met het solliciteren naar junior faculty posities in de VS, Canada en Nederland. Het is een lastige keuze - in Nederland woont mijn familie maar het wetenschappelijke klimaat is er niet geweldig. In de VS zijn er fantastische instituten met geweldige resources, maar vaak in steden waar ik niet zou willen wonen (Bethesda, San Diego, Denver). Ik moet uiteraard nog zien waar ik uberhaupt wordt uitgenodigd voor gesprekken, dit soort procedures nemen gemakkelijk 3 tot 5 maanden in beslag.
Dude, als je geen erg sterke banden (vrouw, vriendin, kind) hebt met Nederland zou ik het nog een paar jaartjes in de VS uithouden. San Diego is een best leuke stad overigens, en hetzelfde geldt voor Denver. Boston is ook maar koud in de winter en nat in de zomer... Ik ben overigens teruggegaan naar Europa na een postdoc functie in de VS, ben toch meer Europeaan dan Amerikaan realiseerde ik me.

Tenure track in de VS is erg hard werken trouwens...
aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
pi_72378158
Volgens mij is werken als postdoc ook niet echt een vakantie. Ik vind het weer in Boston beter dan in Nederland, want veel zon, maar dat is een andere discussie. San Diego vind ik een paar tijdzones te ver en Denver heeft een beperkte internationale gemeenschap. Voorlopig staat Toronto bovenaan het lijstje, tenzij Utrecht met een verrassend goede aanbieding komt.
  maandag 7 september 2009 @ 13:27:54 #137
8369 speknek
Another day another slay
pi_72517135
Iemand ervaring met promoveren in Utrecht? Ben paranymf, moet ik nou wel of niet eerder aanwezig zijn? En blijven staan of worden er zitplaatsen geregeld voor paranymfen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 7 september 2009 @ 20:43:34 #138
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_72530876
moet nu binnen 2 weken een revisie in elkaar zetten waarbij de editor het hele artikel voor ongeveer 80% anders wil, waaronder wat analyses opnieuw...

wat een top vak is het toch
  maandag 7 september 2009 @ 20:51:30 #139
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_72531250
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:43 schreef Grumpey het volgende:
moet nu binnen 2 weken een revisie in elkaar zetten waarbij de editor het hele artikel voor ongeveer 80% anders wil, waaronder wat analyses opnieuw...

wat een top vak is het toch
Wat irritant... Is een editor hier hetzelfde als een referee, d.w.z. je moet de aanpassingen doen wil je het gepubliceerd krijgen?
Fotoboek
  maandag 7 september 2009 @ 21:32:38 #140
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_72532906
yup...en was het nou een kutblad geweest dan had ik het overwogen ergens anders heen te sturen, maar met een impactfactor van 30+ ga je toch maar aan de slag...heb dit hele weekend al doorgewerkt...
  maandag 7 september 2009 @ 23:42:53 #141
124676 RobertoCarlos
pi_72539153
En wat nou als je het niet met de opmerkingen van de referee eens bent? Is het dan een kwestie van 'slikken of stikken'? Of kun je ook nog met een referee in discussie of zo?

( En een weekendje doorwerken is zo erg toch niet? )
  dinsdag 8 september 2009 @ 09:29:07 #142
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_72543475
ik was het er wel mee eens, het zijn vooral aanvullingen, en simpel gezegd willen ze vooral een update en uitbreiding van het hele artikel. De kern was goed, maar niet allesomvattend genoeg zeg maar.

Als ze totaal iets anders willen dan zullen ze je paper niet accepteren denk ik. als je een meningsverschil hebt over een onderdeel kan je ze van repliek voorzien (onderbouwd) en is het aan hun of ze het slikken ja/nee. Datzelfde is het trouwens als je blind de mening van je referent overneemt, dus zoveel verschil zit daar niet in
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:35:05 #143
8369 speknek
Another day another slay
pi_72544756
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:32 schreef Grumpey het volgende:
maar met een impactfactor van 30+ ga je toch maar aan de slag...
Holy crap, ja daar wil je wel voor voorover buigen. In mijn vakgebied is 1.8 het hoogst ofzo .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:04:42 #144
124676 RobertoCarlos
pi_72558202
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 09:29 schreef Grumpey het volgende:
ik was het er wel mee eens, het zijn vooral aanvullingen, en simpel gezegd willen ze vooral een update en uitbreiding van het hele artikel. De kern was goed, maar niet allesomvattend genoeg zeg maar.

Als ze totaal iets anders willen dan zullen ze je paper niet accepteren denk ik. als je een meningsverschil hebt over een onderdeel kan je ze van repliek voorzien (onderbouwd) en is het aan hun of ze het slikken ja/nee. Datzelfde is het trouwens als je blind de mening van je referent overneemt, dus zoveel verschil zit daar niet in
Thanx , geen hele discussies dus Hopelijk gaat het allemaal lukken
pi_72666024
tvptje
  zaterdag 12 september 2009 @ 04:12:10 #146
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_72666032
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:32 schreef Grumpey het volgende:
yup...en was het nou een kutblad geweest dan had ik het overwogen ergens anders heen te sturen, maar met een impactfactor van 30+ ga je toch maar aan de slag...heb dit hele weekend al doorgewerkt...
Wat is dat?
Fotoboek
pi_72666086
Impactfactor is een soort journal rating. Hoe hoger de impactfactor, hoe vaker artikelen in dat blad geciteerd worden en dus hoe belangrijker het blad. Topbladen als Nature, Science, Cell en NEJM zitten rond de 30.
  zaterdag 12 september 2009 @ 04:48:42 #148
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_72666116
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 04:33 schreef Shivo het volgende:
Impactfactor is een soort journal rating. Hoe hoger de impactfactor, hoe vaker artikelen in dat blad geciteerd worden en dus hoe belangrijker het blad. Topbladen als Nature, Science, Cell en NEJM zitten rond de 30.
Ah, ok. Had er nog nooit van gehoord. .
Fotoboek
  zaterdag 12 september 2009 @ 17:40:10 #149
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_72677503
Ik kan waarschijnlijk bij een bedrijf (EDF) promoveren in Chatou, net buiten Parijs. Iets wat aantrekkelijk is omdat ik graag in Parijs zou willen wonen, omdat ik daar vrienden heb, omdat ik de taal wil leren, etc. Als onderdeel van de promotie ga ik 3-6 maanden naar Pamplona. Het punt is,
ik kan het onderwerp wel bolwerken maar het heeft niet echt mijn interesse en het is wetenschappelijk niet bijzonder gewichtig, het zou voor de windenergiesector dan wel van enig belang zijn. Het voelt voor mij meer als werk met aan het einde een mooie titel dan echt een promotieonderzoek van wetenschappelijke importantie.

Ik doe er overigens een master informatierecht bij in Amsterdam, iets wat natuurlijk beter gaat als ik in Nederland blijf. Het voordeel is verder dat ik in Nederland meer zou kunnen verdienen, ik begin idealiter als octrooigemachtigde in opleiding en dat is ook in lijn met de studie. Het probleem is dan dat ik niet zeker ben wanneer ik een baan kan vinden gezien 'de crisis' en gezien mijn iets te lange aanwezigheid in de studiebanken.

Ik kan nu dus kiezen voor die plek in Chatou of de onzekerheid aangaan van het vinden van een baan in Nederland wat erg moeilijk is op het moment.

Ik zou in Parijs iets van 1900 netto krijgen, voor een promovendus in Nederland ruim maar in/rond Parijs ?
Promoveren/werken in/rond Parijs, heeft iemand daar uberhaupt ervaring mee ?

Spreek overigens nog geen Frans, ik zou dan privéles krijgen.

Thabit, kan ik jouw doctoraatschrift ergens opduiken ? Ik heb niet de illusie dat ik het ga begrijpen
maar ik ben benieuwd.
if you assume nothing you assume you know everything
  zondag 13 september 2009 @ 12:07:02 #150
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_72694597
Bramiozo...het klinkt als een fantastische kans en plek, ik zou hem met beide handen aangrijpen. Wat je nu aangrijpt als rede om het niet te doen lijkt me wat vergezocht: het gebrek aan wetenschappelijke importantie. Je geeft zelf al aan dat er een doelgroep is dat zit te wachten op de uitkomsten van het onderzoek. Wat is er beter dan een onderzoek dat bijdraagt aan ee nbetere wereld, in plaats van dat je gelijk een nobelprijs probeert na te streven? Daarnaast is het wat je erzelf van maakt.

Het enige alternatief is bedenken waarmee je de wetenschap wel zou kunnen verbeteren, en daar een onderzoeksvoorstel voor schrijven en geld te werven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')