Ah, onderzoekers 'werken' niet en een baan in de industrie is de heilige graal? Been there, done that, got the t-shirt, en had er rustig mijn werkzame leven kunnen uitzitten met een erg goed salaris. Maar dat vond ik te saai, ik zoek liever de échte uitdagingen op. Maar ieder zijn ding hoor, grijze kantoormuis.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:56 schreef Leonidas82 het volgende:
Wat een flauwekul dat 'gepromoveer' Het is gewoon uitstel en ontwijkgedrag t.o.v. werken.
Ga gewoon de arbeidsmarkt op en je eindelijk waarmaken
Met mijn promotie maak ik meer kinderen blij dan dat ik ooit in een ziekenhuis voor elkaar zou krijgen, omdat hun problemen eindelijk eens duidelijk worden en mogelijk aangepakt kunnen worden.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:56 schreef Leonidas82 het volgende:
Wat een flauwekul dat 'gepromoveer' Het is gewoon uitstel en ontwijkgedrag t.o.v. werken.
Ga gewoon de arbeidsmarkt op en je eindelijk waarmaken
Inderdaad zeg. Je doet geen wetenschappelijke studie om vervolgens 40 jaar lang als een zombie te leven.quote:Op zondag 12 juli 2009 02:48 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ah, onderzoekers 'werken' niet en een baan in de industrie is de heilige graal? Been there, done that, got the t-shirt, en had er rustig mijn werkzame leven kunnen uitzitten met een erg goed salaris. Maar dat vond ik te saai, ik zoek liever de échte uitdagingen op. Maar ieder zijn ding hoor, grijze kantoormuis. [ afbeelding ].
Leonidas is dan ook van het hoger beroeps onderwijs.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:47 schreef thabit het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. Je doet geen wetenschappelijke studie om vervolgens 40 jaar lang als een zombie te leven.
Dude, als je geen erg sterke banden (vrouw, vriendin, kind) hebt met Nederland zou ik het nog een paar jaartjes in de VS uithouden. San Diego is een best leuke stad overigens, en hetzelfde geldt voor Denver. Boston is ook maar koud in de winter en nat in de zomer...quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:16 schreef Shivo het volgende:
Topic dood, even wat nieuw leven inblazen. Ik ben begonnen met het solliciteren naar junior faculty posities in de VS, Canada en Nederland. Het is een lastige keuze - in Nederland woont mijn familie maar het wetenschappelijke klimaat is er niet geweldig. In de VS zijn er fantastische instituten met geweldige resources, maar vaak in steden waar ik niet zou willen wonen (Bethesda, San Diego, Denver). Ik moet uiteraard nog zien waar ik uberhaupt wordt uitgenodigd voor gesprekken, dit soort procedures nemen gemakkelijk 3 tot 5 maanden in beslag.
Wat irritant... Is een editor hier hetzelfde als een referee, d.w.z. je moet de aanpassingen doen wil je het gepubliceerd krijgen?quote:Op maandag 7 september 2009 20:43 schreef Grumpey het volgende:
moet nu binnen 2 weken een revisie in elkaar zetten waarbij de editor het hele artikel voor ongeveer 80% anders wil, waaronder wat analyses opnieuw...
wat een top vak is het toch![]()
Holy crap, ja daar wil je wel voor voorover buigen. In mijn vakgebied is 1.8 het hoogst ofzoquote:Op maandag 7 september 2009 21:32 schreef Grumpey het volgende:
maar met een impactfactor van 30+ ga je toch maar aan de slag...
Thanx , geen hele discussies dusquote:Op dinsdag 8 september 2009 09:29 schreef Grumpey het volgende:
ik was het er wel mee eens, het zijn vooral aanvullingen, en simpel gezegd willen ze vooral een update en uitbreiding van het hele artikel. De kern was goed, maar niet allesomvattend genoeg zeg maar.
Als ze totaal iets anders willen dan zullen ze je paper niet accepteren denk ik. als je een meningsverschil hebt over een onderdeel kan je ze van repliek voorzien (onderbouwd) en is het aan hun of ze het slikken ja/nee. Datzelfde is het trouwens als je blind de mening van je referent overneemt, dus zoveel verschil zit daar niet in
Wat is dat?quote:Op maandag 7 september 2009 21:32 schreef Grumpey het volgende:
yup...en was het nou een kutblad geweest dan had ik het overwogen ergens anders heen te sturen, maar met een impactfactor van 30+ ga je toch maar aan de slag...heb dit hele weekend al doorgewerkt...
Ah, ok. Had er nog nooit van gehoord.quote:Op zaterdag 12 september 2009 04:33 schreef Shivo het volgende:
Impactfactor is een soort journal rating. Hoe hoger de impactfactor, hoe vaker artikelen in dat blad geciteerd worden en dus hoe belangrijker het blad. Topbladen als Nature, Science, Cell en NEJM zitten rond de 30.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |