abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73166892
Dresscode op een congres, daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
  Moderator zondag 27 september 2009 @ 22:59:06 #174
45833 crew  Fogel
pi_73167168
OK, een echte dresscode is het dan ook niet, niemand is verplicht om in pak te komen, maar ik bedoelde meer waar het "gemiddelde" ligt zeg maar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 28 september 2009 @ 09:06:14 #175
8369 speknek
Another day another slay
pi_73172547
Bij m'n eerste congres heb ik de fout gemaakt in pak te komen, een collega fluisterde me toe dat de economenconferentie een paar deuren verder was. Ach ja. Beter overdressed dan underdressed. Niet dat je snel underdressed bent. En ik merk weinig verschil met Amerika, je zult wellicht iets meer mensen in pak zien, maar ook meer mensen met sportschoenen onder hun pak, verlopen shirtjes van hun vakantie in Idaho en sandalen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 28 september 2009 @ 09:46:09 #176
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_73173233
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:21 schreef Shivo het volgende:
Het is natuurlijk gechargeerd van mijn kant om te zeggen dan Nederlands onderzoek niet veel voorstelt - er zijn een aantal enorm goede groepen her en der. Maar ik ken ook een heleboel groepen die nauwelijks iets publiceren wat meer dan tien keer geciteerd wordt. In dat geval vraag ik me af wat het echte nut is van dat onderzoek en of dat geld niet beter anders had kunnen worden besteedt.
Het is natuurlijk ook niet zo dat het aantal citaties een perfecte maat voor kwaliteit is.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_73181407
In mijn veld (kankeronderzoek/computational biology) is het een zeer goede maat voor kwaliteit. Iets met minder dan tien citaties is door bijna niemand gelezen en heeft dus weinig impact.
Jesus saves but death prevails.
pi_73193187
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 17:20 schreef Shivo het volgende:
Daarom stelt wetenschap in Nederland ook niet zoveel voor - vanwege de zesjes cultuur.
Dat iemand gefeliciteerd wordt vanwege een publicatie in PsychScience vind ik niet echt een teken van de zesjescultuur..
In de psychologie kom je sowieso niet snel veel hoger, tenzij je zoals Grumpey een ander vakgebied kunt meepakken.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  woensdag 30 september 2009 @ 10:07:00 #179
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_73234357
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:07 schreef Grumpey het volgende:
Bramiozo...het klinkt als een fantastische kans en plek, ik zou hem met beide handen aangrijpen. Wat je nu aangrijpt als rede om het niet te doen lijkt me wat vergezocht: het gebrek aan wetenschappelijke importantie. Je geeft zelf al aan dat er een doelgroep is dat zit te wachten op de uitkomsten van het onderzoek. Wat is er beter dan een onderzoek dat bijdraagt aan ee nbetere wereld, in plaats van dat je gelijk een nobelprijs probeert na te streven? Daarnaast is het wat je erzelf van maakt.

Het enige alternatief is bedenken waarmee je de wetenschap wel zou kunnen verbeteren, en daar een onderzoeksvoorstel voor schrijven en geld te werven.
Ik heb besloten een Parijzenaar te worden .

Impact factor lijkt me uiteindelijk vooral afhankelijk van het artikel dat je schrijft, als je na publicatie
in een meer obscuur blad 30 keer gerefereerd wordt dan is de impact factor van je artikel hoger dan wanneer
je na publicatie in Nature of wat dan ook 30 keer gerefereerd wordt. Uiteindelijk moet je wetenschappelijk gewoon relevant bezig zijn dan komt het met je eigen impact factor wel goed .
if you assume nothing you assume you know everything
  woensdag 30 september 2009 @ 13:54:02 #180
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_73241092
gefeliciteerd bramiozo!
  woensdag 30 september 2009 @ 14:11:24 #181
262 Re
Kiss & Swallow
pi_73241675
IF wordt natuurlijk echt ontzettend overdreven idd, als ik ergens iets laat publiceren dan zorg ik er wel voor dat het tig keer wordt geciteerd . Lead-times is tegenwoordig steeds belangrijker, niemand zit meer te wachten op journals die een lead-time van 36 weken heeft, dan maar sneller in en lagere tier journal.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_73243919
Je "zorgt" er wel voor? Hoe doe je dat dan?
pi_73244021
"Het huidige artikel heeft niets te maken met de resultaten in [Re1], noch met [Re2].".
  Moderator woensdag 30 september 2009 @ 15:23:37 #184
45833 crew  Fogel
pi_73244215
Self-references zijn geen ruk waard en worden daardoor (vaak) ook in een aparte kolom gezet bij de bekende sites.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  woensdag 30 september 2009 @ 15:24:34 #185
262 Re
Kiss & Swallow
pi_73244244
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:23 schreef Fogel het volgende:
Self-references zijn geen ruk waard en worden daardoor (vaak) ook in een aparte kolom gezet bij de bekende sites.
geen ruk waard voor wie?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 30 september 2009 @ 16:50:22 #186
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_73247345
Gefeliciteerd bramiozo2002! .

Ik ben blij dat ik weinig of niets met impactfactoren e.d. te maken heb. Ik bekijk per artikel welk journal het misschien zou willen hebben & dien het daar ter publicatie in, en die keuze is maar beperkt gebaseerd op het 'gewicht' van het betreffende journal. Daarna geloof ik het allemaal wel, de mensen die het willen lezen vinden het wel. .
Fotoboek
  woensdag 30 september 2009 @ 17:36:48 #187
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_73248797
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:07 schreef bramiozo2002 het volgende:

[..]

Ik heb besloten een Parijzenaar te worden .
Gefeli! Verstandig dat je naar ons advies luistert!
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
  Moderator woensdag 30 september 2009 @ 17:37:37 #188
45833 crew  Fogel
pi_73248822
Een self-reference is geen ruk waard vanuit impact-oogpunt. Als je 100 papers weet te publiceren waarvan er 99 allemaal naar de eerste verwijzen dan is het eerste paper niet opeens belangrijk geworden door je eigen citeringen als er 0 "externe" citeringen bestaan.
Natuurlijk vind je je eigen werk geweldig en waard om te citeren, of misschien geef je nieuw inzicht op een eerdere publicatie van jezelf, allemaal leuk en aardig maar zolang je de enige persoon ter wereld bent die de gepubliceerde bevindingen nuttig genoeg vindt om te citeren, sorry, dan was het waarschijnlijk eigenlijk toch een niet zo heel erg nuttige bijdrage aan de wetenschap.

Disclaimer: "je" is niet iemand specifiek in dit topic.
pi_73249912
Volgens World of Science/ Google Scholar heb ik inmiddels vier papers die meer dan 100 keer geciteerd zijn (waarvan een 350 keer). Daar zullen vast een paar self citaties tussen zitten. Ik geloof eerlijk gezegd niet zo dat je kunt "zorgen" dat iets "tig keer" geciteerd wordt, maar ik hoor graag dat ik het mis heb (uiteraard zou het prettig zijn om de getallen te horen).
  woensdag 30 september 2009 @ 18:41:14 #190
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_73250729
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:36 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Gefeli! Verstandig dat je naar ons advies luistert!
Bedankt mensen, ja ik kan de input van promovendi natuurlijk niet negeren he .

Thabit, is je proefschrift classified ? Zou het willen lezen voordat je de Fields medaille wint .
if you assume nothing you assume you know everything
pi_73251565
Ik ben niet zo goed in het gebruik van Engelse woorden in Nederlandse zinnen (daarom is het bedrijfsleven ook niks voor mij). Wat betekent 'classified' in deze context?
pi_73252597
Of hij je proefschrift mag lezen. Volgens mij is een proefschrift per definitie openbaar, niet? Anders kan de inhoud niet extern gechecked worden.
pi_73261181
Wat voel ik me opeens klein als ik zo'n proefschrift lees die ik waarschijnlijk van mijn leven nooit zal begrijpen.
Oh really?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 02:02:39 #195
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_73263876
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:14 schreef Shivo het volgende:
Volgens World of Science/ Google Scholar heb ik inmiddels vier papers die meer dan 100 keer geciteerd zijn (waarvan een 350 keer). Daar zullen vast een paar self citaties tussen zitten. Ik geloof eerlijk gezegd niet zo dat je kunt "zorgen" dat iets "tig keer" geciteerd wordt, maar ik hoor graag dat ik het mis heb (uiteraard zou het prettig zijn om de getallen te horen).
Waarom wordt er niet gewogen met het aantal artikelen wat er in een vakgebied verschijnt?
Wordt er rekening gehouden met 'negatieve' referenties, als in 'In tegenstelling tot wat er in [Blabla] wordt geconcludeerd, vinden wij ...'
Als je in een populaire empirische wetenschap een bruikbare dataset verzamelt en publiceert heb je een grote kans op veel referenties. Dient zo'n artikel dan hoger te worden aangeslagen dan een ander artikel waarin wel iets origineels wordt gedaan maar minder vaak geciteerd wordt?

Etc. etc...
Fotoboek
pi_73264773
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 02:02 schreef keesjeislief het volgende:
Waarom wordt er niet gewogen met het aantal artikelen wat er in een vakgebied verschijnt?
Je kunt sowieso niet vergelijken tussen vakgebieden. Sommige vakgebieden gaan te snel voor papers, die mensen presenteren hun data wel op conferenties. Moet je toch een ander puntensysteem bedenken voor tenure tracks...
quote:
Wordt er rekening gehouden met 'negatieve' referenties, als in 'In tegenstelling tot wat er in [Blabla] wordt geconcludeerd, vinden wij ...'
Dat is toch niet negatief? Dan heeft die Blabla best iets bijgedragen, anders zou je niet naar hem verwijzen.
quote:
Als je in een populaire empirische wetenschap een bruikbare dataset verzamelt en publiceert heb je een grote kans op veel referenties. Dient zo'n artikel dan hoger te worden aangeslagen dan een ander artikel waarin wel iets origineels wordt gedaan maar minder vaak geciteerd wordt?
En: als een journal beoordeeld wordt op IF, zal de editor proberen papers te publiceren die veel geciteerd worden. Hip heeft dus sowieso meer kans dan origineel.

Eigenlijk is de wetenschap best een vies wereldje
pi_73269210
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:32 schreef Matthijs- het volgende:
Wat voel ik me opeens klein als ik zo'n proefschrift lees die ik waarschijnlijk van mijn leven nooit zal begrijpen.
Ach, ik als wiskundige zal 90% van alle bekende wiskunde nooit kunnen begrijpen. Dat zijn van die dingen, daar moet je mee leren leven.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:39:10 #198
124676 RobertoCarlos
pi_73276677
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:32 schreef Matthijs- het volgende:
Beetje onzin. Als iemand een paar jaar ergens specifiek mee bezig is, zit ie zo diep in de stof, daar kun je nooit tegenop.
pi_73293485
Ik ben echt blij dat ik niet in de sciences werk zeg... bij Oude Geschiedenis doen we echt niet aan citatieindexen, impactfactors etc. Bij sollicitaties maak je de beste kans als je een aantal interessante boeken/artikelen in goede tijdschriften hebt gschreven, of je interessante ideeen voor onderzoek hebt, doceerervariing en enige internationaal netwerk. Iedereen weet wat de goede tijdschriften zijn, en het vakgebied is zo gespecpialiseerd dat iedereen elkaar toch wel kent van congressen etc. Dus allemaal een stuk gezelliger
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:10:21 #200
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_73297066
ik heb antwoord terug:

geaccepteerd!!!

voor geinteresseerden: het gaat om JAMA
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:15:20 #201
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_73297140
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:55 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben echt blij dat ik niet in de sciences werk zeg... bij Oude Geschiedenis doen we echt niet aan citatieindexen, impactfactors etc. Bij sollicitaties maak je de beste kans als je een aantal interessante boeken/artikelen in goede tijdschriften hebt gschreven, of je interessante ideeen voor onderzoek hebt, doceerervariing en enige internationaal netwerk. Iedereen weet wat de goede tijdschriften zijn, en het vakgebied is zo gespecpialiseerd dat iedereen elkaar toch wel kent van congressen etc. Dus allemaal een stuk gezelliger
Ik werk ook in een relatief kleine wereld van gespecialliseerde kinder-artsen en gespecialliseerde kinder-psychologen. Ik vind die impact factors wel degelijk fijn, omdat je daarmee ook verschillen in kwaliteit van papers vrij makkelijk boven water krijgt. Ik heb bijvoorbeeld wel eens een meta-analyse uitgevoerd incl een kwaliteits-inschatting van de geincludeerde papers, en opvallend was dat alle papers die gepubliceerd waren in lage IF-journals ook allemaal wel methodologische haken en ogen hadden. Vrijwel 100%. Juist door een hierarchie in publicatie-rankings te creeren wakker je de 'drive' om methodologisch topwerk af te leveren alleen maar aan.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:16:19 #202
45833 crew  Fogel
pi_73297157
The Journal Of the American Medical Association?
Daar ga ik waarschijnlijk in de lente iets naartoe sturen, moet eerst "even" voor resultaten zorgen.

En proficiat natuurlijk!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:24:00 #203
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_73297277
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:16 schreef Fogel het volgende:
The Journal Of the American Medical Association?
Daar ga ik waarschijnlijk in de lente iets naartoe sturen, moet eerst "even" voor resultaten zorgen.

En proficiat natuurlijk!
yup
Bedankt en succes met je eigen resultaten!
pi_73297320
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:15 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik werk ook in een relatief kleine wereld van gespecialliseerde kinder-artsen en gespecialliseerde kinder-psychologen. Ik vind die impact factors wel degelijk fijn, omdat je daarmee ook verschillen in kwaliteit van papers vrij makkelijk boven water krijgt. Ik heb bijvoorbeeld wel eens een meta-analyse uitgevoerd incl een kwaliteits-inschatting van de geincludeerde papers, en opvallend was dat alle papers die gepubliceerd waren in lage IF-journals ook allemaal wel methodologische haken en ogen hadden. Vrijwel 100%. Juist door een hierarchie in publicatie-rankings te creeren wakker je de 'drive' om methodologisch topwerk af te leveren alleen maar aan.
Methodologie verschilt natuurlijk enorm tussen de verschillende vakgebieden. Binnen de wiskunde speelt methodologie een vrij eenvoudige rol: een bewijs klopt of een bewijs klopt niet. Het zijn dus hele andere factoren die hier de kwaliteit bepalen. .

Gefeliciteerd in elk geval!
pi_73297358
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:10 schreef Grumpey het volgende:
ik heb antwoord terug:

geaccepteerd!!!

Gefeliciteerd!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:03:23 #206
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73304811
Wanneer telt iets eigenlijk officieel als een citatie? Van de week werd het blad Nature (hierboven al ergens aangehaald) geciteerd in nrc.next op de wetenschapspagina n.a.v. een daarin verschenen artikel. Is dat ook een citaat? Of pas wanneer jij geciteerd wordt in een ander wetenschappelijk artikel?
Oh really?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 18:52:27 #207
124676 RobertoCarlos
pi_73314230
quote:
ik heb antwoord terug:

geaccepteerd!!!

Yeah!!
pi_73343807
quote:
ik heb antwoord terug:

geaccepteerd!!!

Prachtig, gefeliciteerd!
pi_73343880
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:03 schreef Matthijs- het volgende:
Wanneer telt iets eigenlijk officieel als een citatie? Van de week werd het blad Nature (hierboven al ergens aangehaald) geciteerd in nrc.next op de wetenschapspagina n.a.v. een daarin verschenen artikel. Is dat ook een citaat? Of pas wanneer jij geciteerd wordt in een ander wetenschappelijk artikel?
Dat telt niet. Er is een bepaalde lijst van bladen waarin alle citaties worden geteld. Kun je op de Thompson ISI website terug vinden.

Ter nuancering van de IF - klinische bladen zoals NEJM en Lancet hebben een hogere IF dan bijvoorbeeld een Nature of Science, omdat klinische artikelen vaak meer citeren en er simpelweg meer klinische bladen zijn. Maar iedereen weet dat Nature hoger staat aangeschreven dan Nature Medicine hoewel de laatste een hogere IF heeft.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:21:47 #210
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_73744720
@Grumpey: JAMA is niet verkeerd! Gefeliciteerd!

Ik zit even in een publicatiedip. Mijn designartikel blijft maar hangen bij mijn projectteam (dan weer toch iemand anders als auteur betrekken, die er weer naar moet kijken.....bah) & moet mezelf even opladen om mijn (nog afstudeerstage-)artikel voor de 3e x te gaan indienen........

Maar: keep on going strong! De praktische dingen van het reilen en zeilen van een trial slokken veel tijd op (en eerlijk gezegd vind ik dat ook erg leuk!) Maarja, publiceren is eigenlijk waar het om gaat.
pi_74005761
Mijn paper is vandaag geaccepteerd in Cancer Cell (IF 25). Uitstekend resultaat voor mijn eerste postdoc paper

[ Bericht 11% gewijzigd door Shivo op 24-10-2009 03:25:44 ]
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 05:14:14 #212
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_74007906
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 00:55 schreef Shivo het volgende:
Mijn paper is vandaag geaccepteerd in Cancer Cell (IF 25). Uitstekend resultaat voor mijn eerste postdoc paper
Gefeliciteerd, voor mij blijft dat vooralsnog een natte droom. Tof!
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:53:16 #213
124676 RobertoCarlos
pi_74018025
quote:
Wat goed is, komt snel!
pi_74019124
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 16:53 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wat goed is, komt snel!
Snel, snel... ik geloof dat we vorig jaar december voor het eerst submitten
  zondag 25 oktober 2009 @ 12:33:59 #215
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_74040079
quote:
Gefeliciteerd

Ga je nog een feestje vieren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')