Misschien is dat ook wel omdat daar nog heel veel winst valt te pakken met het onderzoek vanwege nieuwe technieken en nog veel onbekend terreinquote:Op woensdag 6 mei 2009 17:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het lijkt wel of tegenwoordig iedereen dat .... hoe heet ook al weer...... o ja, het geheugen onderzoekt. Of iig dan iets met de hersenen
He tuxepux, gefeliciteerd he!![]()
Dat ligt ook wel een beetje voor de hand bij psychologie natuurlijkquote:Op woensdag 6 mei 2009 17:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het lijkt wel of tegenwoordig iedereen dat .... hoe heet ook al weer...... o ja, het geheugen onderzoekt. Of iig dan iets met de hersenen
He tuxepux, gefeliciteerd he!![]()
Volgens mij gaat er van zo'n salaris ongeveer 30 procent af, misschien een procentje of 2 minder. Je zit dus aardig goed denk ik.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:53 schreef tuxepux het volgende:
Even ter info: dat eerstejaars salaris, 2040 euro, wat hou je daar netto van over? Ik neem aan dat veel Nederlandse aio's hetzelfde verdienen en evenveel pensioen betalen e.d., dus er is vast wel iets zinnigs over te zeggen, hoop ik. Ik ga uit van 1400 euro netto, is dat naief?
Iets meer dacht ik nog, zelfs. Maar genoeg om in je eentje van te leven, vond ik.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:53 schreef tuxepux het volgende:
Even ter info: dat eerstejaars salaris, 2040 euro, wat hou je daar netto van over? Ik neem aan dat veel Nederlandse aio's hetzelfde verdienen en evenveel pensioen betalen e.d., dus er is vast wel iets zinnigs over te zeggen, hoop ik. Ik ga uit van 1400 euro netto, is dat naief?
Dat komt aardig overeen met de rekenmachine op internet! Valt me nog mee.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:29 schreef Grumpey het volgende:
1460 euro hou ik er dit 1e jaar aan over, netto. en dan krijg je uiteraard in mei nog een zelfde bedrag aan vakantiegeld, en volgens mij ook op elke uni nog in december een 13e maand.
Gefeliciteerd! Wiehoe, op naar Nieuw-Zeeland!quote:
Hoi!quote:
Logisch, toch? Dan ben je blijkbaar slim en heb je ervaringquote:Op donderdag 18 juni 2009 17:02 schreef lovelyrita het volgende:
Ik heb ook wel eens gehoord dat cum laude afstuderen en een wetenschappelijke publicatie kunnen bijdragen aan je kansen om uitgenodigd te worden op gesprek... (Geesteswetenschappen)
Inderdaad. Het protocol schrijft voor dat je moet verdedigen en dat zwijgen niet mag. Als je niet kan praten moet er dus zo'n dergelijke oplossing worden gevonden.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:47 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Er is zo'n typische anekdote van een nederlandse promotie. De promovendus was te ziek om te spreken. Hij kwam opdagen. Er werd toen een 45 minuten durende vraag gesteld. Promotie over. Gast gepromoveerd
Dank je!quote:
Merci! Ken je Christoph? Het is trouwens Prof. Kühn tegenwoordig, met grote hoekkamer op het instituut zoals de Duitse hiërarchie dat voorschrijftquote:Op donderdag 9 juli 2009 21:35 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ich gratuliere Ihnen, herr dr. Kees!![]()
Und schoene Gruessen an den Herr Dr. Kühn!!![]()
(war die Verteidigung auf Deutsch eigentlich or in English?)
Ik woon nu in Duitsland en 't is inderdaad best erg hier. Meer dan de helft van de brieven die ik krijg beginnen met "Herrn Dr.".quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:23 schreef speknek het volgende:
Gefeliciteerd Herr Doktor.
Hmmm.
Zodra ik gepromoveerd ben ga ik gelijk naar de gemeente om m'n naam te laten wijzigen in Herr Doktor en draag ik alleen nog maar SS uniformen en een mononocle.
Helaas niet, ik zat ff populair mee te doen, ik had je wat gegoogledquote:Op donderdag 9 juli 2009 23:16 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Dank je!.
[..]
Merci! Ken je Christoph? Het is trouwens Prof. Kühn tegenwoordig, met grote hoekkamer op het instituut zoals de Duitse hiërarchie dat voorschrijft.
Promoveren is harder werken dan het daadwerkelijk werken waar jij het over hebt...quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:56 schreef Leonidas82 het volgende:
Wat een flauwekul dat 'gepromoveer' Het is gewoon uitstel en ontwijkgedrag t.o.v. werken.
Ga gewoon de arbeidsmarkt op en je eindelijk waarmaken
Whehequote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:56 schreef Leonidas82 het volgende:
Wat een flauwekul dat 'gepromoveer' Het is gewoon uitstel en ontwijkgedrag t.o.v. werken.
Je bent hopelijk een externe aio?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:09 schreef TeleluvR het volgende:
Promoveren is harder werken dan het daadwerkelijk werken waar jij het over hebt...
Bovendiendien betaal ik gewoon belasting en bouw ik pensioen op, dus wat is er zo anders aan dat werk van jou, behalve dat wij wel niveau hebben?
Mooie termen allemaal, maar eigenlijk bedoel je dat je gewoon wat zit te knutselen om iets te maken?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:03 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Voor sommige functies moet je juist een promotie gedaan hebben. Ik roep bijvoorbeeld R&D. Ik doe een externe promotie (werk dan ook op een r&d afdeling). Dus tijdnes mijn werk doe ik ook onderzoek (vooral action research dus, aangezien ik begonnen ben met een framework + technieken die ik steeds aan het verbeteren ben).
Ah, onderzoekers 'werken' niet en een baan in de industrie is de heilige graal? Been there, done that, got the t-shirt, en had er rustig mijn werkzame leven kunnen uitzitten met een erg goed salaris. Maar dat vond ik te saai, ik zoek liever de échte uitdagingen op. Maar ieder zijn ding hoor, grijze kantoormuis.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:56 schreef Leonidas82 het volgende:
Met mijn promotie maak ik meer kinderen blij dan dat ik ooit in een ziekenhuis voor elkaar zou krijgen, omdat hun problemen eindelijk eens duidelijk worden en mogelijk aangepakt kunnen worden.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:56 schreef Leonidas82 het volgende:
Inderdaad zeg. Je doet geen wetenschappelijke studie om vervolgens 40 jaar lang als een zombie te leven.quote:Op zondag 12 juli 2009 02:48 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ah, onderzoekers 'werken' niet en een baan in de industrie is de heilige graal? Been there, done that, got the t-shirt, en had er rustig mijn werkzame leven kunnen uitzitten met een erg goed salaris. Maar dat vond ik te saai, ik zoek liever de échte uitdagingen op. Maar ieder zijn ding hoor, grijze kantoormuis. [ afbeelding ].
Leonidas is dan ook van het hoger beroeps onderwijs.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:47 schreef thabit het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. Je doet geen wetenschappelijke studie om vervolgens 40 jaar lang als een zombie te leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |