ja, het gekke is dat op rotterdam.nl dus heliport wel als onderdeel van agniesebuurt genoemd wordtquote:Op zondag 1 maart 2009 10:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, dan mag je de gemeente wel even van bovenstaande op de hoogte stellen want ze weten dat blijkbaar zelf niet.
Klust je kerel weleens? T klinkt alsof jij de Nico in huis bent?quote:Op zondag 1 maart 2009 17:48 schreef Isegrim het volgende:
Klus er zelf eentje!
Alle klusjes hier in huis zijn nu klaar. Heb de laatste paar plankjes opgehangen en een deur die kapot was gefixt. Ik wil alleen nog de luie stoel in de woonkamer verven, maar dat heeft geen haast.
die van ons ( groot zat voor 3 nijnen ) was 30 euro ofzo bij de pretoria hier bij afrikaanderpleinquote:Op zondag 1 maart 2009 17:05 schreef WHATSHESAID het volgende:
Weet iemand waar ze in Rotterdam goedkope konijnenkooien (voor binnen) verkopen? Marktplaats gaat 'm niet worden...
Je computer is ontploft?quote:Op zondag 1 maart 2009 17:58 schreef Metatron het volgende:
Mijn hardgrondige hekel aan hardware, en zo mogelijk nog hardgrondigere hekel aan fabrikanten die hun troep niet afdoende testen heeft vandaag weer een briljant hoogtepunt beleeft..
op een bedje met sla bedoel je, of in een tuigje?quote:Op zondag 1 maart 2009 18:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nu is het wachten op een dergelijke foto met Friezen
Neuh. Maar eerst een nieuw bordje testen voor werk. Heel fijn, leuk en zo. Totdat ik de door ons gebruikte RAID controller er in wilde stoppen. Had de ontwerper van het mono even vergeten rekening te houden met LANGE PCI kaarten.quote:
quote:Op zondag 1 maart 2009 18:39 schreef Metatron het volgende:
[..]
Neuh. Maar eerst een nieuw bordje testen voor werk. Heel fijn, leuk en zo. Totdat ik de door ons gebruikte RAID controller er in wilde stoppen. Had de ontwerper van het mono even vergeten rekening te houden met LANGE PCI kaarten.
Geil hoor, zo'n koelblok op de chipset, maar nu kom ik dus 3mm ruimte tekort.
En thuis wilde ik wat extra memory in m'n PC hebben. Dus ik druk er 4GB bij, en het ding was niet...meer...vooruit...te...branden... Affijn, eerst dan maar Vista eens updaten. Dat kostte dus letterlijk UREN. En hielp niet.
Goochelen met locatie van DIMMS, latency timings, bussnelheden.. Nada.
Uiteindelijk een net iets nieuwere BIOS er in gezet. En werken.
VOOR DAT DING IS GODNONDEDJU VAN MEET AF AAN GEGARANDEERD DAT-IE MET 8GB OVERWEG KAN!
*grom*
Ik heb geen flauw idee waar je het allemaal over hebt, maar ik wens je wel veel sterkte!quote:Op zondag 1 maart 2009 18:39 schreef Metatron het volgende:
[..]
Neuh. Maar eerst een nieuw bordje testen voor werk. Heel fijn, leuk en zo. Totdat ik de door ons gebruikte RAID controller er in wilde stoppen. Had de ontwerper van het mono even vergeten rekening te houden met LANGE PCI kaarten.
Geil hoor, zo'n koelblok op de chipset, maar nu kom ik dus 3mm ruimte tekort.
En thuis wilde ik wat extra memory in m'n PC hebben. Dus ik druk er 4GB bij, en het ding was niet...meer...vooruit...te...branden... Affijn, eerst dan maar Vista eens updaten. Dat kostte dus letterlijk UREN. En hielp niet.
Goochelen met locatie van DIMMS, latency timings, bussnelheden.. Nada.
Uiteindelijk een net iets nieuwere BIOS er in gezet. En werken.
VOOR DAT DING IS GODNONDEDJU VAN MEET AF AAN GEGARANDEERD DAT-IE MET 8GB OVERWEG KAN!
*grom*
Ook met alleen die disk aangesloten ziet-ie hem niet?quote:Op zondag 1 maart 2009 18:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Als jij weet hoe ik er voor kan zorgen dat één van de pc's hier een 640GB SATA schijf wil gaan herkennen, voor ik die schijf zó door het enkel glas de Dordtselaan op torpedeer...
Hmm het lijkt er op dat ik ergens een SATA I/II jumper moet prikken, ofzo. Ik kan zo één van mijn schijven even daar in hangen om te kijken hoe die het doen..quote:Op zondag 1 maart 2009 18:54 schreef Metatron het volgende:
[..]
Ook met alleen die disk aangesloten ziet-ie hem niet?
Een andere disk op dezelfde poort wordt wel gezien?
Wat voor bord en welke disk heb je?quote:Op zondag 1 maart 2009 18:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hmm het lijkt er op dat ik ergens een SATA I/II jumper moet prikken, ofzo. Ik kan zo één van mijn schijven even daar in hangen om te kijken hoe die het doen..
mobo a7v600quote:
tis mijn pc die gefixt moet wordenquote:Op zondag 1 maart 2009 19:07 schreef Isegrim het volgende:
Verkeerde account of mag ldg zich er ook mee bemoeien?
Jumpers heb ik hier alleen even niet liggenquote:Op zondag 1 maart 2009 19:08 schreef Loveless85 het volgende:
Mjah harddisk moet wel redelijk rap werken, ff tjekken of je controller/poort werkt, de SATA kabel niet gebroken is en of je jumpers idd goed staan
Zoiets vermoedde ik al.quote:Op zondag 1 maart 2009 19:09 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
tis mijn pc die gefixt moet worden
niet dat ik precies weet wat ik net zei hoor, ik tikte gewoon de nrs in die jeroen opdreunde
Dat mobo heeft zo te zien een SATA (I) aansluiting. Die 640 WD is zeer waarschijnlijk een SATA-II disk. Mogelijk schakelt de drive niet correct terug, en moet je die (als dat kan) met een jumper vertellen dat-ie op SATA-I snelheid moet gaan werken.quote:Op zondag 1 maart 2009 19:06 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
mobo a7v600
western digital 640 gb sata
Zou wel gewoon backwards compatible moeten zijn zonder dat je er zelf wat aan doet volgens mij heurquote:Op zondag 1 maart 2009 19:16 schreef Metatron het volgende:
[..]
Dat mobo heeft zo te zien een SATA (I) aansluiting. Die 640 WD is zeer waarschijnlijk een SATA-II disk. Mogelijk schakelt de drive niet correct terug, en moet je die (als dat kan) met een jumper vertellen dat-ie op SATA-I snelheid moet gaan werken.
we hebben iig een jumper gevonden op een van de schijven hierquote:Op zondag 1 maart 2009 19:35 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zou wel gewoon backwards compatible moeten zijn zonder dat je er zelf wat aan doet volgens mij heur
Waar 'Zou' het belangrijkste woordje isquote:Op zondag 1 maart 2009 19:35 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zou wel gewoon backwards compatible moeten zijn zonder dat je er zelf wat aan doet volgens mij heur
Precies, vaak zat gehad dat iets 'zou moeten werken' maar het gewoon niet werktequote:Op zondag 1 maart 2009 20:04 schreef Metatron het volgende:
[..]
Waar 'Zou' het belangrijkste woordje is
Ooh zo'n boekkie met nutteloze info voor noobs, en als je écht problemen of errors heb dat dan daar alsnog niets bruikbaars instaat bedoelen jullie?quote:Op zondag 1 maart 2009 22:22 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
je weet wel zo'n nutteloze lap tekst!
Die samsung van mij kwam met iets dat lijkt op een handleiding (Verneuk eerst je uptime, haal de stekker er uit, steek de plugs er in en schroef hem vast).quote:Op zondag 1 maart 2009 22:40 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ooh zo'n boekkie met nutteloze info voor noobs, en als je écht problemen of errors heb dat dan daar alsnog niets bruikbaars instaat bedoelen jullie?
Sowieso, de handleiding voor het installeren van een harde schijf lezen?
Ik heb het nog niet geprobeerd, want dan moet deze uitquote:Op zondag 1 maart 2009 22:59 schreef Metatron het volgende:
MoBo handleidingen heb je doorgaans ook geen fuck aan. Leuk om op te zoeken hoeveel geheugen je er op kan prikken, en precies welke chipset gebruikt is, maar daarmee houdt het wel een beetje op. Dat ik het beschermkapje van een CPU-socket af moet halen voordat ik de proc er op druk snap ik ook nog wel.
Maarreh.. Doet-ie al iets?
ALS ze er in staanquote:Op zondag 1 maart 2009 23:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet geprobeerd, want dan moet deze uit![]()
En mn lieve 10 jaar oude 30GB hdd die dood leek, lijkt het weer te doen![]()
Moboboekjes zijn trouwens handig voor de piep-codes wanneer een kritisch stuk hardware is overleden
Das wel erg hendig, anders is het vaak gok-werk als je PC niet voorbij de POST komt wat er nou verrot isquote:Op zondag 1 maart 2009 23:19 schreef Metatron het volgende:
[..]
ALS ze er in staan.
Bij de wat duurdere Asus borden krijg je tegwoordig een diagnostic kaart bijgeleverd. Die prik je op het board, en laat mooie hex-codes zien gedurende de POST die je dan weer kan opzoeken.
piep pieeeeep piep piep.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Das wel erg hendig, anders is het vaak gok-werk als je PC niet voorbij de POST komt wat er nou verrot is
met een 00-FF hex-code heb je practisch gezien wat meer opties. Bovendien hebben veel kasten tegwoordig niet eens meer een speaker.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
piep pieeeeep piep piep.
En dan zoek je in je boek "short long short short" op
Macquote:Op maandag 2 maart 2009 08:01 schreef Loveless85 het volgende:
Vanavond maar weer een sleutelen aan mn PC, benieuwd of het allemaal in één keer werkt, gok van niet, word denk ik sowieso OS even opnieuw installeren
Neuh, voor mij geen Macquote:
Ik ben zeer benieuwd wattie wel en niet gaat doenquote:Op maandag 2 maart 2009 09:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:Als het goed is boot hij dan niet eens meer
Volgens mij krijg je van die mooie 12 pixels hoge witte letters die een NTLDR melding gaan geven.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:31 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik ben zeer benieuwd wattie wel en niet gaat doen
Valt wel mee. Als je begint met diskcontrollers in IDE compatible mode te zetten, en in safe-mode booten kom je al een heel eind. Dan mobo en video-drivers installeren, en meestal komt het dan wel goed hoor.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je van die mooie 12 pixels hoge witte letters die een NTLDR melding gaan geven.
Boot hem dan toch eerst in W7, dan is activeren geen probleem namelijk, ga daarna wel weer klussen om m'n XP aan de slag te krijgen.quote:Op maandag 2 maart 2009 10:12 schreef Metatron het volgende:
[..]
Valt wel mee. Als je begint met diskcontrollers in IDE compatible mode te zetten, en in safe-mode booten kom je al een heel eind. Dan mobo en video-drivers installeren, en meestal komt het dan wel goed hoor.
Wel je OS opnieuw activeren waarschijnlijk.
waar ga je hem halen? ow en wat voor nijntje krijg jequote:Op maandag 2 maart 2009 11:36 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik ga zo een nijnenhok kopen! En morgen een nijn
owjah de rimboequote:Op maandag 2 maart 2009 11:45 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik kijk wel even bij de Rimboe aan de kruiskade, mochten ze daar alleen hele dure hokken hebben, moet ik even een plan B gaan verzinnen
Geen idee wat voor nijn het is eigenlijk! Hij/zij komt van m'n stageschool, daar hebben ze een aantal weken twee nestjes gekregen.
Al gun ik die dierenwinkel geen euro omzet meer.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:54 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
owjah de rimboeliepen wij laatst ook nog langs, die hebben zo'n tof bord met "aanbieding, goudvis 1 euro" benieuwd hoeveel chinezen daar goudvissen kopen
![]()
ons hok was iets van 30 e, weet niet of ze ze nog verkopen. maar anders kun je daar ook nog ff kijken
Is ook altijd weer een leuke uitdaging om die dingen door de OV poortjes te krijgen.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:25 schreef WHATSHESAID het volgende:
Om eerlijk te zijn ben ik een beetje te lui om een heel stuk met de tram (naar afrikaanderplein) of de trein (naar alexandrium) te gaan voor een kooi. Bovendien lijkt het me totaal niet praktisch, gezien een gemiddelde konijnenkooi even groot is als ik zelf ben en ik in m'n eentje ben
mocht je hulp nodig hebben, ben vrij vandaagquote:Op maandag 2 maart 2009 12:25 schreef WHATSHESAID het volgende:
Om eerlijk te zijn ben ik een beetje te lui om een heel stuk met de tram (naar afrikaanderplein) of de trein (naar alexandrium) te gaan voor een kooi. Bovendien lijkt het me totaal niet praktisch, gezien een gemiddelde konijnenkooi even groot is als ik zelf ben en ik in m'n eentje ben
Ik twijfel eigenlijk nog. Ben zo bang dat ze elkaar de tent uitvechten ofzo...quote:
Dat ligt er maar net aan hoeveel tijd je zelf aan het konijn kan besteden. Al is het erg leuk om te zien hoe ze elkaar wassen of proberen zo veel mogelijk snoepjes bij de andere vandaan te jattenquote:
volgens mij valt dat reuze mee, zolang je ze maar vanaf zo jong mogelijk bij elkaar zat.quote:Op maandag 2 maart 2009 13:00 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Ik twijfel eigenlijk nog. Ben zo bang dat ze elkaar de tent uitvechten ofzo...
Wellicht dat de stroom niet direct stabiel was en dat er nog ergens een router of switch of zoiets gereset moet worden.quote:Op maandag 2 maart 2009 13:44 schreef DutchTrain het volgende:
En kunnen de aanwezige ICT'ers mij uitleggen waarom je 48 uur na een stroomuitval nog steeds geen kantoornetwerk fatsoenlijk opgestart kunt hebben? (Als in: geen internet en outlook)
Part of the game.quote:Op maandag 2 maart 2009 14:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Huis is getaxeerd op 142.500"basic" woning van dit type met een niet (volledig) afgekochte erfpacht zou 140.000 moeten kosten, een compleet gemoderniseerde op eigen grond 162.000.
Deze is niet gemoderniseerd (basic keuken, basic badkamer, slecht schilderwerk, vloer slecht gelegd, ...) en op eigen grond.
Eerste bod van 138.000 werd niet serieus genomen (joh..), hij gaat nu een bod van 142.000 doen.
haha precies datzelfde smste ik jeroen netquote:
ik werd ook al helemaal vrolijk van het zonnetje van vandaagquote:Op maandag 2 maart 2009 17:04 schreef WHATSHESAID het volgende:
Net eerste terrasje van het jaar gepakt
Zónder aflossingsvrij deel?quote:Op maandag 2 maart 2009 15:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Net de hypotheker een mailtje gestuurd, hoe hoog de max hypotheek is zonder aflossingsvrij deel, en wat de maandlasten dan zijn (om te zien wat evt. de mogelijkheden in het uiterste geval zijn), maar volgens mij is die vrij op maandag....
medicatie ofzo?quote:Op maandag 2 maart 2009 18:24 schreef TJDoornbos het volgende:
Metoprololsuccinaat is niet best voor je......al 2 dagen ontzettend duizelig en het gevoel of ik enorm veel gezopen heb....
je maandlasten worden hoger, maar je kan ook een iets duurder huis kopen geloof ik, volgens mij bedoeld ie dat althansquote:Op maandag 2 maart 2009 18:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zónder aflossingsvrij deel?Aflossingsvrij is netto toch goedkoper?
Ja. Maar de rente op aflossingsvrij is hoger.quote:Op maandag 2 maart 2009 18:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zónder aflossingsvrij deel?Aflossingsvrij is netto toch goedkoper?
Ja, maar die kun je allemaal lekker aftrekken.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja. Maar de rente op aflossingsvrij is hoger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |