ai ai ai, leg dat meer eens uit. Flinke knauw voor de mensen in Turkijequote:Op woensdag 4 maart 2009 13:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ja berichten over "heldhaftige manoeuvres" e.d. deden al de ronde
http://www.ad.nl/binnenla(...)ngs_mankementen.htmlquote:Op woensdag 4 maart 2009 13:42 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
ai ai ai, leg dat meer eens uit. Flinke knauw voor de mensen in Turkije
Best kans dat ze met hun eigen verklaring komen. Net zoals ze na de crash toch heel lang hebben blijven beweren dat er toch vooral geen doden waren. Echt geen enkel slecht woord mag gesproken worden over hun maatschappij.quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het is nu wachten tot de pleuris gaat uitbreken in Turkije.
Die minister zei zelfs geen gewonden, niets aan de handje.quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Best kans dat ze met hun eigen verklaring komen. Net zoals ze na de crash toch heel lang hebben blijven beweren dat er toch vooral geen doden waren. Echt geen enkel slecht woord mag gesproken worden over hun maatschappij.
Mogelijk ging hij naar retard omdat de linker radio altimeter een verkeerde waarde gaf (negatief, dus mogelijk dacht het autothrottle systeem dat ze op de grond stonden, en dus de motoren naar idle bracht), maar ik ben niet op de hoogte van het 737 autothrottle systeem.quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:46 schreef Parzival het volgende:
maar dit stukje:
the authrottle went to "retard" mode
Waarom zou de autothrottle het af laten weten..
the stick shaker activated at about 400ft above ground and the first officer increased power
the captain took control and as the first officer released the throttles they moved to idle due to being in "retard" mode
dat er nog bij hebt.. als de officer de throttles loslaat.. waarom zouden ze dan terug springen?
Hun eigen visie op wat er allemaal gebeurd is, gaat er zeker komenquote:Op woensdag 4 maart 2009 13:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Best kans dat ze met hun eigen verklaring komen. Net zoals ze na de crash toch heel lang hebben blijven beweren dat er toch vooral geen doden waren. Echt geen enkel slecht woord mag gesproken worden over hun maatschappij.
Bron?quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:49 schreef Mylene het volgende:
[..]
Die minister zei zelfs geen gewonden, niets aan de handje.
veralgemeningen zijn nooit leuk. Het is niet dat vliegtuigen van turkish airlines dagelijks uit de lucht vallen, wel integendeel... en als turkse piloten toch zo incapabel zijn, moet je maar eens met bewijzen aankomen. Eén mislukte landing wil niets zeggen... Stelt hun opleiding dan niets voor ? Heb je de opleidingen al vergeleken met andere landen ?quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:57 schreef Lightning_NL het volgende:
Zo. Had ik toch gelijk. Incapabele Turkse piloten. Stelletje prutsers. Kutmaatschappij. Belachelijk.
Hoe ben jij ooit bij de luchtmacht terecht gekomen, echt. Ongenuanceerde flapdrol.quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:57 schreef Lightning_NL het volgende:
Zo. Had ik toch gelijk. Incapabele Turkse piloten. Stelletje prutsers. Kutmaatschappij. Belachelijk.
KLM is ook een baggermaatschappij met een stel onbezonnen prutsers achter de knuppels. Dat kunnen we wel concluderen na dat grapje op Tenerife.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:06 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
veralgemeningen zijn nooit leuk. Het is niet dat vliegtuigen van turkish airlines dagelijks uit de lucht vallen, wel integendeel... en als turkse piloten toch zo incapabel zijn, moet je maar eens met bewijzen aankomen. Eén mislukte landing wil niets zeggen... Stelt hun opleiding dan niets voor ? Heb je de opleidingen al vergeleken met andere landen ?
ik heb al regelmatig gevlogen met turkish airlines en onur air, en dat waren steeds zeer comfortabele vluchten moet ik zeggen. Ik zal er zeker nog mee vliegen.
En waar Boeing waarschijnlijk dus terecht van zegt dat het vrij makkelijk te voorkomen was geweest.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:12 schreef Lennox het volgende:
Welke opgemerkt is door piloten, maar waarop niet (snel genoeg) is gereageerd door de piloten.
Bij dat soort defecten is het dan ook procedure (mag ik hopen) om zo snel mogelijk de automatische piloot eraf te knallen.. sowieso waren volgensmij de visuele condities die dag niet enorm slecht, dus het lijkt me niet dat ze geprobeerd hebben op de auomatische piloot een landing uit te voeren..quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:11 schreef Meh7 het volgende:
Defect in de hoogtemeter wordt er gemeld (en daarvan een is een verkeerd signaal naar de automatische piloot gegaan)
En dat laat Turkish Airlines in een 737 met 135 pax vliegen...quote:Vliegtuigfabrikant Boeing heeft al opgeroepen aan luchtvaartmaatschappijen en vliegers om extra aandacht te vestigen op de grondbeginselen van het vliegen.
Euh, Radar altitude wat links andere waarden aangaf dan rechts? Of is dat ook een menselijke fout?quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:13 schreef Lightning_NL het volgende:
In het vliegtuig zaten geen fouten.
Dat is achteraf praten.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:13 schreef Lightning_NL het volgende:
In het vliegtuig zaten geen fouten. Alle fouten zijn door de piloten gemaakt. Belachelijk dat er mensen waren die het in hun kop haalden om in eerste instantie deze piloten als helden te eren.
En als een stel piloten zomaar een goed werkend vliegtuig de grond in vliegen mag je je inderdaad afvragen wat die opleiding van ze precies voorstelt.
Wel dus.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:15 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Bij dat soort defecten is het dan ook procedure (mag ik hopen) om zo snel mogelijk de automatische piloot eraf te knallen.. sowieso waren volgensmij de visuele condities die dag niet enorm slecht, dus het lijkt me niet dat ze geprobeerd hebben op de auomatische piloot een landing uit te voeren..
Dat is geen fatale fout dus. Gewoon slecht op gereageerd door de piloten.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:16 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Euh, Radar altitude wat links andere waarden aangaf dan rechts? Of is dat ook een menselijke fout?
Mistig toch? En is schijnbaar standaard bij Turkish Airlines?quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:15 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Bij dat soort defecten is het dan ook procedure (mag ik hopen) om zo snel mogelijk de automatische piloot eraf te knallen.. sowieso waren volgensmij de visuele condities die dag niet enorm slecht, dus het lijkt me niet dat ze geprobeerd hebben op de auomatische piloot een landing uit te voeren..
quote:Piloten negeerden technisch probleem (nu.nl)
AMSTERDAM - De vliegramp bij Schiphol, vandaag een week geleden, is mogelijk veroorzaakt door onoplettendheid van de piloten.
Dat zei voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) Pieter van Vollenhoven bij de presentatie van een tussenrapportage in Den Haag.
Volgens Van Vollenhoven was er een probleem met een van de hoogtemeters. De automatische piloot dacht dat het toestel zich een stuk lager bevond dan werkelijk het geval was en reageerde hierop door minder vermogen te geven.
Dit probleem werd door de piloten te laat opgemerkt. Toen de piloten weer vol vermogen wilden geven was dit al te laat en stortte het toestel een kilometer voor het begin van de landingsbaan neer.
Het ongeval kostte vier Amerikaanse en vijf Turkse inzittenden het leven. Tientallen passagiers raakten gewond en liggen nog in het ziekenhuis. Een persoon verkeert nog in kritieke toestand.
Dat klopt, maar die helivlieger blijft er maar op hameren dat het vliegtuig geen enkel mankement vertoonde. Hetgeen dus wel het geval was.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:17 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dat is geen fatale fout dus. Gewoon slecht op gereageerd door de piloten.
Sowieso is vooraf de piloten als helden eren al achterlijk, terwijl alles wijst naar de schuld van de piloten.quote:
De enige helden bij dit drama zijn de omstanders die de gewonde passagiers hebben geholpen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:20 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Sowieso is vooraf de piloten als helden eren al achterlijk, terwijl alles wijst naar de schuld van de piloten.
Een radalt die niet werkt, big fucking whoop. Als je daardoor een vliegtuig crasht had je nooit zo'n vliegtuig mogen besturen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:19 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Dat klopt, maar die helivlieger blijft er maar op hameren dat het vliegtuig geen enkel mankement vertoonde. Hetgeen dus wel het geval was.
Welke aanwijzingen zijn dat dan? Behalve dat ze Turks zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Sowieso is vooraf de piloten als helden eren al achterlijk, terwijl alles wijst naar de schuld van de piloten.
Godverredomme achterlijke mongool.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:21 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Een radalt die niet werkt, big fucking whoop. Als je daardoor een vliegtuig crasht had je nooit zo'n vliegtuig mogen besturen.
Iddquote:Op woensdag 4 maart 2009 14:21 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Een radalt die niet werkt, big fucking whoop. Als je daardoor een vliegtuig crasht had je nooit zo'n vliegtuig mogen besturen.
man, waarom reageer je zo agressief ? Zaten er bekenden van jou op die vlucht of zo aangezien je steeds zo vreemd reageert?quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:21 schreef Lightning_NL het volgende:
Een radalt die niet werkt, big fucking whoop. Als je daardoor een vliegtuig crasht had je nooit zo'n vliegtuig mogen besturen.
Hij heeft toch een punt?quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:24 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
man, waarom reageer je zo agressief ? Zaten er bekenden van jou op die vlucht of zo aangezien je steeds zo vreemd reageert?
Ik heb gewoon gelijk. Vind jij een kapotte radalt dan wel een reden om een vliegtuig de grond in te boren?quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:22 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Godverredomme achterlijke mongool.
Dat wilde ik even kwijt.
De manier waarop hij dat punt probeert te maken is ietwat, euh, apart te noemen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |