abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:42:56 #251
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_66688571
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:37 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ja berichten over "heldhaftige manoeuvres" e.d. deden al de ronde
ai ai ai, leg dat meer eens uit. Flinke knauw voor de mensen in Turkije
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_66688590
Zowel de throttles als de piloten stonden op retard-mode dus
pi_66688712
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:42 schreef Gia het volgende:
Zo, zijn ze in een keer weer held af.
Turkse mentaliteit kennende, zullen zich er niet zomaar bij neerleggen dat hun fouten maken.
  Donald Duck held woensdag 4 maart 2009 @ 13:46:11 #254
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66688716
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:42 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

ai ai ai, leg dat meer eens uit. Flinke knauw voor de mensen in Turkije
http://www.ad.nl/binnenla(...)ngs_mankementen.html
bijvoorbeeld
'Alle Turkse tv-zenders en kranten besteedden veel aandacht aan de crash. De media zijn trots op de piloten, die door hun manoeuvre zelf de dood vonden, maar door te landen in de klei de meeste passagiers 'op wonderlijke wijze' het leven hebben gered. '
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:46:13 #255
54408 Parzival
Where it happens
pi_66688722
maar dit stukje:
the authrottle went to "retard" mode

Waarom zou de autothrottle het af laten weten..

the stick shaker activated at about 400ft above ground and the first officer increased power
the captain took control and as the first officer released the throttles they moved to idle due to being in "retard" mode

dat er nog bij hebt.. als de officer de throttles loslaat.. waarom zouden ze dan terug springen?
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:46:54 #256
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_66688750
Het is nu wachten tot de pleuris gaat uitbreken in Turkije. Komt vast wel een ontkennende reactie van ze.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  Donald Duck held woensdag 4 maart 2009 @ 13:48:21 #257
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66688799
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het is nu wachten tot de pleuris gaat uitbreken in Turkije.
Best kans dat ze met hun eigen verklaring komen. Net zoals ze na de crash toch heel lang hebben blijven beweren dat er toch vooral geen doden waren. Echt geen enkel slecht woord mag gesproken worden over hun maatschappij.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:49:31 #258
16715 Mylene
*schatje*
pi_66688841
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:48 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Best kans dat ze met hun eigen verklaring komen. Net zoals ze na de crash toch heel lang hebben blijven beweren dat er toch vooral geen doden waren. Echt geen enkel slecht woord mag gesproken worden over hun maatschappij.
Die minister zei zelfs geen gewonden, niets aan de handje.
pi_66688851
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:46 schreef Parzival het volgende:
maar dit stukje:
the authrottle went to "retard" mode

Waarom zou de autothrottle het af laten weten..

the stick shaker activated at about 400ft above ground and the first officer increased power
the captain took control and as the first officer released the throttles they moved to idle due to being in "retard" mode

dat er nog bij hebt.. als de officer de throttles loslaat.. waarom zouden ze dan terug springen?
Mogelijk ging hij naar retard omdat de linker radio altimeter een verkeerde waarde gaf (negatief, dus mogelijk dacht het autothrottle systeem dat ze op de grond stonden, en dus de motoren naar idle bracht), maar ik ben niet op de hoogte van het 737 autothrottle systeem.

Dat kun je handmatig corrigeren door simpel weg de throttles naar voren te schuiven, wat de FO ook gedaan schijnt te hebben, maar zolang je het autothrottle systeem aan laat staan, dan zal deze in de retard mode blijven en dus zonder de handmatige correctie, gewoon weer zijn eigen gang gaan.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_66688895
-edit- Nutteloos, offtopic

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 04-03-2009 14:11:19 ]
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:52:19 #261
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_66688963
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:48 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Best kans dat ze met hun eigen verklaring komen. Net zoals ze na de crash toch heel lang hebben blijven beweren dat er toch vooral geen doden waren. Echt geen enkel slecht woord mag gesproken worden over hun maatschappij.
Hun eigen visie op wat er allemaal gebeurd is, gaat er zeker komen
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_66688964
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:49 schreef Mylene het volgende:

[..]

Die minister zei zelfs geen gewonden, niets aan de handje.
Bron?
pi_66689145
Zo. Had ik toch gelijk. Incapabele Turkse piloten. Stelletje prutsers. Kutmaatschappij. Belachelijk.
pi_66689454
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:57 schreef Lightning_NL het volgende:
Zo. Had ik toch gelijk. Incapabele Turkse piloten. Stelletje prutsers. Kutmaatschappij. Belachelijk.
veralgemeningen zijn nooit leuk. Het is niet dat vliegtuigen van turkish airlines dagelijks uit de lucht vallen, wel integendeel... en als turkse piloten toch zo incapabel zijn, moet je maar eens met bewijzen aankomen. Eén mislukte landing wil niets zeggen... Stelt hun opleiding dan niets voor ? Heb je de opleidingen al vergeleken met andere landen ?

ik heb al regelmatig gevlogen met turkish airlines en onur air, en dat waren steeds zeer comfortabele vluchten moet ik zeggen. Ik zal er zeker nog mee vliegen.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_66689493
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:57 schreef Lightning_NL het volgende:
Zo. Had ik toch gelijk. Incapabele Turkse piloten. Stelletje prutsers. Kutmaatschappij. Belachelijk.
Hoe ben jij ooit bij de luchtmacht terecht gekomen, echt. Ongenuanceerde flapdrol.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66689552
Fout in het vliegtuig en bemanning deed er dus niet op tijd wat aan.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  woensdag 4 maart 2009 @ 14:10:14 #267
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_66689601
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:06 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

veralgemeningen zijn nooit leuk. Het is niet dat vliegtuigen van turkish airlines dagelijks uit de lucht vallen, wel integendeel... en als turkse piloten toch zo incapabel zijn, moet je maar eens met bewijzen aankomen. Eén mislukte landing wil niets zeggen... Stelt hun opleiding dan niets voor ? Heb je de opleidingen al vergeleken met andere landen ?

ik heb al regelmatig gevlogen met turkish airlines en onur air, en dat waren steeds zeer comfortabele vluchten moet ik zeggen. Ik zal er zeker nog mee vliegen.
KLM is ook een baggermaatschappij met een stel onbezonnen prutsers achter de knuppels. Dat kunnen we wel concluderen na dat grapje op Tenerife.
pi_66689657
Defect in de hoogtemeter wordt er gemeld (en daarvan een is een verkeerd signaal naar de automatische piloot gegaan)
pi_66689689
Welke opgemerkt is door piloten, maar waarop niet (snel genoeg) is gereageerd door de piloten.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  woensdag 4 maart 2009 @ 14:13:06 #270
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_66689707
Die verdamtes left radio altimiters ook
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_66689717
In het vliegtuig zaten geen fouten. Alle fouten zijn door de piloten gemaakt. Belachelijk dat er mensen waren die het in hun kop haalden om in eerste instantie deze piloten als helden te eren.
En als een stel piloten zomaar een goed werkend vliegtuig de grond in vliegen mag je je inderdaad afvragen wat die opleiding van ze precies voorstelt.
  woensdag 4 maart 2009 @ 14:13:47 #272
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_66689733
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:12 schreef Lennox het volgende:
Welke opgemerkt is door piloten, maar waarop niet (snel genoeg) is gereageerd door de piloten.
En waar Boeing waarschijnlijk dus terecht van zegt dat het vrij makkelijk te voorkomen was geweest.
pi_66689795
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:11 schreef Meh7 het volgende:
Defect in de hoogtemeter wordt er gemeld (en daarvan een is een verkeerd signaal naar de automatische piloot gegaan)
Bij dat soort defecten is het dan ook procedure (mag ik hopen) om zo snel mogelijk de automatische piloot eraf te knallen.. sowieso waren volgensmij de visuele condities die dag niet enorm slecht, dus het lijkt me niet dat ze geprobeerd hebben op de auomatische piloot een landing uit te voeren..
pi_66689805
quote:
Vliegtuigfabrikant Boeing heeft al opgeroepen aan luchtvaartmaatschappijen en vliegers om extra aandacht te vestigen op de grondbeginselen van het vliegen.
En dat laat Turkish Airlines in een 737 met 135 pax vliegen...
  woensdag 4 maart 2009 @ 14:16:11 #275
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_66689823
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:13 schreef Lightning_NL het volgende:
In het vliegtuig zaten geen fouten.
Euh, Radar altitude wat links andere waarden aangaf dan rechts? Of is dat ook een menselijke fout?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_66689825
Ze komen wel met een aanbeveling richting Boeing. Dat is in de inleiding al gemeld, maar de schuld ligt inderdaad gewoon bij de piloten. Zeker omdat aangegeven is dat dit niet de eerste keer was in de laatste 25uur van dit vliegtuig.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  woensdag 4 maart 2009 @ 14:16:27 #277
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_66689834
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:13 schreef Lightning_NL het volgende:
In het vliegtuig zaten geen fouten. Alle fouten zijn door de piloten gemaakt. Belachelijk dat er mensen waren die het in hun kop haalden om in eerste instantie deze piloten als helden te eren.
En als een stel piloten zomaar een goed werkend vliegtuig de grond in vliegen mag je je inderdaad afvragen wat die opleiding van ze precies voorstelt.
Dat is achteraf praten.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_66689849
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:15 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Bij dat soort defecten is het dan ook procedure (mag ik hopen) om zo snel mogelijk de automatische piloot eraf te knallen.. sowieso waren volgensmij de visuele condities die dag niet enorm slecht, dus het lijkt me niet dat ze geprobeerd hebben op de auomatische piloot een landing uit te voeren..
Wel dus.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66689864
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:16 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Euh, Radar altitude wat links andere waarden aangaf dan rechts? Of is dat ook een menselijke fout?
Dat is geen fatale fout dus. Gewoon slecht op gereageerd door de piloten.
Noot noot.
pi_66689878
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:15 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Bij dat soort defecten is het dan ook procedure (mag ik hopen) om zo snel mogelijk de automatische piloot eraf te knallen.. sowieso waren volgensmij de visuele condities die dag niet enorm slecht, dus het lijkt me niet dat ze geprobeerd hebben op de auomatische piloot een landing uit te voeren..
Mistig toch? En is schijnbaar standaard bij Turkish Airlines?
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_66689910
Linker radio-hoogtemeter gaf een verkeerde waarde aan (-1 ft t.o.v. 1900 ft), en stuurde dit signaal naar de automatische piloot waarna er automatisch gas teruggenomen werd.
  Moderator woensdag 4 maart 2009 @ 14:19:16 #282
8781 crew  Frutsel
pi_66689930
quote:
Piloten negeerden technisch probleem (nu.nl)

AMSTERDAM - De vliegramp bij Schiphol, vandaag een week geleden, is mogelijk veroorzaakt door onoplettendheid van de piloten.

Dat zei voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) Pieter van Vollenhoven bij de presentatie van een tussenrapportage in Den Haag.

Volgens Van Vollenhoven was er een probleem met een van de hoogtemeters. De automatische piloot dacht dat het toestel zich een stuk lager bevond dan werkelijk het geval was en reageerde hierop door minder vermogen te geven.


Dit probleem werd door de piloten te laat opgemerkt. Toen de piloten weer vol vermogen wilden geven was dit al te laat en stortte het toestel een kilometer voor het begin van de landingsbaan neer.

Het ongeval kostte vier Amerikaanse en vijf Turkse inzittenden het leven. Tientallen passagiers raakten gewond en liggen nog in het ziekenhuis. Een persoon verkeert nog in kritieke toestand.
  woensdag 4 maart 2009 @ 14:19:28 #283
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_66689935
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:17 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Dat is geen fatale fout dus. Gewoon slecht op gereageerd door de piloten.
Dat klopt, maar die helivlieger blijft er maar op hameren dat het vliegtuig geen enkel mankement vertoonde. Hetgeen dus wel het geval was.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_66689959
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:16 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Dat is achteraf praten.
Sowieso is vooraf de piloten als helden eren al achterlijk, terwijl alles wijst naar de schuld van de piloten.
  woensdag 4 maart 2009 @ 14:21:12 #285
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_66690005
-

[ Bericht 100% gewijzigd door GoodGawd op 04-03-2009 14:21:56 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_66690006
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:20 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Sowieso is vooraf de piloten als helden eren al achterlijk, terwijl alles wijst naar de schuld van de piloten.
De enige helden bij dit drama zijn de omstanders die de gewonde passagiers hebben geholpen.
Noot noot.
pi_66690028
Pilot error.

Zodra lampjes gaan branden dat je radio altimeter niet werkt, of dat er iets anders aan de hand is, moet de piloot z'n verstand of QRH (quick reference handbook) raadplegen.
pi_66690030
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:19 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Dat klopt, maar die helivlieger blijft er maar op hameren dat het vliegtuig geen enkel mankement vertoonde. Hetgeen dus wel het geval was.
Een radalt die niet werkt, big fucking whoop. Als je daardoor een vliegtuig crasht had je nooit zo'n vliegtuig mogen besturen.
pi_66690037
Ben benieuwd wat TA er van zegt
Noot noot.
pi_66690042
Die Turkse verslaggever gelijk weer over die NW vlucht die ervoor zat .
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_66690056
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Sowieso is vooraf de piloten als helden eren al achterlijk, terwijl alles wijst naar de schuld van de piloten.
Welke aanwijzingen zijn dat dan? Behalve dat ze Turks zijn natuurlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66690058
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:21 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Een radalt die niet werkt, big fucking whoop. Als je daardoor een vliegtuig crasht had je nooit zo'n vliegtuig mogen besturen.
Godverredomme achterlijke mongool.

Dat wilde ik even kwijt.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66690090
Wat nu gezegd wordt implicieert gewoon dat de fout als geheel bij piloten wordt gelegd.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_66690114
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:21 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Een radalt die niet werkt, big fucking whoop. Als je daardoor een vliegtuig crasht had je nooit zo'n vliegtuig mogen besturen.
Idd

Als een piloot ziet dat er een vlek/krasje op de neus van het vliegtuig is en die doet op 12 km hoogte de deur open om het even te bekijken, dan ligt het niet aan het vliegtuig zelf dat die problemen heeft
Noot noot.
pi_66690131
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:21 schreef Lightning_NL het volgende:


Een radalt die niet werkt, big fucking whoop. Als je daardoor een vliegtuig crasht had je nooit zo'n vliegtuig mogen besturen.
man, waarom reageer je zo agressief ? Zaten er bekenden van jou op die vlucht of zo aangezien je steeds zo vreemd reageert?
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_66690149
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:24 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

man, waarom reageer je zo agressief ? Zaten er bekenden van jou op die vlucht of zo aangezien je steeds zo vreemd reageert?
Hij heeft toch een punt?
Noot noot.
pi_66690171
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:22 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Godverredomme achterlijke mongool.

Dat wilde ik even kwijt.
Ik heb gewoon gelijk. Vind jij een kapotte radalt dan wel een reden om een vliegtuig de grond in te boren?
Verder nog intelligente bijdragen van jouw kant?
  woensdag 4 maart 2009 @ 14:26:00 #298
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_66690178
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:25 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Hij heeft toch een punt?
De manier waarop hij dat punt probeert te maken is ietwat, euh, apart te noemen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_66690196
Waarom gaat zo'n ding defect en waarom is slechts één van die hoogtemeters gekoppeld aan de automatische piloot?
pi_66690221
lightning nl vliegt in zijn vrije tijd een boeing 747. Hij weet hier alles van...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')