Als zij niet ieder mens als gelijkwaardig zien, hebben zij niks van het christendom begrepen en zijn ze bar slechte christenen ja. Daar durf ik wel over te oordelen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dus jij oordeelt nu over je mede gelovigen![]()
quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:25 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Slim van je om daar even snel 'alle' tussen te zetten omdat je natuurlijk zelf ook wel weet dat je anders onzin uitkraamt.
quote:Op donderdag 26 februari 2009 07:18 schreef sinadO het volgende:
Religie...
Stelletje idioten. Allemaal. Religie is het grootste kwaad in deze wereld en die metalgasten in Noorwegen met hun kerkverbrandingen hadden het goed bekeken. Jammer dat die kerken leeg waren.
en jouw godheid zegt je dat je niet mag oordelen, dus je bent zelf ook redelijk fout bezig danquote:Op donderdag 26 februari 2009 10:40 schreef koningdavid het volgende:
[..]
. Daar durf ik wel over te oordelen.
Kloptquote:Op donderdag 26 februari 2009 10:24 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Als je genoeg historisch besef had gehad, had je moeten weten dat het christendom jou enorm beïnvloed heeft. Waarom vind jij (daar ga ik van uit) alle mensen gelijkwaardig? Waarom vind jij dat zwakkeren in de samenleving geholpen moeten worden? Heck... waarom vind je dergelijk discriminerend gedrag, zoals geëtaleerd door die gekken uit de OP, verwerpelijk?
Het christendom heeft daar een flinke invloed op gehad hoor.
De zwakkeren hier werden ook al een stuk beter geholpen toen Nederland nog praktisch helemaal christelijk was, dus ik denk niet dat de secularisering er veel mee te maken heeft.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:33 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan dat de zwakkeren in Nederland een stuk beter geholpen worden dan in het veel Christelijkere Amerika?
Ik heb wel eens een filmpje gezien waarin een ander stel christenen begon om tegen ze op te schreeuwen. En onderaan bij de comments stonden allemaal reacties van andere christenen die deze mensen helemaal gelijk gaven, aanmoedigden en bezwoeren dat zij hetzelfde zouden doen als ze deze familie ooit tegen zouden komen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:39 schreef Viking84 het volgende:
En voor de rest ben ik blij dat ik dit soort idioten nooit tegen kom op straat, want dan sta ik niet voor mezelf in.
er waren vast ook heidenen die dapper waren, maar daar is dan minder over geschreven, evenals de doodsbange christenen die buiten beschouwing zijn gebleven omdat dat niet goed stond in de boekjes.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Klopt.
Als ik het me goed herinner van colleges waren de christenen tijdens de epidemieën in de eerste eeuwen dapperder dan de heidenen. De christenen geloofden in een hiernamaals en waren niet bang om te sterven, terwijl de heidenen massaal op de vlucht sloegen. De christenen wisten vervolgens heidenen te genezen en te bekeren en zo nam hun aantal flink toe.
De Grieken hebben veel goeds gedaan, zeker weten. Die credits geef ik ze zonder meer. Maar qua moraliteit hadden ze niet altijd veel goeds te bieden.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
ach, de grieken zijn met de democratie gekomen, dus ze zullen het vast goed gedaan hebben![]()
Wat een inhoudsloos open-deur statement is dat dan.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
discussieren met een christen/jood/moslim is kansloos als atheist.
Atheisten zijn meestal bereid tot het sluiten van enige vormen van compromissen, door bijvoorbeeld te zeggen dat 'alles wat er in de wereld gebeurd is' bijdraagt aan hoe de wereld er tegenwoordig uit ziet.
Veruit de meeste mensen zijn religieus, dus het is niet zo gek dat die ook betrokken zijn bij oorlogen. Maar hoeveel oorlogen zijn er echt gestart om religieuze redenen? Hoeveel conflicten gaan over wie de belangrijkste profeet of messias is? Gaat het conflict in Noord-Ierland echt over of de eucharistie nou wel goed is of niet?quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
Maargoed... kijk eens om je heen, de meeste oorlogen gebeuren vanuit het geloof in het algemeen: moslims, christenen, tegen elkaar, met elkaar, om elkaarhet is nogal naief om dát te negeren of te ontkennen.
Nee hoor, het gaat vaak om macht. Dat religie gebruikt kan worden als kruiwagen ben ik met je eens. Het feit blijft ook dat de meest destructieve regimes atheïstische regimes waren (Stalin, Mao, Pol Pot, etc.). Levensbeschouwing is dus niet zo makkelijk te koppelen aan religie als jij denkt.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
"Ja, maar dat zijn 'foute' christenen/moslims/joden/hindu's/whatever.... we zijn niet allemaal zooooo"
Ja, whatever, feit BLIJFT dat de oorlogen plaatsvinden uit naam van een godheid of religie! Klaar!
Dat is nogal kortzichtig. Zoals ik al eerder zei, de conflicten gaan niet over wat welke profeet nou heeft gezegd of dat de god nou drieënig is of niet. Het gaat vaak simpelweg om macht.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, zonder religie was het misschien ook wel gebeurd, maar om een andere reden. Maar feit blijft dat het NU, in deze wereld, uit naam van RELIGIE gebeurtbasta!
Macht speelt heus een grote rol.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
Blijf jij maar geloven dat het om macht gaat...
dan vecht de rest van de wereld wel uit wiens profeet gelijk heeft![]()
Oh, ik mag best oordelen over bepaalde zaken hoor. Anders zou ik over niks meer mogen zeggen dat iets goed of fout is.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en jouw godheid zegt je dat je niet mag oordelen, dus je bent zelf ook redelijk fout bezig dan![]()
ik had al gecorrigeerdquote:Op donderdag 26 februari 2009 10:53 schreef Florian_ het volgende:
Het gaat om macht. Maar ze vechten uit naam van hun god
ja, en zo geeft een ieder zijn interpretatie aan dat boekquote:Op donderdag 26 februari 2009 10:54 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Oh, ik mag best oordelen over bepaalde zaken hoor. Anders zou ik over niks meer mogen zeggen dat iets goed of fout is.
Ik mag alleen niet oordelen over iemands bestemming na dit leven.
Bron? (m.n. tav homohaat).quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:36 schreef koningdavid het volgende:
Klopt. Homo- en vrouwenhaat bestond al ver voordat het christendom er überhaupt was.
Als jij werkelijk denkt dat er veel oorlogen gevoerd zijn om theologische/religieuze vraagstukken, ben je wat kortzichtig denk ik. Misschien dat er een aantal kleine oorlogen over dergelijke vraagstukken zijn gevoerd.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
Blijf jij maar geloven dat het louter om algemene macht gaat...
dan vecht de rest van de wereld wel uit wiens profeet gelijk heeft![]()
![]()
want dáármee willen ze macht opeisen, uit naam van hun profeet/godheid
Als zij een goede bijbelse interpretatie kunnen geven dat niet alle mensen gelijk zijn en dat je niet mag oordelen over goed en kwaad, wil ik best lusiteren. Maar ik denk niet ze dat kunnen...quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, en zo geeft een ieder zijn interpretatie aan dat boek
zowel jij als de 'foute christenen' die ook alleen maar geloven dat ze het juiste doen, net als jij.. dus blijkbaar is het een vrij dubbelzinnig boekje
natuurlijk ga je nu zeggen 'maar zo heeft god 't niet bedoeld, ze zien 't fout! '
en dan hebben we daar die arrogantie tegenover je medechristenen weer, die het boek ook in al hun loyaliteit aan de god interpreteren en daarnaar leven
ik gok dat zij hetzelfde over jou zeggenquote:Op donderdag 26 februari 2009 11:00 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Als zij een goede bijbelse interpretatie kunnen geven dat niet alle mensen gelijk zijn en dat je niet mag oordelen over goed en kwaad, wil ik best lusiteren. Maar ik denk niet ze dat kunnen...
Jij kan zoveel gokken, be my guest. Het feit is dat wat ik nu zeg "alle mensen zijn gelijkwaardig" en "je mag niet oordelen of iemand naar hel of hemel gaat" zeer breed gedragen principes zijn binnen het christendom. Je kan dus wel gaan zitten miepen over dat er misschien mensen zijn die het niet met me eens zijn, maar daar kan ik niet zoveel mee.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik gok dat zij hetzelfde over jou zeggen'want er staat duidelijk in de bijbel..... '
Nee, ik kan wel gaan discussieren over elke gek die claimt iets uit de bijbel te halen wat er totaal niet staat. Als mensen zoals Hitler zelfs denken anti-semitisme bijbels te kunnen rechtvaardigen terwijl de bijbel misschien wel het meest pro-joodse boek is dat er bestaat, is het einde zoek wat dat betreft.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:06 schreef motorbloempje het volgende:
je kunt er genoeg mee, maar je doet het niet
Hier staat wat, ook m.b.t. andere religies en 'paganism': http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_and_homosexualityquote:
Het gaat m.i. helemaal niet over een 'laagliggend' land o.i.d.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:24 schreef TeenWolf het volgende:
Psalm 63:9- But those that seek my soul, to destroy it, shall go into the lower parts of the earth.
In mijn ogen wordt hier Israel mee bedoelt.
Ze vernietigen (zieken)huizen van mensen en onschuldigen voor hun doeleinden en met "lower parts of earth" wordt het gebied rond de dode zee bedoelt (dus de plek klopt ook) , het gebied rond de dode zee bevindt zich namelijk 390 m onder de zeespiegel (heul veel lager dan Nederland).
[ afbeelding ]
Klopt, de grootste slachter van homo's was de atheist Hitler, scheer niet alle Christenen over 1 kam inderdaad.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:22 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hier staat wat, ook m.b.t. andere religies en 'paganism': http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_and_homosexuality
Het gebeurde dus ook al voor het christendom, maar ik zal niet ontkennen dat het christendom helaas een rol heeft gespeeld in de ontwikkeling van homohaat. Al moet gezegd worden dat de grootste homohaat en vervolging plaatsvond onder Hitler en Mao, welke beiden dus niet bepaald christelijk waren.
Ik heb nog een mailbomber om 10.000 mailtjes per minuut te kunnen versutren.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:12 schreef NielsTriple het volgende:
te grappig, verstandig dat er geen gastenboek is op die 'netherlands' subsite.
Anders een ddos actie opzetten?
Hitler was toch Katholiek?quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:28 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Klopt, de grootste slachter van homo's was de atheist Hitler, scheer niet alle Christenen over 1 kam inderdaad.
Zijn het de slechten die de rest overschreeuwen, of begrijp je wat ik bedoel wanneer ik zeg dat ik me bij veel christenen afvragen waarom ze zich vernoemen naar Jezus?quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:40 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Als zij niet ieder mens als gelijkwaardig zien, hebben zij niks van het christendom begrepen en zijn ze bar slechte christenen ja. Daar durf ik wel over te oordelen.
Nee hij geloofde in minder en meer ge-evolueerde mensen en daar baseerde hij zijn praktijken op.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hitler was toch Katholiek?
Those decapitating Canadians!quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:52 schreef Adfundum het volgende:
Schitterende site (YIKES4)
Wel humor (filmpje afspelen, let op wat na 2:00 minuten komt:
http://www.godhatestheworld.com/canada/index.html
Ik begrijp je. Al denk ik dat veruit de meeste christenen wel de gelijkwaardigheid van ieder mens zullen belijden. Maar dat ze niet allemaal daar naar handelen is ook een feit helaas.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Zijn het de slechten die de rest overschreeuwen, of begrijp je wat ik bedoel wanneer ik zeg dat ik me bij veel christenen afvragen waarom ze zich vernoemen naar Jezus?
Qua cultuur wel. Maar in de privésfeer liet hij volgens ingewijdden (Goebbels o.a.) zich louter negatief uit over het 'zachtmoedige' en in zijn ogen 'mieterige' christendom. Hij wilde het het liefst kwijt, daarom begon de holocaust ook min of meer met het vervolgen en verzwakken van de kerken.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hitler was toch Katholiek?
Mag ik niet over oordelen hequote:Op donderdag 26 februari 2009 11:57 schreef Viking84 het volgende:
Zal ik, als homoseksueel, volgens koningdavid, ook in de hel branden trouwens?
Zie tevens de uitpsraken in 'The Nuremberg Trials' waarin Hitler zei dat de wereld een 'jungle' is van landen die oorlogvoeren waarbij de sterkste schakel zou winnen en 'Race and Reich' van J. Tenenbaum,(druk 1956 pagina 211) waarin Hitler werd gequote 'hogere rassen zijn superieur aan minder ontwikkelde lagere rassen dat is wetenschappelijk (darwinistisch) bewezen..'quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:59 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Qua cultuur wel. Maar in de privésfeer liet hij volgens ingewijdden (Goebbels o.a.) zich louter negatief uit over het 'zachtmoedige' en in zijn ogen 'mieterige' christendom. Hij wilde het het liefst kwijt, daarom begon de holocaust ook min of meer met het vervolgen en verzwakken van de kerken.
Wat een onsmakelijk plaatje trouwens.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:24 schreef TeenWolf het volgende:
Psalm 63:9- But those that seek my soul, to destroy it, shall go into the lower parts of the earth.
[ afbeelding ]
Eugenetica, wat niets met evolutie en nog minder met het Atheïsme te maken heeft. Maar dat zal een door en door geïndoctrineerd persoon weinig boodschap aan hebben.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:43 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Nee hij geloofde in minder en meer ge-evolueerde mensen en daar baseerde hij zijn praktijken op.
hoezo? Ik begrijp hem nietquote:Op donderdag 26 februari 2009 12:13 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Wat een onsmakelik plaatje trouwens.
Zolang je niet practiserend ben vast niet.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:57 schreef Viking84 het volgende:
Zal ik, als homoseksueel, volgens koningdavid, ook in de hel branden trouwens?
Hiermee bewijs je alleen dat Hitler net zo veel van evolutie begreep als jij.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:06 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Zie tevens de uitpsraken in 'The Nuremberg Trials' waarin Hitler zei dat de wereld een 'jungle' is van landen die oorlogvoeren waarbij de sterkste schakel zou winnen en 'Race and Reich' van J. Tenenbaum,(druk 1956 pagina 211) waarin Hitler werd gequote 'hogere rassen zijn superieur aan minder ontwikkelde lagere rassen dat is wetenschappelijk (darwinistisch) bewezen..'
http://www.trueorigin.org/holocaust.aspquote:Op donderdag 26 februari 2009 12:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Eugenetica, wat niets met evolutie en nog minder met het Atheïsme te maken heeft. Maar dat zal een door en door geïndoctrineerd persoon weinig boodschap aan hebben.
Ik was benieuwd naar de mening van koningdavidquote:Op donderdag 26 februari 2009 12:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Zolang je niet practiserend ben vast niet.
En ik eet van 2 walletjes ; ik geloof wel maar ben niet praktiserend.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |