quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:20 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
zie ik alle gelovigen gebouwen in de brand steken? nee.
Deze discussie heb ik volgens mij eerder gehad met jou. Ten eerste mag die kennis dat niet zeggen (alleen God oordeelt). Ten tweede hoef je niet in de hel te branden natuurlijk. Waarom denk je dat die christenen dat tegen je zeggen? Om je te waarschuwen toch?quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]maar 'wij' mogen wel allemaal heel lang in de hel branden...
"Ja, je bent echt een tof wijf Gaby, jammer dat je eeuwig zult branden in de hel!"
ik hoor 't een christen-kennis van me nog steeds zeggen
zie zijn vorige postquote:Op donderdag 26 februari 2009 10:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nou, noem eens 1 (één) ding dan?
Ik stel je vragen ffs. Wat een lange tenen hebben veel atheïsten toch tegenwoordig, lachwekkend.quote:
Nee, omdat het arrogante klootzakjes zijn die 'weten' dat ze de waarheid in pacht hebbenquote:
tegenwoordig? Niets nieuws onder de zon hoorquote:Op donderdag 26 februari 2009 10:26 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik stel je vragen ffs. Wat een lange tenen hebben veel atheïsten toch tegenwoordig, lachwekkend.
Eén ding? Barmhartigheid, omzien naar de zwakkeren. Iets wat er in veel beschavingen vrijwel niet was voor het christendom. Iets wat er in veel beschavingen er nog steeds weinig is, 'toevallig' zijn dat vaak beschavingen waar het christendom weinig grip op heeft gehad.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nou, noem eens 1 (één) ding dan?
Dit is zo'n enorme faal.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:24 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Als je genoeg historisch besef had gehad, had je moeten weten dat het christendom jou enorm beïnvloed heeft. Waarom vind jij (daar ga ik van uit) alle mensen gelijkwaardig? Waarom vind jij dat zwakkeren in de samenleving geholpen moeten worden? Heck... waarom vind je dergelijk discriminerend gedrag, zoals geëtaleerd door die gekken uit de OP, verwerpelijk?
Oh die.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:57 schreef Specularium het volgende:
Zijn dat weer die idioten die militaire begrafenissen storen?
En jij denkt niet de waarheid in pacht te hebben door te smijten met termen als 'sprookjesboek'? Hypocriet.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, omdat het arrogante klootzakjes zijn die 'weten' dat ze de waarheid in pacht hebben![]()
![]()
Dan zijn het bar slechte christenen. Het is juist een van de basisprincipes van het christendom dat we allemaal tekort komen en dat geen een mens beter is dan de andere. Een basisprincipe dat heerst in vrijwel elk 'westers christelijk' land.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:27 schreef motorbloempje het volgende:
en mogen 'oordelen' maar noemen het 'waarschuwen' tewijl ze allemaal denken "gna, ik ben beter dan jij, want ik geloof in mijn sprookjesboek"
dus jij oordeelt nu over je mede gelovigenquote:Op donderdag 26 februari 2009 10:31 schreef koningdavid het volgende:
[..]
En jij denkt niet de waarheid in pacht te hebben door te smijten met termen als 'sprookjesboek'? Hypocriet.![]()
[..]
Dan zijn het bar slechte christenen. Het is juist een van de basisprincipes van het christendom dat we allemaal tekort komen en dat geen een mens beter is dan de andere. Een basisprincipe dat heerst in vrijwel elk 'westers christelijk' land.
Hoe verklaar je dan dat de zwakkeren in Nederland een stuk beter geholpen worden dan in het veel Christelijkere Amerika?quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:29 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Eén ding? Barmhartigheid, omzien naar de zwakkeren. Iets wat er in veel beschavingen vrijwel niet was voor het christendom. Iets wat er in veel beschavingen er nog steeds weinig is, 'toevallig' zijn dat vaak beschavingen waar het christendom weinig grip op heeft gehad.
Waar zeg ik dat ze dat hebben 'uitgevonden'? Ik zeg alleen dat het christelijk geloof dit wel verder op de 'kaart heeft gezet.' Als wij een samenleving gehad hadden die helemaal op het Griekse rijk en Griekse filosofie was gestoeld, had onze samenleving er heel anders uitgezien gok ik.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
het is vrij arrogant om te zeggen dat de christenen dat hebben 'uitgevonden'
Toevallig zijn dat nu juist de beschavingen waar de ontwikkeling wat achterloopt.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:29 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Eén ding? Barmhartigheid, omzien naar de zwakkeren. Iets wat er in veel beschavingen vrijwel niet was voor het christendom. Iets wat er in veel beschavingen er nog steeds weinig is, 'toevallig' zijn dat vaak beschavingen waar het christendom weinig grip op heeft gehad.
Dit is trouwens ook lachwekkend. Het toestaan van abortie is alleen maar beter, aangezien mensen anderes wel andere manieren vinden om van die baby af te komen (alcoholmisbruik e.d.). Bovendien gaat het om een hoopje cellen in het begin stadium. Anders kun je elke maand bij een menstruatie wel zeggen dat er een kind dood gaat, want het hád een kind kunnen worden. En dan doet ze het lijken alsof wij die wet hebben bedacht, omdat het hier zo dichtbevolkt is.quote:The Dutch allow the mothers, young and old, to murder their children under any circumstances, no questions asked. As many as 99,500 babes were victims of conspired homicide in 1975, and they have averaged 30,000 per year lately. Forget raising your children to serve the LORD their God: Kill them all! There are so many good reasons for murdering our children, like…umm…Hmm…(twiddling thumbs)…maybe to bring down the population density? After all, Netherlands has the highest population density in the world: 1,265 people (per square mile). Well, for whatever reason they think to justify themselves, they’re going to need to polish on that argument a bit when they stand before the God who entrusted those children to them.
Uhm nee. Dat beweer ik absoluut niet. Ik zeg alleen dat 'alle mensen zijn gelijkwaardig' een typisch christelijk principe is dat derhalve ook niet terug te vinden is Hindoeïstisch India, Islamtisch Saudie-Arabië, atheïstisch Noord-Korea, het Romeinse Rijk of in het oude (ver ontwikkelde) Athene.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dit is zo'n enorme faal.
Gelijkwaardigheid te danken aan het christendom? Dus jij wilt beweren dat mensen alleen goed zijn omdat ze graag een beloning in de vorm van een hemel willen en bang zijn voor een straf in de vorm van een hel?
Klopt. Homo- en vrouwenhaat bestond al ver voordat het christendom er überhaupt was.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:30 schreef Ireyon het volgende:
Sneu volk. Ik vind mensen gelijkwaardig, omdat ik rationeel na kan denken. Daarnaast was het natuurlijk ook helemaal niet het Christendom dat homo- en vrouwenhaat de wereld in heeft geholpen..
Oh wat triest.quote:Let’s make this crystal clear: The Netherlands is the filthiest country in the world, bar none
Klopt. Al trekt dat in veel landen ook wel weer wat aan. Het beste voorbeeld is wellicht China, al wordt China ook rap steeds christelijker. Misschien is er een verband.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Toevallig zijn dat nu juist de beschavingen waar de ontwikkeling wat achterloopt.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
The Netherlands hates God back.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |