abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66472784
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dus jij oordeelt nu over je mede gelovigen
Als zij niet ieder mens als gelijkwaardig zien, hebben zij niks van het christendom begrepen en zijn ze bar slechte christenen ja. Daar durf ik wel over te oordelen.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_66472821
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:25 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Slim van je om daar even snel 'alle' tussen te zetten omdat je natuurlijk zelf ook wel weet dat je anders onzin uitkraamt.
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 07:18 schreef sinadO het volgende:
Religie...
Stelletje idioten. Allemaal. Religie is het grootste kwaad in deze wereld en die metalgasten in Noorwegen met hun kerkverbrandingen hadden het goed bekeken. Jammer dat die kerken leeg waren.
pi_66472853
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:40 schreef koningdavid het volgende:

[..]
. Daar durf ik wel over te oordelen.
en jouw godheid zegt je dat je niet mag oordelen, dus je bent zelf ook redelijk fout bezig dan als je zo arrogant bent om te denken dat je weet wat jouw godheid hier over denkt, terwijl hij duidelijk heeft aangegeven in zijn boek dat hij dat liever zelf doet en dat jullie je daar niet mee hebben te bemoeien
Ja doei.
  donderdag 26 februari 2009 @ 10:43:41 #154
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66472887
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:24 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Als je genoeg historisch besef had gehad, had je moeten weten dat het christendom jou enorm beïnvloed heeft. Waarom vind jij (daar ga ik van uit) alle mensen gelijkwaardig? Waarom vind jij dat zwakkeren in de samenleving geholpen moeten worden? Heck... waarom vind je dergelijk discriminerend gedrag, zoals geëtaleerd door die gekken uit de OP, verwerpelijk?

Het christendom heeft daar een flinke invloed op gehad hoor.
Klopt .

Als ik het me goed herinner van colleges waren de christenen tijdens de epidemieën in de eerste eeuwen dapperder dan de heidenen. De christenen geloofden in een hiernamaals en waren niet bang om te sterven, terwijl de heidenen massaal op de vlucht sloegen. De christenen wisten vervolgens heidenen te genezen en te bekeren en zo nam hun aantal flink toe .
Niet meer actief op Fok!
pi_66472924
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:33 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan dat de zwakkeren in Nederland een stuk beter geholpen worden dan in het veel Christelijkere Amerika?
De zwakkeren hier werden ook al een stuk beter geholpen toen Nederland nog praktisch helemaal christelijk was, dus ik denk niet dat de secularisering er veel mee te maken heeft.
Maar Amerika is in m.i. niet-christelijk op heel veel gebieden, en dan vooral politiek. Dat daar veel armoede heerst heeft te maken met de "je moet je eigen hachje zien te redden" mentaliteit. Zwakkeren krijgen weinig hulp, en dat is nou juist iets wat niet-bijbels is. Waarom zoveel Amerikaanse christenen toch telkens Republikeinen stemmen die dit in stand houden begrijp ik niet echt. Heeft misschien ook te maken met het '2-party stelsel' en de complexiteit van 'pro-life' en 'pro-choice' standpunten. Veel Amerikaanse christenen zijn echt 'one-issue voters' wat dat betreft. Al lijkt dat ook iets om te slaan sinds zoveel christenen ook op Obama gestemd hebben.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_66472931
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:39 schreef Viking84 het volgende:
En voor de rest ben ik blij dat ik dit soort idioten nooit tegen kom op straat, want dan sta ik niet voor mezelf in .
Ik heb wel eens een filmpje gezien waarin een ander stel christenen begon om tegen ze op te schreeuwen. En onderaan bij de comments stonden allemaal reacties van andere christenen die deze mensen helemaal gelijk gaven, aanmoedigden en bezwoeren dat zij hetzelfde zouden doen als ze deze familie ooit tegen zouden komen.

Het filmpje kwam neer op dit:
"You have no right to judge! Only God can do that!!!!"
En direct daar achteraan door diezelfde mensen:
"You are evil!"

Zo mooi.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_66472943
Het geloof heeft natuurlijk wel voordelen voor bepaalde mensen, maar niet bij deze doorgeslagen gestoorden.
  donderdag 26 februari 2009 @ 10:47:36 #158
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_66473016
\wat een heerlijk topic!

Ik bedoel: TS is homo!
pi_66473024
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Klopt .

Als ik het me goed herinner van colleges waren de christenen tijdens de epidemieën in de eerste eeuwen dapperder dan de heidenen. De christenen geloofden in een hiernamaals en waren niet bang om te sterven, terwijl de heidenen massaal op de vlucht sloegen. De christenen wisten vervolgens heidenen te genezen en te bekeren en zo nam hun aantal flink toe .
er waren vast ook heidenen die dapper waren, maar daar is dan minder over geschreven, evenals de doodsbange christenen die buiten beschouwing zijn gebleven omdat dat niet goed stond in de boekjes.

het is een aaneenschakeling van feiten, waar de christenen m.i. geen HOOFDrol in hadden, een rol, net als iedereen, de heidenen, de joden, de christenen en voor mijn part de satanisten...

Dat zij in deze situatie toevallig de meest onderdenemnde groep waren, stelt ze niet op het grootste voetstuk
Ja doei.
pi_66473144
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
ach, de grieken zijn met de democratie gekomen, dus ze zullen het vast goed gedaan hebben
De Grieken hebben veel goeds gedaan, zeker weten. Die credits geef ik ze zonder meer. Maar qua moraliteit hadden ze niet altijd veel goeds te bieden.
quote:
discussieren met een christen/jood/moslim is kansloos als atheist.
Atheisten zijn meestal bereid tot het sluiten van enige vormen van compromissen, door bijvoorbeeld te zeggen dat 'alles wat er in de wereld gebeurd is' bijdraagt aan hoe de wereld er tegenwoordig uit ziet.
Wat een inhoudsloos open-deur statement is dat dan.
quote:
Maargoed... kijk eens om je heen, de meeste oorlogen gebeuren vanuit het geloof in het algemeen: moslims, christenen, tegen elkaar, met elkaar, om elkaar het is nogal naief om dát te negeren of te ontkennen.
Veruit de meeste mensen zijn religieus, dus het is niet zo gek dat die ook betrokken zijn bij oorlogen. Maar hoeveel oorlogen zijn er echt gestart om religieuze redenen? Hoeveel conflicten gaan over wie de belangrijkste profeet of messias is? Gaat het conflict in Noord-Ierland echt over of de eucharistie nou wel goed is of niet?

Oorlog gaat vrijwel altijd gewoon om macht en trots.
quote:
"Ja, maar dat zijn 'foute' christenen/moslims/joden/hindu's/whatever.... we zijn niet allemaal zooooo"

Ja, whatever, feit BLIJFT dat de oorlogen plaatsvinden uit naam van een godheid of religie! Klaar!
Nee hoor, het gaat vaak om macht. Dat religie gebruikt kan worden als kruiwagen ben ik met je eens. Het feit blijft ook dat de meest destructieve regimes atheïstische regimes waren (Stalin, Mao, Pol Pot, etc.). Levensbeschouwing is dus niet zo makkelijk te koppelen aan religie als jij denkt.
quote:
Ja, zonder religie was het misschien ook wel gebeurd, maar om een andere reden. Maar feit blijft dat het NU, in deze wereld, uit naam van RELIGIE gebeurt basta!
Dat is nogal kortzichtig. Zoals ik al eerder zei, de conflicten gaan niet over wat welke profeet nou heeft gezegd of dat de god nou drieënig is of niet. Het gaat vaak simpelweg om macht.
pi_66473190
Blijf jij maar geloven dat het louter om algemene macht gaat...

dan vecht de rest van de wereld wel uit wiens profeet gelijk heeft
want dáármee willen ze macht opeisen, uit naam van hun profeet/godheid
Ja doei.
  donderdag 26 februari 2009 @ 10:53:46 #162
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_66473208
Het gaat om macht. Maar ze vechten uit naam van hun god
Primum non nocere
pi_66473225
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
Blijf jij maar geloven dat het om macht gaat...

Macht speelt heus een grote rol.
De wat kleinere oorlogen komen vaak wel door verschillen in geloof en andere normen&waarden.
pi_66473229
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

en jouw godheid zegt je dat je niet mag oordelen, dus je bent zelf ook redelijk fout bezig dan
Oh, ik mag best oordelen over bepaalde zaken hoor. Anders zou ik over niks meer mogen zeggen dat iets goed of fout is.
Ik mag alleen niet oordelen over iemands bestemming na dit leven.
pi_66473243
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:53 schreef Florian_ het volgende:
Het gaat om macht. Maar ze vechten uit naam van hun god
ik had al gecorrigeerd
Ja doei.
pi_66473262
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:54 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Oh, ik mag best oordelen over bepaalde zaken hoor. Anders zou ik over niks meer mogen zeggen dat iets goed of fout is.
Ik mag alleen niet oordelen over iemands bestemming na dit leven.
ja, en zo geeft een ieder zijn interpretatie aan dat boek
zowel jij als de 'foute christenen' die ook alleen maar geloven dat ze het juiste doen, net als jij.. dus blijkbaar is het een vrij dubbelzinnig boekje

natuurlijk ga je nu zeggen 'maar zo heeft god 't niet bedoeld, ze zien 't fout! '

en dan hebben we daar die arrogantie tegenover je medechristenen weer, die het boek ook in al hun loyaliteit aan de god interpreteren en daarnaar leven
Ja doei.
  donderdag 26 februari 2009 @ 10:57:35 #167
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66473321
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:36 schreef koningdavid het volgende:
Klopt. Homo- en vrouwenhaat bestond al ver voordat het christendom er überhaupt was.
Bron? (m.n. tav homohaat).
Niet meer actief op Fok!
pi_66473332
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
Blijf jij maar geloven dat het louter om algemene macht gaat...

want dáármee willen ze macht opeisen, uit naam van hun profeet/godheid
Als jij werkelijk denkt dat er veel oorlogen gevoerd zijn om theologische/religieuze vraagstukken, ben je wat kortzichtig denk ik. Misschien dat er een aantal kleine oorlogen over dergelijke vraagstukken zijn gevoerd.

Maar het allergrootste aantal slachtoffers is nog altijd gemaakt door atheïsten als Stalin, Lenin, Mao, Cauecescu, Pol Pot, etc. Daarmee wil ik niet zeggen dat alle atheïsten slecht zijn o.i.d., of dat atheïsme an sich slecht is. Het zegt alleen dat het niet zo eenvoudig is om religie aan oorlog te koppelen. Het zou je goed staan daarin wat terughoudender te zijn.
pi_66473406
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, en zo geeft een ieder zijn interpretatie aan dat boek
zowel jij als de 'foute christenen' die ook alleen maar geloven dat ze het juiste doen, net als jij.. dus blijkbaar is het een vrij dubbelzinnig boekje

natuurlijk ga je nu zeggen 'maar zo heeft god 't niet bedoeld, ze zien 't fout! '

en dan hebben we daar die arrogantie tegenover je medechristenen weer, die het boek ook in al hun loyaliteit aan de god interpreteren en daarnaar leven
Als zij een goede bijbelse interpretatie kunnen geven dat niet alle mensen gelijk zijn en dat je niet mag oordelen over goed en kwaad, wil ik best lusiteren. Maar ik denk niet ze dat kunnen...
pi_66473430
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:00 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Als zij een goede bijbelse interpretatie kunnen geven dat niet alle mensen gelijk zijn en dat je niet mag oordelen over goed en kwaad, wil ik best lusiteren. Maar ik denk niet ze dat kunnen...
ik gok dat zij hetzelfde over jou zeggen 'want er staat duidelijk in de bijbel..... '
Ja doei.
pi_66473539
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik gok dat zij hetzelfde over jou zeggen 'want er staat duidelijk in de bijbel..... '
Jij kan zoveel gokken, be my guest. Het feit is dat wat ik nu zeg "alle mensen zijn gelijkwaardig" en "je mag niet oordelen of iemand naar hel of hemel gaat" zeer breed gedragen principes zijn binnen het christendom. Je kan dus wel gaan zitten miepen over dat er misschien mensen zijn die het niet met me eens zijn, maar daar kan ik niet zoveel mee.
pi_66473594
je kunt er genoeg mee, maar je doet het niet

maargoed, de baas verlangt dat ik ook nog wat doe voor het salaris dat ik elke week gestort krijg dus ik ga maar 's verder met werken

Ja doei.
pi_66473792
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:06 schreef motorbloempje het volgende:
je kunt er genoeg mee, maar je doet het niet
Nee, ik kan wel gaan discussieren over elke gek die claimt iets uit de bijbel te halen wat er totaal niet staat. Als mensen zoals Hitler zelfs denken anti-semitisme bijbels te kunnen rechtvaardigen terwijl de bijbel misschien wel het meest pro-joodse boek is dat er bestaat, is het einde zoek wat dat betreft.
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:13:42 #174
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66473815
Even een topic gemaakt nav een opmerking van koningdavid hier: Homoseksualiteit in de oudheid
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:14:54 #175
168255 J.Herrer
pi_66473852
Meiden van Halal
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_66474046
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:57 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Bron? (m.n. tav homohaat).
Hier staat wat, ook m.b.t. andere religies en 'paganism': http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_and_homosexuality

Het gebeurde dus ook al voor het christendom, maar ik zal niet ontkennen dat het christendom helaas een rol heeft gespeeld in de ontwikkeling van homohaat. Al moet gezegd worden dat de grootste homohaat en vervolging plaatsvond onder Hitler en Mao, welke beiden dus niet bepaald christelijk waren.
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:24:28 #177
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66474118
Psalm 63:9- But those that seek my soul, to destroy it, shall go into the lower parts of the earth.

In mijn ogen wordt hier Israel mee bedoelt.

Ze vernietigen (zieken)huizen van mensen en onschuldigen voor hun doeleinden en met "lower parts of earth" wordt het gebied rond de dode zee bedoelt (dus de plek klopt ook) , het gebied rond de dode zee bevindt zich namelijk 390 m onder de zeespiegel (heul veel lager dan Nederland).

Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_66474228
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:24 schreef TeenWolf het volgende:
Psalm 63:9- But those that seek my soul, to destroy it, shall go into the lower parts of the earth.

In mijn ogen wordt hier Israel mee bedoelt.

Ze vernietigen (zieken)huizen van mensen en onschuldigen voor hun doeleinden en met "lower parts of earth" wordt het gebied rond de dode zee bedoelt (dus de plek klopt ook) , het gebied rond de dode zee bevindt zich namelijk 390 m onder de zeespiegel (heul veel lager dan Nederland).

[ afbeelding ]
Het gaat m.i. helemaal niet over een 'laagliggend' land o.i.d.

Het NBV vertaalt het als volgt:

Psalm 63:

7 Liggend op mijn bed denk ik aan u,
wakend in de nacht prevel ik uw naam.
8 U bent altijd mijn hulp geweest,
ik juichte in de schaduw van uw vleugels.
9 Ik ben aan u gehecht, met heel mijn ziel,
uw rechterhand houdt mij vast.
10 Laat verzinken in de diepten der aarde
wie mij naar het leven staan,
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:28:20 #179
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66474230
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:22 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Hier staat wat, ook m.b.t. andere religies en 'paganism': http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_and_homosexuality

Het gebeurde dus ook al voor het christendom, maar ik zal niet ontkennen dat het christendom helaas een rol heeft gespeeld in de ontwikkeling van homohaat. Al moet gezegd worden dat de grootste homohaat en vervolging plaatsvond onder Hitler en Mao, welke beiden dus niet bepaald christelijk waren.
Klopt, de grootste slachter van homo's was de atheist Hitler, scheer niet alle Christenen over 1 kam inderdaad.
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
pi_66474276
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:12 schreef NielsTriple het volgende:
te grappig, verstandig dat er geen gastenboek is op die 'netherlands' subsite.

Anders een ddos actie opzetten?
Ik heb nog een mailbomber om 10.000 mailtjes per minuut te kunnen versutren.
pi_66474412
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:38:14 #182
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_66474550
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:28 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Klopt, de grootste slachter van homo's was de atheist Hitler, scheer niet alle Christenen over 1 kam inderdaad.
Hitler was toch Katholiek?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_66474577
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:40 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Als zij niet ieder mens als gelijkwaardig zien, hebben zij niks van het christendom begrepen en zijn ze bar slechte christenen ja. Daar durf ik wel over te oordelen.
Zijn het de slechten die de rest overschreeuwen, of begrijp je wat ik bedoel wanneer ik zeg dat ik me bij veel christenen afvragen waarom ze zich vernoemen naar Jezus?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_66474586
Beetje offtopic trouwens, deze discussies.
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:43:43 #185
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66474756
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee hij geloofde in minder en meer ge-evolueerde mensen en daar baseerde hij zijn praktijken op.
pi_66475055
Schitterende site (YIKES4)
Wel humor (filmpje afspelen, let op wat na 2:00 minuten komt:
http://www.godhatestheworld.com/canada/index.html
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_66475234
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:52 schreef Adfundum het volgende:
Schitterende site (YIKES4)
Wel humor (filmpje afspelen, let op wat na 2:00 minuten komt:
http://www.godhatestheworld.com/canada/index.html
Those decapitating Canadians!
pi_66475261
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:38 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Zijn het de slechten die de rest overschreeuwen, of begrijp je wat ik bedoel wanneer ik zeg dat ik me bij veel christenen afvragen waarom ze zich vernoemen naar Jezus?
Ik begrijp je. Al denk ik dat veruit de meeste christenen wel de gelijkwaardigheid van ieder mens zullen belijden. Maar dat ze niet allemaal daar naar handelen is ook een feit helaas.
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:57:41 #189
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66475263
Zal ik, als homoseksueel, volgens koningdavid, ook in de hel branden trouwens?
Niet meer actief op Fok!
pi_66475299
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Qua cultuur wel. Maar in de privésfeer liet hij volgens ingewijdden (Goebbels o.a.) zich louter negatief uit over het 'zachtmoedige' en in zijn ogen 'mieterige' christendom. Hij wilde het het liefst kwijt, daarom begon de holocaust ook min of meer met het vervolgen en verzwakken van de kerken.
pi_66475362
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:57 schreef Viking84 het volgende:
Mag ik niet over oordelen he . Maar serieus, ik weet dat niet. Only God knows...
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:06:59 #192
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66475554
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:59 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Qua cultuur wel. Maar in de privésfeer liet hij volgens ingewijdden (Goebbels o.a.) zich louter negatief uit over het 'zachtmoedige' en in zijn ogen 'mieterige' christendom. Hij wilde het het liefst kwijt, daarom begon de holocaust ook min of meer met het vervolgen en verzwakken van de kerken.
Zie tevens de uitpsraken in 'The Nuremberg Trials' waarin Hitler zei dat de wereld een 'jungle' is van landen die oorlogvoeren waarbij de sterkste schakel zou winnen en 'Race and Reich' van J. Tenenbaum,(druk 1956 pagina 211) waarin Hitler werd gequote 'hogere rassen zijn superieur aan minder ontwikkelde lagere rassen dat is wetenschappelijk (darwinistisch) bewezen..'
pi_66475760
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:24 schreef TeenWolf het volgende:

[ afbeelding ]
Wat een onsmakelijk plaatje trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Adfundum op 26-02-2009 13:44:31 ]
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:15:35 #194
pi_66475815
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:43 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Nee hij geloofde in minder en meer ge-evolueerde mensen en daar baseerde hij zijn praktijken op.
Eugenetica, wat niets met evolutie en nog minder met het Atheïsme te maken heeft. Maar dat zal een door en door geïndoctrineerd persoon weinig boodschap aan hebben.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:15:58 #195
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66475830
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:13 schreef Adfundum het volgende:

[..]

Wat een onsmakelik plaatje trouwens.
hoezo? Ik begrijp hem niet
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:16:51 #196
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66475861
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:57 schreef Viking84 het volgende:
Zolang je niet practiserend ben vast niet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:18:11 #197
pi_66475896
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:06 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Zie tevens de uitpsraken in 'The Nuremberg Trials' waarin Hitler zei dat de wereld een 'jungle' is van landen die oorlogvoeren waarbij de sterkste schakel zou winnen en 'Race and Reich' van J. Tenenbaum,(druk 1956 pagina 211) waarin Hitler werd gequote 'hogere rassen zijn superieur aan minder ontwikkelde lagere rassen dat is wetenschappelijk (darwinistisch) bewezen..'
Hiermee bewijs je alleen dat Hitler net zo veel van evolutie begreep als jij.
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:18:26 #198
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66475906
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Eugenetica, wat niets met evolutie en nog minder met het Atheïsme te maken heeft. Maar dat zal een door en door geïndoctrineerd persoon weinig boodschap aan hebben.
http://www.trueorigin.org/holocaust.asp

Zie tevens de uitspraken in Neurember trials (vooral deel 14) en het boek van J. Tenenbaum (1956, pag 211) waarin hij letterlijk zei dat het 'darwinisme bewezen is' .

Lijkt me genoeg bewijs.
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:18:41 #199
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66475917
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:16 schreef jogy het volgende:

[..]

Zolang je niet practiserend ben vast niet.
Ik was benieuwd naar de mening van koningdavid . En praktiserend ben ik wel.
Ik heb medelijden met niet-praktiserende homo's .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:20:24 #200
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66475962
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:18 schreef Viking84 het volgende:
En praktiserend ben ik wel.

En ik eet van 2 walletjes ; ik geloof wel maar ben niet praktiserend.
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:21:37 #201
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66475997
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hiermee bewijs je alleen dat Hitler net zo veel van evolutie begreep als jij.
Tuurlijk niet.
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:27:38 #202
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66476189
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:20 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

En ik eet van 2 walletjes ; ik geloof wel maar ben niet praktiserend.
Ben je niet praktiserend omdat je geloof homo- en biseksualiteit afkeurt?
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:30:50 #203
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66476271
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ben je niet praktiserend omdat je geloof homo- en biseksualiteit afkeurt?
Nee, het interesseert me alleen niet of anderen wel of niet gay zijn en mogen ze van mij hand in hand in de stad lopen of met bootjes door de grachten. Ik persoonlijk ben het liever niet omdat ik het voor me zelf niet goed vind.

Daarom kun je nog best praktiserend zijn.
pi_66476377
Regelmatig worden Hitler, Stalin genoemd in dit soort discussies.
Het zegt niets over de oorlogszucht van atheisten of gelovigen.

Het zit nu eenmaal in de aard van de mens, uit zijn op macht, net zoals dieren met hun strijd om territorium.

Probleem is wel dat religie het voor machtswellustelingen een stuk éénvoudiger maakt om hun plannen uit te voeren, ze hoeven tenslotte geen aanhangers of stemmen te winnen.

Plus het feit dat het met gelovigen stukken lastiger is om te onderhandelen, om iets wat als absolute waarheid gezien word(lees: heilig is) is het onmogelijk om compromissen te sluiten.

Daarnaast vind ik het ook kwalijk dat religie al eeuwenlang de mens dom probeert te houden.
Waarom is technische vooruitgang tot stilstand gekomen na de val van het Romeinse rijk? (er was zelf sprake van achteruitgang)
Waarom werden vroeger astronomen en beginnende wetenschappers angstvallig verbrand (net zoals duizende boeken vol informatie uit o.a. de bieb van Alexandrie en van de Maya's)

Persoonlijk denk ik dat als er geen christendom (of wat voor een religie dan ook) was geweest, dat we nu een kolonie op Mars hadden gehad en waren we misschien zelfs in staat geweest naar de sterren te reizen (mits de natuurwetten dit toelaten uiteraard).

Als een stroming zo krampachtig kennis probeert achter te houden voor hun aanhangers dan wekt dat bij mij de indruk dat ze iets te verbergen hebben.
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:37:02 #205
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_66476475
Ben ik nog optijd om te rellen?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:51:53 #206
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66476943
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:34 schreef solar22 het volgende:
Regelmatig worden Hitler, Stalin genoemd in dit soort discussies.
Het zegt niets over de oorlogszucht van atheisten of gelovigen.

Het zit nu eenmaal in de aard van de mens, uit zijn op macht, net zoals dieren met hun strijd om territorium.

Probleem is wel dat religie het voor machtswellustelingen een stuk éénvoudiger maakt om hun plannen uit te voeren, ze hoeven tenslotte geen aanhangers of stemmen te winnen.

Plus het feit dat het met gelovigen stukken lastiger is om te onderhandelen, om iets wat als absolute waarheid gezien word(lees: heilig is) is het onmogelijk om compromissen te sluiten.

Daarnaast vind ik het ook kwalijk dat religie al eeuwenlang de mens dom probeert te houden.
Waarom is technische vooruitgang tot stilstand gekomen na de val van het Romeinse rijk? (er was zelf sprake van achteruitgang)
Waarom werden vroeger astronomen en beginnende wetenschappers angstvallig verbrand (net zoals duizende boeken vol informatie uit o.a. de bieb van Alexandrie en van de Maya's)

Persoonlijk denk ik dat als er geen christendom (of wat voor een religie dan ook) was geweest, dat we nu een kolonie op Mars hadden gehad en waren we misschien zelfs in staat geweest naar de sterren te reizen (mits de natuurwetten dit toelaten uiteraard).

Als een stroming zo krampachtig kennis probeert achter te houden voor hun aanhangers dan wekt dat bij mij de indruk dat ze iets te verbergen hebben.
Bron? studie?

en wiens schuld is de kredietcrisis dan?
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:00:14 #207
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_66477209

pi_66477270
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:00 schreef solyaris het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik hoop (als dit echt is) dat justitie het oppakt en een peletonnetje ME'ers neerzet.
My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
pi_66477407
Wel een mooi woord: Fag-Enablers.
pi_66477452
quote:
Omdat het Romeinse Rijk viel en barbaarse volkeren de macht grepen? Ik zie niet precies hoe je religie hiervan de schuld wil geven.
quote:
Waarom werden vroeger astronomen en beginnende wetenschappers angstvallig verbrand
Is dat zo? Bron?
quote:
(net zoals duizende boeken vol informatie uit o.a. de bieb van Alexandrie en van de Maya's)
Dus de bieb van Alexandrië is vernietigd door christenen? Wat is je bron. Een bron voor de Maya's zou ook welkom zijn.
quote:

Het christendom heeft ook juist veel wetenschap gestimuleert hoor. Het christelijke wereldbeeld (de scheiding tussen materie en het bovennatuurlijke) maakt de beoefening van wetenschap ook zeer geschikt. Het is dan ook geen toeval dat de moderne wetenschap vooral in het 'christelijke westen' opbloeide.
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:08:06 #211
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66477475
Fags do not hate God, they just fuck him up his holy ass

maar goed ... gaan ze wat opsturen oid of komen ze langs...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66477523
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:33 schreef Jajong het volgende:
Rofl.

Jos Brink is dead, PRAISE THE LORD!!!

Hahahahahhaha
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  Spellchecker donderdag 26 februari 2009 @ 13:39:35 #213
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_66478630
Dat stuk komt van een amerikaan geloof ik, en dat verbaast me niks...
Tevens -purist.
pi_66478706
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_66478784
quote:
[ link | afbeelding ]

Mag toch hopen dat het niet waar is.

Moeten ze anders net een boze Turkse familie treffen die niet pikt dat hun eer wordt aangetast.
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:46:32 #216
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_66478859
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:44 schreef Nepthys het volgende:

[..]

Mag toch hopen dat het niet waar is.

Moeten ze anders net een boze Turkse familie treffen die niet pikt dat hun eer wordt aangetast.
Deze gelovige zwijnen horen nergens anders thuis dan in de kaderverbak.
pi_66479154
quote:
[ link | afbeelding ]

OMG
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:57:12 #218
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_66479232
quote:
[ link | afbeelding ]

Waar heb je dat baksel gevonden?
pi_66479239
@ TeenWolf 21:51

Het is een feit dat kruisvaarders duizenden boeken hebben vernietigd die inzichten hadden kunnen geven in technieken van oude beschavingen.
Ook toen de spanjaarden met hun inquisiteurs Zuid Amerika binnenvielen werd ook het overgrote gedeelte van de eeuwenoude kennis door deze figuren vernietigd.

In de middeleeuwen waren de geestelijken(en enkele edelen) de enige die konden lezen en schrijven (de rest was analfabeet en dat kwam ze best goed uit)

Zelfs nu nog wordt belangrijk onderzoek (zoals dat naar stamcellen bijvoorbeeld) afgeremd door religieuzen.
En hebben ze problemem met genetisch onderzoek, deeltjesversnellers noem maar op.

Ze worden niet voor niets conservatieven genoemd (conservatief is een mooi woord voor iemand die geen vooruitgang wenst, niet politiek maar ook niet op technisch vlak)

Ik wil hiermee niet alle Christenen over één kam scheren (er zijn tenslotte ook christelijke wetenschappers) maar het is een feit dat het algemene Christelijke gedachtengoed al eeuwenlang een blok aan het been van de wetenschap is. (hetzelfde geldt voor Joden en Moslims)

De vooruitgang die er in Christelijke beschavingen is geboekt is niet dankzij het Christendom maar ondanks het Christendom.
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:59:13 #220
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_66479297
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 26 februari 2009 @ 14:03:05 #221
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_66479429
quote:
[ link | afbeelding ]

Ik denk, om heel eerlijk te zijn, dat ze niet eens het land binnen komen, daarbij zullen ze hier per direct opgepakt worden, daar dit niet in Nederland mag, anders dan in de USA.

Naast het feit dat ze een trip om de bovengenoemde reden denk ik niet gaan overleven...aan de andere kant, dan ontmoeten ze eindelijk hun maker...daar zullen zo ook niet al te veel op tegen hebben, lijkt me.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 26 februari 2009 @ 14:08:45 #222
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_66479620
die demonstratie wordt lachen.. God hates the Netherlands
Oh wait.. and Turkey
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_66479667
Ja doei.
pi_66479892
quote:
Niet weer...
pi_66479917
quote:
[ link | afbeelding ]

Ze komen hier?
Ik heb ze altijd al eens in het echt willen zien.

Wel naar voor de nabestaanden en betrokkenen maar ik neem aan dat de politie hier wat adequater optreedt. Volgens mij mag je hier nog altijd alleen maar demonstreren met een vergunning en die krijgen ze voor zoiets natuurlijk nooit dus ze kunnen gewoon met geweld verwijderd worden.
There is no love sincerer than the love of food.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')