abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66580299
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:08 schreef Troel het volgende:

[..]

Aan de ene kant misschien niet, maar die test van vorige week. Tja, ik zag echt een streepje!
Ja ik ook, maar op die van de kruidvat 4! dagen later niks, dus er is echt niks, ik kan wel doorgaan met testen maar dan hou ik mezelf voor de gek.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_66580333
Poppejans en mijsje, zoals iedereen hier zegt, laat de moed niet zakken! Ik gun het jullie zo om ook mama te worden van een lief klein hummeltje! En ik ben er van overtuigd dat dat zal gaan gebeuren, ook al duurt het bij jullie wat langer dan bij anderen

Voor alle wachtenden met mij Ik ben er nu al klaar mee, haha. Ik ga er van uit dat de duivels vrijdag komen, dan kan het altijd mee vallen. Heb wel al wat vage menstruatiepijntjes en wat steekjes zo af en toe. Ook "denk" ik dat ik met vlagen misselijk ben sinds vandaag. Maar ik ga er vanuit dat ik het me allemaal maar inbeeld.
pi_66580490
Eind van de week dus spannend Poezebeest (lieve nickname ) ik duim hoor!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_66580777
Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik juist wel of niet in dit topic moet posten...ik hield dit topic al een tijdje in de gaten. Begin December ben ik gestopt met de pil en heb 2 menstruaties uitgezeten....daarna hebben wij onze 1e poging gedaan begin februari en vorige week zondag mocht ik voor het eerst testen. De test was toen negatief maar bedacht me wel dat ik misschien wel te vroeg had getest......

Omdat ik nog steeds niet ongesteld werd heb ik vanochtend opnieuw getest....en dit keer was het...Positief!!!

Ook even ter info. Ik ben 23 jaar en ben nu dan, naar alle waarschijnlijkheid, 2/3 weken zwanger
pi_66580975
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:26 schreef MissUnknown het volgende:
Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik juist wel of niet in dit topic moet posten...ik hield dit topic al een tijdje in de gaten. Begin December ben ik gestopt met de pil en heb 2 menstruaties uitgezeten....daarna hebben wij onze 1e poging gedaan begin februari en vorige week zondag mocht ik voor het eerst testen. De test was toen negatief maar bedacht me wel dat ik misschien wel te vroeg had getest......

Omdat ik nog steeds niet ongesteld werd heb ik vanochtend opnieuw getest....en dit keer was het...Positief!!!

Ook even ter info. Ik ben 23 jaar en ben nu dan, naar alle waarschijnlijkheid, 2/3 weken zwanger
Gefeliciteerd! Maar je kunt al door naar het Zwangerschap&Geboorte topic!
En je krijgt in je zwangerschap altijd al 2 weken kado, dus je bent 4/5 weken zwanger!
pi_66581157
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:32 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Maar je kunt al door naar het Zwangerschap&Geboorte topic!
En je krijgt in je zwangerschap altijd al 2 weken kado, dus je bent 4/5 weken zwanger!
Dank je, dan doe ik dat! Wel iedereen in dit topic die bezig is heel veel succes! ik volgde al een kleine maand jullie verhalen en leef met een ieder mee!
pi_66584315
Bedankt voor de lieve reacties! doet me echt veel! ik ben al steeds zo emotioneel, en dat word ik hier ook van! Bedankt!

MissUnknown, gefeliciteerd! We hopen je snel te kunnen vergezellen in het volgende topic!
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 16:22:34 #188
5428 crew  miss_sly
pi_66584849
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:48 schreef Poppejans het volgende:
Miss_Sly, zou ik als ik zou temperaturen wel kunnen opspeuren daarmee wanneer ik ongesteld had moeten worden? Zou ik zeg maar eens in de zoveel weken misschien wel een verhoogde temperatuur kunnen hebben denk je?
Als je een gezonde cyclus hebt, kun je dat aflezen uit je temperatuurstaat.

De maanden dat ik een hormoonkuur moest halen om mijn menstruatie op te wekken, kon ik heel duidelijk voorspellen. Er zat geen dip en geen verhoging in mijn temperatuur, maar hij bleef gewoon wekenlang rond de 36,4-36,7 hangen. Iedere dag een van die 4 temperaturen. De maanden dat ik ongesteld werd, zat er een duidelijke dip en een duidelijke stijging in. De dip kwam ongeveer na 13-16 dagen met daarna een stijging van een dag of 14-16.

Ik zou dus zeggen dat je met temperaturen wel echt inzicht krijgt in hoe je lichaam werkt. Misschien niet het antwoord dat je wil, namelijk dat je een ovulatie hebt, maar dan toch in ieder geval een aantal duidelijjke grafieken die je de huisarts of gyn kunt tonen die aantonen dat er geen goede cyclus is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_66589119
Dankje v je uitgebreide antwoord Miss_Sly! ik ga daar maar eens meteen mee starten morgenvroeg, zoiets kan nooit kwaad.
  zondag 1 maart 2009 @ 19:04:10 #190
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_66590452
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:48 schreef Poppejans het volgende:
Ik heb juni 2008 Implanon laten verwijderen, maar het kan daar niet aan liggen zeggen zowel de gyn als huisarts; Implanon werkt niet met hormonen zoals de pil, Implanon geeft zeg maar een seintje af naar je hersens ofzoiets, van Implanon hoef je dus nooit te ''ontpillen'' er blijven daarvan geen hormonen achter in je lichaam.
Wel heb ik altijd heel sterk op Implanon gereageert; ik ben nooit meer bloed verloren sinds ik dat liet plaatsen, ik vond het een fijne bijwerking, maar ''normaal'' vond mijn huisarts dat toen ook al niet.

Ik heb in december bloed laten prikken,v hormoonwaardes maar dit was allemaal goed, uitstrijkje ook goed. ik ben dus al doorverwezen en toen de uitslag goed was moest ik toch maar afwachten nog en juni 2009 weer bellen.

Miss_Sly, zou ik als ik zou temperaturen wel kunnen opspeuren daarmee wanneer ik ongesteld had moeten worden? Zou ik zeg maar eens in de zoveel weken misschien wel een verhoogde temperatuur kunnen hebben denk je?
Organon zelf zegt wel dat er hormonen inzitten
Maar je hormoonniveau zou volgens hen ook heel snel normaal moeten zijn als het staafje verwijderd wordt (dus idd niet 'ontpillen').
Ik vind het raar dat als je huisarts het toen al niet vond kloppen en nu je menstruatie zo lang uitblijft, hij er niks aan doet. Ik ging nog eens terug (en flink zeuren hierover)
pi_66590810
Ik zou de gyn een schop geven en hem/haar je binnenwerk laten controleren
pi_66591145
quote:
Op zondag 1 maart 2009 19:14 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik zou de gyn een schop geven en hem/haar je binnenwerk laten controleren

Ik weet niet of er heel veel aan een binnenwerk te controleren valt, er is 1x van binnen gekeken met zon echo apparaat naar mn eierstokken en (stand van) baarmoeder en dat zag er goed uit.
Misschien dat ik toch van de week nog opbel dat ik er niet gerust op ben, of niet tevreden ben met ''er is niks''
  zondag 1 maart 2009 @ 19:27:42 #193
100412 mefke79
komt goed!
pi_66591226
Poppejans, je hebt lang genoeg gewacht lijkt me zo. Informeer eens bij een gyn of een vk, die hebben meestal ook zwangerworden spreekuren (zonder verwijzing!). Als je zo weinig ongesteld bent, klopt er gewoon iets niet. En dan kan je wel afwachten, maar dan wacht je tot je een ons weegt. Gewoon doen hoor, nee heb je, ja kan je krijgen!
Mijsje
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_66591708
Poppejans, ik heb al vaak gelezen dat mensen die bij een arts aankloppen na een tijd proberen, de opdracht krijgen om eerst 3 maanden te gaan temperaturen zodat de arts inzicht krijgt in de cyclus. Kan nooit kwaad om het dus van tevoren al te doen idd!
  zondag 1 maart 2009 @ 19:52:12 #195
100412 mefke79
komt goed!
pi_66592137
judes, normaal vind ik dat een prima advies, maar als je al zo lang uberhaupt geen menstruatie hebt, lijkt me dat signaal genoeg.
En natuurlijk leef ik ook mee met de rest van de meiden hier, maar ja, Mijsje en Poppejans, ik 'ken' jullie nou al een tijdje en dan hoop je gewoon dat jullie mij ook een keer achterna komen. Succes allemaal !
pi_66592773
Poppejans, ik zou zeker even bellen. Bij mij is ook niks zichtbaar mis, maar heb die clomid toch echt nodig om mijn eieren tot springen te krijgen. Gewoon doen!
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 20:28:55 #197
5428 crew  miss_sly
pi_66593379
quote:
Op zondag 1 maart 2009 19:52 schreef mefke79 het volgende:
judes, normaal vind ik dat een prima advies, maar als je al zo lang uberhaupt geen menstruatie hebt, lijkt me dat signaal genoeg.
En natuurlijk leef ik ook mee met de rest van de meiden hier, maar ja, Mijsje en Poppejans, ik 'ken' jullie nou al een tijdje en dan hoop je gewoon dat jullie mij ook een keer achterna komen. Succes allemaal !
Inderdaad zou dat al signaal genoeg moeten zijn, maar het is natuurlijk heel erg prettig het te onderbouwen met grafiekjes die onderschrijven dat er iets niet goed zit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_66594266
Ik bedoelde ook niet dat Poppejans 3 maanden moest gaan tempen voordat ze naar de dokter ging hoor, maar gewoon dat dokters dat vaak als opdracht geven. Dus omdat ze dat toch meestal willen kan het geen kwaad om vast te beginnen. Maar ik zou ook zsm proberen een afspraak te maken, Poppejans, zou echt niet tot juni kunnen/willen wachten. Dan heb je ook voor jezelf het gevoel dat je actie onderneemt en niet gewoon maar af moet wachten.

Afterthought - bij een gyn duurt het vaak ook wel lang voor je een afspraak kunt krijgen, stel je kunt, evt na doorverwijzing, pas over 5 weken terecht, dan is het toch al bijna juni...
pi_66594825
Temperaturen kan wel helpen om de gyn een schop onder z'n hol te geven: "Kijk mij eens geen eisprong hebben. Fix it!"

Maar serieus: mocht je toch pas in juni weer teruggaan dan heb je in ieder geval iets om over te praten. Zou toch zonde zijn als de arts in juni zegt dat je maar een paar maanden moet gaan temperaturen
pi_66594982
quote:
Op zondag 1 maart 2009 20:10 schreef prinseszondererwt het volgende:
Poppejans, ik zou zeker even bellen. Bij mij is ook niks zichtbaar mis, maar heb die clomid toch echt nodig om mijn eieren tot springen te krijgen. Gewoon doen!
Dat wist ik helemaal niet, dat ze bij jou ook niks vinden konden

iig weet ik wat ik vanaf morgenvroeg ga doen hoor haha pen en papier naast bed
pi_66595125
Goedzo, gaan met die banaan thermometer!
pi_66595816
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:06 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Dat wist ik helemaal niet, dat ze bij jou ook niks vinden konden

iig weet ik wat ik vanaf morgenvroeg ga doen hoor haha pen en papier naast bed
Ik heb zelf nooit getemperatuurd, maar schijnbaar heb je thermometers met geheugen. Da's fijn als je niet direct de temperatuur wilt opschrijven, maar je eerst nog even lekker om wilt draaien
  zondag 1 maart 2009 @ 21:42:45 #203
100412 mefke79
komt goed!
pi_66596497
vijf weken wachten voor een afspraak met de gyn...pff wat ben ik dan een lucky one...precies 5 dagen geloof ik.....
  zondag 1 maart 2009 @ 22:11:27 #204
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_66597779
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 22:07 schreef maffemuts het volgende:
*maffe even inbreekt*
de Kalisvaart eigen merk ( ydill ) zijn met 2 cijfers achter de komma en kosten rond de ¤7,-
Ik denk dat dat een winkel is die niet overal zit,ik heb er iig nooit van gehoord.Kijk van de week even bij de apotheek.

Ik heb het nog even in mijn agenda erbij gepakt en alles nagekeken,het ziet er dus zo uit

1september 08 pilstop
8november 08 1e bloeding na pilstop (31dgn)
13december 08 (33dgn)
22januari 09 (41dgn)

En nu zit ik dus op dag 39 en nog niks te bekennen.Vrolijk word ik er niet van
Ik voel nu dus ook echt helemaal niks,dat er aankomen,dat had ik vorige maand al een tijd van te voren,maar heb ook niet het idee zwanger te zijjn.
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  zondag 1 maart 2009 @ 22:18:25 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66598101
Ik heb een thermometer van, dacht ik, de DA, merk Xanthe of Xanthé. En die heeft 2 cijfers na de komma.
Ding in je kont, wachten tot hij piept, uitzetten, omdraaien en doortukken en dan later idd nog even aanzetten en opschrijven.
  zondag 1 maart 2009 @ 22:32:15 #206
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_66598728
Ik schrijf het wel gelijk op,moet daarna toch plassen.En het zou ook echt iets voor mij zijn dat ik de verkeerde knop in druk en alles kwijt ben!
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_66598858
quote:
Op zondag 1 maart 2009 19:52 schreef mefke79 het volgende:
Mefke!
ik schrijf mijn temperatuur ook meteen op. de mijne heeft geen geheugen, en voor mij is het veiliger het meteen te doen.
vanmorgen druk ik de wekker uit en draai me nog eens lekker om, zegt manlief tegen me; zeg, moet jij niet iets doen? dus die thermometer weer in m'n kont...
pi_66602173
Veel succes met temperaturen allemaal, hoop dat het jullie wat houvast geeft!
  maandag 2 maart 2009 @ 09:22:16 #209
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_66607080
even een vraagje;
donderdag zou ik mijn menstruatie moeten krijgen, normaal heb ik drie dagen bruine afscheiding van te voren...maar zou je dat ook kunnen hebben terwijl je zwanger bent?Dit is onze eerste poging dus we zitten in spanning.
  maandag 2 maart 2009 @ 09:25:45 #210
35189 Troel
scherp en bot
pi_66607160
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:22 schreef Bucko het volgende:
even een vraagje;
donderdag zou ik mijn menstruatie moeten krijgen, normaal heb ik drie dagen bruine afscheiding van te voren...maar zou je dat ook kunnen hebben terwijl je zwanger bent?Dit is onze eerste poging dus we zitten in spanning.
Tja, iedereen lichaam is anders natuurlijk. Ik heb nooit dat gehad als ik zwanger was, maar sommige krampjes komen wel zeer overeen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')