abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:36:34 #181
107445 Jajong
Hadouken!
pi_66707447
Moet misschien toch maar een beetje in deze reeks gaan posten, kijk inmiddels toch al zo'n duizend jaar anime enzo. Zag iemand zeggen dat 't niet terecht was dat hij een noob genoemd werd omdat hij NGE niet kende... Maar dat is juist de hele definitie van noob jonge .
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_66707480
1000 jaar
We fear that which we cannot see
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:40:24 #183
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66707600
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:34 schreef mschol het volgende:

[..]

niet gekeken..
inmiddels wel gevonden

dvd = ~60MB per episode groter
Dat is toch de eerste plek waar je kijkt joh flapdrol !

Grootte boeit me niet zoveel, zolang de kwaliteit dan ook maar beter is. Of misschien extra (uncut) content

Ik probeer zelf trouwens Gungrave te vinden van KAA, maar dat lijkt ook echt van de aardbodem verdwenen te zijn. Kan alleen maar AonE vinden
AFC AJAX
pi_66708349
@ iedereen voor Ef. De animatie is speciaal aan ef. Noem een betere art director, ik ken er in ieder geval geen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_66708743
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:40 schreef msnk het volgende:

[..]

Grootte boeit me niet zoveel, zolang de kwaliteit dan ook maar beter is. Of misschien extra (uncut) content

Ik probeer zelf trouwens Gungrave te vinden van KAA, maar dat lijkt ook echt van de aardbodem verdwenen te zijn. Kan alleen maar AonE vinden
AHQ heeft wel een H264 versie van Gungrave. Is volgens mij ook gewoon een dvd source.

En na 9 weken ben ik eindelijk door alle eps van One Piece heen. Tijd om wat achterstallige eps van een aantal series te kijken.

Eerst Gundam 00 S2.
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:12:59 #186
107445 Jajong
Hadouken!
pi_66708930
Gundam 00... Ergens tijdens 't eerste seizoen blijven steken. Vond de vorigen sterker. Dunno waarom, misschien binnenkort nog een kans geven.
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:15:30 #187
122997 zquing
Drama Junk
pi_66709035
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:59 schreef Ascendancy het volgende:
@ iedereen voor Ef. De animatie is speciaal aan ef. Noem een betere art director, ik ken er in ieder geval geen
Range murata
"Those unforgettable days, for them I live"
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:22:32 #188
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66709348
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:07 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

AHQ heeft wel een H264 versie van Gungrave. Is volgens mij ook gewoon een dvd source.
Bedankt voor de tip, zal eens gaan opzoeken
AFC AJAX
pi_66711167
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:40 schreef msnk het volgende:

[..]

check btjunkie.org...
pi_66711182
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:12 schreef Jajong het volgende:
Gundam 00... Ergens tijdens 't eerste seizoen blijven steken. Vond de vorigen sterker. Dunno waarom, misschien binnenkort nog een kans geven.
Gundam Seed en Destiny kwamen mij echt de strot uit. Stelletje emo's. Gelukkig ging het grootste zeikwijf, Fray, uiteindelijk dood.

En gelukkig hebben ze het aantal ruimte gevechten in 00 sterk verminderd. Nu hebben ze een beetje van alles wat.
  donderdag 5 maart 2009 @ 07:02:42 #191
237877 Kuwaro
Walkin down the street....
pi_66716773
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:45 schreef wdn het volgende:

Claymore was ook geweldig. Je moet gewoon langs dat joch heen kijken Clare
Priscilla

Claymore is best te kijken, goede actie als je er van houdt
I Am Trying Finding Beauty In Negative Spaces
pi_66735806
Net begonnen met bitter virgin. Toch wel even wat anders als je niet veel seinen leest.
  donderdag 5 maart 2009 @ 18:14:52 #193
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_66736036
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 07:02 schreef Kuwaro het volgende:

[..]

Priscilla

Claymore is best te kijken, goede actie als je er van houdt
Vond Claymore vermakelijk, maar zou het niet een 2e keer kijken.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_66743248
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:06 schreef Ascendancy het volgende:
Net begonnen met bitter virgin. Toch wel even wat anders als je niet veel seinen leest.
En niet te vergeten dat het een Romance + Slife of Life is. Die combinatie+seinen zie je niet zo veel van, denk ik.
Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
pi_66743392
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:06 schreef Ascendancy het volgende:
die lijkt me wel aardig voer voor een goed uitgewerkte anime
pi_66744473
Ik kijk nu Saiyuki ben op ep27 ofzo daarna reload/gunlock erachter kijken
We fear that which we cannot see
pi_66744515
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:25 schreef mschol het volgende:

[..]

die lijkt me wel aardig voer voor een goed uitgewerkte anime
30 weekly chapters is wel vrij weinig, dus dan krijg je misschien een uitgerekte anime.
Maar ik ben benieuwd.
pi_66744700
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:47 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

30 weekly chapters is wel vrij weinig, dus dan krijg je misschien een uitgerekte anime.
Maar ik ben benieuwd.
geen verstand van manga's

maar ging mij erom dat een anime (die goed uitgewerkt is qua verhaal volgen) mij best zal boeien
verhaal lijkt iig erg intressant..
alleen van manga's snap ik geen snars (en kan mij er minder goed in verplaatsen, waardoor je dus minder inleving in het verhaal hebt, imho wel belangrijk)
pi_66744921
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:51 schreef mschol het volgende:

[..]

geen verstand van manga's

maar ging mij erom dat een anime (die goed uitgewerkt is qua verhaal volgen) mij best zal boeien
verhaal lijkt iig erg intressant..
alleen van manga's snap ik geen snars (en kan mij er minder goed in verplaatsen, waardoor je dus minder inleving in het verhaal hebt, imho wel belangrijk)
Wat snap je er niet aan?
En dan inleving dat komt vanzelf. En de art is echt ongelooflijk vaak

Manga moet ook wel hogere kwaliteit hebben dan een anime om leesbaar te zijn.
Bij anime kan je het nog wel kijken als het zeer middelmatig is, maar een manga drop ik dan meteen.
pi_66745151
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:55 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Wat snap je er niet aan?
chapters, volumes, pages, scanlations.. etc etc..

ben niet thuis in de manga wereld
pi_66745278
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:59 schreef mschol het volgende:

[..]

chapters, volumes, pages, scanlations.. etc etc..

ben niet thuis in de manga wereld
Nou iedere week staat er een 20 page chapter in een soort donald duck(kort door de bocht).
Je hebt ook monthly's van doorgaans 40 pages.
Volums zijn gebonden chapters. Vaak een stuk of 10 samen.
Er is soms wat in kleur, meestal in speciale edities, 50e chapter bijvoorbeeld. Dit omdat alles met de hand is en een kutwerk zeg maar

Scanlations zijn net als fansubs.
Mensen verwijderen het japans en soms de SFX(geluidstekens die imo de art verpesten) en plakker daar dan een engelse vertaling in
  donderdag 5 maart 2009 @ 23:27:59 #202
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_66749837
Yeah lekker samen Dragonball Z kijken!! En iedereen die iets anders beweert is een viezerik.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 01:03:16 #203
107445 Jajong
Hadouken!
pi_66752386
Butterface
pi_66764720
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:27 schreef Sh0g het volgende:
Yeah lekker samen Dragonball Z kijken!! En iedereen die iets anders beweert is een viezerik.
wel een gaar gezicht , ze lijkt op kelly van big brother
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:07:54 #205
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_66765580
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:47 schreef DJ_ het volgende:

[..]

wel een gaar gezicht , ze lijkt op kelly van big brother
en toch zou ik dan het risico nemen
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:09:21 #206
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_66765640
Elfen Lied gisteren voor het eerst gezien. In 1 ruk alle eps gekeken.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_66789031
Elfen Lied

De meisjes in bitter vrigin zijn eng
pi_66791250
Aaahhh, Ascendancy doet aan scanlation werk? Het is wel iets uitgebreider dan dat.

In simpele woorden: Schrijver en/of Artiest --> Manga naam --> One Shot (40+ pagina's) --> Hoofdstuk 1 (50-80 pagina's) --> Hoofdstukken etc. --> Volume 1 (Tankoban ook wel, 3-5-10 hoofdstukken) --> Volume's etc.

De eerste groep scanlators springen direct op een serie, zoals deze bij One Piece, Reborn!, Naruto, Bleach, Bakuman, Psyren, D.Gray-man, HxH, xxxHOLiC, Eyeshield 21, New Prince of Tennis, Air Gear gebeurd. Deze groepen zijn de zogenoemde 'Speed Scanlators' en brengen dus een 'Speed Scan' uit. Deze zijn over het algemeen van lage kwaliteit, omdat er vaak maar 3-8 uur aan gewerkt is.

De tweede groep scanlators werkt aan het brengen van kwaliteit en gebruikt dan de hoge kwaliteit scans of de hoofdstukken van een uitgebrachte volume. De eerste variant, duurt vaak een week terwijl de andere variant al vlug op kan lopen tot 2-3 maanden. (Dus geduld van de lezer is dan wel nodig.) Er word bij vele groepen strikt gekeken naar kwaliteit, en soms lezen er 2 tot 4 mensen het hoofdstuk door en halen zo de eventuele fouten eruit.

Beide groepen (kwaliteit en speed scans) hebben een vaste team van minimaal 5-6 personen:
- Scanner (De persoon die de hoofdstuk levert, is vaak een bron en niet direct lid van een team.)
- Vertaler (Translator, de persoon die het hoofdstuk vertaald.)
- Proef lezer (Proof Reader, de persoon die het 'script' nakijkt.)
- 'Schoonmaker' (Cleaner, de persoon die het hoofdstuk schoonmaakt van de kana en kanji characters.)
- 'Script zetter' (Typesetter, de persoon die het schoongemaakte hoofdstuk van de tekst voorziet.)
- Kwaliteit nakijker (Quality Checker, de persoon die het resultaat beoordeeld en fouten aangeeft. Vaak heeft een 'QC' ook nog de taak om de hoofdstuk te voorzien van een credits pagina, hierin staat wie er aan het hoofdstuk heeft gewerkt en andere informatie. En soms ook 'release't' hij het hoofdstuk.)

Er is overal wel altijd vraag naar mensen die met een team willen werken. Het komt dan ook voor dat vele projecten struikelen, niet goed van de grond komen of zelfs nooit gestart worden.

Gisteren is er een dergelijke groep tijdelijk (gelukkig tijdelijk) gestopt en zitten nu 3 manga series en vele anime series zonder een groep die eraan werkt.
pi_66792623
Ik gaf dan ook slechts een korte uitleg. Daarnaast ben ik niet zo thuis in de scanlationwereld. Maar ik vind bijvoorbeeld de sleepyfans scanlations van bakuman wel goed. Maar ik neem aan dat dat LQ/MQ is?

Ik ben meer van de fansubgroups. Ik support soms groepen met QC of encoden.
pi_66794590
Nou, als je de andere opinies hoort over Sleepyfan's Bakuman scanlations, kun je het van mij aannemen dat het echt slecht is.
Overigens, de leukste fout in de nieuwste Bakuman van hun op pagina 28: "I'll do it if it kills me."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')