abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70147420
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:25 schreef BarraCupraCuda het volgende:
tvptje omdat ik jullie niet vergeten ben maar superdruk met mijn nieuwe baan
Ik keek in m'n myat en dacht: yesss! een nieuwe reactie! en nog van bcc ook!

En dan krijg je zoiets
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  donderdag 18 juni 2009 @ 22:47:10 #202
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_70149809
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:52 schreef Saak het volgende:

[..]

Ik keek in m'n myat en dacht: yesss! een nieuwe reactie! en nog van bcc ook!

En dan krijg je zoiets
het spijt me, wou je niet dood maken met een blije mus

Mijn directe collega zit bij de nationale reserve. dus heb het met hem ook vaak over dit onderwerp..
hij is een erg handige connectie om te hebben

verder heb ik laatst de falcon walk gelopen (40KM) in 7 uur dat vond k ook wel netjes
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_70150304
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 17:30 schreef huhggh het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid:

Een EMP, mits sterk genoeg en op de juiste hoogte, kan bijna een heel continent uitschakelen.
Met 1 wapen heel de VS of Europa op z'n gat.
Ondanks de (wellicht) kleine kans, is de schade groot genoeg om er enigszins op voorbereid te zijn.
Hetzelfde effect krijg je ook bij een atoombom (geen vuile bom) op grote hoogte...en natuurlijk sterke zonnestormen.
3 mogelijk ingangen dus tot uiteindelijk hetzelfde effect.

Ps: praktisch noodrantsoen tip: blikken met soep en aparte blikken met soepballetjes in gelatine opgeslagen.
Beiden kunnen apart zeer lang mee gaan, ~2-3 jaar.
Zo heb ik veel tomatensoep opgeslagen met sindskort ook blikjes met alleen soepballetjes.
Bij elkaar krijg je dan EN vocht EN iets voedzaams EN wat aan vlees binnen.
Ik had, toen m'n koelkast eens leeg was, gemerkt dat ik best een hele dag kan werken op 1 grote blik met soep en 1 blik met balletjes.
Bij elkaar nog geen ¤ 2 euro per nood-maaltijd.
Handig om te weten dus.
Soep is sowieso goed ja. Makkelijk te bereiden, voedzaam, en een goede soep is ook goed voor het moraal. Ik heb zo'n 20 blikken erwtensoep op voorraad. THT2013, dus post-2012

Hebben jullie trouwens ook zaden ingekocht? En zo ja, voor welke groenten/gewassen?
pi_70151385
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 23:00 schreef Gulo het volgende:

[..]

Soep is sowieso goed ja. Makkelijk te bereiden, voedzaam, en een goede soep is ook goed voor het moraal. Ik heb zo'n 20 blikken erwtensoep op voorraad. THT2013, dus post-2012

Hebben jullie trouwens ook zaden ingekocht? En zo ja, voor welke groenten/gewassen?
Zaden heb ik inderdaad ook op voorraad, alhoewel ik zelf normaliter niks met zaadje doe. Ik heb het alleen voor noodsituaties.
Van welke gewassen weet ik niet meer, maar ongetwijfeld sla en misschien zelfs iets met aardappelplanten.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_70158103
Soep blijft inderdaad heel lang goed! Heb zelf ook al aantal keren naar producten gekeken eigenlijk elke keer als ik in een supermarkt kom. En die balletjes apart houden is een goeie.

Even ter informatie: als er een teotwawki uitbreekt kan je niet meer naar de supermarkt. Maar dat kunnen jullie ook wel bedenken. Geen werknemers te vinden daar. Alleen plunderaars. En de politie of het leger heeft wel wat beters te doen.
Als de teotwawki al een jaar van tevoren wordt aangekondigt dan is het een ander verhaal natuurlijk maar bij een maand van te voren zal het al gigantisch storm lopen.

En ik begin maar met een leuk opdrachtje voor dit weekend!

De opdracht:
Probeer je te scheren met een mes en zonder scheerschuim. Dat mag je gewoon thuis doen hoor hoeft niet meteen in de jungle
Probeer iets handigs te verzinnen en een voor- en nafototje kan geen kwaad! (hoeft niet hoor en je kan ook gewoon alleen je kin fotograferen.)
Wie 't het eerst gelukt is mag een nieuwe opdracht verzinnen maar moet die dan ook zelf doen.
Als tip en tevens mijn werkwijze: Gebruik een zo scherp mogelijk mes en voor de rest water. Doe het op vrijdag avond en niet op zondag avond of maandag ochtend want dan loop je misschien voor lul op je werk

Je kan het altijd nog gewoon bijwerken met goed gereedschap, maar zo'n opdrachtje blijft als doel dat je wat skills opbouwd
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
pi_70174103
Nouzeg nu reageert meteen niemand meer. Je hóéft die opdracht niet te doen hoor
pi_70174271
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 18:27 schreef Saak het volgende:
Nouzeg nu reageert meteen niemand meer. Je hóéft die opdracht niet te doen hoor
Bij deze dan: ik doe niks met opdrachten, ik volg m'n eigen agenda.
Als men nu serieuzer geinteresseerd is in een meeting wil ik best wel wat "regelen"......voor zover er echt iets geregeld moet worden naast plaats en datum.
Faal van de eeuw.
pi_70177524
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 18:33 schreef huhggh het volgende:

[..]

Bij deze dan: ik doe niks met opdrachten, ik volg m'n eigen agenda.
Als men nu serieuzer geinteresseerd is in een meeting wil ik best wel wat "regelen"......voor zover er echt iets geregeld moet worden naast plaats en datum.
Hmmm ik vind een meet nogal moeilijk ik woon helemaal in zeeland en heb het heel druk. Doordeweeks stage en in het weekend frieten bakken.
En ik heb geen zin in een meet met een vieze harige vent met een bh!
tevens ook niet met een ouwe zuurpruim die alles imo veel te serieus op neemt
pi_70178645
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:13 schreef Saak het volgende:

[..]

Hmmm ik vind een meet nogal moeilijk ik woon helemaal in zeeland en heb het heel druk. Doordeweeks stage en in het weekend frieten bakken.
En ik heb geen zin in een meet met een vieze harige vent met een bh!
tevens ook niet met een ouwe zuurpruim die alles imo veel te serieus op neemt
Mijn avatar is gewoon een plaatje, dus stel daar niet te veel bij voor.
Maar goed, ik heb blijkbaar een gevoelige snaar geraakt merk ik.
To bad, your loss.
Faal van de eeuw.
pi_70179119
Nee niet een gevoelige snaar geraakt maar je kwam nog al zuur-pruimerig over Dat van je avatar was ook maar een geintje in combinatie met dat je je niet wou scheren

Zojuist ff naar het o zo grote bos geweest hier en een sjieke vork gemaakt van een takje
Gewoon omdat het mooi weer was

Echt jammer dat je nergens kan komen zonder gezien te worden van de grote paden hier. En de kleine paadjes, die zijn er gewoon overal! Maar misschien een goede oefening om je schuil te houden.
pi_70179182
Safety lux lamp is ook niet verkeerd, met de batterijen doe je 20 uur mee. Alleen deze zijn super duur
pi_70181733
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 21:02 schreef Saak het volgende:
Nee niet een gevoelige snaar geraakt maar je kwam nog al zuur-pruimerig over Dat van je avatar was ook maar een geintje in combinatie met dat je je niet wou scheren

Zojuist ff naar het o zo grote bos geweest hier en een sjieke vork gemaakt van een takje
Gewoon omdat het mooi weer was

Echt jammer dat je nergens kan komen zonder gezien te worden van de grote paden hier. En de kleine paadjes, die zijn er gewoon overal! Maar misschien een goede oefening om je schuil te houden.
Scheren lijkt me ook niet iets waar je bij het survivalen als eerste aan denkt Ik denk er nu al niet echt aan, laat staan op zo'n moment
Er gaat niets boven Groningen
pi_70182421
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:27 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Scheren lijkt me ook niet iets waar je bij het survivalen als eerste aan denkt Ik denk er nu al niet echt aan, laat staan op zo'n moment
Er is natuurlijk niks nis met wat goede hygiene.
En het is voor mij weer een extra reden om m'n messen goed scherp te houden.
Trouwens ook nog nooit geprobeerd te scheren met een mes. Volgens mij is dat best onhandig of vergt het veel oefening.
Doen mariniers niet zoiets als ze op missie zijn ergens in de jungle of buitengebied?
Faal van de eeuw.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 22:58:09 #214
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_70182575

Saak pompt weer even wat life-juice int topic, maar heb zelf niet echt veel te melden .. hoewel school/stage/afstuderen zuigen behoorlijk hard, dus die TEOTWAWKI mag vanavond nog wel komen

Die Kelly Kettle van Gulo ziet er wel handig uit
Dacht eerst dat het ook als (water)container/fles kon dienen, maar dat lijkt me toch niet. Dus de enigste functie is een beschutte, geconcentreerde manier van vuurtje stoken...als ik ruimte genoeg zou hebben

Opdracht scheren: dacht het niet . Naast het feit dat baardgroei ervoor zorgt dat je minder warmte verliest is het scheren zonder scheerschuim een grote no-no in 'n survival-situatie. Allerlei kleine wondjes in je gezicht ... you do the math
Toen we op oefening bij het KCT gingen waren ze er zelfs best giftig op 'scheren zonder schuim'
Wat je vindt, ...
pi_70182630
Ik heb me zojuist even geschoren zonder scheerschuim. Ging best goed met mijn Spyderco Caly 3. Heb wel warm water gebruikt (daar gaan de poriën van open staan waardoor je je makkelijker kan scheren. Overigens heb ik in mijn bob ook altijd nog een klein flesje scheerolie zitten.

Ik ben trouwens van mening dat je je in de wilderness niet onnodig moet scheren. Zoals bekend brengt scheren het risico van infecties met zich mee. En dat wil je te allen tijde voorkomen lijkt me. Zeker in de bush.
pi_70182972
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:58 schreef Da_Ripper het volgende:

Die Kelly Kettle van Gulo ziet er wel handig uit
Dacht eerst dat het ook als (water)container/fles kon dienen, maar dat lijkt me toch niet. Dus de enigste functie is een beschutte, geconcentreerde manier van vuurtje stoken...als ik ruimte genoeg zou hebben
Nou, je moet het zo zien: Die ketel heeft een dubbele wand en is open in het midden. Die holle wand vul je met water. Op die manier kan je hem dus wel degelijk ook als waterfles gebruiken. Er gaat niet zo veel in vergelijken met het volume natuurlijk. (omdat ik in het holle deel mijn firekit stop neemt het echter geen onnodige ruimte in beslag in mijn rugzak). Je hebt verschillende formaten, dus ook verschillende inhouden.
De kelly kettle die ik heb is 700 ML.

Als ik ga wandelen neem ik hem mee al gevuld met water, als watercontainer dus. Ook al wandel ik dan maar een uurtje dan kan ik ergens in het bos toch binnen enkele minuutjes een kopje thee maken of cup a soup.
pi_70185880
Dat van het scheren had ik helemaal niet over na gedacht dat het gevaarlijk kon zijn! En dat het warmte geeft is ook een goede tip. Is dus geen goed idee om het te doen (zag er al een beetje tegen op)

Wie kan er iets nieuws bedenken?

En dan nog iets: ik ging zojuist een wandeling maken en zat al meteen helemaal onder de muggen
Iemand tips wat je daar tegen kan doen? Citroenmelisse groeit namelijk niet overal

[ Bericht 3% gewijzigd door Saak op 20-06-2009 00:47:12 ]
  zondag 21 juni 2009 @ 16:39:34 #218
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_70224753
ik scheer altijd zonder scheerschuim onder de douche
stay frosty
  zondag 21 juni 2009 @ 16:44:36 #219
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_70224888
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 20:44 schreef huhggh het volgende:

[..]

Mijn avatar is gewoon een plaatje, dus stel daar niet te veel bij voor.
Maar goed, ik heb blijkbaar een gevoelige snaar geraakt merk ik.
To bad, your loss.
ik denk dat je die gevoelige snaar wel raakt.
komt omdat je in mijn ogen te negatief op dit topic reageert.
je vind dat wij te veel lullen over gadgets en dat we er niet serieus genoeg mee bezig zijn.
dat is in mijn ogen een mooi statement maar door een statement te roepen laat je niet iemand van gedachten veranderen.
sterker nog als je alleen maar statements geeft dat wij niet goed bezig zijn dan krijgt dat een negatief effect waardoor sommige je een "zeur" gaan vinden.
probeer eens te formuleren waarom het zo is in plaats van "to bad, your loss" antwoorden te komen.

Social skillz... when its TEOTWAWKI you'll need them.
stay frosty
pi_70226185
quote:
Op zondag 21 juni 2009 16:44 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

ik denk dat je die gevoelige snaar wel raakt.
komt omdat je in mijn ogen te negatief op dit topic reageert.
je vind dat wij te veel lullen over gadgets en dat we er niet serieus genoeg mee bezig zijn.
dat is in mijn ogen een mooi statement maar door een statement te roepen laat je niet iemand van gedachten veranderen.
sterker nog als je alleen maar statements geeft dat wij niet goed bezig zijn dan krijgt dat een negatief effect waardoor sommige je een "zeur" gaan vinden.
probeer eens te formuleren waarom het zo is in plaats van "to bad, your loss" antwoorden te komen.

Social skillz... when its TEOTWAWKI you'll need them.
Tja, ik ben niet altijd even "smooth", zullen we maar zeggen
Aan de andere kant weet ik ook dat textuele communicatie als geen ander snel verkeerd opgevat kan worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door huhggh op 21-06-2009 17:39:16 ]
Faal van de eeuw.
  zondag 21 juni 2009 @ 18:21:19 #221
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_70227499
quote:
Op zondag 21 juni 2009 17:31 schreef huhggh het volgende:

[..]

Tja, ik ben niet altijd even "smooth", zullen we maar zeggen
Aan de andere kant weet ik ook dat textuele communicatie als geen ander snel verkeerd opgevat kan worden.
zeker zeker... en ik vind je ook helemaal geen slechte kerel ik weet dat je het allemaal goed bedoelt maar het komt er gewoon af en toe wat rottig uit

maar waar vind jij waar we focus op moeten leggen?
stay frosty
pi_70229765
Dude jullie studeren of hebben beiden communicatie gestudeerd?
  zondag 21 juni 2009 @ 19:56:19 #223
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_70230011
Ik heb in de tussentijd wel een uitschuifbare hengel gekocht met extra visdraad en een reut haakjes. Best wel handig voor het geval dat . En ik laat gewoon mijn baard staan mocht het ooit zo gek worden. Ga het wel vlechten ofzo .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_70230148
quote:
Op zondag 21 juni 2009 19:56 schreef jogy het volgende:
Ik heb in de tussentijd wel een uitschuifbare hengel gekocht met extra visdraad en een reut haakjes. Best wel handig voor het geval dat . En ik laat gewoon mijn baard staan mocht het ooit zo gek worden. Ga het wel vlechten ofzo .
kan je je hengel weggooien. Haakje aan je baard en klaar. Maden zitten er al in
pi_70233270
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 00:39 schreef Saak het volgende:

En dan nog iets: ik ging zojuist een wandeling maken en zat al meteen helemaal onder de muggen
Iemand tips wat je daar tegen kan doen? Citroenmelisse groeit namelijk niet overal
Deet helpt het beste. (hoe hoger het percentage hoe beter het werkt). Het is wel chemisch spul, dus ik weet niet tot welke percentage het in Nederland toegestaan is. Ik heb in Noorwegen 50% deet lotion gebruikt en dat was genoeg om niet geprikt te worden die vervelende beestjes die ze daar hebben (knotjes/knutjes of what ever).

Zodra het hier in Nederland wat warmer wordt stikt het in de bossen van de steekvliegen hier, daar heb ik veel meer last van dan muggen. Echt kutbeesten die steekvliegen. Hun steek doet ook behoorlijk zeer. Dazen noemen we die beesten hier in de omgeving. Ze prikken soms gewoon door (dunne) shirts heen.

Over deze fucker heb ik het :
pi_70235031
Steekvlieg ken ik ja. Heb eens op zitten letten hoe die z'n tongetje in m'n knie boorde. Best wel fascinerend
9 eu bij de anwb voor een spray van 50% deet. Is dit duur? Lijkt mij niet. En misschien ergens anders nog een sterkere en/of goedkopere? Er zit geen limiet aan het percentage hier in nl volgens mij hoor.
pi_70245304
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:17 schreef Gulo het volgende:

[..]

Deet helpt het beste. (hoe hoger het percentage hoe beter het werkt). Het is wel chemisch spul, dus ik weet niet tot welke percentage het in Nederland toegestaan is. Ik heb in Noorwegen 50% deet lotion gebruikt en dat was genoeg om niet geprikt te worden die vervelende beestjes die ze daar hebben (knotjes/knutjes of what ever).

Zodra het hier in Nederland wat warmer wordt stikt het in de bossen van de steekvliegen hier, daar heb ik veel meer last van dan muggen. Echt kutbeesten die steekvliegen. Hun steek doet ook behoorlijk zeer. Dazen noemen we die beesten hier in de omgeving. Ze prikken soms gewoon door (dunne) shirts heen.

Over deze fucker heb ik het : [ afbeelding ]
Wij noemen deze volgens mij bauwen / bouwen? (geen flauw idee hoe je dit -niet bestaand woord- schrijft)
Einde bericht
pi_70249214
Met elke nieuwe dag hier op kantoor heb ik meer zin om te gaan survivallen in de natuur! Ik heb al een lokatie uitgezocht voor een overnachting waarbij ik heb gelet op de beschutting en een zo groot mogelijke radius tot aan een pad. Gewoon via google maps Als ik aan kom en het blijkt een flut plek te zijn dan probeer ik plaatselijk wel een iets meer beschutte plek te vinden.

Ik zal wel een slaapzak en grondzijl meenemen maar voor de rest niks dan een beetje survival uitrusting. En ik ben van plan een hut te bouwen
  maandag 22 juni 2009 @ 17:43:05 #229
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_70259654
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:50 schreef Saak het volgende:
Met elke nieuwe dag hier op kantoor heb ik meer zin om te gaan survivallen in de natuur! Ik heb al een lokatie uitgezocht voor een overnachting waarbij ik heb gelet op de beschutting en een zo groot mogelijke radius tot aan een pad. Gewoon via google maps Als ik aan kom en het blijkt een flut plek te zijn dan probeer ik plaatselijk wel een iets meer beschutte plek te vinden.

Ik zal wel een slaapzak en grondzijl meenemen maar voor de rest niks dan een beetje survival uitrusting. En ik ben van plan een hut te bouwen
vette shit!
welke locatie?
stay frosty
  maandag 22 juni 2009 @ 17:44:03 #230
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_70259682
quote:
Op zondag 21 juni 2009 19:49 schreef Saak het volgende:
Dude jullie studeren of hebben beiden communicatie gestudeerd?
neuh hoor gewoon Commerciële economie
stay frosty
pi_70260750
Oh sjiek, kan je veel mee Altijd wel een baantje en als je het ook nog eens leuk vind.
pi_70263190
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

vette shit!
welke locatie?
Tja dat ga ik pas daarna vertellen Krijg ik niet zo'n veilig gevoel van als ik daar straks tussen de takken en bladeren lig en elke gek op het web kan de locatie zo in google maps gooien en er naar toe rijden. Maar 't is echt een noob lokatie hoor! Jammer dat je voor iets beters meteen naar de Veluwe of naar Limburg moet gaan. Of zelfs het land uit.

[ Bericht 11% gewijzigd door Saak op 22-06-2009 21:08:33 ]
  maandag 22 juni 2009 @ 22:33:24 #233
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_70272192
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:14 schreef Saak het volgende:

[..]

Tja dat ga ik pas daarna vertellen Krijg ik niet zo'n veilig gevoel van als ik daar straks tussen de takken en bladeren lig en elke gek op het web kan de locatie zo in google maps gooien en er naar toe rijden. Maar 't is echt een noob lokatie hoor! Jammer dat je voor iets beters meteen naar de Veluwe of naar Limburg moet gaan. Of zelfs het land uit.
Veluwe city G!

Pas je wel op voor kinderlokkers and the law?
stay frosty
pi_70296000
Kinderlokkers zal wel meevallen ben eerder bang voor enge mannen die "van de andere kant" houden
En de law idd=]
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:25:41 #235
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_70297130
waarom denk je dat er homo's snachts in het bos lopen om je te verkrachten
stay frosty
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:54:23 #236
133321 Burner82
Speedo fan
pi_70297841
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:43 schreef Saak het volgende:
Kinderlokkers zal wel meevallen ben eerder bang voor enge mannen die "van de andere kant" houden
En de law idd=]
Homofobe teotwaki's
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 20:08:24 #237
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_70300155
quote:
Op maandag 22 juni 2009 12:50 schreef Saak het volgende:
... en camera

heb geen angst Burner, bekrompen narrow-mindedness zal vanzelf uitsterven na 'n teotwawki
Wat je vindt, ...
pi_70300367
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:25 schreef BarraCupraCuda het volgende:
waarom denk je dat er homo's snachts in het bos lopen om je te verkrachten
Het staat er hier een beetje om bekent. Tenminste, een aantal jaren geleden. Kweet niet of dat nu nog zo is
pi_70300378
Kijk anders voordat je op pad gaat The blair witch project
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
pi_70300673
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 20:13 schreef intraxz het volgende:
No thx
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:14:23 #241
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_70308109
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 20:13 schreef intraxz het volgende:
stay frosty
pi_70406382
Gister ben ik een stukje gaan wandelen met m'n nieuwe schoenen door polderland en bos. Echt heerlijk! Heb hiervoor nog nooit echte bergschoenen gehad! Jammer dat ik ze nog nooit eerder heb gekocht
Ik heb ze van Meindl, schijnt een goed merk te zijn maar ik weet er nog niet zo veel van af

Tijdens de wandeling probeerde ik een vuurtje te maken van droog gras en wat verzamelde takjes. Ik had expres maar 2 lucifers mee genomen om het moeilijk te maken. Maar het is me dus niet gelukt
De fout zat hem in het gras; het was nog een klein beetje groen, ik zocht naar echt droog geel gras maar kon ik niet vinden. Wel iets geleerd dus
pi_70406752
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 20:14 schreef Saak het volgende:
Gister ben ik een stukje gaan wandelen met m'n nieuwe schoenen door polderland en bos. Echt heerlijk! Heb hiervoor nog nooit echte bergschoenen gehad! Jammer dat ik ze nog nooit eerder heb gekocht
Ik heb ze van Meindl, schijnt een goed merk te zijn maar ik weet er nog niet zo veel van af

Tijdens de wandeling probeerde ik een vuurtje te maken van droog gras en wat verzamelde takjes. Ik had expres maar 2 lucifers mee genomen om het moeilijk te maken. Maar het is me dus niet gelukt
De fout zat hem in het gras; het was nog een klein beetje groen, ik zocht naar echt droog geel gras maar kon ik niet vinden. Wel iets geleerd dus
Meindl zijn perfecte schoenen. Ik heb vroeger Hanwag's gehad, maar omdat ik redelijk brede voeten heb, past Meindl toch beter.

Ik vind het niet zo vreemd dat het je niet gelukt is met 2 lucifers. Ik vind lucifers echt ondingen. Ik zou proberen te leren vuur te maken, of met een firesteel of met what nature provides. Dat laatste vergt natuurlijk wat meer oefening.

Maar waarom lucifers meenemen als je ook een firesteel mee kan nemen?
pi_70411073
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 20:26 schreef Gulo het volgende:
Maar waarom lucifers meenemen als je ook een firesteel mee kan nemen?
Ik heb nog geen firesteel. Die wordt volgende week bezorgt denk ik Dan ga ik daar eens mee aan de slag
pi_70445602
Mijn favoriete Youtube-kanaal is die van Nutnfancy........opgepast: review-PORNO.
http://www.youtube.com/user/nutnfancy

Waaronder:
"Desert Gunnery" Part 1 by Nutnfancy

Glock 23 vs H&K USP Compact: Apples to Apples, Part 1

Fallkniven A2 Wilderness knife: One of the Best

Is the Axe the Best Survival Tool

Ik heb respect voor mensen die dit ook echt allemaal (mogen) doen.
Zoals je ziet is dit in de USA, waar je ze een liberaler vuurwapenbeleid voor burgers kennen.

SPOT ON
Without Rule of Law: Don't Hasten the Day (mooie contemplatieve video van 'm)

[ Bericht 12% gewijzigd door huhggh op 28-06-2009 13:54:07 ]
Faal van de eeuw.
pi_70445671
Net binnengehaald en best interessant:
Life after People van The History Channel
Faal van de eeuw.
  zondag 28 juni 2009 @ 14:30:04 #247
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_70446897
Terug van weggeweest

Eerst m'n TyTN-II naar de kl.te en binnen een week m'n notebook ! (Dell XPS)

Heb dus ff zonder internet/communicatie gezeten, maar inmiddels nieuwe GSM (Touch HD) & nieuwe HDD + Video kaart in m'n Dell (en fijn alles weer opnieuw geinstalleerd )

Thank Flying spagetti monster voor de backups

In de tussentijd heb ik (eindelijk !) een BMW F 650 GS op de kop getikt. Ben dus bijna non-stop "on the road" geweest

NIW: Zie dat ik de meet niet gemist heb. Beetje dubbel gevoel ... fijn dat ik niets gemist heb, maar toch jammer dat er dus blijkbaar niets van de grond is gekomen

@Huggh:
Ergens heb je gelijk, maar, wat is de moderne mens zonder z'n "gadgets" ?
Zelf probeer ik me er zo min mogelijk mee bezig te houden. Kennis is alles, gadgets zijn 'vergankelijk', en bovendien waardeloos zonder kennis.

MAAR ... i.p.v. te zeuren dat er te veel op gadgets wordt gefocussed zou je ook gewoon het goede voorbeeld kunnen geven door wat aan "kennis" (delen) te doen !

Bovendien, dit is een forum, dus geen "oefenterrein". Je kan er (alhier) over praten, maar voor de broodnodige "praktijk ervaring" moet je niet lullen, maar doen !
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  zondag 28 juni 2009 @ 17:20:57 #248
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_70451133
quote:
Op zondag 28 juni 2009 13:36 schreef huhggh het volgende:
Mijn favoriete Youtube-kanaal is die van Nutnfancy........opgepast: review-PORNO.
http://www.youtube.com/user/nutnfancy

Waaronder:

Is the Axe the Best Survival Tool

Ik heb respect voor mensen die dit ook echt allemaal (mogen) doen.
Zoals je ziet is dit in de USA, waar je ze een liberaler vuurwapenbeleid voor burgers kennen.

SPOT ON

amen!
stay frosty
pi_70454732
Leuk topic.

Heb zelf de laatste weken flink wat spullen ingeslagen, ray mears bekeken, survival boeken doorgenomen en ik zie hier eigenlijk hetzelfde fenomeen als wat ik bij mezelf merkte: overkill.

Je kunt wel kleding inslaan voor het hele jaar, en allerlei spullen, als je dat mee moet sjouwen ben je absoluut niet mobiel wanneer dat nodig is. Ik zat al gauw aan de 20 kilo en met mijn eigen gewicht van 82 kilo is dat toch aardig zwaar. Misschien heb ik de verkeerde spullen gekocht, al zit ik ook met een groot kampmes, inklapzaagje, slaapmat, slaapzak, tent, vishengel en haken, kleding etc.

Het is natuurlijk erg kicken om te fantaseren over de wereld die vergaat, eindelijk wat actie en nieuwe kansen, maar vergis je niet dat de machten in deze wereld al lang een nieuw systeem in gedachten hebben en in de natuur vluchten om zelfvoorzienend te zijn, zeer moeilijk zal worden.

Men is nu al bezig, in de naam van het redden van de planeet, systematisch bezig om steeds meer landgoed te veranderen in beschermd natuurgebied wat ontoegankelijk zal zijn voor mensen en waar menselijke activiteit in het geheel verboden zal worden. Op dit moment worden overal boeren hun huis uitgekocht of gezet (in de VS) voor deze agenda.

Wat er waarschijnlijk gaat gebeuren, wat ik begrepen heb van bronnen, is dat er hongersnoden zullen komen als gevolg van nieuwe wetgeving wat betreft handel in voedsel (codex alimentarius) en pandemien terroristische bioaanvallen, door de 'geheime overheid' zelf gepleegd. Door middel van het verspreiden van virussen of besmette vaccinaties.
Verder zullen er waarschijnlijk nucleaire aanvallen zijn die door dezelfde overheid gepleegd worden op het volk, maar gestoken zullen worden op religieuze groepen die de apocalypse verwachten. Zij zullen ervan worden beschuldigd die apocalypse zelf in de hand te willen werken.
De economische crisis zal voor een nieuwe economie zorgen, welke erop neer komt dat alles wettelijk gemeengoed wordt. Door grote schaarste en grote nood zal iedereen bij wet verplicht zijn alles wat hij/zij bezit te delen met degenen die het nodig hebben. Dit zal tot plunderingen en diefstal leiden zoals nog nooit is voorgekomen, en de overheden zullen er niets aan doen.
Verder is er een mogelijkheid dat de VS een alien-invasie gaat simuleren, of dat er andere hoogst merkwaardige, wonderlijke gebeurtenissen plaats gaan vinden van relieuze aard, alsof god zelf tot de aarde is gekomen. Dit is allemaal om de mensheid te bedonderen en van haar vrijheid en welvaart te beroven.

Ik denk niet dat de veluwe of de ardennen realistische plaatsen zijn om heen te vluchten. Veel te klein. Men kan beter aan een groter land denken met een veel kleinere bevolkingsdichtheid en wijdere natuur zoals in scandinavie, misschien oostbloklanden, rusland.

Verder is het mijn persoonlijke overtuiging dat de enige manier om werkelijk veilig te zijn, niet ligt in het verzekeren van je overlevingskit, maar een juiste relatie met de God van het universum hebben, die uiteindelijk alles in Zijn controle heeft, ook de rampzalige gebeurtenissen. Hij is het die beslist over leven en dood en als je je kit bij elkaar hebt en als een commando in het bos kan leven maar je ondertussen als een egoist gedraagt en je medemens negeert of zelfs neerhakt of doodschiet, kan God weleens beslissen om in te grijpen en dan is het game over.

Verder erg leuk om dit topic te lezen, zeker die ervaring van barracupracuda die in het moeras terecht kwam etc. Ik ga zelf in zuid frankrijk survivallen, als iemand mee wil naar de Dordogne of Ardeche hoor ik dat graag.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 28-06-2009 19:59:58 ]
pi_70457349
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je kunt wel kleding inslaan voor het hele jaar, en allerlei spullen, als je dat mee moet sjouwen ben je absoluut niet mobiel wanneer dat nodig is. Ik zat al gauw aan de 20 kilo en met mijn eigen gewicht van 82 kilo is dat toch aardig zwaar. Misschien heb ik de verkeerde spullen gekocht, al zit ik ook met een groot kampmes, inklapzaagje, slaapmat, slaapzak, tent, vishengel en haken, kleding etc.
True. Ik denk echter dat je nooit te veel van dergelijk materiaal kunt hebben. Ten eerste omdat er allerlei denkbare scenario's zijn. Dat je daadwerkelijk moet vluchten met een rugtasje is natuurlijk maar een van de scenario's. Het zou ook best kunnen dat je beter eerst nog een bepaalde in je huis kunt/moet blijven.

En sowieso 'outdoorspullen' komen niet alleen van pas in situaties waar je per se met je rugzak op pad moet. Je moet niet te zwart-wit denken wat dat betreft. Er zitten genoeg scenario's tussen goed en SHTF. Denk bijvoorbeeld eens waneer de NUTS-voorzieningen langdurig uitvallen. Het is handig om voor dat soort situaties ook voldoende achter de hand te hebben. Tot slot kan je practische dingen tzt ook nog als ruilmiddel gebruiken wanneer de winkel nauwelijks meer bevoorraad worden vanwege wegblokkades of whatever (ik noem maar iets).

Een tent is trouwens best zwaar toch? Die zou ik niet gauw meenemen. Als je toch van plan bent om in het wild te verpozen zou ik ter plaatse een onderkomen proberen te creëren, of anders een tarp.
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Verder is het mijn persoonlijke overtuiging dat de enige manier om werkelijk veilig te zijn, niet ligt in het verzekeren van je overlevingskit, maar een juiste relatie met de God van het universum hebben, die uiteindelijk alles in Zijn controle heeft, ook de rampzalige gebeurtenissen.

"God geeft ons noten, maar hij kraakt ze niet voor ons."

Hans Christian Andersen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')