Waarom heeft jouw horloge het niet overleefd?quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:28 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik ben trouwens op zoek naar een leuk outdoor horloge (prijs tot 100 euro)
want ik heb helaas 1 horloge uit mijn collectie weg moeten gooien omdat hij mijn bezoekje aan het veen een tijdje terug niet overleefd heeft.
hij zou waterdicht horen te zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2009 18:04 schreef huhggh het volgende:
[..]
Waarom heeft jouw horloge het niet overleefd?
Wel zo'n goede vraag als 'm wilt vervangen met wat beters.
Was hij niet waterdicht, of spatwaterdicht?
Krassen?
Garantie zeker nèt verlopenquote:Op donderdag 26 maart 2009 18:24 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik baal er echt goed van want ik had het horloge vorig jaar van mijn vriendin voor mijn verjaardag gekregen!
ik wou eigenlijk een luminox maar die is toch een beetje aan de dure kant (200-400)quote:Op donderdag 26 maart 2009 18:34 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Garantie zeker nèt verlopen![]()
misschien om op te letten bij aanschaf:
- geen (felle) kleurtjes
- knopje voor korte verlichting
- geen reflectoren/lichtgeef puntjes
aanvulling gewenst
Papercuts doen anders wel helletje veel pijn hoorquote:Op donderdag 26 maart 2009 20:51 schreef huhggh het volgende:
Een wondje in de buitenwereld is natuurlijk wat anders dan het hebben van een wondje op kantoor met lauw stromend water en een pleistertje in de buurt.
Ik weet het.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:04 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Papercuts doen anders wel helletje veel pijn hoor![]()
mja.. ik denk dat je ver komt met tuinhandschoenenquote:Op donderdag 26 maart 2009 20:51 schreef huhggh het volgende:
Als we het dan toch over plat materialistische zaken gaan hebben:
Op mijn verlanglijstje staan nog tactische handschoenen.
Ik zat zelf te denken aan OF Kevlar (zoals gebruikt bij politionele en militaire macht), maar hoogstwaarschijnlijjk handschoenen van Mechanix.
Te gebruiken in conflict-situaties en voor het grove (hand)werk in de buitenwereld.
Een wondje in de buitenwereld is natuurlijk wat anders dan het hebben van een wondje op kantoor met lauw stromend water en een pleistertje in de buurt.
Zaak is dus om voorzorgmaatregelen te nemen dat je je beschermt tegen verwondingen tijdens werkzaamheden.
Jij denkt dat dat ook handig is voor in de winter en langdurig gebruik?quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:11 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
mja.. ik denk dat je ver komt met tuinhandschoenen![]()
ik ga waarschijnlijk volgende week mn Berghaus Cyclops II Vulcan ophalen
![]()
![]()
![]()
![]()
whos your daddy now
ligt eraan wat je ermee gaat doen lijkt me..quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:22 schreef huhggh het volgende:
[..]
Jij denkt dat dat ook handig is voor in de winter en langdurig gebruik?
Want dat betwijfel ik toch echt..
Zo heb ik heb afgelopen winter ook nieuwe handschoenen moeten kopen omdat ik erachter kwam dat m'n "oude" handschoenen uiteindelijk helemaal niet opgewassen waren tegen langdurig verblijf in de strenge kou.
Daadddddyyyyy!!!!quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:11 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
mja.. ik denk dat je ver komt met tuinhandschoenen![]()
ik ga waarschijnlijk volgende week mn Berghaus Cyclops II Vulcan ophalen
![]()
![]()
![]()
![]()
whos your daddy now
binnenkort ff slijpsteenen kopenquote:Op woensdag 1 april 2009 22:36 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
maar wel een goede aanvullingHoe ga je hem scherp houden?
no offence... maar ik heb het liever over harde feiten dan over dit soort desinformatieve dingen.quote:Op zondag 5 april 2009 22:16 schreef huhggh het volgende:
Jeetje, het lijkt hier soms net de Bijenkorf ofzo, met al dat ***** over die gekochte spulletjes.
Maar weer eens iets meer "down to earth", of eigenlijk niet juist:
NASA: voorbereiden op verwoestende zonnestorm 2012
Origineel artikel: http://www.newscientist.c(...)rophe.html?full=true
Natuurlijk oud nieuws, maar goed om het nog eens aandacht geniet.
Een zonnestorm heeft in het verleden al eens voor wat betrekkelijk lichte schade gezorg, in de VS.
niet zozeer in jou post maar meer in het bericht.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:20 schreef huhggh het volgende:
Dat zonnestormen bestaan is een feit. Als radio-amateur zijn zonne-cycli een gegeven waar zelfs frequent gebruik van wordt gemaakt bij het leggen van verre verbindingen.
Waar zit volgens jou het misleidende in mijn post, wat je aangeeft?
Nog geen reacties ? of wordt het 'forum' tegenwoordig via MSN gevoerd ?quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:57 schreef BarraCupraCuda het volgende:
15 MEI
wie gaat er dan mee een dagje en nachtje survivallen?
Niemand kan de toekomst voorspellen. Maar je kan wel risico's afdekken. Sommige mensen denken dat de toekomst een grote overlevingsstrijd zal worden. Zij willen dit graag overleven terwijl miljarden zullen sterven.quote:Hier is mijn bijdrage: http://www.liff.nl/
Als de schappen leeg zijn... Uitgebalanceerd noodrantsoen, voldoende voor 30 dagen. Meer dan 10 jaar lang houdbaar!
misschien hebben ze wel wat grappige spullentjesquote:Op dinsdag 14 april 2009 13:02 schreef Negentien het volgende:
Outdoorspullen bij de Liddl in de aanbieding binnenkort!
Ik zal er wel zijn, maar ga niet overnachten en zo.quote:Op zondag 19 april 2009 11:30 schreef Da_Ripper het volgende:
Tis Struik, tis Struik, tis Struik wat ik gebruik... lekkere maaltijden
Had het nog niet hier medegedeeld, maar de 15e mei ga ik niet redden voor de meet.
Jeetje, wat een lelijk ding kijkend naar je fotoboek.quote:Op maandag 27 april 2009 14:46 schreef Elegy het volgende:
Die van mij is een oud oostblok model. Maar wel nieuw, dat wel. Zie fobo(daar trouwens zonder filter)
kost da dan?quote:Op maandag 27 april 2009 15:00 schreef huhggh het volgende:
[..]
Jeetje, wat een lelijk ding kijkend naar je fotoboek.
Je ziet toevallig toch niet in de SM-wereld ofzo toch? grapje.
Hoedan ook ik heb 3x een 4277 van 3M, wat mij meer bewegingsvrijheid geeft dan jouw gasmasker.
EN het beschermt tegen organisch materiaal, wat dus bij lange na niet elk gasmasker doet.
En dat is misschien nog wel het belangrijkste.
Voorbeeldje van mijn 3M::
[ afbeelding ]
Ik heb rare hobbiesquote:Op maandag 27 april 2009 15:00 schreef huhggh het volgende:
[..]
Jeetje, wat een lelijk ding kijkend naar je fotoboek.
Je ziet toevallig toch niet in de SM-wereld ofzo toch? grapje.
Hoedan ook ik heb 3x een 4277 van 3M, wat mij meer bewegingsvrijheid geeft dan jouw gasmasker.
EN het beschermt tegen organisch materiaal, wat dus bij lange na niet elk gasmasker doet.
En dat is misschien nog wel het belangrijkste.
Voorbeeldje van mijn 3M::
[ afbeelding ]
Google is uw vriend:quote:
Qua horloge zou ik gewoon voor een casio g-shock gaan. Die zijn echt niet kapot te krijgen. Uiteraard zijn ze niet zo mooi, maar esthetiek lijkt me van ondergeschikt belang voor dit soort horloges.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:28 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik ben trouwens op zoek naar een leuk outdoor horloge (prijs tot 100 euro)
want ik heb helaas 1 horloge uit mijn collectie weg moeten gooien omdat hij mijn bezoekje aan het veen een tijdje terug niet overleefd heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
Ik ben het helemaal met je eens!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:55 schreef Saak het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens!
Het klopt inderdaad dat mensen pochen met gadgets; ik ben zelf een groot liefhebben van gadgets en het "showen" aan andere mensen kan ik ook soms niet laten. Maar je hebt helemaal gelijk over het hebben van ervaring, kennis en skills. Daarom wil ik ook graag tochtjes maken met zo min mogelijk op zak zoals BCC. En het is inderdaat wat prettiger om eerst een middag-meetje te doen ipv gelijk een aantal dagen. Daarintegen is een eendags-survival wel leerzaam om wat skills op te bouwen maar je krijgt nog niet het juiste gevoel. Pas op de 2e dag of later krijg je echt honger en voel je je vies en komt psychische factor (die zeker een grote rol speelt en echt onderschat wordt) om de hoek kijken.
Ik ga in ieder geval nog eens een EHBO-cursus doen en een schiet-cursus lijkt me ook wel tof. Een zelf-verdedegings cursus kan ook geen kwaad en ga ik misschien nog wel het eerst doen.
Ik denk dat het leuk is elkaar een opdrachtje te geven. Dit kan ook zelfs zonder meet, bijvoorbeeld de opdracht om zo snel mogelijk met alleen maar takken en bladeren een vuur te maken. Of om heel simpel een vis te vangen, klaar te maken en op te eten. Met pics natuurlijk!
En wat betreft een EMP. Voor een overheid kan ik het me nog wel voorstellen maar die zullen het hier in europa alleen gebruiken als er geen andere optie meer is. Hoe dit zit met Amerika; met Obama zal het voorlopig wel een goede, leerzame, heropbouwende maar zeker (kwa oorlog) een rustige periode worden voor Amerika. Hoe het met Rusland en Korea zit; Rusland lijkt mij ook de goede kant op gaan. Alleen denk ik dat ze stiekem nog wel wat in huis hebben, ze houden zich verdacht stil, en Korea is misschien wel waar we het meeste zorgen om moeten maken ze zijn nog helemaal in de ban van de old-skool atoombom. Ik verwacht voor een terroristische organisatie dat een EMP plannen veel te duur is en veel te veel geleerden (om het zo maar ff te noemen) vraagd. Maar je weet het nooit.Even voor de duidelijkheid:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een EMP, mits sterk genoeg en op de juiste hoogte, kan bijna een heel continent uitschakelen.
Met 1 wapen heel de VS of Europa op z'n gat.
Ondanks de (wellicht) kleine kans, is de schade groot genoeg om er enigszins op voorbereid te zijn.
Hetzelfde effect krijg je ook bij een atoombom (geen vuile bom) op grote hoogte...en natuurlijk sterke zonnestormen.
3 mogelijk ingangen dus tot uiteindelijk hetzelfde effect.
Ps: praktisch noodrantsoen tip: blikken met soep en aparte blikken met soepballetjes in gelatine opgeslagen.
Beiden kunnen apart zeer lang mee gaan, ~2-3 jaar.
Zo heb ik veel tomatensoep opgeslagen met sindskort ook blikjes met alleen soepballetjes.
Bij elkaar krijg je dan EN vocht EN iets voedzaams EN wat aan vlees binnen.
Ik had, toen m'n koelkast eens leeg was, gemerkt dat ik best een hele dag kan werken op 1 grote blik met soep en 1 blik met balletjes.
Bij elkaar nog geen ¤ 2 euro per nood-maaltijd.
Handig om te weten dus.Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |